simens Zgorzelec

Widzisz posty znalezione dla hasła: simens Zgorzelec





Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2007...
Siemiens otwiera biuro w Zgorzelcu

wnp.pl (Marcin Łęczek) 16.11.2007 16:19

W Zgorzelcu zostanie otwarte polskie biuro projektowe Fabryki Turbin Siemensa znajdującej się po drugiej stronie Nysy w GĂśrlitz. Znajdą w nim zatrudnienie polscy inżynierowie projektanci.

Fabryka Turbin Siemensa w GĂśrlitz jest największym ośrodkiem produkcyjnym w tym mieście i jednym z największych zakładów koncernu Siemens. Fabryka zatrudnia obecnie 800 osób.

Firma odczuwa jednak poważne braki kadrowe i dysponuje obecnie 59 wolnymi miejscami pracy. Brakuje przede wszystkim inżynierów o specjalizacji budowy maszyn i elektrotechniki oraz wykwalifikowanych pracowników o specjalności obróbki metali.

Ostatnio fabryka postanowiła poszukać pracowników w Polsce. Będą oni odpowiedzialni za projektowanie różnych elementów turbin. Przewidywane jest powiększenie tego zespołu, docelowo do 24 osób.

http://praca.wnp.pl/siemiens-otwiera-bi ... 1_0_0.html





Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2007...
Zgorzelec Nowe inwestycje w mieście?

Jest bardzo prawdopodobne, iż w najbliższym czasie na terenie miasta ulokują swe siedziby dwie niemieckie firmy.

Jedną z nich jest Siemens, który chce otworzyć w Zgorzelcu biuro projektowe. Lokalizacji na terenie miasta poszukuje również Occlutech - firma, która specjalizuje się w dziedzinie implantów naczyń serca. Zespół fachowców z różnych dziedzin inżynierii, biotechnologii w oparciu o ścisłą współpracę ze znanymi kardiologami zajmuje się tworzeniem nowych systemów zamykających wadę serca, jaką jest przetrwały otwór owalny.

Zgorzelec.wfp.pl





Temat: Co z nową halą ? Będzie rozbudowa czy nie ?
Kto byłby właścicielem ?
Z pewnością udziałów w takiej spółce nie miałoby miasto (odpada tu partnerstwo publiczno-prywatne). Są rózne możliwych "aliansów inwestorskich" tylko trzeba ruszyć głową i mieć otwarty umysł. Wiele obiektów sportowych w Europie jest budowanych przez konsorcja, w których główny udział ma wielka firma reklamująca się również de facto w ten sposób - np. SIEMENS ARENA w Wilnie czy też Allianz Arena w Monachium. Czy to u nas nie może być np. LG czy też BOT ? Zaraz podniosą się głosy, że Zgorzelec to nie ta skala co te inne miasta. Jednak nasze miasto, aż na takich peryferiach Europy nie leży i szansa na takie przedsięwzięcie są, może w mniejszej skali ale SĄ ! Byłby to realny a nie deklaratywny objaw istnienia i aspiracji do czegoś takiego jak EUROPAMIASTO !

Zapatrzony w Krygiera nie jestem, ale uważam że on taką wizję, chęci i konsekwencje w tym kierunku wykazuje, czego niestety nie mogę powiedzieć o burmistrzu Groniczu, po którym spodziewałem się czegoś więcej niż pokazuje dotychczas...

Przedstawiam pewne kierunki, możliwości, przemyślenia. Gotowej recepty nie mam - nie będe w tym wyręczał zainteresowanych.



Temat: pytanko o update me 45


moge Ci to zrobic za jakies symboliczne pare zlotych, jak chcesz to pisz
na priv


bardzo kolezenski kolega ;)
jak mieszkasz blisko Zgorzelca to zrobie za piwo które w międzyczasie
wypijemy ;).

---
pozdr,
Piotrek
www.smsforum.pl
'Nokia i Siemens są jak Intel i AMD - marketing Siemensa może czasem
zawodzi, ale jakość produktu...'





Temat: Koszykówka
Oto wyniki NBA (20.11)

Philadelphia 76ers - Cleveland Cavaliers 120:123
Orlando Magic - New Orleans Hornets/Oklahoma City 95:98
New Jersey Nets - Washington Wizards 89:83
Minnesota Timberwolves - Charlotte Bobcats 102:89
Dallas Mavericks - Detroit Pistons 119:82
San Antonio Spurs - Phoenix Suns 97:91
Utah Jazz - Memphis Grizzlies 72:80

Oraz PLK - 8. kolejka (18-19.11):

Śląsk Wrocław - Kotwica Kołobrzeg 83:75
BOT Turów Zgorzelec - Noteć Inowrocław 116:83
WTK Anwil Włocławek - Stal Ostrów Wlkp. 72:68 (po dogr.)
Energa Czarni Słupsk - Polpharma Starogard Gd. 75:72 (po dogr.)
DGP Azoty Unia Tarnów - Astoria Bydgoszcz 74:84

PLKK - 7. kolejka (19.11):

PZU Polfa Pabianice - Lotos Gdynia 82:60
Meblotap AZS Chełm - Wisła Can-Pack Kraków 50:75
Cukierki Odra Brzeg - AZS PWSZ Gorzów Wlkp. 73:79
K.K. AZS Jelenia Góra - ŁKS Siemens AGD Łódź 63:58 (po dogr.)



Temat: Druzyny polskiej koszykowki mezczyzn i kobiet
Mężczyn :
Anwil Włocławek
Astoria Bydgoszcz
AZS Gaz Ziemny Koszalin
BOT KS Turów Zgorzelec
DGP Azoty Unia Tarnów
Energa Czarni Słupsk
Era Śląsk Wrocław
KS Polpak Świecie
Noteć Inowrocław
Polonia SPEC Warszawa
Polpharma Starogard Gdański
Prokom Trefl Sopot
SKK Kotwica Kołobrzeg
Stal Ostrów Wlkp.

Kobiet:
Azoty Meblotap Chełm
AZS Poznań
AZS PWSZ Sowood Gorzów Wielkopolski
CCC Polkowice
Duda Tęcza LesznoKK
AZS Jelenia Góra
KS Cukierki Odra Brzeg
Lotos Gdynia
ŁKS Siemens AGD Łódź
Nova Trading ToruńPolfa Pabianice
TS Wisła Can Pack Kraków




Temat: Nowi inwestorzy
Jest wielce prawdopodobne, iż w najbliższym czasie na terenie miasta ulokują swe siedziby dwie niemieckie firmy. Jedną z nich jest ,,Siemens”, który chce otworzyć w Zgorzelcu biuro projektowe. Lokalizacji na terenie miasta poszukuje również ,,Occlutech”- firma, która specjalizuje się w dziedzinie implantów naczyń serca. Zespół fachowców z różnych dziedzin inżynierii, biotechnologii w oparciu o ścisłą współpracę ze znanymi kardiologami zajmuje się tworzeniem nowych systemów zamykających wadę serca, jaką jest przetrwały otwór owalny.



Temat: ! Era GSM w Geant...


Czesc!
Chodze sobie po torunskim Geant'cie (co za okropny wyraz, lepiej chyba


mowic Gigancie) i sprawdzam poziom sygnalu sieci (Siemens C25, skala 0-4).
Era (macierzysta siec) ma 3 kreski, Plus 2 kreski, natomiast Idea tylko
jedna. Troche dziwne, bo maszt Plusa jest bardzo blisko, a BTS Ery na
wiezowcu jakis km dalej. Wracam do sieci macierzystej, czyli Ery, a tu
zamiast natychmiastowego wlogowania sie na wyswietlaczu zaczyna migac ! Era
GSM, przy czym wykrzyknik jest jakis inny, pogrubiony.

Witam !!!
Miałem podobna sytuacje na C-25, gdy przechodzil z D2(roaming) na Ere w
Zgorzelcu, nawet sie zalogowal z tym wykrzyknikiem z przodu, ale niedzialal
poprawnie, ja moglem dzwonic, ale gdy ktos wtedy chcial dodzwonic sie do
mnie otrzymywal komunikat "Abonent czasowo....", musialem zrebootowac go.
Wtedy zalogowal sie bez wykrzyknika i wszystko dzialalo OK.





Temat: Najlepsze telefony komórkowe
Apropo symbiana Używa ktoś może takie coś http://www.symbian.com/phones/mot_a925.html ?
Ja mam ten telefon (tak to telefon jakby ktoś miał wątpliwości) od ponad roku i narazie nie chce zmieniać na żaden inny. Brakuje w nim tylko otwieracza do butelek - nad czym ubolewam. No ale za to umts jest - zasięg już w Zgorzelcu. Można nawet z niego zadzwonić - poważnie . Aczkolwiek funkcja dzwonienia to tylko dodatek. Jak będe chciał telefon tylko do rozmów i sms-ów, wybiore pewnie 6310 :wink:
Przed Motką A925 używałem:
- Alcatel OT MAX (fajna niezniszczalna cegła, aczkolwiek jak na cegłe przystało duża)
- Ericsson T10s (no nawet sprytny i w porównaniu to poprzedniego 2 razy mnieszy)
- SonyEricsson t68i (pierwszy telefon z kolorowym wyświetlaczem, nawet ujdzie, ale od tamtej pory zraziłem sie do dżojstików w telefonie)
- Nokia 3650 (bardzo dopracowany telefon i na dodatek symbian na pokładzie )
- Siemens SX1 (wizualnie pierwsza klasa i również symbian na pokładzie ale niestety niedopracowany programowo - gorzej niż win95. Tylko dla tych co lubią komputerowy odpowiednik: ctrl-alt-del)



Temat: POLPHARMA - TURÓW
No to relacja.

I połowa. Zaczęliśmy od mocnego uderzenia dwoma trójkami. Polpharma grała konsekwentnie pod kosz do Okafora. Taka taktyka wymusiła mnóstwo przewinień z naszej strony, co nie pozwalało kontrolować spokojnie meczu. W drugiej kwarcie taki sam scenariusz i kilka głupich strat. Przez co przegrywamy do połowy 3 punktami.

W przerwie konkurs dla kibiców. Rzuty z linii osobistych. Misiek złapał piłeczkę, ale oddał najlepiej wśród nas rzucającemu i tak Siemens ponownie pojechał do Zgorzelca.

II połowa. Tak jak przewidywałem zaczęliśmy w końcu bronić na swoim poziomie. Tak jak napisał pokemon – akcja meczu. Po przechwycie Vjeko popędził na kosz rywala i efektownie zapakował do kosza. Mnie najbardziej podobały się te kilka przechwytów po wyprowadzaniu piłki przez Polpharmę po naszym celnym koszu i łatwe punkty sam na sam. I tak zrobiło się 10 pkt przewagi dla nas. W ostatniej części meczu to walka kosz za kosz. Ostatnie 2 min to popis sędziów. Faul za faulem – gwizdki poszły w ruch. Ale to już nic nie dało i dowieźliśmy zwycięstwo do końca.

Cieszę się, że mogłem być na tym meczu. Ta wygrana została zadedykowana przez Tomka #22 :-D dla najlepszych kibiców w Polsce jako prezent na Święta.

P zdr .



Temat: Pociągi Wrocław - Drezno
Więcej informacji o zdarzeniu:

Niemiecki szynobus kursujący na trasie Wrocław - Drezno otarł się o maszynę pracującą na sąsiednim torze. Nikomu nic się nie stało

Autobus dojechał do legnickiego dworca. Tam kilkudziesięciu pasażerów musiało czekać na inne pociągi jadące do Zgorzelca, skąd pasażerom podróżującym do Drezna kolej niemiecka (DB) zapewniła komunikację zastępczą.

Do kolizji doszło we wtorek około godz. 14 na remontowanym odcinku torów Malczyce - Szczedrzykowice, kilka kilometrów przed Legnicą.
- Jeden tor był wyłączony z ruchu, bo pracowała na nim maszyna - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik dolnośląskiej kolei. - Być może operator przekroczył wysięgnikiem wyznaczony teren i urządzenie zdarło lakier z szynobusu.
Pociąg został na dworcu w Legnicy. Eksperci sprawdzają, czy nie doszło do innych uszkodzeń, niewidocznych po kolizji.

Szynobus jest własnością niemieckich kolei. Po raz pierwszy wyruszył w trasę z Wrocławia do Drezna 28 lutego. Linia została reaktywowana po pięcioletniej przerwie.
Z Wrocławia codziennie wyjeżdżają trzy szynobusy do Drezna. I także trzy z tego miasta do Wrocławia. Podróż trwa około trzech i pół godziny. Linię obsługują niemieckie szynobusy firmy Siemens. Mogą zabrać 200 pasażerów (98 w klasie 2, 16 w 1 i 90 stojących). Wcześniej podróż trwała pięć godzin.

Zygmunt Mułek - POLSKA Gazeta Wrocławska - 25.03.2009



Temat: ARENA KULTURY
ARENA KULTURY - Temat: „T-City!“ - Czy kultura komunikacji wzrasta?
8 luty 2007, godz. 19.00
Multimedia Park Görlitz (Melanchtonstraße 19 – naprzeciw firmy SIEMENS)
++Wstęp wolny++
Nasza dyskusja wokół tematu kultury rozpoczyna się w 2007 roku wyjątkowo aktualnym tematem. Europa-Miasto Görlitz-Zgorzelec zgłosiło się na konkurs T-City i znajduje się aktualnie w gronie 10-u najlepszych kandydatów. Zwycięzca otrzyma w ramach tego współzawodnictwa organizowanego przez Deutsche Telekom do 85 milionów Euro. Decyzja zapadnie 21 lutego br.

Wielu mieszkańców pilnie gromadziło na ten cel projekty ze wszystkich dziedzin życia. W każdym wypadku chodzi o możliwość wykorzystania ich z udziałem nowoczesnej technologii. Można założyć, że poza impulsami dla gospodarki, miejscami pracy i polepszeniem wizerunku miasta zmieni się również osobisty sposób obcowania mieszkańców. Czy lepsze łącza zdecydują o lepszej komunikacji?



Temat: Siemens w Zgorzelcu
Punktualnie o godzinie 12.00 - 20 listopada swoje podwoje w Zgorzelcu otworzyło biuro firmy Siemens.
W uroczystości otwarcia uczestniczyli dr Markus Tacke –Dyrektor Fabryki Turbin z Goerlitz, Burmistrzowie: Rafał Gronicz i Ulf Grossmann oraz Piotr Dobrowolski- Dyrektor Branży Power Generation. W polskim biurze projektowym Fabryki Turbin Siemensa znajdującej się po drugiej stronie Nysy w Görlitz znalazło pracę 7 polskich inżynierów projektantów. Fabryka Turbin Siemensa w Görlitz zatrudniająca obecnie 800 osób jest największym ośrodkiem produkcyjnym w tym mieście i jednym z największych zakładów koncernu Siemens. Firma odczuwa jednak poważne braki kadrowe i dysponuje obecnie 59 wolnymi miejscami pracy. Brakuje przede wszystkim inżynierów o specjalizacji budowy maszyn i elektrotechniki oraz wykwalifikowanych pracowników o specjalności obróbki metali. Pracownicy zgorzeleckiego oddziału będą odpowiedzialni za projektowanie różnych elementów turbin. Przewidywane jest powiększenie tego zespołu, docelowo do 24 osób. Gratulując kierownictwu oraz nowym pracownikom - burmistrz Gronicz podkreślił zadowolenie z faktu, iż wraz z nowymi miejscami pracy, w polskiej części Europa-Miasta - dla młodych, wykształconych ludzi otwierają się perspektywy zdobywania tak potrzebnego doświadczenia, możliwości rozwoju, a w dalszej perspektywie awansu zawodowego.



Temat: Prestiżowe miejsca pracy
W Zgorzelcu 20 listopada nastąpiło oficjalne otwarcie biura firmy Siemens. W uroczystości uczestniczyli dr Markus Tacke -Dyrektor Fabryki Turbin z Goerlitz, Burmistrzowie: Rafał Gronicz i Ulf Grossmann oraz Piotr Dobrowolski- Dyrektor Branży Power Generation. W polskim biurze projektowym Fabryki Turbin Siemensa znajdującej się po drugiej stronie Nysy w Görlitz znalazło pracę 7 polskich inżynierów projektantów. Fabryka Turbin Siemensa w Görlitz zatrudniająca obecnie 800 osób jest największym ośrodkiem produkcyjnym w tym mieście i jednym z największych zakładów koncernu Siemens.
Firma odczuwa jednak poważne braki kadrowe i dysponuje obecnie 59 wolnymi miejscami pracy. Brakuje przede wszystkim inżynierów o specjalizacji budowy maszyn i elektrotechniki oraz wykwalifikowanych pracowników o specjalności obróbki metali. Pracownicy zgorzeleckiego oddziału będą odpowiedzialni za projektowanie różnych elementów turbin. Przewidywane jest powiększenie tego zespołu, docelowo do 24 osób. Gratulując kierownictwu oraz nowym pracownikom - burmistrz Gronicz podkreślił zadowolenie z faktu, iż wraz z nowymi miejscami pracy, w polskiej części Europa-Miasta - dla młodych, wykształconych ludzi otwierają się perspektywy zdobywania tak potrzebnego doświadczenia, możliwości rozwoju, a w dalszej perspektywie awansu zawodowego.



Temat: 1
1. # 1.02 # Partizan Belgrad (SER) - Unicaja (ESP) # under 149,5 # 1,80 # bwin -10
2. # 1.02 # Lottomatica Roma (ITA) - Cibona (CRO) # under 152,5 # 1,90 # bwin +9
3. # 1.02 # Prokom Trefl Sopot (POL) - Climamio Bologna (ITA) # under 153,5 # 1,90 # bwin -10
4. # 1.02 # Olympiakos CFP - RheinEnergie Köln # over 160,5 # 1,90 # bwin -10
5. # 3.02 # Pinar Karsiyaka - Beykoz # over 150,5 # 1,85 # bwin -10
6. # 3.02 # CSM Oradea - Elba Timisoara # 1 # 2,64 # Pinnacle +16,4
7. # 3.02 # Giessen 46ers - EnBW Ludwigsburg # over 152,5 # 1,952 # Pinnacle -10
8. # 3.02 # Chalon sur Saône - Cholet Basket # over 149,5 # 1,85 # bwin -10
9. # 3.02 # Strasbourg IG - Besancon Basket Comte Doubs # over 163,5 # 1,80 # bwin -10
10. # 10.02 # Olympiakos - Apollon Patras +19,5 # 1 # 1,83 # bwin

11. # 10.02 # DKV Joventut - Winterthur FC Barcelona # 2 # 1,70 # bwin

12. # 10.02 # ŁKS Siemens AGD Łódź - Polfa Pabianice +4,5 # 2 # 1,85 # bwin

13. # 10.02 # VidiVici Bologna - Armani Jeans Milano # over 146,5 # 1,91 # bwin

14. # 10.02 # Prokom Trefl Sopot - BOT Turów Zgorzelec # 2 # 3,55 # bwin



Temat: GRPS w Erzee padł :(

u mnie od jakiejś 21ej: sygnał dostępności na wyświetlaczu jest (siemens
me45), z żadnym adresem się nie łączy. Dolny Śląsk - Zgorzelec.

Pozdr,
Piotrek





Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2007...
[ZGORZELEC] Polują na inżynierów

Polscy projektanci są wybawieniem dla Fabryki Turbin Siemensa w Goerlitz. O młodych
zdolnych chce zabiegać także Kopex-Famago ze Zgorzelca oraz BOT Elektrownia Turów
z Bogatyni

Wyścig o inżynierów rozpoczął niemiecki Siemens, który na potrzeby Fabryki Turbin w Goerlitz otworzył w ubiegłym tygodniu w Zgorzelcu biuro konstrukcyjne. Chce zatrudnić 24 polskich projektantów. Pierwsi już odbywają szkolenia za Nysą. Zadowoleni z pracy Fabryka Turbin Siemensa w Goerlitz, zatrudniająca obecnie 800 osób, jest największym ośrodkiem produkcyjnym w tym mieście i jednym z największych zakładów koncernu Siemens. Firma odczuwa jednak poważne braki kadrowe i dysponuje obecnie 59 wolnymi miejscami pracy. Brakuje przede wszystkim inżynierów o specjalizacji budowa maszyn i elektrotechnika oraz wykwalifikowanych pracowników o specjalności obróbka metali. Młodzi inżynierowie ze zgorzeleckiego biura będą odpowiedzialni za projektowanie różnych elementów turbin. Piotr Żminkowski przyjechał nad Nysę aż z Lublińca. Jest zadowolony z pracy i zarobków. Podobnie Krzysztof Buczek z Ryków i Piotr Żminkowski z Lublińca.

Atrakcyjny dla młodych

Wkrótce w ich ślady może pójść znacznie więcej inżynierów i projektantów, bo w Zgorzelcu i powiecie otwiera się dla nich całkiem interesujący rynek pracy. BOT Elektrownia Turów z Bogatyni przymierza się do budowy kolejnego bloku energetycznego. Będzie potrzebna nowa, dobrze wykształcona i kreatywna kadra inżynierska. Mówił o tym niedawno prezes Roman Walkowiak. Nowe miejsca pracy będą także w Zgorzelcu. Swoje własne biuro konstrukcyjne chce tu otworzyć spółka Kopex-Famago. –To naturalny kierunek rozwoju. Nie chcemy być tylko wykonawcami cudzych projektów. Mamy zamiar proponować naszym klientom kompleksowe rozwiązania – mówi kierujący spółką Andrzej Staszak. Zgorzelec, dokąd młodzi ludzie raczej nie wracali po studiach w dużych miastach, wkrótce znów może się więc stać dla nich atrakcyjny.

Będą następni

To perspektywa, z której bardzo zadowolony jest burmistrz Rafał Gronicz. – Siemens rozpoczął pewien proces – uważa. – Mam nadzieję, że zadziała tu mechanizm obserwowany już przy okazji inwestycji w Polsce firm japońskich czy koreańskich. Do wybranego miasta wchodzi najpierw jedna firma, a potem kolejne, coraz większe.
Chciałbym, żeby tak właśnie było z Siemensem w Zgorzelcu, żeby przyciągnął do miasta następne firmy – tłumaczy Rafał Gronicz. •

POLSKA Gazeta Wrocławska



Temat: Zgorzeleccy policjanci zatrzymali rozbojarzy
Policjanci z KP w Pieńsku zatrzymali dwóch młodych mężczyzn w wieku 21 i 23 lat sprawców rozboju, w wyniku którego skradli telefon komórkowy marki Simens. W nocy z 7 na 8 sierpnia 2006 roku policjanci w Komisariacie Policji w Pieńsku zostali powiadomieni przez 24-letniego mieszkańca Ruszowa o dokonanym na nim rozboju. Do zdarzenia doszło w Ruszowie na ul. Szklanej około godz. 23:10. gdzie dwóch sprawców pobiło zgłaszającego a następnie skradło mu telefon komórkowy marki Simens wartości 500 złotych. W trakcie zgłaszania pokrzywdzony podał imię i nazwisko jednego z domniemanych sprawcę. Policjanci natychmiast podjęli działania i już nad ranem w swoim miejscu zamieszkania został zatrzymany jeden ze sprawców, był nim 21 letni mężczyzna. Podczas przeszukania jego pomieszczeń mieszkalnych funkcjonariusze nie znaleźli żadnych przedmiotów niewiadomego pochodzenia. W toku przeprowadzonych czynności z zatrzymanym, policjanci ustalili drugiego ze sprawców. Okazał się nim 23-latek, którego zatrzymano 9 sierpnia, już drugiego dnia po zdarzeniu. Obu przedstawiono zarzuty rozboju, za które grozi kara pozbawienia wolności do lat 12. Początkowo zatrzymani nie przyznawali się do popełnienia zarzucanych im czynów. Dlatego też dokonano okazania, w trakcie którego pokrzywdzony jednoznacznie wskazał zatrzymanych jako sprawców rozboju na jego osobie. Ponadto przeprowadzono konfrontacje pomiędzy zatrzymanymi a zgłaszającym. Wówczas to mężczyźni przyznali się to dokonania tego przestępstwa oraz wskazali miejsce ukrycia skradzionego telefonu. Było to w pobliżu miejsca zamieszkania 23-latka, przy korycie płynącej tam rzeczki. Policjanci odzyskali utracony telefon.
10 sierpnia Policja wystąpiła do Prokuratury Rejonowej w Zgorzelcu z wnioskiem o zastosowanie wobec zatrzymanych środków zapobiegawczych – tymczasowego aresztowania. Zatrzymani znani są Policji, wcześniej byli notowani i karani za przestępstwa przeciwko mieniu, a jeden z nich z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.

nadkom. Iwona Leszczyńska-Bartkowiak
Oficer prasowy KPP w Zgorzelcu



Temat: Pociągi Wrocław - Drezno
Kokpit jak w samolocie

Rozmowa z Franciszkiem Kleszczyńskim, maszynistą, który poprowadził pierwszy pociąg z Wrocławia do Drezna.

- Kokpit, przed którym Pan siedzi, bardziej przypomina ten z samolotu niż tradycyjnego pociągu. Co to za maszyna?

To niemieckie szynobusy firmy Siemens. Rzeczywiście wyglądają bardzo efektownie. Dzięki umowie PKP z naszymi zachodnimi sąsiadami, właśnie taki tabor będzie teraz kursował na trasie pomiędzy Wrocławiem i Dreznem.

- Jedzie Pan do końcowej stacji?

Nie. Uzgodniliśmy, że polscy maszyniści prowadzą pociąg do pierwszej stacji za granicą, czyli Görlitz.

- Da Pan radę to poprowadzić?

(śmiech) Oczywiście, nie jest to pociąg z zupełnie innej epoki. Nowoczesne polskie szynobusy, produkowane w Bydgoszczy, obsługuje się dosyć podobnie. Jest tu trochę nowości, ale z jazdą nie będzie problemów, bo mieliśmy dwutygodniowe szkolenie. Jeździliśmy tymi pociągami zarówno po Polsce, jak i po stronie niemieckiej, również na odcinku do Drezna. Dlatego gdyby była taka konieczność, mogę jechać na całej trasie.

- To męcząca praca?

Nie. Jedzie się bardzo miło i komfortowo. Wbrew pozorom ten skomplikowany pulpit maszynisty obsługuje się bardzo prosto, to bez porównania lżejsza robota niż na naszych lokomotywach spalinowych. Do tego po stronie polskiej mija się bardzo ładne krajobrazy, więc czas szybko płynie.

- Jaką prędkość można osiągnąć?

Teoretycznie 120 km/h nawet na całej trasie. W praktyce to niemożliwe, bo po stronie polskiej, od Wrocławia do Legnicy, wciąż trwa przebudowa torowiska. Na tym odcinku mogę jechać maksymalnie 80 km/h, a zdarzają się miejsca, gdzie trzeba zwalniać do dwudziestki. Trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy aż zakończą się prace.

- Dziś podróż z Wrocławia do Drezna trwa prawie 3,5 godziny. Można szybciej?

Oczywiście. Od Wrocławia do granicy mamy siedem stacji. Dziś pokonanie tego odcinka zajmuje ponad dwie godziny. Po zakończeniu remontu spokojnie będzie można dojechać do Zgorzelca nawet o pół godziny szybciej.

- Pierwszy kurs, a tu praktycznie wszystkie siedzenia zajęte.

Widać, że takie połączenie było potrzebne. Jako maszynista też wolę wozić ludzi niż powietrze (śmiech). Gdyby zainteresowanie tą trasą było tak duże, nie ma problemu, żeby miejsc było jeszcze więcej. Szynobusy można ze sobą łączyć, dzięki czemu liczbę miejsc można podwoić, a nawet potroić.

Źródło: POLSKA Gazeta Wrocławska



Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2007...
Polskie mózgi za Nysą. Nasi ludzie są wybawieniem dla Siemensa

Na razie do Zgorzelca przyjechało ośmiu młodych inżynierów. Od początku listopada odbywają szkolenie w fabryce w Goerlitz. Żartują nawet, że pracują w Niemczech, ale nikt nie wymagał od nich znajomości niemieckiego. Jednym z warunków zatrudnienia była za to znajomość języka angielskiego.
Jak podkreślają wszyscy, o ich decyzji nie zaważyły zarobki, a raczej ciekawa praca i perspektywa rozwoju. Nikt tu jednak nie ukrywa, że także wynagrodzenie jest bardzo przyzwoite.
- Może jeszcze nie europejskie, ale naprawdę dobre - zapewniają.
O szczegółach mówić nie mogą. Sugerują jedynie, że podobne kwoty zarabia się w renomowanych firmach polskich.
Zjechali tu z całej Polski. 24-letni Tomasz Sarnowski z Rumii mówi, że zwabiła go perspektywa pracy w jednym z najbardziej znanych i liczących się na świecie koncernów.
- Ogłoszenie o pracy znalazłem w internecie. Wysłałem dokumenty, zostałem zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną do Wrocławia i jestem - śmieje się Sarnowski.
Podobnie było z Krzysztofem Buczkiem.
- Zadzwonił telefon, spojrzałem na mapę i się zdecydowałem. Nie żałuję - mówi Buczek. - Pochodzę z Ryk, miasta trochę podobnego wielkością do Zgorzelca. Studiowałem w Warszawie, ale nie chciałem tam pracować - dodaje.
Na Zgorzelec zdecydował się także 35-letni Henryk Kos. On, w odróżnieniu od młodszych kolegów, nie jest świeżo upieczonym absolwentem, a doświadczonym inżynierem. Wcześniej pracował w biurze projektowym w Czechowicach-Dziedzicach.
Z decyzją o przyjeździe nad Nysę wiąże swoje życiowe plany także 26-letni Piotr Żminkowski z Lublińca.
- Czy coś mnie tu zaskoczyło? W zasadzie nie, ale jestem pod wrażeniem panujących w firmie standardów pracy i dbałości o pracownika - zauważa Żminkowski. - Tu nie ma pośpiechu, nikt nikogo nie pogania, a jednocześnie każdy dokładnie wie, co ma robić i do kiedy powinien skończyć - tłumaczy Żminkowski.
Wkrótce z ośrodka badawczo-rozwojowego fabryki Siemensa w Goerlitz polscy inżynierowie przeprowadzą się do nowo otwartego biura projektowego w Zgorzelcu.
Mieści się ono w budynku pamiętającym początek ubiegłego stulecia. W dawnej szwalni będą powstawać projekty najnowocześniejszych turbin m.in. dla energetyki.
Fabryka Siemensa w Goerlitz jest największym ośrodkiem produkcyjnym w tym mieście i jednym z największych zakładów koncernu. Zatrudnia obecnie 800 osób. I wciąż szuka nowych ludzi.
- Docelowo w biurze projektowym w Zgorzelcu będzie 24 inżynierów - wylicza Hubert Górski z warszawskiego oddziału Siemensa.
Dodaje, że poszukiwani są przede wszystkim specjaliści od budowy maszyn i elektrotechnicy, a także wykwalifikowani pracownicy o specjalności obróbka metali.
Bliższe informacje dotyczące wolnych stanowisk są dostępne w internecie na stronie: http://www.siemens.com/ jobsgoerlitz.

Janusz Pawul - POLSKA Gazeta Wrocławska

http://jeleniagora.naszemiasto.pl/wydar ... 91324.html



Temat: Kolej
PKP Z Wrocławia pociągiem do Drezna

Od 1 marca pojedziemy koleją do stolicy Saksonii. Najtaniej wybrać się tam w 5 osób. Zapłacimy 79 euro.
W najbliższą niedzielę z Wrocławia odjedzie pierwszy pociąg do Drezna. Do stolicy Saksonii będzie odtąd kursował trzy razy dziennie. To możliwe dzięki porozumieniu, jakie PKP Przewozy Regionalne podpisały z Deutsche Bahn Regio, czyli swoim niemieckim odpowiednikiem.

Na tory z Wrocławia do Drezna wyjedzie szynobus firmy Siemens. Pomieści prawie dwustu pasażerów. Do celu dojedziemy w nieco ponad trzy godziny. PKP liczą, że wagony będę pełne pasażerów.
- Drezno to bardzo interesujące miasto. Wiele tam ciekawych zabytków - zachęca Andrzej Piech z PKP. I sugeruje, by korzystając z nowego połączenia, wybrać się nie tylko do stolicy Saksonii, ale i do innych niemieckich miast na tej trasie, na przykład do GĂśrlitz.

- Ceny biletów są bardzo korzystne - zapewnia Andrzej Piech.
Bilet dla jednej osoby w obie strony kosztuje 39 euro. Ale wystarczy odrobina sprytu, by na miejsce dotrzeć taniej. Wystarczy zebrać pięcioosobową grupę. Wtedy za wspólny bilet dla wszystkich, i to w obie strony, zapłacimy 79 euro.

PKP liczą, że wagony zapełnią nie tylko turyści, ale i młode osoby żądne nocnych wrażeń. W Dreźnie jest bowiem wiele pubów i dyskotek. Poznawanie miasta nocą ma ułatwić fakt, że bilety na pociąg będą ważne przez trzy dni.

Wyjazd do Drezna to również szansa na tańsze zakupy.
- Tańsze niż w Polsce są tam choćby ubrania - mówi Michał Tomiczak z konsulatu Niemiec we Wrocławiu. - Niemieckie sklepy właściwie nieustannie oferują przeceniony towar. Wtedy markowe rzeczy można kupić o wiele taniej niż we Wrocławiu - zachwala. Podobnie jest z żywnością i alkoholem, również tym z górnych półek.

Ale inaczej się sprawy mają ze sprzętem rtv, który dawniej opłacało się kupować u naszych zachodnich sąsiadów.
- Przy obecnym kursie euro nie można już kupić sprzętu taniej - dodaje Tomiczak. - Wydaje się, że teraz jest nawet drożej. Chyba że uda się trafić na przecenę. Wtedy sprzęt kupimy za niewielkie pieniądze - wyjaśnia.

Andrzej Piech z PKP ma nadzieję, że nowe połączenie będzie się cieszyło dużym zainteresowaniem. - Liczymy również, że i drezdeńczycy zawitają do Wrocławia - nie ukrywa. - Za pół roku dowiemy się, czy pomysł się opłacił.
Czy uruchomienie nowej relacji nie spowoduje likwidacji połączenia Wrocław - Zgorzelec? W PKP jeszcze nie potrafią odpowiedzieć na to pytanie.

Połączenie stolicy Dolnego Śląska ze stolicą Saksonii już istniało. Od 1993 roku można było tak podróżować przez 11 lat. W 2004 roku kursy zlikwidowano. Dlaczego? Bo wtedy się nie opłacały.
- Zainteresowanie tym połączeniem było nikłe - przyznaje Piech.

O pociągu
Do Drezna pojedziemy nowoczesnym szynobusem.
Na pokład zabierze on prawie 200 pasażerów (98 osób w drugiej klasie, 16 w pierwszej, jest też 90 miejsc stojących). Pociąg rozpędzi się do 120 km/h.

Z Wrocławia Głównego składy odjadą o godz. 7.05 (przyjazd do Drezna o 10.32), 13.05 (przyjazd 16,32) i 18.05 (przyjazd 21.32).

Z kolei z Drezna pociągi odjadą o 7.27 (przyjazd do Wrocławia o 11.00), 13.27 (przyjazd 17.00) i 17.27 (przyjazd o 21.00).

Pociąg zatrzyma się w Legnicy, Chojnowie, Bolesławcu, Węglińcu, Pieńsku, Zgorzelcu, GĂśrlitz i Bautzen.

Marcin Torz - POLSKA Gazeta Wrocławska

http://dolnyslask.naszemiasto.pl/turyst ... 65895.html



Temat: Jak 28.06 jechałem pociągiem 5917 Świnoujście-Potsdam (woła o pomstę do nieba)...


Czy to musi byc PKP Cargo?


Odniosłem się tylko do Twojej wypowiedzi...


Sadze, ze moze sie to udac wczesniej prywatnym
firmom, ktore jakos tam sie powoli rozwijaja i chyba maja szanse


wykorzystac okazje na uzyskanie duzego udzialu w przewozach
polsko-niemieckich. Bo jakby

nie patrzec koszty uruchomienia polskiego pociagu sa o wiele tansze niz


niemieckiego, przede wszystkim dzieki mniejszym
wynagrodzeniom maszynistow czy pracownikow obslugi technicznej. Wiec nawet
zachodniej firmie moze sie


oplacic zalozyc jakas filie u nas, zatrudnic polskich mechanikow i walczyc
o
klienta.

| Stawiam na Czechy i Słowację, tam mamy szansę jeździć naszymi lokami.

Mnie sie zdaje, ze wlasnie mniejsze, bo wynagrodzenia mechanikow sa pewnie
porownywalne, a i chyba duzo trudniej znalezc maszyniste mowiacego choc
troche po czesku czy slowacku. Niemiecki pewnie zna wiecej i latwiej tez
skierowac potencjalnych kandydatow na jakies kursy.


Rozważałem jedynie aspekty techniczne, równie dobrze pociąg z polską
lokomotywą może przejąć mieszana obsada, jeśli np. dogadają się po angielsku
czy niemiecku.
A jak to jest teraz, bo przecież niemieckie loki docierają do Szczecina czy
Poznania? Jaka drużyna na tym jeździ?

Można prowadzić przewozy po naszej stronie Odry, można nawe wypożyczyć tabor
np. od Siemensa (Dispolok), ale może się okazać, że te koszty działalności
"tam" a "tu" zrównoważą się przez księżycowe stawki PKP-PLK, które już robią
dużo żeby się (nie)opłacało PR czy tam, gdzie PR zawiesi(ł) kursy -
samorządom, nie wspominając o innych. Po akcesji do UE będą zmuszeni
udostępnić tory, mogą podnieść stawki kilkakrotnie, ale wobec "hurtowego"
przewoźnika  - czyli spółek PKP S.A. czyli Cargo, IC, czy PR mogą zastosować
specjalną "zniżkę". Wszystko niby zostanie po staremu, ale dla "obcych" będą
rzucane podkłady pod koła.


| Oczywiście nie biorę tu pod uwagę spalinek, bo te spiszą się pewnie
| znakomicie - w Niemczech nie dolewa się do paliwa takich ilości klejów i
| rozpuszczalników jak u nas. :))))

Tym bardziej, ze wciaz wiele linii jest w calych Niemczech
niezelektryfikowanych, chocby do Kostrzyn-Berlin czy Zgorzelec-Drezno
(choc
ta pewnie bedzie wkrotce pod drutem).
Ciekaw jestem, czy paliwo do spalinowek jest u nas tansze? Bo przeciez nic
nie stoi na przeszkodzie, zeby puszczas spalinowki takze pod drutem -
nawet
InterConnex Zittau-Binz tak jezdzi.
Pozdrawiam,
Kuba


Cóż, Connex nie tylko słyszał termin "ekonomia", ale i poznał i stosuje jego
zasady, czego nie da się powiedzieć o pierdzistołkach z PKP... Do tego
związki zawodowe "S" :))
Connex wygrał z DB w sądzie o rozkłady jazdy, A gdyby nawet Connex wygrał z
PKP, to niezależne samorządne związki zawodowe zrobią strajk... :)))) no
comment... Pamiętamy co było z koncesją dla Connexu w Polsce...
Słyszałem że z PKP nie daje rady nawet drugi betonowy moloch - TPSA...
Pozostaje mieć nadzieję, że bedąc członkiem UE takie praktyki nie będą miały
miejsca.

-----------------------------------------
Pozdrowienia z Olkusza
Tomasz Kuźniak
pilothn(at)kolej.pl

GG# 2640673





Temat: Pociągi Wrocław - Drezno
Z Wrocławia pociągiem do Drezna

Od 1 marca pojedziemy koleją do stolicy Saksonii. Najtaniej wybrać się tam w 5 osób. Zapłacimy 79 euro.
W najbliższą niedzielę z Wrocławia odjedzie pierwszy pociąg do Drezna. Do stolicy Saksonii będzie odtąd kursował trzy razy dziennie. To możliwe dzięki porozumieniu, jakie PKP Przewozy Regionalne podpisały z Deutsche Bahn Regio, czyli swoim niemieckim odpowiednikiem.

Na tory z Wrocławia do Drezna wyjedzie szynobus firmy Siemens. Pomieści prawie dwustu pasażerów. Do celu dojedziemy w nieco ponad trzy godziny. PKP liczą, że wagony będę pełne pasażerów.
- Drezno to bardzo interesujące miasto. Wiele tam ciekawych zabytków - zachęca Andrzej Piech z PKP. I sugeruje, by korzystając z nowego połączenia, wybrać się nie tylko do stolicy Saksonii, ale i do innych niemieckich miast na tej trasie, na przykład do Görlitz.

- Ceny biletów są bardzo korzystne - zapewnia Andrzej Piech.
Bilet dla jednej osoby w obie strony kosztuje 39 euro. Ale wystarczy odrobina sprytu, by na miejsce dotrzeć taniej. Wystarczy zebrać pięcioosobową grupę. Wtedy za wspólny bilet dla wszystkich, i to w obie strony, zapłacimy 79 euro.

PKP liczą, że wagony zapełnią nie tylko turyści, ale i młode osoby żądne nocnych wrażeń. W Dreźnie jest bowiem wiele pubów i dyskotek. Poznawanie miasta nocą ma ułatwić fakt, że bilety na pociąg będą ważne przez trzy dni.

Wyjazd do Drezna to również szansa na tańsze zakupy.
- Tańsze niż w Polsce są tam choćby ubrania - mówi Michał Tomiczak z konsulatu Niemiec we Wrocławiu. - Niemieckie sklepy właściwie nieustannie oferują przeceniony towar. Wtedy markowe rzeczy można kupić o wiele taniej niż we Wrocławiu - zachwala. Podobnie jest z żywnością i alkoholem, również tym z górnych półek.
Ale inaczej się sprawy mają ze sprzętem rtv, który dawniej opłacało się kupować u naszych zachodnich sąsiadów.
- Przy obecnym kursie euro nie można już kupić sprzętu taniej - dodaje Tomiczak. - Wydaje się, że teraz jest nawet drożej. Chyba że uda się trafić na przecenę. Wtedy sprzęt kupimy za niewielkie pieniądze - wyjaśnia.

Andrzej Piech z PKP ma nadzieję, że nowe połączenie będzie się cieszyło dużym zainteresowaniem. - Liczymy również, że i drezdeńczycy zawitają do Wrocławia - nie ukrywa. - Za pół roku dowiemy się, czy pomysł się opłacił.

Czy uruchomienie nowej relacji nie spowoduje likwidacji połączenia Wrocław - Zgorzelec? W PKP jeszcze nie potrafią odpowiedzieć na to pytanie.

Połączenie stolicy Dolnego Śląska ze stolicą Saksonii już istniało. Od 1993 roku można było tak podróżować przez 11 lat. W 2004 roku kursy zlikwidowano. Dlaczego? Bo wtedy się nie opłacały.
- Zainteresowanie tym połączeniem było nikłe - przyznaje Piech.

O pociągu
Do Drezna pojedziemy nowoczesnym szynobusem.
Na pokład zabierze on prawie 200 pasażerów (98 osób w drugiej klasie, 16 w pierwszej, jest też 90 miejsc stojących). Pociąg rozpędzi się do 120 km/h.

Z Wrocławia Głównego składy odjadą o godz. 7.05 (przyjazd do Drezna o 10.32), 13.05 (przyjazd 16,32) i 18.05 (przyjazd 21.32).

Z kolei z Drezna pociągi odjadą o 7.27 (przyjazd do Wrocławia o 11.00), 13.27 (przyjazd 17.00) i 17.27 (przyjazd o 21.00).

Pociąg zatrzyma się w Legnicy, Chojnowie, Bolesławcu, Węglińcu, Pieńsku, Zgorzelcu, Görlitz i Bautzen.

Marcin Torz - Polska - Gazeta Wrocławska, 25.02.2009
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl