Simson Sperber

Widzisz posty znalezione dla hasła: Simson Sperber





Temat: SKUTERY- cała prawda o nich :-)

Simson 56 jakiego chinola ma twoj kumpel

Miał Questa, kupił go zaraz jak wyszły. Wersja full wypas odpalanie na pilota, alarm. Po dwóch latach sprzedał go za 1500 i to wielkim fartem bo alarm zaczął wariować, rozrusznik często nie działał jak należy.
hamulcu pisze ABS a jak zachamowalem na piasku na maxa, to kolo zablokowalo i malo co nie gleba

Dokładnie, na asfalcie ledwo co hamuje a na lodzie/pasku od razu blokuje
Teraz kumpel przerzucił się na speedfighta. Używka z belgii za 5000zł Wsiadłem na to jak jeszcze nie był odblokowany. Po 200m weszło 45 na licznik, a gdzieś od 40 zaczęło mi rzucać kierownica. Mówię 'co jest do cholery' Później kumpel go odblokował, jeździł całe 68km/h... wow... Dziwiłem się jak on może jeździć na takiej kierze. Miesiąc potem pytam go dlaczego nie jeździ (to mój sąsiad więc wiem) a on mi odpowiada że squtr w serwisie. Pytam dlaczego a on że przednia owiewka odpadła bo była na szpachlę przyczepiona... szkoda mi się go zrobiło bo następne 700zł wydał na naprawę....... Liczac rrazem na squtery wydał 8500zł (licząć rejestracje) za tą kasę miałby nowiutkiego simsona sperbera full wypas ze skrzynią 5b ze strony
http://simson-fahrzeuge.de/fahrzeuge.htm





Temat: SKUTERY- cała prawda o nich :-)

Liczac rrazem na squtery wydał 8500zł (licząć rejestracje) za tą kasę miałby nowiutkiego simsona sperbera full wypas ze skrzynią 5b ze strony lekko uzywane superbery to kosztują prawie 4000. Jak by jeszcze stuningowac to by szedł tak. http://youtube.com/watch?v=_FJZwuj_S8w i w tedy mamy nowoczesny motorower i łatwy dostep do części bo jest to właściwie ulepszone s53





Temat: Najbardziej szpanerska wersja
Proponuje dodać do ankiety s53, s83 beta, SPERBER 50, SPERBER BEACHRACER, FIGHTER 50, HABICHT 50CX, HABICHT BASIC, HABICHT MOFA no i STAR CLASSIC (chociaż prawie niczym nie różni się od poprzednika)

A SIMSON STAR 50, SIMSON 125 RS i SIMSON 125 to się chyba już nie zaliczą



Temat: Tuning silnika dezamet 023
Duo to motorowery

Duo 4 miał silnik 50ccm 3,4KM
Duo 4/1 miał silnik 50ccm 3,6KM (najpopularniejsze w Polsce)
Duo 4/2 miał silnik 50ccm 3,7KM

Simson nigdy nie produkował silników 80ccm. Był silnik 4,6KM ale on miał 49,6ccm i był montowany w SR 4-3 Sperber produkowanym w latach 1966-1972 w liczbie 80.000 szt.

Duo waży 147kg i jedzie wolniej niż motorowery z tym samym silnikiem bo 50km/h ma po prostu silniejsze przełożenie.

Duo 4 i Simson KR-51 Schwalbe mają praktycznie te same silniki, tak samo jak
Duo 4/1 i Simson KR-51/1 S Schwalbe oraz Duo 4/2 i Simson KR-51/2 Schwalbe



Temat: Tuning+Original Czesci do Simsona
Sprzedam moje Czesci do Simsona bo poczebuje troche kase na Projekt
Zdjecia moge wyslac przy Interesowaniu. o Cena pogodamy

Tutaj lista:

-Gaznik Bvf 16n3-4 ma dopiero kolo 500-700 Kilometruw i bardzo dobze chodzie. Sprawny i polecam bo kupilem wienkszy gaznik
-Tlumik Sportowy Ms50 Sperber Czarny+Kolanko Originale Do S51 i S53 oraz Sr50 jak sie da inne Kolanko.
- Pokrowiec Zolty/Czarny prawie jak Nowka
-Migacze Originalne 4 Biale komplett czyli przymocowacz i Okay jak nowe
- Czerwony Klosz do tylnej lampy
- Siedzenie do Simsona S51
-Migacze Tuningowe Biale Klosze

Pozdro Franek92

Franek92 dnia Śro 23:26, 18 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz



Temat: Co sadzicie o simsonach?
Co do rozrusznika,to byly w wersji Electronic(elektryczny rozruch),a jezeli ktos ma zwyklego,to jest Zaplon typu Vape(do kupienia oczywiscie)-elektryczny rozrusznik,kreci do 15000,lzejsze magneto od fabrycznego.Sa jeszcze S53,Sperber,ale to juz jedynie w Niemczech mozna znalezc i za duza kase.No ale ogolnie,simki sa wporzadku,oplaca sie kupic.Ja slyszalem,ze simson nadal jest,ale produkcja jest w "sladowych" ilosciach,moze sie myle.Co do tuningu w simsonach sa rozne firmy,np.MZA,Almot,one produkuja czesci i seryjnei tuningowe,tzn.cyl seria 70 z wyszym oknem wydechowym i z kilkoma kanalami.Ale najlepsza w tunie simkow jest RZT Power,idzie nawet ok.30KM wyciagnac z sima, na Cylku 90 tejze firmy:P
P.S: Mycen,kto wie,moze gdyby do dzisiaj b produkowal,to moze by bylo Niemieckie Rieju [/list]



Temat: Simson sr4-3 sperber co jest ???
Witam mam taki problem z simkiem otóż to że po złożeniu silnika chce go odpalić i nie mogę. Wyregulowałem zapłon i jak go kopie to zaczyna tykać i szybko gaśnie nawet dobrze nie wbija ;/ nie wiem co jest próbowałem na pcha



Temat: Czy posiadacie inny motor niż simsona?
ja oprócz simka posiadam jeszcze Peugeota speedfighta2 01r i Simsona Sperbera 98r suuuuuuuuupeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrr przekozackie maszynki!!!!!!!!!!!



Temat: co to ?
Na tej fotce są dwa napisy: "Simson" i "Sperber" Czyli jest to model Sperber Jest to nowsza wersja S 53



Temat: Co sadzicie o simsonach?

Sa jeszcze S53,Sperber,ale to juz jedynie w Niemczech mozna znalezc i za duza kase

Mój kuzyn ma Simson'a Sperber'a 1969r. 40 lat ma. 4-biegowy. Fajnie nawet chodzi. Do 70km/h leci



Temat: Co to za motor- HERKULES?
te zundnappy co dodał raczek to wyglądają jak simson sr2 i simson spatz, star, habitch i sperber




Temat: Czy posiadacie inny motor niż simsona?

Simsona Sperbera 98r Jak ci się jeździ tym simsonem dużo się różni od zwykłego simsona Czy jest mocniejszy jest w jakiś sposób udoskonalony



Temat: 1
Witam!
Mam na imię Krzysiek i mieszkam koło Warszawy. Styczność z motorowerami mam od około roku- najpierw taka rosyjska motoryna z 1994r, a następnie Simson Sr. 4-3 Sperber. Aktualnie jeżdżę na w. wymienionych sprzętach i usiłuję doprowadzić do swtanu używalności komara.



Temat: s53
Niby w niemczech je sprzedają. Szukałem na niemieckich stronach, i nie znalazłem żadnych nowych simsonów A co do nowych wersji simsona, to podoba mi się model "Sperber", i ten trój kołowy SR



Temat: Historia firmy SUHL
Historia firmy z SUHL
Początki firmy z Suhl sięgają 1856 r. , ale przygodę z jednośladami zaczęła dopiero w 1896 r. od produkcji rowerów. Jednak o Simsonie tak naprawdę zaczęło słychać od 1908 r. za sprawą samochodów, a zwłaszcza modelu ‘Supra’ z ośmiocylindrowym silnikiem o mocy 90 KM. Po pierwszej wojnie światowej w 1930 r. powrócono do wytwarzania aut. Marka rosła w siłę i gdy w 1934 r. wstrzymano produkcję samochodów, zakłady były w pełni przygotowane do produkcji zbrojeniowej. Rządowe zamówienia nie przewidywały jednak montażu armat czy karabinów, ale małych jednośladów przeznaczonych dla wojska. Tak zaczęła się przygoda z silnikowymi jednośladami, chociaż nie były to jeszcze motocykle z prawdziwego zdarzenia, ale rower z silnikiem o pojemności 100 ccm (BSW 98). Po wojnie Rosjanie nie zdemontowali linii produkcyjnych tak, jak zrobiono w wielu niemieckich fabrykach. Powołano do życia rosyjską spółkę Awtowelo, lepiej znaną pod skrótem AWO. W lipcu 1949 r. zakład opuścił AWO 425 całkowicie wzorowany na jednocylindrowym BMW R 23. Tajemnicze oznaczenie kryło w sobie cyfrę "4" oznaczającą silnik czterosuwowy i liczbę "25" stanowiącą kod pojemności skokowej 250 ccm. Moc silnika wynosiła 12 KM i rozwijana była przy 5500 obr/min. Prędkość maksymalna sięgała 100 km/h. W latach pięćdziesiątych pojawiła się możliwość eksportu AWO, zdecydowano się więc na daleko idące modernizacje. Pojawił się po raz pierwszy tylny wahacz i przedni widelec teleskopowy, a moc silnika wzrosła do 14 KM. W 1957 r. powrócono do dawnej nazwy Simson. Jednoślady z Suhl cieszyły się ogromnym powodzeniem. Przede wszystkim ze względu na dobrą jakość i wysoki poziom wykończenia. Tylko od maja 1950 r. do końca 1961 r. bramy fabryki opuściło 208,709 maszyn. Nie powiodło się rozszerzenie programu produkcyjnego o 350-tkę na początku lat sześćdziesiątych. Plan narzucony przez moskiewskich mocodawców partyjne kierownictwo NRD, przewidywał pozostawienie produkcji większych jednośladów zakładom MZ w Zschopau. Simson miał się stać wielkim producentemmałych motocykli i motorowerów. Ta dyrektywa znacząco zaciążyła na losach firmy oraz na stosunkach między Simsonem a MZ. Chodziło w końcu o pieniądze, ale i o prestiż. Ostatni czterosuwowy motocykl zjechał z taśmy produkcyjnej pod koniec 1961 r. Simson rozpoczął produkcję mopedów już 1955 r. i od razu zyskały one duże uznanie. Zaczęło się od SR1 z silnikiem 50 ccm o mocy 1,5 KM. Potem pojawiły się modele Star, Spatz, Sperber czy Habicht, które były wręcz rozchwytywane. Późniejsze konstrukcje Schwalbe, S 51, czy Sr50 także nie narzekały na brak odbiorców. Wystarczy powiedzieć, że do końca 1990 r. Simson wprowadził na rynek ponad 5 milionów małych jednośladów! Sukces firmy wynikał nie tylko z dobrej organizacji produkcji i dbałości o jakość, ale również z promocji jednośladów przez sport. Firma z Suhl bardzo liczyła się w zawodach terenowych typu ‘enduro’ i bardzo długo była w światowej czołówce tej dyscypliny. Brała udział nie tylko w mistrzostwach Europy i międzynarodowych mistrzostwach świata, ale również w bardzo prestiżowych sześciodniówkach motocyklowych, zdobywając wielokrotnie złote medale. Ostatni wielki sukces odnotowano w 1990 r. gdy Thomas Bieberbach zdobył Mistrzostwo Świata w klasie 80 ccm. W sportowych annałach odnotowano również dziewięć tytułów mistrza Europu i jeden tytuł mistrza świata juniorów. Po zjednoczeniu Niemiec decyzje rządowe i prywatyzacja zakładu zapaliły zielone światło dla motorowerów dobrze znanych na drogach całej Europy. Niezbędna była trzymiesięczna przerwa w produkcji, by załatwić sprawy organizacyjne. Zredukowany po restrukturyzacji personel fabryki w Suhl stanął na wysokości zadania i z zapałem godnym Japończyków opracował szereg nowych konstrukcji, mogących kontynuować dobry wizerunek firmy w zachodniej części Niemiec i w innych krajach Starego Kontynentu. Były wśród nich nie tylko klasyczne motorowery sprzedawane w Polsce, ale również pojazdy użytkowe i sportowe oraz niezwykle ciekawy jednoślad, napędzany silnikiem elektrycznym. Ten ostatni, w dobie zagrożeń ekologicznych, stanowi propozycję dla mieszkańców wielkich miast objętych zakazami poruszania się po aglomeracji pojazdami spalinowymi. Na uwagę zasługują również dwu- i trójkołowce użytkowe o konkretnym przeznaczeniu. Niektóre skonstruowane są pod kontem przydatności w małych gospodarstwach rolnych i przedsiębiorstwach ogrodniczych, inne mogą służyć pracownikom firm kurierskich, lub poczcie. W każdym przypadku widać dbałość o wysoką jakość produktów o czym świadczą nienaganne szwy spawalnicze, dobre gatunkowo tworzywa sztuczne i wzorowe wręcz dopasowanie elementów. Inżynierom z Suhl nie są obce również najnowsze zdobycze techniki motocyklowej. W motorowerach Simson odnajdziemy nie tylko tarcze hamulcowe czy trój-szprychowe obręcze kół ze stopów aluminium, ale również jednoramienne wahacze Gama produkcyjna zakładów z Suhl imponuje swym bogactwem. Stoiska Simsona na wielkich wystawach motocyklowych przyciągają bardziej, niż niektóre ekspozycje znanych i renomowanych firm. Dbałość o gamę modelową i dobra jakość wyrobów procentują dobrymi wynikami finansowymi. W połowie lat dziewięćdziesiątych Simson Fahrzeugwerk GmbH mógł poszczycić się rocznymi obrotami rzędu 25 mln DM ze sprzedaży pojazdów około 7 mln DM ze sprzedaży części zamiennych. Szkoda tylko że tak bardzo spadła sprzedaż Simsonów w Polsce. Zjednoczenie Niemiec i zlikwidowanie marki wschodnioniemieckiej zbliżyło je cenowo do innych tego typu pojazdów z Europy Zachodniej. Dzisiaj Simson nie boryka się z problemami finansowymi, ale niezbędne okazały się kolejne inwestycje gwarantujące rozwój zakładów. Główny udziałowiec koncernu Kontec, Klaus Bansch zapowiedział utrzymanie produkcji i dystrybucji części zamiennych, przy jednoczesnych modernizacjach technicznych stylizacyjnych wytwarzanych modeli. Kto wie, czy w obliczy zachodzących zmian nie doczekamy się wkrótce powrotu do Suhl motocykli czterosuwowych.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl