siłownik do wywrotki

Widzisz posty znalezione dla hasła: siłownik do wywrotki





Temat: dane do Iveco Daily?

Jaki typ silnika? Powinno być podane na tabliczce znamionowej.
Jest to silnik 2287 o mocy70kW umieszczonej również na tabliczce znamionowej.
Koledzy 8/15 i Norbert przesłali mi na PM wszystkie potrzebne dane za co publicznie bardzo dziękuję. Mam jeszcze jeden mały dylemat czy czy siłownik wywrotki (fabrycznej) podlega dozorowi technicznemu? ( w Dz.U. z 2002r Nr. 120 poz1021 nie jest wymieniony siłownik wywrotki )





Temat: Jak i z czego można zrobić siłownik do wywroki?
Witam jak i z czego można zrobić siłowniki do wywrotki?? W oryginale był ale był sztywny nie można było go regulować. Długość siłownika to ok. 17cm + to co się chowa w naczepie ok. 4cm. Siłownik jest wieloczęściowy (rozsuwa się na 3-4 części) Grubość oryginału to przejście od 1cmm do 0,4. jak ktoś ma jakieś pomysły to czekam. skala to 1:24

P.S. Z góry przepraszam jeśli umieściłem temat nie w tym dziala i proszę w razie co o przeniesienie.








Temat: Tzw. Winda w samochodzie

Dz.U. z 2002r Nr. 120 poz1021

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 16 lipca 2002 r.
w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu.
(Dz. U. z dnia 29 lipca 2002 r.)
(...)
6) maszyny służące do przemieszczania osób lub ładunków w ograniczonym zasięgu:
a) wciągarki i wciągniki,
b) suwnice,
c) żurawie, w tym wózki jezdniowe z wysięgnikiem,
d) układnice, w tym wózki jezdniowe z osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem,
e) dźwigniki (podnośniki), w tym systemy do parkowania samochodów, z wyjątkiem dźwigników stanowiących wyposażenie pojazdów, dźwigników do pochylania stołów technologicznych i dźwigników przenośnych z napędem ręcznym,
f) wyciągi towarowe,
g) wyciągi statków,
h) podesty ruchome,
i) urządzenia dla osób niepełnosprawnych,
j) schody i chodniki ruchome,
k) przenośniki okrężne kabinowe i platformowe,

.


Podstawa prawna prawidłowa tylko błędne wnioski : dźwigniki stanowiące wyposażenie pojazdów to np siłownik do podnoszenia kabiny lub skrzyni samowyładowczej (czy ktoś widział dozór dla wywrotki ), siłowniki przy "śmieciarce" itp, natomiast winda załadowcza to nic innego jak h) podesty ruchome,



Temat: Tzw. Winda w samochodzie

6) maszyny służące do przemieszczania osób lub ładunków w ograniczonym zasięgu:
( ... )
e) dźwigniki (podnośniki), w tym systemy do parkowania samochodów, z wyjątkiem dźwigników stanowiących wyposażenie pojazdów,
a sprinter badanie po zmianach ...


a klient twierdzi, ze od zawsze tak bylo...plus zaczep szczekowy (w innym watku) rowniez bez wpisu...Az tak naiwny nie jestem zeby MB wykorzystywal rozrusznik (na oko ) od zuczka do napedu pompy silownika wywrotki
Wiec to chyba nie wyposazenie pojazdu



Temat: Naprawy hydrauliczne
Wykonujemy:

Siłowniki

jedno, dwustronnego działania,
jednostopniowe, wielostopniowe,
do wszelkiego rodzaju maszyn i urządzeń.

Wykonanie siłowników według indywidualnych potrzeb klienta. Siłowniki do typowych wywrotek na wymianę.

Pompy, silniki hydrauliczne

zębate, łopatkowe, tłoczkowe, gerotowe
do wszelkich maszyn i urządzeń

Rozdzielacze hydrauliczne

obrotowe, zaworowe, suwakowe
do wszelkich maszyn i urządzeń

Węże ciśnieniowe

produkcja węży ciśnieniowych
rozmiary: DN6 - DN25
jedno, dwu, cztero oplotowe
według wzoru jak i na życzenie klienta
do wszelkich maszyn i urządzeń

Instalacje hydrauliczne

Wykonujemy remont, modernizację instalacji hydraulicznych we wszelkich typach pojazdów, doradztwo, serwis.

Naprawy maszyn

Świadczymy usługi w zakresie kompleksowych napraw maszyn i urządzeń hydraulicznych oraz poszczególnych podzespołów. Remonty kompleksowe maszyn takich jak:
wózki widłowe, wysięgniki, lawety,
koparki, ładowarki, itp.

Na wszelkie usługi wykonywane udzielana jest gwarancja.

Kontakt telefoniczny: Dariusz Warias, tel. 0 502 295 894

Sprzedaż i montaż: wag do ładowarek kołowych, wag do ładowarek teleskopowych, wag do miniładowarek, wag do koparek, wag do chwytaków, wag do betoniarek, wag do ciężarówek, wag do wywrotek, wag do taśmociągów, systemów centralnego smarowania, systemów nadzoru GPS - tel. 0 664 259 597



Temat: Parę pytań

I drugie pytanie gdzie w Jelczu 325 (z tej serii) jest gałka/drążek do podnoszenia wywrotki?

Nie spotkałem się nigdy z żadna dźwignią bo i po co komuś chciałoby się ciągnać węże do kabiny i tam dawać zawór ? wszystko jest zrobione na wyłacznikach które z kolei sterują elektrozaworem puszczającym powietrze na siłownik, z kolei siłownik otwiera bądź zamyka zawór od przepływu oleju. Do włączania pompy z kolei jest taki sam układ tyle ze powietrze steruje siłownikiem załączajacym pompe.

W fabrycznej wywrotce 317 3W miałeś obok deski zegarów po prawej taki mały panel, z niego sterowało się włączaniem pompy i zaworów do kiprowania auta i przyczepy, tam również załączało się blokade mostu (mechanizmu różnicowego).




Temat: Nowy pojazd elektryczny na gasienicach
Witam
od lat 90 tych mysle o takim malym gąsienicowym pojezdzie do prac przydomowych, głowne zalozenia:

1. Waski max 120 cm, i dlugi na jakies 2 m
2. Gąsienice z prowadnicami amortyzowanymi ( jak w czołgu )
3. Wywrotka wywala siłownikiem, pojemnosc minimum 2 taczki
4. Spychacz przedni podnoszony silownikiem z skrętem aby mozna bylo skręcic spychacz np do odśnieżania
5. Dwa elektryczne silniki napędowe jeden na 1 gąsienice drógi na drugą
6. Mała prędkosc max ok 8 km/h
7. Zdolnosc do pokonywania sporych wsniesien terenu

Silowniki elektryczne bym dał od satelity albo bramy uzywane z szrotu
Gąsienice nie wiem od minikoparki za drogie mysle ze trzebab edzie nakupic zawiasów od drzwi od stodoły i pospawac je
Zasilanie chyba jednak z generatora spalinowego bo akumualtorki raczej dlugo nie pociągną chyba ze by dac jakiąs wieksza baterie ...

Projekt chcialem zrobic jak skoncze elektrownie

jak by ktos mial jakies pomysły to chetnie poslucham zapraszam do dyskusji



Temat: [MOC] 8 Wheeler

Chodziło mi oto ażeby siłowniki były umieszczone w takim miejscu, w którym będzie kompromis między ich długością a obciążeniem jakie muszą przełamać

No i pewnie spryciarz Sariel tak to zrobił :) Żeby paka się odchyliła jak w prawdziwej wywrotce zakres ruchu siłowników musiałby być bardzo duży, nawet połączone szeregowo - jak w 8421 - nie pozwolą na tak długi wysów.



Temat: SM42 [ Stonka ] i Tory tramwajowe




| No i pytanie - zwykle na torach tramwajowych lądują podbijarki (nic
| dziwnego - choć ta na Kwidzyńskiej/Toruńskiej OIDP miała oznaczenia PKP).
| Po co ładuje się tam wagony kolejowe - zwykle są to wagony do przewozu
| tłucznia - niestety nie wiem jak się nazywają - mają 4 lub 6 osi (na
| torach tramwajowych widziałem 4-ro osiowe) wysoko umieszczoną skrzynię
| ładunkową o niskich burtach. Podejrzewam, że mają zdolność samowyładunku
| na zasadzie podobnej do wywrotki. Co one takiego potrafią, że się ich

| gruntu? Czy może to być możliwość jakiejś współpracy z podbijarką?

ZTCW to są specjalne wagony przystosowane do wysypywania tłucznia na
torowisko - przez specjalne klapy podają odpowiednią ilość tłucznia pomiędzy
toki szynowe i na zewnątrz. Potem jedzie Plasser i podbija :) Napewno
widziałem je w PRKiI :)


Ale między toki sypać potrafią chyba tylko takie wagoniki z pudłem w
kształcie lejka? Te mają zabidowane pod pudłem coś, co przypomina
siłowniki (aczkolwiek sądząc po rozmiarach to są to siłowniki, ale
pneumatyczne).
(ludzie, poratujcie katalogiem wagonów ze zgrubsza opisanymi seriami,
bo poza Eaos i Fals nie bardzo wiem jak co nazwać)

Jeśli wagon służył do sypania tłucznia, to sam tłuczeń mógł na plac
budowy docierać na ciężarówkach i na miejscu mógł być przeładowywany.

Pozdrawiam
Wojtek





Temat: 1
u mnie klamka sprzegla wychyla sie prawie jak ta nielamiaca Gdy zwozilismy kata z przyczyn technicznych musielismy wiezc go polozonego na boku i najprawdopodobniej podczas tego transportu strzelil silownik, bo sprzeglo juz nie dzialalo... Okazalo sie, ze pekl kolnierzyk cylinderka na 3/4 swojego obwodu Kurwiki podsycal tez fakt, ze stalo sie to zaraz po kupnie i podczas transportu...koszt uzywki 250zl, ale majac mozliwosci techniczne w postaci obrabiarek do metalu, udalo sie roztoczyc cylinderek i wcisnac w jego miejsce nowo wytoczona tulejke. Wszystko gra i pokusze sie nawet o stwierdzenie, ze jest lepsze niz orginal i w dodatku 250zl w kieszeni mialem zrobione zdjecia jak wyglada przed i po, to wrzuce przy okazji... Zeby nie uszkodzic pompy przy wywrotce mozna ja troche poluzowac, aby mogla sie przesunac po kontakcie z gleba. Oslone silownika mialem...



Temat: Zestawy Wannowe, Rynny, Patelnie Itp
To nie ważne czy siłownik jest na środku czy na przodzie naczepy to zawsze trzeba stać na równym. U nas w firmie gość stał lekko nierówno i naczepa miała siłownik na przodzie i jak kiprował to położyło patelnie. Ja jeździłem z wywrotką i powiem, że jazda jest bardzo fajna. Nic się nie narobisz(prawie bo zdarza się, że coś się do paki przyklei, a to jeszcze trzeba też plandeką przykryć załadunek). No i oczywiście codziennie w domu się jest. Pozdrawiam.



Temat: TOUR DE USA! Zapraszam w drogę. ;-)

... na przed ostatniej fotce na górze wywrotki są osie. Po co one są tam? Wszystkie fotki są bardzo ładne

Pozdrawiam


W USA są dość rygorystyczne przepisy dotyczące nacisku na osie. Określają one nie tylko ile ton może spoczywać na osi, ale także jaka musi być między osiami odległość. Im są bliżej siebie, tym mniej można je obciążyć. Dlatego stosuje się takie podnoszone osie. Gdy wywrotka jest załadowana, oś się opuszcza i jest ciągnięta parę metrów za samochodem. Oczywiście siłownik pneumatyczny dociska ją do nawierzchni, by przejąć część wagi z kół napędowych i rozłożyć naciski na wszystkie osie.




Temat: Ponownie pytanie o cofniecie bramy


Cofnięcie bramy wgłąb działki prawie zawsze jest korzystne,


Mnie sie wlasnie zaczelo podobac ze wzgledow estetycznych :)


o ile działka jest dostatecznie duża


jest. 50 x 60 metrow metrow. Ale raczej myslalem
o cofnieciu o 2 metry, nie wiecej.


pomijając łatwiejsze manewrowanie ciężarówkami


To zadupiasta, polna drozka. Nie mam tam zadnego ruchu.
No - moze jeden samochod osobowy na kilka dni.


zjechać z drogi, podjechać po bramę i ją otoworzyć


planuje silowniki.


Podobnie wygodnie ma listonosz, śmieciarz itp.,


Tam takie egzotyczne osobniki sie nie pojawiaja :)

Chodzi mi tylko o mozliwosc wjazdu wywrotki z piaskiem,
kiedy bede sie budowal.

dzieki
pozdrawiam
pluton





Temat: Hydraulika, TUZ
Władzio ma dwa wyjścia na hydr. zewnętrzną, ja mam zrobione w ten sposób, że do wystających oryginalnie zaślepionych rurek przykręciłem węże hydrauliczne, takie jak sa z tyłu do siłownika podnośnika i do węży mam zamontowane szybkozłącza gniazda, zwykłe wkręcane, szybkozłącze z wężem połączyłem skrętką dwustronną redukcyjną, aby na gwinty pasowało i gra. Przy kombajnie ziemniaczanym hydraulika radzi sobie doskonale, nawet z wywrotem zbiornika pełnego pyrów, ok 1 tony, no i wywrotke (4,5) też pełną zboża podniesie, bez gazowania.



Temat: Postępy budowy
Słonko ostatnio zaczęło ładnie przygrzewać może i prace na zewnątrz nabiorą większego tempa. chociaż z drugiej strony pogoda taka trochę rozleniwia. W każdym bądź razie coś zaczyna się dziać, jeśli można mówić o pojawieniu się dwóch czy też trzech wywrotek z ciemną ziemią oraz górki piasku mającego stanowić podkład pod kostkę. Ponadto pojawiło się trochę nowego ogrodzenia od strony północnej. Brama wjazdowa otrzymała też siłownik. Tynkarze kręca się po rusztowaniach i tynkują.
Zdecydowanie rozpoczęcie prac związanych z budową parkingu ułatwi życie bo w tej chwili jeszcze nie wszyscy odebrali klucze a już są problemy z parkowaniem, zwłaszcza jak popada.



Temat: 1
witam ,mam juz 6 ktma i w kazdym mialem zalozone oryginalne listki ktm,powtarzam ORYGINALNE,i przy dziesiatkach wywrotek na treningach jak i na zawodach nigdy nie urwalem klamki ,pompki, i innych rzeczy na kierowniku takze kolego zaloz listki i masz po problemie,mam tez zalozona oslone silownika sprzegla i przy peknieciu lancucha(co zdarzylo sie tylko raz)nic sie nie stalo,no a swoja droga to dbaj o lancuch i spinke,bo przy nastepnym jej peknieciu np. w czasie lotu moze sie to nieciekawie skonczyc,pzdr



Temat: Zestawy Wannowe, Rynny, Patelnie Itp
Moj ojciec swego czasu jedzil na wannach robota jak robota, mozna byc codziennie w domu ale to zalezy od tego z czym i gdzie sie smiga, jak wiadomo jest to czesto brudna robota (np buraki) ale rozladunek jest prosty, Pamietam jak tato ciagal naczepe, z tym ze mial siłownik na srodku i przy kiprowaniu musial stac na rownym gruncie co jak wiadomo w takiej robocie nie zawsze bylo latwe, ale czasy z wywrotka milo wspominam. Pozdrawiam.



Temat: Rower, na którym się nigdy nie wywrócisz

Rower, na którym się nigdy nie wywrócisz

Specjalny rower dla starszych osób wyposażono w aktywny układ zapobiegający wywróceniu się - informuje "New Scientist".

Choć w ruchu każdy rower jest na tyle stabilny, że bywają osoby jeżdżące bez trzymanki (co nigdy nie jest bezpieczne), przy niewielkich prędkościach i nierównej nawierzchni o wywrotkę nietrudno.

Naukowcy z uniwersytetu w Osace opracowali rower, który poruszając kierownicą w odpowiedni sposób zapobiega utracie równowagi. Gdy pojazd zaczyna się niebezpiecznie przechylać, rejestruje to umieszczony pod siodełkiem czujnik, a mikroprocesor oblicza potrzebne wychylenie kierownicy. Zamocowane do niej siłowniki starają się zapobiec katastrofie. Jednak jeśli kierujący przeciwstawi się automatyce, może w każdej chwili przejąć kierownictwo.

źródło: www.onet.pl

Taki rower będzie dobry dla ludzi lubiących jeździć po spożyciu %



Temat: podnosniki do tylnej klapy - regeneracja - SLASK, gdzie???





Witam!!!

podobno da sie przeprowadzic renowacje podnosnikow (silownikow) tylnej
klapy
w samochodzie


Tylko jesli jest to klapa od wywrotki.
Osobowe kosztują od 40 zł więc chyba nie warto sobie głowy zaprzatac.





Temat: [MOC] John Deere 9520
Świetny ten JOHN DEERE... Kuzyn też interesuje się traktorami i innymi maszynami rolniczymi i ma zbudowany traktor firmy IFA (nie wiem jaki model, ale z tych starych) z pełną pneumatyką i do tego z przyczepą 2-osiową wywrotka...proponowałem mu przedstawienie pracy na forum, ale nie chce... Ale JOHN DEERE świetny, bo widziałem dość duzo normalnych ( nie łamanych) traktorów, albo łamanych ale bez siłowników...a ten najlepiej odwzorowuje oryginalny model...gratulacje kolego...gratulacje



Temat: [MOC] Koparka kołowa PF
Ogólne wrażenie estetyczne jest bardzo pozytywne ale ja trochę przymarudzę. Jak dla mnie ramię jest zbyt wątłe w zestawieniu z dość ciężką wieżą. Podpinam się do głosów, że jeździ za szybko. Jednak największy minus to funkcjonalność: zakres ruchu ramienia (pierwszego segmentu od wieży) jest zbyt mały. Z tak nisko uniesioną łyżką koparka nie dałaby rady nic załadować na wywrotkę. Rozumiem, że zakres ruchu siłowników śrubowych jest mały ale trzeba jakoś temu zaradzić!
Poza tym przy nabieraniu urobku masz złą kolejność zdarzeń: najpierw łyżka powinna nabierać to, co ma być nabrane; a dopiero później ma być unoszone ramię - to takie uzupełnienie :)



Temat: Technika - co niesie najbliższa przyszłość
Dla mnie to jest kompletny szok!
Nie miałem pojęcia, że coś tak sprawnie poruszającego się po nierównej powierzchni może być dzisiaj wyprodukowane!
Sposób przemieszczania się robota był w moim przeświadczeniu bliższy R2D2 niż temu mułowi na siłownikach na tym filmie.
Wyobraźcie sobie, jak musi wyglądać oprogramowanie sterujące ruchem łap w momencie utraty równowagi. To, co widać na filmie, jako żywo przypomina łosia ratującego się przed upadkiem na lodzie. Ale łosie miały za sobą te parę lat ewolucji zanim wykształciły w sobie algorytmy zdolne przestawić właściwe kopyto we właściwym kierunku, pod właściwym kątem i z odpowiednią siłą. Co więcej, u łosia odbywa się to na poziomie odruchów, bez (praktycznie) udziału ich "CPU". Trudno mi sobie wyobrazić jak mogą być realizowane "odruchy" w takim "mule". Jakieś żyroskopy pewnie dają sygnał o utracie równowagi, ale błyskawiczne obliczenie odpowiedniej reakcji czterech łap z szesnastoma "stawami" to jest jakiś majstersztyk programistyczny i komputerowy.
Do tego dochodzi mechanika całego układu; mam wrażenie, że przynajmniej niektóre przeguby ("stawy") zginają się w dwóch płaszczyznach. Co zastępuje mięśnie? Siłowniki hydrauliczne? Jak to wszystko jest napędzane? Silnik z alternatorem i pompa? No bo przecież nie przez przekładnie.

Nawet jeżeli zmontowano jedynie "najbardziej udane" momenty poruszania się tego muła, to uzyskanie powtarzalności jest jedynie kwestią czasu.

Prawdziwy problem to będzie niezawodność tej kupy stali i krzemu w dżungli...

PS. Chciałbym też zobaczyć, jak się toto zachowuje po wywrotce na jakiejś skarpie



Temat: [MOC] Excavator MOC Robson1903
"Zasadniczo pobieżnie" model mi się bardzo podoba. Mankamentem jego jest - w moim odczuciu - to, że ramię podnosi się zbyt nisko by cokolwiek wrzucić na wywrotkę (nie wiem jak pozostałe zakresy ruchu, bo tego nie pokazujesz na zdjęciach). Pierwszy siłownik (licząc od wieżyczki) powinien być albo zamocowany wyżej na wieży, albo jego wysuwana część niżej do ramienia.

=====

Dopiszę tylko, że po drobnej analizie doszedłem do wniosku, że i łyżka nie naśladuje funkcjonalności rzeczywistej maszyny. Z tym zakresem ruchu, przy wyprostowanym ramieniu nic nie da się nabrać - czyż nie tak?



Temat: Garaż w pokoju / Kamaz Ural Ził Jelcz Skoda i inne ;)
Hellraiser - jeśli temat zderzaka jest aktualny, odezwij się do mnie na priv albo gg :)

Ostatnio odrestaurowałem Kamaza wywrotkę :-D Dorobiłem mu siłownik i kilka detali i pomalowałem ;-P






Temat: Podrodzaj pojazdu

ja robie to w ten sposób pisze samochód ciężarowy - wywrotka,a
Czy na siłownik wywrotki musi być dozór techniczny?
W Dz.U. z 2002r Nr. 120 poz1021 nie znalazłem nic o siłowniku wywrotki dodam że fabrycznym.



Temat: Wywrotka a UDT
http://www.norcom.com.pl/....php?t=2111#top

Tam masz liste urzadzeń podlegających dozorowi. Siłownika wywrotki tam nie ma więc nie podlega.



Temat: Wywrotka a UDT
Czy na siłownik wywrotki potrzebny jest prokokół UDT



Temat: dane do Iveco Daily?
Potrzebuję danych do pierwszego (z Francji jest tylko DMC 3500) Iveco Daily typ:35J10B33A30 skrzynia wywrotka z siłownikiem elektryczno pneumatycznym montowanym fabrycznie na 99%. VIN : ZCFC357400D2099XX rok 2003 na kabinie 30C10 HPI.



Temat: [MOC] Trzyosiowa wywrotka
Zawieszenia nie dorobie (nie mam specjalnych części). Z autozaworem też byłby problem nie mam małego siłownika, dużego też nie (oprócz tego w wywrotce).

bartez_96 dnia Pon 9:14, 11 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz



Temat: Wywrotka w technologii obcej cywilizacji
Wywrotka...
Bez 'normalnego' podwozia...
Fajny pomysł :D
Jak zobaczyłem pierwsze zdjęcie, pomyślałem, że skoro unosi się w powietrzu , to nie będzie stosować siłowników...
Ale w końcu to obca myśl techniczna połączona z ludzką ;)



Temat: Ciągnik siodłowy "Tir" zderzył się z EN57
Naczepa która brała udział w wypadku to wywrotka. Takie coś co poprzez podniesienie przez siłownik skrzyni ładunkowej rozładowuje grawitacyjnie ładunek, np. węgiel, koks, żwir, piasek itp. Znana pod inną nazwą jako wanna, kiper itp.



Temat: [MOC] 8 Wheeler

No i pewnie spryciarz Sariel tak to zrobił
Jeżeli Sariel zamieści filmik to się zobaczy, bo ze zdjęć wcale to nie wynika. Zakres ruchów jest jak w prawdziwej wywrotce, ale też obciążenie dla siłowników bardzo duże przy obecnym położeniu.



Temat: [MOC] 8 Wheeler
Bardzo fajna wywrotka ale umieszczenie siłowników mi się nie podoba, w tej pozycji muszą pokonać największe obciążenie. Powinno być tak jak poniżej:




Temat: jakie jest konieczne cisnienie?
Ja sie zastanawiam czy da sie zrobic taka brykieciarke ze silownikow od opnoszenia przyczepy (wywrotki) mysle ze taki ma wystarczajaca sile scisnac slome aby powstal brybiet zrobilem nawet prosty schemacik ale nie wiem jak go umiescic na forum.




Temat: Mercedes Actros Mp II 4141 k
Actros MP II 4141 K wywrotka trójstronna z zabudową F.X. Meiller:
Czteroosiowy Actros 4141 K należy do ciężarówek o dużej ładowności i mobilności w terenie oraz niskiej spójności podłoża. Swego rodzaju kompromis jest efektem zastosowania napędu tylko na jedną oś kierującą i tylne mosty oraz lekkiej zabudowy marki Meiller. Technicznie niemiecka wywrotka może ważyć nawet 41 ton i wtedy przy ciężarze własnym 15 700 kg (z połową zbiornika paliwa) do koleby wchodzi ok. 25 300 kg ładunku. Z takim obciążeniem bez trudu poruszaliśmy się po terenie znanej z naszych testów kopalni żwiru w Woli Batorskiej pod Krakowem. W rozwiązaniach 8x6 stosuje się napęd na pierwszą lub drugą oś kierującą. Testowa wywrotka otrzymała napęd na pierwszą oś, dzięki czemu uzyskano zwrotność lepszą niż w przypadku drugiej napędzanej. Wybór pierwszej osi jako napędzanej jest również korzystny z punktu widzenia oporów toczenia kół. Wadą jest dodatkowy przegub na wale napędowym i wysoko umieszczona kabina. W zawieszeniu przednich osi Mercedes stosuje układ kompensacji obciążenia utrzymujący równy rozkład ciężaru podczas pokonywania nierówności o głębokości do 100 mm - łożyska i resory powinny dłużej posłużyć.

Actros MP II 4141 K wywrotka trójstronna z zabudową F.X. Meiller

Silnik
typ OM501 LA
elektroniczna regulacja silnika Telligent
pojemność skokowa 11 946 cm3
średnica/skok 130/150 mm
ilość zaworów na cylinder 4 + 1 dekompresyjny
moc 300 kW/408 KM/1800 obr./min
moment obrotowy 2000 Nm/1080 obr./min
hamulec silnikowy zawory dekompresyjne, dławienie wydechu

Skrzynia biegów
typ G 240-16, szesnastobiegowa
rozpiętość przełożeń 11,7 - 0,69
sterowanie Telligent II generacji
Skrzynia rozdzielcza
typ VG2400 3W, dwubiegowa
Przystawka odbioru mocy z wałka za pośrednictwem skrzyni MB
Oś przednia (1, 2)
nośność 7,5 t, 1. (napędzana) - AL 7, 2. - VL 4, resory paraboliczne (układ kompensacyjny pomiędzy 1 i 2 osią)
Oś tylna (3, 4) HL 7, most napędowy
nośność 13 t, resory paraboliczne
przełożenie przekł. gł. i = 5,333
Ogumienie 13 R 22,5 Michelin 154/150 K (XDY, XZY2, XDY, XDY)
Układ hamulcowy dwuobwodowy, Telligent z ABS, hamulce bębnowe na wszystkich osiach, hill-holder (ruszanie pod górę)
Układ kierowniczy LS 8
Akumulatory 2 x 12 V/165 Ah
Kabina krótka typu S
Rozstaw osi 4500 + 1350 mm
Zabudowa F.X. Meiller typ 20N4 - dwa siłowniki (Meiller) z urządzeniem odcinającym wielotłokowej pompy hydraulicznej (Meiller 295/1)
skrzynia 6,00 x 2,30 x 1,00 m
podłoga 6 mm VS 100 (Hardox)
ściany 3 mm QStE 500 (Weldox)
objętość ok. 13,8 m3
waga ok. 3780 kg

http://www.polskitraker.pl



Temat: Mercedes Actros Mp II 4141 k

Actros MP II 4141 K wywrotka trójstronna z zabudową F.X. Meiller:
Czteroosiowy Actros 4141 K należy do ciężarówek o dużej ładowności i mobilności w terenie oraz niskiej spójności podłoża. Swego rodzaju kompromis jest efektem zastosowania napędu tylko na jedną oś kierującą i tylne mosty oraz lekkiej zabudowy marki Meiller. Technicznie niemiecka wywrotka może ważyć nawet 41 ton i wtedy przy ciężarze własnym 15 700 kg (z połową zbiornika paliwa) do koleby wchodzi ok. 25 300 kg ładunku. Z takim obciążeniem bez trudu poruszaliśmy się po terenie znanej z naszych testów kopalni żwiru w Woli Batorskiej pod Krakowem. W rozwiązaniach 8x6 stosuje się napęd na pierwszą lub drugą oś kierującą. Testowa wywrotka otrzymała napęd na pierwszą oś, dzięki czemu uzyskano zwrotność lepszą niż w przypadku drugiej napędzanej. Wybór pierwszej osi jako napędzanej jest również korzystny z punktu widzenia oporów toczenia kół. Wadą jest dodatkowy przegub na wale napędowym i wysoko umieszczona kabina. W zawieszeniu przednich osi Mercedes stosuje układ kompensacji obciążenia utrzymujący równy rozkład ciężaru podczas pokonywania nierówności o głębokości do 100 mm - łożyska i resory powinny dłużej posłużyć.

Actros MP II 4141 K wywrotka trójstronna z zabudową F.X. Meiller

Silnik
typ OM501 LA
elektroniczna regulacja silnika Telligent
pojemność skokowa 11 946 cm3
średnica/skok 130/150 mm
ilość zaworów na cylinder 4 + 1 dekompresyjny
moc 300 kW/408 KM/1800 obr./min
moment obrotowy 2000 Nm/1080 obr./min
hamulec silnikowy zawory dekompresyjne, dławienie wydechu

Skrzynia biegów
typ G 240-16, szesnastobiegowa
rozpiętość przełożeń 11,7 - 0,69
sterowanie Telligent II generacji
Skrzynia rozdzielcza
typ VG2400 3W, dwubiegowa
Przystawka odbioru mocy z wałka za pośrednictwem skrzyni MB
Oś przednia (1, 2)
nośność 7,5 t, 1. (napędzana) - AL 7, 2. - VL 4, resory paraboliczne (układ kompensacyjny pomiędzy 1 i 2 osią)
Oś tylna (3, 4) HL 7, most napędowy
nośność 13 t, resory paraboliczne
przełożenie przekł. gł. i = 5,333
Ogumienie 13 R 22,5 Michelin 154/150 K (XDY, XZY2, XDY, XDY)
Układ hamulcowy dwuobwodowy, Telligent z ABS, hamulce bębnowe na wszystkich osiach, hill-holder (ruszanie pod górę)
Układ kierowniczy LS 8
Akumulatory 2 x 12 V/165 Ah
Kabina krótka typu S
Rozstaw osi 4500 + 1350 mm
Zabudowa F.X. Meiller typ 20N4 - dwa siłowniki (Meiller) z urządzeniem odcinającym wielotłokowej pompy hydraulicznej (Meiller 295/1)
skrzynia 6,00 x 2,30 x 1,00 m
podłoga 6 mm VS 100 (Hardox)
ściany 3 mm QStE 500 (Weldox)
objętość ok. 13,8 m3
waga ok. 3780 kg

http://www.polskitraker.pl


kolego jak byś mógł mi jeszcze napisać wszystkie przełożenie i wykres podać to bym był bardzo wdzięczny i z góry dzięki



Temat: Trzecie swiatlo STOP - jakie lepsze?


...

fachowego o konstrukcji ABS - to chyba blisko twojej dzialki ?



Na poczatek :-) :

W znacznej wiekszsci wypadkow skraca droge hamowania, pozwala
na manewrowanie, jest zabroniony w F1.

Na pytanie dlaczego gdy kola jednej strony sa na sliskim a drugiej na
dobrej nawierzchni, pojazd nie skreca, odpowiedz jest prosta:
Skreca jezeli sie nie kontruje kierownica. ABS pozwala jednak na kontre
i umozliwia hamowanie na takiej nawierzchni bez utraty kierunku
poprzez wprowadzenie stabilizujacej pojazd sily poprzecznej
na przednich kolach wywolanej lekkim skretem tych kol.

- Najprostszy ABS dziala tylko na kola tylne i to tylko jako para
  (juz niespotykany).
- 3 knanalowy dziala osobno na kazde kolo przednie i jako para na kola
  tylne.
- 4 kanalowy ma osobny kanal na kazde kolo.

Wieksza "liczba kanalow" to juz tworczosc reklamowa producentow
i ich identyfikacja zalzezy od interpretacji producenta (zakladamy
pojazd 4 kolowy).

Powodem takiego podzialu jest oczywiscie koszt i fakt, ze kola tylne
to jedynie okolo 20% udzialu w hamowaniu typowego pojazdu a
ich zablokowanie powoduje niestabilnosc pojazdu (wpadanie pojazdu w
wirowanie).

Dzialanie polega na pomiarze predkosci obrotowej kol i reakcji na predkosc
zmian obrotow (oraz wzajemne roznice tej predkosci pomiedzy kolami).
Elektromagnetyczny silownik sterowany komputerem powoduje zmiany cisnienia
plynu hamulcowego w przewodach elementow hamulcowych kazdego kola.

Pomiar predkosci kola to pomiar uzebionego kola przez czujnik umieszczony
w kole. Typowo mowimy tu o sygnale rzedu 500-1000 Hz (predkosc ~100 km/h,
typowe kolo ogumione, kolo zebate o 40-50 zebach).
Do najbardziej zgrubnego pomiaru przyspieszenia wystarcza
zmierzenie 3 zebow, a wiec czas pomiaru rzedu 6 ms.
W praktyce mierzy sie oczywiscie wiecej zebow a wiec uzyskuje
sie pomiar danych kola w czestotliwosci rzedu 50 Hz.

Wykrycie poslizgu kola (nie chodzi o zablokowane kolo, a o kolo, ktore
zwalnia szybciej niz zalozone przyspieszenie i inaczej niz pozostale kola
- logika komputera sterujacego jest w dzisiejszych ukladach dosyc rozbudowana)
powoduje wyslanie sygnalu do silownika obnizajacego (lub przywracajacego)
cisnienie plynu hamulcowego w danym kole. W klasycznym ABS silownik jedynie
obniza cisnienie, ktore jest produkowane przez kierujacego pojazdem.
Silownik powinien byc zdolny pokonac cisnienia rzedu 200 atm jakie moze
wystapic przy panicznym hamowaniu.

Dobry system odznacza sie niskim czasem zwloki reakcji systemu od sygnalu do
faktycznego zmiany sily hamowania na kole (zarowno przy spadku tej sily jak
i ponownym wzroscie). Jest to glwne waskie gardlo czasu reakcji systemu.
Do innych problemow nalezy cicha praca (zwykle ABS jest urzadzeniem relatywie
glosnym co jest niekorzystne) i niska przepuszczalnosc dzialajacego systemu na
pedal hamulca. Obie ostatniue cechy sa uwazane za niekorzystne albowiem
powoduja u wielu kierowcow w stresie wrazenie awarii systemu hamulcowego
(wielu kierowcow nie jest przyzwyczajona do pracujacego ABS) i odruchowe
puszczanie hamulca.

ABS wymaga rowniez u wielu kierowcow starszej daty o duzym doswiadczeniu
oduczenia sie puszczania hamulcow w celu ominiecia niebezpieczenstwa.
Ten stary nawyk, wypracowany w czasach, kiedy ABS nie byl powszechny
dokladnie niweluje zalety posiadania ABS.

A dla rozpetania dyskusji podam jedynie:

W 99% przypadkow ten sam pojazd z ABS wyhamuje na KROTSZEJ drodze
niz bez ABS, bez wzgledu na umiejetnosci kierowcy. W bardzo
sprzyjajacych warunkach, bardzo dobry kierowca na kilka prob
wykona kilka nielicznych prob o nieznacznie krotszej drodze hamowania.
Jezeli do hamowania dodamy manewr ominiecia i/lub lekko zmienne
warunki przyczepnosci podloza to droga hamowania z ABS
bedzie praktycznie nie do pokonania przez pojazd pozabwiony tego urzadzenia.

Jedynym wyjatkiem, kiedy ABS wydluza droge hamowania sa przypadki
sypkiego sliskiego podloza, w ktorym opona sie gleboko zaglebia.
W tych nielicznych przypadkach droga hamowania z zablokowanymi kolami
jest krotsza gdyz kola dizlajac jak "plug" hamuja pojaz skuteczniej, niz
toczace sie w tych samych warunkach kolo nie pozwalajace tak skutecznie
przepychac podloza.

Systemy klasyczne ABS sa powoli wypierane przez aktywne systemy, w ktorych
silownik jest juz w stanie wywolac samodzielnie cisnienie hamowania w danym
kole bez udzialu kierowcy. W polaczeniu z klasycznymi czujnikami predkosci
kol, czujnikami polozenia kierownicy, predkosci pojazdu itp, systemy te
wykorzystuje sie do stabilizacji pojazdu podczas normalnej jazdy bez
hamowania. Poprzez przyhamowywanie pojedynczych kol system ten pozwala
kontrolowac stabilnosc jazdy pojazdu.

W pierwszych zastosowaniach systemu tego uzyto do kontroli poslizgow
podczas jazdy na zakrecie (m.in. BMW, Mercedes, Lexus, Chevrolet, Cadillac,
Porsche). W dalszych rozwinieciach uzywa sie go do kotroli stabilnosci
pojazdu (odpornosci na wywrotke) (m.in. Mercedes, BMW, Cadillac, Ford).

ABS pierwotnie powstal u firmy Bosch dla BMW.
Dzis w postaci zaawansowanego systemu stabilizacji produkuje go
praktycznie kazdy dostawca ukladow hamulcowych na swiecie.

Uklady mechaniczne sa praktycznie powszchnie znane. Do "tajemnic firmowych"
nalezy strojenie komputera i jego reakcji na zmierzone sygnaly.
Spsob reakcji jest zreszta silnie zalezny od marki pojazdu, w ktorym
taki ABS jest stosowany.


J.


Uklony
Suburban, Pontiac GP GTP

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl