silnik wysokoprężny TDDI

Widzisz posty znalezione dla hasła: silnik wysokoprężny TDDI





Temat: Nowy silnik TDCi Forda


Wszystkim. To nowy silnik opracowany wspolnie z PSA. Podstawowa rożnica to
zasilanie - Common Rail drugiej gneracji. Silnik ten jest ultra nowoczesny,
TDdi to przy nim klekot z pompą rozdzielaczową.


Wspolnie z PSA to powstala rodzina silnikow wysokopreznych o
pojemnosci 1400.
Ten powstal u Forda z pomoca Siemensa (CR2).







Temat: Jak odroznic tddi od tdci?
Małe kompendium dla kolegi z zakresu silników wysokoprężnych występujących w ffI 98-04
1.8
TDDi
75KM 55kW BHDA, BHDB 1998-1999
90KM 66kW C9DC, C9DA, C9DB 10.1998-11.2004
TDCi
100KM 74kW FFDA 09.2002-11.2004
115KM 85kW F9DA, F9DB 03.2001-11.2004

Pabloos opisał różnicę, tylko nie daj się nabrać czasem na naklejkę obudowy IC





Temat: Ford focus TDDI opinie


| :( Jest to moja ocena, of corz przy porownaniu do jakiegos common raila,
| wypada blado, ale mi na przyklad common rail nie odpowiada swoja
| charakterystyka (np. latwo gasnie przy ruszaniu), tutaj masz jeszcze kapke
| ze starego poczciwego turboklekota :)


w tych skortach to czlowiek pogubic sie moze... czy Ty masz tego 1,8td co w
starych mondziakach byly czy tego nowego diesla ? bo jezeli tego nowy to jest
common rail ?
Z reklamowki na www przeczytac mozna
"Nowy silnik 1,8 litra TDCi z wtryskiem common-rail stanowi kolejny ważny krok
w rozwoju "

i takze przytac mozna
"...charakteryzującym się lekka konstrukcją i bardzo dobrymi osiągami, oraz
nowym jednostkom wysokoprężnym Endura DI o pojemności 1,8 litra z
turbodoładowaniem..."

i dalej jakas tabelka
"1.4i Zetec 16V (75 KM)
1.6i Zetec 16V (100 KM)
1.8i Zetec 16V (115 KM)
2.0i Zetec 16V (130 KM)
1.8 TDDi (90 KM)
1.8 TDCi (100KM)
1.8 TDCi (115 KM)
2.0 Duratec-ST (173KM)
"
czyli wypada na to, ze 1,8 90 konny to ten stary silnik z mondziaka (teraz
nazywany TDDi a w reklamowce Endura DI? )- widze, ze w autach jak w
oprogoramowaniu microsoftu.. coraz wiecej skrotow 3 i 4 literkowych (to moze
zaczna auta nazywac com, com+, dcom, .net, msmq, iis itp ?)

Przemek





Temat: Wyjaśnienie skrótów Diesli różnych marek...
W związku z tym, iż mało osób zna pełne nazwy jednostek wysokoprężnych marek samochodów a dużo osób się mnie o nie pyta wyjaśnienie zamieszcza tutaj:

CDTI - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany przez markę Opel/Vauxhall (General Motors). Silniki CDTI dostarczane są przez różnych producentów - 1.3 (Fiat), 1.7 (Isuzu), 1.9 oraz 2.2 (Renault/Bosch), 3.0 (Renault/Denso).

dCi - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany przez markę Renault i Nissan. Bazuje na produktach kilku producentów - Siemensa, Boscha i Denso.

HDI - (ang. Hi-pressure Direct Injection) - wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail opracowany przez PSA (Peugeot, Citroen)

JTD - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany przez markę Fiat. Sterowniki pochodzą od kilku producentów (1.3 - Marelli MJD, 1.9 i większe - Bosch).

TDCI - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany przez markę Ford. Bazuje na produktach kilku producentów - głównym dostawcą podzespołów jest amerykański koncern technologiczny Delphi (stosowane są również produkty Siemensa i Boscha).

TDDI - System wtrysku oparty na pompach rozdzielaczowych VP30 i VP44 stosowany przez firmę Ford (silniki 1.8 TDDI 75,90 KM, 2.0 TDDI 90, 115 KM). Obecnie zastąpiony przez system common-rail (TDCI)

TDI - (niem. Turbodiesel Direkteinspritzer) - zastrzeżone przez grupę VAG określenie turbodoładowanego silnika Diesla wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. W silnikach tych stosuje się różne systemy zasilania - pompy VP37, VP44, Pumpe Duse - pomimo iż wszystkie samochody koncernu VAG (VW, Audi, Seat, Skoda, Ford Galaxy) są oznaczane takim skrótem

Brakuje jeszcze kilku. Postaram się o jak najszybszy Update.

ADMIN




Temat: nowe mondeo ladne jest...


| Ale ma tez skrzywienie rajdowe. Dla wielu uzytkownikow samochod rodzinny
| wiaze sie z komfortem jazdy a nie ze sportowym, twardym zawieszeniem.

Gdyby tak było, to na miękkim zawieszeniu C5 nie zostawiłby suchej nitki, a
twardy przód Mondeo wprawiłby go w zachwyt...


Zastanawiam sie czy naprawde jestes traki glupi, czy tylko udajesz ?

wlasna drgan kiedy poddaje sie go jezdzie wyczynowej a nie miekkiej szosowej ?


Jeszcze raz (ja mam jednak cierpliwość): w nowym Mondeo Ford oferuje Diesle
o wtrysku bezpośrednim, a Citroen w C5 - common rail. Tylko kretyn może się
upierać, że jest to ten sam silnik.


Nie moja wina, ze nie masz pojecia o tym, ze istnieje nowy diesel Forda.
Twoj zenujacy brak wiedzy na ten temat moze byc wylacznie twoja wlasna wina
chyba, ze placilbys mi za uczenie cie.


Czy zgadzasz się z moją diagnozą?


Nie.


A że w
przyszłości Ford być może skorzysta z francuskiego know-how w dziedzinie
silników wysokoprężnych, to tylko z korzyścią dla siebie.


Ford jest tu akurat firma potezniejsza a kto na kim skorzysta tego sie
raczej z telewizji nie dowiesz. System "common rail" drugiej generacji
stosowany w tym silniku nalezy akurat do Delphi o czym wogole nie miales
prawa wiedziec, bo przeciez wykazales zero wiedzy na temat samego istnienia
tego silnika.


| Podali zly, DI to stary Duratorq oznaczony symbolem TDDi. Poszukaj tego
| z symbolem TDCi czyli diesela od Citroena.

Diesel od PSA jest 2.2 HDi (od roku) lub 2.0 HDi (od ok. 3 lat).
Na temat TDCi nikt jeszcze w sprzedaży Mondeo niczego nie słyszał.


Znowu masz przerost manii wielkosci. Jak sie wydaje z tej dyskusji,
jestes jedynym durniem, ktory o tym fakcie nie slyszal. Slowo
"nikt" absolutnie tu nie pasuje.


ile? - ja też muszę skosztować tej "trawki" ;-)  Poza tym silnik 2.2 HDi w
C5 jest jednostką produkowaną w koncernie PSA dopiero od roku, więc "stary"
to on z pewnością nie jest...


Pomylka, pisalem Oleczu stary w przypadku Forda.


| Co ty wiesz na temat strojenia zawieszen ?

Wystarczy, że "mój Klaus" wie. Test zawiechy wypadł kiepsko - o wiele za
twarde z przodu, za to zbyt miękkie z tyłu. Co tu jeszcze upiększać i
kombinować?
| Nie ma to nic wspólnego z bezwzględnymi wymiarami pojazdu.
| Co ty powiesz ?

Och - zaskoczony jesteś? No popatrz, gdybym przypuszczał, że to przekracza
Twoje zdolności i wiedzę, nigdy bym tu takiej tezy nie zapodał :-)


Zebys wiedzial, ze mnie zaskoczyles. Nigdy nie myslalem, ze znajdzie sie
idiota twierdzacy, ze rozmiary pojazdu nie maja nic wspolnego z
przestronnoscia wnetrza. W zasadzie moglem sie tego po tobie spodziewac. Od
dawna usilujesz glosi u teorie "samochodowe" przy zenujacym wrecz braku
podparcia tego nie tylko znajomoscia techniki pojazdow ale jak widac na
powyzszej wypowiedzi nawet zenujacym brakiem podstaw geometrii.


| Taka moda w bardzo luksusowych samochodach. Dla mas sprzedaje
| sie gowniane cyfrowe umieszczone w radiu :-)

Ocho, widzę że "luksus" przez rynsztok przechodzi.
U Ciebie, na miedzy, czy może w sąsiedztwie?


Nie, glownie w VW i Audi.


| Nie rob z siebie durnia. ESP montuje sie do najdrozszych samochodow
| luksusowych i wiele firm jeszcze tego nie potrafi :-)

Sam zrobiłeś z siebie durnia, Jacusiu, bo ESP jest seryjny np. w Lagunie i
wielu innych samochodach średniego segmentu, dostępny również w benzynowym
Mondeo (ew. 525 EUR dopłaty). Ale to dla Ciebie najdroższy samochód
luksusowy, bo przecież z cyferblatem umieszczonym pośrodku konsoli ;-))


Oleg, ja wiem, ze ty nie widziales na oczy naprawde ekskluzywnych pojazdow.
Tylko motloch uzywa cyfrowych zegarow w radiu. Jakbys kiedys mial okazje
spojrzec na Maybach, Bugatti Veyron albo nie daj boze RR to obejrzyj sobie
jaki w nich zegar montuja.

Co do ESP to nie kazdy go ma. Podaj, ktory modele VW i Audi maja ESP ?
Tylko nie pomyl prymitywnego traction control z prawdziwym ESP.


--
Oleg


Uklony





Temat: nowe mondeo ladne jest...



| No to co ? To znaczy ze nie moze byc wogole stronniczy ?
| To znaczy, że ma pojęcie o czym relacjonuje w odróżnieniu od całej masy
| redaktorów "z powołania".

Ale ma tez skrzywienie rajdowe. Dla wielu uzytkownikow samochod rodzinny
wiaze sie z komfortem jazdy a nie ze sportowym, twardym zawieszeniem.


Gdyby tak było, to na miękkim zawieszeniu C5 nie zostawiłby suchej nitki, a
twardy przód Mondeo wprawiłby go w zachwyt...


Poza tym mowi to za co mu placa a to niekoniecznie
musi odpowiadac temu co sam o tym mysli.


Acha, widzę, że Twoja "wiedza" wkracza głęboko w tajniki pracy TV.
Z niecierpliwością czekamy na Twoje programy motoryzacyjne :-)


W przemysle to dosc znana sprawa, ze nowe turbo diesle Forda do
nowego Mondeo to ten sam silnik co Citroena. Tylko kompletni laicy
nie maja o tym pojecia.


Jeszcze raz (ja mam jednak cierpliwość): w nowym Mondeo Ford oferuje Diesle
o wtrysku bezpośrednim, a Citroen w C5 - common rail. Tylko kretyn może się
upierać, że jest to ten sam silnik. Czy zgadzasz się z moją diagnozą? A że w
przyszłości Ford być może skorzysta z francuskiego know-how w dziedzinie
silników wysokoprężnych, to tylko z korzyścią dla siebie.


| Nowe Mondeo ma turbo diesel pod nazwa Duratorq, o ktorym jak widac
| twoj Klaus albo nie mial zielonego pojecia albo nie raczyl wspomniec.
| To sam przyznaj, co to za fachowiec lub co to za powazny program ?

| Nie, to chodzi właśnie ten Twój "przebojowy" 2.0 16V Duratorq-DI
Turbodiesel
| (oferowany w wersji 90- i 115-KM). W teście wypadł na poziomie starego
1.8
| TD - po prostu chała: marne przyspieszenia i zużycie paliwa o 20%
większe
| niż u innych. Z początku myślałem, że to stara jednostka, ale teraz
| sprawdziłem w cenniku - faktycznie chodzi o tego nowego (?) Duratorq (o
| wtrysku bezp.).

Podali zly, DI to stary Duratorq oznaczony symbolem TDDi. Poszukaj tego
z symbolem TDCi czyli diesela od Citroena.


Diesel od PSA jest 2.2 HDi (od roku) lub 2.0 HDi (od ok. 3 lat).
Na temat TDCi nikt jeszcze w sprzedaży Mondeo niczego nie słyszał.
W dniu 2.5.01 ogłoszono nowy cennik Mondeo - ani słowa o TDCi.


| Także oferowana jednostka 115-konna nie jest, wg Niedzwiedzia,
| dużo lepsza - podobnie marne osiągi, głośna praca
| i stosunkowo duże zużycie paliwa.

| Czyli Citroen tez bedzie do kitu.

| C5 oferuje common rail, a Mondeo - wtrysk bezpośredni, o czym
najwyraźniej
| nie wiesz. Chyba, że nie rozróżniasz tych dwóch typów, co zresztą wcale
by
| mnie nie zdziwiło.

TDDi o ktorym ty mowisz. Poszukaj sobie danych Duratorq TDCi.


No widzisz, już się poprawiasz. Ale powtarzam: Mondeo nie oferuje żadnego
TDCi, więc o czym, do licha, mamy dyskutować?! O nie narodzonych jajach? A
tym bardziej nie mógł nim jeździć Niedzwiedz - przecież on Ci w czasie
realizacji programu nie wyprodukuje (pomimo, że utalentowany z pewnością
jest) silnika "Duratorq TDCi" i nie wstawi go do testowanego Mondeo, choćbyś
go na klęczkach zaklinał... ale z Twoją zdolnością przeinaczania
rzeczywistości, może i to by mu się to udało :-)


| Diesel ma byc calkowicie nowy:
| http://www.carkeys.co.uk/features/FE000137.htm

| Pożyjemy, zobaczymy. Na razie mowa tam o DI, a nie o common rail. A
| Niedzwiedz już wspominał o obietnicach Forda wstawienia common raila z
| Focusa na jesieni - widzisz, jednak wie więcej od tych twoich Anglików
(no i
| od Ciebie, bo Ty z innych źródeł wiedzy nie czerpiesz).

Byc moze Citroen sie spoznil z produkcja i konstrukcja i wstawia stary na
pol
roku. Nie bede sie upieral. W tym wypadku rzeczewiscie stary silnik diesla
wypadnie slabo w porownaniu z konkurencja.



ile? - ja też muszę skosztować tej "trawki" ;-)  Poza tym silnik 2.2 HDi w
C5 jest jednostką produkowaną w koncernie PSA dopiero od roku, więc "stary"
to on z pewnością nie jest...


| A może nie doczytałeś, że o całkiem inne nadwozie i silnik chodzi? :-)
To byl przyklad. Myslisz, ze potrafia zrobic jedno tak dobrze a inne tak


slabo ?

Myślę, że nie potrafią zrobić dobrze, a jedynie zadawalająco.


Co ty wiesz na temat strojenia zawieszen ?


Wystarczy, że "mój Klaus" wie. Test zawiechy wypadł kiepsko - o wiele za
twarde z przodu, za to zbyt miękkie z tyłu. Co tu jeszcze upiększać i
kombinować?


| Sam przyznaj, gdy z Amerykanskimi samochodami jest odwrotnie i
| sa wieksze to sie obrazasz :-)
| One jeszcze gorzej wykorzystują miejsce w środku.
Szkoda, ze nie wiesz o czym mowisz.


Ja nie wiem, testerzy nie wiedzą, coś głupi wszyscy jesteśmy :-)


| Nie ma to nic wspólnego z bezwzględnymi wymiarami pojazdu.
Co ty powiesz ?


Och - zaskoczony jesteś? No popatrz, gdybym przypuszczał, że to przekracza
Twoje zdolności i wiedzę, nigdy bym tu takiej tezy nie zapodał :-)


| Raczej chodziło o kształt i umieszczenie.

Taka moda w bardzo luksusowych samochodach. Dla mas sprzedaje
sie gowniane cyfrowe umieszczone w radiu :-)


Ocho, widzę że "luksus" przez rynsztok przechodzi.
U Ciebie, na miedzy, czy może w sąsiedztwie?


| W każdym razie nie musi posiłkować się ESP dla osiągnięcia nie gorszej
| stabilności. To samo (lub podobne rozwiązanie) mam w Xantii - stabilność
| jest zdumiewająca.

Nie rob z siebie durnia. ESP montuje sie do najdrozszych samochodow
luksusowych i wiele firm jeszcze tego nie potrafi :-)


Sam zrobiłeś z siebie durnia, Jacusiu, bo ESP jest seryjny np. w Lagunie i
wielu innych samochodach średniego segmentu, dostępny również w benzynowym
Mondeo (ew. 525 EUR dopłaty). Ale to dla Ciebie najdroższy samochód
luksusowy, bo przecież z cyferblatem umieszczonym pośrodku konsoli ;-))

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl