silnik diesla Diagnoza regulacja

Widzisz posty znalezione dla hasła: silnik diesla Diagnoza regulacja





Temat: DIESEL-SERVICE
Witam,
Prowadzę w Krakowie warsztat DIESEL-SERVICE
Zakres świadczonych usług:
- komputerowa diagnostyka silników Diesla,
- naprawa i regulacja pomp wtryskowych na stole probierczym (pompy rozdzielaczowe VE mechaniczne i EDC, pompy rozdzielaczowe LUCAS, pompy rzędowe do aut dostawczych i ciężarowych)
- diagnostyka pomp VP29/30/44 - odczytywanie kodów błędów w sterowniku pompy
- naprawa i regulacja wtryskiwaczy (tradycyjne i dwusprężynowe TDI)
- naprawa pomp wysokociśnieniowych Common Rail,
- naprawa wtryskiwaczy Common Rail

Istnieje również możliwość realizacji zleceń wysyłkowo.

Więcej informacji:
DIESEL-SERVICE
ul. Wadowicka 8i
30-415 Kraków

tel. 0 608 037 921

email: dieselkrakow@gmail.com





Temat: [N16] Pompa wtryskowa VP44 - informacje dla posiadaczy 2.2 D
Coś takiego znalazłem:

Witam,
Prowadzę w Krakowie warsztat DIESEL-SERVICE
Zakres świadczonych usług:
- komputerowa diagnostyka silników Diesla,
- naprawa i regulacja pomp wtryskowych na stole probierczym (pompy rozdzielaczowe VE mechaniczne i EDC, pompy rozdzielaczowe LUCAS, pompy rzędowe do aut dostawczych i ciężarowych)
- diagnostyka pomp VP29/30/44 - odczytywanie kodów błędów w sterowniku pompy
- naprawa i regulacja wtryskiwaczy (tradycyjne i dwusprężynowe TDI)
- naprawa pomp wysokociśnieniowych Common Rail,
- naprawa wtryskiwaczy Common Rail

Istnieje również możliwość realizacji zleceń wysyłkowo.

Więcej informacji:
DIESEL-SERVICE
ul. Wadowicka 8i
30-415 Kraków

tel. 0 608 037 921

email: dieselkrakow@gmail.com






Temat: silnik benz. chodzi jak "diesel" - co to?

witam Grupowiczów!

silnik benzyna (FordKa) na biegu jałowym chodzi jak diesel, cyk, cyk, cyk
itd, dośc szybko:-) - już mi parę osób zwracało uwagę, ale nie potrafiło
pomóc i podpowiedzieć co to może być i ew. czym to grozi.
Czy moge liczyć na Grupę?

Pozdrawiam,
X-Ray.


Czy nie masz czasem Ka ze starym silnikiem 1,3 ( nie pamiętam symbolu - nie
ENDURA).
Ojciec ma taki we Fieście. Po parudziesięciu kkm bez regulacji silnik
chodził coraz gorzej. Pojechaliśmy do mechanika i diagnoza "ręczna"
regulacja zaworów bo ... w tym silniku nie ma hrydrauliki od tego.

CODI





Temat: Zaprzyjaźnione firmy !! Oferty, Rabaty, Promocje !!!
AUTOEKONOMIKA Wiesław Groch

Adres: Ul. Wąska 3, 41-908 Bytom-Miechowice
(boczna ul. Frenzla-w sąsiedztwie stacji przeglądów "DIAGNOCAR")

Telefon: (032) 281-72-11

Fax: (032) 387-09-91

Email: autoekonomika@wp.pl

Czynne: pon-piątek 8,00-17,00 soboty 9,00-14,00

Naprawa gwintów w głowicy, gazniki i wiele innych.

obsługa samochodów osobowych i dostawczych
- profesjonalnie-pełny zakres
komputerowe wykrywanie usterek ,
diagnostyki i regulacje silników benzynowych i diesla
układy wtrysku benzyny i diesel, gaźniki
komputerowa analiza spalin + regulacja
zapłon -regualacja, diagnostyka
komputerowa geometria + regulacja kół
opony - serwis + sprzedaż
elektryka i elektronika-naprawy+ serwis
światła-regulacja ustawień
układy hamulcowe - serwis + naprawa
naprawy silników, skrzyń biegów
układy zawieszeń-wahacze, drążki
itp-serwis + naprawa
przygotowanie pojazdu do przeglądu
rejestracyjnego
przeglądy serwisowe-okresowe,
zgodne z zaleceniami producentów
oleje , filtry ,świece i innne
w pełnym zakresie
klimatyzacja - serwis+naprawa
stosowane części oryginalne
i tańsze-zamienniki
sprzedaż części
usługi i towar na raty
akceptujemy karty kredytowe
gwarancja jakości usług
i części

http://www.autoekonomika.bytom.biz.pl/



Temat: WRC diagnostyka/naprawa silnika diesla w Omedze B 2,5TD
Witam!
Chciałbym sprawdzić dokładnie silnik w Omedze B 1996 rocznik silnik 2,5TD X25TD
Auto pali w mieście około 10-11l/100km, rasa 7,5-8l/100km.
Silnik pracuje czysto. Jednak zauważyłem że brak mu mocy, zwyczajnie muli
(wciskam pedał gazu i nie ma szybkiej reakcji (silnik wchodzi na obroty ale nie
przekłada się to na dobre przyśpieszenie. Zdarza się że jeśli auto stoi lekko
pod górę, ewentualnie musze podjechac pod niewielki prawężnik, muszę dodac
mocniej gazu i powoli odpuszczać sprzęgło bo inaczej gaśnie! Nie wiem czy to
wina nastawnika pompy, czy może skończyła się turbina albo jeszcze coś innego.

Proszę podpowiedzcie gdzie zrobic diagnostykę i ewentualnie naprawę bądź
regulacje.

Dziękuję z góry.
Pozdrawiam





Temat: WARSZTAT WARSZAWA
Lech Auto Diesel serwis
Opis: Diagnostyka, naprawa, regulacja układów wtryskowych silników diesla:
-Pomiar ciśnienia sprężania
-Szczelność układów zasilania
-Sprawdzanie,wymiana i regulacja wtryskiwaczy
-Wtryskiwacze dwusprężynowe i common rail
-Regeneracja pomp wtryskowych (demontaż-montaż)
-Głowice
-Rozrządy
-Naprawy główne
-Diagnostyka komputerowa (DLA KLUBOWICZÓW 50ZŁ)
-Analiza spalin

Adres: Łukiska 6, 04-123 Warszawa
Telefon, faks: 022 610 7956, 605 044 022
Dodany: 09-05-2007
Oceń tę firmę

Był ktoś tam, może ktoś polecić ? - pytanie szczególonie do Warszawiaków



Temat: Popychacze w silniku OHC ????
Ostatnio moj staruszek zaczal udawac diesla. Niestety nie byl tak mily i nie
zaczal wykazywac sie spalanie na jego poziomie, a raczej o dzwieki ktore
wydaje. Dosc glosno klekocze. Moja diagnoza - luzy na zaworach.
Niewiele myslac wybralem sie do mechanika. Pstukal, popukal, przejechal sie,
posluchal i zaczyna gadac, ze ktorys z popychaczy ma luzy. Tak to on nie
stwierdzi, ktory i trzeba sciagac glowice Tak sie troche zdziwilem w koncu to
silnik OHC, ale slucham dalej w koncu to on sie zna. Pogadal jeszcze tym, ze
tego typu uszkodzenie jest trudne do naprawy i ze przy probie naprawy moze
uszkodzic cos innego. Na koniec za naprawe dotyczaca tylko tych zaworow
krzyknal ok 600PLN. Przy wartosci 20-toletniego auta rzedu 1.5-2.0k PLN
oplacalnosc tej inwestycji jest watpliwa. Powiedzialem ze sie musze zastanowic
i pojechalem.

A teraz Was zapytuje. Czy mechanik mial racje mowiac o popychaczach w silniku
OHC czy chcial mnie poprostu zrobic w balona ???
Jezeli nie mial to co moze byc przyczyna takiego zachowania sie silnika i czy
regulacja luzow na zaworach moze rozwiazac problem ???
Ewentualnie co innego moglo sie stac ???

Z gory dzieki
Pozdrawiam





Temat: Popychacze w silniku OHC ????




 hOstatnio moj staruszek zaczal udawac diesla. Niestety nie byl tak mily i
 hnie zaczal wykazywac sie spalanie na jego poziomie, a raczej o dzwieki
 hktore wydaje. Dosc glosno klekocze. Moja diagnoza - luzy na
 hzaworach.

[...]

 hco moze byc przyczyna takiego zachowania sie silnika i czy regulacja
 hluzow na zaworach moze rozwiazac problem ??? Ewentualnie co innego
 hmoglo sie stac ???

Jak mi Lanos zaczął udawać stadko bocianów, to też się wystraszyłem, że zawory.
Winna okazała się... uszczelka pod kolektorem wydechowym.





Temat: Zapalił po czym zgasł...
Witam!
Jechałem dziś w gigantycznym korku (ok 2 godzin na jedynce). Gdy dojechałem do domu i wyłączyłem silnik zauważyłem ,że spod maski widać jakiś dymek. Otwieram maskę a tam jak by się paliło spod silnika (dym ewidentnie spod silnika a zapach spalonego oleju). Poczekałem aż dymek skończy lecieć i uruchomiłem auto. Golfik zapalił, obroty doszły do 1000 po czym spadły do 800 i auto zgasło. Spróbowałem raz jeszcze i znowu to samo... Za 4 razem zapalił i nie zgasł. Pojechałem do Feu Vert na Bemowie a tam stwierdzili ,że jest jakiś wyciek oleju ale skąd to "pojęcia nie mają" bo nic nie widać...Podłączyli autko pod kompa i wyszło coś takiego:

"Diagnoza sterowników VW Diesel EDC 15P Pamięć błędów
4508 Zawór dla Unit Injector cyl.2 - Powyżej granicy regulacji.
450E Zawór dla Unit Injector cyl.4 - Powyżej granicy regulacji."

Oczywiście chłopki z Feu Vert pojęcia nie mają o co chodzi...Dodam tylko ,że w ostatnim czasie zmieniałem koło dwumasowe+sprzęgło ale co to ma do rzeczy??
Auto pali teraz normalnie , jezdzi ale dymek cały czas się ulatnia...PAnowie pomocy bo już mi sił brakuje................. :otepienie: :otepienie:



Temat: Pompy wtryskowe-regeneracja gdzie?
Witam!
 Znalazłem dwa zakłady, może tez sie komuś przyda:
1. Diesel Sobótka Diesel-Service- Regeneracja pomp wtryskowych 55-050 Sobótka,

Oni zaproponowali mi uszczelnienie pompy za 220zł. (ale mechanik nie widział
samochodu, nie wiem czy nie będzie trzeba jednak robić regeneracji itp.)

a drugi warsztat:
2. Diesel Serwis BOCHEŃSCY, wrocław Ul. Jerzego Kowalskiego 5
http://www.diesel-serwis-bochenscy.neostrada.pl/index.html

Oni znowu podesłali mi całość kosztów z opisem robót:
Przegląd stanu auta, tj. diagnostyka obejmująca sprawdzenie kompresji, świec
żarowych i wtryskiwaczy kosztuje 25zł od cylindra. Diagnozę wykonuje
się na zimnym silniku, co oznacza, że samochód powinien zostać przyprowadzony do
warsztatu dzień wcześniej do 16.00.

Pompy Lucas podlegają procedurze regeneracji - uszczelnienie, wymiana
rotorka oraz regulacja na stole probierczym. Cena 550zł, a jeśli
trzeba wymienić łożyska - 650zł. Trzeba również wziąć pod uwagę koszt
demontażu / montażu pompy oraz ustawienia zapłonu - 120 zł + Vat oraz cenę
filtra paliwa - 35 lub 45zł. Naprawa trwa około 1,5 dnia.

Co o tym sądzicie? MOże jakiś spec od diesli podpowie mi co robić? Ewentualnie
może ktoś z was był w którymś zakładzie?





Temat: astra II 1,7 DTI isuzu Y17DT regulacja zaworów
Witam serdecznie kolegów , ponad dwa m-ce temu kupiłem w belgii od osoby prywatnej w/w astre z 2001 r , ma ona w miare udokumentowany przebieg 157 tys km , rozrząd zmieniany w zeszłym roku przy przebiegu 124 tyś.km od niedawna słyszalny jest w/g mnie odgłos ,,stukania" zaworów oraz pojawił się dodatkowo odgłos jak na diesla przypominajacy dośc wysoki sopran , poprzednio miał piękny basowy pomruk .
zawory słyszalne są podczas jazdy i na zimnym i na ciepłym silniku , na tzw. luzie chodzi pięknie czyściutko , nie pobiera oleju ani płynu chłodzącego,pali w granicach 5-5,5 l/100km , pali na dotyk, fantastycznie się zbiera , generalnie wszystko ok, oprócz tego cykania !!!

I tu pojawia sie problem z w/w zaworami poniewaz nikt w okolicy nie chce się podjąć diagnozy i ewentualnego usuniecia usterki. dotarłem kilka dni temu do mechanika który dopiero po nowym roku obiecał że zobaczy co i jak i ewentualnie skasuje luzy zaworowe .
w internecie natknąłem się na opis że w/w silniku- zawory reguluje sie podobno płytkami , ja nie mam pojecia o co chodzi z tymi płytkami i mam obawy czy mechanik wie o ich istnieniu , juz sam nie wiem co robić , może ktoś w skrócie mógłby mi pomóc i naswietlic problem z zaworami w tym silniku i jak to rozgryżć.

rozmawiałem tez telefonicznie z włascicielem zakładu[ z okolic wieliczki] w którym robione są tylko ople i on poddał w wątpliwośc naciag paska rozrzadu że może być zbyt luzny ale mówił też o innych prawdopodobnych przyczynach ale z koleii terminy w tym zakładzie są jeszcze odleglejsze , po połowie stycznia , ręce opadają z tymi terminami!

z góry bardzo dziękuje za pomoc ,

o udaniu się do ASO nie ma mowy!



Temat: Uszczelka pod glowica (passat 84')
[...]

miałem co  podobnego w WV jetta 82'(4 razy węże rozwalało mi)
też była taka diagnoza w warsztacie
wymieniałem uszczelki i nic nie pomogło
jak w takich sytuacjach rozwiązanie było bardziej prozaiczne
korek na zbiorniku wyrównawczym płynu do chłodnicy
są tam dwa zaworki działające na nadci mienie i podci nienie
wła ciwie są to membrany gumowe które z wiekiem starzeją sie i twardnieją
zaworek na nadci nienie nie działał i zacinał sie co powodowało wzrost
ci nienia i bumm


[...]

Dzieki

Bede sprawdzal po kolei - najpierw korek. Przeciez to on odpowiada za
regulacje cisnienia w ukladzie. Tak swoja droga to rzeczywiscie zbiorniczek
mialem czasami troche zarzygany plynem, ale widocznie korek przepuszczal
przy bardzo duzym nadcisnieniu.

Jesli chodzi o uszczelke pod glowica, to nie jestem pewien. Jakby
przepuszczala, to w obie strony - czyli przy zasysaniu powinien wciagac plyn
do silnika, przy wydechu przepuszczac powietrze do ukl. chlodzenia. Jednak
nie zauwazylem, zeby z rury wydech. wylewal sie plyn. Ponadto sprawdzalem
olej i wyglada jak olej, a po zmieszaniu z plynem wygladalby jak mydlo.
Poza tym, gdyby byla padnieta uszczelka pod glowica, mialbym duze problemy z
rozruchem zimnego silnika, a nic takiego nie mialo miejsca.
Bo moj woz to DIESEL, o czym zapomnialem wspomniec.

Pablo





Temat: Focus 1.8 TDDi poważny problem
Witam!
Problem z Focusem rozwiązany: okazało się że miał przestawiony za wysoko zapłon, po ściągnięciu paska rozrządu i koła zębatego okazało się że są śruby do regulacji zapłonu na pompie, było ustawione na maksa w górę, po wyregulowaniu na środek silnik pracuje cichutko i odzyskał pełną moc.

Dodam że jestem przerażony skalą oszustw i nadużyć w serwisach diesla, w jednym z największych w Czestochowie po podpięciu pod komputer wyskoczyło 6 błedów od pompy i diagnoza oczywista...
Osobiście radze w razie problemów spróbować podpinać komputer w zaufanych zakładach.



Temat: 525 TDS Klekotanie..:)

Widzę że na tym forum same mądrale już by Ci silnik chciały rozebrać , miałem dokładnie taki sam przypadek, mechanik(za granicą) stwierdził rozrząd do wymiany, już mnie chciał skubany naciągnąć, okazało się tak jak kolega wcześniej pisał, koło pasowe się rozleciało, rok poźniej podobny przypadek, też diagnoza łańcuch do wymiany, znów błędna, kompresor od klimatyzacji się poluzował i tłuk się jak wściekły, jedź do dobrego mechanika który się naprawdę zna na tych silnikach.

Witam Przyjacielu mam pytanie bo nie zabardzo jestem obcykany które to jest to koło pasowe i jak sie upewnić czy to napewno jest przyczyną tych klekotów u mnie w Miesie ani w okolicach niema dobrych mechaników tzn mam jednego co własnie ma serwis Diesla i zajmuje sie tylko dieslami tych TDS-ÓW ma mnóstwo co rusz do roboty i moim zdaniem sie zna na tych silnikach zawsze jak mam cos do zrobienia czego ja nie potrafie a zazwyczaj sa to jakies regulacje pompy czy cos takiego to daje tylko jemu i teraz juz sam niewiem czy on tak powiedział aby wciagnąć mnie na grubą kase czy mowi prawde co wy na to.?



Temat: Padnięta pompa wtryskowa ! SPRAWA PILNA
Uszkodzili mi silnik. Ponieważ nie mieli pojęcia o diagnozowaniu pomp, więc szukali przyczyny w silniku. Podczas składania silnika nie zabezpieczyli należycie popychaczy zaworów i niestety złamał sie po wypadnięciu zabezpieczenia.
Ponieważ, jak każdy inny serwis (oprócz Ecodiesla) w województwie mazowieckim, nie posiadają stołu probierczego (bardzo drogiego stanowiska do diagnozy i regulacji pomp wtryskowych VP) więc ich diagnoza opierała się na zasadzie "jak nie to... to może tamto...". Więc rozkręcali przy silniku co popadnie i szukali wiatru w polu.
A tu okazało się, że w pompie zaczął puszczać ciśnienie elektrozawór warty 800zł. Objawiało się to tak, że były duże trudności z uruchomieniem silnika. szczególnie ciepłego po ok 30 min. postoju.
Samochód naprawiany był jesienią 2006.

Pompy typu VP z własnym sterownikiem, są pompami bardzo wrażliwymi na jakość paliwa i prawdopodobnie najtrudniejszymi w naprawie ze wszystkich pomp. Jest to pierwsza pompa wtryskowa w pełni elektronicznie sterowana, dająca ciśnienie ok 1000 barów. Jest to taki konstrukcyjny potworek, ze względu na ten elektroniczny sterownik. Jego zastosowanie wiąże się z tym, że w starych konstrukcjach silników diesla sterowniki były za małe, a producentom samochodów zależało na adoptowaniu starych konstrukcji silników do coraz to wyższych norm czystości spalin.
Dlatego skuteczna naprawa i regulacja tej pompy bez specjalnego stołu probierczego wartego bodaj że coś ok 1mln PLN jest prawie nie możliwa a przynajmniej niedokładna.

Lecz wracając do problemu Erniego. Ja na twoim miejscu wpierw sprawdziłbym szczelność układu paliwowego doprowadzającego paliwo do pompy, czy nie jest zapowietrzony i czy filtr nie jest zabrudzony. Po wykluczeniu tych elementów ewentualnie sprawdziłbym pompę wtryskową.



Temat: książki motoryzacyjne i diagnostyczne
Sprzedam książki typowo; mechanika/diagnostyka, oraz dane regulacyjne silników o zapłonie iskrowym (gaźnikowe),wtrysk paliwa i samoczynnym:

Diagnostyka silników o zapłonie iskrowym Wyd.W.K.Ł rok 1980
Zasilanie wtryskowe olejem napędowym/budowa i obsługa ---//--- 1990
Zasilanie wtryskowe benzyną/budowa i obsługa ---//--- 1989
Układy wtryskowe benzyny /sprawdzanie i regulacja ---//--- 1994
Gaźniki/sprawdzanie i regulacja ---//--- 1994
Zasilanie gaźnikowe/budowa i obsługa ---//--- 1992
Gaźniki i katalizatory/sprawdzanie i regulacja ---//--- 1995
Z tej serii wszystkie po 10 PLN

W moim samochodzie seria:
GAŹNIK - 1989
Świece zapłonowe – 1989
Zapłon – 1993
Akumulator – 1988
Aparatura wtryskowa – 1990
Prądnica i Regulator – 1991
Z tej serii wszystkie po 5 PLN

Jak zachować nominalne zużycie paliwa/gaźnikowe i nie tylko - 1990
Diagnostyka samochodów osobowych -1991
Silniki samochodowe – 1988
wszystkie po 10 PLN

Lada Samara – 1990
Ford Sierra/eksploatacja/konserwacja/naprawa
Sierra i Turner 75/80/87/88/90/100/105/115/120 KM/budowa i naprawa +schemat el
Diesel/Turbo 67/75 KM
Audi 80/90 (benzynowy) (4)reguluję i naprawiam
Cinquecento 704/903 cm/3 poznaję Cinquecento – 1992
Peugeot 405 obsługa i naprawa
Ford Escort obsługa i naprawa od 1990

Układy wtryskowe benzyny tom 1/2/3/4
LE2-Jetronic/REMIX/MOTRONIC - LE3-JETRONIC/LH-JETRONIC/DIGIFANT
MOTRINIC ML 4.1 – K-JETRONIC/KE-JETRONIC/MONO-JETRONIC/MOTRONIC ML4.1
+EZ212K/MOTRONIC M1.3 – I.A.W.WEBER/S.P.I.MARELLI/WEBER/M.I.W.WEBER
P.G.M.HONDA/M.P.I.LUCAS

Samochody osobowe – Opisy techniczne i dane regulacyjne, (starsze modele),tom 1/2/3
Samochody osobowe (nowsza generacja). Opisy techniczne i dane regulacyjne, tomy
3/5/6/7/8/9/10/11
kontakt: wilge@wp.pl
tel: 695921407




Temat: G200 Łódź Witam!
Witam wszystkich!

Od grudnia 2006 jestem posiadaczem g200 r.94.
Z początku chciałem kupić jakieś w miarę młode auto za około 25 tysięcy i przeglądając ogłoszenia na allegro natknąłem się na granatowe Charade. Nie mogłem uwierzyć, że za kwotę 3000zł można mieć takie ładne autko – lakier metalik, alufelgi i w dobrym stanie (tak było w ogłoszeniu. Spontanicznie i ku wielkiej dezaprobacie mojej dziewczyny ruszyłem do Wałbrzycha (a jestem z Łodzi) gdzie czekało na mnie świeżo sprowadzone z Niemiec Daihatsu. Prawdę powiedziawszy byłem tak podekscytowany samym pomysłem, że nawet przymknąłem oko na parę mankamentów jak niezbyt „zdrowo” pracujący silnik i hałasująca kolumna kierownicy.
Jeszcze przed zakupem samochód przeszedł badanie techniczne w tamtejszej stacji, co jeszcze bardziej utwierdziło mnie w przekonaniu, ze podejmuję dobrą decyzję.
Po przyjeździe do Łodzi autko zarejestrowałem, wymieniłem olej, świece, klocki, (rozrząd ponoć był wymieniony) i jazda.
Z początku byłem zadowolony z samego faktu, że auto jeździ. Potem przyszło kilka napraw – wymiana elementów wydechu (korozja), regulacja zaworów wraz z analizą spalin.
Na dłuższej trasie po wrzuceniu na luz autko gasło – strumienica w miejsce katalizatora i regulacja elektroniki rozwiązały problem.
W miarę upływu czasu coraz bardziej dokuczała mi hałasująca kolumna kierownicy. Byłem u kilku mechaników i nic, choć diagnozy były ciekawe - maglownica do regeneracji, przednie zawieszenie, przekładnia kierownicy. Koniec końców dalej stukało
Po zimie kilka przygód z dziurami wykończyło mi oponę a woda i piasek 2 przeguby. Jednak najbardziej niepokoi mnie silnik który pomimo regulacji jest bardzo głośny (pracuje jak diesel w 20-letniej taksówce).
Ostatnia wizyta w „znajomym” warsztacie choć zaowocowała usunięciem uporczywego stukania, otworzyła mi oczy na kilka problemów mojego g200. Silnik jak i zawieszenie okazały się być do generalnego remontu.
Po tej wizycie nawet miałem zamiar go sprzedać (moja dziewczyna bardzo się ucieszyła), lecz ciągle się waham bo przez prawie rok polubiłem to auto. Było nie było nigdy mnie nie zawiodło, a nie oszczędzałem go. Dlatego w najbliższym czasie planuję generalny remont – szczególnie jeśli chodzi o silnik i zawieszenie. Zobaczymy co z tego będzie.
Proszę o rady odnośnie silnika i reszty.
Pozdrawiam



Temat: Kontrolka (lambda) uszkodzenia układu sterowania silnika

ADAMVARIANT miałem niestety podobną przygodę... pompiarze nie lubią naszych pomp są dobre ale czasem trzeba przy nich pomyśleć a niektórzy nie maja chęci, czasu, predyspozycji. Po wymianie paska samochód miał problemy z odpalaniem, kopcił szarpał... oddałem go na regulacje ponieważ mój Szaman stwierdził że trzeba mieć oprzyrządowanie do diagnostyki diesla... odebrałem po pierwszej regulacji końcówki wtrysków ok uwalony elektrozawór wyprzedzenia kąta wtrysku wymieniony. Efekt faktycznie silnik zaczął równo pracować, bezproblemowa regulacja obrotów na biegu jałowym... ale prędkość max 120km/h muł na maxa... z powrotem na drugi koniec poznania panowie stwierdzili że to takie samochody za słabe silniki blablabla a ja na to że przed wymianą paska na prostym odcinku jechałem bez problemu 185km/h i że mnie 126p wyprzedzają... Poprawka kolejne 2-3dni odbieram to samo na dodatek świeci sie lambda panowie stwierdzają że pewnie świeciła sie wcześniej i to stary samochód... zagotowałem sie stwierdziłem że niech przyznają że sobie nie radzą zwrócą pieniądze rozstaniemy sie jak ludzie. Właściciele warsztatu mieli łezki w oczach ja nie wierzyłem im oni przestali wierzyć wszystkim i wszystkiemu w miedzy czasie powtórka z rozrywki może to może tamto... ja na to że przecież stwierdzili że wszystko jest ok!!! no więc stwierdzili ze pozostaje pompa! ale przecież stwierdzili że ok, ale jej nie wyciągali na stół ja na to że może powinni od tego zacząć... stwierdzili że jak chce sportową furę to można zaingerować w pompę... powiedziałem że chce tylko żeby V miało osiągi zbliżone do fabrycznych tylko tyle i aż tyle... samochód zostaje... Nstępnego dnia odbiór gostek prawie całuje mnie w drzwiach jedziemy na jazde próbna stierdza że nigdy nie sądził ze te 90konne maszynki mają takiego ducha!!! Diagnoza jakiś zaworek znajdujący sie w pompie, jets w niej ale można go wyłuskać bez jej demontowania chyba odpowiada za cisnienie nie wiem dokładnie... w każdym razie był ponoć cały zasyfiony
Straciłem na to miesiąc sporo kasy nie wspominając o nerwach... muszą to zrobić i tyle!!!


mam idealnie te same objawy co ty i niestety mechanik nei da sobie powiedziec non stop powtarza zeon jest inzynier mechanik i ch*j! tylko u mnie jest jeszcze jedna bolaczka ponoc zmierzyl cisnienie sprezania i wyszlo mu ze ma 22 bar:(



Temat: Kontrolka (lambda) uszkodzenia układu sterowania silnika
ADAMVARIANT miałem niestety podobną przygodę... pompiarze nie lubią naszych pomp są dobre ale czasem trzeba przy nich pomyśleć a niektórzy nie maja chęci, czasu, predyspozycji. Po wymianie paska samochód miał problemy z odpalaniem, kopcił szarpał... oddałem go na regulacje ponieważ mój Szaman stwierdził że trzeba mieć oprzyrządowanie do diagnostyki diesla... odebrałem po pierwszej regulacji końcówki wtrysków ok uwalony elektrozawór wyprzedzenia kąta wtrysku wymieniony. Efekt faktycznie silnik zaczął równo pracować, bezproblemowa regulacja obrotów na biegu jałowym... ale prędkość max 120km/h muł na maxa... z powrotem na drugi koniec poznania panowie stwierdzili że to takie samochody za słabe silniki blablabla a ja na to że przed wymianą paska na prostym odcinku jechałem bez problemu 185km/h i że mnie 126p wyprzedzają... Poprawka kolejne 2-3dni odbieram to samo na dodatek świeci sie lambda panowie stwierdzają że pewnie świeciła sie wcześniej i to stary samochód... zagotowałem sie stwierdziłem że niech przyznają że sobie nie radzą zwrócą pieniądze rozstaniemy sie jak ludzie. Właściciele warsztatu mieli łezki w oczach ja nie wierzyłem im oni przestali wierzyć wszystkim i wszystkiemu w miedzy czasie powtórka z rozrywki może to może tamto... ja na to że przecież stwierdzili że wszystko jest ok!!! no więc stwierdzili ze pozostaje pompa! ale przecież stwierdzili że ok, ale jej nie wyciągali na stół ja na to że może powinni od tego zacząć... stwierdzili że jak chce sportową furę to można zaingerować w pompę... powiedziałem że chce tylko żeby V miało osiągi zbliżone do fabrycznych tylko tyle i aż tyle... samochód zostaje... Nstępnego dnia odbiór gostek prawie całuje mnie w drzwiach jedziemy na jazde próbna stierdza że nigdy nie sądził ze te 90konne maszynki mają takiego ducha!!! Diagnoza jakiś zaworek znajdujący sie w pompie, jets w niej ale można go wyłuskać bez jej demontowania chyba odpowiada za cisnienie nie wiem dokładnie... w każdym razie był ponoć cały zasyfiony
Straciłem na to miesiąc sporo kasy nie wspominając o nerwach... muszą to zrobić i tyle!!!



Temat: [80/90 b3]- silniki
Hm... Miałem kiedyś diesla 1.6 który był silnikiem bezobsługowym - jedyną czynność którą trzeba było wykonywać to dolewanie paliwa, co 1100km... no ale zachciało mi się coś więcej niż 54KM/100Nm. To kupiłem auto właśnie 2.3E 10v z mechanicznym wtryskiem KE-III-Jetronic. Powiem tak: trzeba dużo chęci i cierpliwości do tego silnika, trzeba się trochę poduczyć z mechaniki i elektrotechniki i ten silnik daje na prawdę dużo satysfakcji. Generalnie rzecz biorąc to prawda, że jest dość skomplikowany w obsłudze. Nie każdy mechanik wymieni w nim rozrząd (trzeba zdjąć zderzak, przy wymianie rozrządu dobrze jest wymienić pompę wody - jest napędzana paskiem rozrządu, wiec jak padnie i tak trzeba rozrząd zmieniać). Nie każdy mechanik podejmie się diagnozowania usterek - trzeba mieć tester kodów błyskowych i myśleć jak poszczególne czujniki wpływają na działanie sterowników.

Co do czujnika położenia przepustnicy - są 2 - położenie zamknięte, i położenie max. otarte, to są proste styczniki i po przeczyszczeniu drobnej regulacji działają bez zarzutu. Ale czujnikiem który może sprawiać kosztowne problemy jest potencjometr przepływomierza powietrza, współpracuje on z klapką spiętrzającą. Wadliwy nie daje się raczej naprawić i trzeba wymieniać cały przepływomierz: używka 200-300zł (z rozdzielaczem paliwa 800zł, nowy 3000zł)

Pozostałe czujniki nie są takie drogie...

Gaz - właśnie ze względu na tą klapkę spiętrzającą (dokładność regluacji połozenia 0.1mm) jakikolwiek strzał powoduje konieczność wymiany przepływomierza.. to właśnie ten problem...

Moje osobiste odczucia: mimo drobnych niedomagań tego układu jestem z silnika BARDZO zadowolony i uważam że to jest BARDZO FAJNA konstrukcja. Owszem trzeba dużo się przy nim namyśleć, nie tak łatwo jest zdiagnozować usterkę (np. przyczynę falowania obrotów), ale na prawdę ten sprzęt daje dużo radości z użytkowania. Jest bardzo elastyczny (jak 1Z 1.9TDI), ma wspaniały gang, a zapotrzebowanie na paliwo do przyjęcia (dziś tankowałem - 10.72l/100km)



Temat: Bezpieczniki - rozpiska (lista) do wielu modeli

Oj przydało by się do E46 przydało by się

ABS, ASC 12,33,42,53,56
Airbag 11
Złącze przyczepy 44
Lusterka zew. 31,57
Lusterka składane 57
Okno uchylne (tylko coupe) 71
Skrzynia automatyczna diesel 64
Oświetlenie wnętrza i bagażnika 52
Oświetlenie lusterka do makijażu 6
Oświetlenie drążka zmiany biegów 40
Komputer pokładowy 9
Wyświetlacz 7,41
Światła stopu 9
Alarm 49,67
Diesel 4-cylindry 22
DSC 12,33,40,42,53,56,61
DSC 4x4 12,33,35,40,42,53
Czujnik parkowania 24
Wentylator 37
Klakson 5,55
Szyby podnoszone tył 71
Szyby podnoszone przód 48,49
Otwieranie drzwi garażowych 26
Dmuchawa 28,50
Tempomat 9
Latarka ręczna 52
Oświetlenie schowka 52
Ogrzewane lusterko prawe 25
Ogrzewana tylna szyba 68
Ogrzewana tylna szyba (tylko kabrio) 7,68
Podgrzewane spryskiwacze reflektorów 25
Ogrzewanie 23,28,62
Wycieraczka tył (tylko touring) 15,45
Oświetlenie wewnętrzne 49,52
Lusterko elektrochromatyczne 24,67
Panel sterowania 10,34,43
Klimatyzacja 28,62,63
Pompa paliwowa 54
Wyłączniki świateł 9,32
Sterowanie silnika 27,29,30
Sterowanie silnika (tylko M3) 22,29,30
Nawigacja 7,41
Światła przeciwmgielne 38
OBD II (diagnostyka) 30,43
Radio 7,41
Czujnik deszczu 15
Kontrola ciśnienia w oponach 12,31,42,69
Światło cofania 27
Spryskiwacze szyb 49,52,59
Czyszczenie reflektorów 51
Szyberdach 46
Poduszki boczne 11
Pompa powietrza (do katalizatora) 36
Skrzynia sekwencyjna (tylko M3) 8,22
Skrzynia sekwencyjna 22,66
Podgrzewane siedzenia 12,42
Regulacja fotela pasażera 70
Regulacja fotela kierowcy 65
Roleta przeciwsłoneczna 12,42
Blokada zapłonu 14
Gniazdko 47
Telefon 7,39
System zabezpieczeń przy dachowaniu (kabłąk, zagłówki) (tylko kabrio) 13
Dach automatyczny (tylko kabrio) 6,12,35,42,46
Dach mechaniczny (tylko kabrio) 12,42,46
Upust wody z klimatyzacji 62
Immobilizer 14,67
Centralzamek 49,52,60
Centralzamek (tylko touring) 49,52,58,60
Zapalniczka 47

Lista zrobiona na podstawie niemieckiej rozpiski z mojej E46.
Pozdrowienia,
Tommer




Temat: Wykaz bezpieczników
ABS, ASC 12,33,42,53,56
Airbag 11
Złącze przyczepy 44
Lusterka zew. 31,57
Lusterka składane 57
Okno uchylne (tylko coupe) 71
Skrzynia automatyczna diesel 64
Oświetlenie wnętrza i bagażnika 52
Oświetlenie lusterka do makijażu 6
Oświetlenie drążka zmiany biegów 40
Komputer pokładowy 9
Wyświetlacz 7,41
Światła stopu 9
Alarm 49,67
Diesel 4-cylindry 22
DSC 12,33,40,42,53,56,61
DSC 4x4 12,33,35,40,42,53
Czujnik parkowania 24
Wentylator 37
Klakson 5,55
Szyby podnoszone tył 71
Szyby podnoszone przód 48,49
Otwieranie drzwi garażowych 26
Dmuchawa 28,50
Tempomat 9
Latarka ręczna 52
Oświetlenie schowka 52
Ogrzewane lusterko prawe 25
Ogrzewana tylna szyba 68
Ogrzewana tylna szyba (tylko kabrio) 7,68
Podgrzewane spryskiwacze reflektorów 25
Ogrzewanie 23,28,62
Wycieraczka tył (tylko touring) 15,45
Oświetlenie wewnętrzne 49,52
Lusterko elektrochromatyczne 24,67
Panel sterowania 10,34,43
Klimatyzacja 28,62,63
Pompa paliwowa 54
Wyłączniki świateł 9,32
Sterowanie silnika 27,29,30
Sterowanie silnika (tylko M3) 22,29,30
Nawigacja 7,41
Światła przeciwmgielne 38
OBD II (diagnostyka) 30,43
Radio 7,41
Czujnik deszczu 15
Kontrola ciśnienia w oponach 12,31,42,69
Światło cofania 27
Spryskiwacze szyb 49,52,59
Czyszczenie reflektorów 51
Szyberdach 46
Poduszki boczne 11
Pompa powietrza (do katalizatora) 36
Skrzynia sekwencyjna (tylko M3) 8,22
Skrzynia sekwencyjna 22,66
Podgrzewane siedzenia 12,42
Regulacja fotela pasażera 70
Regulacja fotela kierowcy 65
Roleta przeciwsłoneczna 12,42
Blokada zapłonu 14
Gniazdko 47
Telefon 7,39
System zabezpieczeń przy dachowaniu (kabłąk, zagłówki) (tylko kabrio) 13
Dach automatyczny (tylko kabrio) 6,12,35,42,46
Dach mechaniczny (tylko kabrio) 12,42,46
Upust wody z klimatyzacji 62
Immobilizer 14,67
Centralzamek 49,52,60
Centralzamek (tylko touring) 49,52,58,60
Zapalniczka 47



Temat: bezpiecznik od oswietalenia tablicy rejestracyjnej
poszukaj

ABS, ASC 12,33,42,53,56
Airbag 11
Złącze przyczepy 44
Lusterka zew. 31,57
Lusterka składane 57
Okno uchylne (tylko coupe) 71
Skrzynia automatyczna diesel 64
Oświetlenie wnętrza i bagażnika 52
Oświetlenie lusterka do makijażu 6
Oświetlenie drążka zmiany biegów 40
Komputer pokładowy 9
Wyświetlacz 7,41
Światła stopu 9
Alarm 49,67
Diesel 4-cylindry 22
DSC 12,33,40,42,53,56,61
DSC 4x4 12,33,35,40,42,53
Czujnik parkowania 24
Wentylator 37
Klakson 5,55
Szyby podnoszone tył 71
Szyby podnoszone przód 48,49
Otwieranie drzwi garażowych 26
Dmuchawa 28,50
Tempomat 9
Latarka ręczna 52
Oświetlenie schowka 52
Ogrzewane lusterko prawe 25
Ogrzewana tylna szyba 68
Ogrzewana tylna szyba (tylko kabrio) 7,68
Podgrzewane spryskiwacze reflektorów 25
Ogrzewanie 23,28,62
Wycieraczka tył (tylko touring) 15,45
Oświetlenie wewnętrzne 49,52
Lusterko elektrochromatyczne 24,67
Panel sterowania 10,34,43
Klimatyzacja 28,62,63
Pompa paliwowa 54
Wyłączniki świateł 9,32
Sterowanie silnika 27,29,30
Sterowanie silnika (tylko M3) 22,29,30
Nawigacja 7,41
Światła przeciwmgielne 38
OBD II (diagnostyka) 30,43
Radio 7,41
Czujnik deszczu 15
Kontrola ciśnienia w oponach 12,31,42,69
Światło cofania 27
Spryskiwacze szyb 49,52,59
Czyszczenie reflektorów 51
Szyberdach 46
Poduszki boczne 11
Pompa powietrza (do katalizatora) 36
Skrzynia sekwencyjna (tylko M3) 8,22
Skrzynia sekwencyjna 22,66
Podgrzewane siedzenia 12,42
Regulacja fotela pasażera 70
Regulacja fotela kierowcy 65
Roleta przeciwsłoneczna 12,42
Blokada zapłonu 14
Gniazdko 47
Telefon 7,39
System zabezpieczeń przy dachowaniu (kabłąk, zagłówki) (tylko kabrio) 13
Dach automatyczny (tylko kabrio) 6,12,35,42,46
Dach mechaniczny (tylko kabrio) 12,42,46
Upust wody z klimatyzacji 62
Immobilizer 14,67
Centralzamek 49,52,60
Centralzamek (tylko touring) 49,52,58,60
Zapalniczka 47



Temat: Ktory bezpiecznik odpowiedzialny jest za klakson ?
Może się przyda na przyszłosć

ABS, ASC 12,33,42,53,56
Airbag 11
Złącze przyczepy 44
Lusterka zew. 31,57
Lusterka składane 57
Okno uchylne (tylko coupe) 71
Skrzynia automatyczna diesel 64
Oświetlenie wnętrza i bagażnika 52
Oświetlenie lusterka do makijażu 6
Oświetlenie drążka zmiany biegów 40
Komputer pokładowy 9
Wyświetlacz 7,41
Światła stopu 9
Alarm 49,67
Diesel 4-cylindry 22
DSC 12,33,40,42,53,56,61
DSC 4x4 12,33,35,40,42,53
Czujnik parkowania 24
Wentylator 37
Klakson 5,55
Szyby podnoszone tył 71
Szyby podnoszone przód 48,49
Otwieranie drzwi garażowych 26
Dmuchawa 28,50
Tempomat 9
Latarka ręczna 52
Oświetlenie schowka 52
Ogrzewane lusterko prawe 25
Ogrzewana tylna szyba 68
Ogrzewana tylna szyba (tylko kabrio) 7,68
Podgrzewane spryskiwacze reflektorów 25
Ogrzewanie 23,28,62
Wycieraczka tył (tylko touring) 15,45
Oświetlenie wewnętrzne 49,52
Lusterko elektrochromatyczne 24,67
Panel sterowania 10,34,43
Klimatyzacja 28,62,63
Pompa paliwowa 54
Wyłączniki świateł 9,32
Sterowanie silnika 27,29,30
Sterowanie silnika (tylko M3) 22,29,30
Nawigacja 7,41
Światła przeciwmgielne 38
OBD II (diagnostyka) 30,43
Radio 7,41
Czujnik deszczu 15
Kontrola ciśnienia w oponach 12,31,42,69
Światło cofania 27
Spryskiwacze szyb 49,52,59
Czyszczenie reflektorów 51
Szyberdach 46
Poduszki boczne 11
Pompa powietrza (do katalizatora) 36
Skrzynia sekwencyjna (tylko M3) 8,22
Skrzynia sekwencyjna 22,66
Podgrzewane siedzenia 12,42
Regulacja fotela pasażera 70
Regulacja fotela kierowcy 65
Roleta przeciwsłoneczna 12,42
Blokada zapłonu 14
Gniazdko 47
Telefon 7,39
System zabezpieczeń przy dachowaniu (kabłąk, zagłówki) (tylko kabrio) 13
Dach automatyczny (tylko kabrio) 6,12,35,42,46
Dach mechaniczny (tylko kabrio) 12,42,46
Upust wody z klimatyzacji 62
Immobilizer 14,67
Centralzamek 49,52,60
Centralzamek (tylko touring) 49,52,58,60
Zapalniczka 47



Temat: Ogrzewanie tylnej szyby (E46 Touring)-schemat bezpieczników
Znalazłem w sieci opis schematu po polsku, pozwolę sobie wkleić:

ABS, ASC 12,33,42,53,56
Airbag 11
Złącze przyczepy 44
Lusterka zew. 31,57
Lusterka składane 57
Okno uchylne (tylko coupe) 71
Skrzynia automatyczna diesel 64
Oświetlenie wnętrza i bagażnika 52
Oświetlenie lusterka do makijażu 6
Oświetlenie drążka zmiany biegów 40
Komputer pokładowy 9
Wyświetlacz 7,41
Światła stopu 9
Alarm 49,67
Diesel 4-cylindry 22
DSC 12,33,40,42,53,56,61
DSC 4x4 12,33,35,40,42,53
Czujnik parkowania 24
Wentylator 37
Klakson 5,55
Szyby podnoszone tył 71
Szyby podnoszone przód 48,49
Otwieranie drzwi garażowych 26
Dmuchawa 28,50
Tempomat 9
Latarka ręczna 52
Oświetlenie schowka 52
Ogrzewane lusterko prawe 25
Ogrzewana tylna szyba 68
Ogrzewana tylna szyba (tylko kabrio) 7,68
Podgrzewane spryskiwacze reflektorów 25
Ogrzewanie 23,28,62
Wycieraczka tył (tylko touring) 15,45
Oświetlenie wewnętrzne 49,52
Lusterko elektrochromatyczne 24,67
Panel sterowania 10,34,43
Klimatyzacja 28,62,63
Pompa paliwowa 54
Wyłączniki świateł 9,32
Sterowanie silnika 27,29,30
Sterowanie silnika (tylko M3) 22,29,30
Nawigacja 7,41
Światła przeciwmgielne 38
OBD II (diagnostyka) 30,43
Radio 7,41
Czujnik deszczu 15
Kontrola ciśnienia w oponach 12,31,42,69
Światło cofania 27
Spryskiwacze szyb 49,52,59
Czyszczenie reflektorów 51
Szyberdach 46
Poduszki boczne 11
Pompa powietrza (do katalizatora) 36
Skrzynia sekwencyjna (tylko M3) 8,22
Skrzynia sekwencyjna 22,66
Podgrzewane siedzenia 12,42
Regulacja fotela pasażera 70
Regulacja fotela kierowcy 65
Roleta przeciwsłoneczna 12,42
Blokada zapłonu 14
Gniazdko 47
Telefon 7,39
System zabezpieczeń przy dachowaniu (kabłąk, zagłówki) (tylko kabrio) 13
Dach automatyczny (tylko kabrio) 6,12,35,42,46
Dach mechaniczny (tylko kabrio) 12,42,46
Upust wody z klimatyzacji 62
Immobilizer 14,67
Centralzamek 49,52,60
Centralzamek (tylko touring) 49,52,58,60
Zapalniczka 47




Temat: Przetłumaczone bezpieczniki z Włoskiego
Witam
Zamieszczam przetłumaczone bezpieczniki z języka Włoskiego na Polski do BMW E-46 z 1999

ABS, ASC 33, 53, 56
Zapalniczka 47
Poduszka 11
Poduszka boczna 11
Tylne szyby 71
Przednie szyby 48, 49
Alarm 49, 67
Otwieranie drzwi garażowych 26
Czujnik parkowania 24
Blokada zapłonu 14
Klimatyzacja 28,62,63
Centralny zamek 49, 60
Centralny zamek tylna maska 52
Komputer pokładowy 9
Immobilizer 14, 67

DSC 33, 40, 53, 56, 61
Światło cofania 27
Światła przeciwmgielne 38
Okno uchylne (tylko coupe) 71
Złącze przyczepy 44
Sterowanie silnika 29, 30
Podgrzewane lusterka 25
Oświetlenie wewnętrzne 49, 52
Oświetlenie schowka 52
Czyszczenie reflektorów 51
Spryskiwacze szyb 49, 52, 59
Oświetlenie wnętrza / bagażnika 52
Oświetlenie drążka zmiany biegów 40
Oświetlenie lusterka do makijażu 6
Światła stopu 9
Ogrzewana tylna szyba 68

Wyłączniki świateł 9, 32
Wyświetlacz 7, 41
Nawigacja 7, 41
OBD II (diagnostyka) 43
Over heat JP 26
Pompa paliwowa 54
Pompa powietrza (do katalizatora) 36
Gniazdo elektryczne 47
Zegarek 43
Panel sterowania 10, 34, 43
Radio 7, 41
Telefon 7, 39
Tempomat 9
Lusterka zew. 31
Regulacja fotela kierowcy 65

Regulacja fotela pasażera 70
Ogrzewanie 28
Podgrzewane siedzenia 50
Skrzynia automatyczna diesel 64
Czujnik deszczu 15
Lusterka składane 57
Podgrzewane spryskiwacze reflektorów 25
Lusterko elektrochromatyczne 24, 67
Kontrola ciśnienia w oponach 31, 69
Elektryczna wtyczka do diagnostyki 30
Ściągany dach (ca brio) 12
Szyberdach 46
Klakson 5, 55
Zawór wody klimatyzacji 62
Wentylator 28, 37



Temat: Czynności konserwacyjne (przeglądy techniczne) citroena AX
Czynności konserwacyjne (przeglądy techniczne) citroena AX

Po każdych 400 km (lub co tydznień):

-Sprawdzić poziom oleju silnikowego
-Sprawdzić poziom płynu chłodniczego
-Sprawdzić poziom płynu hamulcowego
-Sprawdzić poziom płynu w zbiorniku spryskiwaczy szyb
-Ocenić stan bieżnika opon oraz ich zużycie (diagnoza ewentualnie nierównomiernego zużywania się bieżnika na szerokości opony)
-Zmierzyć ciśnienie w oponach
-Ocenić stan akumulatora (czy klamry nie korodują, poziom elektrolitu w poszczególnych celach, ew. poziom napięcia)
-Sprawdzić urządzenia/osprzęt elektryczny:
A) światła, migacze, światła stopu, klakson, silniczki spryskiwaczy oraz wycieraczek
B) Ocenić stan (ew. uszkodzeń) przewodów elektrycznych, kostek z układami scalonymi

Po każdych 10 000 km (lub co miesiąc):

Prócz wszystkich czynności wymienionych powyżej należy:
-Wymienić olej oraz filtr oleju
-Sprawdzić stan rurek i węży gumowych oraz poszukać ew. wycieków płynów (chłodnica, miska olejowa, zbiornik paliwa z przewodami paliwowymi)
-Wymienić filtr paliwa (silnik diesla)
-Sprawdzić układ kierowniczy, elementy zawieszenia, wał napędowy (wycieki smarów, uszkodzenia gum, luzy w układzie kierowniczym, rozpórka, amortyzatory)
-Sprawdzić wał napędowy (guma, łączenia)

Po każdych 20 000 km:

Prócz wszystkich czynności wymienionych powyżej należy:
-Sprawdzić stan klimatyzacji
-Sprawdzić stan świec zapłonowych ew. wymiana na nowe
-Wymienić filtr paliwa (silnik benzynowy z gaźnikiem)
-"Wysuszyć" filtr paliwa (silnik diesla)
-Sprawdzić układ zapłonowy (cewka zapłonowa, przewody ew. sprawdzić omomierzem rezystancję przewodu zapłonowego-powinna ona wynosić od 3 do 20 kregulacja zapłonu
-Sprawdzić obroty biegu jałowego oraz mieszankę paliwową (silniki benzynowe)
- Sprawdzić obroty biegu jałowego oraz ustawić system anti-stall [zapobiega zgaszeniu silnika przy nagłych skokach obrotów] (silnik diesla)
-Sprawdzić alternator
-Sprawdzić stan pomocniczego paska napędowego ew. wymienić
-Sprawdzić sprzęgło ew. regulacja
-Sprawdzić mechanizm sprzęgła (jeżeli pedał sprzęgała chodzi opornie nasmarować linkę sprzęgła
-Sprawdzić przednie klocki hamulcowe ew. wymiana
-Sprawdzić hamulec ręczny ew. regulacja linek
-Przeprowadzić jazdę testową:
A) czy liczniki/wskaźniki działają prawidłowo
B) Sprawdzić jak się samochód prowadzi w poszukiwaniu ew. drgań, wibracji, stuków [przy skręcaniu i dodawaniu gazu] czy innych hałasów zawieszenia itp.
C) Sprawdzić dynamikę silnika, jak „łapie” sprzęgło, czy płynnie „wchodzą” biegi
D) Test układu hamulcowego (czy nie „ściąga” w lewo/prawo przy hamowaniu, czy nie pojawiają się wibracje podczas hamowania, sprawdzić hamulec ręczny czy „utrzyma” auto na wzniesieniu, test servo hamulca

Po każdych 30 000 km:

Prócz wszystkich czynności wymienionych powyżej należy:
-Nasmarować wszystkie zawiasy i zamki

Po każdych 40 000 km:

Prócz wszystkich czynności wymienionych powyżej należy:
-Wymienić filtr powietrza
-Sprawdzić tylne bębny hamulcowe ew. wymienić
-Wymienić płyn hamulcowy

Po każdych 60 000 km:

Prócz wszystkich czynności wymienionych powyżej należy:
-Sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów ew. uzupełnić jego poziom

Po każdych 80 000 km:

Prócz wszystkich czynności wymienionych powyżej należy:
-Wymienić filtr paliwa (silnik benzynowy z wtryskiem paliwa)

Po każdych 120 000 km:

Prócz wszystkich czynności wymienionych powyżej należy:
-Wymienić pasek rozrządu (zaleca się co 60 000 km, jeżeli jeździmy dynamicznie i/lub podczas jazdy często się zatrzymujemy i ruszamy)

Co 2 lata (niezależnie od ilości zrobionych kilometrów):

Prócz wszystkich czynności wymienionych powyżej należy:
-Nasmarować wszystkie zawiasy i zamki

Na podstawie: "Haynes Service and Rapair Manual - CitroenAX"
Na wszystkie pytania, do tekstu powyżej, odpowiedź znaleźć można w tytule powyżej



Temat: Egzamin dyplomowy BiBPS - czy ma ktoś to opracowane
I Budowa samochodów
1. Schemat sprzęgła oraz zadania Charakterystyki sprzęgieł ze sprężynami śrubowymi i sprężyną talerzową;.
2. Schematy skrzyń biegów, przełożenia w układzie przelotowym i zblokowanym; zasadnicze założenia dla sprawdzenia wytrzymałości zęba.
3. Podstawowe zależności dla wyznaczania momentu sprzęgła hydrokinetycznego.
4. Charakterystyka uniwersalna sprzęgła hydrokinetycznego. Rodzaje przekładni hydrodynamicznych.
5. Rodzaje przekładni głównych. Schemat mechanizmu różnicowego. Zależności kinematyczne i dynamiczne w mechanizmie różnicowym; rola momentu tarcia wewnętrznego. Nowe rozwiązania konstrukcyjne mechanizmów różnicowych.
6. Schematy znanych typów zawieszeń. Dobór sztywności zawieszenia do zadanej częstotliwości drgań własnych. Rozkłady sił działających na zwrotnicę (wspornik osi koła); tok postępowania przy wyznaczaniu parametrów elementów resorujących.
7. Schemat układu kierowniczego samochodu; zależności między kątami skrętu kół. Charakterystyka sterowności samochodu.
8. Hamulce bębnowe i tarczowe; zasada działania; podstawowe różnice.
9. Bezpieczeństwo czynne pojazdów; systemy ABS, ASR, ESP; zasady działania.

II Urządzenia wspomagające w samochodach
1. Zasada działania przekładni kierowniczej ze wspomaganiem hydraulicznym.
2. Podstawowe typy urządzeń wspomagających układy kierownicze.
3. Charakterystyki przekładni kierowniczej ze wspomaganiem hydraulicznym w której efekt wspomagania zależy od prędkości jazdy.
4. Charakterystyki nadciśnieniowego urządzenia wspomagającego hamulce.
5. Charakterystyki podciśnieniowego urządzenia wspomagającego hamulce.

III Teoria ruchu i badania samochodu
1. Charakterystyki trakcyjne samochodu.
2. Dobór przełożeń (pojedynczy, podwójny postęp geometryczny, inne przesłanki).
3. Zdolność pokonywania wzniesień ze względu na silnik i przyczepność opon do jezdni.
4. Dobór hamulców (pasmo projektowania rozdziału sił hamowania, ABS).
5. Jazda samochodu po łuku (modele samochodu i koła ogumionego, stateczność, kierowalność).

IV Eksploatacja pojazdów samochodowych
1. Charakterystyki eksploatacyjne samochodu.
2. Metody diagnostyki silnika spalinowego.
3. Diagnostyka, naprawa i regulacja elementów układu zawieszenia samochodu.
4. Diagnostyka, naprawa i regulacja elementów osprzętu elektrycznego samochodu.
5. Diagnostyka, naprawa i regulacja elementów układu hamulcowego i układu przeniesienia napędu.

V Budowa ciągników
1. Właściwości mechaniczne miękkiego podłoża, współczynnik przyczepności koła ogumionego i gąsienicy, opór toczenia.
2. Układy napędowe ciągników kołowych i gąsienicowych; przykładowe schematy wzmacniaczy momentów i mechanizmów skrętu.
3. Obliczanie przełożeń przekładni obiegowych.
4. Moment oporu skrętu ciągnika gąsienicowego.
5. Wskaźnik skrętu. Promienie skrętu ciągnika gąsienicowego.

VI Elektrotechnika i elektronika samochodowa
Rozruszniki elektromechaniczne i ich charakterystyki.
Zasada regulacji napięcia wyjściowego oraz charakterystyki prądnicy samochodowej.
Wymienić i omówić podstawowe czujniki w samochodowych systemach sterowania silnikiem spalinowym.
Zasada działania elektronicznego układu zapłonowego.

VII Silniki spalinowe pojazdów samochodowych
Obiegi teoretyczne (Otto, Diesel, Seilinger - Sabathe).
Parametry procesu napełniania.
Spalanie stukowe w silniku ZI.
Systemy spalania w silnikach ZS.
Parametry robocze silnika spalinowego (średnie ciśnienie indykowane pi; moc indykowana i efektywna Ni, Ne; moment obrotowy Mo; sprawność ogólna ?o).

VIII Problemy ekologiczne motoryzacji
Przyczyny powstawania toksycznych składników spalin (CO; HC; NOx; PM).
Przepisy dotyczące badań emisji w trakcie okresowych badań technicznych pojazdów.
Procedura badań homologacyjnych toksyczności spalin pojazdów o masie do 3500 kg.
Budowa i działanie reaktora katalitycznego.
Charakterystyka reaktora utleniająco - redukującego.

IX Drgania w pojazdach samochodowych
Opis nierówności drogi; drgania losowe.
Wskaźniki oceny drgań i ich obliczanie.
Model obliczeniowy samochodu; wymuszenia jednopunktowe.
Normy krajowe i międzynarodowe dotyczące komfortu jazdy.
Metody badań samochodu jako układu drgającego.

X Technologia pojazdów samochodowych
Materiały, półfabrykaty, zasadnicze operacje procesu technologicznego wałów: korbowego, rozrządu.
Materiały, półfabrykaty, zasadnicze operacje procesu technologicznego tłoków.
Podział blach nadwozi na wytłoczki, metody ich łączenia, zasadnicze elementy procesu montażu nadwozi.
Budowa i technologia opon samochodowych.
Recykling samochodów, ogólne zasady i stosowane technologie.

Jeśli ktoś ma opracowane odpowiedzi do tych pytań bardzo proszę o wstawkę.



Temat: Superb


co myslicie o tym autku? mysle o kupieniu nowej- ciezko mi znalezc w
podobnej cenie cos rownie dobrze wyposazonego- ale moze zle szukam? :-)


A co chcesz wiedzieć? Mam 1,9 TDI 130KM w średniej wersji
wyposażeniowej, czyli mniej więcej obecne Ambiente. Przez niecałe 2 lata
przejechałem 60kkm. Średnie spalanie zamyka się nieco poniżej 7l/100km.
Jak dotąd wymienili mi na gwarancji pompę wodną, bo "śmigiełko"
poluzowało się na wałku. Ponoć to jednorazowa sprawa, ale mogła się
groźnie skończyć dla silnika. W ramach diagnozowania tej usterki
dostałem też za friko nowy termostat, a zapłaciłem dla pewności za nowy
pasek rozrządu bez rolek i napinaczy. Oprócz tego na 2 przeglądzie
wymieniłem tylne klocki, a na 3 przednie.
Auto ma zadawalającą dynamikę, ale mogłoby mieć lepsze zawieszenie. To
jest komfortowe i zapewnia wystarczającą trakcję, ale przy szybkiej
jeździe sprawia nieraz wrażenie, że to samochód prowadzi kierowcę. Być
może współwinne są opony, bo seryjnie montowane Dunlopy SP2000 to
straszny shit, zwłaszcza na wodzie.
Trochę lepiej mogłyby być zmontowane plastiki deski rozdzielczej, które
czasem próbują się odezwać. Na równej drodze w środku panuje cisza, ale
wyjeżdżając w mroźny poranek po dziurach nieraz się coś odezwie. Bardzo
sobie chwalę jakość dźwięku płynącego z seryjnych głośników. Jeśli ktoś
nie jest melomanem, zapewne będzie również mile zaskoczony.
Hałasować lubią też wycieraczki i to już po niewielkim przebiegu, mimo
że wciąż bardzo dobrze zbierają. Wymieniłem seryjne, na ciężko dostępny
u nas produkt Boscha i narazie spisują się nieźle. Mimo to polecam
wycieraczki bezstelażowe, bo zdaje się że obecnie w podstawowych
wersjach samochodu dają wycieraczki starego typu. Skoro już jesteśmy
przy wycieraczkach, to niezbyt dobrze spisuje się czujnik deszczu. Mimo
regulacji czułości, nawet ta najmniejsza pozwala nieraz na zbyt częste
wycieranie szyby.
Jeśli myślisz nad tańszą wersją auta, polecam też biksenonowe
reflektory. Nad samą technologią nie ma co się rozpisywać, bo broni się
sama, ale w Superbie światła świecą naprawdę nieźle. Trzeba tylko je
ustawić minimalnie wyżej, niż wskazywałby na to przyrząd diagnostyczny.
Nie będzie to jeszcze razić kierowców z przeciwka, a zapewni zasięg
świateł mijania pozwalający dostrzec odległe przeszkody.
Co jeszcze.. wnętrze jest wyjątkowo przestronne, a fotele wygodne. Ja
nie mam składanej tylnej kanapy, ale teraz jest to chyba dostępne w
każdej wersji wyposażeniowej. W przypadku silnika 1,9 TDI jesteś
zmuszony do korzystania z ciężko dostępnych olejów spełniających normę
VW 505.01, przy czym ASO zwykle chce zalewać Castrola, którego nie
polecam. Ja sosuję stosownego Mobila, a pochwały zbiera też Motul i
Valvoline.
Silnika 2,5 TDI nie polecam, bo pali jak na diesla zbyt dużo, a jego
zalety daje się poznać dopiero na bardzo szybko pokonywanych
autostradach. Ponadto, zwłaszcza w automacie, nie góruje dynamiką nad
1,9. Jeśli dodamy nieadekwatnie wyższą cenę, to pomysł jego zakupu
odpada sam. Automatu też nie polecam, jednak to ze względu na własne
preferencje. Technicznie wydaje się OK, zwłaszcza że nie wymaga żadnej
obsługi serwisowej, łącznie z wymianą oleju.
Z silników benzynowych znam 1,8T, jednak jak dla mnie nie ma on dla mnie
żadnej przewagi nad TDI poza tym, że jest nieco cichszy. Zapewnia
podobną dynamikę, kosztuje również podobnie, a pali znacznie więcej. 2,0
115KM nie polecam, bo jest to raczej silnik dla bardzo spokojnie
jeżdżącej osoby, która przerobi go sobie na gaz. 2,8 V6 wydaje się być
bardzo dobrym wyborem, ale raczej dla klienta Audi, niż zerkającego na
koszty nabywcy Skody.
Przez pierwszy rok importer zapewnia ubezpieczenie za kwotę bodajże
1850zł, co jest niezłą ofertą, zwłaszcza że jeśli samochód ukradną, bądź
nastąpi szkoda całkowita w przeciągu pierwszego półrocza, to odzyskujemy
pełną wartość nowego samochodu.
Podsumowując- jestem bardzo zadowolony z wyboru, a ten był poprzedzony
naprawdę wnikliwą analizą rynku. Było to jednak na początku 2004r. Teraz
jest już nowa Octavia, która notabene podobnie wyposażona będzie
kosztować te same pieniądze. Jest to auto niższej klasy, ale jest też
bardziej praktyczne, dzięki 5 drzwiowemu nadwoziu, oraz można w niej
wybrać nowocześniejszy 2,0 TDI współpracujący z 6 biegową skrzynią.

ceną nie odbiega drastycznie od ceny Superba. Jako, że jednak jest to
nowocześniejsza konstrukcja, jeśli Octavia byłaby dla mnie za mała, na
tą chwilę skierowałbym swoje kroki do salonu VW.





Temat: DIAGNOSTYKA - OPIS DZIAŁANIA I ZŁĄCZE DIAGNOSTYCZNE OBDII
Co to jest OBDII i jak je rozpoznać ?

OBDII jest rozbudowanym systemem diagnostyki pokładowej zgodnym z odpowiednimi normami ISO i SAE. Skrót OBDII powstał od angielskiego terminu On-Board Diagnostic. Dzięki ujednoliceniu sposobu komunikacji, jednym przyrządem diagnostycznym można podłączyć się i odczytać dane z dowolnego pojazdu zgodnego ze standardem OBDII, niezależnie od marki samochodu. Oprócz standardu komunikacji system OBDII definiuje zestaw procedur diagnostycznych pozwalających wykrywać usterki mogące mieć wpływ na emisję toksycznych związków w spalinach. Chociaż system OBDII powstał głównie w celu monitorowania emisji spalin, obecnie wielu producentów wykorzystuje go do monitorowania podzespołów nie mających bezpośredniego wpływu na emisję spalin.

System OBDII obowiązkowo posiadają auta:
- sprzedawane po 1 stycznia 1996 w USA
- sprzedawane po 1 stycznia 2000 w Unii Europejskiej
- sprzedawane po 1 stycznia 2002 w Polsce
- auta z silnikiem diesla sprzedawane po 1 stycznia 2003
Samochody sprzedawane wcześniej mogły posiadać system OBDII, ale nie było to dla producentów obowiązkowe.

Samochody wyposażone w system OBDII posiadają charakterystyczne 16-pinowe złącze. Występowanie złącza nie jest niestety wyznacznikiem posiadania systemu OBDII. Istnieje sporo pojazdów z okresu przejściowego, posiadających identyczne złącze podłączone do sterowników starszego typu nie obsługujących OBDII. Gniazdo takie służy do podłączania specyficznych dla producenta urządzeń diagnostycznych. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że te same modele samochodów bywały wyposażane w OBDII lub nie, zależnie od rynku na jaki były produkowane.

Co można diagnozować i ustawiać przez złącze OBDII ?

1. Elektronika Silnika
2. System ABS
3. Poduszki powietrzne SRS
4. Immobiliser - dopasowywanie nowych kluczyków
5. Centralny zamek, alarm - fabryczne
6. Skrzynia biegów automatyczna
7. Liczniki i wskaźniki - komputer ECU
8. Radio, system nawigacji, telewizja
9. System dodatkowego ogrzewania (typu webasto lub inne)
10. Klimatyzacja
11. System pomocy przy parkowaniu
12. Regulacja zasięgu świateł (xenony)
13. Szyberdach itd.

Ponadto w przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest:

- odczytywanie oczekujących kodów błędów (DTC)
- odczytywanie zarejestrowanych kodów błędów (DTC)
- kasowanie kodów oraz kontrolki "check engine" (MIL)
- możliwość zapisywania odczytywanych danych do pliku w celu późniejszej analizy
- diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki
- dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej,
- prędkość obrotowa silnika (RPM)
- obciążenie (Calculated Load Value)
- temperatura płynu chłodzącego (Coolant Temperature)
- status układu paliwowego (Fuel System Status)
- prędkość pojazdu (Vehicle Speed)
- krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (Short Term Fuel Trim)
- długoterminowa korekta czasu wtrysku (Long Term Fuel Trim)
- podciśnienie w kolektorze ssącym (Intake Manifold Pressure)
- kąt wyprzedzenia zapłonu (Timing Advance)
- temperatura pobieranego powietrza (Intake Air Temperature)
- przepływ powietrza - wskazanie przepływomierza (Air Flow Rate)
- położenie przepustnicy TPS (Absolute Throttle Position)
- wskazania sondy lambda (Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims)
- ciśnienie paliwa (Fuel Pressure)
- sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli
różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry, aby
silnik równo pracował na biegu jałowym.
- pomiary parametrów pojazdu - mocy i przyspieszenia

Podłączenie Interfejsu VAG-COM do portu COM

Interfejs należy podłączyć do portu szeregowego komputera przewodem zakończonym wtyczką DB9 lub OBDII. Jeżeli nie chcemy zamieniać przewodu z kablem myszy, możemy wykorzystać drugi port szeregowy z gniazdem DB25 stosując odpowiednią przejściówkę - do nabycia w sklepach z podzespołami komputerowymi. Program domyślnie korzysta z portu COM1, w nowszych interfejsach USB. Jeżeli komputer diagnostyczny posiada złącze 25 pin zamiast złącza 9 pin, należy użyć przejściówki 25-9 pin. W przypadku gdy komputer nie posiada w ogóle portu szeregowego urządzenie diagnostyczne ST-E3 może pracować z konwerterem USB Serial. Podłączyć interfejs do gniazda diagnostycznego. Przekręcić kluczyk w pozycję "zapłon" (nie ma potrzeby włączania silnika) i uruchomić program do diagnostyki.

Oznaczenia rozpoznawanych sterowników pojazdu przez program VAG-COM
Engine - elektronika silnika
Transmission - automatyczna skrzynia biegów
Brake - układy wspomagania hamulców - ABS
Air Bag - poduszka powietrzna
Clutch - wspomaganie sprzęgła (elektronika)
Suspension - układ regulacji zawieszenia
Anti Slip - układ regulacji momentu napędowego
Anti Theft - alarm, immobilizer
Roof - elektrycznie otwierany dach
Central Locking - centralny zamek
Instrument - tablica rozdzielcza
AIC Heating - klimatyzacja - ogrzewanie
Seat - Driver - regulacja fotela kierowcy
Diesel Pump - sterowanie pompą w silniku Diesla
Level Control - układ regulacji poziomu auta
Interior Monitor - kontrola wnętrza (alarm)
Headlight Range - regulacja zasięgu świateł
Steering Wheel - ukiad wspomagania kierownicy (elektronika)
Central Convenience - moduł centralnego systemu komfortu
Radio - radio i system audio
Seat-mirror adjust - regulacja lusterek i foteli
Parking Aid - pomoc w parkowaniu
Add. -aux. Heater - ogrzewanie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl