Simson tuing
Widzisz posty znalezione dla hasła: Simson tuing
Temat: Tuning silnika dezamet 023
Wiem wiem ze już było pełno takich tematów i postów..ale nigdy nie były jakos zebrane w całosc. Wiec moje pytanie polega jakie usprawnienia i tuning mozna zastosowac w tym silniku? Nie chodzi mi tu o jakies wielkie wyzyłowanie silnika ale o to zeby sie przyjemnie jezdziło tzn lepsze przyspieszenie i wieksza predkosc maksymalna..Sam posiadam motorynke z tym silnikiem predkosc jaka osciagała motoryna to tak 45 a chciałbym zeby było około 55km. Teraz mam zarzniety cylinder to nawet 40 by nie poszła..Wiec mój plan jest taki..Najpierw rozbiore silnik i powymieniam to co juz zuzyte. Bo co mi po tuningu jak sprzegło bedzie walic albo cos Smile .
Wiec tak:
-polerka skrzyni korbowej(lepszy przepływ mieszanki)
-wypełnienie wału korbowego(wujek mi to zrobi bo sam raczej nie dam rady)
-oddam cylinder na 2 szlif (teraz jest nominał)
-nowy tłok, pierscienie, sworzezn,segery
-polerka komory spalania i denka tłoka
-skrócenie tłoka od kanału ssącego o 3mm
-polerka i podniesienie kanału wydechowego o 1mm
-korekta kanalów płuczacych, podniescienie ich o 2mm, +polerka
-polerka kanału ssącego+spasowanie go z kanałem gażnika(teraz jak sie przyjazałem kanałowi ssacemy to przy wlocie do cylindra normalnie jest w 1/5 przysłoniety jakimis niedopracowaniami)
-planowanie głowicy 1mm nie wiecej
-gaznik roztoczyłem do 15mm + dysza "60" bo pewnie jak wysilnony bedzie silnik to bedize potrzebował wiecje paliwa nie?
-jak wiecej paliwa to i powietrza wiec dam stozek
-teraz nie wiem co z wydechem? dałbym od Simsona ale noie mam tyle kasy..wystarczy moze tylko kolanko w rometowskim skrócic zeby wchodziło 3cm do tłumika?
-do tego postaram sie wszystko dokładnie spacowac, uszczelnic i wregulowac(gaznik, zapłon, przerywacz)
-aha dodam ze mam jeszcze modół zapłonowy od padalca(polecam silnik masz wyzsze obroty)
-i jeszcze zeby ta moc przeniesc na predkosc załoze zebatkę "13"
Teraz mi cos doradzcie, poprawcie, dodajcie!!Czekam na odpowiedzi! Duzo mocniej silnik bedzie wyzyłowany? Moze z czegos zrezygnowac? Ile silnik po tych przeróbkach moze miec moc maksymalną? 2,5 konika będzie? POZDRO okularki
Temat: PROPOZYCJA: pl.rec.skutery RFD
----------RFD--(Request For Discussion)-------
Nazwa grupy: pl.rec.skutery
to ja proponuje jeszcze: pl.rec.czopery, pl.rec.enduro, pl.rec.cross,
pl.rec.sportowe i tak dalej...
po co to wszystko?
Krotki opis: Polska grupa posiadaczy skuterów
juz taka istnieje - pl.rec.motocykle
Opis:
Grupa poświęcona skuterom i tematom zwiazanymi z nimi. Grupa zarówno dla
osób które przymierzaja się do zakupu jak i dla osób które skuter już
posiadają, ale chcą dowiedzieć się o swojej maszynie więcej. Na grupie
można
prowadzić dyskusje dotyczące eksploatacji, napraw, tuningu, poprawnej
jazdy
oraz spotkań skuterowych.
juz taka istnieje - pl.rec.motocykle
Przykładowe tematy:
- sposób poprawnej jazdy na drogach publicznych (pytania dotyczące Kodeksu
Drogowego);
- jak przeprowadzać proste naprawy bez potrzeby odstawiania pojazdu do
serwisu;
- wymiana części seryjnych na tuningowe;
- w jaki sposób poprawnie przeprowadzać tuning (w jakiej kolejności
wymieniać cześci);
- informacje o zlotach, spotkaniach i wspólnych wyjazdach;
- newsy ze świata dotyczące skuterów (np. nowe rozwiązania techniczne);
juz taka istnieje - pl.rec.motocykle
Uzasadnienie:
Obecnie zapytania skuterowe kierowane są na grupę pl.rec.motocykle. Jako
że
rynek skuterów w polsce rosnie z dnia na dzień, czas najwyższy założyć dla
nich oddzielną grupę, gdzie posiadacze skuterów bedą mogli wymieniać się
doświadczeniami.
juz taka istnieje - pl.rec.motocykle
Zasada działania silnika dwusuwowego z bezstopniową
skrzynią biegów (wariator) jest często obca posiadaczom dużych motocykli i
swymi odpowiedziami potrafią wprowadzić osobę zadającą pytanie w błąd. Z
drugiej strony skutery są traktowane raczej 'po macoszemu' przez
motocyklistów...
tutaj to mnie rozbawiles, po pierwsze - kto powiedzial, ze ta grupa jest dla
_duzych_ motocykli?
Po 2 - ja mam dwusuwa - simson, nikt mnie tu w blad nie wprowadza a nawet
jak sie zdazy to kto inny zdementuje
ogolnie mowiac - bez sensu, przeciez skuter jest motocyklem, czy ktos ci
tutaj broni wypowiadac sie na ich temat, organizowac zloty, zadawc pytania
itd?
Jak dojdzie do glosowania to jestem oczywiscie na NIE
Temat: czy silnik od motorynki bedziepaował do cross
Nie moglem sie powstrzymac po przeczytaniu tego co nie ktorzy pisza....
1. Pocket (seryjny, nie po tuningu) moze jechac 75 km/h nikt mi nie bedzie (cenzura) farmazonow ze nie, dobrze dotarty, nie katowany czesto, i kierowca lekki to na 100% tyle pujdzie ,mój jezdzi 74 km/h a predkosc byla mierzona samochodem z elektronicznym licznikiem ktory zapewniam was nie oszukuje...
2.Silnik od rometa nie pujdzie 65 km/h na pewno bo mialem motorynke przez dlugi czas ,najpierw z silnikiem 2 biegowym i jej v-max to 55 km/h (z gurki, wiatr w plecy) chodz by nawet to skrzynia wiecej nie pusci.. (jeśli silnik byl by nowy to mozliwe ze pujdzie te 60 km/h ale po krotkim czasie jego osiagi bardzo by spadly), chyba ze rozmawiacie o silniku rometa 3 biegowym to jak najbardziej mozliwe ze tyle pujdzie, ale 2 biegowy napewno nie ( chyba ze jak ktos tam powiedzial z jakies gory spusic to moze nawet wiecej osiagnac)
3. Ktos tez napisal ze silnik rometa sie (cenzura) caly czas , ten post wkurwil mnie najbardziej poniewaz (cenzura) glupoty, pewnie nawet nie mial nigdy zadnego pojazdu z takim silnikiem (cenzura), jedyne co (cenzura) sie w tych silnikach po 3-4 miesiacach to platynki i swieca, a dysza zatyka sie bardzo rzadko, (cenzura) jak Junior powiedzial "dziecko wojny"- dodam jeszcze ze chyba dostalo odlamkiem granata w glowe co uszkodzilo mozg..
4. Supeł nie warto tuningowac tego silnika bo i tak by nic to nie dalo, tak jak juz mowilem skrzynia biegow nie puscila by wiecej na predkosci ,masz racje ale tylko gdyby robic to na moc ,to tak, lepiej kupic nowy silnik ale to i tak sie nie oplaca bo nowy silnik kosztuje 500zl a za 500zl to lepiej kupic uzywany silnik simsona albo drugiego pocketa zeby miec drugi silnik jak by sie pierwszy zjebal.
Chcial bym powiedziec kilku osoba ze jesli nie maja doswiadczenia, nie posiadaly nigdy takiego silnika to niech sie nie wypowiadaja i nie krytykuja innych nie znajac sie na tym i krytykowaniu kolegi ktory chce sobie taki silnik zalozyc, mozecie mu zazdorscic tego ze mu sie chce i ma jakies ambicje.
ps: nie oceniajcie tego co napisalem nie czytajac calego postu.
oraz nie zwracajcie uwagi na ortowgrafie i interpunkcje i to jak poskladane sa zdania bo pisalem to gdy bylem bardzo zdenerwowany.
Dla "dzieci wojny", forum 24 marca 2008 roku, godzina 20:36
Dziekuje za przeczytanie < przeczytasz to czytajac moj post.
Wesolych (konczacych sie swiat) oraz milego powrotu do codziennych obowiazkow naszego zycia.
Dziekuje,pozdrawiam!
Temat: Yamaha Neos 00"
Chciałbym wszystkich powitać i zaprezentować mój dość niedawno nabyty skuter, jakim jest Yamaha Neo's (bądź Mbk Ovetto, jak kto woli) z 2000r., przebieg lekko ponad 9tyś. kilometrów.Jak się dobrze rozpędzi to potraci jechać lekko ponad 80km/h. Ciekaw jestem ile w tym prawdy.Wszystko jak narazie, JAK NARAZIE seryjne, jedynie kolor zmieniony na czarno.
Tymczasowo urodą nie grzeszy, ale mam nadzieję, że z biegiem czasu wszystko się zmieni.
Przed zakupem Yamahy miałem Simsona, chętnie w niego pakowałem kasę, jednak doszedłem do wniosku, iż nie ma co tracić pieniędzy i czasu na 20 letnią paskudę.
1. Fazą upiększenia było kupienie koła na przód, to co mam jest obdarte. Więc zakupiłem koło od Neos'a z 2006r. i nową oponę, jednak jak się okazało ślimak nie pasuje.
Parę rzeczy jeszcze uległo wymianie, ale nie wpłynęło to na jakiekolwiek większe zmiany.
Wczoraj zacząłem kombinować co i jak zrobić i postanowiłem zamówić wydech, jak pomyślałem, tak zrobiłem. Wybór padł na Stage6 Pro Replicę.
Teraz czekam, aż dojdzie i go zamontuję.
Na zimę planuję generalny remont, nowe malowanie i może jakieś inne akcesoria, min. postojówki, oświetlenie schowka.
Być może pobawię się w tuning mechaniczny.
No ale czas wszystko pokaże.
Mam nadzieję, że wystarczająco się rozpisałem... Więc poczęstuję was zdjęciem Yamahy.
Dość nie profesionalne, jednak do zdjęć jak narazie muszę używać telefonu.
A to po wyjezdzie z myjni i po małej polerce lakieru.
Narazie chyba starczy. Pozdrawiam, jak coś się zmieni to napiszę.
Temat: Tuning silnika simsona!
Wstęp - w tuning i rasowanie Simsona można włożyć nieograniczoną ilość pieniędzy . Niżej wymienione sposoby na rasowanie "odchudzą" twój (lub rodziców ))))) portfel!
Pojemność skokowa - jest kilka sposobów aby zwiększyć pojemność. Pierwszy, chyba najtańszy to zlecić szlifowanie cylindra do III nad wymiaru (ponad 50ccm). Lepszym sposobem jest zakup cylindra, głowicy i tłoka od modelu S60. Pasuje bez żadnych przeróbek, moc wzrasta z 3,7KM do 4,5KM! Jazda w dwie osoby nie będzie sprawiała większych trudności, nawet podczas wjazdu na wzniesienia. Można założyć też cylinder od S70, ale będzie wymagało to powiększenia karterów w silniku. Wzrost mocy z 3,7KM na 5,6KM!!
Mało? Jeśli tak to możesz pokusić się o zakup gotowego ztuningowanego cylindra. Model do S51 przynosi wzrost mocy do 8KM przy 8500obr.min.! Jeśli nadal to dla ciebie za mało możesz kupić przerobiony cylinder do S60. Wzrost mocy z 3,7KM na 9KM! Takimi osiągami mogą poszczycić się tylko nieliczne motorowery japońskie . Niemal 10KM w Simku umożliwia bezproblemową jazdę na jednym kole, palenie gumy itd.. Gdy i to ciebie nie zadowala jedynym wyjściem dla ciebie jest kupno MZ ETZ 251 lub (gdy masz więcej kasy) ścigacza o pojemności ok.. 1000ccm i wstawienie takiego silnika do simsona*.
Ceny: S51 Tuning kpl. z głowicą ok.. 340zł, S60 Tuning kp. ok.. 360zł, zwykły S60 ok.. 110zł, zwykły S70 ok.. 150zł, przerobiony cylinder od S51 (z gokarta) ok.. 100zł.
Tłumik sportowy - poprawi wygląd, moc (zależnie od typu: od 10 do 35% mocy silnika) i zmieni głos naszego Simka.
Ceny: na giełdzie zwykły nie chromowany tłumik sportowy można kupić za ok.. 50zł, sklep internetowy WILMAT oferuje nowy, nie chromowany tłumik sportowy w cenie 62zł!, model chromowany kosztuje 80zł, inne produkowane w Polsce tłumiki kosztują ok.. 90zł. Produkty zagranicznych firm zapewniają największy przyrost mocy ale kosztują w granicach ok.. 60 do 90 euro.
Gaźnik - można kombinować przy składzie mieszanki paliwowo powietrznej, ale przyniesie to wzrost zużycia paliwa (standardowo Simson spala ok.. 2l po "podkręceniu" gaźnika znam gościa któremu spalał 5l100km!). Można też zamontować inny o szerszej gardzieli (standardowo 17 mm) np. od MZ 150 i rozwiercić kanał dolotowy i przerobić mocowanie w cylindrze. Tuningowe gaźniki np. Dell'Orto 21mm, Mikuni kosztują bardzo dużo (powyżej 800zł). Ja osobiście nie zamierzam niczego zmieniać w gaźniku bo zleży mi na ekonomii mojego simka
Filtr powietrza - dużo da zastosowanie sportowego filtra powietrza. Umożliwia on doprowadzenie do gaźnika większej ilości powietrza wchodzącego w skład mieszanki. Koszt ok.. 90zł. Można także wykonać go samemu.
Świeca - pewnie większość z was jeździ na polskich iskrach. Apeluje: zmieńcie je na inne! Iskry nadają się do komarów, motocykli WSK i innych starszych pojazdów. Iskry mają słabą wytrzymałość (kilka tys. km i świeca w dużym stopniu traci swoje właściwości) i marną jakość. Polecam świece ISOLATOR (zwłaszcza model S) oraz świece NGK. Sprawdzają się znakomicie, simek bez problemów zapala a świeca po dłuższej eksploatacji jest tylko lekko pokryta nagarem (zależy to w dużej mierze od regulacji gaźnika!).
Wypełniacze na wał - zastosowanie wypełniaczy na wał zmniejszy szkodliwą objętość skrzyni korbowej i podniesie sprężanie wstępne. Przeróbkę tą należy wykonać bardzo dokładnie aby nie uszkodzić wału!
Polerowanie - istotnym elementem jest też łatwość z jaką mieszanka dostaje i wydostaje się z cylindra. Zwykle okna w cylindrach to chropowate odlewy. Należy je dokładnie wypolerować. Umożliwi to swobodne przemieszczanie się mieszanki w cylindrze. Polerujemy okna: dolotowe, wylotowe i płuczące, komorę spalania, denko tłoka, wewnętrzną część tłoka, kartery w cylindrze (bardzo delikatnie aby nie zwiększyć ich średnicy!) oraz kolanko rury wydechowej.
Szczelność - ważnym elementem jest szczelność wszystkich elementów w silniku. Najlepszym przykładem jest szczelność głowicy z cylindrem. Jeśli występują nieszczelność silnika ma bardzo małą moc, simek nie rozwija większych prędkości a nawet nie rusza z miejsca (nieszczelność sprawia, że mieszanka nie jest odpowiednio sprężana i silnik traci moc). Podkładka pod cylindrem (najlepiej oryginalna) powinna być dodatkowo wzmocniona silikonem wysokotemperaturowym. Ważne też są uszczelki cylindra i kolanka tłumika, oraz kolanka i tłumika. Nieszczelności w układzie wydechowym powodują zawirowania mieszanki i uniemożliwiają osiągnięcie maksymalnych obrotów.
Po zastosowaniu tych przeróbek (cylinder S60 Tuning, sportowy wydech, świeca, regulacja gaźnika i sportowy filtr powietrza) Simson dysponuje mocą ponad 12KM i osiąga prędkość obrotową bliską 9000obr.min.! Nie muszę chyba tłumaczyć co taki simek potrafi . Na pewno może konkurować (na przyspieszenie oczywiście z wszystkimi WSK-ami i MZ 150. Co do prędkości to rama Simsona nie została przewidziana do większych niż 100kmh. Dlatego apeluję o rozwagę przy zmianie zębatek na większe!
Temat: Motorower czy skuter ???
No wiec takk... Sam mam skutera... na skuterach jezdze od 10 roku zycia... jakos nigdy mi nie brakowalo skrzyni biegow czy czego kolwiek innego... mysle ze jest to kwestia gustu a o gustach sie nie dyskutuje... w moim przypadku moze troche pokierowala mna bezmyslnosc bo kiedy zaczynalem swoja przygode z motorami to nie myslalem ze mnie to tak wciagnie... wtedy zaczynala sie moda na skutery... kazdy chcial go miec a ja majac taka okazje to wybralem skutera... mialem oczywiscie jeszcze simsony czy inne manuale lecz moze gdyby popularniejsze byly takie motory jak np scigacze choppery czy crossy 50ccm moja decyzja wygladala by inaczej...
Ale przejdzmy do skuterow...
no wiec tak...
po co mam w nim wykrecac swiece ?? z tego co wiem to wykreca sie ja kiedy zbierze sie nagar co mi prze 6 lat jeszcze sie nie zdazylo...
Jesli chodzi o cene...
simsony mozna kupic za ok 1000 - 2000 i przy wlozeniu w niego 500zl mozna osiagnac predkosc 100km/h jak powiedzial Snakers...
To jest pewnie plus dla tych motorow bo skutery charakteryzuja sie nie tylkoo wysoka cena ale takze duzym kosztem u3mania...
Ceny skuterow uzywanych zaczynaja sie od 3tys... dochodzac nawet do 15 tys nowe !!!!! jesli chodzi o predkosc to odblokowane oscyluja okolo 80 - 90 km/h jesli zalezy nam na tuningu to koszty zaczynaja sie od ok 20 zl (rolki wariatora) konczac nawet na ok 1500 (wysokiej klasy sportowy wydech)
Istnieja takze profesjonalne wyczynowe zestawy bezposredniego wtrysku podtlenku azotu do skuterow !! nie jest to jakis dezodorant czy gasbox lecz prawdziwe NITRO ktore sprzedawane jest wylacznie do skuterow przeznaczonych na tory wyscigowe i posiadanie tkaiej instalacji w swoim motorze jest zabronione a zakup wymaga specjalnego zezwolenia...
Koszt takiej instalacji to ok 2,5 - 3tys. a kazde ponowne napelnienie butelki podtlenku to koszt ok rowniez 2tys zl !!!!!!! wiec mysle ze wsrod nas nie ma bogaczy ktorzy sa w stanie zamontowac sobie cos takiego...
Natomiast wzrost predkosci po tuningu wyglada mniej wiecej tak: sportowy wydech (w zaleznosci od silnika) + 10 - 20km/h > Jesli wlozymy w swoj skuter kwote powyzej 4tys mozna bez problemu wycisnac predkosci ok 110 - 120 km/h
Im wiecej wlozymy w motor tym wiecej z niego wyciagniemy... osobiscie spotkalem sie ze skuterem TGB F409 ktorego tuning mechaniczny wyniosl ok 7 tys osiagal predkosc ponad 130 km/h (najszybszy skuter TGB 50 ccm w Polsce !! )
Skrajnym przypadkiem z jakim sie spotkałem była Aprillia SR R-Factory (8KM !!) chłodzona cieczą na wtrysku paliwa Di - TECH która po wymianie zaledwie wydechu wariatora i rolek osiągneła predkosc ponad 150 km/h !!!!
Podsumowujac mysle ze jesli chodzi o wybor motorower czy skuter to juz rzecz gustu i kieszeni... jesli komus zalezy na motorze w ktorym sobie moze pogrzebac po rokzrecac itepe to mysle ze lepszy jest motorower... natomiast jesli komus zalezy na motorze ktory bedzie rozwijal zawrotne szybkosci i ma do dyspozycji sume dochodzaca do 10tys zl to mysle ze skuter bedzie wymarozny...
P.S.
Jesli ktos nie lubi bawic sie w tuning a chcialby np bardzo szybki motor za cene do 10 tys moze spokojnie kupic np. Cagive Mito / Planet 125ccm lub Aprilie RS 125 rejestrowane na 50ccm czyli na motorower ktore osiagaja predkosc nawet do 200km/h ale to juz chyba szalenstwo...
Oczywiscie wszystko co wyzej napisalem dotyczy skuterow o cylindrze 50ccm !! a nie z kitem np. 70 czy 80 ccm bo wtedy automatycznie osiagi i mozliwosci tuningu sie zmieniaja...
Pozdrawiam...
Strona 2 z 2 • Znaleziono 195 rezultatów • 1, 2