silnik VW T3 D
Widzisz posty znalezione dla hasła: silnik VW T3 D
Temat: 2.9 EFI 12V - Nie chce pracować
a weź podepnij diode pod złącze diagnostyczne i niech kochany 2,9 powie Ci co mu jest, ja mam ten sam silnik tylko że w VW T3 i już prawie idealnie chodzi ale okazało sie(testowałem podłączoną LED)że uwalony jest moduł bo niechcący puściłęm przez niego max prąd i silnik chodzi nierówno i nie ma mocy, sprawdź testerem z LED i będziesz wiedział co jest
Temat: Przekładka V8 zamiast M30
Jeszcze nie wyzdrowiał
Tak czy siak auto nie jest juz na sprzedasz, chyba ze ktoś sie uprze,
najprawdopodobniej zostanie u nas do końca, wiec taka przekładka sie opłaca, narazie musi sobie to przeliczyć
Za robote nic nie zapłaci bo zrobic sobie to sam
Z resztą to go nie odstraszy, kiedyś wkładał do naszego VW T3 silnik R6
Wiem ze to nie to samo, ale jednak
Tak mniej wiecej to z 5 tys, trzeba dać ??? Czy wiecej trzeba liczyć, mógłby ktoś przeliczyc ile to mniej wiecej bedzie kosztować??
Nawet ja jestem zatym aby wsadzić do niej V8, bo napewno nikt do niej LPG nie wsadzi
A mógłbyś powiedzieć jakby sie sprawował ten 4.0 z Manualem z 3.0 V8???
Temat: WBX - cieknie spod glowic :(
Właściwie obsługiwane dają naprawdę
wiele radochy (szczególnie 2,1l w najmocniejszej wersji ;-).
:-)
wiem cos na ten temat.a 2100, 112 KM w automacie to juz miodzio
Scigalem sie T4 2,5 benzyna silnik 5 cylindrow z T3 ktore mialo silnik na
pace ( okolo 100kg ) i dopiero T4 dalo rade na 3 biegu wyprzedzic T3 a tak
szly rowno. Jak sie przesiadlem z 2100 automata na 1,6TD to sie prawie
poplakalem.
Paweł vel YOGI
Black & Beige VW 1303 Convertible 1979 r.
VW T3 Red TRISTAR 1988
VW T3 White TRISTAR 1990
GSM 607 395 047
Allegro: JustynaRog
www.vwgarbus.pl
Temat: Ceramizery
1. Ceramizer do silnika
2. VW transporter T3 Multivan
3. 1.6 TD 70KM
4. 212 tyś przebiegu- niebieska chmurka z rana to podstawa
------> 600km później
1. - 60 zł za ceramizer
2. ta sama niebieska chmurka z rana
3. zdegustowanie
------> kolejne 300 km później
1. identyczna niebieska chmurka z rana
2. łatwiejszy rozruch zimnego silnika
3. spalanie nie spadło
4. trochę cichszy przy wysokich obrotach
Ogólnie ---->
Cudów nie ma. Na zajeżdżony silnik VW nie pomógł za bardzo. Niemniej 60 zł to nie dużo ale nie spodziewajmy się rewelacji, szczególnie w wysłużonych silnikach.
Temat: Czy warto kupić??
| | czy ta skrzynia jest wytrzymała i czy się nie psuje..
| | Pozdrawiam marek
znam auto calkiem dobrze.
Takie modele bardzo rzadko sie zdarzaja. Oryginalny przebiego cos ponad
140ts, nie popaprany przez polskich magikow czesciami od poloneza. Od 5 lat
w rekach jednego wlasciciela ktory w garbusach siedzi od ponad 10lat i ma
pojecie co do czego.Nie widzial zimy od kilku lat. Auto wykorzystywane tylko
na zloty i na male rodzinne wycieczki. Za ta cene to powiem szczerze ze
okazja. Szyby elektryczne nie wiem jak zrobione, ale wykonczone zawodowo, na
tapicerkach zaslepeczki, silniczek schowany w drzwiach ( taki juz przyjechal
z niemiec ). No i silnik lux lux nigdy nie rozbierany.
Zaznaczam ze auto nie moje i na procencie nie jestem
--
Paweł vel YOGI
Black & Beige VW 1303 Convertible 1979 r.
VW T3 Red TRISTAR 1988
VW T3 White TRISTAR 1990
GSM 607 395 047
Allegro: JustynaRog
www.vwgarbus.pl
Dziękuje za odpowiedź,na to właśnie czekałem!!!
Pozdrawiam
Temat: Jaki samochod na campingowoz? VW T3, T4, Transit? Jak to pogodzic z codzienna jazda w DC?
Witam,
poniewaz czeka mnie zmiana samochodu - zastanawiam sie nad zafundowaniem
sobie kampingowozu. Sluzylby mi do wloczenia sie po kraju i okolicach z
deskami windsurfingowymi, itp. Staralbym sie chyba sprowadzic jakies LKW
z Niemiec. Tylko jakie... Podobaja mi sie VW T3
Heh. swego czasu miałem okazję potłuc się trochę Transporterem z 82 roku.
Bardzo mile go wspominam :)
Miał z tyłu silnik bokser chyba 1,6.
Temat: Przetestujmy Tonida
Użytkownik Andrzej Kaźmierczak :
Wg waniosowych wieści jest kupiona druga karoseria bez motoru , i ze 2
ma być 2 oryginalny
VW 1500 TL
Andrzej
Dokladnie.
Chitrus zdecydowal, ze nie ma co remontowac szerszenia (i trudno mu odmowic
rozsadku)
i kupil prawie kompletne drugie T3. Bez silnika tylko. Ale krew go teraz
zalewa, bo
okazuje sie, ze silnik z szerszenia nie chce pasowac do oryginalnej budy, ze
ten silnik
zrobiony byle jak i mechanicy jeden za drugim mowia, ze to silnik od
kanciaka a nie od T3 :(
Teraz organizuje jakies nawierty, uchwyty, kolucha itp, zeby silnik choc
podobny
byl to tego od T3. To o nowym.
A szerszen chyba juz nie pojezdzi (tak na 99%). Moze troche czesci z niego.
Pozdrawiam
Wanios
Temat: Sprzedam VW T2 z kabiną typu D - pick up
Generalnie Lysy ma racje, ale nie do konca. Sprobojmy uporzadkowac:
Typ1 to oczywiscie Garbus, Typ2 to Transporter/Bus, Typ3 to samochody oparte na podzespolach Garbusa (sedan,Variant), typ4 to modele411 i 412.
Natomiast w Typ2 mamy: T1 czyli Bulik, T2 czyli Ogor, T3 czyli Kanciak.Ale jest to podzial nieoficjalny!!! Fabryka VW zalicza Kanciaka doT2!!
Oto cytat z Wikipedii:
T3
W 1979 roku zaprezentowano trzecią już wersję Transportera. Jednak podobna była jedynie koncepcja konstrukcyjna, z silnikiem umieszczonym z tyłu pojazdu. Nazwa T3 jest tylko zwyczajowa, ponieważ w nomenklaturze Volkswagena nadal jest to model T2. Określenie T3 jest stosowane w celu odróżnienia od starszego brata, jednak nie jest prawidłowe (w nomenklaturze VW T3 to Typ 3, czyli rodzina aut osobowych spokrewnionych konstrukcyjnie z garbusem, produkowanych w latach 60-tych i 70-tych).
Temat: pytanko odnosnie zmiany silnika
Witam wszystkich!
Mam pytanko odnosnie silnika 1.6D , a mianowicie czy jest mozliwosc przeniesienia silnika do Golfa MK1 z VW T3? Pytam poniewaz poinformowal mnie wlasciciel ze zmienial w mojej besti ktora kupilem silnik 5 lat temu. Myslalem ze od jakiegos Golfa ale patrze na kserowki Dowodu rejestracyjnego samochodu z ktorego zostal wziety silnik i jest tam napisane:
Volkswagen Kastenwagen 1.6D
Rodzaj pojazdu: Cież. Specjaliz.
Pojemnosc silnika: 1588
Rok produkcji 1985
Strasznie sie zdziwilem i generalnie nie wiem czy mam sie cieszyc czy plakac
Co wy o tym sadzicie?
Temat: KIerunek obrotów...
Witam
Nosilem sie z zamiarem zmiany silnika w garbusa na jakis inny, w gre wchodzil
boxer z VW T3 lub z alfy romeo 33.
Ale uslyszalem opinie ze nie wiadomo jak jest z obrotami tych silnikow a
konkretnie z alfy. Chodzi mi oto w jakim kierunku sie obracaja (zeby nie bylo
tak ze mam 4 biegi do tylu i jeden do przodu)
Co sadzicie o tej opini? mozliwe ze  ten z alfy kreci sie w odwrotnym
kierunku
niz silnik z garbusa?
Kiedys ktos pisal na forum ze ma u siebie silnik z alfy 33 ? Macie jakies
doswiadczenia z tym silnikiem ?
Dzieki za wszelkie odpowiedzi :)
Pozdrawiam
Royce vel Diabeł
Witam. I na początek o.p.r. - wszystkie silniki mają ten sam kierunek
obrotów i nie ma tak, żebyś miał cztery do tyłu i jeden do przodu.
Mam garba z alfą 33, kiedy szlak trafił mojego 1,6 co palił zimą i 15 na 100
km, postanowiłem założyć coś mocniejszego i bardziej ekonomicznego.Możesz
korzystać z moich doświadczeń w tej materii (piwo) do woli.
Pozdrowienia Maniek G
Temat: KIerunek obrotów...
Witam
Nosilem sie z zamiarem zmiany silnika w garbusa na jakis inny, w gre wchodzil
boxer z VW T3 lub z alfy romeo 33.
Ale uslyszalem opinie ze nie wiadomo jak jest z obrotami tych silnikow a
konkretnie z alfy. Chodzi mi oto w jakim kierunku sie obracaja (zeby nie bylo
tak ze mam 4 biegi do tylu i jeden do przodu)
Co sadzicie o tej opini? mozliwe ze ten z alfy kreci sie w odwrotnym kierunku
niz silnik z garbusa?
Kiedys ktos pisal na forum ze ma u siebie silnik z alfy 33 ? Macie jakies
doswiadczenia z tym silnikiem ?
Dzieki za wszelkie odpowiedzi :)
Pozdrawiam
Royce vel Diabeł
Temat: KIerunek obrotów...
Witam
Nosilem sie z zamiarem zmiany silnika w garbusa na jakis inny, w gre wchodzil
boxer z VW T3 lub z alfy romeo 33.
Ale uslyszalem opinie ze nie wiadomo jak jest z obrotami tych silnikow a
konkretnie z alfy. Chodzi mi oto w jakim kierunku sie obracaja (zeby nie bylo
tak ze mam 4 biegi do tylu i jeden do przodu)
Co sadzicie o tej opini? mozliwe ze ten z alfy kreci sie w odwrotnym kierunku
niz silnik z garbusa?
Kiedys ktos pisal na forum ze ma u siebie silnik z alfy 33 ? Macie jakies
doswiadczenia z tym silnikiem ?
Jak się kręci w drugą stronę to ni eproblem - rozebrać skrzynię i
przełożyć mechanizm różnicowy na drugą stronę ;)
Pozdro !!
Temat: Turbosprężarka
Jestem posiadaczem VW Passat 1,9D '91.
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad dołożeniem turbosprężarki do tego
silnika.
Może ktoś już przerabiał temat i może podzielić się uwagami.
Pozdrawiam Darek.
Musisz miec inne:
kolektor wydechowy, rure wydechowa, kolektor dolotowy wraz z filtrem
(obudowa, rury itp).
Do tego dochodzi smarowanie turbosprezarki. Moze sie okazac ze tanszym bo
znacznie prostszym rozwiazaniem jest zalozenie silnika TD. Szukanie
potrzebnych czesci, montaz i ich koszt moze byc porownywalne z kupnem
uzywanego silnika. Jest jeszcze pytanie o stopien sprezania i nastawy
pompy/wtryskiwaczy - moga sie roznic.
pozdrawiam
Mihaj
VW T3 1.6TD
Temat: Silnik JR a SB !
Posiadam silnik JR ('91) z dołożonym IC (mam rury ale możliwe że będą na sell, sinik jeździł w passacie), jakie są różnice pomiędzy nim a silnikiem SB? Z czego wynika większa moc w SB? Mam zamiar założyć go do mojego VW T3 zamiast 1.6D.
Z tego co przeglądałem forum, rożnice : (żeby nie było, że nie szukałem )
- Turbo chłodzone wodą, dodatkowa pompka do wodu na turbo - tego nie zamierzam zmieniać - chyba, że jest to konieczne, jeżeli jest to może T3 ? Turbo dawało większe doładowanie w SB? Może mi ktoś kto ma taki motor powiedzieć skąd jest brana woda i gdzie odprowadzana?
- Inna pompa ? CAV było przed 87 rokiem podobno, a mój '91 ma bosha z grzybkiem.
- Czy były jakieś różnice na bloku/głowicy pomiędzy JR a SB ? Widziałem inne kąty zapłonu i wyprzedzenie ale tego raczej nie będę zmieniał.
Oprócz tego szykuję silnikowi generalkę.
Temat: Nie kupujcie VW T3 (Crash test)
Marcin, ale ten model T3 nie ma oddzielnej skrzyni, która jak jest cała zapakowana to pcha się swoją masą na kabinę;p
Spoko Juice - rozróżniam typy nadwozia - co prawda fizyka to nie moja mocna strona, ale na samą logikę - jak jest możliwe, że auto, które w wersji van praktycznie się nie rozbija, jak auto z paką i nawet ładunkiem składa się całe jak harmonijka
A tak poza tym to są to całkiem fajne autka u mojego taty w pracy jeszcze jeden służy - szkoda że VW nie robi takiej akcji jak Saab, że za stare auta daje nowe, bo T2 i T3 przejechały u Niego kilka milionów kilometrów - oczywiście po kilku remontach i wymianach silników
Temat: cudo
Ten z ogloszenia to wersja niemiecka, austriackie mialy szybki w tylnych
naroznikach tak jak w sambie.
Na zlocie w Holandii byl jeden do sprzedania za 3 tys EUR w stanie do
roboty, ale nie jakiejs wielkiej. Jak ktos mocno zaintereswany to mam numer
tel do wlasciciela , ale mysle, ze od polowy wrzesnia zostal juz sprzedany.
I jeszcze ten z ogloszenia ma silnik 1200 a 147-mki mialy tylko silniki
1300.
Paweł vel Yogi
Black & Beige VW 1303 Convertible 1979 r.
VW T3 1.6 TD MULTIVAN
GSM 607 395 047
Temat: PILNE!! T3
| pilnie poszukuje skrzyni do T3 1,6TD !!!!!
| kontakt: 609364457
Witam,
ja tez mam klopot ze skrzynia, wlasnie 5-biegowa (ma ok. 300 000 km i
wymaga remontu). Ale u mnie taka byla zamontowana fabrycznie a Ty, jezeli
dobrze zrozumialem, chcialbys zamontowac skrzynie 5-biegowa do samochodu,
w ktorym fabrycznie zamontowano 4-biegowa. W takim wypadku musisz zmienic
poduszke mocujaca skrzynie oraz caly mechanizm zmiany biegow pod podloga
kabiny kierowcy (taka skrzynka metalowa), rowniez drazek zmiany biegow
(ten, ktorym faktycznie zmieniasz biegi) jest inny. Ale w sumie nie wiem
czy skorka warta wyprawki bo uzywana skrzynia 5-biegowa kosztuje majatek,
sam mechanizm ok. 400 zl (tez uzywany) a jedyne co uzyskasz, to to, ze
silnik przy 120 km/h bedzie \"krecil sie\" o ok. 200 obr/min. wolniej. Na
mniejsze zuzycie paliwa tez bym nie liczyl. Moj campingowy (o 550 kg
ciezszy) bus pali przy jezdzie na 5-biegu ze stala predkoscia ok. 120
jakies 10-11 l. Nie sadze, zeby 4-biegowy palil mniej a predkosc max. obu
wersji (4 i 5-biegowej) jest taka sama (wg. instrukcji obslugi) i wynosi
127 km/h.
Pozdrawiam,
Robert
Dzieki za info .... :)
Czyli PILNIE potrzebuje skrzyni 4-biegowej do VW T3 1,6TD !!!!!! ;)
**************************************************
Wiadomosc wyslana z bramki WWW -NEWS
znajdujacej sie na stronie www.garbusy.org.pl
Temat: PILNE!! T3
chlopaki kupce sobei po ogorkach
maja 4 biegi i nie sa zawodne jak kanty...
| pilnie poszukuje skrzyni do T3 1,6TD !!!!!
| kontakt: 609364457
| Witam,
| ja tez mam klopot ze skrzynia, wlasnie 5-biegowa (ma ok. 300 000 km i
| wymaga remontu). Ale u mnie taka byla zamontowana fabrycznie a Ty,
jezeli
| dobrze zrozumialem, chcialbys zamontowac skrzynie 5-biegowa do
samochodu,
| w ktorym fabrycznie zamontowano 4-biegowa. W takim wypadku musisz
zmienic
| poduszke mocujaca skrzynie oraz caly mechanizm zmiany biegow pod podloga
| kabiny kierowcy (taka skrzynka metalowa), rowniez drazek zmiany biegow
| (ten, ktorym faktycznie zmieniasz biegi) jest inny. Ale w sumie nie wiem
| czy skorka warta wyprawki bo uzywana skrzynia 5-biegowa kosztuje
majatek,
| sam mechanizm ok. 400 zl (tez uzywany) a jedyne co uzyskasz, to to, ze
| silnik przy 120 km/h bedzie \"krecil sie\" o ok. 200 obr/min.
wolniej. Na
| mniejsze zuzycie paliwa tez bym nie liczyl. Moj campingowy (o 550 kg
| ciezszy) bus pali przy jezdzie na 5-biegu ze stala predkoscia ok. 120
| jakies 10-11 l. Nie sadze, zeby 4-biegowy palil mniej a predkosc max.
obu
| wersji (4 i 5-biegowej) jest taka sama (wg. instrukcji obslugi) i wynosi
| 127 km/h.
| Pozdrawiam,
| Robert
Dzieki za info .... :)
Czyli PILNIE potrzebuje skrzyni 4-biegowej do VW T3 1,6TD !!!!!! ;)
**************************************************
Wiadomosc wyslana z bramki WWW -NEWS
znajdujacej sie na stronie www.garbusy.org.pl
Temat: Skandynawski Garb
duzy zbiornik na plyn do spryskiwacza z podwojna pompka i wyprowadzeniem
na
reflektory?
w 1965 nie bylo spryskow w zadnej wersji garbusa, a tym bardziej w
skandynawskiej. Jesli to skandynawska wersja to na 99% powinien byc
Eberspacher ( nie mylic z webasto bo urzadzen tej firmy nigdy nie bylo w
garbusach ). Jesli go nie ma to moze zostaly otwory miedzy przestrzenia
bagaznika a przedzialem pasazerskim. Jeszcze jedna wskazowka to wysokie
blachy oslaniajace tylne blotniki ze stali nierdzewnej montowane do blotnika
nitami, ale to mogl juz ktos dawno wywalic przy zmianie blotnikow, ale kazdy
skandynawski ( a przynajmniej szwedzki ) garbus mial. Jesli to nie pomoze to
zostaje sprawdzenie w necie czy numery nadwozia tego auta sa na liscie aut
wyeksportowanych do skkandynawii.
I jak ktos napisze, ze skandynawska wersja to taka w ktorej silnik ma
podwojne podgrzewanie kolektora dolotowego to jest w duzym bledzie. NIGDY w
skandynawskich wersjach ( ani kanadyjskich ) nie bylo podwojnego
podgrzewania kolektora dolotowego.
Paweł vel Yogi
Black & Beige VW 1303 Convertible 1979 r.
VW T3 1.6 TD MULTIVAN
GSM 607 395 047
Allegro: JustynaRog
Temat: PILNE!! T3
A co sie wlasciwie stalo z Twoja skrzynia? Moze mozna ja naprawic? Ja tez
mam klopot ze swoja i wolalbym ja raczej wyremontowac niz wymieniac na
uzywana bo to nigdy nie wiadomo co sie komu trafi. Kupilem juz kiedys
uzywany silnik - pierwszy i ostatni raz. W kazdym razie: poszukuje
jakiegos dobrego fachowca od volkswagenowych skrzyn (patrz watek
"Informacje nt. VW T3 (diesel, rok 1985)". Podobno jest gdzies w
Czestochowie facet, ktory zajmuje sie regeneracja takich skrzyn ale, jak
dotad, nie udalo mi sie na niego natrafic. Gdybys sie czegos dowiedzial to
daj znac.
od poczatku mialem z nia problemy.... biegi sie zakleszczaly... ciezko
wchodzily..... az saklinowala mi sie 4.... jak przypalilem sprzeglo to
wyskoczyla.... wiec 1...2... 3... i wielki zrgrzyt... no i stracilem 3 i 4
bieg.. mam tylko 1 i 2 ... ktore maja straszny opor.. nie wiem jak to
wyjasnic, ale jak wdusze sprzeglo to skrzynia wychamowuje samochod.... :/
Pozdrawiam
Marcin
**************************************************
Wiadomosc wyslana z bramki WWW -NEWS
znajdujacej sie na stronie www.garbusy.org.pl
Temat: PILNE!! T3
| A co sie wlasciwie stalo z Twoja skrzynia? Moze mozna ja naprawic? Ja tez
| mam klopot ze swoja i wolalbym ja raczej wyremontowac niz wymieniac na
| uzywana bo to nigdy nie wiadomo co sie komu trafi. Kupilem juz kiedys
| uzywany silnik - pierwszy i ostatni raz. W kazdym razie: poszukuje
| jakiegos dobrego fachowca od volkswagenowych skrzyn (patrz watek
| "Informacje nt. VW T3 (diesel, rok 1985)". Podobno jest gdzies w
| Czestochowie facet, ktory zajmuje sie regeneracja takich skrzyn ale, jak
| dotad, nie udalo mi sie na niego natrafic. Gdybys sie czegos dowiedzial to
| daj znac.
od poczatku mialem z nia problemy.... biegi sie zakleszczaly... ciezko
wchodzily..... az saklinowala mi sie 4.... jak przypalilem sprzeglo to
wyskoczyla.... wiec 1...2... 3... i wielki zrgrzyt... no i stracilem 3 i 4
bieg.. mam tylko 1 i 2 ... ktore maja straszny opor.. nie wiem jak to
wyjasnic, ale jak wdusze sprzeglo to skrzynia wychamowuje samochod.... :/
Pozdrawiam
Marcin
**************************************************
Wiadomosc wyslana z bramki WWW -NEWS
znajdujacej sie na stronie www.garbusy.org.pl
Witam,
hm, wyglada na to, ze Twojej skrzyni nic juz nie pomoze... Jak sie czegos
dowiem o takiej skrzyni jak potrzebujesz to nie omieszkam poinformowac
(bylbym wdzieczny za podobne informacje od Ciebie).
Pozdrawiam,
Robert
**************************************************
Wiadomosc wyslana z bramki WWW -NEWS
znajdujacej sie na stronie www.garbusy.org.pl
Temat: [VW T3 1.9 boxer] Po założeniu gazu stracił moc na benzynie
Założyłem nowy gaz. Na gazie chodzi bez problemu. Na benzynie chodzi póki nie depnę ponad połowę na pedał gazu. Gazownicy mówią że nie da się z tym nic zrobić ponieważ auto dostaje za mało powietrza i z tąd brak mocy, a część założona na gaźnik do gazu /przepraszam za niefachowe określenia, ale jestem laikiem w tej kwestii/ jest z największym możliwym otworem. Po zdemontowaniu ww części auto jeździ normalnie na benzynie. Dodam iż jest to silnik boxer 1.9 samochód VW Kamper w automacie. Pali aż 18L benzyny po mieście!!:) Proszę o jakieś fachowe porady ponieważ nie wiem czy wykłócać się z mechanikami czy jednak to co mówią jest adekwatne do stanu faktycznego.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Maciek
Temat: Kilka pytan o alternator w MK2 - jak go rozkrecic, naprawic
Po pierwsze - znalazlem regulatory, np. takie
regulator do fiesty
Magnetti i Lucas maja takie same regulatory. Cena przecietna - 25-35 zl. Cena w Intercarsie - 80 ;)
Moze ktos wie, gdzie w Wawie kupic w ludzkiej cenie?
Ze zlych rzeczy - pogadalem z kumplem mechanikiem od diesli (co prawda milosnik VW busa T3 a nie fiesty).
Powiedzial, ze alternator nie ma nic do niemoznosci zapalenia (goracego) silnika. Silnik powinien wedlug niego zaskoczyc jezeli aku jest choc troche naladowane. Prawda to? Ma racje?
Kazal szukac klopotow z paliwem - brak, zapowietrzenie, niedzialalajaca pompa.
pozdrawiam
Piotr
Temat: [MK3] Fiesta RS Turbo - Elemelka
a taki fajny był ten silnik mam nadziej że wystarczy wymienic pierścienie i uszczelniacze bo naprawde było non zrobiony od podstaw majc wymienione wszystko. szkoda by było jakby sie okazało że szlag trafił tuleje.
walczcie dalej ciekaw jestem efektu waszej pracy.
BTW: na turbinie neistety nei da sie oszczędzić. Jak nie bedziecie mogli znaleść T2 w dobrym stanie to pomyślcie nad T3 z VW TD (nie z ERST - jest wieksza) i zmianie kolektora na ten co ty masz Mafios. lub T25.
Temat: Opel OMEGA B - CENY
heh temat dobry ja miałem dwa fordy sierra, dwa fiaty 125p, garbusa 1303s, kadetta E, 3x astra F, VW T3, Isuzu Midi, Daihatsu Charade, BMW 318TDS combi, i teraz Zafire
Temat stary... ale powiem wam że tam sie ktoś w tym temacie wypowiedział że sierra jest najbardziej komfortowym samochodem... i ma racje!!! Nic sie nie umywa z aut w tej klasie i przede wszystkim kasie do Forda. Teraz myśle nad omegą B 2.0 16v w automacie i zobaczy sie jak sie jezdzi omegą
A co fakt to fakt że ludzie sie boją jezdzic takimi krowami... dlatego ceny są dosyć małe... normalne jest od wielu lat że kompakty są najbardziej w cenie...
Ale nikt mi nie powie że głupotą jest sie pchać w duże auto... i jeszcze napęd na tył.. że to w zimie najgorsze do jazdy... Mam 22 lata i jest to dla mnie frajda w zimie... a napęd na tył mi życie uratował... a dokładnie wał napędowy... jesli bym miał auto mniejsze to i z napędem na przód to by mnie silnik zmiarzdżył tak więc panowie i panie Nie ma aut dobrych i złych Są tylko auta mniej i bardziej komfortowe
P.s. A na litere"F" jest też Ferrari nie zapomnijcie o tym
uhh sie napociłem przy tym pisaniu hehehe pozdrawiam wszystkich
Temat: dodatek do paliwa - warto
koleżanki i koledzy mój znajomy machanik od kilku tygodni testuje ze swoim kolegą dodatek do paliwa eko v firmy inwex z Łodzi. Mówi że wyraxnie lepiej silniki startuja w te mrozy i lepiej pracuja po zastosowaniu tego wynalazku. Sprawdza na aucie vw t3 1.7td i na bmw 318i e-30. Jedna ersja dodatku jest dla benzyniaków a inna dla wysokoprężnych. Może warto się zainteresować? Macie jakies doświadczenia z tym specyfikiem?
http://www.inwex.pl/index.php?go=20
Temat: Bus-Project ; Prince_lookas :)
Ostatnio udało nam się kupić VW T3 w okazyjnej cenie.
chodzilo mi o ten fragment
co do reni zobacz fotki sa w zaprzyjaznionych autach
ps co do mat pewnie chodzi ci na pokrywe silnika w bagazniku to bedzie ciezki temat bo tak zrobilismy w firmowym t2 i po czasie te maty stwardnialy i popekaly ale spr ogarnac temat wykladziny z ociepleniem do malucha
Temat: Mitsubishi L300 busik ????
stary silnik 2.3 benzyna duzo pali a gazu za bardzo nie ma gdzie wstawic
jest tez 2.5 D ale go nie znam
polecam wersje Lux - 7 foteli zamiast 9 ohydnych siedzisk, dach
panoramiczny i wiele bajerow
jest fajna wersja 4x4 na ramie, dosc popularna w niemczech
malo awaryjny ale jak na nietypowe japonczyki cena nowych czesci zwala z
nog choc z dostaniem 0 problemu
uzywki mozna ciagnac z niemiec - tam L300 wystepuje masowo
jako kolejne auto w rodzinie na kemping tym bardziej kupilmym jakies
pozne vw t3 albo poczatek t4, co prawda bez polotu i ciagnie dresem ale
koszty utrzymania pomijalne
T.
Temat: Doszly jakies "kwadraty" na grupie ??
A ile taka skrzynia "z pewnego zrodla" kosztuje? I jaka jest na nia
gwarancja? Mozesz mi podac ew. namiar na godnego polecenia sprzedawce?
Pozdrawiam,
Robert
| Pisalem 21.11 w watku "Informacje nt. VW T3 (diesel, rok 1985)" ale odzew
| elaborat a on nic. Zaczynam juz tracic nadzieje a skrzyni uzywanej nie
| chce bo:
| 1. za "piatke" wolaja tyle co polowa mojego auta jest warta,
| 2. z uzywanym to nigdy nic nie wiadomo, gwarancji nikt mi nie da a
| wiadomo, ze takie auta (skrzynie oczywiscie tez) latwego zywota to nie
| maja i rzadko ktora ma przejechane mniej niz moja. Kupilem juz kiedys
| uzywany silnik i wiecej tego bledu nie popelnie.
Hej, a cos Ty myslal, piatka skrzynia to chodliwy towar, moja wyje jak w
jakims starym ikarusie a nic nie zrobie bo na razie nie mam kasy (ani na
remont ani na wymiane ;-)
Uzywke mozna kupic z pewnego zrodla - to zawsze jakas teoretyczna gwarancja
jak kupowac z niewiadomo kad.
PZDr.
**************************************************
Wiadomosc wyslana z bramki WWW -NEWS
znajdujacej sie na stronie www.garbusy.org.pl
Temat: Doszly jakies "kwadraty" na grupie ??
Pisalem 21.11 w watku "Informacje nt. VW T3 (diesel, rok 1985)" ale odzew
elaborat a on nic. Zaczynam juz tracic nadzieje a skrzyni uzywanej nie
chce bo:
1. za "piatke" wolaja tyle co polowa mojego auta jest warta,
2. z uzywanym to nigdy nic nie wiadomo, gwarancji nikt mi nie da a
wiadomo, ze takie auta (skrzynie oczywiscie tez) latwego zywota to nie
maja i rzadko ktora ma przejechane mniej niz moja. Kupilem juz kiedys
uzywany silnik i wiecej tego bledu nie popelnie.
Hej, a cos Ty myslal, piatka skrzynia to chodliwy towar, moja wyje jak w
jakims starym ikarusie a nic nie zrobie bo na razie nie mam kasy (ani na
remont ani na wymiane ;-)
Uzywke mozna kupic z pewnego zrodla - to zawsze jakas teoretyczna gwarancja
jak kupowac z niewiadomo kad.
PZDr.
Temat: roznica między paliwem ON a super ON
to by na stacje trafiało 50% wody a nie trafia?? Zapewniam ci, że trafia i to często. Nawet wiem gdzie i ile wody co to za filozofia otworzyć wlot i nasypać, szybko i sprawnie.
Dodatki to maja inny cel. Głównie czyszczący i myjący. 100KM nie przybędize 200 w dieslu. z tego co jeżdżę autami to widze, że różnica między paliwami lepszymi i gorszymi jest bardziej odczuwalna w nowszych dieslach. Jednak wystarczy udac się za zachodnia granicę, zatankować zwykłego paliwa u nich i odczujesz różnicę. Ja jak jechałem to myslałem, że wskaźnik się zaciął w Polsce VW T3 spalił około 8 litrów a na niemeickiej ropie palił tak około 6. Silnik ciszej chodził i nawet smród czy zapach (jak kto woli) spalin był inny, taki jakiś lepszy
Temat: dym z wydechu - turbodiesel
czesc
co moze byc przyczyna dymu, bardzo silnego kopcenia jak sie raptownie
wcisnie gaz do dechy.
samochod to turbodieseldiesel
pozdr gregory
jesli czarny dym to zuzyte wtryskiwacze - zle rozpylaja paliwo, ktore zle
sie spala i w efekcie daje chmure sadzy.
jesli niebieski dym ze spalania oleju silnikowego to jest wiecej mozliwosci:
zuzyty silnik a w nim slabe pierscienie, uszczelniacze a wiec przedmuchy z
olejem lub zuzyta turbosprezarka "wydalajaca" olej - jesli auto ma bardzo
duzy przebieg to wszystko naraz :-(
Mihaj
VW T3 1.6TD
Temat: Intercooler do vw T3 1.6TD jx
Witam
Czy ktoś z grupowiczów miał do czynienia z takim rozwiązaniem? Jeśli tak to
prosił bym o jakieś informacje
- Jak wpłynęło to na prace silnika?
- W jaki sposób i gdzie został wmontowany intercooler? Może jakieś fotki
własne?
- Czy rzeczywiście różnica jest odczuwalna? Podobno można uzyskać prawie
90KM z jx?
- Co dodatkowo warto zmodyfikować?
Serdecznie dziękuje
Piotr
Temat: Wycena części
Interesuje mnie ile to jest warte waszym zdaniem
silnik sprawny z Audi 1.8 RU ok 280tys/km , skrzynia 5 + półosie + linki z 1.6 TD Audi /VW B2 ,maglownica Audi/VW B2/B3 , silnik 1.6 TD CY T3 Audi /VW 310 tys/km po szwedzkim remoncie 30 tys/km (pierścienie , wszystkie uszczelki i uszczelniacze)to na początek
Temat: Silnik Wankla: dobry kierunek motoryzacji czy gadzet
Silnik Wankla z założenia jest dobry... ale tylko z założenia.
Wirujący tłok jest strasznie kłopotliwy, uszczelnienie tego silnika jest dość znacznym problemem, bo uszczelki bardzo szybko sie eksploatują. Kiedy NSU produkowało na auta z Wanklem to było najwiekszym problemem, wręcz nie do ogrnięcia.
Co do Boxera...
Boxer sie nadaje do Ogóra :P VW T2 & T3 RULEZZZ
Nie ma idealnego silnika. Rzędówki 4 czy 5 cylindrowe nie maj.ą zbyt wysokiej kultury pracy (takie Pinto, to może człowieka tylko dobić jazgotem). V'ki i owszem, ten przepiekny bulgot COLOGNE jest poprostu mmmm... ale ekonomia jest raczej przeciwko nim. Wankl... bardzo problematyczne. Boxer... jedynie chyba Subaru jeszcze eksperymentuje z tym, ale jeśli chodzi o tą markę, to cóż... ja ich podziwiam za przeniesienie napędu, ale za jednostki nie.
Temat: VW Transporter Diesel - kilka pytan...
Czolem :-)
Planuje zakup autka. Wymarzony pojazd to VW Transporter T2 lub T3 (jaka
jest miedzy nimi roznica)? Z silnikiem diesel 1600cm. Np cos takiego:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1158281
I tu nastepuje kilka pytan:
-Ile bedzie palic, jezdzone glownie powoli i po miescie, zakladajac ze
silnik jest w dobrym stanie, po remoncie?
-Ile moze kosztowac, tak orientacyjnie, nie w Warszawie, remont
silnika? Nie mam pojecia na jakie koszty sie przygotowac...
-I ostatnie - co w tym autku najbardziej lubi sie psuc i warte jest
profilaktycznej wymiany?
Wstepny plan zaklada kupic autko, okolo 3 tysiecy wydac na niezbedne
naprawy, remont, i pojechac nim daaaaleko (na tyle daleko, ze w trasie
nie ma prawa sie zepsuc :-))
pozdrowki, a.
Temat: Czy silnik z oga 1,6 można wsadzić bezproblemowo do garba?
Zeby namieszac: :)
Slyszalem ze robili tez Ogi z silnikami 1600 typ1 ale z plaska obudowa,
tak jak
w silnikach typ4. Silniki CT bodajze. VW typ3 tez mialy silniki typ1 z
plaskimi
obudowami. Ale przerobka jest prosta, zmienia sie obudowy.
Nie OGI , a kanciaki .
CT i CZ - płaski osprzęt i generalnie większy niż w garbie - podobnei
zabudowany jak 1.7 i 1.8 w 411 / 412 , no i 1.6 w Typie 3 - ale z różnicami
, wlew oleju zupełnie inaczej , inaczej bagnet ... no i inaczej nadmuch
powietrza do nagrzewnic - nie z dmuchawy głównej ale z dodatkowej dmuchawki
na alternatorze - wydaje się że niezłe rozwiązanie nie zabierające "dmuchu"
chłodzącego do ogrzewania , szczególnie w kanciaku który waży sporo ... i
gdzie zwykłe 1.6 jest dosyć mocno obciążone.
W T3 jest problem z wyprowadzeneim bagnetu po wsadzeniu silnika do garba
gdyż nie ma w nim otworu technologicznego na tenże ... a ja raczej nei
chciałbym jeździć bez bagnetu ;) na czuja ... mam olej jeszcze czy już mi
się kończy :P , a i cały osprzęt też trzeba przerabiać ... całe
oblachowanie - prądnica , kolektor , gaźnik ... i wszystkie ( no prawie
wszystkie blachy - bo te od dołu moga zostać.).
Pozdrawiam CD.
Temat: najlepsza baza dla samochodu ev
witam kolegów
od jakiegoś czasu myśle o budowie samochodu ev i z zainteresowaniem przeglądam forum. może podobny temat był już poruszany, ale na niego nie trafiłem. nurtuje mnie kilka wątpliwości poruszanych w poszczególnych wątkach i chętnie zebrałbym je w jednym temacie:
1. najlepsze nadwozie
- ilość osób
- dodatkowa ładowność i funkcjonalność
- masa własna wyjściowa i ostateczna
- opory toczenia i powietrza przy np. 70 km/h
- koszt
- dostępność części zamiennych
- inne kryteria np. powierzchnia reklamowa
2. najlepszy napęd
- najbardziej optymalny wskaźnik kW/ 1000 kg masy pojazdu ( oraz najniższy konieczny )
- moc silnika w kW i obroty
- wskaźnik moc w kW/masa silnika dla różnych producentów
- trwałość silnika w roboczogodzinach
- sprawność
3. najlepsze akumulatory
- waga zmagazynowanej 1 kWh energii
- koszt zakupu 1 kWh zmagazynowanej energii
- trwałość tj ilość cykli ładowania
- sprawność ładowania
4. (a właściwie 1) zakładane parametry trakcyjne
- prędkość robocza
- prędkość maksymalna
- zasięg
po głowie chodzi mi przeróbka vw transportera t2, t3 lub t4
1600 kg wyjściowo, poza tym same zalety - tak mi się przynajmniej wydaje
jeśli temat Was zainteresuje to zrobię w exelu tabelki do porównania.
a może macie jeszcze inne parametry porównawcze i pomysły?
może taka analiza zainspiruje parę osób do działania?
pozdrawiam i czekam na Wasz odzew
Wojtek ww
Temat: crash test
Dobrze Kuba zauwazyl kto wjezdza w sciane?
Juz tlumacze skad ten test (jako ze mialem T3, wiec troche czytalem tu i tam) w/w test byl robiony w Niemczech na samochodzie 10 letnim, z zaladowanymi workami piasku na pace (600 albo 800kg nie pamietam teraz) przy predkosci 82.3km/h mial byc "doswiadczeniem" jak zachowa sie autko w tym wieku, z towarem i przy predkosci dosc sporej bo crash testy robi sie przy 50-60...wujezdajac w dom albo filar mostu (ciekawe jak wyszla by osobowka z np: doczepiona przyzcepka ?:) )
Filmik mialby (i pewnie byl i jest) swego rodzaju przestroga dla "zbyt" pedzacych "biznesmenow" w busikach
Mimo w/w wyniku co ciekawe.. VW T2-T3 jest jedna z bezpieczniejszych kontrukcji (nawet w konfrotacji dzisiaj) z innymi osobowkami.. np: Volvo - chyba wciaz uznawane za najbezpieczniejsze auto na swiecie... http://www.dropgates.com/crash/ tu mozna zobaczyc jak wyglada w zderzeniu z T2-T3... ;] sutuacja w tych modelach jest o tyle "lepsza" ze w T4 jest juz silnik z przodu i wieksze ryzyko iz wyladuje nam "na kolanach"..
Temat: Czy silnik turbo;kompresor moze byc zasilany gaznikami??
z systemami E-turbo to napewno wymagaja najmniej modyfikacji silnika ale tez i maja najmniejszy wspolczynnik przyrostu mocy. Zresztą każdy "KOMPRESOR" jest bardzo małowydajny w stosunku do turbosprężarki. Co do E-Turbo to raz jednen jedyny spotkałem się w Toyocie AE 86 z patentem pionowego Keihina który był obsadzony praktycznie na stronie ssącej właśnie sprężarki elektrycznej. Zresztą Elektryczne sprężarki są w naszej szerokości geograficznej bardzo mało popularne.
Ja osobiście proponowałbym do takich modyfikacji odprężyć troszkę silnik założyć najnormalniejszego garreta T3 z pozostawieniem wtrysku , no ewentualnie poszukać pionowego dużego gaźnika, Az ciekawostek to właśnie firma Garrett w 1979 roku przygotowala zestaw do vw rabbita z turbiną "GT28" który właśnie współpracował z pionowym weberem dając moc 180 HP przy 550obr.
Temat: pf 125p
Nie przesadzajcie z tym VW to bardzo uniwersalne i solidne auto. Z silnikiem 1.6 D pościgowe na pewno nie jest, ale na zlotach widziałem takie Caravell z silnikiem V8 i śmigały ponad 170 KM/H
Swoją drogą ciekawy temat VW T2, T3 Transporter w policji a może w milicji gdzieś były?? ZOMOL Jak byś miał albo ktoś miał zdjęcia tego policyjnego lub innych do dajcie mi cynk. Z góry dzięki. Ciekawe jaka wersja?
Temat: Testy Lupusa
Skoro tyle wiesz o autach-to może spotkałeś się z VW Transporterem T3 Z automatem i silnikiem od Porsche?Nadwozie otwierane na obie strony.Ja mam takie "cudo" Szukałam takiego i internecie,ale nie mogłam nic znaleźć,więc może ktoś,kiedyś...?
Powaga? Wrzuć mi jakąś fotke. Napisz dokładnie jaki silnik (z jakiego modelu, jaka pojemność) i skąd masz takie cudo Chyba się kiedyś umówimy żebym go sobie obejrzał A tam nie ma przypadkiem boxera chłodzonego powietrzem który wywodzi się z garbusa? Bo z tago co wiem T1 miał taki silnik
Temat: Ile pali VW T4 (rozne silniki) - moze jest jakis klub milosnikow T4?
Witam,
pytanie jak w temacie - ile pali VW T4 - 90-94 r - rozne silniki -
dizel, benzyna, LPG? Przymierzam sie do jakiegos wiekszego samochodziku
- mysle o "zrobieniu" sobie kempingowozu w wersji uproszczonej. Myslalem
do tej pory o T3, ale chcialbym sprawdzic opcje T4.
pozdr
Piotr
Temat: Garbus & Oettinger
Czolem!
W listopadowym numerze GT przeczytalem cos takiego:
cyt: ...Do unikalnych rozwiazan wprowadzonych przez Oettingera nalezy
zaliczyc 6-cylindrowe silniki typu boxer, ktore montowane byly w
Volkswagenach Transporterach T3 i Garbusach. Rozwijaly one moc ponad 200KM
i
sprawialy, ze poczciwy Garbus potrafil wprowadzic w zdumienie niejednego
posiadacza Porsche. Limitowana seria szesciocylindrowych Garbusow znalazla
1500 nabywcow i byla oficjalnie dostepna w sieci VW w RPA...
Koniec cytatu.
Czy ktos z Was wie cos wiecej na ten temat? W czasopismie jest foto
takiego
silnika...
?????
Woow no to cos nowego ? Jesli mozesz zeskanowac ten tekst z fotka ? ciekawy
jestem jak to wyglada i jak upchneli 6 cylindrow w garbie ? W ogach i bulach
to nie ma problemu bo miejsca jest duzo ale w garbie to niby sie da ale duzy
i ciezki silnik bardzo niekozystnie wplywa na rozklad masy samochodu wiedz
sie to raczej nie oplacalo.
Kto ma znajomego w RPA moze by cos takiego zciagnac do polski :-))
Temat: Garbus & Oettinger
Ja chce taki silnik!!!!
...i pol tony olowiu dociazenia z przodu :-)
Agent
Czolem!
W listopadowym numerze GT przeczytalem cos takiego:
cyt: ...Do unikalnych rozwiazan wprowadzonych przez Oettingera nalezy
zaliczyc 6-cylindrowe silniki typu boxer, ktore montowane byly w
Volkswagenach Transporterach T3 i Garbusach. Rozwijaly one moc ponad 200KM i
sprawialy, ze poczciwy Garbus potrafil wprowadzic w zdumienie niejednego
posiadacza Porsche. Limitowana seria szesciocylindrowych Garbusow znalazla
1500 nabywcow i byla oficjalnie dostepna w sieci VW w RPA...
Koniec cytatu.
Czy ktos z Was wie cos wiecej na ten temat? W czasopismie jest foto takiego
silnika...
pozdrofki
albin
Temat: VW Transporter Diesel - kilka pytan...
Czolem :-)
Planuje zakup autka. Wymarzony pojazd to VW Transporter T2 lub T3 (jaka
jest miedzy nimi roznica)? Z silnikiem diesel 1600cm. Np cos takiego:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1158281
Coś takiego to jakaś kombinatoryka chyba bo podaje moc silnika 1,7D a w
opisie jest że 1,6D ;)
Pozdro !!
PS:
Jak takiego to dobrze poszukać ze skrzynią 5-biegową a te to chyb amiały
tylko 1,7D i 1,6TD jak również wodne boxery ale te najmocniejsze wersje.
Jeśli 1,6D ze skrzynią 4 to 100km/h to w wielu przypadkach dla niego max
speed ... a i zużycie ropy nie zdziw się jak weźmie Ci i ze 12l ;)
Pozdro !!
Temat: Jak zwiększyć moc w silniku 1.6 D z mk2
można sobie zrobić 1.7, będzie jakieś 60KM (około) trzeba użyć tłoków od 1.9 (TDI) są troszkę większe (średnicą) i troszkę niższe (nie pamiętam ile ale trzeba wziąć do ręki tłok z 1.9 i z 1.6 i zmierzyć różnice wysokości i średnicę) trzeba tyle ile wynosi ta różnica (wysokości) splanować blok no i oczywiście dopasować cylinder do tłoka.
sposób sprawdzony i dość stary, przyrost mocy mały i pewnie sam bym tego nie robił gdyby nie to ze miałem komplet tłoków od 1.9. takie silniki występowały seryjnie w T3. a robione to było w wielu modelach VW. znam nawet przypadek robienia tego w 1.6TD- i moim zdaniem jest to najlepsza opcja moc wtedy jest dość spora. przyrost też kosmiczny nie jest ale już fajnie się jeździ.(widziałem takiego Transportera który jeździł 160kmh)
EDIT:
zapomniał bym o jednym uszczelka pod głowicę-musi być z Transportera 1.7 Diesel- niestety prawie dwa razy droższa niż zwykła 1.6.
Temat: Robie Forda 1.6D na rzepak/skąd tanie części do instalacji?
Moment moment, źle się zrozumieliśmy, nie chodzi mi pompke paliwową tylko o pompke wodną cyrkulacyjną W droższej acz kolwiek skuteczniejszej dla niedogrzanych silników wersji chce zrobić wymiennik ciepła na kolektorze wydechowym. Nagrzewnica na wydechu i nagrzewnica paliwa przed pompą wtryskową, tylko żeby byla dobra cyrkulacja to ciecz musi krążyć..
Wydech szybciej się nagrzeje zimą niż ciecz chłodząca silnik.
I nagrzeje się napewno. NAtomiast przykładowo mój diesel 1.6 Jak temperatura jest ok 5*C to jest niedogrzany przy mojej spokojnej ekonomicznej jeździe, i wynosi 50* Termostat i czujnik sa ok więc do tego mi się nie przyczepicie. Faktem jest że w takiej temp instalacja słabo będzie w zime pracować.
Tym bardziej w ciągniku Ursus 330 W którym jest wyjęty termostat, przy ciężkiej pracy wchodzi na 80-90* ale na wolnych obrotach temp spada do 40*
P.s Ponoć w VW T4 jest taka pompka, a w twoim T3 ?
Temat: Garbus & Oettinger
Czolem!
W listopadowym numerze GT przeczytalem cos takiego:
cyt: ...Do unikalnych rozwiazan wprowadzonych przez Oettingera nalezy
zaliczyc 6-cylindrowe silniki typu boxer, ktore montowane byly w
Volkswagenach Transporterach T3 i Garbusach. Rozwijaly one moc ponad 200KM i
sprawialy, ze poczciwy Garbus potrafil wprowadzic w zdumienie niejednego
posiadacza Porsche. Limitowana seria szesciocylindrowych Garbusow znalazla
1500 nabywcow i byla oficjalnie dostepna w sieci VW w RPA...
Koniec cytatu.
Czy ktos z Was wie cos wiecej na ten temat? W czasopismie jest foto takiego
silnika...
pozdrofki
albin
Temat: VW Transporter "83
Dzięki
Dizisiaj bus dostał nowe przeguby (wszystkie 4) RVL, amortyzatory Meyle i linki ręcznego (wielkie podziękowania dla Klimana z T3) oraz poduszkę pod skrzynią bo była zerwana i waliło skrzynią jak młotem w kuźni. Cała robota z częściami = 900 zł co dopisuję do kosztów busika. Ciekawe ile będzie jak skończę
Następnym punktem będą hamulce - szczęki z tyłu, osłony, tarcze, klocki bo są na dojechaniu i już pedał kopie bo chyba coś krzywe.
W międzyczasie postaram się wymienić czujniki : temperatura, ciśnienie, cofania.
Zakontraktowałem pełną blacharkę i malowanie na jesień (mam już projekt), znalazłem tylną klapę, szukam drzwi przesuwnych i po mału zastanawiam się nad silnikiem.
Generalnie plan robót już mam ustalony. Niestety auto nie pójdzie na oryginał, będzie przygotowane do długich tras, ale nie martwcie się, żadnego tuningu W środku dostanie trochę gadżetów VW z golfera i audi (np. kieszenie boczne). Pełną aktualną listę opublikuje na dniach jak będę robił mniej niż 11h na dobę
Temat: Autka ..
Fiat 125 p FSO 90r (miałem kiedyś), Fiat 126p
Opel Vectra C16NZ 90r., Opel Corsa B 1,4 16v, Opel Kadett 1,4 c14nz 90,
Opel Corsa B 94 1,4, Opel Calibra 2,0 91r.Opel Astra F 1,8, Opel Omega 3,0 MV6 97r.
Opel Record 2,2 87r.
Żuk
Renault Kangoo, Master, Twingo, Megane
Peugeot 205, 405, 406
Polonez Caro 92 1,6, Polonez Caro 93 1,6
Polonez Caro 93 2,0 (z włożonym silnikiem Mirafiori)
Polonez Caro 95 1,6 , Polonez Caro 96 1,6 , no i Caro 1,4(16v)96r.
Nissan Sunny 88r., 91r
Fiat Uno, Fiat Tipo, Fiat Ritmo, Ducato, seicento no i cienkim 1 też, Tempra
Bmw530, Bmw e36, Bmw e38
Mercedes 123 (puchatek)
mitsubishi carisma
mercedes vito
daewoo tico, matiz
ford escort, fiesta,scorpio, sierra
VW transporter t2, t3, t4, Passat b2, b3, b4, Golf 1, 2, 3 (różne silniki)
ford transit (różne roczniki)
Audi 80(różne roczniki) A4, Audi 100(różne roczniki) A6
Mazda 323, 626,
Kilka Toyot i Hond, CHRYSLER, Dodge, Hyundai
Temat: VW Bus Transporter T3 ____ SPRZEDAM
Siemka
Mam do sprzedania takiego busa VW . Stan jak na fotkach..dosyć kiepski. Kompletna polska dokumentacja. Bez silnika i skrzyni biegów. Cena 800 zł
Jakby ktoś był zainteresowany to piszcie na maila stelad@interia.pl lub gg 5149200.
Pozdrowionka
Temat: chce doprowadzic mojego campera do stanu uzywalnosci
| posiadam volkswagena t3 campera, przez ostatnie wakacje troche sie w nim
| zaczelo
| dziac, nie wspominajac o lekkiej stluczce
Ja wlasnie poluje na swojego T3.
Znasz oczywiscie ten link?
http://www.activeboard.com/forum.spark?forumID=44397
http://www.busikt3.radom.pl/index2.htm
Napiszej jaka jest Twoja wersja?
strony znam, zaraz bede tam pisal, poki co jestem w takiej juz desperacji, ze
wszelkie mozliwe zrodla zasypie ogloszeniami :)
moj bus ma silnik 1.9 TD chlodzony woda i reczna skrzynie 5 biegowa, ale
oryginalnie mial 1.6 D chlodzony powietrzem (jesli to ma byc jakas cenna
informacja) i skrzynie czworke.
rok produkcji 1980. samochod ma nadwozie angielskie, tj przesuwne drzwi sa po
stronie lewej, ale kierownica jest przelozona.
jesli o czyms jeszcze nie wspomnialem, a ewentualne zdjecia moga pomoc (chocby,
zeby ktos sie zlitowal nad tym autem ;)), to tu jest kilka:
http://www.zso10.gliwice.pl/bon/jez/foto/vw/
Temat: Kupię VW T4 diesel w dobrym stanie
Teraz wiem więcej o silnikach do T4.
Ciekawe, bo bywały jeszcze z silnikami 1,9 ale to pewnie totalne nieporozumienie.
Ja kiedyś jeździłem trochę towarowo-osobową T4 z silnikiem 2,4 i nie miałem powodu do narzekań.
Bardzo lubię dźwięk diselka - miałem kilka samochodów z takimi silnikami, były to głównie akurat VW; inna sprawa, że 1,6.
Poza tym, może szczęśliwi posiadacze kamperków T4 podziela się ze mną swoją wiedzą.
Dowiedziałem się dziś od przedstawiciela komisu, że są w nim dwa miejsca z regulacją temperatury:
- jedno nad kuchenką gazową
- drugie w części nad deską rozdzielczą w okolicy lusterka wstecznego.
Czyżby były to od Webasta i chłodziarki?
Miałem nieco do czynienia z T3 a tam tego przypadku nie było.
Czy jest szansa na dokupienie gdziekolwiek oryginalnego stolika do Wastfalii?
W tym z początku mojego tematu go niestety nie ma.
Temat: kontrolka temperatury
Kolego ta mrugajaca kontrolka sie nie przejmuj! W moim pasku mruga caly czas bez wzgledu na to czy plynu jest dosyc czy nie. A tak rzy okazji to VW maja problemy z kontrolkami wody. Mam Transportera T3 1.6D i tam jest podobna sytuacja. Znalazłem na nia sposób: po nagrzaniu sie silnika wyłączasz na chwile stacyjke i właczasz ponownie a kontrolka przestaje mrugać. Może spróbuj tego sposobu... Pozdrawiam!
Temat: kopcenie?
A ja jak zrobię sobie pomalutku T3 sedanik to jak potem zrobię silniczek ,
to zaryzykuję - naleję Castrol syntetic 10W60 , z tego co wiem to taki
Grabowski ( od tuningów ) leje taki do kaszlaków i owe mają się całkiem
dobrze , a jak wiadomo to silniczek kaszlaka do najnowocześniejszych
konstrukcyjnie nie należy i jak on coś takiego znosi to Vw boxer zniesie
napewno !!!!!
Ja, ja. Castrol RS Racing Formula, ale ten starszy (na takim jezdzilem
do tamtej feralnej lutowej srody) bo nowa formula Castrola RS na
20W40. Na czysty i suchy silnik po remoncie powinien chyba byc dobry.
Zreszta rzadko ktory olej ma taki zakres lepkosci. Swoja droga do
najtanszych to on nie nalezy.
vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw
Marcin Szymonik - Member of Internet Garbus Club - www.garbusy.org.pl
vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw
Temat: VW T-4
Witam.
Chciałbym zasięgnąć języka u osób, które miały do czynienia z tymi modelami.
Interesuje mnie które silniki Diesla montowane w tych samochodach 1,9 ; 2,4
; 2,5 są:
1. Najoszczędniejsze i jakie mogą być średnie zużycia oleju w poszczególnych
wersjach ?
2. Najmocniejsze (przypuszczam, że największy) ?
3. Najbardziej niezawodne ?
Ponadto:
4. Czy blacha jest ocynkowana ?
5. Czy elementy podwozia są te same co w starszych modelach T2, T3 ?
6. Na ile niezawodna jest elektryka w tych samochodach ?
7. Na ile niezawodna jest mechanika ?
8. Czym różnią się Caravelle i Transporter ?
Temat: [S] VW Transpoter T3 DOKA "91
Jak w tytule. Sprzedam dzielną i niezawodną DOKĘ. Kolor niebieski, silnik 1,7 D. Auto sprawne, wykorzystywane głównie prywatnie i zlotowo. Opłacone w czerwcu OC i zrobiony przegląd. Miesiąc temu wymieniony na nowy rozrusznik.
Auto sprowadzone 3 lata temu z Austrii. Jestem 1-szym właścicielem u nas w kraju.
Może komuś marzy się DOKA. Zapraszam. Cena do negocjacji. Zdjęcia w drodze. Wszystkie info na PW.
Temat: Robie Forda 1.6D na rzepak/skąd tanie części do instalacji?
Moment moment, źle się zrozumieliśmy, nie chodzi mi pompke paliwową tylko o pompke wodną cyrkulacyjną W droższej acz kolwiek skuteczniejszej dla niedogrzanych silników wersji chce zrobić wymiennik ciepła na kolektorze wydechowym. Nagrzewnica na wydechu i nagrzewnica paliwa przed pompą wtryskową, tylko żeby byla dobra cyrkulacja to ciecz musi krążyć..
P.s Ponoć w VW T4 jest taka pompka, a w twoim T3 ?
Nie mam pojęcia i jeśli mam być szczery, wcale nie mam ochoty się dowiadywać, bo ogólnie mam wstręt przed zaglądaniem do tego samochodu...
Temat: mrugająca kontrolka od chłodzenia
To jest nagminny problem w VW. Nie tylko ty masz taki problem i nie tylko w pasatach on wystepuje. Mam Passata B4 i Transportera T3 i tam jest to samo. Akurat w tym drugim jest na to sposób: gdy woda sie juz nagrzeje stajesz, wyłaczasz na chwile silnik (lub tylko przekrecasz stacyjce podczas jazdy) odpalasz i problem znika!
Temat: Maciej :(
Lecz twierdzenie że pasy ratują życie jest błędne
To twierdzenie nie jest błędne. Wniosek, że ratują życie, został wysnuty na podstawie badań (czyt: crashtestów), które w znakomitej przewadze, przeprowadzane są przy prędkościach ok 50km/h i przy takich prędkościach spełniają swoje zadanie. Przy wyższych nie zawsze a przy dużo wyższych, pasów można nie zapinać bo wtedy działa tylko "Ojcze nasz".
Tak samo wszelkie strefy zgniotu są obliczane na uderzenie przy prędkości ok 50 km/h. Ci co jeżdżą dużo szybciej (czyt: rajdowcy) wyposażają swoje auta w klatki bezpieczeństwa.
Dla porównania... nienajnowszy już VW Transporter T3. Nawet gdy pojawił się na rynku wzorem bezpieczeństwa nie był, ale w miarę dawał jakieś szanse. Ale szanse te były przy 50km/h A zobaczcie TUTAJ Co się dzieje, po podniesieniu prędkości uderzenia razy dwa. Tylko razy dwa!!! Jak w każdym porządnym wozie, strefa zgniotu kończy się na silniku.
Temat: [k] pompa ham. vw t3 1988
kumpel szuka jak w temacie silnik silnik 2,1, automatic - jesli to robi jakas roznice.
Temat: Klub_BMW_316i
A jeżdził może któryś VW transporterem T3 z silnikiem od Porsche i automatyczną skrzynią biegów?
TO o klubie BMW czy vw??
to jak robimy off-top to ja może coś o renault ..
Temat: Klub_BMW_316i
A jeżdził może któryś VW transporterem T3 z silnikiem od Porsche i automatyczną skrzynią biegów?
Temat: Testy Lupusa
Skoro tyle wiesz o autach-to może spotkałeś się z VW Transporterem T3 Z automatem i silnikiem od Porsche?Nadwozie otwierane na obie strony.Ja mam takie "cudo" Szukałam takiego i internecie,ale nie mogłam nic znaleźć,więc może ktoś,kiedyś...?
Temat: Które auta mają napęd na tył?
No, Record to by sie nadawał , ale czego nikt jeszcze nie wspomniał o VW T2, T3, Garbus. No ale taki Polonez byłby chyba najtańszy a jeszcze jak byś dorwał 2,0 z silnikiem Mirafiori to by było miodzio
Temat: Małe spostrzeżenie nt. nagrzwnicy przed plusem...
Witka.
Jak wszysyc posiadacze nieplusów wiedzą że "zimne powietrze" z nawiewów w naszych auach raczej nie bywa zimne. Ostatnio bawiłem się całą nagrzewnicą wyjętą z poldka i mam pewne spostrzeżenia.
Po pierwsze to zawór nagrzewnicy jak wiadomo jak nieszczelny to nagrzewica ciepła.
PO drugie w nawiżaniu do pierwszego klapki przysłaniające nagrzewnicę są tak skonstruowane że nie przesłaniają całkowicie samej nagrzewnicy. są podcięcia konstrukcyjne i po zamknięciu wspomnianych klapek na obu końcach mamy otwory o powieżchni dobrych kilku cm2 przez które wentlator idealnie ciągnie powietrze nagrzewające się potem w nagrzewnicy. w efekcie mieszania się tego powietrza z rozgrzanej nagrzwnicy i opływającego ją bokami mamy ciepawy wiaterek w kratkach nawiewów.
efekt ten nie będzie występowa przy sprawnym zaworze pod warunkiem że nie otworzymy zaworka na ciepym silniku i nie pozwolimy się nagrzać nagrzewnicy. Bo jeśli narzewnica sie nagrzeje to efekt cepawego wiaterka będzie trwał aż do momentu wystudzenia grzejniczka.
Ab temu zaradzić należy zastosować dwie rzeczy, Po pierwsze zaworek działajacy sprawnie i skutecznie. Polecam zaworki do lublina czy vw trasportera np.
Po drugie dobrze jest zastosować małe wstawki z kawaka blachy czy innego materiału które zasłonią te nieszczęsne nieszczelności. Takie wstawki w nieznacznym stopniu wpyną potem na proces grzania auta ponieważ nie zasaniają one samej nagrzewnicy na tych kilku cm2 bo są oddalone od niej o około cm więc powietrze ma dostęp do całego grzejniczka.
Ja zastosowałem u siebie ten paten z wstawkami oraz zawór nagrzewnicy z VW T3/T3 (na allegro 26zł z przesyłką) i jak tylko odpalę nagrzewnicę to będę mógł podzelić się praktycznmy stwierdzeniami.
O ile dotrę borkostworkiem do czerniewic będzie można to obadać...
Temat: Silnik do VW T2
Tak na marginesie ... jezeli chlodzony woda to napewno T3...
Pawel
Adam Szewczak schrieb:
| Poszukuje silnika na przekladke do VW T2 (najlepiej benzyna chlodzony
| ciecza). Bede rowniez wdzieczny za wszelkie uwagi z doswiadczeniami w
| montazu do tego samochodu roznych silnikow (podobno jakis magik
zaadoptowal
| tam silnik od Lady).
Do kanciaka pasuje cala gama roznych silnikow. Zalezy co kto chce.
Alfa 16V - 1,7l mit 132 PS aus Alfa 33
Audi 4-Zylinder
Audi 5-Zylinder mit 115 PS aus Audi 90 / 100
Audi 5-Zylinder mit 136 PS aus Audi 100 5E
Audi 5-Zylinder mit 133 PS aus Audi 80/90/100/200/Quattro/Coupe/Cabrio
Audi 5-Zylinder - 2,5l mit 100kW
Audi 5-Zylinder - 2,3l-20V mit 125kW (170 PS) aus Audi 90 (auch quattro)
Audi V6-Zylinder - 2,6l mit 110kW (150 PS) aus Audi A6
Audi V6-Zylinder - 2,8l mit 127kW (174 PS) aus Audi A6
Audi V6-Zylinder 2,4L 165 PS - 30V
Audi V6-Zylinder 2,8L 193 PS - 30V
Audi V6-Zylinder 2,8L 210 PS - 30V
Audi V8-Zylinder 3,9 und 4,2 l
Ford V6 - 2,3l mit 114 PS aus Ford Granada/Capri
Ford V6 - 2,8li mit 140 PS aus Ford Granada/Capri/Sierra
Ford V6 - 2,9 EFI mit 103 kW (145 PS) aus Ford Scorpio
Ford V6 - 3,2 l von Hurrican Racing
Ford V6 - 3,0 l aus Ford Capri
Ford V6 Cosworth mit 143kW
alle Porsche Boxer-Motoren
Rover V8
Subaru V6 Boxer
VW 4-Zylinder aus Golf/Passat
VW 5-Zylinder aus Passat
VW VR6 aus VW Golf/Corrado
VW G60 mit 160 PS aus VW Golf
VW 1,9l TDi
Oettinger 6-Zylinder 3,7l - 180 PS von Oettinger Technik
Serien 2,1 l mit Schick-Turbo und 163 PS
Ja tez mam kanciaka.
Pozdrawiam.
Temat: PILNE!! T3
Ales palnal. Kazde dziecko przeciez wie, ze kanty maja skrzynie takie same
jak w ogorkach. Do 1982 zupelnie takie same a potem po wproadzeniu boxerow
chlodzonych ciesza niby troche pozmieniane (obudowa sprzegla, hydrauliczne
sterowanie sprzegla) ale bebechy zostaly do konca te same.
chlopaki kupce sobei po ogorkach
maja 4 biegi i nie sa zawodne jak kanty...
| pilnie poszukuje skrzyni do T3 1,6TD !!!!!
| kontakt: 609364457
| Witam,
| ja tez mam klopot ze skrzynia, wlasnie 5-biegowa (ma ok. 300 000 km i
| wymaga remontu). Ale u mnie taka byla zamontowana fabrycznie a Ty,
jezeli
| dobrze zrozumialem, chcialbys zamontowac skrzynie 5-biegowa do
samochodu,
| w ktorym fabrycznie zamontowano 4-biegowa. W takim wypadku musisz
zmienic
| poduszke mocujaca skrzynie oraz caly mechanizm zmiany biegow pod podloga
| kabiny kierowcy (taka skrzynka metalowa), rowniez drazek zmiany biegow
| (ten, ktorym faktycznie zmieniasz biegi) jest inny. Ale w sumie nie wiem
| czy skorka warta wyprawki bo uzywana skrzynia 5-biegowa kosztuje
majatek,
| sam mechanizm ok. 400 zl (tez uzywany) a jedyne co uzyskasz, to to, ze
| silnik przy 120 km/h bedzie \"krecil sie\" o ok. 200 obr/min.
wolniej. Na
| mniejsze zuzycie paliwa tez bym nie liczyl. Moj campingowy (o 550 kg
| ciezszy) bus pali przy jezdzie na 5-biegu ze stala predkoscia ok. 120
| jakies 10-11 l. Nie sadze, zeby 4-biegowy palil mniej a predkosc max.
obu
| wersji (4 i 5-biegowej) jest taka sama (wg. instrukcji obslugi) i wynosi
| 127 km/h.
| Pozdrawiam,
| Robert
| Dzieki za info .... :)
| Czyli PILNIE potrzebuje skrzyni 4-biegowej do VW T3 1,6TD !!!!!! ;)
| **************************************************
| Wiadomosc wyslana z bramki WWW -NEWS
| znajdujacej sie na stronie www.garbusy.org.pl
**************************************************
Wiadomosc wyslana z bramki WWW -NEWS
znajdujacej sie na stronie www.garbusy.org.pl
Temat: VW GOLF III GTI
Przedstawiam autko w imieniu wlaściciela. Jest to Golf 3 GTI 8V seryjnie 115 PS. Silnik zostal całkowicie przebudowany i przygotowany pod doladowanie turbina T3. Aby w miare rozsadnie przeniesc naped na kola zamontowana zostala skrzynia z passata B3
wraz ze sprzeglem 228mm.zmienione zostalo sterowanie biegow z ciegnowego na linkowe oraz sterowanie sprzegla zostalo zastosowane linkowe.
co w silniku...
wal korbowy kuty z innego modelu VW, w ktorym zmienilem kanaly olejowe
kolo zamachowe odelzone dosyc sporo. sprzeglo z vw sharana VR6
silnik ze wzgledu na dosyc male przeplywy glowicy 8v zostal zaopatrzony w glowice 16v, wiazalo sie to z przerobka calego rozrzadu.
w silniku zastosowano tez kilka innych elementow oraz kilka zostalo przerobionych aby moglo bezpiecznie funkcjonowac z turbo
Praca silnika zarzadza ECU VW "DIGIFANT 1" wtryski na początek 350cc, silnik na czas pierwszych tys km zostal mocno podlany paliwem w celu zestudzenia elementow. ukradlo to pare ps.
prace nad autem zostaly ukonczone w miniona srode, zostal dotarty metoda na ostro, a w sobote zawital u BOBIK'a na hamowni.
wynik jest zadowalający (wlasciciel sie cieszy) a mozna obejrzec go http://www.evolutionwrc.republika.pl/woda.pdf tu. cisnienie doladowania mocy maxymalnej 0.54 bar. planowane podniesienie do okolo 0.8 bar na wiosne.
filmik słabej jakości z piatku jest:
http://www.youtube.com/watch?v=6Ncx93M4cP0
a jak wyglada sprawa takich rzeczy jak wydech i fmic ?
I jesli nie tajemnica to czy nie oplacalo sie bardziej zeswapowac na 1.8T ?
Temat: VW GOLF III GTI
Przedstawiam autko w imieniu wlaściciela. Jest to Golf 3 GTI 8V seryjnie 115 PS. Silnik zostal całkowicie przebudowany i przygotowany pod doladowanie turbina T3. Aby w miare rozsadnie przeniesc naped na kola zamontowana zostala skrzynia z passata B3
wraz ze sprzeglem 228mm.zmienione zostalo sterowanie biegow z ciegnowego na linkowe oraz sterowanie sprzegla zostalo zastosowane linkowe.
co w silniku...
wal korbowy kuty z innego modelu VW, w ktorym zmienilem kanaly olejowe
kolo zamachowe odelzone dosyc sporo. sprzeglo z vw sharana VR6
silnik ze wzgledu na dosyc male przeplywy glowicy 8v zostal zaopatrzony w glowice 16v, wiazalo sie to z przerobka calego rozrzadu.
w silniku zastosowano tez kilka innych elementow oraz kilka zostalo przerobionych aby moglo bezpiecznie funkcjonowac z turbo
Głowica zostala poddana delikatnej obrobce kanałow polegającej głównie na zlikwidowaniu progow na laczeniach kolektorow.
Wydech 2.25 cala z jednym tlumikiem przelotowym "MUGEN"
Cooler Renault Master dolot o zmiennym przekroju 2 cale i 2.25 cala do tego blow off TIAL 50mm
Praca silnika zarzadza ECU VW "DIGIFANT 1" wtryski na początek 350cc, silnik na czas pierwszych tys km zostal mocno podlany paliwem w celu zestudzenia elementow. ukradlo to pare ps.
prace nad autem zostaly ukonczone w miniona srode, zostal dotarty metoda na ostro, a w sobote zawital u BOBIK'a na hamowni.
wynik jest zadowalający (wlasciciel sie cieszy) a mozna obejrzec go http://www.evolutionwrc.republika.pl/woda.pdf tu. cisnienie doladowania mocy maxymalnej 0.54 bar. planowane podniesienie do okolo 0.8 bar na wiosne.
filmik słabej jakości z piatku jest:
http://www.youtube.com/watch?v=6Ncx93M4cP0
Temat: Silnik JR a SB !
No właśnie tak jak mówisz - moment najważniejszy, rozmawiałem z pompiarzem jednym i dowiedziałem się że ta turbinka jest lepsza, pomimo tego że jest tylko chłodzona olejem, nie pada tak szybko a ciśnienia można dokładnie takie same osiągnąć. pompy też nie opłaca się bardzo wymieniać, ewentualnie wymienić tłoczek na 9mm, ale muszę się dowiedzieć jak sie to będzie odbijać na spalaniu. Swoją drogą busik pali średnio 7-8 litrów na wyjechanym silniku 1.6D, więc myślę że na zrobionym TDku też mi się uda takie spalanie osiągnąć.
Z JR można wyciągnąć i 120KM Garret T3 i poleci Pytanie jak długo XD Nie mam zamiaru sprawdzać
ICek jest przydatny szczególnie dla momentu, wykres staje się bardziej płaski w wyższych rejestrach, a w dolnych jest wyższy co ma korzystny wpływ defacto na wszystko, mniejsze wibracje przy starcie, płynność na przyspieszaniu itd itp
Chłodnicę oleju chcę zamontować z tego względu że silniki w busach mają tendencję do grzania się, niestety konstrukcja z silnikiem z tyłu to 16L płynu i w starszych modelach bez dodatkowej pompy na obiegu jest czasami ciężko. Dodatkowe chłodzenie nigdy nie zaszkodzi A i turbina może pochodzi dłużej
Zależy mi na silniku który będzie bezawaryjny więc kręcić go nie mam zamiaru, raczej walczę o moment To to waży 2,5 tony jak jest załadowane i może być problem na długiej skrzyni.
Busika niestety nie bedzie bo przenieśli mi urlop i jestem za przeproszeniem w du.... żej kupie. Po za tym nie ma narazie bardzo z czym Ostatnio to mi nawet drzwi wypadły boczne więc dopóki go nei dokończe to raczej należy się wstydzić XD Myślę, że na przyszły rok będzie gotowy
Muszę zasmucić, że oryginału nie będzie - ale postaram się zachować oldschoolowy charakter auta - dodatki tylko z VW W tym dużo z Mk1
Temat: VW T-4
Interesuje mnie ktore silniki Diesla montowane w tych
samochodach 1,9 ; 2,4 ; 2,5 sa:
1. Najoszczedniejsze i jakie moga byc srednie zuzycia oleju w
poszczególnych wersjach ?
Oleju w sensie ON?
2.4 D - w WRC palil nam zawsze w przedziale 9-10 L/100 km.
2. Najmocniejsze (przypuszczam, ze najwiekszy) ?
2.5 TDI jest zauwazalnie zwawszy od 2.4 D, przy podobnym spalaniu.
IMO jak jest 'niezajezdzony' to najbardziej optymalny naped do tego
auta (chociaz troszke drozszy w eksploatacji, anizeli 2.4)
3. Najbardziej niezawodne ?
W przedziale 150 kkm - 350 kkm w rodziciela aucie (uzytkowanego w
malej firmie) wymienialismy tylko (poza olejem, klockami i innymi
elementami eksploatacynymi) elementy zawieszenia i rozrusznik
(regeneracja z racji czestego odpalania - jazda typowo miejska).
W silniku nie bylo nic robione - zuzycie oleju od przyslowiowej
'kreski do kreski' miedzy wymianami.
Ponadto:
4. Czy blacha jest ocynkowana ?
Tak - np. dosyc glebokie otarcie lakieru nie robilo na naszym
zadnego wrazenia.
5. Czy elementy podwozia sa te same co w starszych modelach T2,
T3 ?
Wydaje mi sie, ze nie.
6. Na ile niezawodna jest elektryka w tych samochodach ?
W naszym byla calkowicie bezawaryjna. Sprzedalismy go przy
przebiegu zblizajacym sie do 400 kkm i wieku dobiegajacym do 7 lat.
7. Na ile niezawodna jest mechanika ?
IMO to jedno z lepszych aut tej klasy.
Jak trafisz na normalnie eksploatowany egzemplarz to bedziesz
zadowolony - mam porownanie 3 roznych szt. VW T4 do np. Vito,
Ducato, Sprinterow, itp. i w kazdym przypadku VW wychodzil
zwyciesko.
Po prostu poprawnie skonstruowany samochod.
Temat: EcoTek Technologia F1 !! MOC I MNIEJSZE SPALANIE !
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=151664759
Witam
Mam do sprzedania:
ECO TEK CB-26P
HIT Sezonu jakim jest urządzenie firmy ECO TEK CB-26P - jest to urządzenie służące do optymalizacji procesu spalania opracowane specjalnie do samochodów Formuły l. To najlepiej sprzedające się produkt w tym roku w Anglii, urządzenie działa na zasadzie eliminowania drgań podciśnienia w układzie dolotowym auta. Zastosowanie go przyspiesza reakcję silnika na pedał gazu, podnosi elastyczność silnika oraz wpływa na zmniejszanie zużycia paliwa (zużycie paliwa spada przeciętnie o 1 litr/100km), powodując dodatkowo poprawę składu emitowanych przez silnik spalin. Ecotec montowany jest na głównym przewodzie podciśnieniowym, a jego montaż i regulacja zajmuje kilka minut. Instrukcja montażu jest załączona w kpl. z produktem.
Najszybsza Supra w Polsce nawet tego używa bo działa to w 1000%!!!!!!w każdym aucie !!!
Towar przetestowany na VW golfie 3 ,stan silnika byl bardzo dobry ,przebieg 143 tys km ,silnik 2.0 8v (2E) auto palilo srednio 10-11 litrow normalnie, po zamontowaniu z przeliczen wyszlo ze pali az 1,5 litra mniej ,moim zdaniem to spora oszczednosc do tego auto reaguje o wiele szybciej na pedal gazu
TO NIE JEST JAKIS MAGNETYZER ALBO INNA PIERDOLA KTORA TEZ KOSZTUJE A NIC NIE DAJE OPORCZ SATYSFAKCJI ZE SIE MA JA!!ECOTECK TO SPRAWDZONE URZADZONKO NA CALYM SWIECIE OCZYWISCIE JAK TO W POLSCE BYWA MALO ZNANE
DOKLADNE TESTY ZNAJDA PANSTWO TUTAJ:
http://www.ecotekplc.com/test_results.htm
POLECAM TEN TOWAR KAZDEMU KTO CHCE MIEĆ PROFESJONALNE URZADZENIE W AUCIE DO TEGO MNIEJ SPALAC PALIWA I MIEC DYNAMICZNIEJSZE AUTO W KAZDYCH WARUNKACH ,JAK WIADOMO CZASAMI MUSIMY WYPRZEDZAC ROBMY TO JESZCZE BEZPIECZNIEJ I SPRAWNIEJ NIZ KIEDYS OD TEGO ZALEZY NASZE ŻYCIE !!ZADBAJ O AUTO,AUTO ZADBA O CIEBIE !!!!
Pasuje do nastepujacych aut:
Alfa Romeo : Alfa Romeo 33 90 145 146 147 155 156 164 166 GTV Audi: A2 A3 A4 A6 A8 V8 S3 S4 S6 S8 RS2 RS4 TT Austin: Maestro/Montego Metro Montego Break BMW : 3 5 6 7 8 Compact E23 E24 E27 E28 E30 E31 E32 E34 E36 E38 E39 E46 E53 X5 X3 Z3 Citroen : Berlingo AX Bx Cx Evasion Saxo Xantia XM Xsara ZX Aura Volcane ZX Reflex C2 C3 C4 C5 PICASSO Avantage Jumpy Jumper Daewoo : Espero Lanos Leganza Nexia Matiz Nubira Daihatsu : Charade Move Grand Move Fiat : Barchetta Bravo / Brava Cinquecento Ducato Multipla Panda Punto Seicento Tipo Tempra Kombi Uno Stilo Ford : Escort Fiesta Focus Ka Maverick Mondeo Orion Probe Scorpio Sierra Honda : Accord Civic Delsol Del Sol CRX CR-V Prelude Hyundai : Coupe Elantra Atos Accent Lantra Jeep : Wrangler Kia : Sephia Shuma Carnival Lancia : Dedra Kappa Prisma Y Lexus : GS 300 - LS 400 Mazda : 121 323 626 6 MX3 MX5 MX6 RX7 6 Mercedes : w123 w124 w126 w201 w202 w208 w210 w230 CLK SLK CL SL C-Klasa E-Klasa S-Klasa G-Model Vito Viano Vario Mitsubishi :Colt Carisma Lancer Eclipse Galant Pajero Sigma Space Runner Space Wagon Nissan :100 NX 200 SX 300 ZX Almera Micra Patrol Primera Sunny Opel: Tigra, Kadett E Kadet D Corsa, Calibra Astra, Vectra, Agila, Vivaro, Combo, Omega, Senator, Record, Manta, Peugeot: 106, 205, 206, 305, 306, 307, 405, 406, 505, 605, 607, 806, 807, Partner, Renault: Kangoo, Clio, 19, Megane, Laguna, Espace, Thalia, Trafic, SEAT: Ibiza Cordoba Arosa Alhambra Skoda Felicia, Fabia, Octavia, Superb, Subaru Toyota Yaris, Corolla, Avensis, Carina E, Strlet, Volkswagen : Cabrio Golf 1 Golf 2 Golf 3 Golf 4 Golf 5 Golf Golf I Golf II Golf III Golf IV Golf V Kombi Golf4 T2 T3 T4 Doka Bora Lupo Scirocco Corrado Derby Jetta Caddy Sharan Passat Polo Lupo New Beetle Vr6 Gti 16V
Jeśli nie znalazłeś swojego auta na liście napisz do mnie
Pozdrawiam
PRZED ZALICYTOWANIEM NAPISZ DO MNIE OBNIZE KWOTE JESZCZE PARE ZL!!
WYSYLKA ODRAZU PO ZAKSIEGOWANIU PIENIEDZY!!
Na towar nie daje gwarancji jednakze towar jest w 100% NOWY!!!!Tak powinno byc napisane na kazdej aukcji zgodnie z nowym prawem UE!!!
Temat: Tuningowisko 2007
Wyciąg z regulaminu AzPneu TuningCup 2007:
Kryteria oceny :
• Lakier
• Karoseria
• Wnętrze ( od siebie dodam ze jest tutaj oceniana również instalacja audio-video )
• Silnik i przestrzeń silnikowa
• Przestrzeń bagażowa (audio instalacja, albo inne specjalne przeróbki bagażnika)
• Podwozie
• Prezentacja samochodu
W kategoriach oceniany zostanie design, jakość wykonania, zastosowanie materiałów, pomysł i czystość. W każdej kategorii jury udzielać będzie pewną ilość punktów, które po zliczeniu decydować będą o wynikach. Poszczególne kategorie nie mają takiej samej wagi, niektóre są bardziej ważne inne mniej. Jury prawo ma udzielać także punkty minusowe i to w przypadkach, kiedy znalezione zostaną poważne braki w niektórej z ocenianych kategorii, przeróbki wpływające na
właściwości jezdne ewentualnie zagrażające życiu (w przypadkach samochodów typu showcar, które nie posiadają rejestracji i zostaną na imprezę przywiezione na lawecie, punkty ujemne nie będą udzielane).
W przypadku zamkniętego samochodu bez obecności właściciela postępuje się zgodnie z rozdziałem 2. Harmonogram czasowy i system konkursu.
(Pkt 2 ) o ktorym mowa powyżej :
(...)W przypadku zamkniętego pojazdu bez obecności właściciela ani jego zastępcy, samochód oceniony zostanie tylko w kategoriach (pozycjach formularza), które widoczne są na pierwszy rzut oka i jury ma do nich dobry dostęp. Przeróbki znajdujące się wewnątrz samochodu, pod pokrywą silnika lub przeróbki podwozia nie zostaną wcale ocenione punktami.
Kategorie konkursowe
Konkurs Tuning Cup przez cały 2007r. ogłoszony został w poniżej podanych kategoriach:
• Audi Scene
• Seat Scene
• VW Oldies Scene*
• VW Modern Scene**
• Ĺ koda Oldies Scene (Favorit i starsze)
• Ĺ koda Modern Scene (Felicia i nowsze)
• Opel Scene
• BMW Scene
• Ford Scene
• Honda Scene
• Japan & Asia Scene (oprócz Hondy)
• French Scene
• Italian Scene
• Other Scene
• Oldies Scene*
* Golf II, Garbus, Jetta, Scirocco, Passat B3, Polo II, Transporter T3 i starsze
** Golf III, Vento, Corrado, Passat B4, New Beetle, Lupo, Sharan, Polo III, Transporter T4 i nowsze.
*** (samochody starsze niż 30 lat – właściciel takiego samochodu sam musi zdecydować, czy udział będzie brał konkursie Oldies Scene, czy też w kategorii klasycznej, jak np. VW Oldies Scene. W wybranej kategorii współzawodniczył będzie przez cały sezon włącznie Wielkiego Finału).
Kategorie specjalne:
• Best of Best – najlepszy samochód imprezy
• Best Show – najlepsza prezentacja samochodu
• Best Interior – najlepsze wnętrze
• Best Audio – najlepsze audio (design)
• Best Engine – najlepszy silnik (design)
Pełna treść regulaminu do ściągniecia ze strony http://www.tuningcup.cz
...
Wiadomo, że nie jesteśmy w stanie w polskich warunkach przeprowadzic tego typu konkursu. Myślę, że jednak kryteria oceniania samochodów są bardzo przejrzyste, kwestią pozostaje ich wyważenie. Co do klas uważam, że można to uprościć do 3 kategorii : Classic ( czyli wszelkiej masci germany, culty, rat'y ) Show&Shine ( caly plastik i lansior ) Street ( czyli uliczne wydmuszki wymiatacze ) Startujący, podobnie jak to jest w TuningCup, sam decyduje w której z kategorii chce startować. Mysle, że warto wprowadzić obostrzenie ( na wzór Czechów ), że może startować w tylko jednej kategorii. W klasie street logicznym jest, że największy nacisk przy ocenie powinno się położyc na zmiany mechaniczne, w dwóch pozostałych na wygląd ( stąd potrzeba różnego wyważenia skali ocen. Myśle, że taki system oceniania byłby przejrzysty i godny promowania na kolejnych zlotach, nie tylko na tuningowisku. Kwestią, którą trzeba jeszcze byłoby rozstrzygnąć, jest sprawa głosowania na własne auto, lub auto z własnego klubu. Oczywistym jest, ze należy tego zabronić. Kwestia teraz jak to zrobić bez straty dla zawodnika będącego jednocześnie sędzią/członkiem klubu, z którego wywodzi się sędzia. Myśle, że dobrą opcją byłoby po prostu żeby każde auto oceniał jeden sędzia mniej ( ten którego samochód jest oceniany/należący do klubu. z którego wywodzi się oceniany samochód) niż całkowita liczba sędziów. W przypadku oceniania samochodu nie związanego z żadnym klubem, sędzia nie biorący udziału w ocenie, byłby wybierany losowo.
Mam nadzieje, że wszystko jasno przedstawiłem. Napiszcie co o tym myślicie ( w szczegolności organizator i członkowie komisji ).
Temat: 60 lat Volkswagena Transportera
Od lat wyznacza standardy i kierunki rozwoju wśród aut użytkowych. Kolejne generacje prezentują najwyższy poziom techniki oraz jakości i cieszą się niezmienną popularnością. Dokładnie 60 lat temu powstał pierwszy prototyp, a w 1950 roku rozpoczęła się seryjna produkcja VW Transportera.
Wszystko zaczęło się w 1947 roku kiedy to holenderski importer Volkswagena spotkał się w Minden z przedstawicielami administracji brytyjskiej wolfsburskich zakładów, w sprawie zakupu kilku Garbusów dla Holandii. Podczas rozmowy narysował on w swoim notesie szkic samochodu dostawczego, jak się później okazało, rewolucyjnego - silnik z tyłu, kierowca z przodu, a między nimi miejsce na 750 kg ładunku.
Co ciekawe, inspiracją dla Pon'a był, zbudowany do użytku wewnętrznego w zakładzie, osobliwy samochód skrzyniowy zauważony między ruinami hal fabrycznych w Wolfsburgu.
Aprobatę dla idei Pon'a wyraził nowy członek zarządu w Wolfsburgu, Heinrich Nordhoff, i po jakimś czasie zlecił swojemu głównemu konstruktorowi, Alfredowi Haesnerowi, jej realizację. Niecały rok później powstała dokumentacja techniczna i w 1948 roku zbudowano pierwsze prototypy.
Przy pracach wykorzystano badania w tunelu aerodynamicznym - pierwszy prototyp Volkswagena Transportera przedstawiony został dziennikarzom 12 listopada 1949 roku w Wolfsburgu.
I tak 8 marca 1950 roku wizja Bena Pon'a stała się rzeczywistością - rozpoczęła się seryjna produkcja w zakładzie w Wolfsburgu. Wyprodukowany został pierwszy pojazd użytkowy w czterech wersjach - jako samochód dostawczy, pojazd specjalny, 8-osobowy mikrobus i jako sklep obwoźny. Jego nośność wynosiła 825 kg, a z pełnym obciążeniem osiągał prędkość 75 km/h i zużywał 8-9 litrów na 100 km.
Rok później na bazie Transportera powstała pierwsza karetka pogotowia. Zaprezentowano także kolejny model Samba - bus, który wkrótce podbił świat - lakier w dwóch kolorach, odsuwany dach, dużo chromu i 21 okien były wówczas czymś niespotykanym.
Cztery lata po rozpoczęciu produkcji z taśmy produkcyjnej zjechał stutysięczny Transporter. Okazało się, iż możliwości produkcyjne fabryki w Wolfsburgu są już prawie całkowicie wykorzystane. Podjęto więc decyzję o budowie nowego zakładu produkującego wyłącznie samochody użytkowe. 235 gmin walczyło o powstanie fabryki na ich terenie - 24 stycznia 1955 roku podjęto decyzję, iż fabryka powstanie w Hanowerze. Po trochę ponad roku zakład wyprodukował pierwszego Transportera.
Początkowo 4.954 pracowników, montowało najpierw 250, a później 300 samochodów dziennie. Fabryka była wtedy jedną z najnowocześniejszych i najokazalszych zakładów produkujących samochody, jednak szybko i ta fabryka okazała się za mała - konieczne było dobudowanie hali numer 2, dzięki czemu jej powierzchnia podwoiła się. Zwiększyła się także ilość pracowników - o 70-80 procent.
W 1958 roku konstruktorzy zaproponowali rozwiązanie, bez którego dzisiejszy świat samochodów użytkowych funkcjonować nie może - podwójną kabinę, natomiast w 1959 roku Transporter otrzymał w pełni zsynchronizowaną przekładnię, co wcale nie było takie oczywiste w czasach dwukrotnego naciskania sprzęgła przy zmianie biegów.
2 października 1962 roku z taśmy montażowej w Hanowerze zjechał milionowy Transporter. Była to Samba - bus, który wraz z Transporterem już dawno podbił rynek. Samochód był cały czas udoskonalany - nowy silnik o pojemności 1,5 litra zyskał moc 42 KM, a w miejsce drzwi skrzydłowych pojawiły się drzwi rozsuwane - pierwsze w samochodach tej klasy.
W 1967 roku nastąpił początek nowej ery - fabrykę opuścił Transporter drugiej generacji. Auto było dłuższe o 100 mm, moc 1,6-litrowej jednostki wzrosła do 47 KM, a szyba przednia nie był już dzielona na dwie części.
W kolejnym roku wyprodukowany został dwumilionowy Transporter, a po kolejnych trzech latach powstały już 3 miliony egzemplarzy. Także liczba pracowników drastycznie wzrosła i osiągnęła historyczne maksimum - 28.728 pracowników.
W 1977 wyprodukowanych zostało już 4,5 mln sztuk, natomiast w 1981 roku liczba ta sięgnęła 5 milionów. W międzyczasie - w 1978 roku, po raz pierwszy w samochodach dostawczych zastosowano napęd na cztery koła, a rok później zaprezentowano Transportera T3.
W 1985 roku zaprezentowano nową limuzynę przestrzenną - Multivana. Wszechstronny pojazd doskonale sprawdzał się jako samochód firmowy, wycieczkowy jak i rodzinny. Szybko zdobył popularność, z którą równać się mógł tylko jego dziadek - Transporter.
Rok później z taśmy montażowej zjechał sześciomilionowy Transporter. Po kolejnych czterech latach - 9 stycznia 1990 roku - Volkswagen zaprezentował T4. Zrezygnowano z silnika umieszczonego z tyłu, a Transporter czwartej generacji wraz z zaprezentowaną sześć lat później drugą generacją LT przyczynił się do sukcesu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Pojazdy były coraz wygodniejsze i mocniejsze, a T4 oferowany był z 16 różnymi silnikami - 8 benzynowymi i 8 dieslami, z czego najmocniejszy miał 204 KM.
8 marca 2000 roku minęło 50 lat od rozpoczęcia produkcji Transportera - co druga osoba kupująca samochód dostawczy lub wieloprzestrzenną limuzynę decydowała się na samochód z logo VW.
W 2003 wprowadzono piątą generację Transportera - dojrzałą pod względem wielkości i różnorodności wariantów, a także wszechstronności zastosowań. W porównaniu z poprzednikiem oferuje większą przestrzeń ładunkową - przede wszystkim dzięki bardziej pionowej konstrukcji nadwozia.
W modelach kombi oraz furgon do wyboru są dwa rozstawy osi oraz trzy wysokości dachu. W ofercie znajdują się różne nadwozia - skrzyniowe, podwójna kabina (doka) i podwozie do zabudowy. Najmocniejsza jednostka V6 ma 235 KM.
Dzisiaj, 60 lat od powstania pierwszego prototypu, Transporter cieszy się wciąż dużym zainteresowaniem. Od 1950 roku wyprodukowano już ponad 9,5 mln egzemplarzy.