siliczek krokowy

Widzisz posty znalezione dla hasła: siliczek krokowy





Temat: temperatura dla boxera
> Troche dluga ta lista :) Wtryskiwacze, swiece, przewody mam nowe. Pewnie jest
> wiec to kwestia ukladu dolotowego. Rozrzad wymieniam w nastepnej kolejnosci
tak
>
> czy owak. Rozumiem, ze Twoim nie telepie? pozdr.

Moim nie boxerem nie telepie:) Mi na telepanie na biegu jałowym (w sensie
nieregularne silne wstrząsy) pomoga wyczyszczenie silnika krokowego i
przepustnicy z jednoczesnym resetem centralki, zabieg trzeba powtarzać co kilka
miesięcy bo szybko brudzi się na nowo, pewnie od kiepskich paliw, chociaż
tankuję na firmowych stacjach, v-power tankuję co 2-3 raz.
Po tym zabiegu silnik delikatnie i równomiernie bujał się na biegu jałowym, co
też nie powinno mieć miejsca. Na te drgania pomogło uszczelnienie silikonem
gniazda czujnika temperatury na rurze do przepustnicy. Teraz wibracje są ledwo
zauważalne.

Waldek
AR 145 1,4 boxer





Temat: Gasnący Rover 1.6 '99
Bardzo prawdopodobne jest zabrudzenie silnika krokowego biegu jałowego,jeżeli
nie świeci kontrolka CHECK ENGINE to jest to najprawdopodobniej usterka
mechaniczna czyli wspomniany silnik,jest on umieszczony między kolektorem
ssącym a pokrywą zaworów (w okolicy korka wlewu oleju)od niego powinien
wychodzić taki gruby (około 2cm średnicy)gumowy przewód.Zdemontuj go i wyczyść
zalewając jakimś preparatem penetrującym np.WD-40
Pzdr.





Temat: SŁABA MOC PRZY ZIMNYM SILNIKU W Alfie156
to w Nowym Sączu, czujnik temperatury też wymieniłem i nic.Czujnik położenia
przepustnicy nie był ruszany, chyba ze stanowi część tzw. silnika krokowego
inaczej potencjometru przepustnicy bo to wymieniłem a nie znam sie na fachowych
nazwach. Uzupełniając opis awarii dodaję, ze przy ostrzejszej jeżdzie / silnik
musi wejść na wysokie obroty/ i pożniejszym sciagnięciu nogi z gazu przez
chwilę falują wolne obroty.Później się wyrównują i jest okey.

hr. dracula - dzięki za odzew, proszę o rady



Temat: rafal.gtv POMOCY!
rafal.gtv POMOCY!
witaj!
z tego co widzę wiesz o alfach wszystko...dlatego pytam Ciebie
pękł mi rozrząd w 156 2.0 TS 155kM 2000 rok produkcji
mechanicy wymienili:rozrząd komplet + pasek wałków wyrównoważających + jego
napinacz,zmieniacz faz,16 zaworów,prowadnice zaworów,głowica była
planowana,gniazda szlifowane,do tego komplet uszczelek góry silnika,nowy olej
i filtr,nowy płyn układu chłodzenia
po zapaleniu auto pracowało 3 godziny na jałowym biegu i wszystko było ok
po wyjechaniu na ulice pojawiła sie chmura niebieskawego dymu z rury
wydechowej,która przestała się wydobywac po przejechaniu ok.10 kilometrów
(dodam iz stan oleju w silniku nie zmienił się)
po tym wszystkim wystąpiła nierówna praca na jałowym biegu i szarpanie
silnikiem,zaś po podłączeniu pod komputer pokazało że jest bardzo wysoki
poziom bodajże HC(węglowodory) - ponad 1000 jakichs jednostek,zaś przy 2000
obrotów i 3000 obrotów poziom ten jest niziutki i normalny
dodam iż auto ma 65 tys km przebiegu i jest regularnie serwisowane tyle że nie
w aso
o czym to może świadcyć???silnik na jałowym pracuję bardzo nie równo i nie
jest to związane z uszkodzonym silnikiem krokowym koło przepustnicy...
na wyższych obrotach wszystko jest ok
aha,i jeszcze dodam że w silniku jest olej o lepkości 10W60 - czy to dobrze
czy źle???podobno jest dobry do silników takich jak w alfie ale nie jestem
ekspertem...
pomocy please...
pozdrawiam
i niech Cuore Sportivo będzie zawsze z nami
Marcin Sikorski



Temat: 156JTD 1.9 - od czasu do czasu niska moc
Dzieki. Hamulce sa ok, byly okresowo demontowane i smarowane. Pisalem o
osprzecie gdyz efekt zdaje sie byc zwiazany ze sposobem ruszania, byc moze cos z
silnikiem krokowym. Pisze sie tez sporo o przeplywomierzu. Mi trudno to
zdiagnozowac, zbyt rzadko (na razie) mam ten objaw. Generalnie wyglada to tak ze
silnik zdaje nie chciec sie wkrecac na obroty jesli zostanie leniwie
przyspieszony w okolicach 1400-1900 obrotow. Na biegach 1 i 2, czasem tez troche
przy 3jce. Potem maszyneria rusza. Mam wrazenie ze sam sposob operowania pedalem
gazu robi roznice. Gdy robie to bardzie zdecydowanie to problemu nie ma. Gdy
bardzo delikatnie to we wzmiankowanym zakresie sa takie objawy "lenistwa"
samochodu. ?



Temat: AR146 problem z moca
AR146 problem z moca
witam..moja 146 jest slaba tzn cieply czy zimny silnik jak na biegu 2gim
przycisne do oporu to muli ja,,A CZASEM MA PRZESKOKI(KANGUREK) dostaje takie
porcje energii ,problem mialem jak kazdy z obrotami ale to wystarczylo
przepustnice czyscic ..sonde wyczyscilem i nic,ciagle slaba,,czy mozliwy jest
problem w silniku krokowym?? jesli tak to gdzie go znalezc..tj 146 99r
1.4ts..za odpowiedzi z gory dziekuje



Temat: AR 156 1.8 brak wolnych obrotów
maciek1972a napisał:

> pytanie do Ciebie co sądzisz o opisanych przeze mnie objawach

Na pierwszy rzut oka podejrzewam ,że coś nie tak ze złożeniem przepustnicy po
czyszczeniu. Być może istnieje problem z silnikiem krokowym ( zakleszczenie ,
zanieczyszczenie popychacza). Jest szansa , że nieszczęśliwie zmarł
przepływomierz....
Na początek zrób reset autodopasowania ECU - odłącz akumulator , po kilku
minutach załącz , odpal silnik , poczekaj na załączenie wentylatora ( na
jałowym biegu ), wyłącz , włącz ponownie , jedź.
Jest szansa na poprawę.




Temat: Diagnostyka silnika VW w W-wie
Ja robilem w Legionowie (25 km od wawy) za 80 zl. Testuja wszystko (silnik,
wszystkie elektroniczne moduly, nawet radio, klimke) i maja oryginalny program.
Za przeczyszczenie przepustnicy (silnika krokowego) dodatkowo 40 zl.
Jak bedziesz zainteresowany to daj znac to powiem jak dojechac bo dokladnego
adresu nie znam.
Pozdrawiam



Temat: Dziwna praca silnika...
Ten ustawiony pionowo u góry kolektora czujnik to czunik podciśnienia w
kolektorze dolotowym. Są w nim cieńkie druciki zatopione w plastycznej masie. W
sumie nie ma w nim nic do czyszczenia, a przy agresywnym dłubaniu mogłeś go
uszkodzić. Dlatego silnik moze dziwnie pracować, bo jest w trybie awaryjnym.
Chyba można czujnik sprawdzić woltomierzem, według manula w zależności od
podciśnienia zmienia się na nim napięcie w zakresie 1,365V przy 0,4 kPa do 4,3
V przy 0,95 kPa.

Mi na szarpanie i bujanie silnika pomogła wymiana przewodów wn, świec i silnika
krokowego. Oprócz tego dokładnie wyczyściłem cewki, masy, wszystkie styki
czujników, zwłaszcza te na dole - od czujników temperatury, położenia wału.

A jak czyściłeś czujnik położenia przepustnicy, z tego co widziałem jest on
raczej nierozbieralny?

Waldek
AR 145 1,4 boxer




Temat: Renault Megane 1.6 16V - kultura pracy
Renault Megane 1.6 16V - kultura pracy
2 dni temu kupilem 3-letnia Meganke z silnikiem 1.6. Wszystko gra cacy tylko
od czasu do czasu przy przyspieszaniu silnik potrafi rwac - tak jakby nie
dostawal takiej mieszanki jaka by sobie zazyczyl. Po prostu daje gaz, a on
jakby co drugi obrot nie zapalal mieszanki. Jest to strasznie wkurzajace.
Nie wiem co moze byc przyczyna - czyzby awaria silnika krokowego? czy tez
moze benzyna? Dopiero raz tankowalem, nie mialem tego problemu na paliwie,
ktore bylo w aucie przy kupnie, chociaz na nim duzo nie pojezdzilem. Mozecie
sie podzielic swoimi spostrzezeniami? Tak a propo, to juz 3-ci podobny
przypadek w samochodach w mojej rodzinie, podobnie maja Citroen Saxo i
Daewoo Espero, ale niekoniecznie z tej samej przyczyny.



Temat: Burza na jeziorze
należy jeszcze stać ze złączonymi nogami, żeby uniknąć tzw. napięcia krokowego ;))

a tak poważnie to chyba najważniejszym wskazaniem jest "zachowaj spokój i zdrowy
rozsądek".
widziałem już kolesi, którzy sztormowali niemal na ślepo, bo pod pokładem
schowali się... wszyscy :)

masztu nie należy składać z dwóch powodów:
1) najlepiej w ogóle go nie dotykać, bo jeśli piorun ma w coś uderzyć, to przede
wszystkim w maszt
2) łódce należy zapewnić minimum sterowności i napęd, więc jak złożysz maszt, to
pozbawisz się żagla.

na silnik specjalnie nie należy liczyć. zależy to oczywiście od akwenu, ale przy
burzy i silnym wietrze zwykle robi się duża fala, więc bywa, że śruba
najzwyczajniej wychodzi z wody, napęd robi się "impulsowy", a łodka płynie sobie
tam, gdzie ją wiatr zepchnie.



Temat: SILNICZEK KROKOWY
SILNICZEK KROKOWY
Gdzie znajduje się silniczek krokowy w AR 146 1.4 TS z 97 roku? Chciałbym sam
sobie go wyczyścić. Napisze mi ktoś jak miałbym to zrobić. Chyba nie jest to
takie trudne, trzeba go tylko zlikalizować.

Z GÓRY DZIĘKUJE!!!!!!



Temat: Gdzie jest silnik krokowy
Gdzie jest silnik krokowy
opiszcie mi proszę gdzie jest silnik krokowy w AR 156 i czy można go w jakiś
sposób wyczyścić.



Temat: Odsprzedam silnik krokowy
Odsprzedam silnik krokowy
Mam do sprzedania silnik krokowy Bosch 0 132 008 650 do Alfy (używany w 100%
sprawny).Powód.Falujace obroty+nietrafna diagnoza serwisu.
Sprzedam za tyle co kupiłem,czyli za 150zł.



Temat: Silniczek krokowy Alfa 145 1.4Bx
Silniczek krokowy Alfa 145 1.4Bx
Witam

Jakie oznaczenie posiada silniczek krokowy do Alfy Romeo 145 1.4Boxer
Czy sa jakies zamienniki, jezeli tak to jakiej firmy

pozdrawiam

Bartek
AR145 1.4Bx



Temat: silnik krokowy czy on istnieje wogóle
silnik krokowy czy on istnieje wogóle
czy w 145 1.7 16v jest silnik krokowy i czy ma jakiś wpływ na podawanie lpg
przy chamowaniu silnikiem i czy w tym momencie podaje ?

jeżeli ktoś coś wie niech da mi znać
pozdro robert



Temat: Silniczek krokowy 145 boxer
Silniczek krokowy 145 boxer
Ile kosztuje silniczek krokowy do 145 1.4 boxer ?



Temat: silniczek krokowy
witam -lepiej popytaj sie w kilku miejscach bo wygorowane ceny maja mi za
silnik krokowy do gazu w aso dawoo powiedzieli 450 a kosztuje 150zl-a z
silnikiem krokowym mialem takie same obiawy po wyczyszczeniu jest ok.pozdro



Temat: SILNICZEK KROKOWY
Silnik krokowy znajduje sie prawie na koncu rury doprowadzajacej powietrze do
kolektora. Lepiej sam tego nie rob. Po czyszczeniu trzeba resetowac komputer.
Pozdrawiam.



Temat: Odsprzedam silnik krokowy
Przepustnica
Silnik krokowy
Sonda lambda
Wariator

Sprawdz i wtedy sie okaze :)

Mam te same problemy na chwile pomoglo czyszczenie przepustnicy..



Temat: silnik krokowy czy on istnieje wogóle
> Oczywiście , ze jest. Siedzi sobie grzecznie w pobliżu przepustnicy.

a której? w 1,7 16v są cztery :))))

a tak ku pamięci - akurat w tym silniku nie ma silniczka krokowego.



Temat: Sprzedam silniczek krokowy BOSCH 0 132 008 650
ehh skad ja to znam - kiedys postawiono mi tez taka diagnoze w ASO i wymienili
mi silniczek krokowy w AR 156 na nowy, a wystarczylo tylko przeczyscic go jak
sie potem okazalo



Temat: kupie silnik krokowy do ar 145 1.7 ie 16v
kupie silnik krokowy do ar 145 1.7 ie 16v
nr czesci to bosch 0280140527 jesli ktos ma to na zbyciu to chetnie sie
dogadam a moze zna ktos zamiennik czy mozna jakis zastosowac
pozdrawiam



Temat: Silniczek krokowy Alfa 145 1.4Bx
Dzięki,Waldek,za podpowiedź!Teraz mam już całkowitą pewność,gdzie znajduje sie
silnik krokowy.
Pozdrawiam!



Temat: AR 156 1,8 Silnik krokowy
AR 156 1,8 Silnik krokowy
Gdzie on się znajduje
pozdrawiam




Temat: silniczek krokowy
to dobrze. moj silniczek krokowy tez spisuje sie bez zarzutu, hehe:)



Temat: Silniczek krokowy Alfa 145 1.4Bx
Witam!Mam pytanie-gdzie znajduje się ten silnik krokowy w Alfie 145 Bx 1351
96'?Mam identyczny problem z obrotali w moim aucie-chętnie skorzystam z rady i
spróbuję go wyczyścić...
Pozdrawia.




Temat: Problem z obrotami-kolejny raz...145/1.6b
Witam,

Przeczyść silnik krokowy i przepustnicę i będzie ok, ja po zakupiem auta miałem
podobne objawy, po przeczyszczeniu silniczka krokowego i przepustnicy do dnia
dzisiejszego jest ok.
pozdrawiam



Temat: silnik krokowy do Mondeo 93r. pomocy
silnik krokowy do Mondeo 93r. pomocy
szukam taniego używanego silnika krokowago inaczej zwanego zaworem regulacji
obrotów do Mondeo 1.6 16V z 93r moze być z demontażu , poszukuję namiaru na
kogoś kto mógłby coś takiego mieć, proszę o pomoc



Temat: Dziwny objaw po dopaleniu
Sprawdz przepustnice czy jest czysta i silniczek krokowy - co prawda ja mam 156
2.0 TS ale mialem takie same objawy.....przeczyszczenie przepustnicy pomoglo-
krokowego nie czyscilem...



Temat: falujące obroty alfa 146
solniczek krokowy i jeszcze raz silniczek krokowy Pozdro



Temat: brakuje sparka w twinsparku
Odłączony został sikniczek krokowy i obroty uregulowały się. Czy to
oznaka, że silniczek krokowy nie działa jak należy?



Temat: zadowolony choć nie do końca
A, jaki masz silnik krokowy, oddzielny, czy razem z silnikiem przepustnicy?
Miałem analogiczne objawy, jak padł mi właśnie silnik przepustnicy, wymiana,
nietety nie tania, wyeliminowała dolegliwości. Tak, czy inaczej radziłbym
jechać na examiner.




Temat: Silnik gaśnie przy redukcji biegów. Co to jest?
Ja dodałbym druga: zabrudzony/uszkodzony silnik krokowy regulujacy wolne obroty.



Temat: Grzeje się i zaczyna warczeć silnik Co jest grane
ja zupełnie się nie znam, ale napiszę co mi dyktuje kolega (który jeździł
kiedyś fordem). otóż: może to być uszkodzenie silniczka krokowego, który
reguluje ilość paliwa do gaźnika.




Temat: Alfa 145 1.4ts
Alfa 145 1.4ts
Prosze o informacje na temat silniczka krokowego do alfy 145 1.4ts,w jakiej cenie jest i gdzie można kupić?



Temat: dlaczego obroty skaczą/falują?
"Falowanie" na wolnych obrotach może być spowodowane zanieszyszczeniem
silniczka krokowego. Z reguły pomaga jego wyczyszczenie. Nic strasznego.



Temat: BANALNE - chyba - PYTANIE .
BANALNE - chyba - PYTANIE .
czy przeplywomierz z silnika 1.8TS 115KM pasuje (pod wzgledem parametrow
technicznych) do silnika 1.8TS 129 KM??

czy moze mi ktos powiedziec w 2 slowach do czego sluzy silnik krokowy??



Temat: Całkiem sensowna Honda
Obecnie trudno znalezc nowy samochod z linka gazu.
Wiekszosc ma potencjometr w nodze + silniczek krokowy w
przepustnicy. W ten sposob mozna lepiej dopasowac
zachowanie samochodu do zachowania kierowcy (teoria) lub
zrobic z samochodu krowe (nowe GTP)



Temat: Gdzie wymienić części i na jakie???
> 2. falujące obroty - wariator do wymiany, chyba że poczekać bo 100 km temu
> wymieniłem sonde lambda i przepływomierz.

Co ma wariator do falujących obrotów? Czyściłeś "silniczek" krokowy?




Temat: Dziwny objaw - POMÓŻCIE
w ASO powiedzieli ,że "ten typ tak ma" -

W Lanosie podobno jest silnik "krokowy" ( nie wiem co to oznacza ) i dlatego
sie tak dzieje.

W ASO mówili żeby jeździć dalej i nie zwracać na to uwagi .



Temat: olej na swiecy??!!
dzieki.jak narazie wzialem sie za czyszczenie przewodow od swiec.byly troszke
zasyfione.kolejny krok to wlasnie silniczek krokowy:)dzieki serdeczne za
porade!!pozdrawiam.jacek



Temat: ZAKOŃCZENIE "PRZYGODY" Z FALUJĄCYMI OBROTAMI
W nowszych:
- silniczek krokowy
- zanieczyszczona przepustnica
W starszych:
- przepływomierz
- nieszczelna przepustnica
- sonda lambda ( ok 100kkm)




Temat: citroen picasso 1,8 16v
Dzieki.Silnik krokowy był już zmieniany-bez rezultatu.Na odczepkę czyszczą w
ASO przepustnicę.Co do czujnika nie mam zdania. Na ewentualne reklamacje mam
mało czasu- auto ma dodatkową gwarancję 3 lata lub 100 tyś.Aktualny przebieg
94,500 km. Co robić ?.



Temat: BANALNE - chyba - PYTANIE .
> czy moze mi ktos powiedziec w 2 slowach do czego sluzy silnik krokowy??

utrzymywania wolnych obrotów silnika

Q



Temat: citroen picasso 1,8 16v
Nie daj sobie wmówić że ten typ tak ma. Ja obstawiam silniczek krokowy bądź
któryś z czujników.
Pozdrawiam



Temat: 145 TS problem z obrotami
Prawdopodobnie zabrudzona przepustnica lub silniczek krokowy.




Temat: 146 TS - nie pali
Muszę przyznać że nie napisałem w jakim to silniku tak jest zamocowany silnik
krokowy. Ja mam 1.4 TS z 1998 z metalowym kolektorem.



Temat: skaczace obroty w alfie romeo 145
Warto sprawdzić następujące elementy:

- sonda lambda
- silnik krokowy

ale najpierw podlacz do kompa moze cos wyjdzie.

Pozdrawiam



Temat: Dziwny przypadek - co sądzicie?
No i zrobione(mam nadzieję). Wyczyszczony silniczek krokowy (20 zl u znajomego
elektryka) i chodzi.

pozdr
GM



Temat: Alfa Romeo 145/146
Wykąpać silnik krokowy za przepustnicą w płynie myjącym . Jeśli tego nie
robiłeś - oddaj do speca.( może być spec od Fiata...) Łatwo coś zchrzanić.



Temat: brakuje sparka w twinsparku
-brudna przepustnica
-niekontakt czujników
-świece i/lub kable wysokiego napiecia
-silnik krokowy
-lewe powietrze w dolocie




Temat: Nierówna praca silnika.
U mnie silniczek krokowy czyścili trzy razy(w ramach gwaranji).
W końcu jak założyli nowy "falowanie obrotów" ustało.Brawa 1.2




Temat: ZAMIENIĘ 156 '99 selespeed na 145/6 boxer + gaz
Hm... a czy wymieniałeś sondę lambda, albo silnik krokowy?
Pozdrawiam!



Temat: PROBLEM Z FIESTĄ 92 :(
silnik krokowy



Temat: ZAMIENIĘ 156 '99 selespeed na 145/6 boxer + gaz
Wymien silniczek krokowy i bedzie po problemie;)

Pozdrawiam
maydayns



Temat: AR146 problem z moca
Jeżeli Ty nie masz zielonego pojęcia co to jest przepływomierz vel. "przepływka"
i gdzie się znajduje silniczek krokowy i za co odpowiada lepiej się za to sam
nie bierz - bynajmniej nie wcześniej niż nie uświadomisz sobie co jest do czego ;)




Temat: Alfa Romeo 145/146
trafiłeś w sedno - silniczek krokowy wymaga czyszczenia. Znajduje się on na
rurze dolotowej w okolicach przepustnicy. Demontaż przy użyciu klucza torx 6mm.
Jeżeli nie robiłeś tego nigdy - odradzam , bo błąd będzie kosztowny. Każdy
serwis Fiata zrobi to .




Temat: Alfa 145 1.4Boxer gasnie na wolnych obrotach
ok ale gdzie sie znajduje ten silniczek krokowy mozna to samemu zrobic bylem u
mechanika i mowi mi zebym sprawdzil sonde lambda jak ma wahania napiecia to to
a jak nie to szukac dalej




Temat: alfa145 , 1.4(1351)boxer
>a może trzeba przeczyścić silniczek krokowy i przepustnicę?
trzeba, trzeba:)

Waldek
AR 145 1,4 boxer




Temat: Oferuję pomoc w sprawach usterek..........
Doszło jeszcze coś nowego, jak samochód stoi na światłach to falują obroty.
ale nie zawsze czasami. Wygląda jak silnik krokowy. Brudny nie jest względnie
uszkodzony. W każdym razie dziękuje za porade i pozdrawiam!




Temat: Jakie roczniki tych Waszych Alfików?
99 - 156 1.6 TS - wymieniałem rozrząd - ale to chyba jest czynność związana z
normalną obsługą samochodu, plus silnik krokowy od regulacji wolnych obrotów
(później jak się okazało można było to tylko przeczyścić bez jego wymiany).



Temat: olej na swiecy??!!
dzieki serdeczne.poprobuje na goracym silniki i mam nadzieje ze dam
rade.pytanie jeszcze gdzie dokladnie znajduje sie ten silnik krokowy??



Temat: Falujące obroty
Zapewne zanieczyszczony silniczek krokowy. Wariator znajduje się w głowicy przy
wałku zaworów ssących . Jest to niewielki , walcowaty przedmiot.




Temat: Czy przyczyną może być paliwo?
sprobuj przeczyscic silnik krokowy rzecz nie wielka a moze pomoc



Temat: Alfa nie jest awaryjna
Tez tak na poczatku pomyslalem jednak problemy z obrotami sa rowniez przy
zasilaniu benzyna. Wiec mam nadzieje ze bedzie to tylko problem z silniczkiem
krokowym (lub przepustnica) a nie np.z sonda lambda.Dzis jade na Arkuszowa, jak
sie zalapie.



Temat: olej na swiecy??!!
...a czy czysciles silniczek krokowy? Czy to szarpanie (do okolo 3 tys) przy
dodawaniu gazu masz na zimnym silniku czy bez wzgledu na temperature?




Temat: alfa 146 boxer+gaz
Dzięki za rady.Okazało się ,że to jednak silnik krokowy.Pozdrawiam wszystkich
miłośników Alfa Romeo



Temat: To normalne ?
Boxery zazwyczaj zachowują się nieprzewidywalnie. Należy to polubić , a przy
okazji wyczyścić silniczek krokowy i sprawdzić stan sondy lambda.




Temat: AR 156 1.8 brak wolnych obrotów
Rafał,
nie strasz mnie, bo się będę jąkał.
Lepiej napisz szerszej widowni, gdzie znajduje się silnik krokowy
odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym - AR 156 1,8TS.
Przypuszczam, że nic nie napiszesz bo nie wiesz.



Temat: AR 156 1.8 brak wolnych obrotów
czarny156 napisał:

> Wydaje mi się, że silniczka krokowego w naszych silnikach nie ma.

Tylko nie próbuj rozpowszechniać tego poglądu szerszej widowni :)
( chyba , że masz na myśli diesla ...)




Temat: moja 146 1,6 boxer niechce rano odpalic....
Paliwo konwencjonalne ?
Silniczek krokowy czysty ?



Temat: Co sie moglo stac?
Silnik krokowy? Jest tam coś takiego? Cewki? Lambda??




Temat: 200kkm
240 tysiecy. 146 1.4 TS kupiona w salonie. Problemy": silnik krokowy,
przepływomierz, wahacze przednie, jeden tylny. Łozyska tył. Poza tym wszystko
ok. Pozdrawiam i zycze miłej eksploatacji



Temat: BEZNADZIEJNY PRZYPADEK ?
znam ten przypadek chodzi o silnik krokowy po wymianie wszystko wruci do normy



Temat: 146 TS - nie pali
hm... mam przejechane 98 tys. km, wiec faktycznie silnik krokowy moze byc
zanieczyszczony, dlatego też go wyczyszcze i zobaczymy efekty. Czy to jest
trudna operacaj czyszczenia tego silnika??



Temat: Może ktoś wie...falowanie obrotów na jałowym biegu
Czy ktos moze ma jakies rysunki, instrukcje jak wymontowac ten silniczek krokowy?



Temat: Brak powietrza?
Szereg pytań:
Czy masz wydruk z examinera i możesz stwierdzić wartość lambda ?
Jaki jest odczyt sondy ?
Czy to był mechanik AR ? Czy prawidłowo założona jest puszka rezonatora przed
filtrem powietrza ?

ad.2 - silnik krokowy jest "czyszczalny".




Temat: gaśnie kiedy chce
Silownik obrotów biegu jalowego ( tj. silnik krokowy ). Na początek
czyszczenie :)




Temat: SŁABA MOC PRZY ZIMNYM SILNIKU W Alfie156
przepustnicę wyglancowałem wyciągając ją na zewnątrz, silnik krokowy pracuje bo
po zamknięciu przepustnicy obroty się na chwilę wyrównują do ok 1200, a może
jednak świeca?



Temat: SŁABA MOC PRZY ZIMNYM SILNIKU W Alfie156
Może spróbuj wyczyścić przpustnicę, silniczek krokowy, bardzo wielu osobom
pomogło. Tylko najlepiej w warsztacie, bo łatwo to uszkodzić. A przewód paliwa
to chyba nie, no bo jak by to było, po zapeleniu paliwo nie idzie , a potem
nagle zaczyna?



Temat: dziwna usterka
Sprawdź silniczek krokowy wolnych obrotów.



Temat: klopoty z gasnieciem po rozgrzaniu Alfa156 V6 24V
Rozumiem , że przy dotaczaniu się na luzie ??? Silnik krokowy i przepustnica
czysta ? Jesteś w stanie określić stan regulatora ciśnienia paliwa ?




Temat: Alfa 145 boxer 1,4 pływające obroty na luzie
Alfa 145 boxer 1,4 pływające obroty na luzie
Na luzie, ale tylko przy temp. silnika powyżej 80, zaczynają falować obroty
(między 700 a 1200), wymieniłem silniczek krokowy, ale to nie pomogło, nadal
skaczą! gdzie szukać problemu???



Temat: Alfa 145 1.4Boxer gasnie na wolnych obrotach
Witam !prawdopodobnie tzw: silniczek krokowy. nalezałoby go przeczyscic , a
jak dalej bedzie to samo to wymienic.pozdrawiam Łukasz



Temat: falujace obroty+klopoty z zimnym silnikiem
czy w tym silniku przepustnica tez steruje silnik krokowy? jesli tak to gdzie
on jest?



Temat: Brak powietrza?
Kontynuując - silnik krokowy nie ma wpływu na pracę obciążonego silnika - jego
rola kończy się z chwilą ruszenia pedału gazu.

Polecam przyjżenie się zespołowi zintegrowanego czujnika parametrów dolotu i
ocenić pracę sondy lambda.




Temat: POMOCY !!!
a radziłbym sprawddzić silnik krokowy koło przepustnicy!!!miałem podobnie i to
było to!



Temat: Nierówna praca silnika.
Nierowna praca silnik moze byc spowodowana zabrodzona przepustnica oczysc ja
zmywaczem do hamulcow wraz z siliczkiem krokowym + reset silniczka.jezeli
jezdzisz na gazie po odpalaj i gas na benzynie spraedz takze przewody wysokiego
napiecia .powinno sie popraic




Temat: 156JTD 1.9 - od czasu do czasu niska moc
Silnik jtd nie ma silnika krokowego! Sprawdzić przepływke i EGR! Silnik musi
ciągnąć! Może jeszcze sprawa zmiennej geometrii turbiny? Pozdrawiam



Temat: czyżby wariator??
2 lata temu miałem podobne objawy - pomogła wymiana silnika krokowego (AR 156),
nowa wersja oprogramowania - robiłem to w ASO. Jak się później dowiedziałem -
wystarczyło silniczek ten przeczyścić i byłoby taniej. Pozdrawiam.



Temat: brak wolnych obrotow ar 145 1.7 ie 16v 1996r
Ten silnik ( 16V ) nie ma silnika krokowego . Zmień kowala na bardziej
doświadczonego .



Temat: Gaśnie silnik - pytanie do znawców tematu.
Gaśnie silnik - pytanie do znawców tematu.
Witam Cię. Mam na stanie Renault 19, 1400 Cm3 Energy. Rok produkcji 1993.
Jako, że jestem osobą, która woli zapobiegać a nie czekać na awarię chciałem
się o coś Ciebie zapytać. Od jakiegoś czasu autko, gaśnie zaraz po zapaleniu.
Nie zdarza się to często, ale jednak się zdarza. Dzisiaj rano, gdy go
zapaliłem po 3 sekundach silnik zgasł a silniczek krokowy wydał z siebie taki
dzwięk/chrobot (hrrrrrrr :). Zapaliłem raz jeszcze, wszystko było w porządku,
wyjechałem przed garaż. Samochód był już uruchomiony od około jednej minuty.
Miałem zamiar już odjechać, jeszcze tylko ręką sięgnąłem do schowka by
wyciągnąć cukierka miętowego ze schowka, nogą dodałem gazu by wrzucić autko na
wyższe obroty (2000-2500 Obr/min) i jakież było moje zdziwienie gdy auto
zgasło ponownie.

Rozumiem, że za pierwszym razem silnik był jeszcze zimny. Za drugim razem (
dzisiaj) zgaśnięcia silnika nie potrafię już zrozumieć z prostego powodu - nie
jestem znawcą ani mechanikiem. Samochód był wtedy uruchomiony już od około 2-3
minut. Dodam, że taka sytuacja ma miejsce pierwszy raz podczas całego
użytkowania przeze mnie tego samochodu czyli kilka lat.

Silnik krokowy był już raz przeze mnie wymieniany, lecz nie wiem czy to ma
jakieś znaczenie.

Jeśli cos wiesz na ten temat, to proszę Cię byś mi doradził lub podpowiedział
czy powinienem się już tym teraz zająć no i jaki może być tego powód, bo to
jest chyba najistotniejsze. W tym wszystkim.

Za wszelkie opinie i poświecony mi czas bardzo dziękuję. Pozdrawiam i życzę
miłego dnia. Jeśli będziesz miał do mnie jakieś pytanie postaram się się jak
najszybciej na nie odpowiedzieć.

Icq: 316790403




Temat: Alfa 156 2.5 V6 24v 130tys km do sprzedania
Alfa 156 2.5 V6 24v 130tys km do sprzedania
witam
Drodzy alfiści niestety czasem bywa tak ze zycie zmusza nas do podjecia
trudnych decyzji..ponad rok jestem szczesliwym posiadaczem alfy 156 ale
obecnnie ze wzgledu na sytuacje zyciowa i finansowa nie stac mnie juz dluzej
na utrzymywanie tego wyjatkowego samochodu.
Troche slow o aucie; jestem 1 wlascicielem w kraju, wczesniej autem od 1
rejestracji jezdzil Niemiec niejaki Pan Jacobs (cala dokumentacja)wraz z
ksiazka serwisową, auto serwisowane do 80tys kupione przy 124tys, w kraju
przejechalem nim niecale 6tyskm, auto w stanie dobrm, kolor srebrny metalik,
dobre wyposazenie; alufelgi(oryginalne telefony) 2 poduszki, abs,
automatyczna klimatyzacja, el lusterka oraz wszystkie szyby, wspomaganie,
drewniana kierownica, konsola oraz galka+podswietlenie, pozostale elementy w
okleinie Romar (mahoń), lusterka w kolorze nadwozia, nie ma zadnych wgniecen
ani rys, jedynie tylny zdzerzak od spodu byl lekko porysowany (zatuszowalem
to oryginalną farbą)reszta jest ok,
auto oczywiscie jak wiekszosc alf ma pewne mankamenty ktorych nie mam
zamiaru "tuszowac" a wiec swieci sie kontrolka airbagu i abs, nie wiem co
trzeba z tym robic ale w serwisie sie nie obejdzie, kolejna sprawa to ze
trzeba bedzie popracowac nad ktoryms z czujnikow temperatury bo po nocy autko
gasnie, gdzies jest jakas usterka, po kolejnym odpaleniu silnik wchodzi juz
na obroty, prawdopodobnie jest zasyfiony silniczek krokowy lub czujnik
temperatury padl, niestety nie mam juz pieniedzy na jezdzenia a tym bardziej
wymiane chyba ze bedzie mozliwosc, reszta jest ok, nowe klocki i tarcze
brembo, nowy przeplywomierz, wymieniona sonda lambda, 3 dni temu wymienilem
swiece NGK platynowe co 100 tyśkm, jest nowy olej, nowy filtr
powietrza,wszystkie plyny, nowy akumlator, auto posiada nową klimatyzację
nabita 3 miesiace temu bo w zeszlym roku mialem stluczke i sie rozleciala
jest rowniez nowy zderzak i maska(naprawa w serwisie Fiata w opolu), reszta
bez zarzutu, auto po badaniu techn. oc do lipca 2006, cena do uzgodnienia,
czekam na wasze propozycje, zdjecia na maila tel.609651814 gg1377341
rusel@interia.pl pozdrawiam
Pawel opole



Temat: Problem z obrotami-kolejny raz...145/1.6b
Problem z obrotami-kolejny raz...145/1.6b
Witam serdecznie..
kilka dni temu stalem się szczęśliwym posiadaczem alfy145 z 95 roku,silnik 1.6 boxer + LPG.....
Dopiero dziś po paru dniach, jezdzenia pojawil się problem, a mianowicie wariujace obroty...
Problem pojawia sie zarówno na gazie,jak i benzynie. Obroty nie skaczą jakos starszenie, jednak jest to dla mnie denerwujace. Wskazówka wacha się w granicy od ok 500 do 1300,czasami przystaje i jest równo na ok 900,nieraz na 1000,jednak po chwili znow zaczyna swoje...
Poczytalem troche to forum,staralem sie znaleźć wyjaśnienia,jednak nie do końca jestem czego kolwiek pewnie dla tego prosze o odp na pytania:
-co obstawiacie,silniczek krokowy,przepustnica,czy coś innego..??(jeśli tak,to jaka rada,trzeba to wymienic,aby wrócil do normy? jedynie ASO może to zrobic?)
-czy może to byc zwykły bląd komputera, czy nie wystarczyłby restet oprogramowania,wyzerowanie czy cos?(wogole czy w tym aucie jest komputer odpowiedzialny za tego typu sprawy?)
-co radzicie zrobic, gdzie jechać, czy moznaby zrobic cos samemu..??(mieszkam na dolnymsląsku,w rachubę wchodzi Jelenia Gora,Wrocław,wałbrzych,Zgorzelec itp...)
-z jakimi kosztami musze się liczyc, chcąc usunać ten problem..??

Dodam tylko,z e to moje drugie auto i jestem trochę zielony w tych sprawach, mam jednak tate i rodzine,z ktora troszke sie zna i wie o co chodzi,jak co to mi pomoga...Jednak pytam was,jako fachowców... CO ROBIĆ..??
Każda rada będzie przydatna...(dodam tylko,z e nie dorobilem się jeszcze zadnej ksiazki pojazdu,serwisowej,obsługi...czy coś,dla tego,jesli ktoś wie,gdzie mogę coś takiego znaleźć np w formie elektronicznej,to bede wdzieczny za jkiś link...)

Z gory dzieki za odp. Pozdrawiam Remik



Temat: Gaz LPG jakie koszta alternatywne !!
to jakaś podpucha?
bo nie chce mi sie wierzyć że ktoś może byc takim ignorantem.
1) każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, jak masz przebiegi rzędu 15 tys
rocznie, spalanie po 6 litrów i zmieniasz auta co roku to po jakiego grzyba
pakowac się w LPG? Nie zapominaj też o miejscu na bagaż. Wystarczy prosta
tabelka w excelu i masz wynik, kiedy i czy wogóle się zwróci. ja robię rocznie
25 tys, a jak kupowałem auto ok. 35 tys roczne. wcześniej miałem tylko diesle,
ale przed zakupem kolejnego auta usiadłem i policzyłem. gaz zwrócił mi sie po 3
miesiącach, przejechałłem już na nim 70 kkm i poza tankowaniem nic więcej nie
inwestowałem. auto ma 200 tys (tak myślę, bo byc może poprzedni właściciel
korygował licznik, nie wiem) i nic /odpukać/ się nie dzieje. Co 15 kkm
powinienem wymieniać filtr gazu,przewody zapłonowe świece etc., póki co wczoraj
wymieniłem pierwszy raz filtr gazu, przewodów nie ruszałem, a po wymianie świec
chodził znacznie gorzej, więc wróciłem do starych. Reszta napraw była
niezależna od rodzaju zasilania. Czy nadal uważasz, że nie było warto? I dodam
jeszcze, że z 500 litrów przestrzeni w bagażniku ubyło naprawdę niewiele.
2) legalnie (a więc z wpisem do dow.rej) nie można przełożyć instalacji LPG, z
jednego auta do drugiego,
3) pod względem budowy instalacja pod gażnik i monowtrysk niczym się nie róźni.
Jednak sama dysza z podkładką jest dopasowana do konretnego kolektora, poza tym
w silnika sterowanych kompem oraz z katalizatorem od roku któregoś tam (chyba
96) wymagany jest silnik krokowy sterujący składem, czego nie ma w inst. pod
gaźnik, a to wszystko i tak zwykła gadanina bo patrz pkt 2



Temat: co mam kupić?
Dokładnie jak napisał rob30 - nie napalaj się. Teraz jest dobry okres na
kupowanie samochodu, bo wszyscy rzucili się na "prestyżowe" staruchy ciągnięte z
Zachodu. No i rynek trochę "usiadł". Nie wiem skąd jesteś, więc przeglądnąłem
www.trader.pl nie zawężając go do 1 województwa. Efekty:
www.trader.pl/details,131,611023503072120041827241.asp
Lanos SX 5d. 1.6 1998 r. po 55 kkm przebiegu, co prawda bez gazu, ale jak
pisałem wyżej wolałbym kupić auto bez instalacji i zakładać ją, bo wtedy wiem
kto i co mi zakłada. Wielu ludzi kombinuje z instalacjami żeby było jak
najtaniej - i potem są problemy - no bo po co zakładać instalkę za 1800 zł jak
można zrezygnować z kompa, silniczka krokowego, emulatora i już będzie instalka
za 1200 zł. I póżniej pisk, że gaz niszczy samochody. A to nie gaz, tylko ludzka
pazerność.
www.trader.pl/details,131,AB-N-622-2004071817530789719K08.asp
Lanos 1.6 1999 r. 60 kkm przebiegu, 15 kpln
www.trader.pl/details,131,AZ-N-802-2004071611332196095AW9.asp
Lanos Hatchback 1.5 16V 1999 r., 14,3 kpln.
Uważaj na samochody z przebiegiem ok. 60 i 120 kkm - to ulubione przebiegi
kombinatorów odkręcających liczniki. To są okresy wymiany paska rozrządu, a po
stanie paska można próbować określić przebieg. Więc jak auto ma np. 95 kkm
odkręcają na 60 i mówią, że właśnie pasek jest do wymiany.
IMHO dobrym pomysłem (ale tu mnie wielu skrytykuje) jest kupno auta po firmie.
Firma nie będzie się bawić w odkręcanie licznika (bo jest łatwo namierzalna),
zwykle serwisuje samochody regularnie i w porządnych warsztatach (zwykle ASO
nawet po gwarancji), bierze na wszystko faktury, nie używa części - tanich
podróbek ani używanych.
Minusem jest zwykle duży przebieg, ale chyba mieć lepiej duży prawdziwy niż
mały, ale po "korekcie".



Temat: Gasnie (czyzby krokowka do wymiany?)
qbus00 napisał:

> Witam,
>
> Mam pierwszy "powazny" problem z moja Alfa.
>
> Otoz we wtorek po trasie (Krakow - Katowice) zatankowalem sobie na stacji
> (jakis parszywy Orlen pokomunistyczny niedaleko Spodka) i.. zaczely sie klopoty
> .
>
> Tzn. - jak samochod stoi na luzie to jest ok, jak jedzie to jest ok - klopoty
> zaczynaja sie jak zrzucam bieg i dojezdzam np do skrzyzowania (chociaz nie
> tylko - generalnie chodzi o moment, gdy auto schodzi z obrotow).
>
> Wowczas czasem (tak w 1 na 5-6 przypadkow) obroty zamiast normalnie zejsc do
> 900 spadaja gwaltownie do 500, po czym ida do gory (badz gasnie jezeli zejda
> za nisko) do ok 1200 i potem juz normalnie schodza do 900.
>
> Dalem do przeczyszczenia dzisiaj silnik krokowy, chociaz mechanik mowil, ze
> pracuje dobrze - zreszta nie wiem czy przy jego awarii wolne obroty tez by nie
> falowaly (tutaj nic takiego nie ma miejsca - jak auto stoi i nie zgaslo przy
> schodzeniu z biegu to trzyma jak zloto). A moze jednak sie myle - wolalbym
> uniknac wymiany krokowki na darmo, bo tanie toto nie jest ;).
>
> Na poczatku wspomnialem o tym, ze objaw ten powstal po zatankowaniu benzynki -
> generalnie ostatnio nieduzo jezdze i zanim ja wyjezdze to jeszcze chwile minie
> - ciekaw jestem czy zla benzyna moze dac takie objawy jak opisalem? A moze
> jest cos jeszcze na co zwrocic uwage?
>
> Pozdrawiam :)

Mam podobne objawy, różne cuda były u mnie odczyniane. Krokówkę podmieniałem na
nową i nic to nie dało. Ja jeszcze nie sprawdzałem ale są jeszcze 2 układy:
układ recyrkulacji par paliwa wraz z elektrozaworem, oraz odma z zaworem
sprężynkowym. No i pytanie w jakim to samochodzie masz te problemy ?




Temat: Czym wyczyscic przeplywomierz
Witam dzis po raz kolejny.Czy widzicie ten usmiech na mojej
twarzy:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Wlasnie po dzisiejszych zmaganiach z alficzka,poddala sie jak narazie i
sprawuje sie dobrze,tzn nie szarpie,nic nie strzela no i dostala troszku
mocy:))))Jeszcze tylko na drugi tydzien kupie przeplywomierz i mysle ze juz
bedzie tak jak powinno byc.jeszcze oprocz tego buczy cichutko silniczek krokowy
ale doszedlem do wniosku ze nie bede go ruszal bo jeszcze sie teraz spiepszy a
po co.jak stanie to sie wymieni i koniec.Aha wyczyscilem tez przepustnice i
powiem tyle ze jak byscie ja zobaczyli to byscie sie za glowe zlapali.W skrocie
powiem tak wygladala tak jak by ja ktos smarem wysmarowal.Wiec od kiedy autko
wyjechalo z fabryki tzn 2000 rok to nikt do niej chyba nie zagladal.Straszny
widok.Jak ktos ma ochote zobaczyc jak wyglada nowa szmata po wyczyszczeniu
przepustnicy to podac maila a ja przesle to piekne zdjecie:))))Moral z tego
taki:Alfisci i Alfistki nawet jak sie nic nie dzieje z waszymi alfami to
zagladnijcie co jakis czas do przepustnicy,to nic nie kosztuje a naprawde wiele
daje:))))))<SZOK>No i teraz w nagrode dla mojej pieknosci przez ktora nie
przespalem nocy zalalem jej Selenie 10W40 oraz nowy plyn Paraflu.Mam nadzieje
ze teraz juz da mi spokoj i bedzie grzecznie czekala na swojego
wlasciciela.Jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomoc i serdecznie pozdrawiam.Aha
jak ktos by jeszcze chcial to tu zalanczam link ktory dzis znlazlem z sonda
lambda na allegro.Wyglada to ciekawie ale jak jest w rzeczywistosci to nie
wiem.Sami zobaczcie.
allegro.pl/item124386337_sonda_lambda_ntk_ngk_4_przewody_uniwersalna_.html



Temat: alfa145 , 1.4(1351)boxer
> 1a. Uruchomienie zimnego silnika - obroty rosną do 3000 i więcej, po
> kilkunastu sekundach spadają do ok. 1500 i tak jest do momentu uzyskania
> temp. 60-80*C
> b. Uruchomienie ciepłego silnika - obroty rosną do 3000 i natychmiast spadają
> do 1000-1100 i wachają sie w granicach 1000-1040, tak pokazał komputer
> diagnostyczny w serwisie

Pewnie jeszcze na biegu jałowym trzęsie się buda?
A wyczyściłeś już przepustnicę i silnik krokowy? Dostałeś taką słuszna radę u
siwego. instrukcja: www.fanta-team.org/porady.php?tid=9

2a. Po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR zapalają się kontrolki: ładowania,
> smarowania i airbag, przy kilku uruchomieniach zapalała się kontrolka
> wtrysku, ale teraz nie(w serwisie twierdzą,że powinny sie świecić
> ładowanie,smarowanie, wtrysk i lampka alfa code). Podobno dlatego,że włożona
> jest centralka do alfy 33

Kontrolka wtrysku powinna zawsze zapalić się po przekręceniu w pozycję MAR.
Jeżeli wszystko jest ok, po kilku sekundach gaśnie. Jeżeli nie zapala się w
ogóle, pewnie jest spalona lampka:)
Co do centralki od 33 (motronic bosh) to raczej nie pracowała by dobrze
(jeżeli w ogóle) w 145 1,4 (IAW Magneti Marelli, we wcześniejszych wersjach
Rochester) i objawy były by o wiele ciekawsze:) Zawsze możesz obejrzeć
centralkę, powinna być w podłodze przed prawym fotelem (we wcześniejszych
wersjach w okolicach filtra powietrza)
Alfa Code nie zapala się? Hm, może masz rozkodowaną centralkę i wyłączony
immobiliser? Ewentualnie możesz w ogóle nie mieć immobilisera, było tak na
początku serii. W serwisie na podstawie numeru nadwozia powinni określić jaką
masz wersję wyposażenia.

Waldek
AR 145 1,4 boxer



Temat: ZAKOŃCZENIE "PRZYGODY" Z FALUJĄCYMI OBROTAMI
Wracam do sprawy bo znalazłem chwilę. Moje doświadzczenia z gazem w alfie to
siedem lat w 146 2.0TS, w tym ok. 90 kkm na LPG.Instalacja Landi Renzo z
mixerem / sekwencji jeszcze wtedy nie zakładano/. Jeśli chodzi o "krasnoludka",
który bez naszej wiedzy majstruje przy obrotach, to lekartwem /sktecznym/ na
niego było czyszczenie silniczka krokowego /chyba dwa razy/ ale.... cuda działy
się wtedy gdy takowałem byle gdzie. Jak tankowałem tylko w Shellu /było blisko/
to cudów nie było. Zastrzegam, że to nie reklama tylko stwierdzenie faktu i
moje wnioski.
Teraz drugi temat czyli uruchamianie auta. W pewnym okresie pojawił się
następujący objaw. Odpala od dotknięcia i gaśnie. Przy drugim starcie chwila /2-
3 s./ kręcenia i znowu pali. Dobrze było wtedy dodać trochę gazu.
Żaden "święty" nie ptrafił skumać co jest grane. Nie będę opisywał co
wymyślano. Mój "gazownik" /doświadczony i solidny/ robił nawet przeróbkę w
instalacji, bo zawór odcinający był zbyt daleko od parownika / nie było go
gdzie wsadzić/ a w zasadzie powinien być najbliżej, czyli na
parowniku /ważne !/. NIc to nie pomogło. Bujałem się z tym problemem dosyć
długo, a sam byłem przekonany, że auto dostaje zbyt dużo paliwa i przy
uruchamianiu trzeba go "przewentylować" i dalej ok. Podejrzewałem ,że któryś z
wtrysków gubi kropelkę, która odparowuje w czasie postoju i w kolektorze jest "
za gęsto" albo dostaje w czasie startu / na benzynie/ jeszcze trochę gazu /tyko
jak?/. Sprawę wyjaśnił przypadek. Padła cewka na zaworze gazowym. Wymieniono
cewkę i CUD !. Prawdopodobnie była felerna i nie domykała dobrze /za późno?/
zaworu . Auto w czasie staru dostawało benzynę i resztki gazu z kolektora
dlatego trzeba było pokręcić, żeby ją "przewietrzyć". Od tej pory wszystko ok.
przez 10kkm, a teraz już u drugiego właściciela.
Pomyślcie nad swoimi problemami w tym kierunku. Pozdrawiam wszystkich.



Temat: ALFA 156 - proszę o opinie.
Drodzy koledzy Alfisci od kilku miesiecy kiedy założyłem internet wertuje te
forum oddaje wam pokłon za fanatyczne oddanie marce.Pomimo tego ,że Alfy zawsze
będą mi sie podobały to gorycz mnie przepełnia jak bardzo sie zawiodłem.
Zapewniam was, że gdybym miał możliwość zapoznać się z tym forum przed zakupem
swojej 146 nie kupiłbym żadnej alfy niestety nie przekonacie mnie.Jestem z
wykształcenia mechanikiem samochodowym studia kończyłem na wydziale
mechanicznym i konieczność wymiany rozrządu po 60 tyś to jest kpina
konstruktorów. Występują dwa powody tego absurdu słaba jakość materiałów oraz
konstrukcja, skupiono sie na wyciąganiu mocy a nie na rozkładzie sił i momentów
przekładni.Wariator podobnie.Przy 65 tyś konieczność wymiany łożyska oporowego
sprzęgła.Teraz mam 103 tyś głośna praca łożysk alternatora.Wachacz przedni ma
już wymienione tuleje gumowe( u innych producentów tak szybko to nie występuje)
AUTO MA DOPIERO 5 LAT a wiadomo że gdy kupuje się nowe auto to do pięciu lat
powinno sie tylko wymieniać płyny i jeździć a tu spotkał mnie zawoód.
Kropkę nad "i" postawił silniczek krokowy którego niestety nie da się
przeczyścić tylko trzeba wymienić koszt 500 zł tak usłyszałem w serwisie.
Apropo przekręcanych liczników w momencie gdy nastąpi przekręcenie licznika na
komputerze wyrzyca tyle awarii że można z butów wyskoczyć. Przykład z życia:
Kiedy byłem w serwisie pracownik opowiadał mi o jednym gościu który kupił kilku
letnią 156 z przebiegiem 120 tyś po podłączeniu okazało sie wyskoczyły
uszkodzenia adekwatne dla przebiegu powyżej 200 tyś i jedyna rada jak
najszybcie pchać na sprzedać żeby ciągle nie dopłacać.
Na koniec podam sprawę tłumika już jest przerdzewiały , przy prawidłowym
spalaniu benzyny powstaje woda która odstaje sie w tłumiku i przyśpiesz procesy
korozyjne. Gdyby konstruktor był z zaskokiem to by przekonstruował i siła
spalin wyrzycała by wodę na zewnątrz albo wykonanie tłumika z lepszej blachy.
To są fakty.



Temat: ALFA 156 - proszę o opinie.
wozignoj napisał:

> Jestem z
> wykształcenia mechanikiem samochodowym studia kończyłem na wydziale
> mechanicznym i konieczność wymiany rozrządu po 60 tyś to jest kpina
> konstruktorów. Występują dwa powody tego absurdu słaba jakość materiałów oraz
> konstrukcja, skupiono sie na wyciąganiu mocy a nie na rozkładzie sił i
momentów

Mnie też zatkało - czy możesz rozwinąć w inżynierski sposób relację między
wyciąganiem mocy ( domyślam się , że silnika ) a trwałością napędu rozrządu ?

>
> przekładni.Wariator podobnie.Przy 65 tyś konieczność wymiany łożyska
oporowego
> sprzęgła.Teraz mam 103 tyś głośna praca łożysk alternatora.Wachacz przedni ma
> już wymienione tuleje gumowe( u innych producentów tak szybko to nie
występuje)

???? Śmiała teoria....

> AUTO MA DOPIERO 5 LAT a wiadomo że gdy kupuje się nowe auto to do pięciu lat
> powinno sie tylko wymieniać płyny i jeździć

Raczy Pan Inżynier śnić :)

a tu spotkał mnie zawoód.
> Kropkę nad "i" postawił silniczek krokowy którego niestety nie da się
> przeczyścić tylko trzeba wymienić koszt 500 zł tak usłyszałem w serwisie.

I jako inżynier w to uwierzyłeś ????

> Apropo przekręcanych liczników w momencie gdy nastąpi przekręcenie licznika
na
> komputerze wyrzyca tyle awarii że można z butów wyskoczyć. Przykład z życia:
> Kiedy byłem w serwisie pracownik opowiadał mi o jednym gościu który kupił
kilku
>
> letnią 156 z przebiegiem 120 tyś po podłączeniu okazało sie wyskoczyły
> uszkodzenia adekwatne dla przebiegu powyżej 200 tyś i jedyna rada jak
> najszybcie pchać na sprzedać żeby ciągle nie dopłacać.

Te studia miały w programie zajęcia z techniki pracy systemów diagnostyki EBR ?

> Na koniec podam sprawę tłumika już jest przerdzewiały , przy prawidłowym
> spalaniu benzyny powstaje woda która odstaje sie w tłumiku i przyśpiesz
procesy
>
> korozyjne. Gdyby konstruktor był z zaskokiem to by przekonstruował i siła
> spalin wyrzycała by wodę na zewnątrz albo wykonanie tłumika z lepszej blachy.

Pięcioletni tłumik przerdzewiały - no toż to rozbój w biał dzień ! (a właściwie
ciemny , zakwaszony mrok głębi puszek tłumików...)

> To są fakty.

Fakt... Aż za dużo.




Temat: Gaz- jak to z nim jest?
Gość portalu: pawel napisał(a):
> Poradźcie coś, ja już nie wiem co zrobić. Firma montująca system też jest
> bezradna. Toyota 3.4 l V6 automat. Założyłem IGS Landi Renzo i problem jest
> następujący:podczas szybkiego naciśnięcia pedału gazu silnik dławi się i lubi
> zgasnąć. Nie ma mowy o energicznym ruszaniu, najpierw muszę go delikatnie
> dotknąć a jak już przejdzie tą dziurę mogę mocniej depnąć.

Z jakichś przyczyn strumień LPG gazowgo z reduktora nie jest dostarczany w
odpowiedniej ilości na nagłe zapotrzebowanie i skutek jest taki, że następuje
tylko nagłe zubożenie mieszanki (silnik się dławi) .
Nie wiem jak to ma prawo dobrze działać w układach I-ej generacji, gdzie
między reduktorm a kolektorem dolot. jest tylko zaworek LPG i na samym końcu
podobno jakiś mikser do mieszania powietrza z LPG . Cyżby reduktor to był taki
gaźnik, który ma za zadanie dobrze reagować na podcisnienie w
kolekt.dolotowym ?
Ja mam tzw.II-gą generację z silnikiem krokowym LPG zamiast tego zaworka . Tym
silnikiem steruje moduł elektroniki POLGASu . Mam to samo i cholera wie czy
nie jest to wina starego reduktora Landi (podobno zbyt skomplikowane w środku
i dlatego wadliwe), ale wg mojeg rozeznania, najpewniej winna jest
elektronika . Producent odpisał, że to normalne, że elektronika nie jest w
stanie utrzymać właściwego składu mieszaniki (trochę ładniej ujęte), i że
zerowe napiecie na sondzie Lambda ... może być . Trzeba "zaemulować" nap. na
s.L. :( !

Masz instalacje nowszej generacji ? Jesli tak, to wytlumaczenie zjawiska
polega i tak na naglym zubozeniu mieszanki . Dziwne byloby tylko, gdyby Twoja
instalacja byla sterowana procesorem benzyny .
Jesli nie procesorem benzyny to jaką masz elektronike ?

P.S. Dziwne, ze az tak silnie zubaza Ci mieszanke, ze az dlawi sie . Moze masz
rozpieta sonde Lambda ?
Podepnij kabel pod sonde Lambda i mierz miernikiem napiecie w czasie jazdy .
Nie zycze odkrywczych wnioskow, ze przez wiekszosc jazdy na srednio uchylonej
przepustnicy ... napiecie na s.L. jest ZERO .

Pozdrowka




Temat: Dziwna praca silnika...
Dziwna praca silnika...
Witam jestem posiadaczem Alfy 145 boxer 1351 95r "bez" instalacji gazowej i
nigdy w niej takowej nie bylo...

Problem jest nastepujacy od kad nabylem ten model jakies 6 miesiecy temu
zrobilem nim 5tys km wszystko chodzilo dobrze poza paroma wymianami mniejszymi
ale silnik smigal dobrze tylko od poczatku jak ja zakupilem byl problem z
porannym odpalaniem tzn. odpalal od reki wskakiwal na 1700 obr/min poczym
schodzil stopniowo na 1200 obr/min i nizej 1000 az na 500-600 zaczol skakac
dziwnie (nie gasl) i podnosil sie na 1300-1400 obr/min zaczolem robic tak ze
przy wlaczeniu jak schodzil pozniej 1000 obr dodawalem lekko gazu tak zeby
utrzymac na 1200obr/min przez 10s poczym puszczalem noge z gazu i juz sam
utrzymywal zeby nie bylo tego skakania silnika bylem z tym faktem u mechanika
znajomego ktory mi doradzil zebym przeczyscil wszystkie badziewia na
przepustnicy i kolektorze ssacym razem ze swiecami albo wymiana swiec zauwazyl
takrze lekko nierowna prace silnika tzn co kilka sek silnik jak by sie lekko
pocinal ale naprawde nie bylo to zbytnio widoczne choc on powiedzial ze boxer
nie powinien tak chodzic na boki powinien stac w miejscu niech mu bedzie :)
dodam ze wsadzone swiece to Golden Lodge 25HL obecnie nie wymienialem
przeczyscilem je papierkiem sciernym i nie widzialem zmian z pracy silnika tzn
bylo dalej takie lekkie szarpanko na prawo - lewo ale minimalne czule jak sie
reke na kolektor polozyl, co do reszty czyszczenia na gorze widac 3 jakies
czujniki silniczki i potencjometr jeden jest ustawiony na dole przepustnicy po
przeciwnej stronie gdzie jest uchwyt od linki gazu mysle ze jest to pewnie
potencjiometr od gazu dla komputera 2 zaraz obok na samej gorze taki okragly
wsadzony zaraz obok rurki z plynem chlodzacym (? silniczek krokowy od biegu
jalowego?) a 3 za przepustnica po prawej wsadzony z gory na 2 srobki
przykrecony go kolektora z 3 kabelkami, przeczyscilem wszystko i nagle inna
praca silnika ! silnik sam w sobie chodzil rowno tak jak na poczatku ale bylo
slychac jak obroty mu falowaly choc na liczniku nie bylo tego widac 2 rzecz
jaka smie zmienila to wydech spalil nie byl rownomierny tylko pulsacyjny jak
trabancik i spaliny sie zmienily byly bardziej biale a przy dodaniu gazu
czarne wkladajac reke obok rury wydechowej osadzala sie sadza 20 minut przed
czyszczeniem nic takiego nie mialo miejsca sprawdzlalem specjalnie przed byla
reka tylko lekko wilgotna od wody ale minimalnie co mogly spowodowac opady i
woda w ukladzie z opadow takrze jazda sie zmienila auto przyspiesza dobrze ale
przy ruwnej jezdzie np 130 km/h na 5 biegu puszczalem minimalnie pedal gazu
czulem jak silnik zaczol szarpac 2 na postoju na wolnych obrotach dodajac gazu
z komory silnika i trzymajac w ruwnej pozycji poczym puszczajac leciutko i
powoli szarpanie przed czyszczeniem tego nie bylo (dodam ze odlaczalem
akumulator pierw minut i plus i tak samo podlaczalem po 20 minutach i silnik
grzalem na max i wylaczalem i wlaczalem dalej to samo) pytanie moje co to za
czujnik ten 3 na kolektorze w srodku jego jest jkis silikon przeswitujacy
zulti i co sie moglo spierdolic nie mam juz pojecia przeczytalem cale formu tu
na temat alf roznych i nic :(

pozdrawiam i dzieki z gory za fatyge i odpowiedzi napewno bede informowal o
swoich zamierzeniach i osoagach




Temat: Gaz- jak to z nim jest?
gaziarz napisał:
>Pan Kulesza od dawna tepi LPG i nawet jesli w pewnym zakresie ma racje,to mam
>nadzieje, ze niewielu ludzi odstraszy od zakladanie instalacji (...)
>Generalnie nie jest moim celem przekonywanie kogokolwiek, ze gaz jest super.
>Dla mnie jest... A jak ktos jest podobnego zdania i ma ochote oszczedzic i
>portfel, ale przede wszystkim srodowsko- polecam swoje uslui.

No, cóż, gdyby tak za cenę zwykłej instalacji(a nie za 5000) wykorzystywać
procesor benzyny (dla mnie zaskoczeniem było niedopracowanie elektroniki LPG,
w czasach zalewu tanią, dopracowaną elektronika), to ... dla mnie
wystarczałoby to całkowicie .
Najlepszy sposób na uniknięcie idiotycznej akcyzy w benzynie .

> w odpowiedzi na Twoje problemy z Espero, podjechalem tu i tam, pogadalem i
> zasiegnalem opinii praktykow. Jednak odpowiedz nie bedzie za szczegolowa, bo
> informacje przedstawione przez Ciebie nei sa wystarczajace, jak i wiedza na
> temat elektroniki innej niz Landi i Lovato.
> Jesli chodzi o odczyty z sondy L:
> powody moga byc rozne: podpiales kabel do sondy L, ale skad wziales mase? To
> moze zaklocac pomiar...

Wiem, nawet myślałem o drugim kablu z minusa akumulatora .
Faktem jest, że światła mijania w masie zapalniczki podbijają potencjał o
+0.3V . Bez świateł mijania, masa zapalniczki jest raczej dobra .

>Poza tym niewykluczone, ze przy zakladaniu pomylono przewody od sondy L i TPS
>(maloprawdopodobne).

Raczej mało prawdopodobne . Kiedyś zamiast agrafką do wtyku podpinałem się
bezpośrednio do bieguna sondy Lambda . Poza tym sprawdzam czasami napiecie
przy zasilaniu benzyna - zero problemow sondy L. .

>Nie ma watpliwosci,ze opisane dalej objawy wskazuja jednak na zbyt ubogi sklad
>mieszanki, a to prowadzi do wiadomo czego.
>Chociaz kolejny mechanik powiedzial, ze jezeli jezdzi dobrze i pali malo, to
>lepiej sobie d... nie zawrac.

Wiem jak tragiczną pracą silnika(i podwyszonym spalaniem) skutkuje mocno uboga
mieszanka . Po rozpięciu sondy Lambda przeżyłem to . Właśnie znalezienie
przyczyny, przy podpinaniu się pod sondę Lambda, dało mi "napęd" do takich
zabaw badawczych .

>Co do rozwiazan z przeprogramowaniem- tego w ogole nie moge skomentowac, bo
>elektronika, o ktorej piszesz nei jest znana zadnemu z moich znajomych.

No właśnie, a co z elektroniką ?
Jeśli masz spore doświadczenie z innymi modułami opisz je w konteksie moich
pytań .
Nie chce mi się wierzyć, że ten PL601 POLGASu jest taki mocno zapóźniony .
Czy nieumiejętność dobrego sterowania mieszanką(zły udział tlenu w spalinach i
złe napięcie na sondzie Lambda) nie uwidacznie się w innych, stosowanych przez
Ciebie, modułach elektroniki ? Nie piszę o "emulacji" napięcia na s.L. , ale o
prawidłowym dbaniu o skład mieszanki przez elektronikę ?
Czy na pewno stosowane przez Ciebie moduły nie mają takich problemów ?

A szybkie reagowanie na otwarcie przepustnicy ? Czy to winien wolny silnik
krokowy czy znowu elektronika LPG ma pewnie jakieś tam łagodne zbocza
napięciowe, aby nie wzbudzać pulsacji w slabo dopracowanych modulach ?
Jak to jest w stosowanej przez Ciebie elektronice ?

No i czy przy stosowanej przez Ciebie elektronice mozna mowic
o "przeprogramowywaniu" ? Wiele ukladow codziennego uzytku z procesorami, w
ogole nie maja mozliwosci "przeprogramowywania" .

Jakie sa ceny modulow elektroniki wymienianych przez Ciebie ?

Dzieki za info
Pozdrowka
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Znaleziono 240 rezultatów • 1, 2