silniki bezkolizyjne

Widzisz posty znalezione dla hasła: silniki bezkolizyjne





Temat: Bezkolizyjny rozrząd
Witam

Jak to teraz jest w silnikach (tak powiedzmy od 15 lat)?
Czy częściej są stosowane tzw układy rozrządu bezkolizyjnego czy klasyczne
dzięki którym po urwaniu paska lub łańcucha rozrządu idzie w diabły pół
silnika?







Temat: czy silniki OPLA 1.8 i 2.0 osmiozaworowe [vectra/ calibra] sa kolizyjne ?
jak w temacie... slyszalem ze osmiozaworowki sa bezkolizyjne ?
mam racje ?
dzieki z gory ?






Temat: UNO - wymiana paska


zalezy jaki silnik!! niektore mozna jak padnie pasek (1,0; 1,1) - sa
bezkolizyjne


????
w Putno 1,1 pekl mi i tylko zawor sie skrzywil...
a chyba w Uno 1,1 to silnik od Punto ;)





Temat: Rozrząd w Daewoo Nexii
Nie peniaj silnik 8v w Nexii jest bezkolizyjny. Nic mu nie będzie




Temat: Na jakim biegu ile maksymalnie? LANOS 1.5 16V

moze sie zdarzyc ze silnik zakreci sie ZA SZYBKO
dla zaworow ktore po prostu najzwyczajniej w swiecie
nie zdarza sie schowac


To trzeba sprawdzic na Lanosie SOHC, ma bezkolizyjny uklad zaworow z
tlokami.




Temat: UNO - wymiana paska
marcinbo


Witam i pytam.
Przy jakim przebiegu nalezy wymienic pasek rozrzadu??


zalezy jaki silnik!! niektore mozna jak padnie pasek (1,0; 1,1) - sa
bezkolizyjne





Temat: Honda civic 1.3 16V


D13B1 czy silnik ten jest kolizyjny ??


tak - kolizyjny, tylko jednostki DOHC sa bezkolizyjne





Temat: Paski rozrządu we fiatach


ZTCW to silniki FIRE 1.1 i 1.2 są bezkolizyjne, czyli nawet jeśli zerwie
Ci
się pasek to nie się nie dzieje, oprócz tego, że samochód staje :-)


a 1.2i w Corsie A jest kolizyjny ??





Temat: tlumaczenie
Jak tłumaczy się na angielski silnik kolizyjny/bezkolizyjny. Chodzi o
możliwość zderzenia tłoka i zaworów w wypadku awari rozrządu.
dziekuję
m.
Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu




Temat: Primera P11 97 rok 1,6 16V rozlecial sie lancuch rozrzadu
Witam,
a jaki był przebieg? Miałem kiedyś P11, ale w wersji 2.0, i wymiana w tym
silniku jest przewidywana po 300 tyś km.
Dziwne, że się rozleciał...
Niestety nie wiem czy 16V 1.6 jest bezkolizyjny.




Temat: tlumaczenie


Jak tłumaczy się na angielski silnik kolizyjny/bezkolizyjny. Chodzi o
możliwość zderzenia tłoka i zaworów w wypadku awari rozrządu.


Sprobuj na pl.comp.tlumaczenia





Temat: chcę kupić auto


to inaczej ile tyś. km wytrzymuje łańcuszek rozrządu w SC900?


w SC 0,9 nie ma problemu z łańcuszkiem, ponieważ jest to silnik
bezkolizyjny,
zerwanie łańcuszka w zasadzie nie powoduje żadnych uszkodzeń,
mam w rodzinie dwa takie SC, jeden 80tys, drugi juz ponad 170tys,
w żadnym z łańcuchem nie było problemu,
wcześniej 200tys przejechałem CC z takim samym silnikiem, również bez
problemów,
odnośnie usterek, inny Grupowicz już się wypowiedział, co moge potwierdzić z
własnego doświadczenia,
- hydrauliczna regulacja wysokości reflektorów, ale nowe kompletne
reflektory z reg. elektryczną są
na tyle tanie, że po tych kilku latach można wymienić całość, ja wymieniłem
i ze światełek jestem bardzo zadowolony,
- spryskiwacz - faktycznie, padła pompka od tylnej szyby, ale dopiero po 7
latach, przód działa ;)
- wydech - czy są samochody w których wydech jest wieczny, biorąc pod uwagę
warunki pracy tego układu, sól, itd...
wymieniłem 4 lata temu na oryginalny, jak narazie jest OK,
- gnijący zbiornik - podobno tylko w jednym roczniku (98 ?), moje dwa z 99
roku napewno nie gniją,
- tylna wycieraczka - kwestia używania i konserwacji, często uzywana i
minimalnie zakonserwowana nie zapieka się w tulejce,
- linka prędkościomierza - ćwierka połączenie linki z licznikiem,
rozkręciłem, przesmarowałem smarem teflonowym - pomogło,
ale to nie reguła, znam seje z linką w których wogóle jej nie słychać,
- blokujący się ręczny + piszczące hamulce - wszystko jest kwestią
konserwacji i częstotliwości używania ręcznego,
jesli 2 - 3 x w roku ściągnie się tarcze z tyłu, wydmucha cały syf,
przesmaruje elementy ruchome, to napewno nie będzie problemów,
ja natomiast zerwałem linkę ręcznego podczas zimowych szaleństw na sniegu,
ale po 5 latach miała prawo...
- pasy bezpieczenstwa - faktycznie, po 7 latach czestego
wsiadania/wysiadania pas kierowcy nie chce się już zbyt dobrze zwijać, po
stronie pasażera bez problemów, czasem pojawiają się na allegro nowe
oryginalne pasy z napinaczami pirotechnicznymi
czyli takie jak fabrycznie montowane w SC, (trzeba uważać bo są również do
CC, ale te są bez napinaczy pirotechnicznych,
chociaż również bez problemu pasują w miejsce oryginalnych),
ja zakupiłem nowy - wymieniłem, jest OK,

pozdrawiam
Ł.





Temat: Astra II - 8 zaworow ?

| Jak sie zapatrujecie na koszty eksploatacji vs. komfort uzytkowania
silnika
| 8v i 16v ?

8V bardzo dobry silnik, a miarę oszczędny (7,5 średnie spalanie) a i w
trasie da się jeździć i TIR łykać :)
Tańszy filtr oleju i kable w.n. i tańszy rozrząd, a przede wszystkim
bezkolizyjny.

Hmm... tylko częsciowo mogę się zgodzić z przedmówcą, pogogluj w archiwum
grupy na temat astry II i tego silnika (pare miesiecy temu bylo kilka
watkow). Jezdzilem autem z tym silnikiem i co do cen czesci - owszem taniej,
co do mocy 84KM - ale to "mocne" konie ;) auto naprawde zwawo przyspiesza ma
w miare niski moment obrot. i jest elastyczne - niektore 100 konne spod
swiatel nie dawaly rady ;)
Ale ..... co do oszczednosci - napewno nie jest to silnik oszczedny!!!
Potrafi spalic jak smok. Naprawde nie wiem w jaki sposob Robert osiagnales
7,5 srednie. U mnie w zimie po miescie bez trudu palil ponad 10 - 12l, a na
trasie przy predkosciach 150 -160 km/h byly to ilosci trudne do uwierzenia
;) - powaznie. O ile dobrze pamietam to tylko raz osiagnalem na trasie
spalanie niewiele ponad 7 l /100 km ale byla to jazda wyjatkowo
kapelusznicza (meczaca!!)  -bez przekraczania 90 km /h. Ogolnie auto z tym
silnikiem moge polecic - ja bylem zdziwiony (pozytywnie) przyspieszaniem
Astry z zaledwie 84 km ale ekonomiczna nie jest. Nawet w salonie gdy decyzja
zapadla jednak na tansza wersje 8V sprzedawca od razu proponowal gaz,
mowiac, ze jesli zalezy mi na taniej jezdzie 1,6 8V to lepiej od razu
zalozyc. 1,6 16V sa napewno sporo oszczedniejsze. Dodatkowym mankamentem 8V
jest czasami nierownomierna praca silnika - szczegolnie w zimie dosc
dziwacznie komp regulowal sobie obroty - podwyzszal na mrozie - imho napewno
ma to wplyw na spalanie - ponoc wystepuje to tylko w 8V ale mozna sie
przyzwyczaic ;)
A zawor recyrkulacji spalin to i tak pada w kazdej ;)

pzdr
maro





Temat: Astra 1.6 z silnikiem Ecotec (16V)


Co sądzicie o tych silnikach. Słyszałem że panuje powszechna opinia o
Ecotecach 1.6 że są awaryjne i mało trwałe i lepiej mieć starszą
8-zaworówkę, czy dotyczy to również silników 1.4?


1.6 16v u siebie w Tigrze.
Ten silnik ma to do siebie ze trzeba o niego po prostu dbac. Opinia
awaryjnosci bierze sie z dwoch powodow:
1. stad ze w tych silnikach byly czeste zerwania paska rozrzadu. Trzeba je
robic OBOWIAZKOWO co 60.000tys. km! (a nie jak podaje instrukcja co
100.000km(?)). Trzeba wymienic co 120.000 pompe wody oraz rolki i napinacze.
Jesli bedziesz tego przestrzegac to nie powinno byc problemu.
2. Slynny zawor recyrkulacji spalin AGR (niektorzy mowia EGR). Lubi sie ten
silniczek krokowy syfic co powoduje nierowna prace silnika, ciezkie
wkrecanie na obroty oraz dlawienie sie. Moja rada na to od czasu do czasu
przepalanie auta, trzeba go od czasu do czasu mocno przegonic. Wtedy ten
silniczek krokowy pracuje w roznych pozycjach i sie sam oczyszcza.

1.6 16v Opla lubi wysokie obroty, moc jest zadowalajaca, jest dosc
elastyczny ale dopiero po przekroczeniu 4000obr. pokazuje rogi. :) Po
przesiadce z osmiozaworowca powiesz ze ma slaby dol. Zeby szybko jezdzic
trzeba go mocno krecic. Lubi tez spalac olej - to zalezy na jaki egzemplarz
trafisz. Ale tak naprawde jego najwieksza zaleta to spalanie - u mnie w
zime, tylko i wylacznie miasto - 8,7l/100km. Chyba dobry wynik jak na 106KM
i dynamiczna jazde po miescie. O zagazowaniu tego silnika lepiej nie mysl.

Co do 8 zaworowych - maja opinie mniej zawodnych poniewaz (o ile sie nie
myle) sa "bezkolizyjne" tj. zerwanie paska nie powoduje stycznosci tlokow z
zaworami.





Temat: Opel Astra
Czesc !


Czesc,
Ekspertem samochodowym specjalnie nie jestem, ale slyszalem juz wiele
opinii i Twoja cokolwiek jest dla mnie nietypowa. Szkoda, ze uzywasz
samych ogolnikow

| Co do lepszosci SPI:
| 1. Dowiesz sie jak bedziesz wymienial pasek rozrzadu w MPI.

Z tego co wiem, to akurat nie ma roznicy czy SPI czy MPI.


No to idz do serwisu i zapytaj ile beda kosztowac czesci a ile robocizna
w obu silnikach - zwlaszcza robocizna, bo do MPI duzo trudniej sie
dostac.


| 2. Diwesz sie jak nie zdazysz z wymiana paska rozrzadu na czas.
Nie krakaj. Zatarty SPI i MPI tak samo strasza.


Silnik sie zaciera od braku oleju a nie od peknietego paska...

Jak peknie pasek to DUZA szansa na to, ze tloki uderza w zawory i
narobia szkod, a wtedy generalnie taniej jest wymienic silnik na uzywany
niz naprawiac. Z tego co wiem SPI jest bezkolizyjny tzn. w nim nigdy
tlok nie dosiegnie zaworow (niezaleznie od pozycji walka rozrzadku) a
MPI nie, wiec jak peknie pasek to w SPI wymieniasz sam pasek i ustawiasz
rozrzad, natomiast w MPI oprocz paska wymieniasz jeszcze silnik (albo
robisz totalny remont).


| 3. Polozenie maksymalnego momentu i przebieg momentu.
nie rozumiem.


SPI ma bardziej plaski przebieg momentu i duzo nizej obroty maksymalnego
momentu niz MPI. Efekt jest taki, ze w SPI mozesz jezdzic na duzo
nizszych
obrotach i spokojnie przyspieszac bez zmiany biegow (np. na 5 biegu od
50 km/h). W MPI musisz czesciej zmieniac biegi i jezdzic na wyzszych
obrotach co skutkuje wiekszym spalaniem.


| Co do spalania:
Bo to jeszcze zalezy od "nogi", stanu silnika, drogi, warunkow na
trasie, a nawet od pogody. Dlatego trudno porownuje sie takie sprawy.


Tu zgoda.


Nie mniej eksperci mowia, ze przy wielopunktowym wtrysku, dawakowanie
jest bardziej precyzyjne, przez co spalanie jest bardziej oszczedne.


Ogolnie moze tak, ale szczegolnie nie...     ;-)

Nawet eksperci od Opla w oficjalnych danych podaja, ze najmniejsze
srednie spalanie ma 1.6 SPI 75 KM.

Ja Cie nie namawiam na SPI, tylko wskazuje ze jest pare miejsc w ktorych
SPI jest lepszy (bo tanszy) od MPI.

Pozdrawiam,
Zbyszek





Temat: 4


| 1. Ograniczenie predkosci jest odwolywane przez skrzyzowanie. Jak to
| jest w przypadku skrzyzowania bezkolizyjnego - w ktorym miejscu
| nastepuje odwolanie - widywalem policje / fotoradary pomiedzy zjazdem i
| wjazdem.
Poczytaj definicję skrzyżowania.


fajna porada, bardzo takie lubie

przeczytalem (juz wczesniej), teraz cytuje i dalej nie wiem w ktorym
miejscu mozna przyspieszyc: przy zjezdzie czy przy wjezdzie
bezkolizyjnym i nie chodzi mi o to jak sie komu wydaje, tylko jak to
jest wg przepisow

USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r.
Prawo o ruchu drogowym
Dział I
Przepisy ogólne
Art. 2.
pkt1.10
skyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich
połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy
przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową
lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze,

ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ ORAZ SPRAW
WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 21 czerwca 1999 r.
w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
(Dz. U. z dnia 26 czerwca 1999 r.)

Na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o
ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, Nr 123, poz. 779 i Nr 160, poz.
1086 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 133, poz. 872) zarządza się,
co następuje:

§ 32.2. Jeżeli zakaz wyrażony przez znaki B-25, B-26, B-29, B-33, B-35,
B-36, B-37 i B-38 nie jest uprzednio odwołany znakiem oznaczającym
koniec zakazu, to obowiązuje on do najbliższego skrzyżowania; nie
dotyczy to skrzyżowania na drodze dwujezdniowej, na którym wlot drogi
poprzecznej znajduje się tylko z lewej strony i nie ma połączenia z
prawą jezdnią.


| 2. Jak zatankowac wiecej paliwa do zbiornika, wykorzystujac przycisk
| odpowietrzenia baku? Jak szybko wlewac paliwo, itd.?

Jak się da.


a w roznych samochodach roznie sie da?
 

Ale nalezy pamiętac o tym, że współczesne samochody mają
układ pochłaniania oparów z przewodem dochodzącym do dolotu silnika. I
jest możliwe takie przelanie, że układ ten zostanie zalany paliwem i
paliwo może zostać zassane do dolotu silnika i zrobić w nim masakrę.


bardzo madra uwaga, zatem - upewniam sie - nawet raz na ruski rok nie
nalezy wykorzystywac takiego sposobu zatankowania wiekszej ilosci paliwa?

Spid





Temat: Samochod do 13000 zl co wybrac?


Honde jak najbardziej bym polecał z tymze w tej cenie mozna kupic z
elekrtycznymi szybami , el.lusterkami nawet klimą , ja osobiscie


A może zamiast Hondy trochę elegantszą wersje?
Rover 416 Si

Rok produkcji: 1996

Moc: 111 KM

(silnik 16-zaworowy, łączy w sobie europejską trwałość z japońską
niezawodnością)

Brytyjska klasa! Japońska niezawodność!

Wyposażenie:

  a.. Regulowana wysokość kierownicy
  b.. Wspomaganie kierownicy
  c.. Poduszka powietrzna
  d.. Elektryczne szyby (przód i tył)
  e.. Elektryczne lusterka
  f.. Podgrzewane lusterka
  g.. Elektryczna regulacja wysokości reflektorów
  h.. Ogrzewanie i wycieraczka tylnej szyby
  i.. Centralny zamek (sterowany pilotem)
  j.. Autoalarm (oryginalny made by Rover)
  k.. Pilot
  l.. Immobilizer
  m.. 2 kluczyki
  n.. Dwupłaszczyznowa regulacja fotela kierowcy (oparcie i siedzisko)
  o.. Welurowa tapicerka
  p.. Tylna kanapa dzielona
  q.. Podłokietnik dla kierowcy
  r.. Regulacja wysokości pasów
  s.. Wstawki drewniane
  t.. RM z CD i MP3

Uwaga: koło zapasowe i zestaw do zmiany kół oryginalny, NOWY!

Konstrukcja tego modelu powstała w oparciu o współpracę japońskiej Hondy z
brytyjskim Rover'em, dlatego całe zawieszenie i podzespoły są takie jak w
bliźniaczym modelu, czyli Hondzie Civic, rdzennie angielski jest natomiast
silnik.

Auto zadbane, garażowane, w 100% bezkolizyjne. Jak każde auto w tym wieku ma
jednak kilka rysek na zderzakach wynikających z normalnej, codziennej
eksploatacji, zapewniam jednak, iż są niemal niewidoczne, poza tym lakier
jest oryginalny i żaden element nigdy nie był malowany. Co do jakości
wykonania i opinii sprawdzonych użytkowników polecam forum Rover'ki, gdzie
znajdziecie Państwo test i opis mojego modelu.Przy przebiegu 151tys.
wymieniłem wszystkie filtry, płyny i olej (Shell Helix 15W/40), rozrząd był
wymieniany przy przebiegu 147tys. samochód został sprowadzony z Włoch w
grudniu ubiegłego roku, użytkowany był tylko przeze mnie i żonę(oczywiście
jest zarejestrowany).

I najwazniejsze: sprzedam za 10900





Temat: Opel Kadet
Witam
Ty jezdzisz dieslem, ja benzynka, a wlasciwie gazem. Zrobilem moim
Kadettem okolo 130tys km. Najpowazniejsza awaria byla wymiana
uszczelki pod glowica. Moj pochodzi z 89 roku, jest na monowtrysku,
3drzwi, hatchback. Ma 1300ccm, instalacje LPG wstawiona jeszcze w
Holandii. Blacha jest powoli zzerana przez rdze,ale tylko w okolicy
nadkoli i progow. Blacharz powiedzial,ze wezmie za lakierowanie,
reperatury etc lacznie okolo 500zl. Na wakacje wiec to zrobie. Teraz
robie zawieszenie, tzn kupilem maglownice, uzywana,ale z zerowym
luzem - uzywka ok 120zl!( moje juz ma dosc duzy). Koncowki wahacza
wymienilem, cena okolo 35zl za sztuke. Pozostale gumy na przod to
okolo 35zl kazda(jest ich 4- 2 tuleje, 2 jakby poduszki),wiec remont
zawieszenia przod to okolo 200zl. Z tylu tuleje wahacza to okolo
70-80zl za 2 sztuki. Upierdliwe jest stukanie polki z tylu, tym
bardziej,ze mam na niej dosc duze glosniki, bo miejsce dobre:) gdyz
bagaznik powieksza bas. Wymienialem lozyska - przod to okolo 120zl za
2, tyl okolo 50zl za 2 (komplet z simmeringami,zawleczka etc). Klocki
hamulcowe okolo 50zl, tarcze okolo 120zl za 2sztuki, szczeki okolo 65
za dwie, bebny okolo 120 za dwa, filtr paliwa ok 20zl, filtr oleju
okolo 10zl, filtr powietrza okolo 13zl....
Nie urywaja sie zadne linki etc. Sprzeglo w moim aucie jest od
nowosci, nie wymaga jeszcze wymiany i ma okolo 250tys.km. Silnik byl
bez remontu,oleju zre maks do 0.3l na 1000km, wiec do zaakceptowania.
Skrzynia 5 biegow, jezdzi sie z nia ok. Wymienialem termostat, laczny
koszt okolo 45zl z robocizna.. Pasek alternatora okolo 12zl, pasek
rozrzadu wymieniany co okolo 60tys km, koszt okolo 40zl. Rozrzad
bezkolizyjny (przetrenowane). Co ciekawe - przez te grubo ponad
100tys.km nie spalila mi sie zadna zarowka! Problemow z elektryka
zadnych. Na LPG spisuje sie swietnie, dynamika nie maleje. Po wlamaniu
do auta wklejalem tylna,boczna szybe - koszt na szrocie 40zl za szybe,
30 za wklejenie. Przewody wysokiego napiecia okolo 40zl, kopulka okolo
25. Czesci smieszne tanie, nic sie nie psuje. W porownaniu do malucha,
ktorego mialem poprzednio, koszta utrzymania wieeeeele,wieeeele
mniejsze.
Polecam, bo auto jest dobre, bezawaryjne,tanie w eksploatacji i
wdzieczne. Robie w tygodniu z 500-600km i wiem,ze jadac w trase moge
na autko liczyc.
Ja jestem zachwycony, bo za tak mala kase mam sporo. A porownanie do
innych aut mam.
Pozdrawiam
Piotrek Kadett 1.3LPG




Temat: GKW-aktualizacja rozkladu jazdy na lato 99
Po ostatniej wizycie z zakladach naprawczych kolei waskotorowych w
Bytomiu -Rozbarku (to tam, dokad prowadzi okrutny wiadukt nad ul.
Siemianowicka)uzyskalem zapewnienie od naczelnika, p. Alojzego Rode, ze
podsylany i odsylany z/do Siemianowic sklad w dni weekendu bedzie rowniez
zabieral pasazerow, wiec tabela nr 167 w SRJP powinna wygladac tak jak na
www.cz.top.pl/~di1 . Wybaczcie drobne byczki w formatowaniu, moze bede mial
kiedys czas na przylozenie sie do tego.

Ponadto MBxd1-125 po wymianie zestawow kolowych, silnika i poszycia (ciekawe
co zostanie oryginalne, procz ducha) ma uzyskac zgodnie z normami numer 280
badz 281 i bedzie pierwszym wagonem motorowym na GKW  od lat 50tych, gdy na
Gdanskie KD wyjechal Mxz211...

Prawdopodobnie ma obslugiwac jeszcze w tym sezonie szlak Siemianowice Wask
Rychter - Bytom Wask/Rozbark w cyklu godzinnym badz dwugodzinnym (co do
dziwacznej nazwy stacji - wymyslono ja od zwyczajowej nazwy historycznego
osiedla przy szybie "Richter" kopalni Siemianowice... dawniej stacja
towarowa nazywala sie po prostu Kopalnia Semianowice). O odbudowach
rozkradzionych szlakow na razie nie marzymy, tylko realnie patrzymy na
mozliwosci... 1,5 kilometra waskiego toru ukradzione od zeszlej zimy daloby
Siemianowicom stacje z torem objazdowym bezposrednio ponad mijanka
tramwajowa linii 12 i 13 i dodatkowy wspanialy przystanek polozony wsrod
trzech wielkich osiedli mieszkaniowych z bezkolizyjnym dojsciem dla
dzieciakow z 4 szkol... tymczasem prezydent miasta chce rozbierac nasyp...
ale na razie jeszcze chyba poczeka.

Trwaja starania o zgode kopalni na manewry pociagu turystycznego na bocznicy
kopalnianej, zreszta "ogolnodostepnej" - obecnie sklady  sa pchane na
odcinku Bytkow-Siemianowice w jednym kierunku, stad dodatkowe 15 minut na
baardzo spokojne manewry na stacji Bytkow...

Z nowosci - pomimo zlych rokowan jeszcze dwa miesiace temu, nagle
Elektrownia Chorzow zaczyna brac coraz wiecej wegla transportem
waskotorowym - obecnie - i ponoc ma byc tak cale wakacje - "az" 8 pociagow
dziennie. W ten sposob na okrojonej sieci GKW jeden  6 skladow
rownoczesnie - 4 dwunastoweglarkowe (badz prozne 24), jeden roboczy (czasami
prowadzony Lyd1 dla urozmaicenia panujacych Lxd2), jeden czarterowy
turystyczny (pociagi specjalne kazdego dnia podobno...).
Objazd sieci tegoroczny byl prowadzony Lyd1+Asxh (salonka) - niestety, nie
poinformowali wczesniej....

Jakub Halor
www.gkw.topnet.pl





Temat: Nssan Primera 1,6 SLX


   Co sądzicie o taki autku? Z ciekawości zapytam, na ile wycenilibyście
taka primerke z 1997 roku? Pierwsza rejestracja 1998, pierwszy właściciel,
książka serwisowa, przebieg 95kkm,  2xAirBag, ABS, centralny, alarm,
wspomaganie, 4xel szyby, el lusterka, klima manualna.
Dzisiaj z grubsza oglądnąłem to autko i powiem, że mi się bardzo
spodobało, jednak nasuwa mi się szereg pytań z nim związanych, a
mianowicie:


to jest juz primera P11. przy obencych cenach warta pewnie 12-15 tys.

 ile taki siliczek (1,6 16V) będzie chłeptać paliwka? (bez gazu jest :( )

1,6 jest troche za slaby na ta bude... i srednio oszczedny.
kolo 10 l powinien wziac. Mi primera P10 z 93 roku jezdzi sie bardzo
przyjemnie...
niestety zawieszenei trzeba bedzie robic :-(

 jak jest z rozrządem? Jest pasek czy łańcuch? Jeżeli pasek, to czy silnik


jest "bezkolizyjny"?


lancuch. praktycznie sie go nie wymienia.


Na co jeszcze mógłbym zwrócić uwagę oglądając ten samochodzik bardziej
wnikliwie?


zwroc uwage czy nie pojawia sie rdza na progach... ponoc w primerach P11
to slaby punkt... po za tym czy nie sa wyrombane teflonowe tuleje wachaczy
(stukaja)

    Ogólnie jak jest z awaryjnością tych aut? Lać paliwo, zmieniać filtry


i oleje i jeździć, czy mogą się zdarzyć przykre niespodzianki? Oczywiście
nie mówię tutaj o wymianie klocków itp...


lac paliwo i jezdzic :-)


Mój znajomy miał jakiś czas temu taką właśńie primerkę (nieco uboższą w
wyposażeniu) i bardzo ją sobie cenił, niestety wtedy nie było mnie na nią
stać... :(


poszukaj ewentualnie primery p10 produkowanej do 1996 roku.
ceny sa bardzo dobre obecnie - praktycznie to 10 tys zł.

a tak wgole to zapraszam na www.nissanklub.pl/forum

pozdr MK





Temat: Nexia - potrzebny serwis w DC


Znajomemu "padła" dziś Nexia. Silnik 1,5 8V, rocznik około 1998 (chyba?).
Przebieg 120kkm.


jak na ten silnik mozna powiedziec ze wlasnie sie dotarl ;)
znam juz w tej chwili kilknascie przypadkow ludzi ktorzy serwisuja te auta u
mojego mechanika i maja ponad 300 tys. bez remontu czegokolwiek w silniku


Parę tygodni temu zaświeciła się lampka "check engine".
Znajomy, zaprawiony w bojach z polonezami, pogmerał pogmerał i odczytał
kod
serwisowy - niesprawny czujnik prędkości pojazdu.


Przerabiałem to, była to pierwsza i praktycznie jedyna awaria w moim aucie.
Oczywiscie dalo się z tym jeżdzić, objawiało się jedynie zapalaniem
ChechEngine wylacznie przy hamowaniu silnikiem i przechodzeniu obrotow
poniżej 2,2 tys. Czujnik VSS kosztowal jak pamietam 79zl

Kupił, wymienił (umęczył


się najpierw ze znalezieniem owego czujnika, ale w końcu znalazł).


wymiana jest banalna i trwa 2 minuty, czujnik jest latwo dostepny i siedzi
na skrzyni biegow.


Dziś zdarzyło się, że silnik na chwilę "przerwał" - ale potem jeszcze parę
kilometrów OK, aż do momentu, kiedy zupełnie "umarł". Rozrusznik kręci,
ale
zupełnie zero efektu. Kod serwisowy wskazuje na czujnik temperatury cieczy
chłodzącej - ale czy to może powodować całkowite unieruchomienie silnika?


nie sadze, nawet w przypadku blednego odczytu powinien pracowac na petli
awaryjnej, warto jednak odpiac przewod od czujnika


Człowiek miał właśnie wymieniać pasek rozrządu - obawia się, że to pasek
pękł był. Zdaje się, że 1,5 8V jest bezkolizyjny? (mamy taką nadzieję :-)


jak wykazuja takie przypadki w wyniku zerwania paska silniki 1.5 8V
zachowuja swoja sprawnosc, chociaz zalozenie ze jest to silnik w pelni
bezkolizyjny nie jest poparte jakas wiedza wynikajaca z analizy budowy tego
motoru.
Co do zerwania paska, objawem bylby zapewne przy probie uruchomienia auta
zupelnie inny dzwiek i preskosc krecenia rozruszikiem wszak kompresja na
cylindrach jest zupelnie inna.


I przechodząc do sedna - jaki serwis polecacie w DC do takiej Nexii?


ja bym Ci polecil mojego mechanika, na codzien pracuje w ASO Daewoo po
godzinach ma swoj warsztat ale na Woli, bardzo dobrze urzadzony, wyposazony
i sam czlowiek zna bebechy auta na wylot


"Nasza" nexia stoi na ul. Chrzanowskiego i jutro będzie zaciągnięta do
serwisu przy MPT, bo po prostu jest najbliżej.


Mysle ze to jest dobry serwis, slyszalem wiele pozytywnych opinii.

Macie jakieś opinie o tym


serwisie? Jeżeli nie chcecie odpowiadać "na grupie", to zapraszam na
priv -
mdarocha (at) wp (dot) pl


polecam w ogole sprawdzic banały czyli bezpiecznik pompy paliwa, polaczenia
elektryczne przy cewce itp.





Temat: Nssan Primera 1,6 SLX
Ojciec ma Primerke z 95 roku (starszy model) z aktualnym przebiegiem ok
220kkm. Generalnie super autko.


ile taki siliczek (1,6 16V) będzie chłeptać paliwka? (bez gazu jest :( )


Ojciec mówi że na trasie potrafi zejść do 6l/100km przy jeździe
100-120km/h. W mieście w zimę podchodzi pod 10. Silnik jest dość
dynamiczny jak na 1,6 - wg katalogu producenta 0-100 robi w 10,7s. Ma
105 KM.


jak jest z rozrządem? Jest pasek czy łańcuch? Jeżeli pasek, to czy silnik
jest "bezkolizyjny"?


Łańcuch wymieniany razem z pierwszym remontem silnika czyli ok 500kkm ;)


Na co jeszcze mógłbym zwrócić uwagę oglądając ten samochodzik bardziej
wnikliwie?


u ojca przy progach z tyłu zaczęła wyłazić rdza. Ty wszystko. Generalnie
należy zwrócić uwagę na standardowe rzeczy jak przy zakupie samochodu.
Czy nie jest poskładany z kilku. Silnik nie powinien mieć ani grama
oleju na sobie - powinien być brudny, zakurzony. Jak ktoś pucuje silnik
to jest niedobrze.


    Oczywiście chciałbym nim pojechać do jakiejś stacji obsługi (mam
znajomego), zerknąć na niego "od dołu", sprawdzić zawieszenie itp...
    Zastanawiam się czy ASO Nissana ma w swojej ofercie takie "badanie"
samochodu? Jeżeli tak, to ile to może kosztować?


Pojęcia nie mam. Ale w aso raczej sporo.


    Ogólnie jak jest z awaryjnością tych aut? Lać paliwo, zmieniać filtry
i oleje i jeździć, czy mogą się zdarzyć przykre niespodzianki? Oczywiście
nie mówię tutaj o wymianie klocków itp...


Przez te 220kkm były raz albo dwa wymieniane tuleje w tylnym zawieszeniu
i teraz domagają się znowu. Wypadałoby też zrobić amortyzatory. Cośtam
było wymieniane w tylnym hamulcu, ale nie pamiętam co. Z ponadplanowych
napraw to pęknięta półoś - podobno jakaś wada konstrukcyjna (był problem
żeby taką dokupić, bo to generalnie się nie psuje). Ostatniej zimy dwa
razy zdarzyło się że nie chciał odpalić - podeszła woda gdzieś w
kable/świece/cewke/kopułke. Nigdy wcześniej ani później się to nie
zdarzyło. I o ile mnie pamięć nie myli to wszystko.  Poza tym oczywiście
olej (ciągle oryginalny syntetyk texcao), hamulce, opony itd.


Mój znajomy miał jakiś czas temu taką właśńie primerkę (nieco uboższą w
wyposażeniu) i bardzo ją sobie cenił, niestety wtedy nie było mnie na nią
stać... :(


Jeżeli samochód niezajeżdzony będziesz naprawdę zadowolony.

PS. TO chyba mój pierwszy post na pms więc witam wszystkich ;)

Pozdrawiam
Michał





Temat: KONKURS

: lub na ww. adres w internecie (w Word i/lub Excel). Zgłoszeniu
: towarzyszyć musi opłata rejestracyjna (33 zł) wpłacona na koto bankowe
: "Najwyższego CZASU!" z dopiskiem "Konkurs kolejowy".

Chwila to konkurs, drzewko szczescia czy latwe pieniadze ?

: c) Zysk związany z możliwością wykorzystania szlaków kolejowych pod
: budowę szos i autostrad - a także tras szybkiego ruchu w miastach.

Zyskujemy wicej zanieczyszczen, wiecej korkow, wiecej halasu w miastach,
wiecej zwiazanych z tym zachorowan, wiecej wypadkow i jeszcze pare innych
atrakcji zwiekszajacych ogolnoludzka szczesliwosc.

: d) Straty czasu ludzi i pojazdów na przejazdach kolejowych.

Odrotnie - zlikwidowac ruch samochodow osobowych w miastach (ew w
okolicach). ruchmiedzymiastowy kolej, wewnatrz miastowy tramwaje (+busy ew.)
O wiele mniej pojazdow, mniejszy ruch przy takim samym przewozie, mniej
miejsca wymaganego na ulice - zaoszczedzone miejsce mozna wykorzystac pod
zabudowe. Do tego mozna dociepnac przejazdy bezkolizyjne i mamy o wiele
lepsze warunki transportu.

: e) Wartość gruntów kolejowych w  miastach, które mogłyby być
: przeznaczone na inne cele.

j.w. Wartosc gruntow pod parkingi, autostrady w miastach, ktore moglybybyc
przeznaczone na inne cele.

: f) Wzrost/spadek wartości gruntów miejskich wskutek likwidacji będących
: w sąsiedztwie urządzeń kolejowych.

Co jest bardziej uciazliwe ? sasiedztwo linii kolejowej czy sasiedztwo
autostrady ?

: g) Wartość czasu traconego w miastach wskutek konieczności objazdów
: torów kolejowych.

Wartosc czasu traconego na objazdy korkow i szukania miejsca do parkowania ?

: i) Zysk/strata dla środowiska wskutek zmniejszenia się wyziewów z
: elektrowni - a zwiększenia z silników spalinowych.

Bez dyskusji. Czy ten kto wymyslil ten punkt kiedykolwiek slyszal o
elektofiltrach w elektrowni ? Albo skladzie tego co wyziewa elektrownia a
silnik spalinowy ? A o elektrowniach nie-cieplnych ?

: l) Zysk wskutek większej elastyczności (12 autobusów może odjeżdżać co 5
: minut, pociąg z tą samą liczbą pasażerów co godzinę), zepsuty pociąg
: blokuje trasę - autobus nie; itp.).

Stop. Kolej ma wozic na wiekszych odleglosciach, a nie rozwiazywac problem
jak dojechac z mojego podworka na podworko sasiada. Od tego jest komunikacja
miejska, ktora powinna wspolpracowac z koleja.

: 7. Podstawowe dane (liczba pasażerów, liczba pociągów, powierzchnia
: zajmowana przez urządzenia kolejowe w miastach itp.) znajdą się w
: internecie od 7 stycznia 2000 r. Można je otrzymać również, po wpłaceniu
: z góry opłaty rejestracyjnej, pocztą lub e-mailem. Można też prosić (za
: opłatą - pocztą lub e-mailem) o dodatkowe dane, które łatwiej zdobywać
: hurtem - należy jednak mieć na względzie, że Uczestnik zdradza w ten
: sposób, być może, pewien wykryty przez siebie, a nie znany innym, aspekt
: zagadnienia!

Pierwszym dziesieciu osobom koszulki z napisem KONKURS.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Znaleziono 160 rezultatów • 1, 2