silnik Endura

Widzisz posty znalezione dla hasła: silnik Endura





Temat: Czy TEN olej nadaje sie do Foki 1.8 TDDi ??

A to nie bedzie TDCi? TDDi wydaje mi sie, ze sa do 2001 roku produkowane...

w Polsce z tego co wiem w 2002 roku Endura TDDI zastąpiono Silnikiem Duratorq TDCI

a na zachodzie chyba dłużej trwała produkcja TDDI, poniewaz jak kupowałem swoja fokę to widziałem TDDI z 2003 r.





Temat: ESCORT - jaka temperatura??
Witam,

Najpierw kilka słów wyjaśnienia: W Escortach wskaźnik temperatury składa się
z małego białego pola/NORMAL/małego czerwonego pola.

Problem  jest taki że temperatura na nim prawie nigdy nie wchodzi na pole
normal (nawet po bbbaaaaardzo długiej jeździe). Jak auto zatrzymam to
temperatura się podnosi nieznacznie( na początek NORMAL) , ale w środku
nawiew ciepłego powietrza jest tylko lekko ciepławy.

Co to może być??     Podejrzewam termostat...... --- a jeżeli tak to jak go
wymienić, jest to prosta sprawa (bo jest chyba od góry na bloku silnika)

Co sie mogło jeszcze zwalić??  Jak to sprawdzić ABY WIEDZIEĆ NA BANK!!

Pozdro,
Rafał K, Escort 1.3 Endura-E (98)







Temat: Sprzęgło psuje wszystko ...?
Witam ! Właśnie wróciłem z warsztatu ,ehhh co to za noc ale do rzezczy.Forum Focus ale Ford to Ford więc zapytam tu ponieważ na inne forum nie mam potrzeby się rejestrować .
Wymianiałem z sąsiadem sprzęgło w Mondeo mk2 kombi 1.8 endura DE (diesel) a jak to w tym silniku lub jak to w mondeo trzeba było wyciągać całe przednie zawiesznie, może nie tyle wyciągać co porozkręcać.Złożyliśmy wszystko jak było piękne ładnie sprzęgło sie nie ślizga ALE co sie stało z kierownicą ? Wspomaganie czuć że działa ale jadąc i np chcemy skręcić z lewo jak zostawimy kierownice na lewo tak zostaje ( obojętnie lewo czy prawo czy prosto ) poprostu jest sztywna. Co sie tylko dało nasmarowaliśmy ale to było na marne. Moje pytanie brzmi DLACZEGO TAK SIE DZIEJE ? Znajomy mechanik twierdzi ze w kolumnie mogła podwinąć się guma i może to powodować , no ok ale czy by po 30 km nie nalazła na swoje miejsce ? Z tego co zauważyłem to alternator siedzi z tyłu a nie jak w foce z przodu, by go wymienić trzeba też odkręcac połowe prawego koła. Ma ktoś pomysł co mogło się stać z ta kierownicą ? Przed wymianą sprzęgła było ok



Temat: Corsa B 1.5D problemy z porannym odpalaniem.
Co prawda maiłem do czynienie z innym samochodem i innym silnikiem (Mondek 1,8 turbodiesel Endura De pompa Lukas z intercoolerem), ale co rano występował problem z odpaleniem, gdy już odpalił to obroty falowały w granicach 600 – 1000obr/min a samochód przeistaczał się w parowóz. Gdy się rozgrzał było ok.
Wczoraj wymieniłem świece żarowe na nowe a dziś w południe dzwoni do mnie mój starszy i mówi, że ma nowy samochód




Temat: Corsa B 1.5D problemy z porannym odpalaniem.

Co prawda maiłem do czynienie z innym samochodem i innym silnikiem (Mondek 1,8 turbodiesel Endura De pompa Lukas z intercoolerem), ale co rano występował problem z odpaleniem, gdy już odpalił to obroty falowały w granicach 600 – 1000obr/min a samochód przeistaczał się w parowóz. Gdy się rozgrzał było ok.
Wczoraj wymieniłem świece żarowe na nowe a dziś w południe dzwoni do mnie mój starszy i mówi, że ma nowy samochód


A moglbys napisac jedna wazna dla mnie rzecz? Czy przed wymiana swiec zarowych sprawdzales je np 'na kabelek'? U mnie niby w ten sposob sprawdzajac sa sprawne, ale mam co do tego testu spore watpliwosci. Jutro jade na regulacje luzu zaworow, a pozniej zanim pojade na sprawdzanie kompresji i wtryskow, chyba zaryzykuje wymiane swiec w ciemno. Troche jestem podlamany bo ostatnio po 8h stania juz nie zapalila wcale...

Pozdrawiam.



Temat: Ford Mondeo TD

Witam

O ile mi wiadomo to komputer (TCI) jest stosowany w Mondeo od IX 96, nie
jest to zadna zaawansowana technika (porownujac np. do TDI z VW) ten motor
nadal chodzi na zwyklej pompie, wtrysk posredni itd. Jedno co zmienili to
dolozyli 2 KM (90 KM) i nazwali to Endura DE. Wszystko to dotyczy tylko
modeli z nowa buda (!) Ogolnie rzecz biorac nie masz sie co martwic -
komputera raczej nie masz (to silnik taki jak w Sierze +intercooler), poza

ksiazke - NIE STOSOWAC ZADNYCH DODATKOW DO OLEJU. Facet to jest Turbo!!!! -
olej ma byc rzadki a nie gesty jak smola. Dodatki do paliwa to juz w ogole
bzdura (poza zima). Jedz na diagnoze spalin, sprawdz cisnienie sprezania i
dojdziesz moze co to jest.

Powodzenia,

Pawel
98 Mondeo TD TCI


Jezdze bardzo spokojnie (model 95/96) i nie wiem skad do diabla takie
spalanie.
Ludzie pisza ze pali im 5.5-6l. Sprawdzalem filtry - sa czyste, swiece sa
nowe, olej wymieniony wiec o co chodzi? Moze jakis polepszacz do paliwa?
widzialem takie na stacji, kosztuja okolo 10 - 20zl STP zdaje sie. Czy ktos
juz stosowal takie wynalazki?
Z jakimi efektami? Czy stosowanie takich specyfikow wiaze sie z jakimis
zagrozeniami?

pozdrowienia!


--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/





Temat: Ile pali Wasza Fiestka 1,25 w mieście?

moi drodzy zetecy, wczoraj jak zawsze na TVN Turbo oglądałem Zakup Kontrolowany. Jakaś rodzina poszukiwala malego rodzinnego samochodu i pokazali im Fiestę Mk6 1.3 Duratec. Prowadzący dziennikarz szanowany przez mnie Adam Kornacki powiedzial że te Durateki zastąpiły "paliwożerne i niedynamiczne zetec'i". i tutaj pies jest pogrzebany. Jak sami wiecie samochody te lubią sobie pochlać, ale to do czego się przyczepiam to "niedynamiczne". Jak na taki mały silnik (1.25) to dynamika jest świetna. Zgadzacie się z Kornackim czy jak ja macie inne zdanie od niego ?

Taaa...jasne...tyle, że 1.3 Duratec to jest nic innego jak stara Endura...jedynie w mkVI ma bodajże moc 70KM



Temat: Fiesta, świece, pasek rozrządu
Witam.
założenia: Fiesta '98, Flair, 1.3 Endura, prawie 80 tys.
1: Trzeba wymienić już na pewno świece. prawda? Na jakie wymienić, co by
silnik działał jak trzeba i jeś;li się da, żebym z głodu nie umarł.

2: Z tego co wiem [na autach - mechanice - znam się tylko teoretycznie] co
60 tys. powinno się wymienić, pasek rozrządu. Czy wymieniać  sam pasek, czy
jeszcze jakieś elementy, jeśli tak to jakie?

Jeśli mógł bym prosić o jakieś porady, mniej więcej określenie kosztów
zakupu paska - ewentualnie innych części, jak i samych świec.

i pytanie 3:
Na co zwrucić uwagę mechanika?
co jeszcze po takim przebiegu trzeba sprawdzić???
[oczywiście filtry, olej, płyny wymieniam jak trzeba, więc to odpada]

Prosił bym o jak naj obszerniejsze info,
no i o wyrozumiałość:)

Dziękuje
B.
Granatowa Fiesta [SG]





Temat: Ciśnienie oleju


Cześć, podepnę się pod wątek - pisałem kiedyś o Audi 80 TD, które
przywiózł sobie kolega - objaw identyczny, jak u Sprusa, czasem
dłużej nawet poświeci kontrolka; raz widziałem, że zgasła od razu.

samochodów? Kontrolka nie gaśnie od razu =remont silnika?


Możliwe są problemy z pompą, z czujnikiem, ale akurat w 1.3 endura się
często spotyka ten problem który został opisany. Przynajmneij ja spotkałem
już w dwóch. Zwykle bym jednak obstawiał brak panewek.




Temat: Ile spala Fiesta 1.1 i Escort 1.3
Mam escorta '97 1.3 endura-e (wiel.wtrysk) i w miescie pali (w
lecie) ok 7,4 - 7,5 litra. Jeżdżę w miare dynamicznie, ale na
normalnych obrotach. Teraz (-20 do 0 st.C) pali ok 8 - 8,5 litra
na 100 w miescie. Taka różnica na pewno wynika po częsci z tego,
że dochodzi jeszcze grzanie silnika podczas skrobania szyb i
więcej stania w korkach....




Temat: Ford Escort - potrzebne opinie :)


Kolejny wybór padł na Forda Escorta. Czy za tą cenę dostanę coś w miarę ?
I jak się mają ceny części zamiennych, bo wiadomo, że co jakiś czas trzeba
będzie coś wymienić.

Patrzyłem na roczniki 91-94, ale za 6500 to dostanę przyzwoite autko,
czy nie.


Zdecydowanie unikaj silnika 1.3 "Endura".

Pozdrawiam,





Temat: Ciśnienie oleju


Gdzie szukać problemu (i czy to w ogóle jest problem)? Na co jestem
narażony bagatelizując problem?


1.3 Endura? hmmm remont silnika prawdopodobnie :-/ Jest szansa że lejąc
gęsty olej pojeździsz jeszcze długo bo one tak mają, ale występuje ryzyko że
w końcu się zatrze albo urwie się korba...




Temat: Ciśnienie oleju


1.3 Endura? hmmm remont silnika prawdopodobnie :-/ Jest szansa że lejąc
gęsty olej pojeździsz jeszcze długo bo one tak mają, ale występuje ryzyko że
w końcu się zatrze albo urwie się korba...


Teraz turlam się na Visco5000 bodajże, co polecasz zalać?

Pozdr,
Sprus





Temat: Ford Fiesta Endura-E jaki to silnik?


Dzieki za odpowiedz.


Odpowiedz niezgodna z rzeczywistoscia :-/


| Silnik 1.3 ENDURA to stary fordowski silnik
| z dolozonym jednopunktowym wtryskiem


Wtrysk jest wielopunktowy!





Temat: Opis silnika 1,3 endura
Witam
Potrzebuje opis silnika 1,3 endura do fiestki 4. W ksiazce niestety jest tylko silnik 1,25 i 1,4 :(
Czy ktos posiada taki opis?



Temat: Wykres silnika 1,3 endura-e mk5
Witam!

Mój kolega potrzebuje wykres mocy i momentu silnika 1,3 endura-e stosowanego w fieście mk5. Czy ktoś z forumowiczów dysponuje czymś takim?

P.S.Jeżeli nie trafiłem z działem to proszę modów o przeniesienie



Temat: silnik do focusa kombi 1.8 td 99r
w e-tis'ie z tego wątku:http://forum.focusklubpolska.pl/viewtopic.php?p=352460#352460
widnieje wersja silnikowa z oznaczeniem endura-di-td
czy endura-di i endura-td to różne silniki, czy zmieniło się oznaczenie?



Temat: Pytanie o silniki escorta


| Czy ktos moglby mi naswietlic roznice miedzy silnikiem 1,3 endura a,
| 1,3
| zetec .

A był taki silnik 1,3 zetec? Czy może chodziło Ci o 1,25 ?


Nie było.





Temat: Pytanie o silniki escorta


Czy ktos moglby mi naswietlic roznice miedzy silnikiem 1,3 endura a, 1,3
zetec .


A był taki silnik 1,3 zetec? Czy może chodziło Ci o 1,25 ?





Temat: Pytanie o silniki escorta
Czy ktos moglby mi naswietlic roznice miedzy silnikiem 1,3 endura a, 1,3
zetec .




Temat: Przeglad w Escorcie??


jaki silnik?


Jezdzi jako "drugie autko w rodzinie" , mam go od nowości.  :-)
a na codzien smigam do pracki CC700 :-(
A silnik 1.3 Endura-E

Pozdrawiam,
Rafalk,





Temat: [MK4] Moja Fiesta By AFI
Samochod ładny, sporo przeprowadzonych drobnych zmian...

Endura-DE ten silnik dostał miano wyjca zlotu w Sulistrowiczkach



Temat: wlew oleju
Jeśli silnik to 1.3 endura to korek zdejmuje się pociągajac go do góry. Korek to takie czarne coś z żółtą ikonką oleju. Czasami ciężko idzie, to trzeba go wziąść na pudziana



Temat: Jak podkrecic diesla?
Chodzi mi konkretnie o escorta 1.8 TD Endura DE? Ten silnik jest juz
sterowany modulem, a pompe ma Lukas.

pozdrawiam
Marcin





Temat: Przeglad w Escorcie??
Aha zapomnialem dodac: SILNIK 1.3 Endura-E

W Auto-Boss przeglad po 45tys kosztuje 390 zl z materialami i chcialbym
wiedziec co mi moga za to robic??

Pozdrawiam,
RafalK,





Temat: Fiesta - V generacja ?


Jestem zainteresowany samochodzikiem, ford fiesta Vgeneracja, rocznik 2000
silnik 1,3 endura


Moze sie myle , ale V generacja fiesty  miala premiere w zeszlym roku , a w
Polsce dopiero ma sie pojawic ...

Pozdr.Jacek57





Temat: mondeo - endura
mam forda mondeo 1.8 td '99. na silniku wudnieje napis endura. co on
oznacza? zapewne to jakas wersja silnika lecz czym sie rozni od zwyczajnej?
znacie moze jakies parametry tego silnika? macie jakies spostrzezenia na
jego temat?
pozdrawiam: denree




Temat: Przeglad Ford Escort - pytania
o ile wiem w moim silniku nie ma samoregulatorów luzu zaworowego, i trzeba
je regulować

a silnik to:   1.3 Endura-E (60KM) z wielopunktowym wtryskiem





Temat: Jaka różnica w silnikach diesla???
Wiecie może jaka jest różnica w silnikach diesla w focusie?
Focus Endura 1.8 DI Diesel Turbo a Focus 1.8 DuraTorq TDDI, zwykły tdi i tdci?



Temat: [MK4] Fiesta 1.7 VCT - zoharek ^^
Z tego co patrzyłem to swap na silnik od forda pumy jest dość kosztowny i chciałbym spytać czy jest możliwość użyć innego silnika o większej mocy niż moja 1.3 endura?



Temat: silnik 250 lub 380, do enduro...
Pomyśl o jakimś silniku może od hondy xl, w gruncie rzeczy to endura, opinię mają wzorcową.



Temat: silnik do focusa kombi 1.8 td 99r
Nie wszyscy urzędnicy są biegli w sprawach samochodowych.....

Najlepiej zdjąć plastik na silniku i odczytać napis z dużych liter :
ENDURA- D to będzie TDDI
DURATORQ to TDCI

1 ma 75KM (56 kW) lub 90KM (67 kW)

2 ma 100KM (75 kW) lub 115KM (86 kW)



Temat: MONDEO - jaki mam silnik?????
Witajcie!
Właśnie sprowadziłem mondeo kombi z motorkiem 1.8TD.
Na pokrywie klawiatury jest napis  "ENDURA DE"
Czy to jest silnik z bezpośrednim czy jeszcze pośrednim wtryskiem?
(może jakieś dane techniczne ktoś posiada...)
dzięki.




Temat: Kupno Escorta 1.8 TD z IC
Endura ? A może DuraTEC/DuraTorq ?

Szwagier miał wolnossącego diesla 1.8. Auto znacznie starrsze, na pewno większy przebieg, a z samym silnikiem problemów nie miał.



Temat: Escort 1.8TD Endura DE
Witam. Da sie do tego silnika podpiac ten komputerek ? na 3 wtrysku ma jakis kabelek prawdopodobnie czujnik jakis + na pompie wtryskowej na ciegnie od linki tak jakby odpowiednik czujnika polozenia przepustnicy(3 kable) + przeplywomierz



Temat: Jaką mam fokę?
no wlasnie jest z zagranicy, z Belgii, i jest z przed liftingu. Troszke poszukalem, ale problem jest z tym maly. Wlasnie sprawdzilem na silniku pisze endura, wiecie cos na ten temat?



Temat: sprzedam-kupię-zamienię-oddam
Troche nierowerowe ale ludzie uprawiaja rózne sporty wiec zamieszczam:
Elektryczny silnik zaburtowy Mini Kott endura 30 rocznik 2000 wyplywane ok 10 godzin, w komplecie akumulator, oraz prostownik, czyli pelen zestaw naladowac i plywac, cena do uzgodniebnia atrakcyjna polecam




Temat: Może kogoś zainteresuje "dane regulacyjne Ford Focus 1,

Typ silnika C9DA lub C9DC (LD18; Endura-Di)

moje maleństwo - C9DB

kombiiiiiiii



Temat: Kupic - nie kupic - pytanie do fordoznawcow
jeszcze jedno, czy ten silnik to nie jest przypadkiem Turbo?

na pokrywce pisze ENDURA costam....

wojtek





Temat: Problem!!
Witam. Mam poblem zresztą już któryś z kolei. Po zapaleniu obroty silnika spadają i fiesta gasnie. Przy ponownym rozruchu jest już ok. Poprzednio wymienilem CPP i krokowca.
Fiesta MK IV 1,3 ENDURA-E



Temat: Śruba 3 łopatki do silnika elektrycznego
Witam,
ja nie posiadam silnika endura 36 ale mam Minn Kota maxxum 55T, do tego silnika mam dodatkową śrube Kipawa.
Śruba wykonana jest włókna węglowego 3 łopaty.Coś za coś,zwiększa się A,pobierany z aku o około 5A-10A,róznica w prędości o 1km/h-1,5km/h
Na oryginalnę śrubie,pod wiatr 6-7 w skali beauforta idę jak przecinak 6km/h na 2/3 mocy Prąd z aku 30A,łódz waga wraz z załogą 700kg.(teraz mam inną łódz)
Podczas pływania na łodzi mam specjalnie zrobiony miernik,który pokazuje napięcie aku oraz prąd poboru w A.Miernik jest wpinany w szereg pomiedzy silnikiem a aku.


Mogę ten miernik polecić i uznać ,za bardzo przydatny bajer.
Podczas ładowania aku miernik działa odwrotnie tzn.pokazuje napięcie aku i prąd jakim jest ładowany.

Czas pływania zależy np czy płyne pod wiatr czy z wiatrem.Widze,że pobierane jest 20A przy prędkości która mnie interesuje, a że aku mam 100Ah oznacza że mogę płynąć 5h.Ustawiam w echosondzie TIMER z alarmem na 5h i odlicza,po 5h wymieniam aku na nowy 100Ah i wale do domu

W tym sezonie wykonam na całym nowym sprzęcie testy, i opiszę na forum.
Zmieniłem wszystko,od łodzi przez przyczepe itd.nie będe się tu rozpisywał na razie co i jak, ale powiem że sprzet który kupiłem do pływania przekroczył 9 tyś.złotych
Testy będą konkretne, będą zawierać dane:
1.Stan wody tzn.prędkość wiatru w km/h, skala beauforta
2.Prędkość łodzi z GPS,oraz pozycja
3.Nazwe jeziora
4.Powstanie mapa batymetryczna jeziora w 3D

Dane elektryczne:

1.Stan aku
2.czas pracy silnika na aku
3.pobory prądu z aku na różnych pozycjach rumpla adekwatnie do mocy
4.czas ładowania aku,wraz z prądami ładowania

itd

Pozdrawiam

PIT



Temat: Cykanie zaworu CVT
niema rzeczy niemożliwych w Mondeo mk2 1.8tdi,97r. odnośnie egr to jest on na dolocie z lewej strony w silniku endura- de z turbo, w innych nie wiem bo nie widziałem. u mnie ciekło z pod egr. zrobiłem tak- zdemontowałem chłodnice powietrza doładowującego, kolektor dolotowy połączony jest z kolektorem wylotowym małą cienką rureczką którą spaliny(część) wraca poprzez egr do silnika. rureczkę tę zdemontowałem całkowicie otwory zaślepiłem, na wylocie grubą stalową płytką wyciętą z płaskownika 3-4mm bo jest wys temperatura żeby więc go nie przepaliło, spasowałem i przykręciłem. z otworkiem w dolocie to samo ta sama płytka tylko dokładnie wygładzona i uszczelka z pergaminu mocno dokręcone i gitara, zawór u mnie ciekł więc zrobiłem zdemontowałem miedziany kapturek w który jest wpięty wężyk od serwo egr-a, obracałem go w lewo kluczem (żaba) z wyczuciem żeby go nie zmiażdżyć bo miękki jest, potem podważyłem wkrętakiem i sam zeskoczył, wewnątrz jest sprężyna która zamyka egr, oraz dekielek miedziany,membrana gumowa,tulejka. zdemontowałem wszystko to z trzpienia na którym to siedzi, ale to nie wszystko, bo u mnie egr ciekł, więc jest jeszcze metalowy dekielek a pod nim uszczelka jest to wciśnięte w korpus kolektora dolotowego i zabezpieczone kilkoma zagnieceniami krawędzi otworu, słowem wygrzebałem go obcęgami razem z tą uszczelką która okazała się pęknięta, pod tym jest niespodzianka mianowicie mosiężna tulejka która jest prowadnicą dla trzpienia egr-a, nie ruszałem jej, wpadłem na pomysł aby trzpień nagwintować i uszczelnić wyciek, nagwintowałem go narzynką m6, trzpień ma średnicę 5-5,1mm, słaby gwint ale starcza, założyłem dorobioną , spasowaną w gniazdo po uszczelce podkładeczkę a pod nią pergamin, na to podkładeczkę mniejszą i tulejeczke a niej gumową rureczkę nieco dłuższa od tulejki metalowej jakieś 2mm, na to podkładeczka i nakrętka około 20mm długości lekko młoteczkiem wprawiona w elipsę(scentrowana)dokręcone z wyczuciem coby gwintu nie urwać. i gotowe. obciąłem cieńszą końcówkę trzpienia żeby kapturek założyć z powrotem i egr mam z bani, rureczkę zaślepiłem zatykając cienką rureczkę od kapturka egr-a od środka zakleiłem żywicą. nie cieknie, spaliny nie dławią silnika, żwawszy, z 5 koni więcej, a i nie kopci.



Temat: Ford Fiesta - pytania
Witam

Mam kilka pytań dotyczących Forda Fiesty (rocznik 1999).
Chodzi mi głównie o silniki 1,25 Zetec i 1,3 Endura (nie wiem czy są
inne odmiany silników tej pojemności?).
Który z tych silników jest lepszy? Którą wersję wybrać?
Chciałbym się również dowiedzieć od użytkowników Fiesty jakie jest
spalanie w jeździe na trasie, w jeździe mieszanej i w jeździe
miejskiej?

Wcześniej miałem dylemat z zakupem samochodu - Astra/Fiesta ale raczej
zrezygnuję z zakupu Astry, gdyż wydaje mi się, że Fiesta jest zrobiona
solidniej, ma lepszy silnik, bardziej dynamiczny niż ten 1,4 16V w
Astrze i jest bardziej niezawodna.
Wnętrze Fiesty nie jest może tak przestronne jak w Astrze (chodziło mi
głównie o tylne siedzenia - fotelik dla dziecka i dwie dorosłe osoby)
ale z tego co poczytałem jest staranniej wykonane, z dobrych
materiałów (plastiki), nic nie skrzypi jak w Astrze.
Wiem, że nie ma samochodu bez wad ale jak czytam i słucham opinii, to
Astra ma ich aż nadto :/ a ja chcę małolitrażowy samochód, którym będę
mógł jeździć i cieszyć się z w miarę komfortowej jazdy niż ciągle
narzekać na skrzypiące plastiki, odgłosy stukania, rezonans silnika,
przepalające się żarówki tablicy, "mułowaty" silnik 1,4 16V, który ma
problemy z wyprzedzaniem od prędkości 60 km/h itp.
Wolę zatem większy ścisk na tylnej kanapie dla dwóch pasażerów i
fotelika z dzieckiem w Fieście niż te wszystkie wady Astry, o których
się dowiedziałem.
Podsumowując dowiedziałem się: Astra jest bardziej awaryjna i gorzej
wykonana niż Fiesta.

Jest może ktoś, kto mógłby się wypowiedzieć na temat Fiesty 1,25/1,3?

P.S. Czy różnica między Fiestą z 99 a 99/2000 roku tkwi tylko w nowej
budzie (zmieniony przód, przednie reflektory skośne i maska) czy też w
innych dodatkach? Nie wiem czy jest sens dopłacać tylko do nowej
karoserii (nowego przodu)?

... a może Renault Clio 1,2 z 1998/1999 roku zamiast Fiesty (chociaż
też odradzano mi kupna, mówiąc, że lepsza Fiesta)?

Dziękuję i pozdrawiam

Mariusz





Temat: Ford Fiesta MK4 (1995 - 1999)
Ford Fiesta MK4



W roku 1996 Ford postanowił odnowić nieco swój najmniejszy model i w ten oto sposób powstała czwarta generacja fiesty czyli MK4. MK4 było autem produkowanym wspólnie przez Forda i Mazdę (gdzie nosiła oznaczenie 121) dzięki czemu otrzymało ono genialny mazdowski silnik o pojemności 1.25 z serii Zetec.

W gamie silników występowała dalej stara konstrukcja o pojemności 1.3, nieco tylko odświeżona i występująca z wielopunktowym wtryskiem paliwa o mocach 50 lub 60 KM, Fordowska podróbka mazdowskiego silnika czyli Zetec 1.4 o mocy 90 KM oraz 1.8 - litrowy diesel Endura-DE.

Niestety zrezygnowano z produkcji Fiest typu HotHatch, czyli małych aut z mocnymi silnikami i sportowym wyglądzie. Fiesta stała się bardziej komfortowa, pełna zaokrągleń, spokojniejsza, ale przez to także nieco nudna. O komforcie samochodu mówiono, że mógł być wzorem dla aut tej klasy.

MK4 było dostępne jako 3 lub 5-cio dzrzwiowy hatchback lub jako mały dostawczak (courier). Lista dostępnego wyposażenia była dość pokaźna, począwszy od poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera, automatyczną skrzynie biegów przez klimatyzację ręczną aż po układy ABS i BTCS (Brake Traction Control System) który zapobiegał poślizgowi kół napędowych podczas przyśpieszania przy prędkości poniżej 40 km/h.

Najbardziej znane wersje MK4 to Flair i Fun, ta druga z seryjnymi białymi zegarami.
Warto wspomnieć że równolegle do Fiesty MK4 Ford wprowadził na rynek kolejne małe auto czyli model KA. Nie była to jednak konkurencja wewnątrz koncernu a jedynie rozszerzenie oferty. W takiej, niezmienionej od premiery postaci Fiesta MK4 dotrwała do 1999 roku gdy zastąpiła ją kolejna generacja czyli MK5

Dane techniczne:
Poj. silnika: 1242–1596 cc (1753 cc diesel)
Moc: 59–103 koni mechanicznych
Prędkość Max.: 155-183 km/h
Przyspieszenie: 0–62mph: 16.2-10.8 sekund

Źródło: Fiesta Klub Polska



Temat: co sądzicie o Ford Fiesta '96 1.8D ?
Jak nowy model to jasne ze jest ok ale jak model od 89 do 96 to nie polecam
diesla- wystarczy male zaniedbanie z terminem wymiany paska rozrzadu i
poprostu peknie a wtedy juz koszty ok 3000 PLN a pompa wtryskowa moze
wytrzyma ze 150 tys i musisz wylozyc ok 800 PLN na inna (uzywana)
natomiast jeseli juz kupis nowy model to napewno z silnikiem Diesla
Endura-od kilku lat zajmuje sie Fordami i czesciami do nich...


a na czym te opinie opierasz? sam jezdze fordowskim dieslem i nie mam na
co
narzekac ...
raczej sprawy plastikow czy innych czesci gumowych to tak ... ale silniki?
mam przejechane 100 tys km ... i w silniku nic nie bylo robione - to samo
z
pompa i wtryskami o swiecach nie wspomne ...
co innego gumowe podzespoly zawieszenia czy inne - ale to normalne mozna
powiedziec po 100 tys ....
gdyby nie to, ze sprowadzilem go bitego i co jakis czas wychodza jeszcze
tego echa to nie ma na co narzekac ...... moze do najoszczedniejszych
diesli
ten silnik nie nalezy ... ale jednak nie pali najwiecej srednio 6.5 na 100
....
co innego czesci - te potrafia byc drogie - ale kto kaze kupowac orginaly
...???
w sumie jestem zadowolony i nic nie moge zarzucic firmie ..
jezdze fiesta 1.8 d z 96 (nowa buda) ...

      Pozdrawiam   Ireneusz Pastusiak
------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------
firmowa: www.eskalodz.pl
domowa: www.eskalodz.pl/~qidd
------------------------------------------------------------------------

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody






Temat: Ford Focus MK1 (1998 - 2004)


Ford Focus – samochód wyprodukowany przez Ford Motor Company i sprzedawany na większości rynków Forda na całym Świecie. Produkcję rozpoczęto w 1998 w Europie a w 2000 w Ameryce Północnej. Od tego czasu stał się najbardziej popularnym samochodem w Wielkiej Brytanii kontynuując sukces Escorta, jego poprzednika. Ford Focus uzyskał miano Samochodu Roku 1999 w Europie oraz Samochodu Roku 2000 w USA. Na początku 2004 r. został wprowadzony także kolejny model Focusa – C-Max, który to uzupełnia gamę modeli Forda o kompaktowego minivana.

Europejski Ford Focus MK I
Jego kodowa nazwa w czasie budowy to CW170. Nazwa "Focus" została wzięta od koncepcyjnego samochodu Ghia, który był pokazany w 1991. Pierwsze zdjęcia szpiegowskie w 1995 zaintrygowały śmiałością projektantów – rozwój stylu "New Edge" Forda był wcześniej widoczny w Ka i Cougar. Odważna stylistyka pozostała praktycznie niezmieniona przez sześć lat jego produkcji.

Mechanicznie wyróżniał się od pozostałych europejskich modeli Forda poprzez wyszukane, w pełni niezależne, wielopunktowe tylne zawieszenie z płaskim wahaczem ustalającym typu Multi-link (nazwane "Control Blade") pochodzące z systemu "Short-Long Arm" użytego w Mondeo kombi. Zawieszenie to dało Focusowi wiodące miejsce w swojej klasie pod względem charakterystyki prowadzenia. Wykorzystywane silniki to udoskonalone wersje Zetec i Zetec-SE oraz diesel – Endura, które w 2002 zostały zastąpione przez Duratorq.

Ford Focus jest produkowany w fabryce Forda w Saarlouis (Niemcy), w Walencji (Hiszpania), Sankt Petersburgu (Rosja) oraz w Hermosillo (Meksyk), Pacheco (Argentyna) i w Wayne (Indiana, USA).

W 1999 została przedstawiona pierwsza wersja Focusa WRC. Następna wersja zostanie wyprodukowana w 2006.

26 lutego 2004 w fabryce Saarlouis został wyprodukowany 3-milionowy europejski Ford Focus.

Silniki

* 1.4l Zetec-SE (tylko Europa)
* 1.6l Zetec-SE (tylko Europa)
* 1.6l Zetec (wszystkie rynki)
* 1.8l Zetec
* 2.0l CVH (tylko USA, sedan)
* 2.0l SPI (tylko USA, sedan)
* 2.0l Zetec (wszystkie rynki)
* 2.0l silnik Duratec ST (USA SVT, Europa ST)
* 2.0l Duratec turbo (Europa RS)
* 2.3l Duratec (USA, od 2004)
* 1.8l Endura-D diesel: 75KM (56 kW) i 90KM (67 kW) nie Common-Rail (Europa, TD/TDDi)
* 1.8l Duratorq diesel: 100KM (75 kW) i 115KM (86 kW) Common-Rail (Europa, TDCi)

Skrzynie biegów

* 5-biegowa manualna
* 6-biegowa manualna (Europa ST, USA SVT)
* 4-biegowa automatyczna

Źródło: Wikipedia
Linki: Focus Klub Polska



Temat: Ford Fiesta MK5 (1999 - 2002)
Ford Fiesta MK5



MK5 było w rzeczywistości drobnym podciągnięciem stylistycznym Fiesty MK4 do standardów wyznaczonych przez z większego brata, czyli Forda Focusa, gdyż auto pod względem technicznym nie przeszło praktycznie żadnych większych zmian.

Początek produkcji Mk5 to nawet pewien krok w tył gdyż była ona oferowana jedynie
z dwoma silnikami benzynowymi, 1.3 oraz 1.25 Zetec. Przy czym słabszą przestarzałą jednostkę 1.3 można było otrzymać jedynie w wersji pięciodrzwiowej. Dopiero w 2001 roku wprowadzono do produkcji MK5 z silnikiem diesla. Był to turbodoładowany Endura-DI o mocy 75 KM. Do gamy oferowanych silników Zetec doszły 1,4 i 1,6, teb drugi oferowany w wersji Sport. Fiesta MK5 była dostępna w kilku wersjach wyposażenia: Bonus (siedzenie kierowcy i kierownica za dopłatą), Trend , oraz Ambiente.

Równolegle z wprowadzeniem diesla ukazała się najbogatsza wersja czyli Ghia.
W skład jej wyposażenia wchodziły min: klimatyzacja, elektryczny szyberdach, fotel kierowcy ustawiany w płaszczyźnie pionowej, boczne listwy ozdobne, siatkę i oświetlenie bagażnika, hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy, ABS, przednie i boczne poduszki powietrzne, atermiczne szyby, zderzaki polakierowane w kolorze nadwozia a w wersji pięciodrzwiowej zagłówki w tylnym rzędzie siedzeń.

Dostępna była ona w jedenastu kolorach karoserii. Jednakże w tej wersji fiesta była dostępna tylko nieco ponad rok gdyż w 2002 roku zadebiutowała szósta generacja Fiesty czyli MK6.

Dane techniczne:
Poj. silnika: 1242–1596 cc (1753 cc diesel)
Moc: 59–105 koni mechanicznych
Prędkość Max.: 153-183 km/h
Przyspieszenie: 0–60 mph: 16.9–9.9 sekund

Źródło: Fiesta Klub Polska



Temat: wałek rozrządu - zużycie (fiesta)
Kupując uzywane auto (Fiesta, endura-e, przebieg okolo 85tys.km, 97r) od
najomego pierwszego właściciela dowiedziałem się, że w warsztacie, gdzie były
dokonywane przeglądy, regulacji (nieautoryzowany) powiedziano, że zużyta jest
krzywka na wałku rozrządu (zły materiał), skutkiem czego należy wymienić jak
najszybciej wałek + prawdopodobnie zawory (bo ponadpalane), popychacze (bo to
endura-e).

Dlatego też kupiłem go za cenę pomniejszoną o kwotę tego remontu. Objawem,
który sugerował awarię było najpierw (niedługo po regulacji zaworów) praca
silnika jakby to był diesel, a potem takie wręcz lekkie chrobotanie/rzężenie -
trudno nazwać.

Dokonując już przeze mnie regulacji w tym samym warsztacie usłyszałem to samo;
na pytanie, ile pojeżdże na tym silniku usłyszałem - trudno powiedzieć - 500km,
1000km, 5000km. Tymczasem od  tego czasu zrobiłem już około 25000km i 'nic'.
Ważną rzeczą był fakt, że zacząłem sam regulować
zawory czy też okresowo sprawdzać i nie muszę ich za bardzo doregulowywać, bo
przerwa jest OK.

Aktualnie też pracuje (zwłaszcza na zimnym coś jak diesel).

Dlatego zastanawiam się, jak jest naprawdę -

1) czy mam farta, że jeszcze nie siadło, czy warsztat źle ocenił awarię, a
jeżeli prawda jest pośrodku, to co robić :) ? W momencie kupowania auta
orientowałem się, że cena wałka nowego to okolo 700zl, ale mozna np.
Bydgoszczy w firmie tuningującej za podobne pieniadze kupić 'sportowy wałek'
itd...

2) jak najprościej zdiagnozować samemu problem, a jeżeli nie samemu, to co mogą
w warsztacie zrobić (żeby mi wałka nie wyjmowali i mierzyli :) ).

Poza tym, czy zużywająca się krzywka rozrządu (1.3 endura-e) powoduje, że zawór
się nadpala poprzez niedomykanie ? czy też jest nadpalany w skutek małego
otwarcia i przy wydalaniu gazów (czyli tylko zawór wydechowy) ?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie
Pozdrawiam
Bog__





Temat: [mk4] nietypowy problem z obrotami/silnikiem / sonda lambda

hej,

przeszukałem forum, ale nie moge trafic na nic podobnego więc pisze.

fiesta jak w temacie i opisie, mk4 z konca 98 r, 1.3 endura.

problem jest dziwny, jak mi się wydaje, ale moze ktos mnie poprawi.
auto po odpieciu akumulatora [moze i wczesniej, ale od tego momentu ja to kontroluje] zaczelo sie dziwnie zachowywac.
pracuje ladnie, odpala, nie gasnie po przegazowaniu, nie falują obroty przy wciskaniu poszczaniu sprzegla.
co jakias chwile, 1-2 minut, moze czesciej moze zadziej, silnik na wolnych zaczyna sie dlawic, pyrka, jak moj maluch przy zle wyregulowanym gazniku, i albo zgasnie, albo nagle sam dostaje odpowiednia duza dawke mieszanki, wchodzi na chwilke na obroty, poczym wraca do prawidlowych jalowych.
sutacja taka sie powtaza co kilka chwil.
mam wrazenie, że podobny efekt jest na obrotach podczas jazdy, tzn nagle auto jak by traci moc, poczym normalnie wraca do swojego prawidlowego przyspieszenia/mocy.

zawor jalowego wymienialem... ponad rok, moze 2 lata temu, wydaje sie ze jest ok, dawal inne nieco problemy, ale jescze przeczyszcze.
cpp nie ruszany, ale raczej nie bylo problemow. [moze sie zaczely?]
vss, czyli ten czujnik przy skrzyni, kiedys tam przywieszal wysokie obroty, ale po przeczyszczeniu wtyczek, jest spokoj.

pomyslalem - sonda lambda padla.
przed 10 minutami jescze poszedlem miezyc i:
teoretycznie cos dziala;) tzn daje napiecie w normie, natomiast napiecie to nie "miga", tzn np na wolnych obrotach na mierniku widze "0", i takie napiecie sie utrzymuje.
po przegazowaniu, a raczej po "bujaniu" pedalem, czyli gaz/odpuszczenie/gaz/..., pojawia sie napiecie 0.7, 05, 04, roznie, w kazdym razie sie pojawia, i po puszczeniu gazu spada na 0.
nie wiem czy napiecia nie powinny stale migać, hm?

moze to kwestia daremnego miernika, jutro moge zweryfikowac innym, ale...
czy tak powinna pracować lambda?

co ewentualnie jescze sprawdzić? jaką metodą? jakie powinny być prawidłowe odczyty?

czekam na jakieś porady.

mam troche utrodniona diagnostyke, bo sam autem nie jezdze, caly czas autem smiga rodzina, więc nie wiem moż ewszystkiego.

czekam na porady;)

kumpel moj mial cos takiego z pol roku temu i autko do tej pory nie jezdzi jak 3a i nikt ie wie co jest grane:(



Temat: [mk4] nietypowy problem z obrotami/silnikiem / sonda lambda
hej,

przeszukałem forum, ale nie moge trafic na nic podobnego więc pisze.

fiesta jak w temacie i opisie, mk4 z konca 98 r, 1.3 endura.

problem jest dziwny, jak mi się wydaje, ale moze ktos mnie poprawi.
auto po odpieciu akumulatora [moze i wczesniej, ale od tego momentu ja to kontroluje] zaczelo sie dziwnie zachowywac.
pracuje ladnie, odpala, nie gasnie po przegazowaniu, nie falują obroty przy wciskaniu poszczaniu sprzegla.
co jakias chwile, 1-2 minut, moze czesciej moze zadziej, silnik na wolnych zaczyna sie dlawic, pyrka, jak moj maluch przy zle wyregulowanym gazniku, i albo zgasnie, albo nagle sam dostaje odpowiednia duza dawke mieszanki, wchodzi na chwilke na obroty, poczym wraca do prawidlowych jalowych.
sutacja taka sie powtaza co kilka chwil.
mam wrazenie, że podobny efekt jest na obrotach podczas jazdy, tzn nagle auto jak by traci moc, poczym normalnie wraca do swojego prawidlowego przyspieszenia/mocy.

zawor jalowego wymienialem... ponad rok, moze 2 lata temu, wydaje sie ze jest ok, dawal inne nieco problemy, ale jescze przeczyszcze.
cpp nie ruszany, ale raczej nie bylo problemow. [moze sie zaczely?]
vss, czyli ten czujnik przy skrzyni, kiedys tam przywieszal wysokie obroty, ale po przeczyszczeniu wtyczek, jest spokoj.

pomyslalem - sonda lambda padla.
przed 10 minutami jescze poszedlem miezyc i:
teoretycznie cos dziala;) tzn daje napiecie w normie, natomiast napiecie to nie "miga", tzn np na wolnych obrotach na mierniku widze "0", i takie napiecie sie utrzymuje.
po przegazowaniu, a raczej po "bujaniu" pedalem, czyli gaz/odpuszczenie/gaz/..., pojawia sie napiecie 0.7, 05, 04, roznie, w kazdym razie sie pojawia, i po puszczeniu gazu spada na 0.
nie wiem czy napiecia nie powinny stale migać, hm?

moze to kwestia daremnego miernika, jutro moge zweryfikowac innym, ale...
czy tak powinna pracować lambda?

co ewentualnie jescze sprawdzić? jaką metodą? jakie powinny być prawidłowe odczyty?

czekam na jakieś porady.

mam troche utrodniona diagnostyke, bo sam autem nie jezdze, caly czas autem smiga rodzina, więc nie wiem moż ewszystkiego.

czekam na porady;)



Temat: Ford Mondeo TD


Witam

O ile mi wiadomo to komputer (TCI) jest stosowany w Mondeo od IX 96


Oj, i tu sie mylisz. Sam widzialem ten "komputer", jest na blotniku po lewej
stronie, tam gdzie schodzi sie wiazka przewodow. model XII. 95. nie pamietam
dokladnie, ale to chyba jest jednostka sterujaca calym interesem.
Przynajmniej wedlug schematu.
W ksiazce (autor - Erzhold, Herold czy jakos tak) facet nic nie wspomina ze
komputery byly montowane w konktretnym roczniku, ksiazka dotyczy samochodow
od 93r. Sa wyszczegolnione w rodzaje silnikow.

, nie


jest to zadna zaawansowana technika


pewnie ze nie

(porownujac np. do TDI z VW) ten motor

nadal chodzi na zwyklej pompie, wtrysk posredni itd. Jedno co zmienili to
dolozyli 2 KM (90 KM) i nazwali to Endura DE. Wszystko to dotyczy tylko
modeli z nowa buda (!) Ogolnie rzecz biorac nie masz sie co martwic -
komputera raczej nie masz (to silnik taki jak w Sierze +intercooler), poza

ksiazke - NIE STOSOWAC ZADNYCH DODATKOW DO OLEJU. Facet to jest


Turbo!!!! -


olej ma byc rzadki a nie gesty jak smola.


Hmm, z tego co wiem o turbinach, to to ze maja niewiele wspolnego z olejem,
tylko ze spalinami, wiec gestosc oleju to raczej nie ma nic do rzeczy.
najwyzej to co z tego oleju zostaje po spaleniu. Ludzie ktorzy takie rzeczy
robia, chyba wiedza kiedy je stosowac. Byc moze sa dodatki dla diesli z
turbinami, ale musze jeszcze sprawdzic.

 Dodatki do paliwa to juz w ogole


bzdura (poza zima). Jedz na diagnoze spalin, sprawdz cisnienie sprezania i
dojdziesz moze co to jest.


Sprezanie jest ok, spaliny tez, smochod byl nie dawno sprowadzony  i
przechodzil wszyskie badania, jak to przy rejestracji nowego samochodu.


Powodzenia,

Pawel
98 Mondeo TD TCI
| Jezdze bardzo spokojnie (model 95/96) i nie wiem skad do diabla takie
| spalanie.
| Ludzie pisza ze pali im 5.5-6l. Sprawdzalem filtry - sa czyste, swiece sa
| nowe, olej wymieniony wiec o co chodzi? Moze jakis polepszacz do paliwa?
| widzialem takie na stacji, kosztuja okolo 10 - 20zl STP zdaje sie. Czy
ktos
| juz stosowal takie wynalazki?
| Z jakimi efektami? Czy stosowanie takich specyfikow wiaze sie z jakimis
| zagrozeniami?

| pozdrowienia!

--
Najnowsze oferty pracy:


http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/





Temat: Co warto kupić?

Dzięki za porady.
Myślałem i o Peugocie -z tym, że raczej o modelu 405 . Trochę odstrasza mnie opinia o ich dużej awaryjności. Chociaż podobno pod koniec lat dziewiędziesiątych podobno już było z tym coraz lepiej (mam na mysli roczniki). Auta niemieckie znane są z trwałości ale na wstępie droższe.
Biorę jeszcze pod uwagę Fordy: Escorta i Mondeo i coś z Japończyków: Nissan Primera. Czytałem też dużo pochlebnych opini o Daewoo Nubirze - że jest to dosyć nowoczesny samochód za stosunkowo niewielkie pieniądze. Minus ma taki, że nie ma diesla a benzyniak troche jest paliwożerny - gaz?
Wybór co prawda nie jest duży ale ciężko się zdecydować!
Pozdrawiam
Marek


Hmm tez dobre wyjscie - i tak defacto to wcale nie jest to auto bardziej awaryjne niz P306/309 (tak jak i mit ze auto na F czyli Ford, Fiat i Francuz to padaka), jedynie nalezy pamietac (jak i w P205, P306, P309, ZX, Xsara) o tylnym zawieszeniu a konkretnie tylniej belce - ktora zaniedbana (niewymienione na czas lozyska) bedzie w naprawie (regeneracji) kosztowac >1000zl. Wersja 405 Break (kombi) to prawie ciezarowka

Jesli chodzi o trwalosc to po pierwsze produkcja (montaz P405) byla do roku 96/97 - a po drugie nalezy uwazac na roczniki 92-96 montowane w Polsce (Lublin) ktore niestety sa gorsze, mozna je rozpoznac po numerze VIN.

Auta niemieckie to bardziej trwale moze i byly (wiecej w tym mitow taksiarzy jezdzacych beczkami i fanatykow szpachelwagenow klepanych z przystanka niz prawdy) ale do polowy lat 90'ych czyli w sumie Golf II, Astra I Classic i to wersjach ubogich czyli "golasy" np. CL w ktorych poprostu nie mialo sie co psuc - potem to juz bylo tylko gorzej.

Jesli myslisz o Escorcie to jednak powaznie rozwaz P306 (IMHO lepszy) i uwazaj na slabe i awaryjne silniki 1.3 Endura a za wszelka cene unikaj diesli Forda - porazka totalna w porownaniu do diesli PSA.

Zagazowane Mondeo to tez bardzo dobre rozwiazanie, ale czy sie zmiescisz z wszystkim w 15kzl - to nie wiem.

Primera - jest u mnie takie cos w rodzinie, calkiem przyjemne autko, dobra trakcja, nie sa paliwozerne i proste i trwale silniki (1.6 90KM) i lancuch a nie pasek rozrzadu, latwo przerabia sie na gaz a do tego stosunkowo tanio "stoja". Unikaj "walonych" lub z wadami - Nissany sa dobre do czasu kiedy nie zaczna sie sypac na potege - koszty skomplikowanych napraw moga powalic na kolana.

Co do Nubiry to sie nie wypowiem, ale moge potwierdzic iz faktycznie toto zre paliwo jak smok - znalem osobe ktora miala Nubire I kombi i wlasciciel szybko przerobil ja na gaz (kosztem osiagow) zeby nie pojsc z torbami.

Tak na koniec jesli chcesz miec oryginalne autko dla ekscentryka i do tego bajeczny komfort hydropneumatyka - mozesz rozwazyc Citroena Xantie z poczatkow produkcji albo wiekszy okret flagowy - Citroen XM MK2 z drugiego wypustu - roczniki ~1994/95, tyle ze 15kzl moze byc "na styk" na znalezienie autka w rozsadnym stanie (szczegolnie nalezy zwrocic uwage na hydraulike) - za to sa to auta-marzenie, o ktorych sam mysle, kto wie moze w przyszlosci

A i jeszcze w gre wchodzi Renault Safrane roczniki 93-94 jesli jestes fanatykiem "dupowozow" i nie boisz sie wiekszych kosztow eksploatacji

No i to tyle moich drobnych dywagacji - mam nadzieje ze troszke pomoglem



Temat: Pytanie o opinię FORD FOCUS
Podstawowa zaleta to niska cena w porownaniu z innymi autami o tych samych
parametrach.

Dobre sprawdzone benzynowe silniki, wszystkie focusy maja Zetec E (1.4, 1.6)
albo Zetec SE (1.8, 2.0). Silniki ktore ford jak zwykle "tlucze"
niezmordowanie od dziesieciolecia, dzieki czemu sa bardzo dopracowane i
trwale, a przede wszystkim wymagaja niezwykle rzadko czynnosci obslugowych.

Ponoc niedlugo ma byc dostepny diesel DI, ale diesle Endura 1.8 tez nie sa
zle.

Doskonale godne polecenia zawieszenie, szczegolnie tylna os. Jestem bardzo
zadowolony zarowno z komfortu jak i prowadzenia. Wystarczajaco wysokie na
nieutwardzone drogi i "dziuroodporne". Zawieszenie to chyba najmocniejsza
strona focusa. Zdecydowanie lepsze niz u konkurentow.

Pod wzgledem jakosci montazu focus jest nedzny. Wszyscy chyba maja wieksze
lub mniejsze zastrzezenia mimo, ze jakosc elementow wykonczenia wnetrza jest
doskonala jak na samochod tej klasy.

Ja kupilem to auto przede wszystkim ze wzgledu na komfort siedzenia za
kierownica, bo spedzam tam jednorazowo dosc duzo czasu. Byl to zdecydowanie
najwygodniejszy ze wszystkich nowych aut, ktore ogladalem. Super fotele w
wersji Trend, szeroka regulacja fotela i obszytej skora kierownicy, bardzo
dobry widok z fotela kierowcy (wesja 3 drzwi).

Irytujace jest oszczednosc forda w wyposazaniu wersji Trend, np. brak
podswietlenia schowka na rekawiczki, brak dodatkowej lampki do czytania mapy
czy, uwaga!, brak termoometru temp zewnetrznej! Brak wskaznika poziomu oleju
w silniku. Dzieki Bogu bazagnik jest oswietlony. Elektrycznie odsuwanego
dachu nie dostanie sie nawet za doplata. Przyslona recznego dachu jest
halasliwa jak nieszczescie - odradzam. Zaglowki bardzo wygodnych foteli
Trend nie daja sie pochylac:( Tylne trojkatne szybki trzydrzwiowego nadwozia
nie daja sie otworzyc:( Malo schowkow, i wysoce niepraktyczne miejsca na
kubki przy dzwigni biegow, ktore sa za szerokie i np. puszki sie w nich
wywracaja.

Polecam podgrzewana przednia szybe - jest super w zimie, zadnego drapania.
Klima tylko reczna, ale bez niej w czasie deszczu w lecie moze byc kiepsko.

Nie polecam swiatelek przeciwmglowych bo nic nie daja.

Seryjne reflektory mimo ze pojedyncze sa bardzo dobre, pewnie dlatego ze
duze. Polecam wywalic natychmiast gowniane zarowki Motorcraft i wmontowac
jakies wysokocisnieniowe H4, np. Philipsy +30%, ktore bardzo chwale -
roznica widoczna natychmiast.

Wiecej niz bardzo dobre hamluce z ABS/TCS (4xtarcze) - uklad doskonale
utrzymuje zadany tor jazdy, dzieki czemu juz dwa razy uniknalem stluczki.
Ponoc ESP daje niewiele wiecej, ale gdybym mial zasoby to napewno bym
dokupil:)

Godna polecenia, choc nie "powalajaca" dynamika ukladu napedowego 2.0 (moje
auto jest ciezkie - 1320kg)Ograniczony apetyt na trasie - srednio 8.6/100,
zarowno przy 140 jak i przy 200 km/h. W miescie nie wiem.

Bardzo duzo miejsca na tylnych siedzeniach. focus ma najwiekszy rozstaw osi
w swojej klasie.

Ogolnie samochod swietny do jezdzenia, przecietnie zrobiony choc doskonale
zaprojektowany.

Pajacek
________

Ford Focus 2.0 Trend HTB3

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Znaleziono 183 rezultatów • 1, 2