silnki krokowe

Widzisz posty znalezione dla hasła: silnki krokowe





Temat: AR 156 1.8 brak wolnych obrotów
Witam ponownie,
zgodnie z poprzednimi wątkami ... odkręciłem dzisiaj korpus przepustnicy wraz z
siłownikiem wolnych obrotów - silniczek krokowy. Ponownie wyczyściłem
przpustnice, rozebrałm delikatnie silniczek - udało się nie połamać
palstikowych, w środku było czysto, posmarowałem ruchome części wazeliną
techniczną i skręciłem wszystko do kupy. Odpalam zimny silnik - obroty 1800
troche dużo, czekam silnik się nagrzewa , małe problemy z wchodzeniem na obroty
i po nagrzaniu dalej 2500 - brak wolnych obrotów, po odłączeniu przepływomierza
obroty spadły 500-800 falowanie po naciśnieciu gazu obroty ok 2500-3000.

Spostrzeżenia przy demontarzu:
po odkręceniu korpusu przepustnicy spojrzałem "pod światło" i stwierdziłem, że
przepustnica nie jest dokładnie domknięta - malutka szparka ale jednak widoczna.
Po odłączeniu silnika krokowego zaskoczyła na miejsce. Typuje więc silniczek
krokowy. Zobaczymy co powiedzą w serwisie.
Czekam również na komentarze.

Maciek





Temat: Silniczek krokowy Alfa 145 1.4Bx
Witaj Waldek.
Właśnie wczoraj wyczyściłem silniczek krokowy w mojej Alfie 145 Boxer
1997r..Postępowałem według Twojej szczegółowej instrukcji i chyba się
powiodło.Czyściłem ponieważ miałem wysokie wolne obroty w granicach
1400-1500.,co myślę przyczyniało się do zwiększonego spalania.
Nie przypuszczałem że może tam znajdować się taki syf!wręcz jedna duża
smoła.Trochę się zaniepokoiłem gdy odpaliłem silnik już autoadaptowałem do
momentu włączenia się wentylatora ponieważ cały czas silnik był jakby na
ssaniu.Po wyłączeniu i włączeniu sinika wolne obroty od razu ustatkowały się na
pozionie 900-1000.Dzięki Waldek za fachową instrukcją i możliwość wykonania tej
czynności bez ASSO.
Pozdrawiam Leon





Temat: Czy to silniczek krokowy...?
patitu2 napisał:

> Ostatnio na wolnych obrotach w moim Lanosie silnik zwariował i obroty nie
> spadają ponizej 1600 (poprzednio było to 900). Podejrzewam, że może to być
> problem z silniczkiem krokowym lub (co bardziej prawdopodobne) z kablami. Mam
> pytanie czy miał ktoś podobny problem i wie gdzie we Wrocławiu są fachowcy,
> którzy stwierdza i naprawia właściwa rzecz a nie metoda chybil trafil. A moze
> sie myle i to chodzi o coś innego.

Obstawiałbym silniczek krokowy. To on odpowiada za zachwiania obrotów na biegu
jałowym. Miałem coś takiego w Fiacie Marea, obroty czasem wskakiwały na 2000.
Przyczyna był zanieczyszczony silniczek krokowy.




Temat: Daewoo Lanos + LPG chyba silniczek krokowy Pomocy
Daewoo Lanos + LPG chyba silniczek krokowy Pomocy
Szukam potwierdzenia. Czy mam wymienić silniczek krokowy. Podczas pracy
silnika na biegu jałowym osiagam obroty od 1500 do 2500 i nie chcą spadać
nawet po dodaniu gazu. Po pewnym czasie (bliżej nieokreślonym) jest wszystko
ok i obroty są niskie. Dzieje mi sie to zarówno podczas jazdy na LPG jak i
benzynie; gdy silnik zimny lub nie.

Prosze o pomoc
W.Sz.



Temat: Czy to silniczek krokowy...?
Czy to silniczek krokowy...?
Ostatnio na wolnych obrotach w moim Lanosie silnik zwariował i obroty nie
spadają ponizej 1600 (poprzednio było to 900). Podejrzewam, że może to być
problem z silniczkiem krokowym lub (co bardziej prawdopodobne) z kablami. Mam
pytanie czy miał ktoś podobny problem i wie gdzie we Wrocławiu są fachowcy,
którzy stwierdza i naprawia właściwa rzecz a nie metoda chybil trafil. A moze
sie myle i to chodzi o coś innego.



Temat: VW Polo 1998 - gaśnie na wolnych obrotach
Witam przedmuwców !!
Posiadam również VW Polo 1.4 8V z 1997 roku. Na wstępie w uzupełnieniu, silnik
ten jest na wtrysku wielopunktowym i posiada on silniczek krokowy. Po
przejechaniu nim ok. 40 tys. km. również u mnie wystąpił opisywany problem tj.
jadąc i wyłanczając na luz samochód mi gasł i działy się jeszcze inne dziwne
rzeczy oraz falowały w nim obroty. Po udaniu się do Serwisu, podłączyli mnie
pod komp i co ? nic tam nie wykazało było wprost książkowo, oczywiście za
diagnozę zapłaciłem i to słono. Po powrocie do domu po drodze zakupiłem sobie
na stacji CPN środek w areozolu do czyszczenia układów sących i zasilania firmy
STP i tak sam przystąpiłem do naprawy. Wyjąłem silniczek krokowy a był tak
zasyfiony że szlak mnie chciał trafić /zakupiony płyn pomógł, innaczej
rozmiękczył ten syf i dało się to usunąć/.
Następnie dokładnie zwilżałem czystą szmatkę i dokładnie wymyłem całą gardziel
jak też przepustnicę. Po złożeniu elementów chcę napisać, że pomogło i to
skutecznie. Teraz przy każdej wymianie oleju, filtrów czyszczę cały ten układ
zasilania i mam święty spokój a robie to sam co okazało się skuteczne, nie
przepłacam w serwisie bo szkoda tam marnować pieniędzy.
Pozdrawiam.



Temat: Vectra B 2.0 od 1999
Gość portalu: Pitz napisał(a):

> desperato napisał:
>
> > Co sądzicie o Vectrze B 2.0 CD(CDX) z 1999 roku (po face liftingu), czyli
> > Wasze doświadczenia? Jak się ma do 1.8? Podobno niewiele większe zużycie,
> a
> > moc jednak większa!
> >
> > dzięki.
> 2.0 CD kombi ciezarowy - mam od drugiej polowy wrzesnia roku 2002,
prejechalem
> dopiero jakies 10 000. Na razie OK, zainwestowac musialem tylko w silnik
> krokowy, bo poprzedni wlasciciel juz tego nie zrobil przed sprzedaza - efekt
> wolne obroty nie byly wolne (do 1700). Autko ma 98 000 i w grudniu skonczylo
3
> lata. Jestem pod wrazeniem spasowania autka, bo wszystko jak prosto z
fabryki.
> Silniczek jest OK, trzeba dosc wysoko krecic, ale potem rwie asfalt. To tyle,
> co moge na razie powiedziec o tym aucie. No i mnie osobiscie cholernie podoba
> sie sylwetka tego autka.
Poprawka do mojego wczorajszego postu - wieczorem wrocilem z pracy zatrzymujac
sie pod sklepem, przekrecilem i wyjalem kluczyk a silnik pracowal dalej! Po
zgaszeniu silnika w sposob nieco niestandardowy lampki ladowania oleju i
czegostam jeszcze palily sie razem z wyslwietlaczem - tak jak przy
niewylaczonej stacyjce i zgaszonym samochodzie. Jak odpialem na moment kleme,
to zgaslo. Rano sprobowalem i bylo to samo. Oczywiscie jak dojechalem do
warsztatu, to jak reka odjal. Ponoc nie spotkali sie z czyms takim w Oplu.
Owszem w Polonezie, ale nie w Oplu. Dam Wam znac jak wystapi jeszcze raz i
zdiagnozuje to. Na moj gust, to pewnie ktorys przekaznik sie wiesza.



Temat: Skoki obrotów...
W mojej Meganie miałam to samo.Doszło do tego,że obroty zatrzymały się na 4000
i pod światłami na skrzyżowaniu czułam się jak w odrzutowcu.Najgorsze było to
to,że gdy dojechałam do mechanika to silnik zaczął chodzić normalnie.Okazało
się,że popsuł się silnik(albo aparat-nie pamiętam dokładnie)krokowy wolnych
obrotów.



Temat: silniczek krokowy
Hm, to chyba inny silnik (1999). Mechanik ktory to wyczyscil potwierdzil, ze to
dziwna budowa, bo silniczek krokowy jest wbudowany w sektor, i nie da sie
oddzielnie wymienic. Wiec mialem do wyboru albo za pare tys wymienic caly, albo
przeczyscic. Jak na razie chodzi jak nowy, a ma prawie 100kkm.



Temat: Lanosd+LPG,krztusie się i pracuje nierówno.
Lanosd+LPG,krztusie się i pracuje nierówno.
Któregoś dnia samochód mojego znajomego zgasł podczas pracy na wolnych
obrotach, po chwili raz jeszcze. Przez dłuższą chwilę nie chciał zapalić
(oczywiście na benzynie). Kilka dni później pojawiły się problemy z wolnymi
obrotami,silnik był słabowity,pracował nierówno,krztusił się,wydawało
się,jakby pracował na dwóch,trzech cylindrach. Zarówno na benzynie jak i na
gazie,raczej po rozgrzaniu. Po kilkuset kilometrach jazdy wyłącznie na
benzynie silnik pracuje już normalnie na PB,na gazie nadal nierówno i
słabo,dla odmiany na zimno,jak się trochę rozgrzeje jest ok. Filtr pewnie
jest brudny,chyba nie był zmieniany od założenia instalki(20tkm),ale skąd te
początkowe problemy na benzynie?? Czy to wina silnika krokowego?? I czy poza
silnikiem fabrycznym jest też coś takiego jak krokowy instalacji gazowej??
Dodam,że to instalka z mikserem i pełną elektroniką.



Temat: Brak mocy przy 2500 obrotach
Brak mocy przy 2500 obrotach
Witam wszystkich.
Od 7 miesięcy mam założoną nową, sekwencyjną instalację gazową w Mazdzie 323
z 1999 roku. Od samego początku występował jeden dokuczliwy mankament.
MIanowicie kiedy obroty dochodzą do 2500, czasami, nie zawsze ale dosyć
często, silnik nie może przekroczyć tych obrotów. Tak jakby tracił moc.
Jedyna rada wtedy to odpuścić gaz i próbować z niższego pułapu ponownie wejść
na wyższe obroty. Często się to zdarza przy redukcji lub wrzyceniu wyższego
biegu, jeśli akurat trafi się na te cholerne 2500 obrotów. Wyobraźcie sobie
stres, kiedy następuje zatrzymanie wzrostu mocy przy wyprzedzaniu. Momentami
strach w oczach. Byłem już 3 razy na przeglądzie u gaziarza, który
instalował, kilku gości kombinowało na tym ich magicznym komputerku,
jeździłem z jednym jakiś czas i nawet kiedy to się działo, komputerek nie
wskazywał żadnego błędu. W dodatku ostatnimi czasy zaczęły falować obroty na
biegu jałowym. Często, jak jest jeszcze nie rozgrzany to potrafi zgasnąć przy
dojeździe do świateł czy skrzyżowania. Dzieje się tak zarówno na benzynie jak
i gazie. Na tym forum przeczytałem, że winą może być silniczek krokowy.
Czy zatem jego wada lub zanieczyszczenie może być również przyczyną braku
mocy przy 2500 obrotów?
Jutro jestem umówiony z mechanikiem. Ma zbadać silniczek.
Muszę dodać, że autko jest zupełnie sensowne, ma przejechane 75 tys. km. A
krew mnie już zalewa.
Pomożecie????



Temat: problem wolnych obrotów przy zimnym silniku
mam dokładnie to samo. Auto mam na gaz palę na bezzynie i obroty mam
podniesione wtedy do 1500. Po przegazowaniu i przełączeniu na gaz (automat)
obroty spadają do minimum prawie gaśnie silnik. Do tej pory było tak, że jak
przełączył się z benzyny obr. 1500 na gazie było około 800 obrotów czyli
wszystko git. Od paru tygodni niewiem co jest grane. Napewno jedna z przyczyn
to mieszanka powietrza. Ja mam założony specjalny zawór który ogranicza mi
powietrze na gazie bo w przeciwnym razie zdmuchiwało mi zapłon i gasł na gazie.
Dlatego też mam podniesione obroty na benzynie. Jednak ten zawór nie ogranicza
do zera przepływu powietrza i po jego zamknięciu obroty na gazie powinny być
800-1000 jak do tej pory. także mój problem jest dokładnie taki sam jak twój.
Mechanik stawia na silniczek krokowy!, pzdr. Za nieład wypowiedzi tez
przepraszam



Temat: czy komputer pokl. pokazuje spalanie gazu?
Gość portalu: RafałGTV napisał(a):

> Jeżeli uchyb pomiaru był tak niski , to instalacja LPG była wysokiej jakości ,
> a i silnik dobrze ją tolerował.

...instalacja była taka jaka powinna być,żadne jakieś cuda - czyli sterownik,silniczek krokowy itd..firmy Tartarini,



Temat: co moze miec wplyw na ciąg naszych wloszek ??
Silnik 1,4 bardzo słabo ciągnie na niskich obrotach i wynika to z jego natury .
Silniczek krokowy zarządza jedynie dawkowaniem paliwa na wolnych obrotach.
O ile pamiętam , niedawno robileś pomiary na hamowni i PMax miałeś imponujące.
Poza tym - nieseryjne manipulacje w układzie dolotowym często skutkują
rozstrojeniem rezonansu i spadkiem mocy na skutek pogorszenia napełniania
cylindrów na niskich obrotach... Producent raczej wie , co robi.




Temat: AR147 1.6 LPG Przygasa jak jest zimny
Witam! przygasanie moze powodowac zabrudzony silniczek krokowy. nalezy go
przeczyscic i to z reguły rozwiazuje problem . jesli auto jak jest ciepłe
jedzie dobrze na benzynie ,to na pewno nie wtryskiwacze ,ani pompa paliwa.w 147
montowane sa 2 silniki 1.6 T.S. 2 sec klekotu jak diesel to jak najbardziej
normalne w 1.6 (120 KM),to wariator który przez chwile pracuje bez smarowania.
faktycznie ,jak pisał Łukasz 147 tylko klekot na ciepłym silniku kwalifikuje go
do wymiany.1.6 (105 KM)z tego co mi wiadomo nie ma wariatora.wariator(fazator)
jest to urzadzenie słuzace do zmiany faz rozrzadu w zaleznosci od predkosci
obrotowej silnika.jest zamontowany miedzy wałkiem rozrzadu zaworów ssacych ,a
kołem zebatym tego wałka .urzadzenie proste w budowie.sterowane jest cisnieniem
oleju(wysokie cisnienie oleju powoduje,ze wariator delikatnie obraca wałek
wzgledem koła zebatego). Pozdrawiam Łukasz



Temat: SUKCES - w końcu.
SUKCES - w końcu.
Mam nadzieję,że wygrałem wojne z falującymi obrotami(żeby nie zapeszyć!).
Po tym jak czyszczenie przepustnicy i wymiana świec nic nie pomogło,zdecydowaliśmy się wraz z zaprzyjażnionym mechanikiem na wymianę (nie podam tutaj fachowej nazwy)podzespołu w którym znajduje się silniczek krokowy oraz coś od sterowania przepustnicą.Jest to wpięte przy korpusie przepustnicy.Po wymianie tego elementu konieczne było jeszcze wykasowanie parametrów dopasowania.
Od dwóch dni silnik pracuje równiutko,obroty wynoszą 850 i mam nadzieję że tak już zostanie.
Aż chce się jeżdzić.
Pozdrawiam.




Temat: brakuje sparka w twinsparku
No niestety, czyszczenie przepustnicy nic nie pomogło. Silnik
świruje na biegu jałowym poniżej 1000 obr. Czy należy zrobić reset
centralki ECU? Jeśli tak, to prosiłbym o podanie kilku wskazówek
proceduralnych w celu prawidłowego dokonania tej czynności. Samochód
jest z 1995r. Co jeszcze ewentualnie może wchodzić w grę - silniczek
krokowy?; sonda lambda?



Temat: Odsprzedam silnik krokowy
Odsprzedam silnik krokowy
Mam do sprzedania silnik krokowy Bosch 0 132 008 650 do Alfy (używany w 100%
sprawny).Powód.Falujace obroty+nietrafna diagnoza serwisu.
Sprzedam za tyle co kupiłem,czyli za 150zł.



Temat: silnik krokowy czy on istnieje wogóle
silnik krokowy czy on istnieje wogóle
czy w 145 1.7 16v jest silnik krokowy i czy ma jakiś wpływ na podawanie lpg
przy chamowaniu silnikiem i czy w tym momencie podaje ?

jeżeli ktoś coś wie niech da mi znać
pozdro robert



Temat: Gdzie jest silnik krokowy
Gdzie jest silnik krokowy
opiszcie mi proszę gdzie jest silnik krokowy w AR 156 i czy można go w jakiś
sposób wyczyścić.



Temat: Odsprzedam silnik krokowy
Przepustnica
Silnik krokowy
Sonda lambda
Wariator

Sprawdz i wtedy sie okaze :)

Mam te same problemy na chwile pomoglo czyszczenie przepustnicy..



Temat: Silnik krokowy
Silnik krokowy można wymienić, wyczyścić współpracujące z nim elementy ale
pozbyć się go nie sposób.



Temat: AR 156 1,8 Silnik krokowy
AR 156 1,8 Silnik krokowy
Gdzie on się znajduje
pozdrawiam




Temat: Falujące obroty...Zdarzyło się to komuś?
MOże być wiele przyczyn. Jeśli falują tylko na gazie to sprawdż czy silnik
krokowy od wolnych obrotów podaję powietrze za mikserem. Jeśli faluje na gazie
i na benzynie to coś z benzyną np. zabrudzony silnik krokowy wolnych obrotów.
Powodów może być wiele



Temat: silnik krokowy do Mondeo 93r. pomocy
silnik krokowy do Mondeo 93r. pomocy
szukam taniego używanego silnika krokowago inaczej zwanego zaworem regulacji
obrotów do Mondeo 1.6 16V z 93r moze być z demontażu , poszukuję namiaru na
kogoś kto mógłby coś takiego mieć, proszę o pomoc



Temat: kupie silnik krokowy do ar 145 1.7 ie 16v
kupie silnik krokowy do ar 145 1.7 ie 16v
nr czesci to bosch 0280140527 jesli ktos ma to na zbyciu to chetnie sie
dogadam a moze zna ktos zamiennik czy mozna jakis zastosowac
pozdrawiam



Temat: wolne obroty w bravie
Mam podobne problemy w Fiacie punto 1.2 75Km ten sam silnik. Podejżewam silnik
krokowy na przepustnicy, lub czujnik temp. powietrza. Jak rozgryziesz problem,
daj znać. mailem: witleg@plusnet.pl



Temat: Problem z pedałem gazu...
Podobnie sie dzialo kiedy mialem zabrudzony zawor wolnych obrotow (nie mam na
szczescie czegos takiego jak silnik krokowy przy przepustnicy). Tzn silnik
zamiast na jalowych obrotach po puszczeniu gazu przyspieszal do ok 3 tys i
ciagnal jakbym gaz wciskal.



Temat: Uszkodzenie silniczka krokowego
Jezeli masz wtrysk, a przy takim występuje silnik krokowy to nie masz ssania.
Opisane objawy pasują do walniętego czujnika temperatury.
Jeżeli na ciepłym jest OK to silniczek krokowy jest prawdopodobnie sprawny.



Temat: Ford Mondeo 1.8 benzyna - dlawiacy sie silnik
powolniak47 napisał:

> Podejrzewam zawilgocony komputer, albo co bardziej prawdopodobne zasyfiony,
> lub uszkodzony silniczek krokowy.

Silnik 1.8 ZETEC, o ile mnie pamięć nie myli, nie posiada klasycznego silniczka
krokowego.

PZDR



Temat: Różne obroty biegu jałowego
Bardzo prawdopodobne, ze to silnik krokowy. Cwicze to w swoim escorcie :-(

Silnik kosztuje kilka stow, ale mozna go na jakis czas zreanimowac myjac go, po demontazu, w jakims siuwaxie do czyszczenia ukladow paliwowych.

pzdr




Temat: Czy gaz niszczy silnik?
Miałem kolejno 2 sc na gazie , w pierwszym od razu poszła sonda
lambda a w obydwóch po ok 2 latach silniki krokowe. Przy obecnych
cenach gazu jeśli się kupuje nowy samochód i dużo jeżdzi lepiej
kupić ropniaka



Temat: Silniczek krokowy Alfa 145 1.4Bx
Dzięki,Waldek,za podpowiedź!Teraz mam już całkowitą pewność,gdzie znajduje sie
silnik krokowy.
Pozdrawiam!



Temat: escort-problem
witam,
moze to byc silnik krokowy - mi czasem jak wciskalem sprzeglo obroty spadaly do
zera i silnik gasl.
pozdr,
andrzej.



Temat: SILNICZEK KROKOWY
Silnik krokowy znajduje sie prawie na koncu rury doprowadzajacej powietrze do
kolektora. Lepiej sam tego nie rob. Po czyszczeniu trzeba resetowac komputer.
Pozdrawiam.



Temat: Sonda Lambda i parę pytań
Jeżeli uszkodzona jest sonda silnik będzie więcej spalał ponieważ niewłaściwie
jest sterowany silnik krokowy czyli zawór powietrza, jeżeli uchylony jest zbyt
dużo potrzebna jest większa ilość paliwa do zasilenia silnika.
Pzdr.




Temat: MERC W124 automat 2,3 l
to sie nazywa silnik krokowy i trzeba to przeczyscic tzn przepustnice silnika
specjalnym sprayem do czyszczenia silnikow krokowych do nabycia w
specjalistycznym sklepie ;)



Temat: olej na swiecy??!!
dzieki serdeczne.poprobuje na goracym silniki i mam nadzieje ze dam
rade.pytanie jeszcze gdzie dokladnie znajduje sie ten silnik krokowy??



Temat: zadowolony choć nie do końca
A, jaki masz silnik krokowy, oddzielny, czy razem z silnikiem przepustnicy?
Miałem analogiczne objawy, jak padł mi właśnie silnik przepustnicy, wymiana,
nietety nie tania, wyeliminowała dolegliwości. Tak, czy inaczej radziłbym
jechać na examiner.




Temat: silniczek krokowy
witam -lepiej popytaj sie w kilku miejscach bo wygorowane ceny maja mi za
silnik krokowy do gazu w aso dawoo powiedzieli 450 a kosztuje 150zl-a z
silnikiem krokowym mialem takie same obiawy po wyczyszczeniu jest ok.pozdro



Temat: Silniczek krokowy Alfa 145 1.4Bx
Witam!Mam pytanie-gdzie znajduje się ten silnik krokowy w Alfie 145 Bx 1351
96'?Mam identyczny problem z obrotali w moim aucie-chętnie skorzystam z rady i
spróbuję go wyczyścić...
Pozdrawia.




Temat: gasnący silnik
brudny silnik krokowy



Temat: Silnik gaśnie przy redukcji biegów. Co to jest?
Ja dodałbym druga: zabrudzony/uszkodzony silnik krokowy regulujacy wolne obroty.



Temat: spadek obrotów
Zapewne konieczna jest regulacja, przeczyszczenie układu wolnych obrotów. Być
może zbyt mocno „domyka się” przepustnica, nieprawidłowo pracuje silnik
krokowy, któryś z czujników podaje zafałszowane dane.



Temat: Co sie moglo stac?
Silnik krokowy? Jest tam coś takiego? Cewki? Lambda??




Temat: LPG
Instalacje gazowe wypsażone są w silniki krokowe, na wolne obroty zawsze
trochę "falują".



Temat: "fachowa" ASO (Megane 1.6)
Witam, Być może przyczyną falowania obrotów jest silnik krokowy. Miałem coś
takiego w AR 156 - wg fachmanów z ASO przyczyną uszkodzenia silniczka było
słabej jakości paliowo. Pozdrawiam Robert.



Temat: Fiat punto 75 rok `97
to najprawdopodobniej silnik krokowy, który realizuje funkcję ssania. Proszę
sprawdzić w warsztacie na testerze, czy nie "gubi kroków".



Temat: Siena 1.6
1 możliwość - zanieczyszczony silnik krokowy wolnych obrotów ( wymyć)
2 możliwość - kable zapłonowe ( wymienić )



Temat: SC LPG - problem na benzynie
Fiat Siena 1.6 16v - u mnie były podobne objawy: na benzynie narowisty, na gazie
wszystko OK. Okazało się, że silnik krokowy wolnych obrotów był zabrudzony - po
wyczyszczeniu wszystkie negatywne objawy ustały.



Temat: Brak wolnych obrotów na gazie i na bęzynie w BMW
silnik krokowy w instalacji bez elektroniki?



Temat: Brak wolnych obrotów na gazie i na bęzynie w BMW
a moze to silnik krokowy



Temat: Przełącza na gaz i ...gaśnie- pomóżcie
Już wiem, silnik krokowy się zacinał tzn pracujący w nim tłoczek. Wymiana
tłoczka i na razie jest ok.
pozdrawiam



Temat: "Falujące" wolne obroty ?!?!?!?!
Dzięki za podpowiedź, ale mam pytanko - jeśli na benzynie jest OKI to czy też
może być silnik krokowy? Przecież przy benzynie również ma udział?! A u mnie na
przy przełączeniu na benzynę wszystko wraca do normy.



Temat: Oferuję pomoc w sprawach usterek..........
Doszło jeszcze coś nowego, jak samochód stoi na światłach to falują obroty.
ale nie zawsze czasami. Wygląda jak silnik krokowy. Brudny nie jest względnie
uszkodzony. W każdym razie dziękuje za porade i pozdrawiam!




Temat: brak wolnych obrotów - opel corsa 1.2
brak wolnych obrotów - opel corsa 1.2
Może ktoś mi powie co jest przyczyną, iż po włączeniu silnika wchodzi on od
razu na wysokie obroty i tak później utrzymuje się cały czas. Czy przyczyną
tej usterki jest uszkodzony silnik krokowy wolnych obrotów??



Temat: Wysokie obroty
Moze silnik krokowy? n/t




Temat: daewoo nexia
Proponuję wizytę w warsztacie diagnostycznym. Może wystarczy przeczyszczenie
korpusu przepustnicy, a może też coć szwankuje (np silnik krokowy czy coś
innego)



Temat: falujące obroty
parę lat temu koleżanka miała podobne problemy.wymienili jej silnik
krokowy,przepływomierz,pompę paliwa ogólnie naprawa za ponad 2tys. zł.i niestety
nic to nie dało na szczęści udało sie jej sprzedać auto.radzę zrobić to samo i
kupić japońca.



Temat: peugeot 206 1.4i gasniecie na wolnych obrotach
Sprawdziłbym: czujnik podciśnienia w kolektorze ssania, silnik krokowy powietrza
rozruchowego.

vatseq



Temat: Problemowy polonez
To może wystarczy tylko przeczyścic silnik krokowy i kanał powietrza wolnych obrotów. Co prawda niepokojący jest ten samozapłon ale moze ustąpi po wyczyszczeniu.
Pozdr.



Temat: problem z BMW 325i 1989r automat
Myślę, że uszkodzony jest albo któryś z czujnieków (np. temperatury silnika)
albo silnik krokowy - jeżeli jest. To robota dla elektotechnika samochodowego -
powinno być tanio



Temat: POMOCY !!!
a radziłbym sprawddzić silnik krokowy koło przepustnicy!!!miałem podobnie i to
było to!



Temat: gaśnie kiedy chce
Silownik obrotów biegu jalowego ( tj. silnik krokowy ). Na początek
czyszczenie :)




Temat: SŁABA MOC PRZY ZIMNYM SILNIKU W Alfie156
przepustnicę wyglancowałem wyciągając ją na zewnątrz, silnik krokowy pracuje bo
po zamknięciu przepustnicy obroty się na chwilę wyrównują do ok 1200, a może
jednak świeca?



Temat: Brak powietrza?
Szereg pytań:
Czy masz wydruk z examinera i możesz stwierdzić wartość lambda ?
Jaki jest odczyt sondy ?
Czy to był mechanik AR ? Czy prawidłowo założona jest puszka rezonatora przed
filtrem powietrza ?

ad.2 - silnik krokowy jest "czyszczalny".




Temat: 145 alfa gasnie gdy jest zimna przy odpalaniu
Zapewne zanieczyszczony jest silnik krokowy - znajduje się na obudowie
przepustnicy. odpowiada za wolne obroty. Przeczyści to średnio rozgarnięty
mechanik.




Temat: 146 TS - nie pali
Muszę przyznać że nie napisałem w jakim to silniku tak jest zamocowany silnik
krokowy. Ja mam 1.4 TS z 1998 z metalowym kolektorem.



Temat: 146 TS - nie pali
hm... mam przejechane 98 tys. km, wiec faktycznie silnik krokowy moze byc
zanieczyszczony, dlatego też go wyczyszcze i zobaczymy efekty. Czy to jest
trudna operacaj czyszczenia tego silnika??



Temat: klopoty z gasnieciem po rozgrzaniu Alfa156 V6 24V
Rozumiem , że przy dotaczaniu się na luzie ??? Silnik krokowy i przepustnica
czysta ? Jesteś w stanie określić stan regulatora ciśnienia paliwa ?




Temat: Czy przyczyną może być paliwo?
sprobuj przeczyscic silnik krokowy rzecz nie wielka a moze pomoc



Temat: AR 156 1.8 brak wolnych obrotów
Rafał,
nie strasz mnie, bo się będę jąkał.
Lepiej napisz szerszej widowni, gdzie znajduje się silnik krokowy
odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym - AR 156 1,8TS.
Przypuszczam, że nic nie napiszesz bo nie wiesz.



Temat: falujace obroty+klopoty z zimnym silnikiem
czy w tym silniku przepustnica tez steruje silnik krokowy? jesli tak to gdzie
on jest?



Temat: BEZNADZIEJNY PRZYPADEK ?
znam ten przypadek chodzi o silnik krokowy po wymianie wszystko wruci do normy



Temat: 200kkm
240 tysiecy. 146 1.4 TS kupiona w salonie. Problemy": silnik krokowy,
przepływomierz, wahacze przednie, jeden tylny. Łozyska tył. Poza tym wszystko
ok. Pozdrawiam i zycze miłej eksploatacji



Temat: Jakie roczniki tych Waszych Alfików?
99 - 156 1.6 TS - wymieniałem rozrząd - ale to chyba jest czynność związana z
normalną obsługą samochodu, plus silnik krokowy od regulacji wolnych obrotów
(później jak się okazało można było to tylko przeczyścić bez jego wymiany).



Temat: alfa 146 boxer+gaz
Dzięki za rady.Okazało się ,że to jednak silnik krokowy.Pozdrawiam wszystkich
miłośników Alfa Romeo



Temat: BANALNE - chyba - PYTANIE .
BANALNE - chyba - PYTANIE .
czy przeplywomierz z silnika 1.8TS 115KM pasuje (pod wzgledem parametrow
technicznych) do silnika 1.8TS 129 KM??

czy moze mi ktos powiedziec w 2 slowach do czego sluzy silnik krokowy??



Temat: Brak powietrza?
Kontynuując - silnik krokowy nie ma wpływu na pracę obciążonego silnika - jego
rola kończy się z chwilą ruszenia pedału gazu.

Polecam przyjżenie się zespołowi zintegrowanego czujnika parametrów dolotu i
ocenić pracę sondy lambda.




Temat: Problem z obrotami-kolejny raz...145/1.6b
Witam,

Przeczyść silnik krokowy i przepustnicę i będzie ok, ja po zakupiem auta miałem
podobne objawy, po przeczyszczeniu silniczka krokowego i przepustnicy do dnia
dzisiejszego jest ok.
pozdrawiam



Temat: brakuje sparka w twinsparku
-brudna przepustnica
-niekontakt czujników
-świece i/lub kable wysokiego napiecia
-silnik krokowy
-lewe powietrze w dolocie




Temat: Alfa Romeo 145/146
Wykąpać silnik krokowy za przepustnicą w płynie myjącym . Jeśli tego nie
robiłeś - oddaj do speca.( może być spec od Fiata...) Łatwo coś zchrzanić.



Temat: BANALNE - chyba - PYTANIE .
> czy moze mi ktos powiedziec w 2 slowach do czego sluzy silnik krokowy??

utrzymywania wolnych obrotów silnika

Q



Temat: citroen picasso 1,8 16v
Dzieki.Silnik krokowy był już zmieniany-bez rezultatu.Na odczepkę czyszczą w
ASO przepustnicę.Co do czujnika nie mam zdania. Na ewentualne reklamacje mam
mało czasu- auto ma dodatkową gwarancję 3 lata lub 100 tyś.Aktualny przebieg
94,500 km. Co robić ?.



Temat: ZAMIENIĘ 156 '99 selespeed na 145/6 boxer + gaz
Hm... a czy wymieniałeś sondę lambda, albo silnik krokowy?
Pozdrawiam!



Temat: skaczace obroty w alfie romeo 145
Warto sprawdzić następujące elementy:

- sonda lambda
- silnik krokowy

ale najpierw podlacz do kompa moze cos wyjdzie.

Pozdrawiam



Temat: PROBLEM Z FIESTĄ 92 :(
silnik krokowy



Temat: Dziwny objaw - POMÓŻCIE
w ASO powiedzieli ,że "ten typ tak ma" -

W Lanosie podobno jest silnik "krokowy" ( nie wiem co to oznacza ) i dlatego
sie tak dzieje.

W ASO mówili żeby jeździć dalej i nie zwracać na to uwagi .



Temat: Czy bez silnika krokowego można jeździć?
Ja miałem w Sienie podobne objawy + narowistą pracę silnika. Wyjąłem silnik i
przeczyściłem benzyną trzpień, grzybek zaworu i gniazdo silnika. Po zmontowaniu
silnik (benzynowy, nie krokowy) zagrał pięknie.



Temat: VW Polo 1998 - gaśnie na wolnych obrotach

Mam identyczny silnik. I niestety identyczny problem.
Po wrzuceniu na luż silnik gaśnie, albo obroty spadają do około 500, po czym po
chwili normują się.
Czy może być to silniczek krokowy?
Co jeszcze może być przyczyną?

z góry dzięki za pomoc



Temat: Gaśnie silnik - pytanie do znawców tematu.
Gaśnie silnik - pytanie do znawców tematu.
Witam Cię. Mam na stanie Renault 19, 1400 Cm3 Energy. Rok produkcji 1993.
Jako, że jestem osobą, która woli zapobiegać a nie czekać na awarię chciałem
się o coś Ciebie zapytać. Od jakiegoś czasu autko, gaśnie zaraz po zapaleniu.
Nie zdarza się to często, ale jednak się zdarza. Dzisiaj rano, gdy go
zapaliłem po 3 sekundach silnik zgasł a silniczek krokowy wydał z siebie taki
dzwięk/chrobot (hrrrrrrr :). Zapaliłem raz jeszcze, wszystko było w porządku,
wyjechałem przed garaż. Samochód był już uruchomiony od około jednej minuty.
Miałem zamiar już odjechać, jeszcze tylko ręką sięgnąłem do schowka by
wyciągnąć cukierka miętowego ze schowka, nogą dodałem gazu by wrzucić autko na
wyższe obroty (2000-2500 Obr/min) i jakież było moje zdziwienie gdy auto
zgasło ponownie.

Rozumiem, że za pierwszym razem silnik był jeszcze zimny. Za drugim razem (
dzisiaj) zgaśnięcia silnika nie potrafię już zrozumieć z prostego powodu - nie
jestem znawcą ani mechanikiem. Samochód był wtedy uruchomiony już od około 2-3
minut. Dodam, że taka sytuacja ma miejsce pierwszy raz podczas całego
użytkowania przeze mnie tego samochodu czyli kilka lat.

Silnik krokowy był już raz przeze mnie wymieniany, lecz nie wiem czy to ma
jakieś znaczenie.

Jeśli cos wiesz na ten temat, to proszę Cię byś mi doradził lub podpowiedział
czy powinienem się już tym teraz zająć no i jaki może być tego powód, bo to
jest chyba najistotniejsze. W tym wszystkim.

Za wszelkie opinie i poświecony mi czas bardzo dziękuję. Pozdrawiam i życzę
miłego dnia. Jeśli będziesz miał do mnie jakieś pytanie postaram się się jak
najszybciej na nie odpowiedzieć.

Icq: 316790403




Temat: Proszę o radę przy zakupie ALFY 145
witaj..

jeżdżę identycznym wiec conieco sie orientuje. rzeczy, które mogą się sypać i
należy je sprawdzić to:
- zawieszenie, stuki - mogą być wyrobione elementy gumowe wahaczy, łączniki
stabilizatora. z przodu wahacze są nierozbieralne, ale kosztują niewiele, ok 180
zł za sztukę
- wariator faz moze dawać charakterystyczny dźwięk jak diesla po odpaleniu na
schłodzonym silniku, oznacza to ni mniej ni więcej jak to, że się kończy i
trzeba go będzie wymienić przy okazji zmiany rozrządu (to nalezy zrobić w każdym
aucie z paskiem zaraz po kupnie). wariator to jakieś 400 zł i należy go
traktować praktycznie jako materiał eksploatacyjny do wymiany z rozrządem co
50-60tyś km. rozrząd ok. 700.
- wydech, jedyny element tego auta podatny na korozję, kompletny (3 tłumiki) to
ok 550 zł.
- sprawdzić czy auto płynnie przyspiesza z niskich obrotów. nie powinno się
krzytusić, ani mieć falujących obrotów na biegu jałowym. falujące obroty to
problem dośc powszechny, ale zazwyczaj wystarczy tylko wyczyścić silnik krokowy
za przepustnicą.
- sprawdzić stan alternatora, podobnie jak w innych autach gamy fiata na skutek
gwałtownych zmian temperatury i drgań obudowa alternatora może pęknąć (np. kiedy
wjedziesz w błoto pośniegowe po dłuższej jeździe z dużą ilością odbiorników
prądu). koszt alternatora nówki to ok 1200 zł.

poza tym ogólnie trzeba sprawdzić czy nic nie cieknie, nie wyje, stan klocków,
tarcz, amortyzatorów, opon żeby ocenić niezbędne wydatki.
ogólnie to niezłe auto, ale trzeba o nie dbać. nie jest też specjalnie tanie w
utrzymaniu. moje ma 120tyś i wymieniłem już raz alternator (na regenerowany),
dwa wariatory i raz przednie wahacze. niebawem musze wymienić wydech i drugi
alternator. ogromną zaletą jest odporność na złodziei.

a cena... moim zdaniem wydaje się niewysoka. ale musisz znaleźć sobie dobrego
mechanika, który zna się na tych autach. i jeszcze jedna drobna uwaga... po 100
tyś przebiegu należy wymienić świece zapłonowe. świece są platynowe i w tym
silniku jest ich 8 sztuk. koszt samych świec to blisko 700 zł.

pozdrawiam
s.

ps. wszystkie ceny oczywiście poza ASO.



Temat: Gaz LPG jakie koszta alternatywne !!
to jakaś podpucha?
bo nie chce mi sie wierzyć że ktoś może byc takim ignorantem.
1) każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, jak masz przebiegi rzędu 15 tys
rocznie, spalanie po 6 litrów i zmieniasz auta co roku to po jakiego grzyba
pakowac się w LPG? Nie zapominaj też o miejscu na bagaż. Wystarczy prosta
tabelka w excelu i masz wynik, kiedy i czy wogóle się zwróci. ja robię rocznie
25 tys, a jak kupowałem auto ok. 35 tys roczne. wcześniej miałem tylko diesle,
ale przed zakupem kolejnego auta usiadłem i policzyłem. gaz zwrócił mi sie po 3
miesiącach, przejechałłem już na nim 70 kkm i poza tankowaniem nic więcej nie
inwestowałem. auto ma 200 tys (tak myślę, bo byc może poprzedni właściciel
korygował licznik, nie wiem) i nic /odpukać/ się nie dzieje. Co 15 kkm
powinienem wymieniać filtr gazu,przewody zapłonowe świece etc., póki co wczoraj
wymieniłem pierwszy raz filtr gazu, przewodów nie ruszałem, a po wymianie świec
chodził znacznie gorzej, więc wróciłem do starych. Reszta napraw była
niezależna od rodzaju zasilania. Czy nadal uważasz, że nie było warto? I dodam
jeszcze, że z 500 litrów przestrzeni w bagażniku ubyło naprawdę niewiele.
2) legalnie (a więc z wpisem do dow.rej) nie można przełożyć instalacji LPG, z
jednego auta do drugiego,
3) pod względem budowy instalacja pod gażnik i monowtrysk niczym się nie róźni.
Jednak sama dysza z podkładką jest dopasowana do konretnego kolektora, poza tym
w silnika sterowanych kompem oraz z katalizatorem od roku któregoś tam (chyba
96) wymagany jest silnik krokowy sterujący składem, czego nie ma w inst. pod
gaźnik, a to wszystko i tak zwykła gadanina bo patrz pkt 2



Temat: Gasnie (czyzby krokowka do wymiany?)
qbus00 napisał:

> Witam,
>
> Mam pierwszy "powazny" problem z moja Alfa.
>
> Otoz we wtorek po trasie (Krakow - Katowice) zatankowalem sobie na stacji
> (jakis parszywy Orlen pokomunistyczny niedaleko Spodka) i.. zaczely sie klopoty
> .
>
> Tzn. - jak samochod stoi na luzie to jest ok, jak jedzie to jest ok - klopoty
> zaczynaja sie jak zrzucam bieg i dojezdzam np do skrzyzowania (chociaz nie
> tylko - generalnie chodzi o moment, gdy auto schodzi z obrotow).
>
> Wowczas czasem (tak w 1 na 5-6 przypadkow) obroty zamiast normalnie zejsc do
> 900 spadaja gwaltownie do 500, po czym ida do gory (badz gasnie jezeli zejda
> za nisko) do ok 1200 i potem juz normalnie schodza do 900.
>
> Dalem do przeczyszczenia dzisiaj silnik krokowy, chociaz mechanik mowil, ze
> pracuje dobrze - zreszta nie wiem czy przy jego awarii wolne obroty tez by nie
> falowaly (tutaj nic takiego nie ma miejsca - jak auto stoi i nie zgaslo przy
> schodzeniu z biegu to trzyma jak zloto). A moze jednak sie myle - wolalbym
> uniknac wymiany krokowki na darmo, bo tanie toto nie jest ;).
>
> Na poczatku wspomnialem o tym, ze objaw ten powstal po zatankowaniu benzynki -
> generalnie ostatnio nieduzo jezdze i zanim ja wyjezdze to jeszcze chwile minie
> - ciekaw jestem czy zla benzyna moze dac takie objawy jak opisalem? A moze
> jest cos jeszcze na co zwrocic uwage?
>
> Pozdrawiam :)

Mam podobne objawy, różne cuda były u mnie odczyniane. Krokówkę podmieniałem na
nową i nic to nie dało. Ja jeszcze nie sprawdzałem ale są jeszcze 2 układy:
układ recyrkulacji par paliwa wraz z elektrozaworem, oraz odma z zaworem
sprężynkowym. No i pytanie w jakim to samochodzie masz te problemy ?




Temat: alfa145 , 1.4(1351)boxer
> 1a. Uruchomienie zimnego silnika - obroty rosną do 3000 i więcej, po
> kilkunastu sekundach spadają do ok. 1500 i tak jest do momentu uzyskania
> temp. 60-80*C
> b. Uruchomienie ciepłego silnika - obroty rosną do 3000 i natychmiast spadają
> do 1000-1100 i wachają sie w granicach 1000-1040, tak pokazał komputer
> diagnostyczny w serwisie

Pewnie jeszcze na biegu jałowym trzęsie się buda?
A wyczyściłeś już przepustnicę i silnik krokowy? Dostałeś taką słuszna radę u
siwego. instrukcja: www.fanta-team.org/porady.php?tid=9

2a. Po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR zapalają się kontrolki: ładowania,
> smarowania i airbag, przy kilku uruchomieniach zapalała się kontrolka
> wtrysku, ale teraz nie(w serwisie twierdzą,że powinny sie świecić
> ładowanie,smarowanie, wtrysk i lampka alfa code). Podobno dlatego,że włożona
> jest centralka do alfy 33

Kontrolka wtrysku powinna zawsze zapalić się po przekręceniu w pozycję MAR.
Jeżeli wszystko jest ok, po kilku sekundach gaśnie. Jeżeli nie zapala się w
ogóle, pewnie jest spalona lampka:)
Co do centralki od 33 (motronic bosh) to raczej nie pracowała by dobrze
(jeżeli w ogóle) w 145 1,4 (IAW Magneti Marelli, we wcześniejszych wersjach
Rochester) i objawy były by o wiele ciekawsze:) Zawsze możesz obejrzeć
centralkę, powinna być w podłodze przed prawym fotelem (we wcześniejszych
wersjach w okolicach filtra powietrza)
Alfa Code nie zapala się? Hm, może masz rozkodowaną centralkę i wyłączony
immobiliser? Ewentualnie możesz w ogóle nie mieć immobilisera, było tak na
początku serii. W serwisie na podstawie numeru nadwozia powinni określić jaką
masz wersję wyposażenia.

Waldek
AR 145 1,4 boxer



Temat: problem wolnych obrotów przy zimnym silniku
problem wolnych obrotów przy zimnym silniku
Postaram się dosyć wyczerpująco opisać mój problem. Otóż VW Polo 2000 1.4 MPi
zasilany alternatywnie przez LPG (kolektor wymieniony z plastikowego na
stalowy) ;) W momencie zapalenia silnika (np po nocnym parkowaniu) objawia
się w ten sposób: silnik normalnie pali, pracuje jakies kilka sekund (ok.
10), a następnie gaśnie (zaczyna troche się 'dusić' i gaśnie - obroty spadają
do 0). Auto oczywiście odpala się na benzynie. Gdy zostawie je na benzynie
(przełącznik od gazu ustawie tak, żeby przy przegazowaniu nie przełączył się
na LPG) i wcisne pedał gazu (w ciagu tych 10s) to i tak obroty po
przekroczeniu tego czasu sa nieodpowiednie. Podczas gazowania są 'słabiutkie'
oborty, ale po pewnym czasie wraca do normy i trzyma te wolne obroty jak
powinno być (tzn w ten sposób czasami moge zapobiec zgaśnieciu motoru) -
przepustnica sterowana elektronicznie. Napisze jeszcze, że jakiś czas temu
było wszystko OK - nie miałem tego problemu z gaśnieciem przy zimnym silniku.
Natomiast jak sobie już trochę pojeżdże samochodem i autko nabierze
odpowiedniej temperatury to nie mam żadnego problemu z tymi obrotami. Taki
objaw jest jedynie przy zimnym silniku. Nie wiem nawet co się dzieje z moim
autkiem. Świece wymienione, przewody WN wymienione. Obstawiam na silniczek
krokowy, ale jest to u mnie najprawdopodobniej zintegrowane z przepustnicą
(stwierdziłem tak ostatnio podczas oględzin przepustnicy). Pytanie jakie mi
się pojawia to czy da się rozebrać taką przepustnicę i w jakiś sposób
przeczyścić silniczek krokowy - bo może tu leży problem.
Przepraszam za chaos wypowiedzi, ale w miarę rozwijania wątku, będę mógł
rozjaśniać sytuację. Z góry dziękuję za cenne porady.



Temat: Alfa 156 2.5 V6 24v 130tys km do sprzedania
Alfa 156 2.5 V6 24v 130tys km do sprzedania
witam
Drodzy alfiści niestety czasem bywa tak ze zycie zmusza nas do podjecia
trudnych decyzji..ponad rok jestem szczesliwym posiadaczem alfy 156 ale
obecnnie ze wzgledu na sytuacje zyciowa i finansowa nie stac mnie juz dluzej
na utrzymywanie tego wyjatkowego samochodu.
Troche slow o aucie; jestem 1 wlascicielem w kraju, wczesniej autem od 1
rejestracji jezdzil Niemiec niejaki Pan Jacobs (cala dokumentacja)wraz z
ksiazka serwisową, auto serwisowane do 80tys kupione przy 124tys, w kraju
przejechalem nim niecale 6tyskm, auto w stanie dobrm, kolor srebrny metalik,
dobre wyposazenie; alufelgi(oryginalne telefony) 2 poduszki, abs,
automatyczna klimatyzacja, el lusterka oraz wszystkie szyby, wspomaganie,
drewniana kierownica, konsola oraz galka+podswietlenie, pozostale elementy w
okleinie Romar (mahoń), lusterka w kolorze nadwozia, nie ma zadnych wgniecen
ani rys, jedynie tylny zdzerzak od spodu byl lekko porysowany (zatuszowalem
to oryginalną farbą)reszta jest ok,
auto oczywiscie jak wiekszosc alf ma pewne mankamenty ktorych nie mam
zamiaru "tuszowac" a wiec swieci sie kontrolka airbagu i abs, nie wiem co
trzeba z tym robic ale w serwisie sie nie obejdzie, kolejna sprawa to ze
trzeba bedzie popracowac nad ktoryms z czujnikow temperatury bo po nocy autko
gasnie, gdzies jest jakas usterka, po kolejnym odpaleniu silnik wchodzi juz
na obroty, prawdopodobnie jest zasyfiony silniczek krokowy lub czujnik
temperatury padl, niestety nie mam juz pieniedzy na jezdzenia a tym bardziej
wymiane chyba ze bedzie mozliwosc, reszta jest ok, nowe klocki i tarcze
brembo, nowy przeplywomierz, wymieniona sonda lambda, 3 dni temu wymienilem
swiece NGK platynowe co 100 tyśkm, jest nowy olej, nowy filtr
powietrza,wszystkie plyny, nowy akumlator, auto posiada nową klimatyzację
nabita 3 miesiace temu bo w zeszlym roku mialem stluczke i sie rozleciala
jest rowniez nowy zderzak i maska(naprawa w serwisie Fiata w opolu), reszta
bez zarzutu, auto po badaniu techn. oc do lipca 2006, cena do uzgodnienia,
czekam na wasze propozycje, zdjecia na maila tel.609651814 gg1377341
rusel@interia.pl pozdrawiam
Pawel opole



Temat: Problem z obrotami-kolejny raz...145/1.6b
Problem z obrotami-kolejny raz...145/1.6b
Witam serdecznie..
kilka dni temu stalem się szczęśliwym posiadaczem alfy145 z 95 roku,silnik 1.6 boxer + LPG.....
Dopiero dziś po paru dniach, jezdzenia pojawil się problem, a mianowicie wariujace obroty...
Problem pojawia sie zarówno na gazie,jak i benzynie. Obroty nie skaczą jakos starszenie, jednak jest to dla mnie denerwujace. Wskazówka wacha się w granicy od ok 500 do 1300,czasami przystaje i jest równo na ok 900,nieraz na 1000,jednak po chwili znow zaczyna swoje...
Poczytalem troche to forum,staralem sie znaleźć wyjaśnienia,jednak nie do końca jestem czego kolwiek pewnie dla tego prosze o odp na pytania:
-co obstawiacie,silniczek krokowy,przepustnica,czy coś innego..??(jeśli tak,to jaka rada,trzeba to wymienic,aby wrócil do normy? jedynie ASO może to zrobic?)
-czy może to byc zwykły bląd komputera, czy nie wystarczyłby restet oprogramowania,wyzerowanie czy cos?(wogole czy w tym aucie jest komputer odpowiedzialny za tego typu sprawy?)
-co radzicie zrobic, gdzie jechać, czy moznaby zrobic cos samemu..??(mieszkam na dolnymsląsku,w rachubę wchodzi Jelenia Gora,Wrocław,wałbrzych,Zgorzelec itp...)
-z jakimi kosztami musze się liczyc, chcąc usunać ten problem..??

Dodam tylko,z e to moje drugie auto i jestem trochę zielony w tych sprawach, mam jednak tate i rodzine,z ktora troszke sie zna i wie o co chodzi,jak co to mi pomoga...Jednak pytam was,jako fachowców... CO ROBIĆ..??
Każda rada będzie przydatna...(dodam tylko,z e nie dorobilem się jeszcze zadnej ksiazki pojazdu,serwisowej,obsługi...czy coś,dla tego,jesli ktoś wie,gdzie mogę coś takiego znaleźć np w formie elektronicznej,to bede wdzieczny za jkiś link...)

Z gory dzieki za odp. Pozdrawiam Remik



Temat: Wystrzały gazu ???
marcin.klonowski napisał:
Mieszanka może się zebrać w kolektorze z
> kilku powodów i to w zasadzie przy instalacji podciśnieniowej normalna sprawa
> (np. przy zapalaniu). A iskra w kolektorze dolotowym tez może się pojawić w
> róznych sytuacjach i wtedy wystrzał jest bardziej niz pewny.

A jednak podciśnieniowe instalacje benzynowe czyli gaźniki nie wybuchały.
Jak wspomniałem sam nie miałem jeszcze wybuchów gazu (poprzednie auta gaźnikowe
teraz na wtrysku na razie nie strzela. Nie ukrywam jednak że mam pietra). Sądząc
z opisów wybuchy występują najczęśćiej przy dynamicznej jeździe lub ostrym
ruszaniu . Natomiast przynajmniej nie słyszałem by np. przy pracy na wolnych
obrotach albo w jeździe ze stała prędkością. Dlatego sądzę, że przyczyną jest
podanie za duzej ilości gazu przed przepustnicę, gdy jest ona zamknięta a więc
silnik nie może go zassać. Napełnienie gazem kolektora przed przepustnicą a
póżniej gdy zostanie otwarta przepustnica ruszenie tej masy w kieruku silnika
może być przyczyną wystrzału przy zetknięcia się z gorącą głowicą.
Tymczasem instalacje gazowa nie ma żadnego zabezpieczenia przed taką sytuacją.
Wprost przeciwnie można powiedzieć że gazownicy robia wszystko by zagrożenie
zwiększyć.

- Montaż reduktora daleko od miksera i przepustnicy to długi wąż doprowadzający
gaz i w rezultacie opóżnione działanie membrany na zmiany ciśnienia.

- Praktycznie mikser montują jaki mają pod ręką. Ja się nie znam na mikserach
ale wiem np jak istotne jest dobranie kryzy pomiarowej do przewodu (średnica,
kształt a nawet sposób obróbki powierzchni). Urządzenie inne ale działą tak
samo, tam wytworzone podciśnienie wykorzystane jest do pomiaru przepływu tu
podciśnienie wytworzone przpływającym powietrzem ma zassać gaz. Można uznać ze
silnik krokowy na gazie zniweluje tu niedociągnięcia ale z dodatkowym
opóżnienieniem no i dopiero jak ten gaz dotrze do silnika i zmieni skład spalin.

- Ciśnienie odniesienia dla membrany brane jest z otoczenia a aż się prosi by
było brane za filtrem jak najbliżej przed mikserem, (jest w reduktorze nawet
otwór jakby przystosowany do podłączenia węża). Takie połączenie przyspieszy
reakcję membrany na zamkniecie przepustnicy i zmniejszy wrażliwość całej
instalacji np. na zabrudzony filtr czy tak zwane wiatry pod maską.

- i aż się prosi by dla podtrzymania wolnych obrotów podawać gaz za przepustnicę
jak w każdym przyzwoitym gażniku.

Tymczasem jedyna rada gazowników na wystrzały to świece i przewody bo gubią
iskrę. Owszem gubienie iskry jest przyczyną wystrzałów ale ... w wydechu i także
przy zasilaniu benzyną.

Może Pan i inni koledzy mają jakieś przemysnia i doświadczenia na ten temat. A
może ktoś już próbował eksperymentów z instalacją. Jestem ciekaw waszych opini i
doświadczeń.




Temat: Gaz- jak to z nim jest?
gaziarz napisał:
>Pan Kulesza od dawna tepi LPG i nawet jesli w pewnym zakresie ma racje,to mam
>nadzieje, ze niewielu ludzi odstraszy od zakladanie instalacji (...)
>Generalnie nie jest moim celem przekonywanie kogokolwiek, ze gaz jest super.
>Dla mnie jest... A jak ktos jest podobnego zdania i ma ochote oszczedzic i
>portfel, ale przede wszystkim srodowsko- polecam swoje uslui.

No, cóż, gdyby tak za cenę zwykłej instalacji(a nie za 5000) wykorzystywać
procesor benzyny (dla mnie zaskoczeniem było niedopracowanie elektroniki LPG,
w czasach zalewu tanią, dopracowaną elektronika), to ... dla mnie
wystarczałoby to całkowicie .
Najlepszy sposób na uniknięcie idiotycznej akcyzy w benzynie .

> w odpowiedzi na Twoje problemy z Espero, podjechalem tu i tam, pogadalem i
> zasiegnalem opinii praktykow. Jednak odpowiedz nie bedzie za szczegolowa, bo
> informacje przedstawione przez Ciebie nei sa wystarczajace, jak i wiedza na
> temat elektroniki innej niz Landi i Lovato.
> Jesli chodzi o odczyty z sondy L:
> powody moga byc rozne: podpiales kabel do sondy L, ale skad wziales mase? To
> moze zaklocac pomiar...

Wiem, nawet myślałem o drugim kablu z minusa akumulatora .
Faktem jest, że światła mijania w masie zapalniczki podbijają potencjał o
+0.3V . Bez świateł mijania, masa zapalniczki jest raczej dobra .

>Poza tym niewykluczone, ze przy zakladaniu pomylono przewody od sondy L i TPS
>(maloprawdopodobne).

Raczej mało prawdopodobne . Kiedyś zamiast agrafką do wtyku podpinałem się
bezpośrednio do bieguna sondy Lambda . Poza tym sprawdzam czasami napiecie
przy zasilaniu benzyna - zero problemow sondy L. .

>Nie ma watpliwosci,ze opisane dalej objawy wskazuja jednak na zbyt ubogi sklad
>mieszanki, a to prowadzi do wiadomo czego.
>Chociaz kolejny mechanik powiedzial, ze jezeli jezdzi dobrze i pali malo, to
>lepiej sobie d... nie zawrac.

Wiem jak tragiczną pracą silnika(i podwyszonym spalaniem) skutkuje mocno uboga
mieszanka . Po rozpięciu sondy Lambda przeżyłem to . Właśnie znalezienie
przyczyny, przy podpinaniu się pod sondę Lambda, dało mi "napęd" do takich
zabaw badawczych .

>Co do rozwiazan z przeprogramowaniem- tego w ogole nie moge skomentowac, bo
>elektronika, o ktorej piszesz nei jest znana zadnemu z moich znajomych.

No właśnie, a co z elektroniką ?
Jeśli masz spore doświadczenie z innymi modułami opisz je w konteksie moich
pytań .
Nie chce mi się wierzyć, że ten PL601 POLGASu jest taki mocno zapóźniony .
Czy nieumiejętność dobrego sterowania mieszanką(zły udział tlenu w spalinach i
złe napięcie na sondzie Lambda) nie uwidacznie się w innych, stosowanych przez
Ciebie, modułach elektroniki ? Nie piszę o "emulacji" napięcia na s.L. , ale o
prawidłowym dbaniu o skład mieszanki przez elektronikę ?
Czy na pewno stosowane przez Ciebie moduły nie mają takich problemów ?

A szybkie reagowanie na otwarcie przepustnicy ? Czy to winien wolny silnik
krokowy czy znowu elektronika LPG ma pewnie jakieś tam łagodne zbocza
napięciowe, aby nie wzbudzać pulsacji w slabo dopracowanych modulach ?
Jak to jest w stosowanej przez Ciebie elektronice ?

No i czy przy stosowanej przez Ciebie elektronice mozna mowic
o "przeprogramowywaniu" ? Wiele ukladow codziennego uzytku z procesorami, w
ogole nie maja mozliwosci "przeprogramowywania" .

Jakie sa ceny modulow elektroniki wymienianych przez Ciebie ?

Dzieki za info
Pozdrowka




Temat: Dziwna praca silnika...
Dziwna praca silnika...
Witam jestem posiadaczem Alfy 145 boxer 1351 95r "bez" instalacji gazowej i
nigdy w niej takowej nie bylo...

Problem jest nastepujacy od kad nabylem ten model jakies 6 miesiecy temu
zrobilem nim 5tys km wszystko chodzilo dobrze poza paroma wymianami mniejszymi
ale silnik smigal dobrze tylko od poczatku jak ja zakupilem byl problem z
porannym odpalaniem tzn. odpalal od reki wskakiwal na 1700 obr/min poczym
schodzil stopniowo na 1200 obr/min i nizej 1000 az na 500-600 zaczol skakac
dziwnie (nie gasl) i podnosil sie na 1300-1400 obr/min zaczolem robic tak ze
przy wlaczeniu jak schodzil pozniej 1000 obr dodawalem lekko gazu tak zeby
utrzymac na 1200obr/min przez 10s poczym puszczalem noge z gazu i juz sam
utrzymywal zeby nie bylo tego skakania silnika bylem z tym faktem u mechanika
znajomego ktory mi doradzil zebym przeczyscil wszystkie badziewia na
przepustnicy i kolektorze ssacym razem ze swiecami albo wymiana swiec zauwazyl
takrze lekko nierowna prace silnika tzn co kilka sek silnik jak by sie lekko
pocinal ale naprawde nie bylo to zbytnio widoczne choc on powiedzial ze boxer
nie powinien tak chodzic na boki powinien stac w miejscu niech mu bedzie :)
dodam ze wsadzone swiece to Golden Lodge 25HL obecnie nie wymienialem
przeczyscilem je papierkiem sciernym i nie widzialem zmian z pracy silnika tzn
bylo dalej takie lekkie szarpanko na prawo - lewo ale minimalne czule jak sie
reke na kolektor polozyl, co do reszty czyszczenia na gorze widac 3 jakies
czujniki silniczki i potencjometr jeden jest ustawiony na dole przepustnicy po
przeciwnej stronie gdzie jest uchwyt od linki gazu mysle ze jest to pewnie
potencjiometr od gazu dla komputera 2 zaraz obok na samej gorze taki okragly
wsadzony zaraz obok rurki z plynem chlodzacym (? silniczek krokowy od biegu
jalowego?) a 3 za przepustnica po prawej wsadzony z gory na 2 srobki
przykrecony go kolektora z 3 kabelkami, przeczyscilem wszystko i nagle inna
praca silnika ! silnik sam w sobie chodzil rowno tak jak na poczatku ale bylo
slychac jak obroty mu falowaly choc na liczniku nie bylo tego widac 2 rzecz
jaka smie zmienila to wydech spalil nie byl rownomierny tylko pulsacyjny jak
trabancik i spaliny sie zmienily byly bardziej biale a przy dodaniu gazu
czarne wkladajac reke obok rury wydechowej osadzala sie sadza 20 minut przed
czyszczeniem nic takiego nie mialo miejsca sprawdzlalem specjalnie przed byla
reka tylko lekko wilgotna od wody ale minimalnie co mogly spowodowac opady i
woda w ukladzie z opadow takrze jazda sie zmienila auto przyspiesza dobrze ale
przy ruwnej jezdzie np 130 km/h na 5 biegu puszczalem minimalnie pedal gazu
czulem jak silnik zaczol szarpac 2 na postoju na wolnych obrotach dodajac gazu
z komory silnika i trzymajac w ruwnej pozycji poczym puszczajac leciutko i
powoli szarpanie przed czyszczeniem tego nie bylo (dodam ze odlaczalem
akumulator pierw minut i plus i tak samo podlaczalem po 20 minutach i silnik
grzalem na max i wylaczalem i wlaczalem dalej to samo) pytanie moje co to za
czujnik ten 3 na kolektorze w srodku jego jest jkis silikon przeswitujacy
zulti i co sie moglo spierdolic nie mam juz pojecia przeczytalem cale formu tu
na temat alf roznych i nic :(

pozdrawiam i dzieki z gory za fatyge i odpowiedzi napewno bede informowal o
swoich zamierzeniach i osoagach




Temat: GAZ!!!! JAK TO DZIALA NA SILNIIK!!! POMOZCIE !
Są różne teorie i jałowe dysputy ale ja jeźdzę już trzecim samochodem z gazem i
jestem zdania że gaz jest nawet lepszym paliwem niż benzyna. Czystszy nie
zostawia nagaru, nie smrodzi,nie rozrzedza oleju i mimo obiegowych opini o
różnej jakości zdecydowanie żadziej zdarzają się problemy z tankowaniem
trefnego gazu niż trefnej benzyny.
A przy kupnie przedewszystkim jak zawsze zacznij od papierów.
Unikaj auta z gazem od dwóch miesięcy czy pół roku, nikt nie zakłada instalacji
za 2000 po to by sprzedać zanim mu się zwróci. Pewnie coś jest skopane a
właściciel chce się pozbyć problemu.
Instalacja musi mieć wyciąg ze świadectwa homologacji gdzie jest wypisane
wszystko co zostało włożone do auta. Jeśli kupujesz starsze (chyba przed 97)
auto może nie być wyciągu a tylko homologacje cząstkowe czyli indywidualne dla
każdego urządzonka. To b. ważne byś to miał bo bez tego możesz mieć problem
przy badaniach technicznych instalacji co roku. No i oczywiscie wpis do dowodu
rejestracyjnego że przystosowany do zasilania gazem.
Jeżeli auto jest z wtryskiem i katalizatorem to koniecznie instalcja musi być
ze sterownikiem. Poznasz to po tym że sterownik bedzie w zestawie na papierze,
zainstalowany w aucie gdzieś pod maską, (to taka czarna kostka wielkości paczki
papierosów z pękiem przewodów), oraz na przewodzie gazu za reduktorem bedzie
silniczek krokowy (podobny jak ten na dolocie powietrza). Jesli tego nie ma nie
ryzykuj. Owszem wiele aut z wtryskiem ma instalacje bez sterownika ale mogą być
z nimi kłopoty i taka instalacja czasem jest nie do ustawienia, to już zależy
od auta.
Jak już wsiądziesz do auta poszukaj przełacznika gazu, przełacz na benzyne i
odpal auto. Przejedz się i jeśli wszystko jest ok przełacz na gaz i zrób to
samo. Jak jest wszystko dobrze nie powinieneś odczuć ŻADNEJ różnicy.
Niższa moc o której mówi się przy zasilaniu gazem może być potwierdzona w
badaniach na hamowni ale podczas normalnej jazdy nie powinno być różnicy
odczuwalnej dla kierowcy.
Zwróć uwagę na wolne obroty czy nie pływają i czy mniej więcej są takie same na
benzynie i na gazie. Przy przyspieszaniu sprawdź czy nie ma "dziury" w gazie.
Pociągaj przy tym nosem czy nic nie smierdzi. Auto zasilane gazem nie ma prawa
śmierdzieć, wprost przciwnie spaliny z gazu nawet bez katalizatora są
praktycznie czystsze niż na benzynie z katalizatorem. Jeśli coś śmierdzi to
znaczy że instalacja jest nieszczelna.
Przejście z gazu na benzynę w czasie jazdy powinno być płynne i bez szarpnięć.
Czasem szarpnie czy nawet silnik zgaśnie, gdy jest zimmny ale rozgrzany silnik
nie powinien robić kawałów. W trybie automatycznym auto powinno przejść na
zasilanie gazem przy około 2-2,5 tyś obrotów.
A w części serwisowej zrób to co zwykle po kupnie niepewnego auta (płyny,
filtry,paski itp.)+ koniecznie świece (jeśli sfatygowane to wymień na któreś
ISKRY z dopiskiem GAZ) i przewody "wysokiego" jak podejrzane to też wymień a
napewno oczyść i zakonserwuj styki. A z instalacją podjedż do gazownika i niech
sprawdzi regulację, wynieni filtr gazu i spuści wode z reduktora.
Gwarancji nie ma, ale jak zrobisz jak wyżej masz duze szanse na powodzenie.
A i jeszcze jedno, auto zapala na benzynie a póżniej jedzie na gazie (tak są
ustawione sterowniki) dlatego oprócz gazu zużyje ci ~ 0,5 l /100 benzyny. W
trakcie jazdy pompa benzyny pracuje normalnie i jak wiesz smarowana jest
przepływającym paliwem. Uważaj aby nie załatwić pompy paliwa i pilnuj by nie
brakło ci benzyny !!!

Pozdrowienia.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Znaleziono 240 rezultatów • 1, 2