Simens Polska
Widzisz posty znalezione dla hasła: Simens Polska
Temat: Konstal: Achtung! (nie spac!)
Konstal: Achtung! (nie spac!)
gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3237881.html
Cała Polska wymienia tramwaje
Po polskich torowiskach jeżdżą przede wszystki wagony z Konstalu liczące
nawet po 20-30 lat
Lech Bojarski, Przemysław Poznański, Poznań 26-03-2006 , ostatnia
aktualizacja 26-03-2006 20:06
Nawet kilkaset milionów złotych może dostać Polska od Unii na nowe tramwaje.
Szykuje się bitwa o rynek
Jest o co się bić, bo tramwaje to od lat podstawowy środek komunikacji w
dużych miastach. Jednak przez lata nie inwestowano w tabor i dziś po
kiepskich torowiskach jeżdżą wagony z Konstalu liczące po 20-30 lat, a nawet
40-letnie niemieckie maszyny z demobilu.
Dostęp do unijnych funduszy spowodował ogromne ożywienie wśród dotowanych
przez samorządy firm przewozowych. Unia chętnie daje pieniądze na inwestycje
w transport zbiorowy, więc miasta ubiegają się o miliony euro. Warszawa
dostała blisko 100 mln zł na remont torów w Al. Jerozolimskich i zakup 15
tramwajów. Do Trójmiasta trafi 80 mln zł na budowę nowych linii i kupno
trzech tramwajów. Za unijne pieniądze tabor kupują Wrocław i Kraków, a Poznań
buduje nową trasę.
W ciągu najbliższych dwóch lat polskie miasta kupią kilkadziesiąt nowych
tramwajów. Wszystkie będą zgodnie z europejskim standardem niskopodłogowe. -
Polskie przedsiębiorstwa transportowe należą do największych w Europie,
zapotrzebowanie na nowy tabor będzie wciąż rosło - uważa dr Andrzej Krych z
poznańskiego Biura Inżynierii Transportu. - Zachodni producenci dostrzegli to
już dawno, krajowi dopiero się budzą - dodaje.
Do tej pory polskie firmy nie budowały niskopodłogowych tramwajów własnej
konstrukcji, jedynie składały zagraniczne. Teraz mają szansę na rozwój,
której nie chcą przegapić. Ich atutem ma być cena. Najtańszy tramwaj
sprowadzony z Zachodu kosztuje 8 mln zł, a produkowany w Polsce niecałe 6. -
Rozwiązania technicznie wszędzie stosuje się podobne - mówi Jerzy Korycki,
szef marketingu w bydgoskiej Pesie, która już w lipcu będzie testować
prototyp swojego niskopodłogowca. Być może wcześniej światło dzienne ujrzy
konkurencyjna konstrukcja z Fabryki Pojazdów Szynowych przy Zakładach
Cegielskiego w Poznaniu. To pomiędzy tymi firmami rozegra się bitwa o polski
rynek tramwajowy. Niedawno walczyły w przetargu, który ogłosiły Tramwaje
Warszawskie. Zwyciężyła Pesa.
Niewykluczone jednak, że niedługo zamiast walczyć, rywale połączą siły.
Pierwsze rozmowy w sprawie przejęcia spółki należącej do Cegielskiego przez
Pesę już się odbyły. Po takiej fuzji polska firma byłaby bardzo poważnym
graczem na europejskim rynku.
Jeśli skonstruowane w Bydgoszczy i Poznaniu tramwaje pomyślnie przejdą testy
na torach, to zachodnim producentom trudno będzie konkurować na polskim
rynku. We wspomnianym przetargu w Warszawie niemiecki Siemens swój najnowszy
tramwaj wycenił na ponad 11 mln zł. Nie bez znaczenia jest także wcześniejsza
wpadka tej firmy, która sprzedała Poznaniowi 14 niskopodłogowców Combino z
ukrytą wadą konstrukcyjną.
Poważnym rywalem naszych fabryk jest czeska Skoda, której udało się sprzedać
17 niskopodłogowych tramwajów Wrocławiowi. Czesi oferują konkurencyjną cenę -
ok. 6,8 mln zł za jeden tramwaj. Jednak zdaniem dr. Krycha z BIT polskich
producentów stać na pobicie południowych sąsiadów, bo produkowane w Polsce
tramwaje mogą być dużo tańsze.
Za produkcję tramwajów bierze się nawet... poznański producent autobusów
Solaris Bus & Coach. Wszedł do konsorcjum, które dostarczy tramwaje do
Krakowa. Solaris będzie je budował z kanadyjskim Bombardierem i niemieckim
Vossloh Kiepe. Konsorcjum zbuduje dla Krakowa 24 niskopodłogowe tramwaje, a
kontrakt opiewa na ponad 42 mln euro. Pierwsze tramwaje pojawią się w
Krakowie we wrześniu 2007 r., a ostatnie - wiosną 2008 r. Po krakowskich
ulicach jeździ obecnie już 26 podobnych niskopodłogowych tramwajów
Bombardiera. Jaka będzie w tym konsorcjum rola Solarisa znanego dotąd z
produkcji autobusów? Zmontuje pojazdy, do których Bombardier dostarczy
karoserie, a Vossloh Kiepe - osprzęt elektryczny.
Temat: Eldorado UE bańką mydlaną. Bezrobocie!
Eldorado UE bańką mydlaną. Bezrobocie!
PLANOWANE ZWOLNIENIA
Zapowiedziana redukcja miejsc pracy w niemieckich firmach w 2002 roku.
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓22000 Deutsche Telekom
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ 11700 Siemens
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ 11000 Deutsche Bahn
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ 10000 Deutsche Post
▓▓▓▓▓ 5300 Deutsche Bank
▓▓▓▓ 4000 Degussa
Droga zwolnionych prowadzi nie tylko do Arbeitsamtu (Urzędu Pośrednictwa
Pracy), albo do radcy zawodu, ale nieraz do psychologa, ponieważ sami nie mogą
podołać swojemu losowi. Są na to zbyt głęboko dotknięci losem. Oni odczuwają,
żal, wściekłość, zarazem i obezwładnienie, przede wszystkim jednak czują się
oszukani, odszkodowanie na odczepne nie może dać pociechy. Z każdą odmową
narasta paniczne uczucie, że czas im ucieka i będzie nie do nadrobienia.
Psycholog w Bochum Hagen Seibt powiada, że “Ci ludzie nawet nie zauważyli jak
ich psychicznie wyeksploatowano. Oni już nie rozumieją świata.”
Bezrobotni tracą poczucie tożsamości, ponieważ nie mogą sobie przedstawić życia
bez firmy, gdzie byli zatrudnieni; tracą poczucie przynależności rodzinnej,
ponieważ wraz z kolegami z pracy tracą przyjaciół; zatapiają się w milczącym
zwątpieniu. Jeżeli otworzą kiosk z kiełbaskami, utracą swoje życiowe “image” na
zawsze.
Wnioski:
Jeżeli Polska “wejdzie” do UE:
● Polska będzie rejonem dumpingu wrobów dla uprzemysłowionych członków UE.
● Spadnie średnia wieku śmierci.
● Pozostali przy życiu rolnicy będą wegetować w nędzy z zasiłków socjalnych.
● Nastąpi masowa emigracja do krajów poza Europą.
● Ludność polska zmniejszy się do 15 milionów.
● Kraj zaleje fala Orientalnych i Murzynów.
● Syjoniści opanują władzę w całości.
● Żydowscy osadnicy użyją ludność do obsługi własnej jak Palestyńczyków w
Palestynie.
● Większość terytorium “regionu polskiego UE” praktycznie przypadnie Niemcom:
b. “Ziemie Odzyskane”, Śląsk i Pomorze wraz z Gdańskiem i Toruniem.; oraz
Rosji: korytarz do Bałtyku,
dowolnie poszerzo(-a-)ny.
Prawie wszystkie przedsiębiorstwa zatrudniają kogoś tylko wtedy, kiedy to jest
bezwzględnie konieczne, w ostatnim czasie rynek personalny obrócił się
kompletnie.
Np.
Siemens miał jeszcze w marcu 2001 na swojej stronie internetowej 2506 wolnych
miejsc w Niemczech (wg giełdy pracy w internecie Worldwidejobs). W marcu tego
roku tylko 176.
Infineon w tym samym czasie - 1294 i 47.
Wystarczy zajrzeć do gazet jak ogłoszenia oferowanych posad się skurczyły. W
pierwszych sześciu miesiącach tego roku przedsiębiorstwa przemysłowe zgłosiły
tylko połowę ilości ofert pracy w porównaniu z półroczem ubiegłego roku (wg
Adecco-Stellenindex).
Serwisy finansowe zmniejszyły oferty o 45 procent.
Poradnictwo 54 procent.
Media i telekomunikacja nawet o 61 procent:
Planowane zwolnienia
Zapowiedziana redukcja miejsc pracy w niemieckich firmach w 2002 roku.
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓22000 Deutsche Telekom
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ 11700 Siemens
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ 11000 Deutsche Bahn
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ 10000 Deutsche Post
▓▓▓▓▓ 5300 Deutsche Bank
▓▓▓▓ 4000 Degussa
Droga zwolnionych prowadzi nie tylko do Arbeitsamtu (Urzędu Pośrednictwa
Pracy), albo do radcy zawodu, ale nieraz do psychologa, ponieważ sami nie mogą
podołać swojemu losowi. Są na to zbyt głęboko dotknięci losem. Oni odczuwają,
żal, wściekłość, zarazem i obezwładnienie, przede wszystkim jednak czują się
oszukani, odszkodowanie na odczepne nie może dać pociechy. Z każdą odmową
narasta paniczne uczucie, że czas im ucieka i będzie nie do nadrobienia.
Psycholog w Bochum Hagen Seibt powiada, że “Ci ludzie nawet nie zauważyli jak
ich psychicznie wyeksploatowano. Oni już nie rozumieją świata.”
Bezrobotni tracą poczucie tożsamości, ponieważ nie mogą sobie przedstawić życia
bez firmy, gdzie byli zatrudnieni; tracą poczucie przynależności rodzinnej,
ponieważ wraz z kolegami z pracy tracą przyjaciół; zatapiają się w milczącym
zwątpieniu. Jeżeli otworzą kiosk z kiełbaskami, utracą swoje życiowe “image” na
zawsze.
Temat: Tramwaje niskopodłogowe
Elbląg jest jednym z miast w Polsce w którym eksploatowane są tramwaje i w
którym Rada Miasta postanowiła modernizowac i rozwijać trakcję tramwajową, jak
to ma miejsce w Europie. Oczywiście najnowocześniejsze systemy technologiczne
nie ominą również i tego grodu .... ale sytuacja w taborze niskopodłogowym w
naszym kraju jest nie za wesoła i tylko Elbląg chce po raz drugi ( pierwszy raz
to oddanie nowej trasy na Płk. Dąbka )udowodnic iż nie na słowach kończy ale i
na czynie, czyli zakupić nowoczesne tramwaje. Nawet jeżeli będzie to 10 sztuk
to bedzie to duży sukces dla takiego małego przedsiębiorstwa tramwajowego.
Najdoskonalszym wynikiem byłob wymiana w 100% na nowoczesny tabor ale...Nie od
razu Rzym zbudowano :-).
Poniżej aktualny stan taboru Tramwajowego częściowo niskopodłogowego
eksploatowanego w Polsce:
1. ZKM Gdańsk 6 sztuk - 2 sztuki tramwajów typu 114Na z 1997 roku ( numery
taborowe 1501,1502) i 4 sztuki NGd 99 z 1999/2000 roku ( numery 1001-1004 ).
2. PKT Katowice 17 sztuk tramwajów typu 116 Nd ( popularnie nazwane Karliki )z
2000/2001 roku ( numery 800 - 816 )
3. MPK Kraków 14 sztuk tramwajów typu NGT 6 Kr z 1999/2000roku
( numery 2001-2014 ) Na przełomie 2002/2003 rozpocznie sie dostawa kolejnych 12
sztuk tego samego typu troszeczkę zmodernizowanego.
4. MPK Łódź zakupiło 15 sztuk są to pierwsze w Polsce 100% niskopodłogowe
tramwaje typ Cityrunner. Pierwsze dwie sztuki dostarczył producent w całosci,
pozostałe montowane są w Łodzi. Obecnie w ruchu jest już 6 sztuk ( nr 1201 -
1206 ) pozostałe systematycznie mają wyjechać na tory do końca 2002 roku.
5. MPK Poznań posiada 11 sztuk tramwajów częściowo niskopodłogowych - 1 sztuka
to pojazd TYPU 105N2 Z 1995 roku ( numer 400 ) popularnie nazwany GLIZDA :)
oraz - 10 sztuk tramwajów Tatra RT 6 N1 z 1997/1998 roku ( numery 401-410 ).W
2003 roku pojawi się w Poznaniu 14 szt. 100% niskopodłogowych tramwajów firmy
Siemens typ Combino.
6. TW Warszawa 30 sztuk CZĘŚCIOWO NISKOPODŁOGOWYCH : 1 sztuka typu 112 Na z
1995 roku ( numer 3001 ex 2014 ), 1 sztuka 116 N z 1998 roku ( 3002 ), 2
sztuki 116 Na z 1998 ( 3003-3004 ),15 sztuk typu 116 Na1 z 1999 roku ( 3005-
3019 ), 11 sztuk typu 116 Na2 z 1999/2000 ( 3020-3030 ) .
Patrząc na te cyfry jest to oczywiście kropla w morzu do ilosci taboru
eksploatowanego w tych miastch ( np. Warszawa około 3 % to cześciowo
niskopodłogowe tramwaje, Katowice około 2,5 %,Łódź 2,6%, Poznań itd. ) a np. są
jeszcze również miasta w Polsce w których nie ma ani jednego tramwaju
niskopodłogowego i gdzie przez najbliższe 5 - 10 lat nie będzie! Gdyż Rady
Miasta traktują po macoszemu komunikację miejską a zwłaszczea tramwajową.
Poniżej wykaz miast w których nie ma ani jednego TRAM niskopodłogowego :
1. Wrocław - jeżeli bedzie organizowane EXPO 2010 we Wrocławiu to może ...
2. Szczecin - Hm ? może cosik tam sie ruszy - komunikację tramwajową chce
miasto wydzierżawić na 15 lat - zainteresowany jest już tym Siemens.
3. Gorzów Wlp - oj troszke minie czasu
4. Częstochowa - podobnie jak w Gorzowie :-)
5. Bydgoszcz - za 5 lat może pierwszy taki TRAM
6. Toruń - podobnie jak w Brydzi
7. Grudziądz - :-) całe szczęście że są tam TRAM - a pierwszy niskopodłogowy
moze za 10 lat sie pojawi :-)
8. Komunikacja podmiejska w Łodzi - podobnie jak w Grudziądzu
Czytając nie raz wypowiedzi w prasie czy w innych publikacjach iz tabor
tramwajowy jest o wiele droższy od autobusowego i że nie warto w niego
inwestować itd. jest stwierdzeniem dość smiesznym gdyż żywotność tramwaju jest
o wiele dłuższa od autobusu a po drugie tramwaj jest tańszy w codziennej
eksploatacji ... ale to ekonomia sie kłania a nie suche proste fakty
przeliczające iż za 1 nowoczesny tramaj mozna byłoby kupic kilka autobusów ..
cóz tak bywa :-)
Pozdrawiam
Temat: Nowe tramwaje dla stolicy Dolnego Śląska
> Poniżej aktualny stan taboru Tramwajowego częściowo niskopodłogowego
> eksploatowanego w Polsce:
> 1. ZKM Gdańsk 6 sztuk - 2 sztuki tramwajów typu 114Na z 1997 roku ( numery
> taborowe 1501,1502) i 4 sztuki NGd 99 z 1999/2000 roku ( numery 1001-1004 ).
> 2. PKT Katowice 17 sztuk tramwajów typu 116 Nd ( popularnie nazwane Karliki )
z
> 2000/2001 roku ( numery 800 - 816 )
> 3. MPK Kraków 14 sztuk tramwajów typu NGT 6 Kr z 1999/2000roku
> ( numery 2001-2014 ) Na przełomie 2002/2003 rozpocznie sie dostawa kolejnych
> 12
> sztuk tego samego typu troszeczkę zmodernizowanego.
> 4. MPK Łódź zakupiło 15 sztuk są to pierwsze w Polsce 100% niskopodłogowe
> tramwaje typ Cityrunner. Pierwsze dwie sztuki dostarczył producent w całosci,
> pozostałe montowane są w Łodzi. Obecnie w ruchu jest już 6 sztuk ( nr 1201 -
> 1206 ) pozostałe systematycznie mają wyjechać na tory do końca 2002 roku.
> 5. MPK Poznań posiada 11 sztuk tramwajów częściowo niskopodłogowych - 1
sztuka
> to pojazd TYPU 105N2 Z 1995 roku ( numer 400 ) popularnie nazwany GLIZDA :)
> oraz - 10 sztuk tramwajów Tatra RT 6 N1 z 1997/1998 roku ( numery 401-410 ).W
> 2003 roku pojawi się w Poznaniu 14 szt. 100% niskopodłogowych tramwajów firmy
> Siemens typ Combino.
> 6. TW Warszawa 30 sztuk CZĘŚCIOWO NISKOPODŁOGOWYCH : 1 sztuka typu 112 Na z
> 1995 roku ( numer 3001 ex 2014 ), 1 sztuka 116 N z 1998 roku ( 3002 ), 2
> sztuki 116 Na z 1998 ( 3003-3004 ),15 sztuk typu 116 Na1 z 1999 roku ( 3005-
> 3019 ), 11 sztuk typu 116 Na2 z 1999/2000 ( 3020-3030 ) .
>
> Patrząc na te cyfry jest to oczywiście kropla w morzu do ilosci taboru
> eksploatowanego w tych miastch ( np. Warszawa około 3 % to cześciowo
> niskopodłogowe tramwaje, Katowice około 2,5 %,Łódź 2,6%, Poznań itd. ) a np.
> są
> jeszcze również miasta w Polsce w których nie ma ani jednego tramwaju
> niskopodłogowego i gdzie przez najbliższe 5 - 10 lat nie będzie! Gdyż Rady
> Miasta traktują po macoszemu komunikację miejską a zwłaszczea tramwajową.
>
> Poniżej wykaz miast w których nie ma ani jednego TRAM niskopodłogowego :
> 1. Wrocław - jeżeli bedzie organizowane EXPO 2010 we Wrocławiu to może ...
> 2. Szczecin - Hm ? może cosik tam sie ruszy - komunikację tramwajową chce
> miasto wydzierżawić na 15 lat - zainteresowany jest już tym Siemens.
> 3. Gorzów Wlp - oj troszke minie czasu
> 4. Częstochowa - podobnie jak w Gorzowie :-)
> 5. Bydgoszcz - za 5 lat może pierwszy taki TRAM
> 6. Toruń - podobnie jak w Brydzi
> 7. Grudziądz - :-) całe szczęście że są tam TRAM - a pierwszy niskopodłogowy
> moze za 10 lat sie pojawi :-)
> 8. Komunikacja podmiejska w Łodzi - podobnie jak w Grudziądzu
BRAWO MPK WROCŁAW!!!!!!!! BRAWO!!!!!!!!!!!!
W bardzo doborowym towarzystwie znajduje się Wrocław (czwarte co do wielkości
miasto w kraju) Oby tak dalej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Temat: Czy staniemy sie narodem ksiegowych i rachmistrzów
Czy staniemy sie narodem ksiegowych i rachmis(2)
Z Dublina do Łodzi
Ponad 220 zatrudnia już łódzkie centrum usług finansowo-księgowych
holenderskiego Philipsa, gdzie od grudnia 2003 r. zaczęto przenosić obsługę
poszczególnych jednostek Philipsa. Dotychczas część z nich pracowała w podobnym
centrum w Dublinie, które ma zostać zamknięte do końca czerwca. Centrum w Łodzi
docelowe możliwości operacyjne ma osiągnąć w końcu 2006 r, gdy będzie
zatrudniać ponad 500 osób i obsługiwać ponad 100 spółek Philipsa w 20 krajach.
Philips, który na razie wynajmuje 4 piętra biurowca w centrum Łodzi, 17 czerwca
ma rozpocząć budowę własnej siedziby centrum.
Już trwa rekrutacja pracowników.
- Czekamy na ludzi otwartych, chętnych do nauki, znających angielski. Oferujemy
im szkolenia i kontakty z klientami Philipsa z całej Europy - mówiła "Rz"
jesienią ub.r. menedżer personalny Hanna Marcholewska.
Pierwsza oferta jest skierowana głównie do absolwentów finansów, rachunkowości,
bankowości, ekonomii albo studentów ostatniego roku tych kierunków. W drugiej,
gdzie nie stawia się bariery wieku, firma wymaga głównie doświadczenia.
Lufthansa przed rokiem otworzyła w Krakowie ośrodek księgowości Airline
Accounting Centre. AAC docelowo miał przejąć 45 proc. rachunkowości finansowej
i 90 proc. rachunkowości sprzedaży wszystkich przedstawicielstw pasażerskich
Lufthansy i innych spółek z grupy Lufthansa działających w Europie z
wyłączeniem Niemiec. Jak informowały niemieckie linie lotnicze, przy wyborze
lokalizacji ośrodka brano pod uwagę 36 miast z 12 krajów Europy. Kraków wygrał
m.in. dzięki niższym kosztom płacowym i doskonałym zasobom ludzkim.
Banki tworzą centra
Centrum rozliczeniowe, które obsługuje banki w Europie Środkowej i Wschodniej
należące do Citigroup utworzył w Olsztynie Bank Handlowy. Skoncentrowano tam
wszystkie rozliczenia płatności krajowych, zagranicznych i depozytów. Dziś
centrum w Olsztynie obsługuje ponad 60 oddziałów banku w Polsce oraz banki
należące do Citi w Słowacji, Czechach, Rumunii i na Węgrzech. Codziennie
przetwarzanych jest tam 400 tys. transakcji. Centrum zatrudnia obecnie ok. 400
osób
Na początku tego roku rozpoczęło działać centrum danych ING Banku Śląskiego w
Katowicach. Obsługuje spółki grupy z Europy Środkowej i Wschodniej. Z centrum
korzysta ING Bank Śląski oraz firmy ubezpieczeniowe ING z całego regionu. To
trzecie takie centrum ING w Europie
Także badania i rozwój
W Polsce lokalizowane są też placówki badawczo-rozwojowe zachodnich firm. Od
1999 r. w Gdańsku działa Intel Technology Poland, który zatrudnia ok. 170 osób.
Zajmują się rozwijaniem oprogramowania i sprzętu wykorzystywanego do budowy
sieci.
Od 1998 r. działa Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie, które należy do
światowej sieci 20 centrów oprogramowania Motoroli. Każde Centrum
Oprogramowania specjalizuje się w ściśle określonym zakresie i jednocześnie
współtworzy zintegrowaną bazę zasobów na potrzeby koncernu Motorola na całym
świecie. W Krakowie projektowane jest oprogramowanie dla systemów
telekomunikacyjnych, Internetu i narzędzi inżynierii oprogramowania. Zatrudnia
280 osób i nadal zwiększa zatrudnienie.
Kilkanaście dni temu Siemens oficjalnie otworzył we Wrocławiu Centrum Rozwoju
Oprogramowania, które pracuje dla Siemens Information and Communication Mobile,
działu telefonii komórkowej niemieckiego koncernu. CRO zatrudnia obecnie 240
osób, a w 2005 r. liczba ta wzrośnie do 320. Firma zainwestowała w to centrum
15 mln EUR.
Amerykański Lucent Technologies przejmując w 1992 r. zakłady Telfa w Bydgoszczy
uruchomił oddział Laboratorium Bella w Polsce. Bydgoski Dział Rozwoju Aplikacji
Sieciowych zatrudnia 125 osób i szuka kolejnych 30 chętnych do pracy. Zajmuje
się oprogramowaniem dla central telefonicznych i systemu poczty głosowej.
Ponadto w Bydgoszczy powstaje Software Technology Center Lucenta, która ma
zajmować się aplikacjami internetowymi i bazami danych. -
Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie
Nad Łaby brzeg wracamy znów po wiekach!
Ignorant
+++
Temat: kupuje sprzet AGD do zabudowy. wszytsko.
Gość portalu: nina napisał(a):
> > sąsiad kupił Siemensa pralkę i mu sie drzwi blokują - coś z tego wynika??
> ??
> > tyle co z tego o Amice ;) Bez urazy ale przy produkcji w dziesiątkach
> tysięcy
> > sztuk zawsze coś sie spierniczy ;)
>
> Tyle, ze w Amice prawdopodobienstwo zaistnienia takich awarii i niedorobek
> zwieksza sie np. dziesieciokrotnie. Poniewaz drogie firmy sa m.in dlatego
> drogie, ze testuja nowe technologie i stosuja te najlepsze, czego nie da sie
> powiedziec o tanszych firmach, ktore malpuja lub produkuja na licencjach
> starych sprzetow, a do tego takie np. Miele testuje kazda pojedyncza sztuke
> sprzetu (jak mercedes swoje najdrozsze modele:)), taki Siemens co piata,
Bosch
> co 10 a Amica co 50 - co zwieksza awaryjnosc, of kors. No, nikt mi nie powie,
> ze nie ma roznicy miedzy Siemensem i Amica, Miele i Wrozametem, Faberem i
> Fagorem:)
No między Miele a Wrozametem hehehhehehehehe to jest i to niezłą bo to nie ta
sama półka ale międzdy Siemensem a Amicą no to już nie za bardzo bo to
spokojnie mozna porównywać więc droga Nino powie Ci ktoś i to na przykład mogę
być ja ;)
tak się zastanawiam skąd wiesz że Siemens testuje co 5 a Bosch co 10? mam
nadzieję, że to przenośnia. Co do testowania jeszcze to mimo testów Mercedes
nie okupuje pierwszych miejsc w konkurencji na bezawaryjność aut z tego co
pamietam. Co do inwestycji w najlepsze technologie to nie wiem dlaczego
hołdujesz przekonaniu, że jak coś w polsce sie produkuje to znaczy, że kupili
starą linię? Te czasy odchodzą w niepamięc a juz napewno nie mają zastosowania
w Amice. Jeśli kiedyś przypadkiem będziesz w okolicach Wronek to spójrz sobie
na te zakłady to nie jest linia produkcyjna w stodole ;). Amica sprzedaje 30%
produkcji na eksport i między innymi do takich wymagających klientów jak Niemcy
czy Szwajcarzy. Jeśli chodzi o niezawodność sprzętu tu bardziej bym był skłonny
polegać na danych opartych na bardziej szerokiej próbie niż na przypadkach
naszych znajomych. Jeśli chcesz coś znaczyć na rynku nie stać cię na
wypuszczanie bubli i nikt przy zdrowych zmysłach na to sobie nie pozwala.
Co do małpowania rozwiązań przez tańsze firmy to jesteś w błędzie one nie
małpują tylko najzwyczajniej w świecie kupują rozwiązania często od tych samych
dostawców! Wyobraź sobie że takie płyty ceramiczne (elementy grzejne) tak
naprawdę produkują chyba 2 czy 3 firmy w europie i co nie kupisz to masz
praktycznie to samo podobnie jest z innymi najważniejszymi elementami dużego
AGD a i nie tylko (kineskopy do TV itd) . Dla przykładu płyta gazowa:
2 funkcje w płycie to zabezpieczenie pzreciwwypływowe i zapalarka w pokrętle
reszta to "dizajn" i marka niezabardzo jest co spieprzyć. Pralki podobnie
newralgiczny jest bęben (obroty, wyważanie) i programator reszta to duperele.
Newralgiczne elementy są poprostu dość jednolite a szczegóły i opakowanie z
naklejką Siemens to to co kupujesz płacąc za przekonanie, że kupiłaś coś
lepszego niestety często kupujesz tylko przekonanie bo prawdziwa wartość za tym
się nie kryje. Zresztą wystarczy popatrzeć na pozycjonowanie cenowe niektórych
modeli zawsze dokładanie dodatkowych opcji zawyża nieproporcjonalnie cenę to
właśnie produkt dla tych co zapłacą ile trzeba by mieć wszytko ale czy z tego
skorzystaja to już inna historia. I to jest włąśnie dywersyfikacja produktu,
brand image ;) itd stoi sobie taki Siemens i oko cieszy i o to chodzi w końcu
satysfakcja ważna rzecz tylko mi tego prosze na siłe nie łączyć z jakością bo
to niestety bardzo często nie działa ;) Oczywiście zawsze są produkty w których
jedna firma jest lepsza a inna gorsza (vide wątek o zmywarach).
ps, jak wcześniej pisałem pralki BSH montuje sie w Łodzi od kilku lat, rok temu
zaczeli budowe montowni zmywarek nie wiem czy juz tam montują czy to obniża ich
niezawodność zgodnie z teorią że Polak może wszystko spieprzyć ?
Pozdrawiam
Temat: ŁTR, czyli Łódzki Skandal Regionalny
No, znowu dziennikarze się popisali :(
"Ale 10-minutowe opóźnienie tramwaju regionalnego to nic. Ważne, że
w ogóle jeździ - w przeciwieństwie do innych tramwajów i autobusów
MPK. Z przykładowych kilkunastu raportów dobowych, które zdobyliśmy,
wynika, że nie ma dnia, by jakieś kursy nie były opóźnione lub w
ogóle ich nie było (choć są w rozkładzie jazdy)! MPK potrafi nie
wysłać na miasto nawet 10 procent autobusów i tramwajów. - Ludzie
czekają na przystankach, a my oszczędzamy paliwo i odpoczywamy
dłużej na krańcówce - opowiada nam jeden z kierowców autobusu. "
Proszę ujawnić te rapoty, bo bredni Jońskiego już mam powoli dosyć.
Ciągle mówi o jakiś raportach a przedstawić nic nie potrafi.
"MPK opłaca się nie wysyłać taboru na miasto, bo i tak dostaje za
taki "kurs" pieniądze z budżetu Łodzi. - Za kurs, którego nie było,
MPK bierze 50 procent tego, co za kurs, który był - tłumaczy Dariusz
Joński, radny lewicy, który przygląda się działalności miejskiego
przewoźnika. - Taką umowę Zarząd Dróg i Transportu podpisał z MPK.
Opłacalna jest. Wiadomo dla kogo"
Jakby umowa między MPK a miastem była opłacalna dla MPK to nie MPK
nie szukałoby po całej Polsce możliwości zarobków. Tylko na śląsku
przewoźnicy dostają mniej kasy niż łódzkie MPK. W takim Krakowie,
Poznaniu, Warszawie czy Szczecinie (gdzie KM leży) stawki są o ponad
50% wyższe.
"Tak przed ponad rokiem z dumą reklamowano kupiony za ponad 32 mln
zł system firmy Tyco. Nie wybrano wówczas oferty Siemensa (ma
doświadczenie w systemach dla tramwajów). "
Tyco akurat ma większe odświadczenie w systemach dla tramwajów niż
Siemens. A system Siemensa jest ostro krytykowany w Wa-wie, a w
Krakowie mają duże problemy z jego uruchomieniem.
"Nie zainteresowano się, że w Poznaniu polska firma Elmont z
Kostrzynia taki system zamontowała za 4,5 mln zł. - Proste i tanie.
Tramwaj ma nadajnik i odbiornik. Podjeżdża do skrzyżowania i
przełącza się światło - mówi "Gazecie" Tomasz Libich z biura
prasowego Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu."
Ustawa o zamówieniach publicznych obowiązuje w Polsce od wielu lat,
a taki dziennikarzyna nadal nie zna jej podstaw. MPK nie może się
zainteresować i ot tak kupić sobie jakiegoś systemu. Musi być
przetarg, taki był oferty złożyło Tyco i Siemens, Tyco dało lepsze
warunki i wygrało. Ot cała filozofia.
"A warto je znaleźć. W końcu wzdłuż torów, choćby na ul.
pabianickiej, wkopano kosztowne światłowody, które pod ziemią leżą
bezużytecznie. A tak - chociaż do tablic by się nadały."
No właśnie po to światłowody wkopano aby potem bezproblemowo
zainstalować kolejne tablice świetlne, bez konieczności ponownego
przekopania całej Pabianickiej.
A wracając do meritum, ŁTR jeździ wolno bo Zarząd Dróg i Transportu
nie chce dać priorytetu dla tramwajów. Więc może dziennikarze ruszą
tyłek do ZDiT i się zapytają dlaczego mimo działającego systemu nie
chcą przyspieszyć kursowania tramwajów linii 11 i nie tylko. Bo to
nie MPK ustala priorytety na skrzyżowaniach.
Temat: Co to jest globalizacja?
Kilkunastoletni, a wciaz jeszcze smarkacz
i ofiara nauki historii z dziennikow telewizyjnych.
Eldorado UE bańką mydlaną. Bezrobocie!
Pękła bańka mydlana - UE!
Bezrobocie!
[Wiadomości z niemieckiego tygodnika “Der Spiegel” nr 33 z 12.8.02:]
Niemiec zaledwie 30-letni, wysoko kwalifikowany, a bezrobotny!
Fala zwolnień objęła dźwigary społeczeństwa. Agenci zatrudnienia, kierownicy
przedsiębiorstw, czy bankowcy, którzy do niedawna byli gorąco pożądani, muszą
marzyć o pracy.
TERAZ TO MOŻE SPOTKAĆ KAŻDEGO!
Niemcy, które są rdzeniem siły gospodarczej UE, załamały się w styczniu 2002.
Obecnie wychodzi szydło z worka. Szef Federalnego Zakładu Popierania Pracy,
Gerster, jest bezradny.
Bezrobotni pod czerwono-zielonymi w mln:
▓ wrz 1998 - 3,97
▓▓▓▓ sty 1999 - 4,4
▓▓▓▓ sty 2000 - 4,3
▓ wrz 2000 - 3,61
▓▓ sty 2001 - 4,1
▓▓▓▓ sty 2002 - 4,3
▓▓▓▓▓▓ lip 2002 - 4,05
Bezrobotni w sierpniu 2002.
Procent wzrostu wobec lipca 2001:
************ 56,5% radcy przedsiębiorstw
********* 47,8% naborcy pracowników
****** 29,6% prawnicy
***** 25,6% handlowcy dyplomowani
**** 19,6% architekci
*** 18,1% rzeczoznawcy gospodarczy i socjalni
*** 17,2% publicyści
* 6,3% ekonomiści
1,7% inżynierowie
Masy 30-latków szukają partnera do małżeństwa nie z pieniędzmi, ale… z pracą!
Kobiety w “wieku balzakowskim”, które wybrały wpierw karierę, potem dziecko,
przegrały życie.
Fuzje wielkich przedsiębiorstw w jeszcze większe obiecywały bajeczny podskok
stopy życiowej i początek największej w historii prosperity. Skończyło się
kompletnym fiaskiem po pęknięciu bańki mydlanej na giełdach akcji po 11
września 2001.
Przyczyny:
1. podstawę wytwórczości i powojenny kapitał pracy krajów uprzemysłowionych
wywieziono
do komunistycznych i kissingerowskich Chin.
2. wartości akcji na giełdach są oparte na bezpodstawnej wierze oszukanych
inwestorów.
3. syjoniści spowodują wojnę światową, jeżeli napadną Irak.
Planowane zwolnienia
Zapowiedziana redukcja miejsc pracy w niemieckich firmach w 2002 roku.
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓22000 Deutsche Telekom
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ 11700 Siemens
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ 11000 Deutsche Bahn
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ 10000 Deutsche Post
▓▓▓▓▓ 5300 Deutsche Bank
▓▓▓▓ 4000 Degussa
Droga zwolnionych prowadzi nie tylko do Arbeitsamtu (Urzędu Pośrednictwa
Pracy), albo do radcy zawodu, ale nieraz do psychologa, ponieważ sami nie mogą
podołać swojemu losowi. Są na to zbyt głęboko dotknięci losem. Oni odczuwają,
żal, wściekłość, zarazem i obezwładnienie, przede wszystkim jednak czują się
oszukani, odszkodowanie na odczepne nie może dać pociechy. Z każdą odmową
narasta paniczne uczucie, że czas im ucieka i będzie nie do nadrobienia.
Psycholog w Bochum Hagen Seibt powiada, że “Ci ludzie nawet nie zauważyli jak
ich psychicznie wyeksploatowano. Oni już nie rozumieją świata.”
Bezrobotni tracą poczucie tożsamości, ponieważ nie mogą sobie przedstawić życia
bez firmy, gdzie byli zatrudnieni; tracą poczucie przynależności rodzinnej,
ponieważ wraz z kolegami z pracy tracą przyjaciół; zatapiają się w milczącym
zwątpieniu. Jeżeli otworzą kiosk z kiełbaskami, utracą swoje życiowe “image” na
zawsze.
Wniosek, jeden z wielu - Jeżeli Polska “wejdzie” do UE:
● Polska będzie rejonem dumpingu wrobów dla uprzemysłowionych członków UE.
● Spadnie średnia wieku śmierci.
● Ujemny przyrost naturalny, spędzanie płodów, eutanazja, zagłodzenie rolników,
masowa emigracja itd. wyludnią kraju do liczby 15 milionów zaplanowanych dla
Polaków przez “globalistów”.
● Fala imigracji nędzarzy z Orientu i Murzynów zaleje potopem mniejszość polską.
Pat Buchana zestawił statystyki ujemnego przyrostu naturalnego w Europie w
swojej książce: “Śmierć Zachodu”, a za nim uczyniła to większość wielkich
czasopism, wykazując, że w 2025 roku będą w Europie żyli inni ludzie.
Na spotkaniu autorskim z młodzieżą powiedział: Waszą jest sprawą czy chcecie
siebie wyrugować z ziemi, na której się urodziliście i gdzie są groby waszych
ojców. Ja wtedy już nie będę żył.
Temat: PRELEKCJA - ZYDOWSKIE PANSTWO CHAZAROW
.
Pękła bańka mydlana UE - BEZROBOCIE!
[Z niemieckiego tygodnika "Der Spiegel" nr 33 z 12.8.02:]
Już nie tylko Polak jest wolnym najmitą.
Niemiec zaledwie 30-letni, wysoko kwalifikowany, a bezrobotny!
W roku 2002 fala zwolnień objęła dźwigary społeczeństwa. Agenci zatrudnienia,
kierownicy
przedsiębiorstw, czy bankowcy, którzy do niedawna byli gorąco pożądani, muszą
marzyć o pracy.
TERAZ TO MOŻE SPOTKAĆ KAŻDEGO!
Niemcy, które są rdzeniem siły gospodarczej UE, załamały się w styczniu 2002.
Obecnie wychodzi szydło z worka. Szef Federalnego Zakładu Popierania Pracy,
Gerster, jest bezradny.
Bezrobotni pod czerwono-zielonymi w mln:
▓ wrz 1998 - 3,97
▓▓▓▓ sty 1999 - 4,4
▓▓▓▓ sty 2000 - 4,3
▓ wrz 2000 - 3,61
▓▓ sty 2001 - 4,1
▓▓▓▓ sty 2002 - 4,3
▓▓▓▓▓▓ lip 2002 - 4,05
Bezrobotni w sierpniu 2002.
Procent wzrostu wobec lipca 2001:
************ 56,5% radcy przedsiębiorstw
********* 47,8% naborcy pracowników
****** 29,6% prawnicy
***** 25,6% handlowcy dyplomowani
**** 19,6% architekci
*** 18,1% rzeczoznawcy gospodarczy i socjalni
*** 17,2% publicyści
* 6,3% ekonomiści
1,7% inżynierowie
Masy 30-latków szukają partnera do małżeństwa nie z pieniędzmi, ale… z pracą!
Kobiety w “wieku balzakowskim”, które wybrały wpierw karierę, potem dziecko,
przegrały życie.
Fuzje wielkich przedsiębiorstw w jeszcze większe obiecywały bajeczny podskok
stopy życiowej i początek największej w historii prosperity. Skończyło się
kompletnym fiaskiem po pęknięciu bańki mydlanej na giełdach akcji po 11
września 2001.
Przyczyny:
1. podstawę wytwórczości i powojenny kapitał pracy krajów uprzemysłowionych
wywieziono
do komunistycznych i kissingerowskich Chin.
2. wartości akcji na giełdach są oparte na bezpodstawnej wierze oszukanych
inwestorów.
3. syjoniści spowodują wojnę światową, jeżeli napadną Irak.
Planowane zwolnienia
Zapowiedziana redukcja miejsc pracy w niemieckich firmach w 2002 roku.
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓2200 Deutsche Telekom
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ 11700 Siemens
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ 11000 Deutsche Bahn
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ 10000 Deutsche Post
▓▓▓▓▓ 5300 Deutsche Bank
▓▓▓▓ 4000 Degussa
Droga zwolnionych prowadzi nie tylko do Arbeitsamtu (Urzędu Pośrednictwa
Pracy), albo do radcy zawodu, ale nieraz do psychologa, ponieważ sami nie
mogą podołać swojemu losowi. Są na to zbyt głęboko dotknięci losem. Oni
odczuwają, żal, wściekłość, zarazem i obezwładnienie, przede wszystkim jednak
czują się oszukani, odszkodowanie na odczepne nie może dać pociechy. Z każdą
odmową narasta paniczne uczucie, że czas im ucieka i będzie nie do
nadrobienia.
Psycholog w Bochum Hagen Seibt powiada, że “Ci ludzie nawet nie zauważyli jak
ich psychicznie wyeksploatowano. Oni już nie rozumieją świata.”
Bezrobotni tracą poczucie tożsamości, ponieważ nie mogą sobie przedstawić
życia bez firmy, gdzie byli zatrudnieni; tracą poczucie przynależności
rodzinnej, ponieważ wraz z kolegami z pracy tracą przyjaciół; zatapiają się w
milczącym zwątpieniu. Jeżeli otworzą kiosk z kiełbaskami, utracą swoje
życiowe “image” na zawsze.
Wnioski:
Jeżeli Polska “wejdzie” do UE:
● Polska będzie rejonem dumpingu wrobów dla uprzemysłowionych członków UE.
● Spadnie średnia wieku śmierci.
● Pozostali przy życiu rolnicy będą wegetować w nędzy z zasiłków socjalnych.
● Nastąpi masowa emigracja do krajów poza Europą.
● Ludność polska zmniejszy się do 15 milionów.
● Kraj zaleje fala Orientalnych i Murzynów.
● Syjoniści opanują władzę w całości.
● Żydowscy osadnicy użyją ludność do obsługi własnej jak Palestyńczyków w
Palestynie.
● 1/3 obszaru “regionu polskiego UE” praktycznie przypadnie Niemcom:
b."Ziemie Odzyskane" - Śląsk i Pomorze wraz z Gdańskiem i Toruniem.; oraz
Rosji: korytarz do Bałtyku, dowolnie poszerzo(-a-)ny.
Temat: Ameryka się buduje .....
Gość portalu: Rafal napisał(a):
. . .
> > Poza tym musisz wzaisc pod uwage wyposazenie przecietnego
> > domu amerykanskiego gdzie klimatyzacja, pralka, suszarka,
> > lodowka, zmywarka i reszta wyposazenia domu jest standartowe
> > i wliczone w cene mieszkania. W Polsce i w wielu krajach Europy
> > za cene domu dostajesz puste sciany. . .
> Ale pierdolnoles.Kto w RFN nie ma zmywarki czy suszarki itd.
Zmywarki sa popularne ale suszarki znacznie mniej ale nie o
to sie rozchodzi. Poza tym energia jest znacznie drozsza
wlasnie szczegolnie w Niemczech wiec ludzi zamiast suszarki
wola rozwiesic sobie rzeczy po wypraniu na swiezym powietrzu
gdzie ewentualnie ubrania wysusza sie same.
Poza tym mowa byla o tym ze w amerykanskich domach
od II Wojny Swiatowej wszystkie tego typu urzadzenia sa
standardowe i montowane w czasie budowy domu w standardowe
wneki etc. W cene domu amerykanskiego wliczone sa te wszystkie
urzadzenia kiedy w Polsce, w Nimeczech czy w innych krajach
Europy cena domu to z reguly puste sciany. Poza tym wszystkie
zmywarki lodowki, pralki i suszarki sa mniej wiecej o polowe
mniejsze poniewaz nie musza byc montowane standardowo tak
jak robi sie to w USA ale kladzie sie je gdziekolwiek.
Jezeli porownujesz ceny domow za podobna cene to musisz wziasc
to pod uwage.
www.newhomes.com/homes.cfm?state=tn&hregion=dickson&lregion=dickson
augusta-ziegelbau.de/haeuser/haus_bonstetten/index.html
> Niemcy to najlepsi
> producenci tzw.Haushaltsgeretow.Miele,Bosch,Siemens,AEG,Bauknecht itd.A
kosztuj
> e to taniej niz w USA.
Firmay takie jak Miele,Bosch,Siemens, AEG czy Bauknecht nie
sa popularne na amerykanskim rynku. W amerykanskim otwartym
rynku firmy te musza konkurowac z setkami innych firm z
calego swiata.
> Popatrz lepiej w twojej Ameryce,czy te twoje urzadzenia nie
niemieckie.Np.firma
> Still,czyli pily benzynowe,elektryczne,narzedzia ogrodowe ma udzial w tym
prz
> edziale towarow na rynku USA w wys.21%.
Nie znam sie na pilach czy podobnych urzadzeniach i nigdy nie
slyszalem o firmie Still ale dlaczego uwazasz ze mialbym
slyszec o firmie ktora posiada zaledwie 21% rynku jak sam
twierdzisz? Jezeli wchodzisz do Sears, Home Depot czy Lowes
to rzucaja sie w oczy te dwie czy trzy najpopularniejsze marki
i z reguly jest naturalne ze nikt nie zwraca uwagi na te mniej
popularne marki. Poza tym w celach marketingowych wiele firm
uzywa inne "lepiej sprzedajace sie" nazwy do sprzedawania
swoich wyrobow wiec jest oczywiste ze dana firma moze byc
znana w USA z produktow pod innymi nazwami.
mbs
Temat: Powtórka z Targowicy
> Francja zwlaszcza, zasluguje tu na podziw za odwage w
> przeciwstawianiu sie tym tendencjom.
Bardzo tania odwaga. Zwalszcza odwage w robieniu interesow z ekipa Saddama
Husaina...
> 2. sparawa dotacji dla Alstomu,
> - O ile sie nie myle to UE miala tu duzo do powiedzenia i Francja
> podporzadkowala sie decyzji UE.
Guzik ostanio Kanclerz zarzucil Francji nacjonalizm za to ze uczynila
pracowninkow Alstomu urzednikami panstwowymi, zeby tylko Siemens tego nie przejal
> 3. problemy z wypelniem kryteriow strefy Euro (inni musza Francja i Niemcy nie
> koniecznie),
> - Jest to uproszczenie , troche demagogiczne, jak kazde uproszczenie.
Uproszczenie? Odroczono im laskawie sprawdzanie na 2 lata, bo sa rowni i
rowniejsi. A Holandia rygorystycznie sie podporzadkowala i wyszla jak Zablocki
na mydle.
> 4. niejwieksze zablokowanie przeplywu Polakow wlasnie przez Niemcy i
> Francje,
> Francja zablokowala na 2 lata.
Frnacja zablokowala efektywnie na 7 lat. Mozna dyskutowac co znaczy 2+3+2. Ale
Niemcy i Francja wywolaly cala ta sprawe. Inne kraje sie podporzadkowaly albo
skoiowaly model vide Austria.
Z wlasnego podworka widze jaki problem wynikl w Szwajcarii, umowy bilaterlane z
Unia zablokowaly dwa lata temu przeplyw pracownikow (rowniez
wysokowykwalifowanych) z poza Uni (80% zezwolen na prace zablokowana dla
obwywateli starej Unii). Mozna bez problemu przyjac do pracy osobe do zbierania
kartofli z Niemiec czy innej Portugalii (naewt nie trzeba juz sprawdzac czy
jakis swajcar nie chce tej pracy), natomniast i inzynierem z Polski a nawet z
USA jest problem. Ostnio nie przyjeto nam nawet bardzo dobrego doktoranta.
Postulat Schredera wyrownania podatkow skonczyl sie na postulowaniu i
> zaakceptowaniu realiow. Nie zauwazylem zadnych naciskow czy szantazu ze strony
> Niemiec i Francji po wysunieciu tych postulatow.
Nie dokladnie bezie pewno wracal jak bumerang az zostanie wymuszony. Podobnie
jak Nicea zostala najpierw wymuszona na tak a potem na nie. Wybrano na razie
Portugalczyka na szefa Unii by nie wybrac Belga ktory popieral identyczny pomysl.
6.Polityka doraznego
> interesu i szantazu
>
> - Strasznie ogolne sformulowanie.
Vide Irlandia. Nie chcieli Nicei, zrobili referendum nie przeszlo. Byly naciski
na drugie referendum. Przeszlo na Tak. Treaz pewnie trzeba robic trzecie zeby
tym razem bylo na NIE. Robienie referendow do skutku to kpina z demokracji.
Ma ktos wizje jak Europa ma wygladac za 20 lat? Poza tym ze pewnie bedzie
przypominac tandetny francuski Hipermarket.
> To samo moglbym powiedziec o UK, ktore
> szantazuje UE sparalizowaniem jej instytucji, sabotuje wspolne europejskie
> przedsiewziecia,
z mniej sluszna polowa Europy...
A dlaczego jak cos powiedza Niemcy, Francja, Belgia czy Luxemburg to jest OK. A
jak UK, Wlochy, Holandia to jest be?
> pozwala sobie byc utrzymywana takze przez Polske (rabar brytyjski) w jakim
celu?.
A Niemcy maja specjalne prawa dla NRD... Wpompowali tam bilon marek pomocy
panstwej. Rabat brytyjski to przy tym pikus. Zreszta skoro mamy dowstawac wiecej
pieniedzy niz otrzymywac to w sumie darowanemu koniowi nie patrzy sie w zeby.
Tylko boje sie ze Polska nigdy nie zobaczy tego desczu pieniedzy z Niemiec. Po
pierwsze dlatego ze go sami nie maja (a jesli ktos w europie ma normalna
gospodarke to raczej UK a nie Niemcy).
Temat: Balaton-Expres
klausberg napisał:
> Czy znasz moze historie i szczegoly kolejki waskotorowej, ktora swego czasu
> kursowala w Katowicach pomiedzy Szopienicami i Giszowcem, tzw. Balaton-
> Ekspres?
Małe sprostowanie- nazywała się "Balkan-Ekspres"- oczywiście była to nazwa
nieoficjalna nadana przez miejscową ludność. Dnia 25.05.1909
przedsiębiorstwo "Giesche Sp-ka Akc." uzyskało od władz kolejowych koncesję na
prowadzenie prywatnego ruchu kolejowego. Kolej wąskotorowa (785 mm) łacząca
szopienickie huty metali nieżelaznych (m.in. Wilhelmina, Uthemann, Bernhardi)
przeznaczona była głównie do transportu towarowego ale przewoziła również
robotników i urzędników spółki. 6.01.1914 Dyrekcja Okregowa Kolei w Katowicach
udzieliła koncesji na prowadzenie ruchu osobowego na odcinku łączącym
szyb "Carmer" (obecnie Pułaski) z Giszowcem (poźniej trase wydłużono do
szybu "Wojciech"). W latach 1910- 1919 kolej państwowa zatwierdziła specjalne
przepisy eksploatacyjne dla tej kolei. W 1929 zostały one ponownie zatwierdzone
przez polską Dyrekcję Okregową Kolei w Katowicach i wydane w formie jednej
ksiazeczki z dwujęzycznym tekstem (polskim i niemieckim). W tym czasie kopalnia
uzyskała dodatkowe zezwolenie na przewóz pociągami osobowymi rodzin swoich
pracowników. O to zezwolenie ubiegano się od 1923 roku. Z kolejki korzystali
oczywiście nie tylko pracownicy i ich rodziny ale również (nieoficjalnie)
okoliczna ludność. Przejazd był darmowy. Przed wojną z tego środka transportu
korzystało dziennie 8000 osób! Na początku tabor składał się z parowozu i
czteroosiowych krytych wagonów towarowych przystosowanych do przewozu osób
(tzw. towosów). Do roku 1935 linę tą zelektryfikowano pradem stałym o napieciu
1100V i od tamtej pory Balkan-Ekspres ciagnął elektrowóz. W latach
piecdziesiatych pociągami na tej linii przewozono ok. 6000 osób w ciagu doby.
Rozkład przewidywał 23 pary (czyli w jedną i drugą stronę) stałych pociagów na
dobę i 3 pary dodatkowych. Pociag był zestawiony z elektrowozu firmy "Siemens"
o masie własnej 22 tony i 8 wagonów czteroosiowych (towosów) o masie własnej 4
tony. Na krótki czas w końcu lat sześćdziesiatych relację pociągu wydłużono do
stacji Katowice Szopienice. W 1975 roku były następujące przystanki- Szyb
Wojciech (km.0,000), Szyb Ligoń (km.0,890), Szyb Poniatowski (km.1,500), Szyb
Pułaski (km.1,960), Osiedle Wysockiego (km.2,660), Giszowiec (km.3,980). W roku
1975 pociągi ciagnęła juz lokomotywa spalinowa typu WLs150 lub WLs180 a w
składzie było tylko 5 wagonów. 31.12.1977 miał miejsce ostatni kurs pociagu
osobowego na trasie Giszowiec- szyb "Wojciech". Na linii pozostały tylko
pociagi towarowe które też z czasem zlikwidowano. Do dzisiaj pozostału tylko
nieliczne fragmenty torowiska i dwa wagony "towosy" ustawione na krótkim
odcinku torów bodajze przy szybie "Pułaski". To tyle w skrócie. Przy opisie tym
pomagałem sobie ksiązką Krzysztofa Soidy "Koleje waskotorowe na Górnym Ślasku".
Pozdrawiam
Mariusz
Temat: Gorbi, tu bedzie kaska w IT...
Gorbi, tu bedzie kaska w IT...
ciekawe kto to dostanie, wdrożenie tego i utrzymanie to niezły szmal:
"
Rusza pierwszy przetarg związany
z wprowadzeniem PESEL 2
PESEL 2 to gigantyczne przedsięwzięcie, z którym będzie musiało się zmierzyć
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. W dużym skrócie PESEL 2 to
projekt przebudowy i integracji systemu rejestrów państwowych. Czyli PESEL 2
ma być onlinowym rejestrem synchronizującym wszystkie akta stanu cywilnego.
Na pierwszy rzut oka może nie wydaje się to bardzo skomplikowane. Jednak jest
to złożone przedsięwzięcie, związane z nowymi mechanizmami zarządzania
tożsamością osób. Według planów ministerstwa PESEL 2 ma objąć całkowity model
przepływu informacji w zakresie akt stanu cywilnego (wszystkie USC), zasad
meldunkowych oraz zarządzanie dokumentami potwierdzającymi tożsamość. Nowe
rozwiązania techniczne będą wymagały szeregu zmian organizacyjnych i
prawnych. MSWiA ten projekt zapowiadało od 3 lat. Całkowity koszt
wprowadzenia tego systemu oszacowano na 200 milionów złotych. 25 procent
budżetu projektu PESEL 2 będzie pochodzić z kasy państwowej, resztę dołoży
Unia. Projekt ma być gotowy do działania w maju 2008 r.
Od dłuższego czasu mówiło się o przeprowadzeniu jednego dużego przetargu
w ramach PESEL 2. Jednak niedawno pojawiła się koncepcja przeprowadzenia
kilkunastu mniejszych przetargów, które właśnie powoli się rozpoczynają.
Pierwszy
z nich odbędzie się 15 września 2006 r o godzinie 9:00. Będzie to przetarg na
zapewnienie konsultacji w zakresie projektowania architektury systemu, asysty
technicznej i usług zarządzania dla projektu PESEL 2.
Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany m.in.: do wykonania projektu
architektury systemu PESEL 2 na poziomie biznesowym, danych, aplikacji i
technologicznym. Będzie także musiał wykonać analizy, walidację wymagań
funkcjonalnych systemu PESEL 2. Ponadto będzie zobowiązany zapewnić usługi
asysty technicznej, świadczyć usługi wsparcia w przygotowaniu i prowadzeniu
postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz usługi zarządzania mające
zapewnić zamawiającemu kontrole realizacji projektu zgodnie z harmonogramem i
budżetem oraz umożliwienie wyegzekwowania od wykonawców elementów systemu o
zakładanych parametrach. Całkowita wartość zamówienia wynosi powyżej 137 tys.
euro. Termin realizacji tego przedsięwzięcia ustalono na 31 maja 2008 r.
Przystąpieniem do poszczególnych przetargów związanych z wdrożeniem systemu
PESEL 2 zainteresowanych jest wiele firm z branży IT. Są wśród nich m.in.:
największe polskie spółki giełdowe m.in. Prokom, Computerland, Emax i
Comarch, oraz takie międzynarodowe firmy jak IBM, HP czy Siemens.
"
Temat: uwaga znowu belkot Viri -Palestyny - wazne
AKTUALNE PRODUKTY W OFERCIE QUANT :)))))))
Oferta QUANT zawiera wiele interesujących produktów znanych producentów
światowych jak: 3Com, ACER, Adaptec, APC, Asus, Canon, Cerberus, Compaq, DPS,
IBM, Intel, Infotrend, FAST Multimedia, Fujitsu, Hewlett Packard, JVC, Knürr,
KRONE, Microsoft, Motorola, Mylex, Panasonic, Philips, Sanyo, Segate, Siemens,
SONY, TELSY, Tehalit, Ulead, Quantum, Yamaha.
QUANT jest wyłączonym dystrybutorem na Polskę firmy TELSY Electronics
Telecommunications, pozostałe produkty oferuje jako autoryzowany integrator
systemów, lub jako bezpośredni Partner. Starannie dobrana oferta renomowanych
produktów znajdujących się w ścisłej czołówce światowej umożliwia firmie QUANT
stworzenie kompleksowej obsługi klienta w bardzo szerokim zakresie:
Sprzęt telekomunikacyjny: prywatne lokalne sieci telefonii komórkowej,
centrale telefoniczne, telefaksy, radiotelefony, osprzęt instalacyjny
Sprzęt telekomunikacyjny specjalny: terminale do szyfracji Głos/Fax/Dane,
szyfratory zewnętrzne i wewnętrzne do radiotelefonów i telefonów komórkowych,
radiotelefony UHF/VHF z modułem szyfratora, telefaksy do pracy z szyfratorem,
szyfratory do zastosowań bankowych w systemie TELEBANK;
Sprzęt komputerowy: serwery, komputery, drukarki, monitory, skanery, zasilanie
awaryjne, oprogramowanie;
Komponenty instalacyjne i wyposażenie: szafy sterownicze 19" dla urządzeń
komputerowych, klimatyzatory szaf, pomieszczeń, wyposażenia mechaniczne studia
monitorującego (CCITV, TV) panele, listwy, ekrany maskujące;
Elektroniczne urządzenia biurowe: kopiarki, niszczarki, bindownice termiczne,
tablice samo-kopiujące, panele wyświetlające;
Systemy archiwizacji dokumentów: zestaw do skanowania dokumentów, ich
archiwizacji elektronicznej na dysku lub macierzy dysków magnetycznych.
Oprogramowanie umożliwia szukanie dokumentów, wydruk, kopiowanie na dowolnym
nośniku (CD, CD-RW, DVD), oraz przesyłanie plików dokumentów poprzez sieć LAN
lub WAN;
Systemy alarmowe: system kontroli dostępu do obiektu z możliwością zdalnego
monitorowania oraz rozbudowy w sieci LAN, WAN, INTRANET;
Systemy Telewizji Przemysłowej i Zabezpieczeń: kamery, multipleksery,
monitory, dzielniki obrazu, komputerowe systemy cyfrowej rejestracji wideo ze
zintegrowanym multiplekserem i detektorem ruchu;
Systemy Edycyjne nieliniowe i hybrydowe: kompletne zestawy do montażu filmów
wideo w technice on-line, of-line, oraz hybrydowej w oparciu o komponenty
Canopus, Como, FAST, JVC, Matrox, Panasonic, Pinnacle, SONY;
Urządzenia Telewizji Profesjonalnej i Semi Profesjonalnej: kamery, monitory,
magnetowidy, oświetlenie, systemy do montażu filmów video, wideo serwery,
wyposażenie studia, statywy.
USŁUGI W OFERCIE QUANT
QUANT świadczy usługi w konieczne do kompleksowej obsługi nowoczesnego biura.
Usługi te zapewniają nienaganne działanie biura w podstawowych dyscyplinach
jak: telekomunikacja, komputeryzacja, bezpieczeństwo, archiwizacja, prezentacja
i reklama firmy. Usługi obejmują w szczególności:
Projektowanie i wykonawstwo sieci teletechnicznych dla inteligentnego budynku:
sieci strukturalnych, sieci telewizji przemysłowej, telefaksowych sieci
retransmisyjnych, systemów kontroli dostępu, systemów monitorowania przeciw-
pożarowego;
Serwery sieciowe i internetowe, administracja i zarządzanie sieciami LAN, WAN;
Opracowania w zakresie automatyzacji biura: projekt wyposażenia biura w
urządzenia teleinformatyczne, zabezpieczenia, oprogramowanie, urządzenia
pomocnicze;
Opracowania w zakresie: automatyzacji procesów technologicznych z robotyką
włącznie;
Szkolenia specjalistyczne w zakresie obsługi oferowanych urządzeń, obsługi
programów;
Import na zlecenie: sprowadzenie produktów wybranych przez zleceniodawcę z
dowolnego kraju do Polski lub na wskazany adres w innym kraju. Logistyka
transportu, opłat celnych;
Usługi serwisowe, oraz serwisu pogwarancyjnego na dostarczone urządzenia na
terenie całego kraju;
Produkcja nisko-budżetowych filmów w technice wideo DVCAM: montaż i
udźwiękowienie, kopiowanie na kasety wideo, CR-ROM, DVD dla zastosowań
szkoleniowych oraz reklamy;
Fotografia reklamowa: zdjęcia katalogowe;
Druk: plakatów, banerów reklamowych;
Tworzenie multimedialnych materiałów reklamowych (prezentacje, katalogi, ...);
Usługi Internetowe: serwery wirtualne, konta e-mail, promocja i reklama,
strony www, i inne;
Telekomunikacja i przesyłanie danych przez Internet (Voice Over IP, Print Over
IP) i inne.
Temat: Niemcy protestują przeciwko reformom Schrödera
Przez takich jak ty świat ogarnia nędza, powstają
"zagłebia nędzy", gdzie rodzi się bendycki element przestępczy terroryzujący
potem normalnych ludzi. UE próbuje z tym walczyć dając bezrobotnym ogromny
socjal, ale to było zabójcze dla gospodarki, więc jest tylko kwestią czasu gdy
zamiast socjalu da się prawie każdemu pracę.
Gość portalu: meerkat napisał(a):
> Tomson , osle!
Typowe proamerykańskie prostactwo, ale plus dla ciebie że przynajmniej to jakoś
uzasadniej, coprawda miernie ale zawsze.
> Kazdemu pracy dac nie mozna; ozna jedynie dac kazdemu POSADE!
> Tak dokladnie bylo w sowieckim Gulagu i dlatego skonczylo sie tak jak sie
> skonczylo.
>
> Gospodarka ktora proponujesz bylaby oparta na ekonomicznej FIKCJI!
> Na szczescie w konkurencji(?) miedzy Karolem Marksem i Miltonem Friedmanem,
> zwyciezyl-bez wysilku!- ten ostatni.
Zwyciężył interes Stanów Zjednoczonych które wypaczają kapitalizm, a każdy
ustrój szkodzący ich gospodarczej dominacji zwalczają. To nie była porażka
komunizmu z kapitalizmem, lecz ZSRR z USA. Jednak UE to nie ZSRR, które miało
spuściznę feudalnej Rosji, a potem było doszczętnie zniszczone IIWŚ. UE ma
gospodarkę jak USA,ludziom dzięki socjalowi żyje tam się lepiej niż w Stanach
(5% nędzy do 15%), więc do walki propagandowej nie będą musieli używać twardych
i radykalnych rozwiązań jak ZSRR. Dzięki silnej gospodarce nie będą musieli jej
chronić izolacją od światowego rynku jak robiło to ZSRR. Są więc w o niebo
lepszej sytuacji! :o)
> A to co piszesz po raz kolejny o silnej zwartej i gotowej UE to CHCIEJSTWO!!!!
> Takiej Europy nie ma i nie bedzie, chocbys sie zesr...!
HAHAHAHAAHHAHAHAAHAHAH!!! Cieszy mnie twoja złość jankeski pachołku! :o)
Gdy wy jankeskie polaczki tak się miotacie oznacza to że silna UE jest tylko
kwestią czasu!
> Naomiast JEST prawdopodobne, ze za 30/40 lat bedziemy mieli na Polkuli
> Zachodniej tylko jedno panstwo : Stane Zjednoczone AmeryK (w skrocie USA!).
> Nie wiem czy jego stolica bedzie nadal w Waszyngtonie- byc moze zeby nikogo
> nie draznic przeniesiemy ja do Panama City zeby bylo dokladnie posrodku-ale
> jednostka taka powstanie, jesli nie de iure, to de facto, jak zauwazyl tu
> trafnie <polish canadian>.
Miotaj się dalej polaczku! :oD
Waszych jankeskich panów lubi coraz mniej ludzi na świecie. Nawet ich pudelek
Blair powoli wybiera silną i niezależną UE, a jak wskazuje ostatni list
polskiej inteligencji, nawet nasze prawdziwe elity (w odróżnieniu od pseudoelit
z sejmu) popierają silną anty-amerykańską UE, dzięki czemu być może nie
będziemy w UE gnojonym i kopanym osłem trojańskim Ameryki.
> P.S. A amerykanskie koncerny samochodowe wytwarzaja cala mase aut w Kanadzie-
> bo taniej- i jakos nikt, a zwlaszcza sami Kanadyjczycy nie narzekaja ze robi
> sie z nich kolonie i wykorzystuje. Przeciwnie, sa zadowoleni, ze przybywa
> niezle platnych miejsc pracy.
Nie wiem jak to wygląda w Kanadzie,ale w Meksyku są to zwykłe montownie z
których produkcji Państwo Meksykańskie nie ma ŻADNYCH korzyści.
> A skoro mowa o Europejczykach, to dlaczego, VW, Deimler, BMW, Braun, Krupps,
> BASF,Siemens, Nokia, Ericsson, Electrolux, a nawet francuski Thomson, lokuja
> coraz wiecej produkcji w MEKSYKU? Bo sa parszywi kolonisci?
To jeszcze ostatki proamerykańskiej wizji gospodarki,jednak zmieni się to gdy
UE pujdą własną, a nie amerykańską drogą.
> NB Praktycznie kazdy wielki japonski koncern samochodowy produkuje samochody
> dla Polkuli Zachodniej w USA!
Uwierz mi że te fabryki to zupełnie inna bajka niż montownie w Meksyku.
> Szereg olbrzymich fabryk ma tu Honda, Toyota,
> Nissan, Isuzu, do ktorych dolacza sie teraz poludniowokoreanski Huyndai.
> Ale jakos zaden znany mi Amerykanin nie narzeka ze stajemy sie kolonia
> Japonii. Przeciwnie wytlumia to protekcjonistyczne tendencje, bo wskutek tego
> trendu stanowisk pracy tylko w Ameryce przybywa.
>
> I jeszcze jedno... Dlaczego najwieksza wytwornia Toyot na Europe ulokowana
> zostala w TURCJI? Przeciez gdyby zbudowano ja we Francji albo Niemczech, a
> nawet Grecji, producent nie musialby placic wysokich cel nakladanych przez
> protekcjonistyczna UE. A jednak.... :)))
Bo Francja i Niemcy mają własne samochody, Niemcy nawet zdecydowanie lepsze,
więc poco im obce?
Strona 3 z 3 • Znaleziono 175 rezultatów • 1, 2, 3