Siłowniki Klapy tylniej

Widzisz posty znalezione dla hasła: Siłowniki Klapy tylniej





Temat: Migacz - w tle opowieść o typowych usterkach...
doda jeszcze ze wymieniali u mnie już przyciski od otwierania szyb tzn. w drzwiach kierowcy ) dwa razy mi je naprawiali aż w końcu wymienili na nowy cały panel. No i jeszcze wyminiali mi oczywiscie cały przełącznik awaryjnych. Siłowniki co trzymają tylnią klape, w zawieszeniu tez grzebali. o osłonie silnika to juz nie wspomne bo mi misa pekła od kamienia;/ no ale to inna historia





Temat: Silnik wycieraczek - pali bezpiecznik
Odpiąłem silnik wycieraczek i nadal zwarcia na centralnym . oddałem do elektromechanika i okazało się iż w drzwiach tylnej klapy przetarta wiązka. sterowanie centralnego praktycznie od tego roztopione, spalone dzięki temu dwa siłowniki itp. Także troszkę roboty przy tym będzie. Na razie usunąłem przyczynę a za centralny biorę się w późniejszym terminie przy montażu alarmu. dzięki za wszystkie podpowiedzi.





Temat: Centralny w samochodzie


Mam Taki problem. Nie mam możliwości zmusić siłownika od centralnego do
blokowania zamka tylnej klapy. Jest natomiast możliwość podłączenia go
aby  otwierał zamek bagażnika. Potrzebny jest do tego układ który po
podaniu  krótkiego impulsu napięcia + - załączałby sterowanie i na
wyjściu  podtrzymywałby napięcie + -. A po podaniu odwrotnej polaryzacji
- +. na  wyjściu nie było napięcia.
Wiem jak zbudować układ na 2 przekaźnikach i diodach ale wolałbym coś
małego na samej elekrektronice. Oczywiście jest + i - zasilania dla
układu. Napięcie 12 V


Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak przerzutnik RS?? :. Składa się to np. z
dwóch bramek. Musiałbyś więc dać jeden układ scalony CMOS i już. Kilka
rezystorków no i obwód wyjściowy - albo na tranzystorze mocy (może być
MOSFET) albo na przekaźniku.

Pozdrawiam
Konop





Temat: [B3 1.8s] centralny zamek
tak ale takie zamki tanie nie maja duzo funkcji roboty jest troche ale prosto sie zaklada. Z tego co napisales to nie masz centralnego nawet a to nawet lepiej bo wszystko pod centralke podlaczysz i bedzie dzialac :) zaistalowanie silownikow i podlacznie pod staly + i bedzie dobrze :) w instrukcji bedziesz mial ladnie opisane co i jak :)

[ Dodano: 2008-09-29, 16:02 ]
zreszta trzeba podpasowac silowniek jezeli chodzi o tylna klape.



Temat: Czy to normalne w amortyzatorkach gazowych


Wymieniłem w Octavi amortyzatory (zwane też, nie wiedzieć czemu,
siłownikami) tylnej klapy. Stare nie były złe, ale autko, choć ma swoje
lata, lubię mieć w całkowitej sprawności. Ale do rzeczy....


Wiedziec czemu: bo sa to sprezyny gazowe a nie amortyzatory.
Czyli nazwa "silownik" moze zostac uzyta.





Temat: montaż centralnego zamka i alarmu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
cześć.
mam astrę II i chcę zamontować jakiś porządny centralny zamek i przy tej okazji także alarm, czy ktoś ostatnio montował alarm i centralny u siebie?? co jest najprostsze i zarazem najlepsze?? czego mam szukać bo wybór jest okropnie wielki.
czy muszę dokupować zamki czy tylko centralkę do centralnego zamka i centralkę alarmu??
czy ktoś może posiada schemat elektryczny astry II 1.6 16v 98r.
jaki alarm wybrać i czym się kierować przy wyborze??
chcę mieć centralny na tylnej klapie co mam dodatkowo kupić??
podobają mi się alarmy z centralnym, które są składane jak scyzoryk. czy nie będę miał problemu z imobilajzerem, a jeśli tak to co robić??
są różne siłowniki do zamków, czy wszystkie będą dawał się zamontować w moim samochodzie??



Temat: [O2] wyciszenie
W serwisie nie wiem ile to kosztuje ale wiem jakie sa koszty materialu przy samodzielnym wyciszaniu OC1. Komplet wychodzi w granicach 400 - 700 PLN zalezy gdzie kupujesz i czym wyciszasz. Generalnie polecam zabawe w wyciszanie bo efekty sa warte kasy. Na twoim miejscu zaczol bym od opon i zasilikonowaniu kołków i zaczepów plastików. W następnej kolejności klapa tylnia ( tylko bez przesady bo siłowniki nie dadza rady )



Temat: Centralny w samochodzie
Mam Taki problem. Nie mam możliwości zmusić siłownika od centralnego do
blokowania zamka tylnej klapy. Jest natomiast możliwość podłączenia go aby
otwierał zamek bagażnika. Potrzebny jest do tego układ który po podaniu
krótkiego impulsu napięcia + - załączałby sterowanie i na wyjściu
podtrzymywałby napięcie + -. A po podaniu odwrotnej polaryzacji - +. na
wyjściu nie było napięcia.
Wiem jak zbudować układ na 2 przekaźnikach i diodach ale wolałbym coś
małego na samej elekrektronice. Oczywiście jest + i - zasilania dla
układu. Napięcie 12 V




Temat: [80 Avant B4]Klamka tył
Witam, przerobiłem jeszcze mój patent, kupiłem wreszcie tylną blendę z B3, pasuje idealnie. W miejsce zamka wkleiłem przycisk którym otwieram klapę ale żeby nie można było go użyć jak auto jest zamknięte wymyśliłem inny patent: w miejsce orginalnego siłownika pneumatycznego tego co jest w klapie założyłem siłownik z B3 ten który jest w drzwiach kierowcy, posiada on dwa styki zwierno-rozwierne, w momencie zamykania auta styki w tym siłowniku się rozwierają i na mój przycisk nie dociera zasilanie czyli nie działa i klapy nie otworzę a gdy auto jest otwarte styki na siłowniku pneumatycznym są zwarte i na przycisk dociera zasilanie więc po jego naciśnięciu można klapę można swobodnie otworzyć.
Może nie kombinowałbym tak ale miałem problem o którym pisze kolega Jarmi, poprostu klapa nie zawsze sama odskoczyła z zamków no i nieraz trzeba było się nabiegać wkoło auta zanim otworzyłem bagażnik (o nerwach nie wspomnę). Pozdrawiam



Temat: [S] klapa tył i pare gratów do octavi hb-warto
Witam.mam do sprzedania klape tył octavia HB za małe pieniądze.klapa z wycieraczką tylna z zawiasami uchwytami na siłowniki instalacją elektryczną.ma cztery otwory po spojlerze,ale jak ktoś ma malowac to dla niego żaden problem.
cena 180zł. Odbiór osobisty!

Mam listwe na klapę tył nad tablicę rejstracyjną.nr na zdjęciu 2.cena 30zł.

Listwa nad zderzak tył tą co zakrywa klapa.Nr.1 na zdjęciu.
Cena 20zł.

listewki pod lampy tylne przed liftingiem kolor srebrny cena 20zł 2 szt.

listewki pod lampy tył po liftingu kolor srebrny 40zł 2 szt.
listwy wyśle pocztą polską.

telefon kontaktowy 880-386-730



Temat: [INFO] Asortyment MILOTEC"a
Postanowilem podsumowac liste, zeby Lec'owi latwiej bylo i szybciej to sprawdzic :

106 01 pierścienie zegarów z stali nierdzewnej cena milotec: 93 PLN
107 01 pierścienie zegarów deski rozdzielczej z stali nierdzewnej cena milotec: 45 PLN
136 01 Ramka deski rozdzielczej z stali nierdzewnej 45 pln
137 01 pierścienie zegarów z stali nierdzewnej 93 pln
151 04 daszek na tylnou klape - Combi NEW - obecnie 251 PLN
153 01 nakładka na klamkę - obecnie 96,-
160 01 Pierścienie głośników Octavia 129 pln
190 04 sportowa atrapa chłodnicy z siatką - bez znaczka cena milotec 267 zł
197 01 listwy progowe z stali nierdzewnej -204 pln
198 01 końcówka tłumika - stal nierdzewna - obecnie 139 PLN
199 01 podwójna końcówka tłumika - stal nierdzewna RS look - 259 pln
206 01 Oparcie nogi RS 117 pln
353 01 nakładka na zamek - obecnie 48,-
404 01 Listwa uchwytu klapy bagażnika z stali nierdzewnej 93 pln
413 15 Dekor drzwi aluminium - obecnie 106 PLN
416 04 ranty błotników RS czarne - obecnie 266 PLN
417 04 ranty błotników czarne - teraz 266
424 05 Siłowniki gazowe maski silnika 310 pln
443 16 Dźwignia hamulca ręcznego aktualnie 278.00 zł
470 04 komplet ON ROAD - teraz 1340zł
607 04 spojler tylny na klapę LImouzine 211 PLN
668 90 osłona przeciwsłoneczna na tylną szybę LImouzine 458 PLN
699 01 końcówka tłumnika srednica 50mm 124PLN
722 00 Naklejka listwa chromowana - drzwi tylne Oct.Combi 77 pln
727 01 Decor z stali nierdzewnej lampy tylnej Combi 82 pln

Prosze o poszerzanie listy, bedzie latwiej i nie bedzie dubli



Temat: [E46] Zamknięte kluczyki w bagażniku
nie wiem jak to jest w e46 ani ani w 728... ale w e36.. tez mialem podobna sytuacje gdyz padł siłownik od centralnego w klapie...i zamek w klapie byl zmieniony... zadzwoniłem do magika i podpatrywałem co robi...
zdjal tylna tablice rejestracyjna..i wywiercił dziurke.. po środku tej tablicy rejestracyjnej tak zeby zamek idealnie zgrywal sie z ta dziurka w pionowej lini... i wsadził drucik i nacisnał lub pociagnał.... ciegno ktore tam jest.. koszt całej operacji 50zł.



Temat: [INFO] Asortyment MILOTEC"a
ŠKODA OCTAVIA I

136 01 Ramka deski rozdzielczej z stali nierdzewnej 45 pln
137 01 pierścienie zegarów z stali nierdzewnej 93 pln
160 01 Pierścienie głośników Octavia 129 pln
197 01 listwy progowe z stali nierdzewnej -204 pln
199 01 podwójna końcówka tłumika - stal nierdzewna RS look - 259 pln
206 01 Oparcie nogi RS 117 pln
404 01 Listwa uchwytu klapy bagażnika z stali nierdzewnej 93 pln
424 05 Siłowniki gazowe maski silnika 310 pln
722 00 Naklejka listwa chromowana - drzwi tylne Oct.Combi 77 pln
727 01 Decor z stali nierdzewnej lampy tylnej Combi 82 pln

tak w wolnej chwili zorientuj się w cenach bo lista trochę wzrosła od ostatniego razu



Temat: [B3 coupe] siłownik maski

A ja u siebie spasowałem bodaj że od tylniej klapy kadeta, tyle że u mnie oryginalnie siłownika nie było, więc miałem większe pole do działania.

Ja u siebie zrobiłem tak samo...też od tylnej klapy kadeta i działa jak marzenie.



Temat: [e39] siłowniki do klapy bagażnika
wiecie moze ile kosztują siłowniki podnoszące tylną klape od bagażnika ?bo moje padly wogole , czy mozna je samemu wymienic ? moje wogole nie trzymają jak otwieram bagaznik trzeba je caly czas podtrzymywać



Temat: Tuning - podnoszenie tylniej klapy bagaznika
W jaki sposob mozna byloby rozwiazac automatyczne podnoszenie tylniej
klapy, czy istnieja jakies elektryczne "male" silowniki podobne do
teleskopow w klapach bagaznikow ?




Temat: Czy można doinstalowac otwieranie tylnej klapy z pilota??
A mianowicie chodzi o to że chciałem doinstalowac sterowanie centralnego zamka z pilota. Z montażem to nic trudnego,ale z centralki wychodzi jeden kabel na oddzielne otwieranie tylnej klapy (kombi). Czy wystarczy wpiąc sie do wiązki tylnego siłownika??



Temat: [e36] Zestaw alarmowy za 200zl
Najlepiej podepnij to tak jak Ci mówiłem do tej klapy tylnej. Przewody są w wiązce pod głośnikiem. Zdejmujesz obudowę głośnika z podpórką na nogę, odchylasz dywanik i tam jest wiązka. No i trzeba wtyczkę wypiąć z siłownika klapy. Pisałem o tym wcześniej.



Temat: [nexia] Siłowniki maski silnika - montowal ktos ?
A czym sie roznia silowniki z linku z tymi od tylnej klapy z nexii? Yyy niczym? A nie...cena
Maska jest znacznie lzejsza od klapy.



Temat: Klapa tył- zablokowana
Witam. To mój pierwszy post na forum poza tym, gdzie się witałem. W mojej Octavii Kombii wystąpił następujący problem: nie mogę otworzyc tylnej klapy. Słychac, że siłownik centralnego zamka działa ale nie otwiera zamka. Miał może ktoś podobny problem??[/center]



Temat: siłowniki maski INXX
witam czy te siłowniki INXX co są na allegro po 99 zł za komplet to one idealnie pasują do octavi? i czy są moze też takie aluminiowe do tylnej klapy ktoś wie?



Temat: [e39] zamek tylniej klapy
Mam problem nie rygluje mi zamek klapy bagażnika sedan siłownik dobry ale pękła mi w zamku sprężynka i wyleciała da sie ją dokupić czy trzeba cały zamek kupić może ktoś miał podobny problem



Temat: Zamontowanie siłowników do podnoszenia maski.
Witam.

Jek w temacie - zastanawiamsię czy można jakoś w prosty sposób wmontować siłowniki do maski - tak jak są w tylnej klapie? Próbował ktoś może - jakieś porady odnośnie długości, miejsca zamontowania?



Temat: [B3 coupe] siłownik maski
A ja u siebie spasowałem bodaj że od tylniej klapy kadeta, tyle że u mnie oryginalnie siłownika nie było, więc miałem większe pole do działania.



Temat: [ABT Avant] Stukanie na tyle
tylną klapę bagażnika dociąga na zamku odkręcasz dwie śruby i przesuwasz, a i w jakim stanie masz siłowniki bo one to trochę stabilizują



Temat: automatyczne unoszenie pokrywy bagażnika
Silowniki tylnej maski sterowane cisnieniem powietrza, problem rozwiaza.

A w OII po nacisnieciu guzika na pilocie klapa odskakuje i tyle. Tu tez tak by sie dalo zrobic, ale wg mnie nie ma to sensu i tak.



Temat: [KUPIĘ] siłownik centralnego zamka tylnej klapy e39 sedan
tak jak w temacie.523i 98r



Temat: [E30] Podłączenie alarmu pod centralny zamek
W e30 centralka znajduje się pod głośnikiem od strony kierowcy. Tam przychodzą przewody ze wszystkich siłowników, najlepiej podłączyć się pod przewody od tylnej klapy. Sterowanie jest minusami.
W e36 centralka jest za schowkiem pasażera i sterowanie jest plusem.



Temat: Co dzisiaj zrobilem/am w moim Peugeocie...
odkurzyłem, umyłem szybki i wymontowałem siłownik centralnego zamka z klapy tylnej bo sie przycinał.



Temat: elektrycznie otwierany bagaznik i elektryczne szyby, problem
od siłownika ida 2 przewody z tego co widziałem boze jeden sie gdzies urwał a przewód idzie wp tylnej klapie, potem koło pułki i dołem koło sziedzen az do stacyjki i przełącznika



Temat: cantralny zamek w tylnej klapie cb 3d
mam pytanie czy jesli mam zamontowany centralny zamek ale nie firmowy to czy w cb jest mozliwosc podlaczenia jakiegos silownika czy jest to problem ??



Temat: [B4 all] Prośba, montaż sterownika centralnego zamka
Założyłem centralny zamek od podstaw tzn. z sterownikiem, siłownikami i okablowaniem.

A jeżeli chodzi o tylną klapę to jest możliwość założenia tam jakiegoś siłownika ???



Temat: [Cari 1.6] Maska

Pomyślałem sobie czy można tam wrzucić siłowniki po obu stronach, takie coś jak w tylniej klapie. tak jak pisał Bartek...za dużo roboty
ale rozwiązaniem może być...




Temat: [KUPIĘ] siłownik centralnego zamka tylnej klapy e39 sedan
Tak jak w temacie,
Rok 98'
Najlepiej w okolicach warszawy.



Temat: nietypowe zlecenie - pantograf na zapasowe koło
w Twingo nie mozna nic wozic na dachu z powodu mega hałasu.
 Ponadto lubie rozwiązania niekonwencjonalne.
Dojzdówka odpada gdzy lubie szybko pokonywac trase a nie na dojzadowce wlac
sie 70km/h szukac wulkanizacji itp..

pomysly jak to uładnic) wtedy nie straci na
wartosci a moze wrecz zyska. Twingo na Gaz  a mimo to duży bagaznik - prawda
ze fajnie brzmi. poztym raczej go nie bede sprzedawal tylko oddam siostrze
jak sie dorobie nastepnego TWingo :-)
ponawiam prosbe o info o warsztatach w okolichach Wawy ktore moglby przyjac
nietypowe zlecenie

Stefan


| Wymyslilem sobie ze moglbym tylne kolo wozic "na tylnej klapie" podobnie
jak
| w samochodach terenowych.

|             1 wzmocnione silowniki tylnej klapy, wzmocniona blacha tylnej
| kalpy i kolo zalozone bezposrednio na tylna kalpe

|             2 podobny sposob jak w samochodach OPEL FRONTERA i kilku
innych
| rama na zawiasach wspawanych w prawy tylny słupek

|             3 pozioma belka na wyskosci zderzaka, równolegla do niego z
| pionowym słupkiem na ktorym jest kolo. w celu otwarcia tylnej klapy
| nalezy
| kolo odblokowac i przekręcić do poziomu.

A może mniej inwazyjne rozwiązanie? Jeśli już koniecznie chcesz wozić
pełnowymiarowe koło a nie dojazdówkę to może pomyśl nad jakimś box'em na
dach? Można by też zamontować koło bezpośrednio na dwóch poprzecznych
pałąkach (takie jak w bagażniku rowerowym) tylko umieszczonych blisko
siebie.

Myślę że jeżeli wspawasz jakąś dziwną konstrukcję w słupek bądź klapę to
samochód znacznie straci na wartości i ciężko będzie znaleźć nabywcę przy
ewentualnej późniejszej odsprzedaży. Taki bagażnik dachowy to ściągasz i
auto wygląda normalnie.

--
Pozdrawiam
Kamil D.
red 206 Mysłowice






Temat: Sterowanie sporymi prądami w samochodzie


Chcę zrobić urządzenie na atmelku które będzie sterować niektórymi
odbiornikami w samochodzie.
Głównie chodzi mi o:
  -światła mijania,
  -migacze,
  -siłownik klapy tylniej (6kg),
  -pompa paliwa,
  -syrena.
Tu mam parę pytań jak to najlepiej zrobić?


55W-owe zarowki to w momencie wlaczania moga dac prad blisko granicy
wytrzymalosci takiego buza.


W takim przypadku tym tranzystorem raczej nie da się sterować
np.światłami mijania i pompą paliwa. Co najwyżej migaczami
(6x5W)),siłownikiem i syreną.


Teoretycznie da sie, bo (jak juz koledzy pisali) tylko wlaczasz
i wylaczasz - na tej zasadzie jednym buz'em steruje pwm'owo
400W-owy wiatrak i jest OK.


Chcę mosfeta tak podłączyć:

+12V odbiornik (np syrenka) masa odbiornika do bezpiecznika
Bezpiecznik do D tranzystora S do masy.


Bez sensu. 12-bezpiecznik-odbior-buz-masa.


Bramkę chcę sterować 12V przez transoptor, tylko nie wiem jaki najlepiej
by się do tego nadawał. I jak go najlepiej podłączyć z bazą nmosfeta?


Opornik na bramce do masy, opornik do transoptora i juz.
Natomiast lepiej pomysl o wlasciwym rozplanowaniu masy sygnalowej.


Wyższe prądy planuje włączać przez przekaźniki zamontowane poza
urządzeniem. Sterował bym nimi przez P-mosfeta plusem.

Czy o przekaźnikach też powinienem coś wiedzieć oprócz prądu
przełączania, amperów na stykach i napięciu przewodenia? Tu nic nie
pisze o mocy. Prędkość przełączania nie ma właściwie znaczenia.


Ze do niskonapieciowych zarowek to sie daje tak conajmniej dwa-trzy
razy wiecej obciazalnosci, niz wynika z prostego policzenia pradow
podczas pracy.


Jeszcze jedno. Przekaźniki mają cewkę na wejściu, czy muszę sie jakoś
zabezpieczyć przed nagłym skokiem napięcia, czy prądu podczas załączania?


Raczej podczas wylaczania. Tak, daje sie diode w kierunku zaporowym.

Atmelek... BUZki... i tak sobie probuje skonfrontowac z ogromnymi
kwotami, ktore wydaja firmy na rozne elektroniki, a mimo to ciagle
slychac, ze elektronika pada.
Po wlasnych doswiadczeniach samochodowych widze, ze zrobic elektronike,
ktora naprawde bedzie w tych warunkach niezawodnie dzialac jest trudno.
I pol biedy, jesli to uklady typu jakis nawiew, czy swiatelka wnetrza,
ale mocno obmyslam kazdy ruch, zanim wsadze cos w obwod swiatel
zewnetrznych, o ukladzie zasilania silnika nie wspomne.
Jesli do tego ma dochodzic atmelek... oj, robi sie groznie.
Tym bardziej, ze pytasz o podstawy jak sterowanie przekaznika...





Temat: Sterowanie sporymi prądami w samochodzie
Witam wszystkich
Chcę zrobić urządzenie na atmelku które będzie sterować niektórymi
odbiornikami w samochodzie.
Głównie chodzi mi o:
  -światła mijania,
  -migacze,
  -siłownik klapy tylniej (6kg),
  -pompa paliwa,
  -syrena.
Tu mam parę pytań jak to najlepiej zrobić?

Chcę to wszystko zmieścić w dość niedużej obudowie, dlatego element
przełączający nie może przekroczyć 1,5cm wysokości.

Czy do takich celów nadaje się N-mosfet? Przeglądałem archiwum i katalog
TME i mam parę niejasności.
W katalogu dla np. BUZ11A są takie wartości:
Ids=26A Vds=50V Pmax=75W
Rozumię, że Ids i Vds to są wartości maksymalne, a Pmax to moc jaka może
być na złączu DS. Z tego wynika, że BUZ11A dla zasilania 14,5V może
przepuścić maksymalnie 5,17A (75W/14,5=5,17A). Czy mam rację?

W takim przypadku tym tranzystorem raczej nie da się sterować
np.światłami mijania i pompą paliwa. Co najwyżej migaczami
(6x5W)),siłownikiem i syreną.

Czy dobrze rozumuję?

Chcę mosfeta tak podłączyć:

+12V odbiornik (np syrenka) masa odbiornika do bezpiecznika
Bezpiecznik do D tranzystora S do masy.

Bramkę chcę sterować 12V przez transoptor, tylko nie wiem jaki najlepiej
by się do tego nadawał. I jak go najlepiej podłączyć z bazą nmosfeta?

Wyższe prądy planuje włączać przez przekaźniki zamontowane poza
urządzeniem. Sterował bym nimi przez P-mosfeta plusem.

Czy o przekaźnikach też powinienem coś wiedzieć oprócz prądu
przełączania, amperów na stykach i napięciu przewodenia? Tu nic nie
pisze o mocy. Prędkość przełączania nie ma właściwie znaczenia.

Jeszcze jedno. Przekaźniki mają cewkę na wejściu, czy muszę sie jakoś
zabezpieczyć przed nagłym skokiem napięcia, czy prądu podczas załączania?

Pozdrawiam





Temat: Mój avancik.
Dzięki za słowa krytyki, bez urazy ale to moje pierwsze audi (wcześniej jeździłem tylko zabytkami typu capri, manta, taunus z 71r. itd) puźniej troche bmw ale styl dresiku mi nie pasuje. Co do mojego audi to tak, musiałem najpierw zrobic mechanike na cacy (codziennie robie tym autem przynajmniej 70km i czesto dosc dlugie trasy) wiec musi byc nie zawodne. Wizualnie nie robiłem kompletnie nic (mało czasu i funduszy). Ale na wszystko przyjdzie czas. Kratki wyleca juz na dniach bo az mi nie dobrze jak patrze na nie, migacz może uda mi sie gdzies zdobyc no i kratki. Sprawy lakiernicze zostawiam na lato, tylna klapa owsze jest nie domknieta ale mimo to jest do spasowania, felgi sa fordowskie. Co do kierownicy to hmm... musze to przemyslec (jako wieloletni kartingowiec przyzwyczajony jestem do małej kierownicy), te małe głośniczki z przodu moze i nie pasuja ale za to jak grają Zostaną na 100%. A szyby?? zamiezam minimalnie przyciemnic (zeby nie bylo widac za bardzo grania). Auto było ostatnio w ogłoszeniach bo miałem dołek finansowy (tak na prawde to chyba nie chciałem jej sprzedac), teraz sie poprawiło i auto zostaje u mnie. A z automatem jeździ mi się świetnie bo, wychowałem sie na automacie od 9 roku zycia (moj ociec mial mercedesa), nazmieniałem sie juz biegow na gokartach i motocyklach w czasach jak sie jeszcze scigalem i jesli teraz kupie manuala to tylko z mysla o powrocie do sportu. A moje audi na benzynie setke robi w niecale 9 sekund. Uff ale sie rozpisalem. Dzieki sliczne jeszcze raz i piszcie co wam sie nie podoba ile wlezie, wszystko wezme pod uwage . Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-01-04, 10:44 ]
Zapomniałem, audi kupiłem od goscia z pod łodzi i powiem wam ze jak zyje i krece sie w swiecie motoryzacji to jeszcze nie widzialem zeby ktos tak nie dbal o auto. No po prostu szok . U mnie prace bedą szły po mału, bez obaw autko nie zostanie "zeszmacone", zadne siatexy itd nie wchodza w gre. Wczoraj juz założyłem siłowniki tylnej kalpy, zregenerowałem zaciski tylne i założyłem nowe linki ręcznego i wreszcie moge normalnie bokiem polatać, bez uzycia lewej nogi Pozdrawiam



Temat: Megane II kombi vs Peugeot 307 kombi

prosbe do grupowiczow o porownanie samochodow jak w


temacie. chodzi mi o typow usterki (co i jak czesto sie psuje) i
ogolnie ktory samochod ma wiecej plusow niz minusow i warto go kupic :)


MII niestety miałem i nie polecam:

- Słaba tylna belka odkształcająca sie na dziurach. Często nawet już
fabrycznie krzywa ;-) . Oczywiście brak jakiejkolwiek regulacji.
Tylko wymiana na nową.

- Wadliwe łożyska McPersona.

- sypie się "jakaś śruba" w kolumnie kierowniczej i stuka. Nietrwałe
końcówki drążków kierowniczych.

- Ogólnie fatalne zawieszenie. Lubi sobie postukać i nic na to nie da
się poradzić. Wymieniłem wszystkie gumki, amortyzatory, końcówki etc.
W sumie z 3,5tys zł. A i tak po 3 dniach zaczęło na niektórych
nierównościach (szczególnie w czasie szybkiego pokonywania zakrętów) stukać.

- psujące sie switche od hands free.

- padające cewki w silnikach benz.

- psujące się koło sterujące fazami rozrządu - w prawie każdym silniku benz
  pow 40kkm. Jednak większość ludzi z tym jeździ i nie widzi różnicy ;-))

- Nie cieszące się dobrą opinią wtryski i turbiny w silnikach diesla.

- Wadliwe siłowniki szyb przednich.

- Niezbyt trwały wydech. Po 3 latach słychać iż zaczyna się kończyć.

- Była spora seria 1.9DCI z wadliwym przegubem.

- fatalna elektroniczna przepustnica - w życiu wolniejszej nie widziałem.

- szybko pada poduszka pod skrzynią biegów i przenosi drgania na
lewarek. Co mnie bardzo irytowało.

- w tajemniczych okolicznościach cnagle całkowicie zdechł mi 3 letni
akumulator. Podczas rozmowy w ASO usłyszałem iż czasem się w tych
samochodach to zdarza :)

- mechacąca się tapicerka w wer. Dynamiqe. Złażący lakier z gałki biegów i
"sreberko" z ręcznego. Mocno wycierający się plastyk przy przednich pasach.
W 3D po otwarciu tylnej klapy leci woda na głowę. Wyciera się też lakier
przy klapie. Tandetne plastyki - szybko zaczynają stukać i brzęczeć. I takie
tam dyrdymały.

Na cześć rzeczy były akcje serwisowe. Ale noty ich dotyczące są tajne i
często trzeba było się wykłócać w ASO. Być może teraz po liftingu trochę
poprawili..

A Bełkot 307 podobno nie jest wiele lepszy ;-))





Temat: z.centralny Mercedes
W mercedesie ( chyba do 98r) centralny nie ma żadnej magistrali .
wtyczka płaska - zasilanie
okrągła sterowanie .
sterowanie jest zrobione tak :
trzy przewody - trzy obwody czujników położenia ( prawe i lewe drzwi
przednie oraz tylna klapa )
Jeśli podasz na którykolwiek sterujący mase lub + 12V to załączy (
kompresorek ) na określony czas , lub do momentu powstania odpowiedniego
podciśnienia lub ciśniena ( w zależności czy zamyka czy otwiera ).
Podpowiem Ci coś : siłownik i większa część jego instalacji narażona jest na
sporą wilgoć ( położenie siłownika pod siedzeniem oraz okrycie go fabrycznie
gąbką wyciszającą ) i dlatego często przyczyną niepoprawności działania
centralnego mercu jest zgnicie instalacji ( miejsca łączeń przewodów w
rynience pod prawym przednim siedzeniem ok 30 - 40 cm od centralki ) , jeśli
sterownik wygląda na zawilgocony lub z objawami śniedzi to umyj go dokładnie
pod bierzącą wodą i wysusz dobrze . Jeśli podasz zasilanie to od razu bez
sterowania ma na chwile sie załączyć . Na płytce jest taki prymitywny
wyłącznik ciśnieniowy - zobacz jak sie zachowuje przy pracy , on wyłącza
kompresorek jak ciśnienie jest spore .

Tyle na początek powinno wystarczyć - reszta na priv bo nie wiem czy kogoś
to będzie obchodziło jeszcze ...

Tomasz Trojanowski

GG - 861847





Witam!

  Dostalem do naprawy kompresorek powietrza
do zamka centralnego z Mercedesa. W srodku
silniczek z kompresorkiem i kawalek elektroniki
do sterowania obrotami prawo-lewo, w zaleznosci
czy ma sie zamykac czy otwierac. Do plytki
przylaczone jest zasilanie (+/-12V) i trzy styki
(podejrzewam, ze to jakis bus np. I2C)
Wszystkim steruje UAA 1006 i wlasnie
aplikacji tego ukladu szukam, na stronie
producenta (Philips) nie znaju.
Nie wiem jak to cholerstwo sprawdzic.
Prosze grupowiczow o pomoc i sugestie.

       Gabry$ M.






Temat: Astra czy Escort jako tanie kombi ?
Ja miałem obydwa auta escort rocznik 99 skasowałem go w 04 miałem go od
nowości przejechałem nim około 350.000 km i jakiś większych zmartwień z nim
nie było czego nie mogę powiedzieć o astrze był to model 94 miałem ją do
około 99 zrobiłem nią około 380.00o km ale miałem wersję 1.7 D bodajże 60
albo 65 kucy. Też to cudo miałem od nowości. Po tym aucie to nigdy nie
mogłem się spodziewać co się popsuje ehh może zły egzemplarz. Tego nie
polecam.

Co do Forda to troszkę nim pojeździłem i z poważniejszych uszkodzeń co
miałem :

Pompa wspomagania / nowa koszmarnie droga/ zamontowałem od pumy połowę
tańsza.
Pompa była lucasa EPIC i mniejwięcej co 100.000 ~ 120.000 musiałem wymieniać
na niej czujnik przestawiacza wtrysku /czy jakoś tak/ objawiało się to
dymieniem na niebiesko i małą mocą koszt wymiany w serwisie około 2000 zł a
samemu 15 min roboty pod blokiem i koszt około 400 pln. /nawet kiedyś
Cyprianowi wysyłąłem zdjęcie tego wynalazku jak pamięta/
Plastikowe zaczepy od mocowania rolety nagminie pekały od zmiany temperatury
koszt nowego w serwisie 13 pln
Regenerowałem alternator
5 kopletów świec żarowych
Raz kompletne sprzęgło
Mniej więcej po 240.000 tylne amorki bo zaczeły już pukać a przy okazjy
wymieniłem z przodu oraz regenerowałem tylną belkę ułożyskowanie
Wymieniałem przednie zaciski /powycierały się jażma od klocków i kloski
troszkę chałasowały/ ta wymiana była tylko kosmetyczna
Nie będę pisał o przeglądach, klockach, olejach, rozrządach bo to w kązdym
tak samo się wymienia

Generalnie byłem bardzo zadowolony z tego autka i dkobrze się spisało
podczas dzwonu :)

Co do Opla to podstawowe wady.
Zawieszenie strasznie szybko się wybijały tuleje metalowe, 4 razy sprzęgło,
2x elektryczne siłowniki od szyb, tylna klapa zgniła mi /nie miała żadnego
dzwonu/ to samo z nadkolami tylnymi, dwa razy pękła przednia szyba /bez
zadnej pomocy pt. kamień/, rozrósznik, alternator szt 2, nagminy problem z
przepalanymi żarówkami oświetlenia wnętrza, 2 razy włącznik światel, pasy
bezpieczeństwa od strony kierowcy wymieniałem kilka razy mocno sie
przecierały, pompa wspomagania, pompa podciśnienia, 2 razy uszczelniany
silnik , nagrzewnica. itd itd.

Sposób jazdy oboma autami taki sam, /ten sam kierowca/ , i taka sam ciężar
przwożony.

Auta serwisowane regularnie.

Co do spalania Astry to już ni pamiętam a ford palił mi średnio 6 - 7 litrów
ale te przebiegi głównie były po trasie.
Co do opisywanych usterek w necie na temat silnika Forda u mnie nic się nie
pojawiło.
Jedną z denerwujących rzeczy było telepanie sie silnika / ale taki jego
urok/





Temat: Bertone by Gibon!


Opel Astra Cabrio Bertone
Rok: 1994
Kolor: granatowy
Przebieg: 165 000 km

*** Dane techniczne ***

- Silnik 1,6 benzyna
- Elektryczne szyby
- Elektryczny dach
- Wspomaganie kierownicy

*** Przeróbki stylistyczne ***

- Grill bez znaczka
- Białe kierunki // przód
- Przód zderzak Gsi + Dokładka wzor Rieger [laminat]
- Tył zderzak + dokładka[laminat]
- Podwójny wydech
- Przód/ Tył - Zawieszenie z regulacją twardości(całość: Sprężyny + amortyzatory) / (Koni) /
- Przód/Tył rozporki kielichów / (D&W) /
- Siłowniki maski / (Inxx) /
- Alufelgi 215/40/16 / (Borbet BS) /
- Dystanse tył / 20 mm na stronę /
- Powyciągane tylne błotniki
- Kolektor wydechowy od C20XE
- Polerowana klawiatura zaworów
- Aluminiowa gałka zmiany biegów
- Usunięte boczne listwy karoserii
- Progi m3look
- Boczne lusterka m3look z kierunkami
- Gładka tylna klapa / usunięty znaczek,zamek i blenda /
- Środek auta w srebrnym wykończeniu, w trakcie jest robiona biała skóra
- Sportowa kierownica + naba / Victor /
- Podświetlnie licznika na niebiesko / diody led /
- Skórzane mieszki / biegów & hamulca ręcznego /
- Pojedyńcza wycieraczka / przód
- Lampy tył, Lexus Black
- Chromowane kratki nawiewu
- Chromowane rygielki drzwi

*** zestaw Car-Audio ***

- Radioodtwarzacz dvd 7 cali Indash
- Wzmacniacz Blaupunkt GTA 4 750watt
- Tuba Pioneer TSw - 450watt
- Głośniki drzwi przednich Blaupunkt - 190 watt
- Głośniki boczków tylnich Baupunkt - 210 watt
- Głośniki wysokotonowe z przodu -300 watt
- Zestaw dvd z monitorem w zagłówku słonecznym pasażera

Zdjęcia są wykonane jeszcze jak nie było tylnich lexusów, oraz pojedyńczej wycieraczki z przodu.W miarę dalszych zmian będę starał sie umieszczać zdjęcia.W planach jeszcze wiele więcej zmian ale o tym później....



Temat: Jeździłem Golfem V
Jeździłem Golfem 2

Siema

W dekadę zrobiliśmy Golfem 160.000km

Trasa: Dom - Brzesko - Kraków - Nowy Sącz - Zakopane - Wadowice - Tarnów itp i jeszcze z powrotem.

Trochę po autostradach ale więcej po marnych drogach (chociaż dziury na autostradach takie jak po wsiach w okolicy)

Samochód to VW GOLF II z silnikiem 1.6d 58KM. Przebieg na początku 160.000km, po powrotach 320.000km

Jak wsiadłem od razu się zdziwiłem. Nie wiem czemu, ale się zdziwiłem. Zawsze myślałem że Golf jest jasny...Pomacałem deskę, pomacałem drzwi, pomacałem sufit, słupki fotele - jakoś bez rozrzutu.

Jedynie chamski plastik to chamski plastik, który tłucze się najbardziej jak się stoi z zapalonym silnikiem. Miejsce na kubki, na leżąco pod schowkiem pasażera. Rant półki dobrze pełni rolę otwieracza pepsi, tudzież nawet piwa.

Zegary przyjemne, pokrętła są, kierownica jest.

Radio było (jest) takie normalne, kupione za 300zł w 98'mym, trochę przypomina prodiż, po paru godzinach stwierdziłem, że na lepsze mnie nie stać, więc grało mi średnio, tzn tylko średnie tony słychać.

Auto bardzo jedzie, silnik pracuje jak diesel ( starszy silnik podobno)

Zero problemów z wyprzedzaniem, naprawdę wszyscy mnie brali...

Dobra prędkość dla tego auta to 85km/h. Mało wibruje wtedy silnik (pewnie nie za wysokie obroty) Powyżej silnik pracuje w cholerę głośniej - inaczej, więc wolałem jechać 85km/h ale 135 km/h też dobrze jechało bo po 130tu kończył się zakres wysublimowanych wibracji nadwozia (zawarty pomiędzy 110 a 130 właśnie)

Spalanie w sumie wychodzi 5,5 l/100km. Pewnie było by mniej kosztownie gdyby nie łykał litra oleju na 300km. I gdyby mój brat nie zredukował przodem do fosy.

Tylna klapa - fajne rozwiązanie - otwiera się guziczkiem poniżej znaczka VW, jak się ją podniesie to trzeba zaprzeć kijem, bo siłowniki wyruchane. Zamykanie to bezwolne puszczanie, ale i tak trzeba się ukitrasić, bo na raz się nie zamknie.

Podsumowując - jestem w dużym szoku...no w szoku jestem. Dodam, że Golf II był produkowany z 10 lat i podobno są egzemplarze z innymi silnikami.



Temat: Jeździłem Golfem V

Jeździłem Golfem 2

Siema

W dekadę zrobiliśmy Golfem 160.000km

Trasa: Dom - Brzesko - Kraków - Nowy Sącz - Zakopane - Wadowice - Tarnów itp i jeszcze z powrotem.

Trochę po autostradach ale więcej po marnych drogach (chociaż dziury na autostradach takie jak po wsiach w okolicy)

Samochód to VW GOLF II z silnikiem 1.6d 58KM. Przebieg na początku 160.000km, po powrotach 320.000km

Jak wsiadłem od razu się zdziwiłem. Nie wiem czemu, ale się zdziwiłem. Zawsze myślałem że Golf jest jasny...Pomacałem deskę, pomacałem drzwi, pomacałem sufit, słupki fotele - jakoś bez rozrzutu.

Jedynie chamski plastik to chamski plastik, który tłucze się najbardziej jak się stoi z zapalonym silnikiem. Miejsce na kubki, na leżąco pod schowkiem pasażera. Rant półki dobrze pełni rolę otwieracza pepsi, tudzież nawet piwa.

Zegary przyjemne, pokrętła są, kierownica jest.

Radio było (jest) takie normalne, kupione za 300zł w 98'mym, trochę przypomina prodiż, po paru godzinach stwierdziłem, że na lepsze mnie nie stać, więc grało mi średnio, tzn tylko średnie tony słychać.

Auto bardzo jedzie, silnik pracuje jak diesel ( starszy silnik podobno)

Zero problemów z wyprzedzaniem, naprawdę wszyscy mnie brali...

Dobra prędkość dla tego auta to 85km/h. Mało wibruje wtedy silnik (pewnie nie za wysokie obroty) Powyżej silnik pracuje w cholerę głośniej - inaczej, więc wolałem jechać 85km/h ale 135 km/h też dobrze jechało bo po 130tu kończył się zakres wysublimowanych wibracji nadwozia (zawarty pomiędzy 110 a 130 właśnie)

Spalanie w sumie wychodzi 5,5 l/100km. Pewnie było by mniej kosztownie gdyby nie łykał litra oleju na 300km. I gdyby mój brat nie zredukował przodem do fosy.

Tylna klapa - fajne rozwiązanie - otwiera się guziczkiem poniżej znaczka VW, jak się ją podniesie to trzeba zaprzeć kijem, bo siłowniki wyruchane. Zamykanie to bezwolne puszczanie, ale i tak trzeba się ukitrasić, bo na raz się nie zamknie.

Podsumowując - jestem w dużym szoku...no w szoku jestem. Dodam, że Golf II był produkowany z 10 lat i podobno są egzemplarze z innymi silnikami.


I tak nie wierze. Wrzuc fotki za kierownica, zeskanuj dowod rejestracyjny.



Temat: [80 b4] nie typowy problem z centralnym
lluukkaasss,

1. Wyjmij pompkę, rozbierz obudowę i sprawdź czy w jej środku nie zagiał się przewód. Musi byc prosty i bardzo swobodnie umiejscowiony, ani troszke nie zgięty, załamany to bardzo ważne. Przewody wewnątrz musza dobrze się układać i jeden drugiego nie pchać, ciągnąc, załamywać, zaginać ani trochę.

2. Wyjmij przewód z pompki w bagazniku i dmuchnij ustami. Sprawdź czy stawia opór czy gdzieś syczy i możesz dmuchać. Nie powinieneś móc dmuchnąć ustami. Powinno stawiać duży opór nie do ruszenia jadaczką

3. Pójdź dalej i rozłącz rurki na rozgałęzieniu pod wykładziną pod tylną kanapą i tak samo dmuchaj i patrz. Tu juz powinieneś móc ustami ruszac ryglem tylnych prawych drzwi.
Zabawa polega na tym, że całości układu buzią nie ruszysz, ale poszczególne drzwi owszem.

4. Idź dalej po progu z prawej strony. Przy środkowym słupku znowu jest rozgałezienie. postepuj tak samo - dmuchaj i pociagaj.

W ten sposób dowiesz się gdzie załamał się przewód lub gdzie zeskoczył z rozgałęzienia.
Na koniec sprawdz z jaką siłą dmucha pompka. Zdejmij z niej przewód i rusz zamkiem w klapie czy drzwiach. Powinna dmuchać cały czas do momentu aż postawisz jej opór tzn zatkasz ją palcem. Po zatkaniu palcem powinna działać ok 5, 6 sekund i wyłączyć się.

Wszystko wskazuje mi na załamany przewód w którymś miejscu, a najprędzej przy pompce. Pompka jest bardzo czuła, lekko załamany przewód, troszkę wiekszy opór i ona już odłącza się nie dając rady pchnąc rygli.

Nieszczelność w układzie też jest mozliwa, ale wbrew legendom nie dzieje sie to w audi nagminnie. Przy nieszczelności pompka działać będzie długo, dłużej niz powinna, a nawet cały czas bzyczeć. Pompke wyłącza stawiany opór powietrza przez siłowniki.

Daj znac co to było
Pozdrawiam



Temat: jakies uwagi na temat mitsubishi eclipse

Zamierzam kupic w starej budzie z podnoszonymi swiatlami
Ktos mial autko wie o nim sporo jakies sugestie ?


=========
Jeździłem takim (93r.) przez rok; 2.0 DOHC GS (nie turbo, napęd na przód).
Sprzedałem ponieważ poprzedni właściciel miał zbyt ciężką nogę i auto było
lekko zajechane (silnik) i ujawniły sie usterki, których nie zauważyłem przy
kupnie (rdza wylazła od str. silnika w miejscu mocowania amortyzatora - była
stłuczka). Koszt napraw był zbyt duży (ponad 50% wartości auta - kupiłem i
sprzedałem za 13tys.).
Ogólnie auto jest OK! bardzo dobre amortyzatory (KAYABA). Super
przyspieszenie - ze stopu nie ma siły by to dogonić. Super wymodelowana
kierownica. Co szczególnie mnie zdziwiło po zakupie, to wielkość tego
samochodu - jest niskie, ale uczciwie szerokie - co daje naprawdę dużo
miejsca na przednich fotelach (mam ponad 185 wzrostu i siedziałem b.
wygodnie). Muszę szczególnie zaznaczyć, że wygoda i ergonomia foteli
przednich jest w tym aucie wspaniała. Jeśli dodam, że jakość materiałów
wykończeniowych jest równie wysoka (nie żadne plastiki) to chyba nikt z
użytkowników tego auta nie zaprzeczy. Z tyłu wiadomo - trochę mniej miejsca,
ale wsiądź a zdziwisz się, że całkiem wygodnie się siedzi. Poza tym za ta
tylna blendą każdemu oko zezuje - jest bardzo ładna i niepowtarzalna -
szkoda, że nie świeci cała w nocy, tak jak tylne światła, gdzie powierzchnia
świecąca jest ogromna (po tym poznać Eclipse z daleka). Poza tym auto ma
wszystkie dodatki prócz skóry i szyberdachu (tempomat, ABS - hamulce bardzo
czułe, mocne i skuteczne). Przednie światła mimo, iz małe to świecą mocniej
ze 2 razy niż w moim Senatorze. Moc mojego silnika = 156KM - rozpędzała to
autko na A4 do 160 spokojnie a do 180 juz troche wolniej ale bez problemu.
Auto prowadzi sie wyśmienicie - mimo lat nic nie było robione w ukł jezdnym
a szło jak po torach. Jednak Senator 3.0 24V automat, jakim teraz jeżdżę,
jest szybszy - do 217 rozpędził się lepiej od Eclise (później ma odcięcie).
Eclipse pali pomiędzy 9 a 10 l/100km. Silonik pracuje cicho i ładnie - ma 9
tys obr. na skali ...? Ja jeżdziłem troche w terenie górzystym i auto
"wspinało" sie na każde wzniesienie wyprzedzając inne i trzymało się na
zakrętach jak tramwaj. Siedzenia extra wyprofilowane łączone z zagłówkiem
bardzo dobrze trzymają Cie w zakretach.
=======
popatrz przy zakupie na:
1. Siłowniki tylnej klapy zwykle są zuzyte i klapa opada (nie trzyma sie u
góry).
2. Woda (rdza) w bagażniku pod kołem zapasowym dojazdowym; woda dostaje się
nie przez uszczelki pod klapą, tylko przez sparciałe uszczelki kloszy
tylnych lamp lub przez urwany wężyk odprowadzający wodę z rowka - przez
komorę bagażnika - do błotnika (to było u mnie i kosztowało mnie dużo pracy,
bo trzeba było wymontować wszystkie plastiki z bagażnika - odkręcając pasy -
a one montowane są na jednorazowe zaciski. Oczywiście możne je za grosze
kupić wszędzie, ale u mnie skończyło sie na tym, że tych plastików już nie
załozyłem bo mi się nie chciało).
3. Auto ma fabrycznie montowany alarm połączony z centralnym zamkiem -
sprawdź stan akumulatora.
4. Auto ma fabrycznie montowane radio wysokiej jakości (chodzą na Allegro po
600 -800zł) dlatego pewnie go nie zauważysz w swoim aucie ...podobnie jak
ja. Za to możesz sprawdzić, czy działa chociaż fabrycznie montowana antena
elektryczna w tylnym lewym błotniku.
5. Sprawdź czy auto sie nie przegrzewa lub nie wybija gorącej wody po
przegrzaniu. U mnie był z tym lekki problem - mimo iż wody było pod
dostatkiem auto się mocno grzało - tak nie może być.
6. KONIECZNIE sprawdź, czy układ chłodzenia jest nie naprawiany - jeśli tak,
to umykaj choćby auto było ze złota. Jeśli nie będzie oryginalnej śmiesznej
bańki wyrównawczej (u mnie była butelka po oleju) ani tym bardziej
szczelnego korka - to więcej czasu nie trać - nie kupuj.
7. Eclipse NIE MOŻE byc bite i naprawiane z przodu - uwierz mi!
8. Sprawdź czy działa klima i tempomat.
9. Sprawdź czy tylne klocki nie zapieczone.
10. Sprawdź czy linka gazu dodaje sie płynnie - czy ne ma efektu zrywania
przy wolnym dodawaniu gazu - jakby linka była zatarta - TO NIE BĘDZIE WINA
LINKI !!!
11. KONIECZNIE sprawdzić naciągi pasków i czy chodzą prosto - szczególnie
zwróć uwagę na kółko pasowe obok lewego przedniego Koła na dole silnika -
jeśli podczas biegu jałowego "giba się" na boki to wymiana tego g...
kosztuje 1500zł. lub podróbka 200-300.
12. Skrzynia - jeśli jedynka i wsteczny źle wchodzą to jest zużyta - u mnie
tak było - kupiłem inną w niezłym stanie za 300zł.
=========
Więcej znajdziesz na:
http://www.mitsubishiklub.pl/index.asp
Pozdrawiam!
Undek




Temat: LUDZISKA DORADŹCIE CZY KUPIĆ SUZUKI MARUTI ( 1992r )


Mam mało kasy i zasówam maluszkiem. Mój znajomy sprzedaje Suzuki
Maruti z 1992r czy opłaca się to kupić. Bardzo bym prosił o jakaś
pomoc z strony tyvh którzy może mają takie autko bądz cos o niem
wiedzą więcej.


No więc mam takie autko ale inny rocznik.
Jako że jeździsz malcem to będzie zmiana na lepsze i to o wiele. Dużo lepszy
komfort, hamulce, przyśpieszenie oraz mniejsze spalanie.
Ceny części są jednak dużo wyższe niż do malca i niektórych nie da się kupić
poza salonem (albo schrotem). Na szczęście jak ktoś nie katował i nie
rozpi...ał tego auta to rzadko się psuje. Spalanie przy ostrej jeździe
dochodzi do 5,5-6 litrów w mieście. Trasa to ok 5l. Jak się postarasz to
nawet 4,5l ale musi być dobrze wyregulowany.
Z rocznika '92 jest bardzo dużo ofert i zaczynają się już od 3000 pln.
Wszystko zależy od stanu i fantazji sprzedającego.
Przy zakupie można dokładniej obejrzeć:
- siłownik tylniej klapy (często nie działa a dostać ciężko, nowy 210 pln
jak ktoś lubi)
- lampkę wewnętrzną (z regóły nie działa)
- amortyzatory (pewnie będą już zużyte, a wymiana amorów to zawsze spory
koszt, przód: 300-500/szt, tył od 80-220/szt, MOŻE na przód do 92 pasują od
Tico, ale mogą być za krótkie koszt: ok 140-170/szt)
- rdzę (jak ktoś nie dbał to mogą być jej ślady)
- wszystkie lampy, czy działają itd
- czy tylnie szczęki nie blokują się po dłuższym staniu na ręcznym (szczęki
50-80 pln, komplet sprężyn 70 pln)
- jako że nie ma nadkoli plastikowych należy obejrzeć rurę wlewową od baku
czy nie przerdzewiała bo na nią chlapie woda z koła (cena nowej jest z
kosmosu: 351 pln a na szrocie o to ciężko)
- kompresję, szczególnie na trzecim cylindrze (najmniej chłodzony)

Ogólnie jest to bardzo fajne auto z klasy ekonomicznej. Jako że jest małe to
nadaje się raczej do miasta, ale na trasy po 600km też jeździłem ;)
Jak się człowiek nie postara to raczej się toto nie psuje. Należy jednak o
nie dbać i znaleźć kumatego mechanika. U mnie np. gaźnik trzeba ustawiać nie
wg tabeli ale nieco inaczej. Wtedy jeździ dużo lepiej. Mały silniczek nieco
męczy się pod górkę i odczuwa niestety każdą osobę jadącą autem. Nieco
dokuczliy dla niektórych może być brak wspomagania hamulców. Jednak np
kierownica mimo że bez wspomagania daje się spokojnie kręcić jedną ręką.
Nieco denerwująca jest skrzynia biegów. Chodzi lekko ale skok trójki jest
nieco za duży i czasem można nie trafić ;) Stopniowanie jej też jest nieco
dziwne: 1 do ruszania, 2 jest dość mocna ale nie polecam do więcej jak 35
km/h, na trójce jeździmy nawet do 100 a 4 jest..... nadbiegiem. Czyli coś
ala 3 biegi + piąty ;) Na 4 można jeździć już przy 50km/h, ale przydała by
się tam skrzynia 5-biegowa. Vmax to ok 130-135 km/h ale wtedy w aucie jest
mało przyjemnie. I nieco rzuca. Może jakby było nieco szersze to stateczność
byłaby lepsza, ale za to trudniej by nam się było przeciskać przez miasto i
parkować w zatłoczonym mieście.
Moja opinia: bardzo polecam.
Jeśli masz jakieś konkretniejsze pytania: wal na priv.

T.
PS przykładowe ceny części:
filtr paliwa: 9 pln
filtr powietrza: 21 pln
Klocki: 80-120 pln
Łożysko koła tył: 22 pln
Wahacz przód: 98 pln
Przegub zewn: 160-180 pln





Temat: BM Krynica Zdrój
to teraz tak na spokojnie :]
ruszylem spod domu o 15:10, a co sie namordowalem z pakowaniem bagaznika jedna reka, bo silowniki pneumatyczne klapy nie trzymaja klasycznie o tej porze korek od okraglaka do opola wschodniego. pozbieralem chlopakow, zatankowalismy auto i o 16:10 opuscilismy grudzice. do katowic ladnie sie jechalo w "tunelu" za tirem. potem jakis wypadek (korek), chyba ze 4 czy 5 zmian ruchu na jedna strone autostrady (korki) i dojechalismy na deptak krynicy pare minut po 22:00. zglosic sie nie zdazylismy, bo juz zamykali namioty i mieli pogaszone kompy. na kwaterze "serwis rowerowy" trwal do okolo 1:30. w nocy pada. pobudka o 7:00 i do centrum zglosic sie + zakupy. dosyc chlodno, ale decydujemy sie na krotkie nogawki i rekawki. od przebudzenia zero sladow deszczu, a asfalty suche. wyglad krosowych motorow pilotow zdradza jednak, ze na trasie jest rzeznia. 11:00 ruszamy. jak zwykle "twardziele" targaja na asfalcie na 100% hrmax, a po wjezdzie w teren omijaja kaluze i zatrzymuja sie na prostych podjazdach. uzywam ostrych slow nader czesto, bo wypiecie sie z pedalow i podprowadzanie zapycha bloki "gipsem", bo taka konsystencje mialo dla mnie to bloto. wszystko szlo fajnie, wyprzedzalem maruderow. na 14 kilometrze jade w grupie (30-40 osob), ktora gubi droge - cos okolo 1,5, moze 2 km ostro w dol. swierza nawierzchnia sugeruje, ze przecieramy ta trase. i z buta do gory. strata w sumie jakies 20 minut, moze wiecej. motywacja ucieka gdzies w powietrze i podejmuje decyzje, ze odpuszczam wynik i jade turystycznie: ustawiam sobie poprzeczke na AVG 12,5 km/h. trasa jest zajefajnie nieprzejezdna. wejscia z buta, zejcia z buta. jak juz sie jedzie w dol, to 15 km/h, bo opony oblepione blotem (na oko mialy 2,8'' ) i tak nie trzymaja. po 20 km naped juz dawno byl suchy i skrzypi jak drzwi stodoly. od 25 km nie moge ustawic tylnej przerzutki - okazuje sie, ze przyczyna jest odlozona wymiana tylnego lozyska w piascie od strony kasety - kolo ma masakryczne luzy, a lancuch na biegu skacze po dwoch koronkach. i hardkor - podejscie z buta przy ktorym to w zlotym stoku, to jak jazda po plaskim. potem zejscie po podobnym nachyleniu. i chyba pierwszy suchy zjazd na ktorym rozwijam skrzydla. nareszcie licznik pokazuje ponad 40 km/h. seria ok 15 przejazdow przez poprzeczne potoki. super ochloda dla nog. przejezdzalem je na gazie, zeby najbardziej po nogach chlapalo i umylo opony, i rower z blota. do tej pory zakonserwowany blotem naped halasowal, ale po wodzie bylo jeszcze gorzej. nasililo sie tez przeskakiwanie lancucha. na 35 km dostaje dubla od marka galinskiego. wymiana paru slow i 2 minuty pozniej, dubel od andrzeja kajzera. i drugi na tym maratonie suchy zjazd szeroki na lekko 10 m, wiec wykonczone palce z klamek i rura w dol. jak to na zjezdzie odzyskalem ze 4 miejsca w stawce. co jakis czas na calej dlugosci trasy powiewal zimny wiatr, ktory byl zbawieniem. na 10 km przed meta wykanczajacy interwal gora, dol. meta. czas cos 5:05. ogromna satysfakcja. finisz wsrod ludzi jak na tdf.

kto nie byl, moze tylko zalowac. scigac sie na trasie mistrzostw polski z galinskim i kajzerem, to super zabawa...



Temat: Opel astra czy vectra?


Bagażnik = Vectra A sedan (530l) Astra występuje też z sedanem (500l) przy
czym Vectra ma lepsze zagospodarowanie i łatwiejszy dostęp do przedziału
bagażowego.


jesli ktos potrzebuje czasem wiekszej przestrzeni
bagazowej (rower, szafa itp.) to odmiana 5d vectry
jest bardzo praktyczna, choc zapewne klapa przyczynia
sie do halasu (u mnie akurat nie jest z nia jakos
specjalnie zle, ale w zimie siadly mi silowniki i ciezko
bylo cokolwiek wlozyc do bagaznika, kupilem uzywane
po 15 zl/szt. i teraz jest ok.)


No jak Opel z tamtych lat (Kadett, Vectra A, Astra I) to standart to
blacha
rdza nia niej i tylnie nadkola. We wszystkich modelach Vectry A i Astry
I -
dopiero zaczeli coÂś z tym robić w Omedze B i Vectrze B.


a i to z raczej slabym skutkiem - w ojca v B. '97
tez pojawila sie ruda.


Ciekawsze silniki: Wszystkie dane dla wersji z man. skrzyn.

Astra I


dorzuce jeszcze 1.4 Mpi (82KM) - ma go siostra w astrze '95
i moge powiedziec, ze ten silnik radzi sobie z tym autem.


Vectra A
...
2.0l - 115KM (dynamiczna konstrukcja Opla) 10,5s do setki i 198km/h. Spala
od 5,8l/7,4l do 10,3l w mieÂście.


ten mam, wiec jakby ktos mial pytania...


Ceny:

Tanie zarówno w Astrze I jak i Vectrze A. Zamienników jest sporo i nie sÂą
jakieÂś specjalnie drogie.


chyba nawet jedne z najtanszych, ale niektore z nich niestety
sa tez dosc marnej jakosci (laczniki stabilizatorow jakiejs
firmy, ktorej nazwy teraz nie pamietam)


| Na co zwracać uwagę przy kupnie?
... W Vectrze na wibicia zawieszenia,...


Vectra przy przebiegu ~170 kkm wyraznie zmiekla
(sprezyny), zreszta wymienione 2 lata temu (~40 kkm)
amortyzatory Sachsa (kpl) tez jakby mocno zmiekly.
Standardem sa padajace co jakies 20-30 kkm laczniki
amortyzatorow, ktore dodatkowo dosc czesto sa
zle montowane przez mechanikow (za ciasno skrecone)
co przyspiesza ich wybijanie.
Sworznie wahaczy, tuleje met-gum wymienialem jakis
czas temu (moze bylo ~165kkm) koszt czesci z wymiana
300 zl.

do - vectry dorzucilbym:
- slabe ogrzewanie/chlodzenie (sadze, ze w Astrze bedzie
podobnie bo w omedze A tez bylo liche)
- jak dla mnie to vectra jest ciasna, (ale przesiadlem
sie z w/w omegi) - glownie denerwuje mnie moment zapinania
pasow przez kierowce i pasazera. Wysocy pasazerowie
maja klopot z glowa z tylu.
- beznadziejne umieszczenie przyciskow do opuszczania
szyb (przy recznym hamulcu)
- jest wrazliwa na obciazenie tylu - zazwyczaj jezdze
sam, lub kier.+pas., ale zdarzylo mi sie wiezc 2 pasazerow
(2x100kg) na tylnej kanapie a w dodatku padalo, vectra
prowadzila sie znaaaacznie gorzej.

do +:
+ bardzo sobie chwale kierownice skorzana - jest bardzo
trwala i wg mnie dobrze lezy w dloniach - jakis czas temu
mialem okazje przymierzyc sie do paru nowszych aut (Laguna '02,
Vectra C '3) z kierownica bez skory i zaraz cos mi mocno
nie pasowalo.
+ widzialem u handlarzy dosc sporo wersji cdx (jak moja),
ktore maja juz jakies tam wzgledne wyposazenie (abs,
2 poduchy, el.szyby/lusterka/szyber, trwala i przyjemna
tapicerka welurowa)

podsumowujac - ogolnie moja vectra 2.0 8v '94 okazala
sie chyba najbardziej awaryjnym oplem sposrod 4 jakie
byly/sa u mnie w rodzinie a i tak koszty napraw byly
wg mnie niskie. No i co tu duzo mowic - u mnie miala
ciezkie zycie bo z jednej strony krotkie (~5,6 km)
codzienne przebiegi w miescie a z drugiej strony
szybka jazda w trasie. Ogolnie pedal w podlodze zdarza
mi sie czesto. Chwale sobie stosunek osiagi/spalanie
- to auto dobrze nadaje sie do szybszego (140-170)
jezdzenia po dobrych drogach.Ja akurat nie narzekam
na komfort resorowania. Przynajmniej nie podrzuca
mnie na nierownosciach jak robi to duzo sztywniejsza
vectra B ojca. Na dziurach jednak juz halasuje.
Blacha w siostry Astrze '95 jest w lepszym stanie niz
u mnie - u mnie po zimie jest deliktanie mowiac - zle
(ale ja nie przywiazuje do tego duzej wagi)

Adi - zerknij tez do watku "Jakie macie roczne koszty
eksploatacji..." z 28 lutego (16:46).

Pozdr.
W.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Znaleziono 206 rezultatów • 1, 2