silnik 25 Romet

Widzisz posty znalezione dla hasła: silnik 25 Romet





Temat: Ranking silników w polskich motorowerach
Ktory silnik uwazacie za najlepszy...

Najbardziej niezawodny...

Unikatowy...

Zagłosujcie i napiszcie dlaczego tak uwazacie...

R1 Gnom 1 powojenny silnik..... montowany do rowerów...
SM 02 montowany w Komarze 230 oraz w rysiu
S-38 silnik montowany w komarach model 231
S-38B silnik montowany w komarach model 232
S-38B4 silnik montowany w komarach model 2330
S-38SH silnik montowany w komarach model 2338 (jednobiegowy)
S-38ZB4 silnik montowany w komarach model 2350, 2351, 2360, 2361 (na kopniak)
S-38ZB42 silnik montowany w komarach model 2352 (inny kształt)
010 silnik montowany w motorowerze Romet Pegaz 700, 710 (kwadratowy z pedałami)
017 silnik montowany w motorowerze Romet Pegaz 750, Polo 760
019 silnik montowany w komarach model 2370-50T1, 2375-50TS1
023 silnik montowany w motorowerze Romet Kadet M780, M781, Ogar 205, Pony M2,M301
025 silnik montowany w motorowerze Romet 100, Pony M3
027 silnik montowany w motorowerze Chart210 i 211
Jawa 225 silnik montowany w motorowerze Romet Kadet 110, Ogar 200, Ogar 201






Temat: Dlaczego ludzie oddychają
mając na oczach okulary?

Dane techniczne

:: Schematy ::

Schemat silnika 023 (motorynka pony m 2)

Schemat silnika 025

Schemat silnika 027

Schemat silnika 223

Schemat silnika 225 (gdy klikniesz będzie legenda)

Skrzynia biegów

1.

Wałek pedałów
2.

Sprzęgiełko kłowe
3.

Sprężyna
4.

Koło zębate rozrusznika
5.

Tuleja dźwigni hamulca
6.

Wałek pośredni
7.

Koło zębate napędowe
8.

Przesuwka
9.

Sprężyna przesuwk

zobacz księgę gości
Tuning dopisz się do księgi
Naprawa

Ankieta
Paliwo Weź udział
Gaźnik
Schematy

Sonda
Świeca Zagłosuj
Prasa
Literatura

Subskrypcja

Tablica smarowań
Wejdź
Karta motorowerowa
Okres zimowo-wiosenny
Wyposażenie motorowerzysty

Identyfikacja motoroweru
Slangi
Kupno motorka

Inne motorki
Romet Ogar
Jawa 50

Romet Komar
Inne motorowery

Download
Dźwięki

Galeria
Tapety

Inne
Giełda

Linki
Forum
Redakcja
O stronie
Ważne informacje

Kontakt

e-mail

gadu-gadu





Temat: Moja Perła, czyli nic innego jak Romet Chart 210
[glow=orange]Chart[/glow][glow=blue]210 Elektronik[/glow] [shadow=red]Jest to najlpszy polski motorower produkowany przez polsk± firmę rowerow± (motorowerow±) Romet[/shadow]. Największ± zalet± tych i oto motorowerów s±: zamontowane Kierunkowskazy, Bez stykowy układ zapłonowy, podnużki pasarzera s± mocowane oddzielnie od wachacza, ¶wiatlo stop( w chamulcu tylnim jak i przednim), Hydrauliczne amortyzatory przednie, oczywiscie olbrzymim postępem DEZAMETU bylo poraz 1 produkowanie silników 3 biegowych( Pomijaj±c Ogary200 z silnikiem od jawy). Motorower pali od 2,3l do 2,7l na 100km( to nie jest dużo). Pojemno¶c zbiornika wynosi 8,2l +1 litr rezerwy(razem 9,2l). Moc wynosi 3,5 KM /5800 obr/min ( przykladowo motorynka ma:

-silnik 023 ma 1,6KM / 4800obr/min
-silnik 025 ma 1,4KM / 4000obr/min)
a wiec chart ma dużo większ± moc ( dane podane bez tuningów). Osi±gi dochodz± nawet do 80km/h:) więc jestem bardzo z niego zadowolony.
A oto moze fotki mojego charta:





No i oczywiscie ankieta dotycz±ca Motoroweru Romet Chart.



Temat: Dane Techniczne Motorowerów - ROMET
Dane techniczne - Romet Typ 100

Motorower: Romet Typ 100
Typ silnika: 025 Dezamet
Stopień sprężania: 8
Moc: 1,7KM przy 4800rmp
Gaźnik GM12F1
Sprzęgło: dwutarczowe
Skrzynia biegów: 2 biegowa

Hamulce:
Przód: bęben
Tył: bęben

Zawieszenie:
Przód: widelec teleskopowy
Tył: amortyzator teleskopowy

Ogumienie:
Przód: 19"x2,25"
Tył: 19"x2,25 "
Pojemno¶ć zbiornika: 5,5l
Prędko¶ć maksymalna: 45km\h (wg danych fabr.)
Zużycie paliwa: 2,4l\100km
Masa pojazdu:

45kg



Temat: Romet Kadet M-780
Sprzedam ramę od Rometa Kadeta M-780 z częściami(cały silnik 025 i części od silnika 023). Jest jeden feler rama jest bez papierów. Super wygląd rasowej KTM. Proszę pisać na mój e-mail: trabio@o2.pl lub MZETZ251@o2.pl. Odpowiem na wszystkie pytania i prześle foty. Cena jaka mnie interesuje to jedyne 150zł.




Temat: CZEŚĆ WSZYSTKIM
Cześć nazywam się Jacek i witam wszystkich który losy motocykli z pod znaku MZ nie są obojętne . Mieszkam w małym miasteczku o nazwie Sterdyń na podlasiu(prawie) więc jak ktoś przejeżdża lub będzie w pobliżu to prosze do mnie zawitać a napewno pomogę oraz ugoszczę, a na codzień studiuje w Wawie i częste rozstania z motocyklami źle na mnie działają.
A teraz troche o motorkach w mojej stajni stoją dwa rumaki(ETZ 150 88r i 90r) i jeden źrebak(Romet 50T3 z silnikiem 025 który jest dla mnie bardzo ważny i cały czas jest w pełni sprawny i często dosiadany, także nie zrywam z korzeniami). Posiadanie dwóch 150-tek podyktowane jest tym że kocham połykać kilometry na trasie a do tego służy ETZ rocznik 90 oraz szaleć po bezdrożach w stylu Czahora i Dąbrowskiego do czego używam starszej 150-tki. Plusy tego to brak kompromisów(jak coś jest do wszystkiego to jest do d...) a minusy-cierpi mój portfel ale narazie daję jakoś radę i nie mam zamiaru rozstawać się z którym kolwiek z moich motocykli. Żeby nie przedłóżać to na pierwszy raz chyba wystarczy mam nadzieje że jakoś mnie zakceptujecie i przyjmiecie bo mało znam ludzi z którymi mółbym podzielić się MZ-kowymi przeżyciami więc postaram się często udzielać na forum!!!!!!!

Pozdrawiam Jeszcze raz wszystkich i niech Mixol będzie z wami!

p.s. sorry za błędy



Temat: Troche histori:))
Motorynka, jednoosobowy pojazd produkowany przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe (ZZR) Romet w Bydgoszczy. Występowała w 4 modelach: "Pony 50-M-1", M-2, M-3 i 301. Produkcji zaprzestano w 1994. Po zakończeniu produkcji w ZZR, produkcję rozpoczęły Zakłady Metalowe Dezamet w Nowej Dębie. Zakłady wkrótce po upadku Rometu popadły w trudności finansowe. W efekcie zostały przejęte przez francuską firmę.

# Pony 50-M-1 (1978-1981) - silnik Dezamet 022
# Pony 50-M-2 (1972 prototypy, 1980-1984) - silnik Dezamet 023
# Pony 50-M-3 (1984-1989) - silnik Dezamet 025
# Pony 301 (1988-1994) - silnik Dezamet 023



Temat: Motorynka Romet 50-M-1
Silnik dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
Typ silnika: Dezamet: 022, 023, 025
Pojemność 49,8 cm3
Moc 1,7 KM przy 4800obr./min; 1,4 KM przy 4000obr./min
Stopień sprężania 8
Gaźnik GM12F1
Skrzynia biegów dwubiegowa z przełączaniem nożnym a w (modelu (Romet) Pony 50-M-1 prototypowym w rączce)
Instalacja elektryczna 6V - 20W
Świeca zapłonowa F80 Iskra
Masa w stanie suchym 40 kg
Zużycie paliwa 2,2 l/100km
Pojemność zbiornika 5,5l, 4,5l - (Romet) Pony 301
Prędkość maksymalna 45 km/h




Temat: Głosowanie na konkurs
Romet - Pawlus 50T1 - Bardzo mi się podoba, ładny kolor, robiony pod siebie, kierunki, obrotomierz itp. Cud, miód i malina.

Motorynka - parcelak - Zadbana, podobaja mi sie pony w takim kolorze.

Komar - marycha_zielarz - Inwencja - 1 komar z Dellorto. To mówi wszystko A osobiście lubie mech. tuning

Ogar - lukpc1 - Ładny czerwony kolor. Bardzo pasuje do niego.

WSK - KLINAR - Śledziłem temat dot. jej składania. Respect !

Simson - Adi.G. - Świetny. Ładnie się z tyłu prezentuje, silnik też nieźle "dłubnięty"

Skuter Alonzo - Jawa 50 - Może lakier nie jest lux, ale silnikowo po remoncie i kierunki i inne sprawy

MZ - Koner - Ładna i zadbana. Sam chciałbym taką

Cross - enduras - KMX - Ładny kolor i pewnie jest lekki - idealny w teren

Pozostałe (Wierchowina, Pegaz, Peugeot, Suzuki) - Mateusz - Wierchowina - Z 025 wyglądała jakby fabrycznie taka była !



Temat: Obliczanie wydechu
Chciałbym do swojego Rometa typ 100 obliczyć wydech. Możecie mi pwiedziec co to znaczy "Kąt otwarcia okna wydechowego w stopniach o.w.k" i ile on wynosi dla mojego motorka, silnik:025
Byłbym bardzo wdzięczny



Temat: allegro
a moze to rama od rometa 100 tego z silnikiem 025




Temat: Dane Techniczne Motorowerów - ROMET
Dane techniczne - Romet Chart 210

Motorower: Romet Chart 210
Typ silnika: 027 Dezamet
Stopień sprężania: 8
Moc: 2,8KM przy 5800rpm
Gaźnik BING 1/14/206 lub 14MC
Sprzęgło: dwutarczowe
Skrzynia biegów: 3 biegowa

Hamulce:
Przód: bęben
Tył: bęben

Zawieszenie:
Przód: widelec teleskopowy z tłumieniem hydraulicznym
Tył: amortyzator teleskopowy, hydrauliczny

Ogumienie:
Przód: 17"x2,25"
Tył: 17"x2,75 "
Pojemno¶ć zbiornika: 8,2l
Prędko¶ć maksymalna: 50km\h (wg danych fabr.) - ok. 60km\h
Zużycie paliwa: 2,3l\100km
Masa pojazdu:

76kg

Dane techniczne - Romet Komar 2350

Motorower: Romet Komar 2350
Typ silnika: S38ZB4
Stopień sprężania: 6,5
Moc: 1,4KM przy 4000rpm
Gaźnik GM12F
Sprzęgło: dwutarczowe
Skrzynia biegów: 2 biegowa

Hamulce:
Przód: bęben
Tył: bęben

Zawieszenie:
Przód: wahacz pchany
Tył: amortyzator teleskopowy

Ogumienie:
Przód: 23"x2,25"
Tył: 23"x2,25 "
Pojemno¶ć zbiornika: 6,1l
Prędko¶ć maksymalna: 40km\h (wg danych fabr.)
Zużycie paliwa: 2l\100km
Masa pojazdu:

50kg

Dane techniczne - Romet Ogar 200

Motorower: Romet 200
Typ silnika: 223 Jawa
Stopień sprężania: 9,5
Moc: 2,0KM przy 4500rmp
Gaźnik Jikov 17PSb
Sprzęgło: dwutarczowe
Skrzynia biegów: 3 biegowa

Hamulce:
Przód: bęben
Tył: bęben

Zawieszenie:
Przód: widelec teleskopowy
Tył: amortyzator teleskopowy

Ogumienie:
Przód: 17"x2,25"
Tył: 17"x2,25 "
Pojemno¶ć zbiornika: 9l
Prędko¶ć maksymalna: 50km\h (wg danych fabr.)
Zużycie paliwa: 3l\100km
Masa pojazdu:

60kg

Dane techniczne - Romet Ogar 205

Motorower: Romet 205
Typ silnika: 023 Dezamet
Stopień sprężania: 8
Moc: 1,7KM przy 4800rmp
Gaźnik GM12F1
Sprzęgło: dwutarczowe
Skrzynia biegów: 2 biegowa

Hamulce:
Przód: bęben
Tył: bęben

Zawieszenie:
Przód: widelec teleskopowy
Tył: amortyzator teleskopowy

Ogumienie:
Przód: 17"x2,25"
Tył: 17"x2,25 "
Pojemno¶ć zbiornika: 9l
Prędko¶ć maksymalna: 45km\h (wg danych fabr.)
Zużycie paliwa: 2,4l\100km
Masa pojazdu:

58kg

Dane techniczne - Romet Pony 301

Motorower: Romet Pony 301
Typ silnika: 023 Dezamet
Stopień sprężania: 8
Moc: 1,7KM przy 4800rmp
Gaźnik GM12F1
Sprzęgło: dwutarczowe
Skrzynia biegów: 2 biegowa

Hamulce:
Przód: bęben
Tył: bęben

Zawieszenie:
Przód: widelec teleskopowy
Tył: amortyzator teleskopowy

Ogumienie:
Przód: 9"x2 1\2"
Tył: 9"x2 1\2"
Pojemno¶ć zbiornika: 4,5l
Prędko¶ć maksymalna: 40km\h (wg danych fabr.)
Zużycie paliwa: 2,2l\100km
Masa pojazdu:

40kg

Dane techniczne - Romet Pony

Motorower: Pony 50 M-1 / 50M2 / 50M-3
Typ silnika:

022 Dezamet

023

025
Stopień sprężania:

8
Moc:

1,7KM (4800rpm)

1,4KM (4000rpm)
Gaźnik GM12F
Sprzęgło: dwutarczowe
Skrzynia biegów: 2 biegowa

Hamulce:
Przód: bęben
Tył: bęben

Zawieszenie:
Przód: widelec teleskopowy
Tył: amortyzator teleskopowy

Ogumienie:
Przód: 9"x2,25"
Tył: 9"x2,25"
Pojemno¶ć zbiornika:

6l

5,5
Prędko¶ć maksymalna:

40km\h
Zużycie paliwa:

2l\100km

2,2l\100km
Masa pojazdu:

35kg

40kg



Temat: Pytania i odpowiedzi ( Motorynki , motocykle , skutery )
Pytania i odpowiedzi...

[ Dodano: 2007-02-15, 19:10 ]
Motorynka, jednosobowy pojazd produkowany przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe (ZZR) Romet w Bydgoszczy. Występowała w 4 modelach: "Pony 50-M-1", M-2, M-3 i 301. Produkcji zaprzestano w 1994. Po zakończeniu produkcji w ZZR, produkcję rozpoczęły Zakłady Metalowe Nowa Dęba (Dezamet). Zakłady wkrótce po upadku Rometu popadły w trudności finansowe. W efekcie zostały przejęte przez francuską firmę.
Przykłady motorynek
Motorynka marki Romet
• Pony 50-M-1 (1978-1981) - silnik Dezamet 022
• Pony 50-M-2 (1972 prototypy, 1980-1984) - silnik Dezamet 023
• Pony 50-M-3 (1984-1989) - silnik Dezamet 025
• Pony 301 (1988-1994) - silnik Dezamet 023
Motorynka marki Dezamet
• Stella - motorynka wyprodukowana przez producenta z Nowej Dęby - Dezamet. Silnik Dezamet 023
Dane techniczne
Silnik dwusuwowy, jednocylindrowy, z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem
• Typ silnika: Dezamet: 022, 023, 025
• Pojemność 49,8 cm3
• DEZAMET 023 022 Moc 1,7 [KM] przy 4800obr./min; DEZAMET 025 1,4 KM przy 4000obr./min
• Stopień sprężania 8
• Gaźnik GM12F1
• Sprzęgło cierne, mokre, dwutarczowe
• Skrzynia biegów dwubiegowa z przełączaniem nożnym a w modelu (Romet) Pony 50-M-1 prototypowym w rączce)
• Instalacja elektryczna 6V - 20W
• Świeca zapłonowa F85 Iskra
• Masa w stanie suchym 44 kg
• Zużycie paliwa 2,2 l/100km
• Pojemność zbiornika 5,5l, 4,5l - Romet Pony 301
• Prędkość maksymalna 45 km/h
Model: Pony 50 M1

Producent: Romet
Lata produkcji: 1978-80
Ilość egzemplarzy: ?.
Historia powstania:
Pony M1 była zupełnie nową konstrukcją opartą wprawdzie o podzespoły stosowane w innych seryjnie produkowanych w tym czasie motorowerów, ale idea zbudowania małego pojazdu przeznaczonego głównie dla młodzieży było pomysłem całkowicie rewolucyjnym. Niska rama oparta na balonowych kołach oraz wysoka wywinięta kierownica tworzyły charakterystyczną sylwetkę pojazdu. W modelu tym w odróżnieniu od późniejszych wykonań uwagę zwracało również siodło typu rowerowego z możłiwością regulacji wysokości
Dane techniczne:
Silnik:
Typ 022 produkcji Dezamet jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem. Pojemność skokowa 49,8 ccm, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, stopień sprężania 8. Moc 1,25 kW przy 4800 obr/min. Maks moment obrotowy 2,85 Nm przy 4000 obr/min
Gaźnik:
poziomy typu GM12F1
Sprzegło:
dwutarczowe mokre ze sprężyną centralną
Skrzynia biegów:
dwubiegowa, zmiana biegów rączką pokrętną po lewej stronie kierownicy
Napęd:
Łańcuch rolkowy 12,7x7,75x4,88 o 84 ogniwach
Podwozie:
Rama rurowa, zawieszenie przednie teleskopowe o skoku 65 mm, zawieszenie tylne na wahaczu wleczonym i amortyzatorach teleskopowych o skoku 50 mm. Siodło jednoosobowe o regulowanej wysokości.
Koła:
koła szprychowe wykonane ze stopu aluminium, ogumienie 9x21/2'
Hamulce:
bębnowe na oba koła o średnicy bębnów 97,5 mm
Instalacja elektryczna:
Iskrownik - prądnica o mocy 20 W, świeca F80, oświetlenie przednie żarówka 15/15W, tylne żarówka 5W.
Pojemności:
zbiornik paliwa 5,5 l
Ciężar:
40 kg
Zużycie paliwa:
2,2 l/100 km
Wskaźniki:
prędkość maksymalna 40 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
pomarańczowa, żółta, jasnozielona
Wyposażenie:
Pompka, zestaw narzędzi
Motorynka Pony 50-M-2 oraz Pony 50-M-3
Motorynka Pony 50-M-2 oraz Pony 50-m-3 różnią się tylko typem silnika oraz niektórymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, jak zmianą sposobu mocowania kierownicy do półki widelca przedniego, innym kształtem kierownicy, sposobem mocowania błotnika przedniego i kilkoma mniej znaczącymi zmianami nie mającymi wpływu na charakterystykę i właściwości użytkowe pojazdu. Motorynka powstała z koncepcji stworzenia małego jednoosobowego pojazdu, którym łatwo byłoby poruszać się w ruchu miejskim, zajmującego niewiele miejsca do przechowywania, łatwego w obsłudze i przeznaczonego szczególnie dla młodzieży od 13 lat według Kodeksu Drogowego, który obowiązywał w okresie, gdy motorynki były wprowadzone do produkcji, a obecnie, zgodnie z aktualnym Kodeksem Drogowym, od 15 lat. Motorynkę Pony 50-M-2 produkowano w latach 1980-1984, a Pony 50-M-3 w latach 1984-1989.
Motorynka Pony model 301
Motorynka ta jest dalszym udoskonaleniem konstrukcji motorynki 50-M-3. Zasadnicze zmiany w tym modelu to: - zwiększenie rozstawu kół przez wydłużenie ramy- wpłynęło to na polepszenie właściwości jezdnych oraz na wygodniejszą pozycję kierownicy w czasie jazdy.
- zmiana zbiornika paliwa- co wpłynęło na korzystniejsza sylwetkę pojazdu.
- zmiana lampy tylnej wraz ze wspornikiem oraz
Motorynka Pony 301 została wprowadzona do produkcji w 1989 roku w miejsce wycofanej z produkcji modeli 50-M-2 i 50-M-3. Ujemną stroną wszystkich modeli motorynek jest brak prędkościomierza z licznikiem kilometrów oraz wyposażenie w dzwonek rowerowy zamiast elektryczny sygnał dźwiękowy jak w innych typach motorowerów. Produkcję motorynki zakończono w 1994 roku.

źródło to wikipedia.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl