Simson S51 Dane techniczne

Widzisz posty znalezione dla hasła: Simson S51 Dane techniczne





Temat: Co szybsze ?
Od kogo to słuszałeś? Ja mam Simsona S51 B1-3. Dane techniczne tak jak każdy simson S51 i SR50 .






Temat: Simson S51 Enduro Electronic
Simson S 51 Enduro Electronic
Dane techniczne:
Model: s51 B1
Rok produkcji: 1989
Instalcja elekt.: 12 V Electronik
V-max : 75km/h

Komentujcie!! http://hadi109.fotosik.pl/albumy/159781.html





Temat: Simson s51 B1-4 by Zipper
Yo!
Mam na imie Szymon mowia na mnie Monek a moj nick to Zipper Na forum jestem juz ponad pol roku a dopiero teraz opisuje mojego sima. Czemu? I don't know Simka mam od roku i dostalem go od dziadka ktory byl pierwszym wlascicielem.
Dane techniczne:
Model: s51 B1-4
Rok produkcji: 1989
Instalcja elekt.: 12 V
Zaplon: platynki
V-max przed tuningiem: 60km/h
Tuning mech.: cylinder 60ccm z tlokiem MZA + wypolerowane kanaly, poszerzony i podwyzszony kanal wydechowy, zebatka 16z, wyjeta plomba w gazniku
Tuning wizualny: lakier perla granatowa z palety barb Hondy i srebrne blotniki metalic, biale kierunki, nowy pokrowiec siedzenia, nowe kolanko, polerka pokryw silnika i głowicy i jeszcze pare pierdulek jak nowe chlapacze etc.
V-max po tuningu: ok. 75km/h
Dalsze plany: Przerobka tlumika i... zmiana moto na wieksze

Fotki: http://www.bikepics.com/members/zipper91/Default.asp

Oceniajcie W skali 0-10



Temat: Co z tym ELEKTRONIKIEM?
No właśnie... więc mówicie, że jest schowana.

Jeszcze jedno pytanie dotyczące tego tematu, w danych technicznych poszczególnych modeli s51 jest napisane tak, że w modelach z platynkami cewka zapłonowa jest 12V, a w wszystkich elektronikach 6V (wyczytałem to z tabeli w książce "Jeżdzę motorowerem Simson").

Czy to prawda, że jeżeli cewka jest 12V to Simek jest platyniarz?



Temat: REGULAMIN DZIAŁU TECHNICZNE:
ZANIM ZAŁOŻYSZ NOWY TEMAT :

przejrzyj dział i poszukaj czy już takiego nie ma ( o tym samym )
jeżeli jest w nim to co cie interesuje , to poczytaj i sie dowiesz .
jeżeli nie ma w nim czego o co chciałbyś zapytać , to napisz , a na pewno ktoś odpisze.
proszę o nie dublowanie tematów.
będą za to ostrzeżenia :wink:

Nazewnictwo tematów

po pierwsze prosze o zapoznanie sie z tym:
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf

po drugie: Jeżeli zakładacie temat, to w poście piszcie o co chodzi, a nie POMOCY itp. Po nagłówku powinno się nasuwać na myśl co może być w danym temacie i czy warto tam zaglądnąć.

dziękuje i pozdrawiam Romek_s51

Jarasek
Jak opisujecie awarie to piszczcie co się działo przed , czy nastąpiło to tak samo z siebie po postoju, czy w czasie jazdy , czy może coś było grzebane wcześniej opiszcie prawie całą historię mechaniczną waszego sprzętu Wink rozjaśni to bardzo sytuacje.

*Paweł*&Romek_s51 :
Jeżeli już zdecydowałeś się napisać temat to:
1 Opisz dokładnie swój problem np.co sie dzieje z Simsonem,przerywa nie odpala,ma muła itp.
2 Podaj jaki masz typ instalacji np. zapłon elektronik 12V,zapłon platynki 6V
3 Podaj jaki masz typ gaźnika np. 16N1,16N3,amal,bing.
4 Jakiego masz Simsona np.sr50,sr80,s51,s50,s53,s70,kr50,kr51,s100 itp. dnia Czw 15:23, 13 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy



Temat: Yamaha Dt50-80
Mówisz że takie yamahy są bezawaryjne ale spojrz na to z innej strony. Te sprzęty o których mówisz są konstrukcyjnie i techniczne nowe a simsony mają konstrukcję ramy od lat tą sama i silnik też ten sam bez zmian, no jedynie zmiana silnika nastąpiła wtedy gdy zaczęto produkować s51 ale rama nadal pozostała z s50. I takie simsony niejeden 20-letni, jeżdzą nadal i sa w ciagłej eksplotacji. Ciekawi mnie to jak bedą takie yamahy wygladac po takim okresie czasu i czy silnik nadal bedie pracował (oczywiście pomijam oczywiste naprawy takie jak szlify, wymiana sprzegła itp. bo to jest normalne podczas uzytkowania) No i jeżeli jeszcze chodzi o zużywanie sie silników w tych nowszych sprzętach wydaje mi sie że jest tam dośc duże ponieważ jak sam mówisz maja one dużą moc z małej pojemności. A tą moc maja głownie przez obroty silnika. Jak silnik w niejednym modelu wkręca się około na 11-13 tys, moze troche wiecej to chyba oczywiste że bedzie duża moc ale niestety nic za darmo. Co z tym idzie zuzywanie silnika musi byc dużo wieksze choćbyelementy takie jak tłok, cylinder, wał były wykonane z dużo bardziej wytrzymałych materiałow.
Dlatego nie ma co porównywać takich motorków z przed parenastu lat z motorkami produkowanymi praktycznie dzisiaj. Tylko jak juz powiedziałem ciekawe czy te dzisiejsze motorki będą dalej jeździc po dajmy po 20 latach tak jak na przykład simsony.



Temat: WYCENA SIMSONÓW ile moge za niego wziac / wołać
Witam. Ile dostane za mojego Sima ?Jest to wersja S51 N. Stan techniczny db+. W silniku wymienione następujące części:
-kosz sprzęgła
-tarcze sprzęgła
-łożyska
-simmeringi
-wał korbowy
-cylinder na 60ccm firmy CX
-tłok jedno pierścieniowy MZA
-skrzynia biegów na 4-ro biegową
-wałek startera i kopniak
Z innych rzeczy to wymieniłem:
-opony na "slicki"
-manetki
-gumy manetek
-linki
-klamki na te z MZ (nie ma na zdjęciach)
-kolanko (już przypalone )
-akumulator
-elba i ogólnie zrobiona na nowo elektryka
-kierunkowskazy (ich jakość wykonania nie powala)
-lusterka "łezki"
-stacyjkę dałem na kierownicę wg. patentu KnightRidera
Ogólnie Simson jest w dość dobrym stanie. Wydech podniesiony na 28mm, tłumik przerobiony na AOA1. Lakier przydało by się położyć na nowo. Silnik chodzi bez zarzutu, pali od kopa, v-max w granicach 75-80 km/h , ma niesamowite przyspieszenie. Zapłon platynkowy 6V. Kilka dni temu przejechał 200 km bez awarii podczas wyprawy. Za kilka tygodni z tą samą ekipą jedziemy na słowację, więc o silnik się nie martwię, bo chodzi naprawdę bez zarzutu.

link do zdjęć, mogę dodać więcej
http://bikepics.com/members/wunker/86s51/
Proszę o wycenę, pozdrawiam



Temat: simson s51B
DANE TECHNICZNE SIMSONA S51 C
TYP SILNIKA M541/1KF
POJEMNOSĆ SKOKOWA 49,8 ccm
MOC MKSYMALNA 3,7KM/2,72kW
STOPIEŃ SPRĘŻANIA 9,5:1
STOSUNEK BENZYNY DO OLEJU 50:1
TYP GAZNIKA 16N3-4
FILTR POWIETRZA MOKRY
TYP ISKROWNIKA-PRĄDNICY SLEZ8305.1/4
TYP CEWKI ZAPŁONOWEJ6V.8351.1/13
RODZAJ SPRZĘGŁA MOKRE
LICZBA BIEGÓW 4
PRZEŁOŻENIA I/II/III/IV 4,4/2,23/1,89/1,54
PRZEŁOŻENIE WAŁ/SPRZĘGŁO 3,25
PRZEŁOŻENIE WYPROWADZENIA ŁŃCUCHA 2,125 (16/34)
LICZBA OGNIW ŁAŃCUCHA 110
ROZMIAR OGUMIENIA 2 3/4 - 16R
RODZAJ / ILOSĆ OLEJU W TELESKOPIE HLP 48/ 36ccm
POJEMNOSĆ ZBIORNIKA PALIWA 8,7 L
POJEMNOSĆ REZERWY 1,0L
ZUŻYCIE PALIWA ok. 2,5 l/100km
AKUMULATOR 6 V 12Ah
TYP PROSTOWNIKA 8871.6/2
BEZPIECZNIK PRĄDU ŁADOWANIA 3,15 A
BEZPIECZNIK PRĄDU STAŁEGO 8 A
SWIATŁO REFLEKTORA 35W/35W
MASA MOTOROWERU 79,5 Kg
OBCIĄŻENIE UŻYTECZNE 180,5 Kg
DOPUSZCZALNA MASA CAŁKOWITA 260 Kg
PRĘDKOSĆ MAKSYMALNA 82 km/h
TYP UKŁADU STERUJĄCEGO ZAPŁONEM 8309.12
WYPRZEDZENIE ZAPŁONU 1,8mm przed ZZ
ODSTĘP ELEKTROD SWIECY ZAPŁONOWEJ 0,4 mm
OLEJ PRZEKŁADNIOWY GL 100
ILOSĆ OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO 400 ccm
SKOK ZAWIESZENIA PRZÓD 130 mm, TYŁ 85 mm
ŁAŃCUCH NAPĘDOWY JEDNORZĘDOWY, TULEJKOWY
PRĄD ŁADOWANIA PEŁNEGO 2,5 A CZĘSCIOWEGO 1,1 A
SWIATŁO POSTOJOWE PRZÓD 4W, TYŁ 5W
SWIATŁO KIERUNKOWSKAZÓW 21 W
OSWIETLENIE WSKASNIKÓW 1,2 W
LAMPKA KONTROLNA KIERUNKOWSKAZÓW 1,2 W
LAMPKA KONTROLNA HAMULCA 1,2 W
LAMPKA KONTROLNA SWIATŁA DROGOWEGO 1,2W
DYSZA GŁÓWNA 0,01 mm
IGLICA CZĘSCIOWEGO OBCIĄŻENIA 2B511
POŁOŻENIE IGLICY CZĘSCIOWEGO OBCIĄŻENIA 4 ROWEK PATRZĄC OD GÓRY
DOPUSZCZALNA MASA HOLOWANEJ PRZYCZEPKI 60 kg
RODZAJ CHŁODZENIA POWIETRZEM
SKOK TŁOKA 44 mm
SREDNICA TŁOKA 38 mm

niektóre dane zależą od tego jak jeździmy i jakie mamy części (oryginał czy podróba)



Temat: Dane Simsona
Simson S51

Produkowany od 1980r. Przeznaczony przede wszystkim dla młodych użytkowników, wyposażane były w silniki M531/541 odpowiednio 3 i 4 biegi.
S51N - wersja podstawowa, z ubogim wyposażeniem elektryczny i trzybiegową skrzynkę biegów. Produkowany do 1988r.
S51 B1-3 - wersja również z trzybiegową skrzynką biegów , wyposażona w kierunkowskazy, światło postojowe, 25 W reflektor i sygnał dźwiękowy.
S51 B1-4 - wersja modelu B1-3 z 4 biegową skrzynią biegów.
S51 B2-4/1 - następca wersji B1-4, produkowany od 1983r. Wyposażony w elektroniczny zapłon, 35 W reflektor, gumowe osłony nóg widelca teleskopowego, wyprofilowane siedzenie oraz odchylaną dźwignię rozruchową.
S51 Comfort - produkowany od 1983r, zmodernizowana wersja B2-4, wyposażona w obrotomierz, boczną podpórkę, włącznik światła stop hamulca przedniego, lampkę kontrolną światła drogowego , opony o profilu K35.
S51 E - dostępny na rynku od 1982roku, przystosowany do jazdy w terenowych warunkach.
S51 E/4-wersja o uproszczonej instalacji elektrycznej.

Simson Sr50

Skuter o klasycznym wyglądzie, wyposażony w koła 12'' i elementy okrywające wykonane z tworzyw sztucznych
SR50 N - wersja uproszczona.
SR50 B3 - wersja z trzybiegową skrzynią biegów, 6-woltową instalacją elektryczną, kierunkowskazy oraz bezpieczną stacyjką.
SR50 B4 - model ten różni się od B3 tylko cztero biegową skrzynią biegów, bocznymi bagażnikami oraz dużą deską rozdzielczą.
SR50 C - wersja podobna do B4, wyposażona w 12-woltową instalację elektryczną, elektroniczny zapłon, wyprofilowane siedzenia, pięcio stopniową regulację sztywności amortyzatorów teleskopowych oraz w dwa lusterka wsteczne o średnicy 120 mm.
SR50 CE - wersja podobna do C, wyposażona w elektryczny rozrusznik.
SR80 CE - wersja podobna do CE, wyposażona w silnik o pojemności 80ccm i mocy 4,1 kW.

DANE TECHNICZNE SIMSONA S51 C

TYP SILNIKA
M541/1KF

POJEMNOŚĆ SKOKOWA
49,8 ccm

MOC MKSYMALNA
3,7KM/2,72kW

STOPIEŃ SPRĘŻANIA
9,5:1

STOSUNEK BENZYNY DO OLEJU
50:1

TYP GAŹNIKA
16N3-4

FILTR POWIETRZA
MOKRY

TYP ISKROWNIKA-PRĄDNICY
SLEZ8305.1/4

TYP CEWKI ZAPŁONOWEJ
6V.8351.1/13

RODZAJ SPRZĘGŁA
MOKRE

LICZBA BIEGÓW
4

PRZEŁOŻENIA I/II/III/IV
4,4/2,23/1,89/1,54

PRZEŁOŻENIE WAŁ/SPRZĘGŁO
3,25

PRZEŁOŻENIE WYPROWADZENIA ŁŃCUCHA
2,125 (16/34)

LICZBA OGNIW ŁAŃCUCHA
110

ROZMIAR OGUMIENIA
2 3/4 - 16R

RODZAJ / ILOŚĆ OLEJU W TELESKOPIE
HLP 48/ 36ccm

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
8,7 L

POJEMNOŚĆ REZERWY
1,0L

ZUŻYCIE PALIWA
ok. 2,5 l/100km

AKUMULATOR
6 V 12Ah

TYP PROSTOWNIKA
8871.6/2

BEZPIECZNIK PRĄDU ŁADOWANIA
3,15 A

BEZPIECZNIK PRĄDU STAŁEGO
8 A

ŚWIATŁO REFLEKTORA
35W/35W

MASA MOTOROWERU
79,5 Kg

OBCIĄŻENIE UŻYTECZNE
180,5 Kg

DOPUSZCZALNA MASA CAŁKOWITA
260 Kg

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
82 km/h

TYP UKŁADU STERUJĄCEGO ZAPŁONEM
8309.12

WYPRZEDZENIE ZAPŁONU
1,8mm przed ZZ

ODSTĘP ELEKTROD ŚWIECY ZAPŁONOWEJ
0,4 mm

OLEJ PRZEKŁADNIOWY
GL 100

ILOŚĆ OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO
400 ccm

SKOK ZAWIESZENIA
PRZÓD 130 mm, TYŁ 85 mm

ŁAŃCUCH NAPĘDOWY
JEDNORZĘDOWY, TULEJKOWY

PRĄD ŁADOWANIA
PEŁNEGO 2,5 A CZĘŚCIOWEGO 1,1 A

ŚWIATŁO POSTOJOWE
PRZÓD 4W, TYŁ 5W

ŚWIATŁO KIERUNKOWSKAZÓW
21 W

OŚWIETLENIE WSKAŹNIKÓW
1,2 W

LAMPKA KONTROLNA KIERUNKOWSKAZÓW
1,2 W

LAMPKA KONTROLNA HAMULCA
1,2 W

LAMPKA KONTROLNA SWIATŁA DROGOWEGO
1,2W

DYSZA GŁÓWNA
0,01 mm

IGLICA CZĘŚCIOWEGO OBCIĄŻENIA
2B511

POŁOŻENIE IGLICY CZĘŚCIOWEGO OBCIĄŻENIA
4 ROWEK PATRZĄC OD GÓRY

DOPUSZCZALNA MASA HOLOWANEJ PRZYCZEPKI
60 kg

RODZAJ CHŁODZENIA
POWIETRZEM

SKOK TŁOKA
44 mm

ŚREDNICA TŁOKA
38 mm




Temat: Simson S51
Oto kilka danych na temat Simsonka s51

Produkowany od 1980r. Przeznaczony przede wszystkim dla młodych użytkowników, wyposażane były w silniki M531/541 odpowiednio 3 i 4 biegi.
S51N - wersja podstawowa, z ubogim wyposażeniem elektryczny i trzybiegową skrzynkę biegów. Produkowany do 1988r.
S51 B1-3 - wersja również z trzybiegową skrzynką biegów , wyposażona w kierunkowskazy, światło postojowe, 25 W reflektor i sygnał dźwiękowy.
S51 B1-4 - wersja modelu B1-3 z 4 biegową skrzynią biegów.
S51 B2-4/1 - następca wersji B1-4, produkowany od 1983r. Wyposażony w elektroniczny zapłon, 35 W reflektor, gumowe osłony nóg widelca teleskopowego, wyprofilowane siedzenie oraz odchylaną dźwignię rozruchową.
S51 Comfort - produkowany od 1983r, zmodernizowana wersja B2-4, wyposażona w obrotomierz, boczną podpórkę, włącznik światła stop hamulca przedniego, lampkę kontrolną światła drogowego , opony o profilu K35.
S51 E - dostępny na rynku od 1982roku, przystosowany do jazdy w terenowych warunkach.
S51 E/4-wersja o uproszczonej instalacji elektrycznej.

DANE TECHNICZNE SIMSONA S51 C

TYP SILNIKA
M541/1KF

POJEMNOŚĆ SKOKOWA
49,8 ccm

MOC MKSYMALNA
3,7KM/2,72kW

STOPIEŃ SPRĘŻANIA
9,5:1

STOSUNEK BENZYNY DO OLEJU
50:1

TYP GAŹNIKA
16N3-4

FILTR POWIETRZA
MOKRY

TYP ISKROWNIKA-PRĄDNICY
SLEZ8305.1/4

TYP CEWKI ZAPŁONOWEJ
6V.8351.1/13

RODZAJ SPRZĘGŁA
MOKRE

LICZBA BIEGÓW
4

PRZEŁOŻENIA I/II/III/IV
4,4/2,23/1,89/1,54

PRZEŁOŻENIE WAŁ/SPRZĘGŁO
3,25

PRZEŁOŻENIE WYPROWADZENIA ŁŃCUCHA
2,125 (16/34)

LICZBA OGNIW ŁAŃCUCHA
110

ROZMIAR OGUMIENIA
2 3/4 - 16R

RODZAJ / ILOŚĆ OLEJU W TELESKOPIE
HLP 48/ 36ccm

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
8,7 L

POJEMNOŚĆ REZERWY
1,0L

ZUŻYCIE PALIWA
ok. 2,5 l/100km

AKUMULATOR
6 V 12Ah

TYP PROSTOWNIKA
8871.6/2

BEZPIECZNIK PRĄDU ŁADOWANIA
3,15 A

BEZPIECZNIK PRĄDU STAŁEGO
8 A

ŚWIATŁO REFLEKTORA
35W/35W

MASA MOTOROWERU
79,5 Kg

OBCIĄŻENIE UŻYTECZNE
180,5 Kg

DOPUSZCZALNA MASA CAŁKOWITA
260 Kg

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
82 km/h

TYP UKŁADU STERUJĄCEGO ZAPŁONEM
8309.12

WYPRZEDZENIE ZAPŁONU
1,8mm przed ZZ

ODSTĘP ELEKTROD ŚWIECY ZAPŁONOWEJ
0,4 mm

OLEJ PRZEKŁADNIOWY
GL 100

ILOŚĆ OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO
400 ccm

SKOK ZAWIESZENIA
PRZÓD 130 mm, TYŁ 85 mm

ŁAŃCUCH NAPĘDOWY
JEDNORZĘDOWY, TULEJKOWY

PRĄD ŁADOWANIA
PEŁNEGO 2,5 A CZĘŚCIOWEGO 1,1 A

ŚWIATŁO POSTOJOWE
PRZÓD 4W, TYŁ 5W

ŚWIATŁO KIERUNKOWSKAZÓW
21 W

OŚWIETLENIE WSKAŹNIKÓW
1,2 W

LAMPKA KONTROLNA KIERUNKOWSKAZÓW
1,2 W

LAMPKA KONTROLNA HAMULCA
1,2 W

LAMPKA KONTROLNA SWIATŁA DROGOWEGO
1,2W

DYSZA GŁÓWNA
0,01 mm

IGLICA CZĘŚCIOWEGO OBCIĄŻENIA
2B511

POŁOŻENIE IGLICY CZĘŚCIOWEGO OBCIĄŻENIA
4 ROWEK PATRZĄC OD GÓRY

DOPUSZCZALNA MASA HOLOWANEJ PRZYCZEPKI
60 kg

RODZAJ CHŁODZENIA
POWIETRZEM

SKOK TŁOKA
44 mm

ŚREDNICA TŁOKA
38 mm

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl