silnik motopompy Polonia

Widzisz posty znalezione dla hasła: silnik motopompy Polonia





Temat: STAR 21 I STAR 25 Pożarnicze
Jelcz 003 to średni samochód wodno-pianowy zabudowany na podwoziu samochodu STAR A 25 P.
Masa własna-5100 kg
masa całkowita-86660 kg
Długość-6750 mm
szerokosć-2220 mm
wysokość-2800 mm
prędkosć max- 80 km/h
zużycie paliwa-32l/100 km
silnik- benzynowy typu S-474 o mocy 105 kM o pojemnośći skokowej 4680 ccm.
stopień sprężęnia- iskrowy
pompa paliwowa-przeponowa typ 032
Nadwozie metalowe zamknięte .
Kabina załogi ogrzewana i wietrzona klimatyzatorem .
Zbiornik na wodę o pojemności-2000 l
Zbiornik na środki pianotwórcze 200 l
Autopompa- A 800 o wydajnośći max 800 l/min wbudowana w podwozie,napę od przystawki skrzyni biegów.
Motopompa-M 800 PO-3 Polonia o wydajności 800 l/minz własnym napędem, przenośna.
Działko wodne- zabudowane na dachu kabiny załogi,można z niego korzystać podczas ruchu pojazdu.
Urządzenie szybkiego natarcia-Zabudowane w nadwoziu,umożliwia szybką akcję bez rozwijania lini wężowej przy życiu wody oraz środków pianotwórczych






Temat: Korbowody do Syreny 2-cylindrowej

Witam!
Szukając w internecie wału do motopompy strażackiej trafiłem na to Forum.
Mam pytanie: Czy korbowody w Syrenie 3 cylindrowej i 2 cylindrowej są takie same? Mam uszkodzony wał w motopompie (pęknięty korbowód) i nikt nie chce podjąć się regeneracji, podobno właśnie z braku w sprzedaży korbowodów. A korbowody do 3 cylindrowej Syreny zawsze gdzieś można znaleźć...


Odgrzebuję temat a przede wszystkim witam na tym forum.

Podobna sytuacja.
Silnik od motopompy Polonia M8/8-PO5.
Niestety zatarty (taki do nas dotarł).
Syrenowski dwucylidrowiec.
Zatarty na wale - albo ktos po remoncie cos zostawil w skrzyni albo cos tam wpadło - na jednym korbowodzie jakby jakies blaszki wpadly i go unieruchomiły.
Koszt regeneracji tego wału to 320 pln - 100 za korbowód, 60 za łożyska i 160 za przełożenie - wg mnie to cena stanowczo za duża bo za całkowicie zregenerowany wał zapłacę 320 (z wymianą łożysk i chyba osiowaniem).
Zastanwiam sie jednak nad budową wału i tym czy korobowody od 3 cylindrowego modelu pasują do dwojki (można je kupić po 30-50 PLN) i czy jest sens rozłożyc to i złożyć samemu.

Poza tym jak dobrze przesypać ten silniczek (zakładając, że zrobię wał lub dorwę drugi)?
Tak aby posłużył jeszcze długo.
Wiem ze na pewno dorwę nowe uszczelki, nowe tłoki + pierscionki (ze starych jeden ma male rysy na powierzchni a skoro mam to na wierzchu to się wymieni).
Głowica jest OK.
Blok - zostaje.
Poza tym każdą podkładkę silikonem czerwonym (tak robiliśmy remonty w ciągnikach) gdyż są one dosyć cienkie a i krawędzie bloków nigdy nie były idealne.

Ci co bawili się motopompami wiedzą że silnik ma co robić w tym sprzęcie bo ponoć pompa nie ma wykorzystanej całej wydajności (silnik ma małą moc trochę) więc musi być złożony dobrze.
Aha - gaźnik troszeczkę inny - inaczej rozłożony dolot powietrza. - elektryka - przerywacz tez chyba inny ale to mi juz ktoś tutaj pomoże

Każda rada jak złożyć ten slilnik jest cenna.

Bym zapomniał - wszelkie zakupy części na fakturkę - koniecznie (z własnej kieszeni nie dołożę grosza - wystarczy ze przesypujemy to za frajer i sporo czasu to zajmuje bo dwusuwa ja nie robiłem nigdy).
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl