silnik Buehler

Widzisz posty znalezione dla hasła: silnik Buehler





Temat: Silniki do modeli lokomotyw - pytania początkującego
Produkcja danego towaru kierowana jest do szerokiej gamy odbiorcow i wykonywana w ilosciach rzedu milionow producenta kosztuje to minimum kosztow.Powiedzmy ze produkowany silnik
"X"w zakladach "F" zostal zaprojektowany do jakiejs aparatury medycznej gdzie zaklady "F" sa tylko podwykonawca.Taka firma moze byc firma "Faulhaber" ktorego silniki sa wysoko oceniane pod wzgledem precyzji wykonania oraz jakosci dzialania i czesto sa uzywane dla celow modelarstwa kolejowego.Dobre silniki zasilane napieciem 12V DC/AC wykonane z dobrej jakosc materialu beda utrzymywac swoje parametry w granicach ktorych winny pracowac przez wiele lat , dokladnie wywazone wirniki pozwalaja na to ze praca takiego silnika bedzie cicha nawet przy wysokich obrotach i podola pracy przy odpowiednim obciazeniu podanych w parametrach silnika. Takie silniki kosztuja i napewno nie jest to fair aby porownywac je z silnikami od zabawek za cena kilku zlotych ktore mozna nabyc w sklepach elektronicznych. Czasmi nadwyzka towaru dobrej jakosci na wyprzedazy moze obnizyc cena poszczegolnej sztuki ,ale to na oku maja juz dystrybutorzy ktorzy kupuja towar nie na pojedyncze sztuki a na tysiace a wiec jest malo prawdopodobne ze hobbista kolejowy moze taki towar kupic.

http://www.gekom.martel.pl/motor.jpg
http://www.gekom.martel.pl/motor1.jpg
Na zdjeciach widoczne sa silniki: Jouef oraz Buehler. Takie silniki mozna bylo nabyc za sume 1Euro na ebay.de






Temat: Silniki do modeli lokomotyw - pytania początkującego

Napewno nie zastosowal bym taniego silnika do modelu przy ktorym "lata sie spedzilo". Dobry model nie bedzie tym dobrym , bez dobrego silnika. Proponuje Mashima silniki lub Buehler. Oba typy silnikow moge przedstawic tutaj na forum w formie wstawionych zdjec( zdjecia sa moje ,tak jak i tu przedstawione silniki ), o ile tymi drogimi ,ale zaznaczam precyzyjnymi silnikami elektrycznymi bedzie zainteresowanie.


A gdzie można kupić takie silniki i ile około kosztują. Jeśli chodzi o zdjęcia to możesz wkleić.
Michał





Temat: Silniki do modeli lokomotyw - pytania początkującego
Napewno nie zastosowal bym taniego silnika do modelu przy ktorym "lata sie spedzilo". Dobry model nie bedzie tym dobrym , bez dobrego silnika. Proponuje Mashima silniki lub Buehler. Oba typy silnikow moge przedstawic tutaj na forum w formie wstawionych zdjec( zdjecia sa moje ,tak jak i tu przedstawione silniki ), o ile tymi drogimi ,ale zaznaczam precyzyjnymi silnikami elektrycznymi bedzie zainteresowanie.




Temat: Przewijanie silnika
Silniki Buehlera mozna bez problemu dostac w firmie WoBit w Poznaniu www.silniki.pl

Model 1.16.011.304 kosztuje w detalu 112 zł (tylko nie pamietam czy netto czy brutto)

Podobno Roco do swoich modeli wkłada właśnie slniki Buehlera



Temat: Kto posiada model SM-42 von EFC-LOKO??

Czy jest dostępny na rynku jakiś model lokomotywy w skali 1:87 , który ma taki sam rozstaw osi wózka jak SM-42 (2600 mm w realu, czyli --->> ~ 29,9 mm w H0) i taki sam rozstaw osi skrajnych (tj. 10100 mm w realu, czyli --->> ~ 116,1 mm w H0)???

TO ja raz na zawsze rozwieje wszystkie wasze watpliwosci....

Silnik w SM42 EFC jest firmy Buehler...
Silnik firmy ROCO tez jest firmy Buehler...

Caly naped jest wzorowany na jednym z modeli roco...(silnik, karadny, zebatki- mozna zamowic jako czesci zamienne w roco)... ale jest wykonany od podstaw przez Pana Andrzeja

Ac o do modelu Roco na podstawie ktorego jest wykonany naped SM-ki to jest to jaksi francuski diesel FRET..

Pozdrawiam



Temat: Silniki do modeli lokomotyw - pytania początkującego

Gekom!!
Tu chodzi o BR120 ,a nie BR130.

Przepraszam ,pomylilem sie
Oto zdjecia silnikow BUEHLER w dwoch roznych rozmiarach.
http://www.gekom.martel.pl/buh4.jpg
A tu jest zestaw roznych silnikow ktore posiadam.
http://www.gekom.martel.pl/buh1.jpg




Temat: Silniki Buhler, Dunkenmotoren...
Witam,

w wielu postach spotkałem się z poradą aby silnik (np. stary PIKO) wymienić na nowego Faulhaber'a. A czy ktoś spotkał się z silnikami Buhler'a lub Dunkermotoren? Na stronach producentów spotkałem sie z dość ciekawą ofertą. Ale chciałbym poznać opinie użytkowników (modelarzy).

Pozdrawiam



Temat: moje " samoróby" PKP
No to napęd juz prawie gotowy do SU46. Wózki jezdne wyszły idealnie, napęd na wszystkie 6 osi. Niestety nie posiadam dobrego silnika i w związku z tym mam pytanko do kolegów modelarzy:
Gdzie można kupić silniczek typowo kolejkowy z obsadzonymi juz kołami zamachowymi Ostatnio zaopatrywałem się w firmie WOBIT z Poznania w silniki Buhler, ale one nie mają kół zamachowych a ich równe osadzenie wymaga kurewskiej precyzji.



Temat: ZNTK "Kwachy"
Aby buda miała sens wypadałoby upchnąć w niej jakiś napęd. Za jednostkę napędową posłuży sprawdzony w boju silnik Buehlera (jak dobrze pójdzie wzbogacony o minimum jedno koło zamachowe). No dobra moc mamy, teraz skupmy się na układzie jezdnym. Tu niestety niemal dwuletnie poszukiwania dawcy stoją w punkcie wyjścia czyli nadal nic nie spełnia moich wymagań. Odpuściłem więc przeróbki i robię wózki we własnym zakresie opierając się jedynie na rozwiązaniach ze sprawdzonych układów. Aby uniknąć niepotrzebnej dłubaniny usiadłem do kompa i po kilku chwilach miałem ładnie rozrysowany układ zębatek. Efekt na poniższej fotce a jego przeniesienie w realny świat pokażę po Salon Hobby po jego unkończeniu.



Temat: Dawca napędu dla SU45 potrzebny

A powiem Wam, że z Mehano jak się dobrze postarać można wiele wycisnąć. Właśnie skończyłem napęd do ET21 robiony z SD35, Owszem wymieniłem silnik na Buehlera ale za to z terkoczącego klekota zrobiłem poruszający sie bardzo sprawnie i niemal bezgłośnie model

To zdradź nam tą tajemnice może uda mi sie SU46 wyciszyć



Temat: M62-1764 od Gutzolda

Jednak 21 wagonow to niewiele.
To tutaj jest fotka jak mój gagarin ciągnie swobodnie w analogu równiutkie 50 wagoników. A żeby było śmieszniej to w sumie jest hybryda bo zbudowany jest z Gutzolda ale silnik ma Buehlera 304 czyli parametrycznie niemal ten sam model co jest pakowany do Roco :>



Temat: Kto posiada model SM-42 von EFC-LOKO??
Jak widac z poniższej strony to wcale tak "idealnie" nie pasuje...

http://www.zuegeonline.de...90_technik.html

Z reszta... jak skladalem swoja SM42 to poczatkowo szukalem napedu sam (bo akurat Pan Andrzej nie mial elementow do motoryzacji) i tez rozwazalem podwozie od BR290/295 z roco hobby. Przymierzajac jednak do niej wozki i rame podwozia wytrawione przez EFC niestety nie dalo sie tego sensownie polaczyc....

Dla kogos kto robi SM-ke od podstaw (a nie kozysta z gotowych wytrawek EFC), i nie przeszakdzaja mu te niedogodnosci, moze zastosowac to podwozie (i do tego ten model kosztuje caly jakies 280 zl... a same elementy do motoryzacji w EFC plus silnik Buehlera ponad 200...) ale dla takiego purysty jak ANdrzej Cieslicki bylo to nie do pomyslenia aby wymiary odbiegaly o ponad 1 mm

Z reszta jak juz napisalem wyzej.. mozna zastosowac seryjne podwozie z modelu Roco wraz z napedem.. tylko od inne lokomotywy... ktora sama kosztuje ok 600zl i nie jest juz produkowana (ile dobrze pamietam)



Temat: Moje SM42
ciemniejsza wyszla o wiele lepiej jesli chodzi o malowanie poniewaz ta jasniejsza strasznie sie blyszczy co w rzeczywistosci nie ma miejsca. ogolnie bryla lokomotywy wyglada calkiem dobrze poprawienia wymagaly by jedynie detale oraz oczywiscie malowanie ktore nie jest za dobre. naped za pomoca silniczkow od cd nie jest chyba najszczesliwszym pomyslem ze wzgledu na ich mala trwalosc i kiepskie wlasnosci, polecal bym jakies 5 polowe silniki buehlera na przyklad oczywiscie wiaze sie to ze sporymi w porownaniu ze zlomowanym napedem kosztami jednak warto zainwestowac. jak na pierwszy model bardzo dobre konstrukcje liczymy na dalsze sukcesy i oczywiscie relacje na forum



Temat: Kto posiada model SM-42 von EFC-LOKO??

Jak chcesz mieć 100% pewność to napisz lub zadzwoń do Parowozika. Napewno ci udzieli odpowiedzi jaki naapęd jest zastosowany w ep09 .

Hmm....dzięki za podpowiedź. Przejrzałem stronkę Roco i nic nie znalazłem na temat napędów....a w SM-42 wiem że jest silnik Buehlera....czyli też wszystko od podstaw....



Temat: mały silnik z duuużym przełożeniem

Sęk w tym, że wcale nie chcę aby to urosło do rangi projektu. Poproszono
mnie o znalezienie odpowiednich silników (AFAIK do obracania "wsadu" w
inkubatorze :)  Najlepiej rozwiązałby sprawę jeden celny adres.


A firmy Buhler?
Kiedyś kupiłem 3 sztuki, 6 obrotów na minutę, jakby dobrze poszukać
to może jeden na godzinę się znajdzi :-) Tylko czekałem na nie 2 miesiące
To na taki powolny pewnie z pół roku się zejdzie :-(
Musiałbym przeszukać wizytówki, jest gość od silników tylko że drogie
te jego silniki bo podobno oryginalne hamerykańskie.


P.S. Sorry Arturze za płytki. Naobiecywałem, ale jakoś tak krucho mi z
czasem :-(


Z tego co się orientuje, to koniec świata nadejdzie dopiero we wtorek ;-)
A piwo to pewnie już toporkami rąbać będziemy :-)
pzdr
Artur





Temat: Gt 2x4/4
Sama wymiana silnika niewiele tu da. Powiem szczerze, że niewielką różnicę dostrzegam, między lokiem z wirnikiem trójpolowym ( BR44 TRIX ) a Faulhaberem ( BR38 TRIX ). Oba napędy jęczą z tym, że w BR38 pozostał sam warkot przekładni...

Nic się na to nie poradzi, tak to już jest z Trixem.

Nawet stary ( płaski ) silnik Fleischmanna z przekładniami i zębatkami, jest cichszy od układu napędowego TRIXa i to z Faulhaberem. Przynajmniej tak to jest u mnie, a mam kilka loków z obu firm.

np.

FL BR03.10 ( płaski silnik ) - napęd słyszalny
FL BR55 ( płaski silnik ) - napęd słyszalny
FL BR41 ( buehler ) - napęd cichy
TRIX BR96 ( trójpolowiec ) - napęd głośny
TRIX BR38 ( Faulhaber ) - napęd głośny
TRIX BR55 ( Faulhaber ) - napęd głośny
TRIX BR44 ( trójpolowiec ) - napęd bardzo głośny
Marklin Hamo BR52 (trójpolowiec ) - napęd bardzo głośny

Jest jeszcze jeden argument "za" silnikami typu dzwonkowego ( TRIX ), są bezobsługowe i wyśmienicie śmiegają pod DCC.



Temat: Przewijanie silnika


cena: 128pln brutto
termin realizacji: -

Dzięki za wiadomość. Bardzo mi się nie śpieszy, dopiero na wakacjach będę miał czas żeby sobie porządnie pojeździć.
Zastanawiam się jednak czy nie wybrać Buhlera, wiadomo że z silnikiem Roco nie byłoby żadnego problemu z montażem, ale słyszałem opinie (między innymi na tym forum), że buhler jest znacznie trwalszy. Z kolei z własnego doświadczenia wiem, że Rocowskie silniki są cichsze w porównaniu z buhlerami -przynajmniej tak jest w przypadku moich loków.
Które rozwiązanie bardziej byście polecali



Temat: Problemy z napędem BR 120
2 lata temu przywiozłem sobie z Berlina nowiutką BR120. Napęd tego modelu od początku nie za bardzo mi się podobał, był głośny i mało płynny. Jednak model jeździł całkiem znośnie i oczywiście lepiej niż BTTB. Jakiś czas temu jednak gagar zrobił się jeszcze bardziej głośny, zwalniał i "kaczkował" na łukach, a prędkość nie za bardzo była proporcjonalna do napięcia w szynach - raz jechał szybciej raz wolniej przy stałym napięciu. Zajrzałem do środka i widzę że silnik w czasie pracy nieźle smierdzi i dymi. Pod koniec "testów" już się ledwo kręcił. Więc wychodzi na to że silnik zdechł... i to Buhler! Wczoraj siedziałem ponad pół dnia nad modelem i wymieniłem Buhlera na pięciopolówkę od BR52. Pomogło tylko o tyle, że model jeździ teraz z prędkościami zależnymi od napięcia. Jednak nadal wydaje z siebie odgłosy niczym traktor i przycina się w łukach - i tu pytanie - co zrobić? Zaznaczam że model jest czysty i nasmarowany oraz bardzo mało jeżdżony (parę kółek raz na 1 - 2 miesiące).

HELP!



Temat: M62-1764 od Gutzolda

Piko tez ma Buhlera? Mam 180 i 371 ciekaw jestem jaki silnik tam siedzi? Taki oto silnik w Pikolcu siedzi:
http://www.modelmania.com...oducts_id=17372
Z pewnościa nie jest to żaden Buhler, a zwykła trójpolówka - niestety.



Temat: ET 22 Modart - Projekty
Kilka szczegółów więcej:
silnik 3-polowy Buhler,
dwa koła zamachowe,
napędzane 4 osie /2 - gumki przyczepnościowe/,
przekładnia modułowa /kardan, ślimak, zębatki/,
gniazdo dekodera NEM 651 /chyba, że jest jeszcze jakieś inne 6-pinowe, którego nie znam/, na głośniki nie ma miejsca,
oświetlenie diodowe zmiennokierunkowe.
kinematyki ks nie ma, sprzęg skrzynkowy.
O oznaczeniach już pisałem.



Temat: Tabor PKP z kartonu
SU45-220 ukończona ale podczas Trako zmieniła właściciela i zdobi teraz gablotę zaprzyjaźnionego kolekcjonera. Jako, że kocham tego loka nie mogłem sobie pozwolić na brak jej w kolekcji więc zacząłem kombinować nad następną. Z racji bogatego materiału zdjęciowego SU45-070 postanowiłem zrobić właśnie tą. Niestety nie miałem pod ręka SD40 więc na wózki poszedł Alco Century 628 oczywiście od Mechano. plus silnik pięciopolowy Buehlera Wózki są o tyle ciekawe, że tak samo niesymetryczne jak w SU45 a rozstaw osi różni się jedynie o 1mm, więc jak komuś nie przeszkadza taka odchyłka ma GOTOWY wózek pod sukę. Ja oczywiście przesunąłem oś skrajną do prawidłowego rozstawu, niestety kosztem pogorszenia właściwości jezdnych loka (ma tendencję do poślizgów). Maskownice wózków tym razem zrobiłem trawione. Po półtoratygodniowym grzebaniu lok wygląda tak:



Temat: Br03/03.10 Fleischmann
BR03 FL nr.kat 4104 tez ma Buhlera (o 4105 juz bylo ma - tez widzialem)
buhler w BR03 - 4103 tak wyglada.

Stary silnik FL "poprzeczny" - tez ladnie chodzi pod DCC.
Tyle ze go slychac.



Temat: Dawca napędu dla SU45 potrzebny
A powiem Wam, że z Mehano jak się dobrze postarać można wiele wycisnąć. Właśnie skończyłem napęd do ET21 robiony z SD35, Owszem wymieniłem silnik na Buehlera ale za to z terkoczącego klekota zrobiłem poruszający sie bardzo sprawnie i niemal bezgłośnie model



Temat: BR 13 a Pd5
Witam

Jak model prezentuje się pod względem napędu, czy jest on cichy? Z tego co wyczytałem w tescie modelu na stronie www.miba.de posiada 5cio polowy silnik buehlera z kołem zamachowym.



Temat: V36, Tillig
Silnik to Buhler, trójpolowy, ale nie ten z najnowszej produkcji z kołami zamachowymi, tylko ten z bardzo mocnymi magnesami. Niektóry twierdzą, że lepiej sprawował sie ten od BTTB niż to co upycha tam nadal Tillig



Temat: Przewijanie silnika

Silniki Buehlera mozna bez problemu dostac w firmie WoBit w Poznaniu www.silniki.pl
Dzięki za link




Temat: Silniki w lokach Tilliga i nie tylko!


Peresvet
Silniki pięciopolowe

BR 120 (2) Buhler

TE 10
TEP 10
2TE 10
TE 3
TE 7

Wszystkie lokomotywy Peresveta posiadaja ten sam model silnika Buhlera.

Krzysztof



Temat: Orientacyjna cena Mobot Explorera.
Orientacyjna cena robota MOBOT-Explorer będzie wynosiła 850 zł. Zważywszy na fakt, że robot jest wyposażony w 4 solidne silniki renomowanej niemieckiej firmy Buehler typu 1.61.077, gdzie cena takiego silnika przy cenie jednostkowej to ~140zł , cena całego robota jest bardzo atrakcyjna.



Temat: Trzy czy pięciopolowe silniki? Spis modeli Tilliga
A jaki silnik wsadza Peresvet w swojego M62? Wiem, ze Buehlera, ale czy 5-polowego?



Temat: Nasze strony internetowe
Już niedługo pojawi się nowa wersja strony poświęconej silnikom firmy Dunkermotoren i Buehler - www.silniki.com



Temat: V36
Marcinie czy ten silnik to nie 3-polowy Buhler? bo jeśli tak to podwozie nie zmieniło sie chyba wcale jedynie wsadzono owy adapter, który można wyjąć wysuwając jeden bolec. W jego miejsce wstawić standartowy silnik bttb- identycznie jak w przypadku BR81



Temat: Silnik do br130
A jaki jest najlepszy silnik do br130 firmy Buehler lub inny w niskiej cenie ?

pozdrawiam



Temat: V36

Marcinie czy ten silnik to nie 3-polowy Buhler? dokładnie tak!
no i różnią się kołami - tilligowskie są z lepszego metalu.
ja natomiast nie miałem takiego problemu z moimi tilligowskimi v36 jak Marcin.



Temat: Modele PKP z mosiądzu

Zawsze można użyć jeszcze Buehlera, parametrycznie i jakościowo nie gorszy a dostępny w Polsce.

Jakoś też go u nas nie widziałem

P.S. Przepraszam, że w tym wątku, ale chcę dokończyć temat silnika.



Temat: Silniki w lokach Tilliga i nie tylko!
Przejrzałem katalogi tilliga z lat 2001, 2002, 2004, 2005/2007 i tam można wyczytać w opisach modeli bardzo ciekawe rzeczy.

1. Silniki w modelach NIE ZMIENIAŁY SIĘ PODCZAS PRODULCJI MODELU. Z jakim motorkiem wyszedł model, taki motorek jest do dziś (przynajmniej taki był tam od 2001 roku)

2. Przy każdym z typów modeli o opisie silnik pięciopolowy jest wyszczególniony, natomiast silnik trójpolowy wyszczególniony był wcześniej, (2001) a potem to było napisane po prostu jako silnik z masami kinetycznymi. Są też tzw. silniki standardowe (bez kółek zamachowych)

Zatem lecimy:

1. Silniki bez kółek zamachowych (trójpolowe)

BR 01
BR 81
BR 92
V 36
T 334
E94

2. Silniki trójpolowe z kołami zamachowymi (w nawiasach ilość kół zamachowych)

V 60/BR 106/346 (1)
V 180/BR 118/228 (2)
BR 119 (2)
V 200/BR 120 (2)
V 200.1/BR 221 (2)
BR 215/218/225 (2)
NOHAB (2)
SVT 137 (2)
E 44 (2)
BR 212/243/112/143/114 (2)
BR 250 (2)
BR 101 (2)
ICE (2)

Silniki pięciopolowe (w nawiasie ilość kół zamachowych)

BR 50 (1)
BR 52 (1)
BR 52.80 (1)
BR 86 (nowe podwozie) (1)
V 100 BR 110/111/112/203/204 (2)
VT 137 (2)
BR 172 (2)
DESIRO (2)
E 11/42 BR 211/242 (2)
E 10.3 (2)
VT 2.09 (2)

Powyższe dane są danymi katalogowymi i nie podlegają dyskusji. Tak jest. Niezadowolonych z powyższych danych odsyłam do katalogów Tilliga, na strony z opisem lokomotyw TT oraz można kierować maile do Tilliga, ale dowiecie się tego samego.

Spis będzie aktualizowany przy wydaniu nowych loków!

Peresvet

Silniki pięciopolowe

BR 120 (2) Buhler
TE 10 (2) Buhler
TEP 10 (2) Buhler
2TE 10 (2) Buhler
TE 3 (2) Buhler
TE 7 (2) Buhler

Silniki nieznane Pana Roberta proszę o skorygowanie danych

VT 135
VT 133
AC 1A

Roco Właścicieli prosze o dane odnośnie silników

BR 80 silnik pięciopolowy (1)

BR 232 silnik pięciopolowy (1)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl