silnik krokowy GDI
Widzisz posty znalezione dla hasła: silnik krokowy GDI
Temat: 4G93 GDI przepustnica,silniczek krokowy,zawór EGR,regulacja
Chciał bym aby w tym temacie był zbiór informacji dotyczącej silnika 4g93 DOHC GDI
dotycząchych opisu poszczególnych elementów, jak czyścić, ustawiać, wymieniać.
Na początek proszę o opisanie tych zdjęć:
Na zdjęciach:
1. elektrozawór upustowy - wpuszcza (w odpowiednich warunkach) opary paliwa z filtra węglowego do kolektora ssącego
2. blacha przepustnicy
3. kanał powietrza wolnych obrotów
4. kanał powietrza wolnych obrotów dodatkowy - sterowany silnikiem krokowym
5. silnik krokowy
6. śruba regulacyjna wolnych obrotów
Temat: [Cari 1.8 GDI] silnik szarpie i Bóg jeden raczy wiedzieć cze
Witam
Jestem świeżo upieczonym właścicielem Cari 1.8 GDI rok 98 i mam problemy z wolnymi obrotami.Wolne obroty są nierównomierne (od ok.300 do 800) ale nie gaśnie.Na wyższych obrotach podczas jazdy jest wszystko ok.Przeczytałem kilka wypowiedzi na ten temat i sam nie wiem co o tym myśleć-jedni piszą,że czyszczenie przepustnicy,,drudzy,że silnik krokowy
a jeszcze inni,że w 1.8 GDI nie ma silnika krokowego.
Jeżeli ktoś z Was wie w czym rzecz,to proszę o informację.
z góry dziękuję i pozdrawiam
Jurek
Temat: Reanimacja silnika krokowego w GDI.
Witajcie,
pisałem w moich poprzednich postach ale chyba tam już nikt nie zagląda więc zakładam nowy. Objawy to sporadyczne (po deszczu jakby częstsze) gaśnięcie silnika na wolnych obrotach (np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania). Czytając na forum sądze że to wina silnika krokowego (podobno się zawiesza i wtedy tak się dzieje). Przepustnica nie czyszczona teraz, ale po czyszczeniu w maju też tak gasł czasami.
Jako że nowy silniczek to dużo pieniędzy, czy jest możliwość reanimacji w silnikach GDI? Czytalem o krokowych w innych slinikach gdzieś na forum, ale o GDI nikt nie pisał.
Jesli mozliwa jest reanimacja, to jak sie do tego zabrać i co potrzebne?
Pozdrawiam i czekam na info:)
Woxy Ivanhoee
Temat: Carisma, pływające obroty na jałowym przy włączonej klimie.
Temat pływających obrotów z klimą może dotyczyć silnika krokowego tylko w przypadku 1.6 bo GDI nie ma silnika krokowego i co teraz. Wszystko zależy co komu pływa jedni mówią o falowaniu obrotów inni o spadku obrotów przy włączaniu się sprężarki klimy, które zawsze ma miejsce i w 1.6 i w GDI i w DID.
Temat: Prosze o kilka wskazówek.........
Silnik 2,4 GDI jest silnikiem bardzo ekologicznym tzn że wszystko wchłania i potrafi się zbyt mocno zanieczyszczać. Dlatego trzeba dbać o przepustnice i o paliwo. trzeba uważać co się do niego leje. Jest strasznie czuły. Ale osiągi ma OK. Ja miałem Space Wagona 2,4 GDI i nie miałem z nim żadnych problemów, ale jak wlałem paliwo z dziwnego cpn-u to potrafił mi szarpać. Czasami obroty pływały i to jest właśnie przyczyną zanieczyszczenia przepustnicy, może być silniczek krokowy a także sonda lambda. A ogólnie nie mogę na niego złego słowa powiedzieć.
Temat: Silniczek krokowy w GDI - jest czy nie ma?
Witajcie,
temat w sumie apropos falujących obrotów i tego typu wydarzeniom.
U mnie czasami, z niewiadomych mi przyczyn, mam taki objaw. Odpalam z zimnego, wchodzi na 1500obr a jak mam ruszać to mi spada raptownie do 0 i gaśnie. I tak sytuacja sie powtarza, odpalam i momentalnie gaśnie jak puszcze pedał gazu (musze trzymać na gazie aby nie zgasł).
Czasem, po którymś odpaleniu mu przejdzie, a czasem lepiej przejechać kilka km i mu przechodzi. Dziwne bo nieraz wieczorem jest oki, a rano takie zachowanie.
No i z tym problemem zwróciłem sie do mojego mechanika. Dałem mu Service manual na CD i coś tam szperał. Ostanio mnie zagadnął na temat silniczka krokowego, że niby na schemacie jest (szukał w okolicy przepustnicy), że trzeba by to zbadać czy wogule tam jest a jak tak to czy daje dobre napięcia sterujące.
Dlatego tak mi przyszło na myśl .... jest tam ten silniczek czy tylko system jakichś podciśnień z tego co słyszałem????
Temat: [Cari 1.8 GDI] silnik krokowy wolnych obrotów
Witam
Chodzi mi oschemat ustawienia iglicy silnika krokowego w cari.1.8 gdi rano obroty na bezynie faluja klopot zruszeniem a na gazie ma wtedy ponad 2000 obr.wymontowalem przepustnice ale chyba cos zwalilem bo jest gorzej niz wczesniej-pomocy
Temat: Reanimacja silnika krokowego w GDI.
U mnie mam podobne objawy i zastanawiam sie czy w mojej cari silnik krokowy jest w tym samym miejscu co w Gdi?
Temat: Nadal wysokie spalanie w Carisma 1,8 GDI
Z tego co wiem, może się mylę, to silniki GDI nie mają silnika krokowego. Poprawcie mnie, jeśli mijam się z prawdą...:)
Temat: [Cari 1.8 GDI] silnik szarpie i Bóg jeden raczy wiedzieć cze
Aha,a powiedzcie czy w 1.8 GDI jest ten silnik krokowy,czy nie.
[ Dodano: 10-02-2008, 20:59 ]
Temat: [GDI] Typowe usterki silnika i osprzetu 1.8 GDI
Yyy jest pewien problem w tej histori
nie twierdze ze nie masz racji ale idac Twoim tropem to silniki wkladane do carismy powiedzmy w 2000 roku,tez są "skundlone" z reno ?
To "skundlenie" jak to sprytnie ujmujesz,dotyczy silnika B4184S 1.8 16V 115 KM
Silnik ten posiadalem w poprzednim volvo (96rok) i faktycznie ma troche osprzetu z renaulta
( cewki WN,silnik krokowy) na forum mozna znalezc informacje ze powstal dzieki inzynierom volvo,przy wspolpracy inzynierow renaulta.skrzynia biegow byla bezspornie renaulta...
silnik o ktorym piszesz (122 konie) bez obudowy jest pozniejsza wersja mojego silnika B4184S,okrojonego z obudowy (ekonomia !) i z podniesiona moca o 7 koni i oznaczeniem bodajze B4184S1 (niech mnie ktos poprawi jak zle oznaczenie podalem i dopisze ewentualnie co jeszcze zmodyfikowano)
wracajac do tematu,to pierwszy raz slysze zeby zmodyfikowana wersja 125 konnego
silnika GDI (122KM),miala jakas fuzje,badz "skundlenie" jak to kolega ujmuje z renaultem
nigdzie takiej informacji nie znalazlem,ani tutaj ani na forum mitsubischi na ktorym tez bywam.no ale moge sie mylic...
Temat: dziwny problem brak koncepcji
witam pisalem juz o tym na forum lecz ponawiam swoje pytanie zakladajac nowy temat problem polega na tym ze przy zmianie biegow czyli wrzucam 1 wysprzeglam patrzac na obrotomierz cari podbija obroty zamiast przytrzymywac podobno to normalne zachwoanie silnika 16V ze przy zmianie podtrzymuje przez okolo 1sek na obrotach u mnie jest tak ze podbija zalezy jak wkrecam ja na obroty jak pociagne mocniej to przy zmianie podskoczy nawet i o 500 przy delikatniejszej jezdzie o jakies 300 ciezko mi to wytlumaczyc ale przy zmianie biegow mam taki motyw ze nie potrzymuje tylko podbija obroty cari jest z 99r. przed liftem przepustnica jest na linke u mnie w miejscowosci nie ma zadnego mechaniora zeby mog cos powiedziec na temat silnika GDI serwis we wrocku mowi ze tak ma byc co dla mnie jest totalna bzdura to nie jest moj 1 samochod moj ojciec jezdzi zawodowo 25lat i tez mowi ze nie mial tak ani jeden jego samochod panowie pomocy co to moze byc ktos mowil o silniczku krokowym ja mysle ze on jest odpowiedzialny za wolne obroty cos poprostu nie domyka czy otwiera na czas i daltego jest taki podskok obrotow tylko co?? Dzwonilem tez do tego goscia http://www.allegro.pl/ite...ilnik_gdi_.html tez mi mowil ze jest cos nie tak i cos o silniczku krokowym problem jest taki ze pracuje i mieszkam od goscia 250km a prawdopodobnie bede musial mu zostawic samochod na 2 3 dni wiec nie wiem zabardzo jak to rozegrac moze nacie kolsia na dolnym slaku okolice wrocka swidnicy lub znacie przyczyne tych podskakujacych obrotow prosze o jakies porady pozdrawiam
Temat: CO JEST Z TYMI CARISMAMI???
Wiesz co borys7777 z takim podejściem do cari jakie prezentujesz, to weź Ty lepiej ją sprzedaj, a kup sobie Golfa. Po pierwsze jak chcesz mieć satysfakcję z jazdy dobrym samochodem jakim jest cari z silnikiem GDI, to musisz trochę zainteresować się, co należałoby wiedzieć o tym samochodzie i silniku. Wystarczy trochę poczytać na forum, a zapewniam Cię, że Twoja wiedza będzie procentowała bezawaryjnością samochodu. Piszesz, że jest dużo uwag userów forum na temat awaryjności tych samochodów, zauważ, że poruszane są tu z reguły pierdoły, rzadko zdarza się, że ktoś ma poważny problem do omówienia z innymi userami. Co do Twoich problemów z obrotami, to na początek, tak jak radzą koledzy wymontuj przepustnicę i ją wyczyść, jak już będziesz to robił, to wyczyść silniczek krokowy (koniecznie przesmaruj łożyska). Poskładaj wszystko do kupy i naucz komp wolnych obrotów. Wszystko jest opisane w postach na forum, wystarczy użyć opcji "szukaj". Jeżeli nie chce Ci się tego robić samemu, to jedź do mechanika i każ mu to zrobić, ale patrz mu na ręce. I dobra rada na koniec, więcej pozytywnego myślenia
PS. Świece do GDI 1,8 to platynowo-irydowe NGK IZFR6B, na alledrogo komplet to ok. 200 zł. (nieraz zdarzają się okazje, ja kupiłem komplet za 135 zł dedykowane niby do Volvo GDI )
Temat: [1.8 GDI] Czasem gaśnie po odpaleniu
Witam
Mam Cari 1.8 GDI, ASB, 2000 rok.
Raz na jakiś czas, nie zawsze, jak samochód jest zimny, odpalam, i po chwili słyszę jakieś pierdy z tyłu - obroty zaczynają falować i z reguły gaśnie wóz.
Później znów odpalę to sytuacja się stabilizuje - wszystko jest ok.
Co może być nie tak?
Gdzie z tym jechać? Do mechanika, tłumikarza?
Pozdrawiam
Ja też mam ten problem tylko nie mam pierdów.:) Samochód po wrzuceniu na D przygasa i dopiero po chwili obroty są podbijane, a kilka razy mi zgasł. Też dzieje się to tylko na zimnym. Byłem w ASO na czyszczeniu przepustnicy - bez zmian. Potem przy okazji następnej wizyty w ASO powiedziałem, że mimo czyszczenia problem nadal jest i zasugerowałem, jak tu niektórzy pisali, silniczek krokowy, ale panowie jakoś nie wzięli tego do siebie tylko podłączyli auto do MUTa. Wyszło im, że ciśnienie paliwa jest za niskie, więc je jakoś programowo podbili. Rezultatu nadal nie ma. Następnym razem uprę się żeby sprawdzili silniczek krokowy, ale nie wiem kiedy to będzie bo do ASO mam 150km, a tu zima nadciąga.
Ciekawe jest, że przy pierwszym odpaleniu po nocy tego nie ma, natomiast jak samochód postoi po tym pierwszym odpaleniu i ostygnie, ale nie tak jak po nocy, to można być prawie pewnym, że się to pojawi.
Tak myślę o tych pierdach i... czasem jak zapalę mam wrażenie, że spaliny napotykają jakiś opór w układzie, ale to szybko znika. Jakiś tam odgłos lekki się pojawia, może i to podobne do pierdów.:) Też się zastanawiałem czasem czy aby katalizator nie jest przypchany.
Temat: Przepustnica GDI po liftingu
Czy ktoś z Was wie jak jest sterowana przepustnica w GDI po liftingu (99 rok). W mlodszych autach jest prosta sprawa, czyli linka i do tego silniczek krokowy. U mnie z tego co zauwazylem przepustnica jest chyba sterowana magnetycznie, mam racje? Zastanawia mnie to bardzo bo mam problemy z obrotami, po diagnostyce w salonie panowie mi powiedzieli ze mam do wymiany silniczek krokowy... sek w tym ze ja w swojej wersji nie moge nigdzie znalezc tego silniczka! ... ech Panowie prosze o pomoc bo juz glupieje ,a moja Cari stoi i stoi.
Temat: Nierówna praca silnika
Rafii5000 masz silnik GDi od Mitsubishi Carisma, mam podobny problem jak TY, silnik krowowy przeczyściłem i to samo, co do tego potencjometru to on jest z drugiej strony na przepustnicy od silnika krokowego, musze sprawdzic bo sam nie robiłem. Tez szukam danych do potencjometru, od wczoraj przegladam eTecha ale nie jest tam za dużo. w sobote podjade na kopmpa i po szrotach moze znajde cos na podmianke to spradze wtedy chyba ze juz doszedłeś to napisz
[ Dodano: 2008-04-15, 19:43 ]
Temat: [Cari 1.8 GDI] PROBLEM Z OBROTAMI I PRZERYWANIE
Witam mam problem z motorem1,8 GDI 98', jak jest rozgrzany obroty mi skaczą na biegu jałowym słychać prawdopodobnie silniczek krokowy w czasie jazdy nieraz mi przerwiew czasie jazdy wydaje mi się że traci moc.Z Waszych wypowiedzi diagnozuje że to silniczek krokowy,przepustnica lub przepływomierz.Chciałbym to sam zrobić gdyż zostawiając auto u mechanika nie zaufam mu nawet tam nie zajrzy.PROSZE O POMOC W POSTACI INSTRUKCJI NAPRAW. DZIĘKUJE Mój e-mail gmbh-exstra@wp.pl CZEKAM NA WASZE PORADY.
_________________RAMS
Temat: Lancer 2002 silnik GDI 1,5 Japan
Posiadam Lancera jak w temacie mam problem pol roku wczesniej wymienialem przeplywomierz powietrza w tym momencie samochod w warsztacie nie pracuje przepustnica i moje pytanie jest takie jak mozna dorwac jakis spis jaki silniczek krokowy razem przepusnica eventualnie.Jutro ma byc czyszczony ale mam zle przeczucie ze to nie pomoze wiec chcialbym sie dowiedziec jak moge dostac jakis numer czesci lub kontakt do polski do jakiegos serwisu gdzie moge kupic nowa badz uzywana ta czesc lub tez modele ktore sa z ta przepustnica podobne... Nie wiem co robic mam nie caly tydzien na zalatwienie wszystkiego a jestem poza granica polski Pomocy
Temat: [Cari 1.8 GDI] EGR
Kolego wejdź na dział Carisma - FAQ i zobacz temat: Reanimacja silnika krokowego w GDI. Tam jest wszystko opisane krok po kroku więc powinno Ci się udać.
Pozdrawiam
Temat: Carisma, pływające obroty na jałowym przy włączonej klimie.
Skoro GDI nie ma silnika krokowego to co regulije obroty?????? Cos musi miec aby trzymac wolne obroty.....
Temat: Nierówne obroty, ale........
Witajcie userzy Cari. Nie miejcie pretensji, że kolejny podobny post odnośnie obrotów, ale nie chodzi tu tylko o obroty silnika. Zacznę od początku.
Zaraz po tym jak kupiłem Carismę zauważyłem, że są nierówne obroty silnika (problem ogólnie znany), naczytałem się o resecie ECU i czym prędzej sam wykonałem tę operację, ale teraz jest jeszcze gorzej, a mianowicie autko nie chce mi za każdym razem od razu palić, a jak zapali, to obroty przez około 3 sekundy są na 1,5 tys. i po chwili spadają do zera i gaśnie silnik. Czasem zapali i chodzi, i nie gaśnie, ale obroty nadal są nierówne. Chciałbym przeczyścić przepustnicę, może silnik krokowy, o tym też się naczytałem, ale za cholerę nie wiem gdzie ona jest i jak wygląda. Mało tego podczas pracy silnika bardzo wyraźny jest odgłos pracującej pompy paliwa, tak sądze, że to pompa, bo hałas jest słyszalny bardziej z zewnątrz auta z okolic tyłu. Nawet podczas włączenia kierunkowskazu słychać jak pompa "podgłaśnia się" wraz z częstotliwością pracy kierunkowskazu. Kolejny problem to taki, że po resecie ECU co jakiś czas zapala się kontrolka silnika, ale co dziwne, może to zbieg okoliczności, ale zapala się ona podczas hamowania, lub jak auto jest pochylone do przodu, tak jakby przy niedoborze jakiegoś płynu. Jeśli ktoś doczytał do końca i ma ochotę coś odpisać to z góry dziękuję. Pozdrawiam Moja Cari to 1.8 GDI LXz 1998.
Aha i jeszcze jedno: turlając się na dwójce bez gazu sam silnik potrafi dodać obrotów przyspieszając tym samym.
Temat: [Cari 1.6] Gaśnie na zimnym silniku, niskie obroty
Witam! Problem, polega na tym, że gdy auto jest zimne silnik gaśnie zaraz po zapaleniu.Gdy potrzymam nogę na gazie jakąś minutę, dwie, a następnie zwolnie pedał obroty silnik pracuje na niskich obrotach, które w stopniowo się zwiększają. Przeglądałem forum wielokrotnie i pomyślałem, że to ten przeklęty silnik krokowy. Znalazłem na szrocie Carismę 1,8 GDI, wymontowałem krokowca, wsadziłem do swojej i znowu to samo. Więc, albo narafiłem na kolejną zepsutą sztukę albo chodzi o coś zupełnie innego. Pomocy!!!!!!!!!!!!!!!! Jaki mogą być inne opcje??????? Dodam jeszcze, że jeśli po wyciągnęciu krokowca, przestawię ten cały trzpień, czy jak to się nazywa, tak aby obroty się zwiększyły auto odpala jak złoto i trzyma obroty bez problemu. wystarczy jednak, że zgasze silnik i odpale ponownie, by znowu znaleść sięw punkcie wyjścia. Pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!
Temat: Przekładka Krokowego z 1.6 na GDI da sie ?
Słuchajcie mam wielki problem z krokowym, bo nie moge go kupic , dzis zamówiłem na ebayu cała przepustnice od silnika 1.6 ( za darmoche ) Pytanie : czy da sie przełozyc cały silniczek krokowy od 1.6 do GDI łacznie z obudowa silniczka tak jak zaznaczyłem na zdjeciu ?
przekładałem eletrocewke bo moja sie upaliła i działało tylko trzpien krokowca mam trafiony i długo nie pochodziło obroty szaleja , trzpien od 1.6 jest ciut inny dlatego pomyslałem zeby przłozyc całosc, da sie ? co myslicie ?
przepustnica od 1.6 wyglada chyba tak samo czy sie myle ?
Temat: [Cari 1.8 GDI] Koszt Czyszczenia przepustnicy w ASO
Ja byłem w aso Lubelskim i czyściłem przepustnicę w poprzednim tygodniu i po ich czyszczeniu musiałem sam rozebrać ponownie przepustnicę ponieważ silnik nie miał wysokich obrotów. Powodem tego było słabe wyczyszczenie silniczka krokowego, a mianowicie mnóstwo syfu w łożyskach. Powiem więcej nie mieli nawet uszczelki pomiędzy dolot, a przepustnicę. Stara uszczelka się porwała a fachowcy z serwisu powiedzieli, że to nie przeszkadza i złożą na silikon, na co ja się nie zgodziłem(złożyli na starą, mają dzwonić kiedy będą mieli nową) Za tą usługę zapłaciłem 140zl. ponieważ to tylko 1,6, a nie GDI. Przepustnicę i silniczek krokowy rozebrałem ponownie i wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną i miękką szmatką. Łożyska w silniczku narazie nasmarowałem wd-40, ale mam zamiar kupić porządny smar w sprayu i to poprawię. Silnik chodzi teraz rewelacyjnie. Pozdrawiam i życzę jak najmniej awarii naszych aut.
Temat: nowy -cari 1,8 gdi - co sprawdzic
Deadly nie kombinuj to jest inna sprawa, w GDI jeżeli jest falowanie w zakresie ok.750-800/obr to jest brudna przepustnica, zresztą dla pewnych osób którzy inaczej postrzegają swój samochód to tego falowania nawet nie zauważają, dodatkowo w GDI występuje falowanie związane ze sprawdzaniem mieszanki przez komputer ale tego to faktycznie trzeba szukac aby poczuć i usłyszeć.
Deadly Ty mówisz o sprawie obciążania silnika przez dodatkowe urządzenia typu: wspomaganie, serwo, klima, alternator : obciążenie silnika - spadek obrotów i ponowne wyrównanie przez kompa który steruje albo silnikiem krokowym albo przepustnicą.
Temat: wolne obroty 24 GDI
Powitam
Dla niecierpliwych- uzyłem szukajki.
Właśnie dołączyłem do Waszego grona i jak wiekszość która kupuje uzywane auta - oczywiście z problemami.
zasadniczo mam dwa
Dotyczą - Gala 2,4 GDI
1. Na wolnych obrotach póki jest zimny- Ok jak się rozgrzeje obroty wariują tak sobie od 400 - 1100 rpm. Koleś który go diagnozował przed dostarzczeniem mi stwierdził że czujnik temperatury oleju pokazuje -104 st cały czas. Przyznam ze pierwszy raz słyszę o czujniku temp oleju w silniku... Nie wiem czy to nie jest jakaś totalna bzdura więc pytam.. raczej nie wyglada to na silniczek krokowy bardziej przypomina usterki które TPS z mazdy.
2. Klimatronik -przy -2 st zewnetrznej temp dopiero ustawienie na 32 st powoduje ze daje gorącym powietrzem z nawiewów. Ponizej 30 st wali zimne. Temperatura silnika oczywiscie stała.
Z oczekiwaniem na jakieś podpowiedzi..
mayer
Temat: [GDI] opinie
zapewne to wina silnika krokowego. przeczyszczenie pomaga ale nie zawsze- czasami nawet po przeczyszczeniu dalej skaczą a dopiero wymiana coś daje. wpisz w szukajce "krokowy"
2001 1.8 GDI...ten model nie ma krokowego. Przep sterowana elektronicznie. Można wymontować przepustnicę i dokładnie czyścić, zwłaszcza krawędzie tarczy.
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
Temat: [Cari 1.8 GDI] Gasnie na wolnych obrotach Cari GDI 97r
Witam było o tym już nie raz ale chciałem dowiedzieć się coś o moim przypadku co mam z tym zrobić,otóż tak,przepustnice wyczyściłem na błysk,silniczek krokowy czy jak to zwą to przy przepustnicy sprawdzałem elektromagnez wyglada na sprawny wygląda jak nowy czyściutki sprężynka itd wszystko co się kryje w środku.I co??Gdy stoje dłuzej na wolnych obrotach i czasami jak jade na luzie potrafi zgasnąć a czasami potelepota tak jak juz by gasnął tak jakby dławił sie zapala sie kontrolka od silnika i znowu wejdzie na obroty.Moc silnika w porządku zapierdziela jak trzeba.Po za tym nie ma innych objawów,dodam ze gaz jest na lince
Temat: [GDI] opinie
Więc jak w temacie kolega który pracuje w ASO Volvo czyścił mi ostatnio krokowy.Więc w GDI wyjąć go to jest kupa roboty gdyż jest on schowany głęboko prawie pod silnikiem masę rzeczy trzeba zdemontować filtr pow.wiadomo przepustnicę przy okazji też jakiś plastikowy rezonator czy coś tam dokładnie nie pamiętam i jeszcze jedno trzeba wykręcić przykręconą na 4 śruby stalową wygiętą rurę która doprowadza powietrze do krokowego i ją też wyczyścić.Mniejsza z tym wszystko zostało wylizane łącznie z przepustnicą wszystko wygląda jak nowe a efektu BRAK.Pozostało jeszcze wyczyścić zawór ECG i może po tym zabiegu obroty biegu jałowego powrócą na normalny poziom tj.900 +/- 50 bo jak na razie stoją na 500.W poniedziałek chyba pojade do kolegi i to zrobimy i napiszę czy coś to zmieniło.
Temat: Problem z utrzymaniem obrotów w Pinin 1,8 GDI
Witam
Po długich a cięzkich w końcu mam tego PININA i pojawił się nowy problem a mianowice wolne obroty tzn ich brak. Przy ciepłym silniku np. przy dojeżdzie do skrzyżowania obroty spadają do
200 - 300/min lub po prostu auto gaśnie . Pojechałem do znajomego warszatu i podłaczyliśmy autkodo kompa i pokazało wszystkie parametry silnika ok. Co może być przyczyną ? Nadmienię że auto stało w Niemczech ok 5 miesięcy nie palone .CZy to może silnik krokowy
Pozdrawiam i prosze o info
Juz Mistumaniak
Temat: czyscilem przepustnice carisma oszalala
Taki zimny prysznic jaki przeszedł TRUTIL CARI GDI, myślę, że zrobił mu bardzo dobrze . Wiem, wiem, zaraz posypią się gromy na mnie, ale musicie przyznać drodzy userzy cari, że takie "pogrzebanie" w bebechach cari z pozytywnym zakończeniem daje piorunujące samozadowolenie, a o ile człowiek jest mądrzejszy i jaka satysfakcja z samego siebie. Teraz TRUTIL CARI GDI, już nie będzie się bał w razie czego wziąć kluczy do ręki. Znam to z autopsji, jak miałem problem z silnikiem krokowym. Pierwsze niepowodzenia poszły w zapomnienie, po sukcesie jaki był wynikiem uporu i samozaparcia. Teraz rada dla TRUTIL CARI GDI, daj już spokój temu samochodzikowi, jak chodzi dobrze, to zamknij maskę i ciesz się jazdą. Jak stwierdzisz, że coś jest nie tak np. ze spalaniem, to najpierw usiądź przy kompie, rzuć temat na forum, a doświadczeni userzy coś Ci może podpowiedzą. No chyba, że masz za dużo kasy, to jedź do aso, . Na koniec zacytuję Krzyżaka "Jak jest dobrze, to nie ruszaj"
Temat: Zachowanie licznika elektronicznego kilometrów - jak ??
Dzisiaj w rozmowie z kumplem dowiedzialem sie, iż w licznikach elektronicznych bywają wlutowane "akumulatorki" i że one mogly paść. Podtrzymuja wlasnie pamiec licznika kilometrów. Nie wiem czy tak jest w GDI ale poszukam w workshop manual, tylko ze tam nie mam wyboru wersji do silnikowej GDI
Jutro natomiast pobadam miernikiem wszystkie bezpieczniki.
P.S. Inna beczka, czasami mam tak że jednego dnia chodzi fura oki, a drugiego odpalam, chodzi normalnie na wolnych , a po chwili jak jade zaczyna gasnac. I tak wielokrotnie sie dzieje ze gasnie jak puszcze gaz i musze trzymac na gazie. Dzisiaj tak mialem, wczoraj chodzilo oki, a dzisiaj odpalilo oki, a potem po chwili jak zaczalem jechac to mi zaczelo zdychać. Postawilem na 15 minut (zerknąłem na forum w tym czasie o tym szukając), odpalam i juz wszystko oki.
Czytalem o przepustnicy i o silniku krokowym, ale mi to wyglada tak jakby cos sie zacinalo co odpowiada za wolne obroty albo cos niełączyło. Jakie macie pomysły? Jutro bede patrzył z krokowym i przepustnicą.
Woxy
Temat: pływają wolne obroty
witam, od niedawna jestem posiadaczem galanta gdi z 99 r. Auto chodzi jak burza, ale zauważyłem pływające wolne obroty na cepłym silniku oraz nieliniową pracę silnika przy powolnym przyspieszaniu w zakresie 2-3 tys., z pewnym zawieszeniem na 2.800. Objaw ten nie występuje przy dynamicznym przyspieszaniu - w tym jest skubaniec dobry Czy ktos coś wie ? Jak do tej pory miałem następujące diagnozy :
- kable od świec
- silnik krokowy ( cokolwiek to jest)
- przepływomierz
- sonda lambda
Czy można to potwierdzić na diagnostyce, czy też metodą prób i błędów , a może to jeszcze inne cudo?
Temat: 1,8 GDI
Prawie codziennie czytam forum i staram sie dopasować coś do swojego modelu, w którym zdaje mi sie ze zauwazam pewne nieprawidłowosci.
Mianowicie podczas zmiany biegów obroty silnika nie schodzą natychmiast do niskich tylko zatrzymuja sie na 1800-2000 i dopiero po 2-3 sekundach spadaja nizej na poziom 700-800
czasami podczas jazdy , gdy pedał gazu jest nieruchomy mam wrazenie jakby ktoś łapał mnie za majtki(przychamowanie), wyczuwalny spadek mocy, ale wystarczy delikatnie zwolnić pedał gazu i ponownie przyspieszyc, auto jedzie dalej wszystko to odbywa się w poczatkowej pozycji pedału gazu, jak jade sobie powyzej 120 nic takiego nie ma miejsca.
Stąd zrodziło mi sie kilka pytań, chcialem przeczyścić silniczek krokowy, ale nie umiem go namierzyć.
Chciałem wymienić swiece i przewody(nawet siię oriętowałem co za ile), przewody 200 swiece 75, ale ani świec ani przewodów nie umiem namierzyć, choć mam wrazenie, że ktoś tu naciąga, bo przypuszczam, że świece są bezposrednio pod cewkami bez przewodów.
Kolejna sprawa to filtr paliwa niby 80zł, ale gdzie go szukać.
Najprosciej oddac auto do serwisu, i pewnie kiedyś tak zrobię, ale dopuki nie upewnię się ze mogłem coś samemu zaradzic to bedę miał wyrzuty sumienia, a najblizszy serwis jest pewnie ze 150km.
Dzieki Wam poradzilem sobie już z wymianą anteny, wymianą poduszki rozrzadu, z naprawą swiateł długich , wiec moze i teraz mogę liczyć na troche pomocy, potrafie majsterkowac, ale potrzebuje wskazówek.
Pozdrawiam
Temat: [Cari 1.8 GDI] Falujace oborty i duuuze spalanie
Witam!
Od 2 tygodni jestem posiadaczem Carismy 2000r 1,8GDI 122km i mam taki problem. Na postoju na zagrzanym silniku faluja mi strasznie obroty od 200 do 1000... Zaraz po sprowadzeniu wymienilem wszystkie filty, plyny rozrzad i kazalem przczyscic silnik krokowy i teraz nie wiem to co moze byc. Do tego widzae na komputerze na postoju ze strasznie mi spalanie wzarsta jak mi oborty faluja i nie wiem co to jest. Staram sie jezdzic naprawde spokojnie przyspieszac tak by ekonomizer mi na zielono sie palil i auto nie schodzi ponizej 9 litrow. a jak zatankuje rowno 10litrow to na miescie stracza mi to nieraz na 30-40km jak mocneij pojezdze i nie wiem. Czy kots moze mi powiedziec co to moze byc i czy takie spalanie jest normalne? z gory dzieki za pomoc
Temat: Plusy i Minusy od uzytkownikow dla CARISMY
Carisma HTB 1,8 GDI Elegance 60tkm 3 lata
Plusy
+ Silnik dynamiczny,elastyczny i zapewnia dobre przyspieszenia
+ Spalanie 7 l/100km średnie roczne
+ Rewelacyjne fotele, ogrzewane,skóra,regulacja lędźwiowa i wysokości siedziska
+ Ergonomiczne rozmieszczenie wskaźników i dźwigni
+ Dobre wyciszenie wnętrza
+ Podłokietnik
+ Komputer
+ Automatyczna klimatyzacja ciepła i zimna
Wady
- Zbyt miękkie przednie zawieszenie
- Brak sygnalizacji na tablicy włączenia świateł postojowych lub mijania
- Brak regulacji kierownicy w pionie
- Drogie oryginalne części i ASO
Naprawy
Silnik krokowy przepustnicy
Lożysko górnego mocowania amortyzatora
Klawisz elektrycznego podnoszenia szyby - ułamany
W sumie wolę Carismę od Vectry
Temat: 1,8 GDI
Ja tez z tym walczylem. Wyczyściłem przepustnice, silniczek krokowy, zawór ERG, cały układ dolotowy i była poprawa ale... nie do konca. Czasami zdarza mu sie zamuła na trasie.
Po wymianie filtra paliwa już było całkiem dobrze, ale takie momenty sie czasami zdarzają ze lekko szarpie.
Po rozmowie z mechanikem (GDI fachman) powiedzial mi ze ten typ tak ma w zakresie obrotow 2200 - 3000. I rzeczywiscie takie szarpanie jest tylko w tym zakresie obrotow.
Olalem to i jezdze...
acha a moj pali 11.5l/100km po miescie ale lubie mu depnąć
Temat: Nie zapala się lampka kontroli silnika...
Mi też w sumie obroty nie falowały, może jest tak tylko w silnikach GDI. Sprawdź fajkocewki, bo czytałem, że padnięte cewki też pokazują błąd przepustnicy i silnika krokowego. Zobacz w nocy pod maskę czy nie ma na nich niebieskiej poświaty, błysków czy przepięć po dotknięciu ręką. Na forum chyba lancera spryskiwali cewki spryskiwaczem i patrzyli co się dzieje, ale nie wiem jak to się ma do Carismy, a może po prostu czujnik jest przestawiony...
Temat: [Cari 1.8 GDI] Błąd przepustnicy
Przepustnice mam na silniczek krokowy, Macher po podpięciu kompa (jakieś ustrojstwo boscha) stwierdził że ma w pamięci błąd przepustnicy. Nie powiem jakie to są cyferki nie zwróciłem uwagi. A co do tej rurki, to widziałem tu na forum zdjęcia na których też jej nie ma, chodziło mi o rurkę która łączy się z wężem gumowym tuż prze przepustnicą. Więc to chyba normalka. Szukałem na forum kody błędów przepustnicy i nic na ten temat nie znalazłem, były do 1.9 DID itp.. ale nic konkretnego do mojej wersji 1.8. GDI z przepustnicą elektroniczną.
Z czyszczeniem mały problem, pada śnieg
Temat: Lampka kontroli silnika + spadek mocy i obrotów
jak zapala sie kontrolka CE to raczej nie przepustnica. Może być prawie wszystko poczynając od pedału przyśpieszenia poprzez przepływke, silnik krokowy do pompy wysokiego cisnienia.
Polecam raczej wizyte w ASO tam zobaczą co to za błąd, a o naprawie zdecydujesz sam. Niestety raczej w warunkach polowych nie odczytasz błędu w GDI ((
pozdro
Temat: Parametry potencjometru przepustnicy V40 1,8 GDI 1999
Witam wszystkich uzytkowników VOLVO ( i nie tylko ) posiadam V40 1,8 GDI 1999 i ... falowanie wolnych obrotów. Przejrzałem wszytkie posty i przeczyściłem silnik krokowy ale przy sprawdzeniu potencjometru przepustnicy ( Mikuni 029506 ) okazało sie ze są problemy. Czy ktos moze ma parametru potencjometru przepustnicy ???
Przeglądając internet znalazłem to http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php i tu jest nazwa czujnik położenia przepustnicy. Dziękuje za informacje.
Temat: [1,8 GDI] Spalanie
witam Wszystkich!
moja cari (97'gdi manual) pali teraz od 9,5 do 10,5 l/100km przy czym mam zimowe laczki co prawdopodobnie też ma wpływ (większy opór itp.) Dziennie moja jazda wygląda tak rano do pracy krótki odcinek 2,5km czyli na ssaniu i spowrotem po pracy do domu. pozniej do dziwoji okolo 12km. Póki co nie piłuję jej strasznie na wys obotach bo musze wymienic rozrząd, raczej ekonomicznie przy 2500 zmiana biegu, choć czasem przedmucham rury żeby sie biedaczka nie zamuliła.. i tak sie właśnie zastanawiam co poza wczesniej opisywanymi świecami można by wymienić aby być pewny że zrobiło się juz wszystko ku drodze mniejszego zuzycia paliwa, sam nieznam sie zbytnio, może to być przpustnica? silniczek krokowy?, filtr paliwa? (powietrza wymieniłem)
Temat: Prośba o pomoc
Witam mam problem a niemogę nigdzie znaleść odpowiedzi.Silnik 2.4 GDI.Wyczyściłem wczoraj przepustnice i jak się okazało teraz EGR(a myślełem że to krokowiec).Wyszukiwarka nie znajdowała mi żadnych tematów o silniczku krokowym.Po złozeniu wszystkiego nie działa teraz wskaźnik temperatury silnika.Sprawdzałem różne wtyczki ale dalej lipa.Nie moe też znaleść gdzie dokładnie znajduje się czujnik temp.Proszę o pomoc bo juz brakuje sił cały wekend w garażu
Już dałem sobie radę i dzięki za pomoc Pewnie jakbym zapodał temat jakie dywaniki do samochodu albo jaki zapach to byłoby 10stron rozważań
Temat: [1,8 GDI] Spalanie
witam Wszystkich!
moja cari (97'gdi manual) pali teraz od 9,5 do 10,5 l/100km przy czym mam zimowe laczki co prawdopodobnie też ma wpływ (większy opór itp.) Dziennie moja jazda wygląda tak rano do pracy krótki odcinek 2,5km czyli na ssaniu i spowrotem po pracy do domu. pozniej do dziwoji okolo 12km. Póki co nie piłuję jej strasznie na wys obotach bo musze wymienic rozrząd, raczej ekonomicznie przy 2500 zmiana biegu, choć czasem przedmucham rury żeby sie biedaczka nie zamuliła.. i tak sie właśnie zastanawiam co poza wczesniej opisywanymi świecami można by wymienić aby być pewny że zrobiło się juz wszystko ku drodze mniejszego zuzycia paliwa, sam nieznam sie zbytnio, może to być przpustnica? silniczek krokowy?, filtr paliwa? (powietrza wymieniłem)
A co Ty chcesz od tego zużycia paliwa? Jest normalne. Jak wszystko działa to nie kombinuj bo popsuć zawsze można, a poprawić niekoniecznie.
Temat: Kable wysokiego napięcia - Carisma
no właśnie... z nikąd nie mogę się dowiedzieć co tam spełnia funkcję silnika krokowego, najczęściej spotykam opinię ze jest tam układ podciśnieniowy spełniający funkcję regulatora wolnych obrotów wię c chyba w cari GDI sprawdzenie tego nie będzie takie proste
aaa, Student: okazuje się że w GDI też jest jakiś kabel wysokiego napięcia, moze nie taki sam jak w zwykłych ale jednak sprzedawcy mają coś takiego w ofercie...
Temat: Polecane Warsztaty - Śląsk
ja polecam warsztat znajdujący się pomiędzy miastami Rybnik a Rydułtowy MITSUBISHI MOTORS wierzgoń autoryzowany servis nie drogi i jakby co mam tam kolegę ma auto cari 1.8 GDI w jednym palcu
przykład kolega wyczyścił przepustnice bo falowały obroty standartowa procedura wyczyścił przepustnice sam dalej falowało zajechał na warsztat wymienili mu silniczek krokowy to samo, podłaczyli do kompa zero błędów stwierdzili że czujnik położenia wału wymienili i 400 zł w plecy efekt ten sam wtedy zgadał się ze mną podjechaliśmy do tegoż mojego kolegi UWAGA czas jego pracy 5 minut + procedura ustawiania pamięci obrotów auto chodzi jak nigdy kolega został w szoku koszt naprawy 20zł na przysłowiową flaszke
Temat: Promocyjne przeglądy Misiaków przed zimą
witam
To ja napisze, jak to wygląda w Volvo, bo też mają teraz taki promocyjny przegląd przed zimą i byłem z samochodem rodziców. Przegląd kosztuje 50 PLN i w ramach tej ceny jest pełna diagnostyka auta z wydrukiem co jest pilnego do zrobienia, co mniej pilnego a co w ogóle w odległym terminie. Poza tym sprawdzenie oświetlenia, jego regulacja. Pewnie coś jeszcze o czym nie wiem. Mogą wymienić żarówkę (oczywiście za żarówkę trzeba zapłacić), dolać płynu jakiegoś itp. Grubszych napraw w ramach tego serwisu zimowego nie robią. Znaczy mogą zrobić, ale nie w tych dniach co jest wyznaczona ta akcja, bo wtedy jest nawał roboty i jeśli coś poważniejszego jest do zrobienia (ja chciałem, żeby wyczyścili silniczek krokowy/przepustnice bo obroty deczko już falowały) to umawiają na inny dzień, w środku tygodnia (volvo miało akcje w weekendy). No wiec nie skorzystałem i wyczyściliśmy to sami (jest tak samo jak w GDi, a opisy są przecież na forum ). Na plus należy zapisać to że jest pełen wykaz co trzeba wymienić i tak w ramach tej listy wymieniliśmy już sobie sami, łączniki stabilizatorów (w ASO za plastikowe chcieli prawie 300 PLN a kupiliśmy metalowe za 100 PLN para). Poza tym klocki hamulcowe tył mają starczyć jeszcze na około 5 tyś km, także już na półce czeka para nowych, oryginalnych klocków volvo także za 1/3 ceny. I jeszcze jakiś ogranicznik skrętu też miał się niebawem klasyfikować do wymiany a naprawiliśmy go sami.
Więc reasumując. Przegląd o tyle fajny, że za te kilka PLN dostaje się pełną listę co trzeba zrobić. Minus jest taki, że jak ktoś liczy, że mu coś w ramach tego zrobią to się myli.
Pozdrawiam
Temat: mały problem z obrotami
...No niezupełnie normalny objaw. Przepustnica tak i owszem może być do czyszczenia, ale również może być też źle wyregulowana, lub silniczek krokowy może się zacinać ( do czyszczenia ), albo ( tak jak było w moim przypadku, przy zmiennych obrotach na biegu jałowym ) jest niesprawna pompa wtryskowa ( jedynym objawem niesprawności były falujące obroty na biegu jałowym ). GDI to bardzo tajemnicza technologia Podjedź do ASO, tam rozwiążą Twój problem, jeżeli już będziesz zrezygnowany - na pewno zdiagnozują co jest "nie tak"
Temat: [Cari 1.8MSX] Prosze o pomoc - nowy posiadasz Carismy
ad1. - to nie gdi, to zwykly dohc, i raczej 97rok produkcja maksimum
ad2. 1pompa wody wystarcza na dwa paski rozrzadu - jak nie wiesz czy byla wymieniona to kosztuje ok 100-130zl wiec oszczednosc zadna, bo jak padnie to znowu musisz pasek wymienic, napinacz, robocizna...
ad3. LPG jest? jak nie ma to silniczek krokowy
Temat: [Cari 1.8 GDI] POWAZNY CYRK Z OBROTAMI- NIETYPOWE!! POMOZCIE
WITAM!! JESTEM WLASCICIELEM CARISMY 1.8GDI SPECJAL. SUPER AUTKO, ALE MAM CH...RNIE POWAZNY PROBLEM- PRZY WLACZANIU SWIATEL LUB, NP KLIMY SPADAJA OBROTY, PRAKTYCZNIE DO ZERA; OBROTY FALUJA- SREDNIO OD 400- 700; CARISMA SIE PRZYDUSZA, MA PROBLEMY Z USTAWIENIEM STALYCH OBROTOW; WLACZAM SWIATLA- SPADEK; PODCZAS JAZDY PRZY DOHAMOWYWANIU OBROTY SPADAJ PRAKTYCZNIE DO ZERA POCZYM PO DLUZSZEJ CHWILI SIE USTAWIAJA BADZ TEZ ZACZYNAJ FALOWAC. PODCZAS JAZDY CHARAKTERYSTYCZNE JEST CZASAMI LEKKIE SZARPNIECIE DO PRZODU, JAKBY ZYSKIWALA MOC. NA BIEGU JALOWYM CO DO ZASADY OBROTY SPADAJA DO ZERA- PRZYGASZAJA SIE SWIATLA, A NASTEPNIE SAME SIE REGULUJA BADZ TEZ FALUJA. SWIATLA W WIEKSZOSCI PRZYPADKOW DOPIERO POWYZEJ 1000OBR SWIECA MAX MOCA, A CZASEM JUZ PRZY 700...
PRZEPUSTNICA CZYSZCZONA, EGR ROWNIEZ, ALTERNATOR PO REGENERACJI, FILTRY NOWE-WLACZNIE Z FILTREM PALIWA, TLUMIK NOWY, NOWE OPROGRAMOWANIE.... 112 000TYS PRZEJECHANE... ;(
OBROTY SPADAJ DOSC DRASTYCZNIE ROWNIEZ W MOMENCIE KRECENIA KIEROWNICA NA POSTOJU, BADZ ZABAWY ELEKTRYKA A NAWET WCISNIECIA HAMULCA!!
PODCZAS PRZYSPIESZANIA CARI RAZ NATYCHMIASTOWO REAGUJE NA WCISNIECIE GAZU A RAZ JEST EFEKT MOLA, BADZ TEZ DZIURY.. NA 1SZYM BIEGU PODCZAS LEKKIEGO DODAWANIA GAZU POTRAFI ZASZARPAC... OBROTY NAJCZESCIEJ GLUPIEJA PODCZAS DYNAMICZNIEJSZEJ JAZDY LUB WIEKSZEJ ILOSCI KILOMETROW.
POMOZCIE!!! SAMOCHOD W SERWISIE, KOMP NIC NIE POKAZUJE, NIE MOGA ZNALEZC PROBLEMU. SILNICZEK KROKOWY BYL PRZEKLADANY I DALEJ TO SAMO!!!
Temat: [GDI] opinie
2001 1.8 GDI...ten model nie ma krokowego
marillion napisał/a:
Więc jak w temacie kolega który pracuje w ASO Volvo czyścił mi ostatnio krokowy
hmmm nic narazie nie robilem przy silniku,wiec nie wiem kto ma racje
Ja mam model 2000 i na pewno jest tam krokowy widać wiele modyfikacji przechodził ten silnik.
[ Dodano: 2008-10-24, 09:21 ]
Temat: Jaka sonda lambda do gdi 125KM
A więc zakładam,że po odpaleniu silnika za obroty odpowiada krokowy dopiero po chwili zaczyna pracowac sonda,która pomaga utrzymac je na właściwym poziomie.Jestem ciekaw czy taki sam wykres powstanie po odpaleniu na zimnym silniku ponieważ w moim przypadku są problemy po odpaleniu na zimnym silniku.Wszystko wsakzuje na przepustnicę ale chcę się upewnic poniewaz gdi to skomplikowany silnik, nad którym nie jeden mechanik rozkładał ręce
Temat: Przekładka Krokowego z 1.6 na GDI da sie ?
Calego elementu z bypasami sie nie da, bo w 1.6 jest to inaczej zrobione. Da sie wsadzic sam krokowy, ale trzpien, ten ktory zamyka, i otwiera doplyw powietrza, jest ciut inny( ale to nie jest problem).na tym trzpniu jest taki kapturek ( w Gdi plastikowy w 1.6 metalowy) i to jest problem, pelni on role jakby oringa ktory ma trzymac trzpien sztywno. Wchodzi on tam,ale za slabo. Efekt taki, brak ssania, obroty 1100-1200, zla mieszanka paliwowa, telepie silnikiem . po 2 dniach od restartu ECU controlka CE
obecnie jezdze z cewka od 1.6 o nr 1b 821 z trzpniem gdi jakos dziala choc mam przeboje. Cewka o numerze 1b 721 od 1.6 nie byla wstanie wytrzymac nawet godziny .... CE
Temat: [Cari 1.6] Fajkocewka
U mnie do wymiany na 2 cylindrze. Wczoraj komp podpięty. Błędy na czujniku położenia przepustnicy i silniczka krokowego. Spowodowane oczywiście padającą fajkocewką. Pytanko czy od 1.8 nie GDI śą takie same jak w 1.6 jaki mam ja i czy od modelu po lifcie z silnikiem 1.6 są takie same jak w tym przed liftem ???
Odświeżam temat.
Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć na powyższe pytanie. Chodzi dokładnie o cewkę do modelu 1.6 16V po lifcie 103KM
Z jakich innych modeli fajkocewka będzie pasować, ja posiadam dwie i najprawdopodobnie z drugiego cylindra padła.
Byłem ostatnio na regulacji gazu i komp wykazał błąd na 2 cylindrze. pomyślałem że to świece. Na poprzednich Denso przejechałem ok. 20kkm. Kupiłem tym razem NGK i dalej to samo. Przy ostrym przyśpieszaniu następuje spadek mocy (silnik jakby pracuje na 3 cylindry) i zapala się CE.
Na 90% obstawiam fajkocewkę.
Napiszcie mi jeszcze czym się mogą różnić używane cewki. Niektóre można kupić za 50zł za szt., a inne za 200zł za sztukę. Wszystkie to używki.
Dzięki za każdą wskazówkę.
Temat: Wolne obroty
Własnie a propos jazdy z czyms takim, to okazuje sie ze 'skoki' mocy zdażają się też podczas jazdy. tzn. równomiernie trzymając pedał gazu okazuje się ze w pewnym momencie wyrywa do przodu. Zatem Krokowy odpada.
To nie sa skoki mocy to normalne w GDI, już było o tym pisane ze wtedy silnik przechodzi w tryb GDI i spala bardzij ubogą mieszanke, co powoduje podczas trzymania gazu wzrost mocy. W nowszych modelach byłą jeszcze kontrolka któa to sygnazlizowała.
SWtudent ja bede sprzedawał swoja rozbita i z przodu koo zamka maski widziałem cały czujnik temp., mozew go jednak wymontuje???
Pozdrawiam
Temat: [EA3W 2.4] Dziwny bieg jałowy........
win_p!!
obawiam się że u Mnie problem tyczy się tylko przepustnicy a u POPEK całej elektroniki.
W silnikach 2,4 GDI nie ma silniczka krokowego - jest elektroniczna przepustnica.....
U mnie autko pali bez problemow, nie gasnie - tylko faluja obroty i lekko szarpie silnik co jest oznaką brudnej lub uszkodzonej przepustnicy - ale.....dlaczego obroty są idealne podczas jazdy na biegu jalowym????
POZdr.
Lideek
widzę że cóś dodałeś - zasada działanie elektr. przepustnicy jest taka że nie ma tam wężyka od wolnych obrotów który doprowadza powietrze do przep. W normalnych przepust. Ona jest wtedy zamknięta a powietrze wolnych obrotów jest doprowadzane przez malutki wężyk.W GDI wolne obroty są poprzez lekkie otwarcie klapki przep.nie przez wężyk.....
Temat: Rozgrzany gaśnie
No to zrobiłeś już chyba wszystko co można zrobić we własnym zakresie. Ja na Twoim miejscu spróbowałbym jeszcze zajrzeć do silniczka krokowego (jeżeli masz cari przed liftem) i jeżeli jest zanieczyszczony (często zdarza się, że puści gumowa uszczelka od bypassu i płyn chłodniczy dostaje sie do silniczka skutecznie go zacierając). Instrukcję demontażu znajdziesz na forum. Ważne jest dobre nasmarowanie łożysk silniczka przed jego powrotnym złożeniem. Możesz także popróbować podkręcić trochę obroty na przepustnicy (są dwie śrubki regulacyjne, jedna przy lince pedału gazu, druga pod gumową zaślepką). Co do białego dymku i czarnej rury, to standard w GDI, nie masz się czym przejmować jeżeli nie ubywa ci płynu chłodniczego. Gdybyś jednak zdecydował się na powtórne uczenie obrotów, to pamiętaj żeby rozpocząć ten proces na zimnym silniku.
PS. Jeżeli masz cari przed liftem, to samo czyszczenie przepustnicy nie ma aż takiego znaczenia, co czyszczenie kanałów bypassa, łącznie z trzpieniem silniczka krokowego, który zamyka i otwiera kanał dopływu "lewego"powietrza. Przetarcie zgrubne ścianek przepustnicy i klapki zamykającej niewiele pomoże na poprawę obrotów. W cari po lifcie, gdzie przepustnica jest sterowana elektronicznie i gdzie nie ma bypassa, czyszczenie ścianek i klapki wystarczy do poprawy obrotów.
Temat: [LANOS] co mogło się popsuć?
eeeee,ten pierscien to mixer,a sekwencja nie podaje gazu do komory bo byłby to odpowiednik volkswagenowskiego fsi lub japonczyka gdi,podaje gaz do kolektora ale bardzo blisko zaworu ssacego,jest to jakby powielenie wtrysku benzynowego,a sekwencja za 1300 zł???ja zamienialem instalke 2 gen na sekwencje w matizie i..ze starej instalki zostal zbiornik i przewody gazowe,nic wiecej,wszystko reszta jest inne (poza tym zbiornik podlega sprawdzeniu co 10 lat,co jest w sumie nieoplacalne bo dostanie papier na 5 lat,lepiej zamontowqc nowy),sekwencja niepotrzebna ,dobrze zalozona instalka-kompletna-2 gen i spoko,ja mam swoja od 2000 r i zrobione na samym gazie 160tys km (razem blisko 200 tys)-zadnych kłopotow oprocz typowych zużyc itd,ale warsztat gazmena ten sam, i podstawa,nie demontowac z instalki nic-chyba ze na chwile bo czegos akurat nie ma ale bedzie za 2-3 dni,silniki teraz sa dosc odporne na zle dawki paliwa,ale za duzo tez nie mozna przesadzac,ma byc w instalce to co powinno,mixer,reduktor,emulator,komputer,sil. krokowy-działający,zdemont srube-zadnego tlumaczenia ze potzrebna bo dokladniej mozna ustawic obroty itd,i przejscie na gaz najlepiej od temp,ale jezeli nie da rady to przechodzic na gaz wtedy gdy powieje z kratek wentyl. ciepłym powietrzem,lekko cieplym wystarczy i wymagac bo za to sie placi
Temat: [Cari 1.6] Fajkocewka
U mnie do wymiany na 2 cylindrze. Wczoraj komp podpięty. Błędy na czujniku położenia przepustnicy i silniczka krokowego. Spowodowane oczywiście padającą fajkocewką. Pytanko czy od 1.8 nie GDI śą takie same jak w 1.6 jaki mam ja i czy od modelu po lifcie z silnikiem 1.6 są takie same jak w tym przed liftem ???
Temat: Końcówki stabilizatora przód
Witam,
od miesiąca jestem w posiadaniu carismy gdi '98.
Byłem w ASO na przeglądzie przy kupnie i stwierdzili wyeksploatowanie gumekstabilizatora- bushing, rr susp stabilizer o numerze 41699. Objawem są stuki i skrzypnięcia. wycenili je na 8PLN/szt + 200PLN za wymianę.
Moje pytanie do posiadaczy większej wiedzy w tej dziedzinie niż ja sam:
Czy chłopaki troszke nie przesadzają z tą robocizną?
(na marginesie- są też za niskie obroty na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym, oraz nagłe przyspieszenia na biegach wyższych i za wysokie spalanie- poczyścili przepustnice, troszke sie poprawiło z tymi zrywami, ale niskie obroty- bida- 300RPM, czytałem inne wątki o tymże i rozumiem że powinienem uderzyć w temat silniczka krokowego? Anybady knows?)
pozdrawiam
Temat: Plywa silnik 2,4GDI w Space Wagon 99 rok
Moze ktos wie co zrobic aby silnik 2,4 GDI pracowal rowno. Czasami obroty mi wariuja, jak spadaja to silnik je sam sobie podbija na 1100. Wachaja sie od 800 a 1100. Moze to byc silniczek krokowy, czy moze cos innego?
Temat: silniczek krokowy
Tak z ciekwaości zapytam w GDI w Space Star mam nieco inna przepustnicę, bez tego silnika krokowego, w każdym razie w tym kształcie, tam tylko sama przepustnica do czyszczenia jest:)
Temat: Wysokie obroty silnika(s40)
Mam taki sam problem z silnikiem 1,8 GDI. Czy moga byc jakies inne przyczyny niz silniczek krokowy albo sonda lambda?
Temat: [MSS GDI] [SILNIK] Odgłosy po przekręcniu kluczyka
W moim 1,8 GDI po 149 tyś po przekręceniu kluczyka spod maski słychać takie trzylrotne cykanie. Czy to przepustnica lub jakiś silnik krokowy?? Czy to normalne??
Temat: Kable wysokiego napięcia - Carisma
Danke... nie ma kabli ? a toci dopiero... gdzieś chyba przeczytałem ze silnika krokowego tez nie, tylko jakis układ ciśnieniowy, regulować luzów nazaworach też nie można... moje doświadczenia z Golfa III raczej tu się nie przydadzą ;(
...może filtr paliwa? ech... GDI GDI
Temat: Nadal wysokie spalanie w Carisma 1,8 GDI
W mojej Carismie !,8 GDI Elegance z 2002 r jest silnik krokowy w układzie sterowania przepustnicy.
Temat: [Cari 1,9 TD] problemy z silnikiem
Jeśli chodzi ci o silnik krokowy wolnych obrotów to o ile masz przepustnicę jak w Cari GDI przed liftem i gaz na linkę do niej podpięty to masz ten problem krokowca z głowy bo go nie ma chyba że masz inną przepustnicę i nie masz linki gazu do niej wpiętej to wtedy jest krokowiec.
Temat: [EA3W 2.4] GDi NIE ODPALA!!
Po wlaczeniu zaplonu przepustnica jest caly czas zamknieta, porownujac z innym GDi (telefonicznie) powinna sie lekko uniesc. Wiec wymontowalem przepustnice i mam pytanie: jak moge sprawdzic silniczek krokowy i czujnik polozenia przepustnicy????
Temat: Silnik krokowy
Czy ktos sie orientuje ile kosztuje siilnik krokowy do carismy GDI ? byłem w kilku sklepach i powiedziano mi ze tylko w Mitsubishi lub szrot
Temat: [EA3W 2.4] która przepustnica jest do 2,4 GDI?
hmmm, wydaje mi się że ( przynajmniej w moim silniku ) 2,4 GDI - nie ma silniczka krokowego....
Temat: problem z silnikiem
kkk, mechanior może mieć rację, o ile f_p ma silnik GDI, zaś jeżeli ma zwykły B4184S, to kopa w irlandzką d..e, niech lepiej rowery naprawia (tam na pewno nie ma krokowego, jest rozkrokowy)
Temat: DZIWNE SZARPNIECIA :((
a co do tych podkakujacych obrotow w trakcie zmiany biegow panowie macie GDI jak to ma byc silniczek krokowy zawor EGR co moze byc przyczyna jak mialem golfa II to nie domykal taki zaworek membramowy przy gazniku a jak jest w cari nie wiem
Temat: Kable wysokiego napięcia - Carisma
Jak będziesz w ASO zapytaj o ten silniczek krokowy bo wedle wszystkich informacji krokowca w GDI nie ma, a ceweczki może używki, ale to nie to tam musi być inny diabeł.
Temat: Obroty...
siemka mam pytanko w kturym miejscu znajduje sie silniczek krokowy w mitsubishi carisma 1,8 gdi
Temat: [CA5A 1.8] czy krokowiec od cari 1,8 GDI bedzie pasował do c
czyściłem przepustnice i silniczek krokowy .....zepsuł się..... jednym słowem mówiąc no i szukam innego
Edit: bez wulgaryzmów prosze.
Temat: Falujace obroty i kontrolka A/P - o co chodzi?
najczestrza przyczyna falujacych obrotow jest silniczek krokowy, radze to sprawdzic lub brudna przepustnica w silnikach gdi
Temat: GDI z gazem
Jak widać misiek ma same zalety.
Z tym gazem w 2,4 GDI to nie jest do końca tak różowo.
OK. Można do silnika 2,4 GDI założyć gaz ale tylko sekwencyjny.
Jest jedno ale!?
Silnik GDI posiada wtryski nisko w głowicy, nie w kolektorze ssącym. Dlatego montujemy sekwencje. ALE! Silnik GDI jest silnikiem gdzie wtryski mają za zadanie chłodzenie tłoków, dlatego są nisko zamontowane w głowicy. W normalnych silnikach gdzie wtryski są w kolektorze ssącym , nie ma problemu z gazem. TU natomiast jeśli dasz gaz nie będzie między innymi chłodzenia tłoków. Szlak trafi wtryski.
Oczywiście będziesz jeździł na gazie, ale po 10000km lub 20000 km będziesz musiał wymieniać wtryski. Są wypowiedzi fachowców którzy mówią, że nic sie nie dzieje jak jest założona sekwencja (bezpośredni wtrysk gazu), ale moim zdaniem to jest na krótką metę. Jeśli chcesz tego Gala to tylko jeździj na benzynie. Nie używaj gazu bo wpadniesz w takie koszta że głowa boli. Możesz nawet doprowadzić do zaj......nia silnika.
Trzeba to przemyśleć. Autko jest super, skóra itd. No ale z tym gazem bym uważał.
Ja miałem Space Wagona z silnikiem 2,4 GDI i trochę poczytałem na ten temat, bo też chciałem założyć gaz. Odradzono mi.
POWODZONKA.
Ps.Lepiej sobie kup 2,5 V6 benzyna i wtedy go zagazuj.
Dodam jeszcze że:
Silnik 2,4 GDI jest silnikiem bardzo ekologicznym tzn że wszystko wchłania i potrafi się zbyt mocno zanieczyszczać. Dlatego trzeba dbać o przepustnice i o paliwo. Trzeba uważać co się do niego leje. Jest strasznie czuły. Ale osiągi ma OK. Ja miałem Space Wagona 2,4 GDI i nie miałem z nim żadnych problemów, ale jak wlałem paliwo z dziwnego cpn-u to potrafił mi szarpać. Czasami obroty pływały i to jest właśnie przyczyną zanieczyszczenia przepustnicy, może być silniczek krokowy a także sonda lambda. A ogólnie nie mogę na niego złego słowa powiedzieć.
Temat: [Cari 1.8 GDI] krokowy i problemy po czyszczeniu przepustnic
po moich zapalach zwiazanych z czyszczeniem przepustnicy,wpadlem w maly problem
rozebralem silnik krokowy i wypucowalem go na blysk. problem jednak w tym ze po calym zabiegu czyszczenia auto mi zwariowalo. komputer resetowalem,uczylem prosilem i nic ....
dalej podbija obroty podjezdzam do krzyzowki,obroty 800 za chwile hop 1500.
nastepne swiatla wszystko w normie,nastepne : puszczam gaz i auto lata sobie na "wolnych" 1500 obrotach po czym schodzi na 600. czasem podbija do 1800,czasem do 1200,czasem chodzi wszystko normalnie. teorie o jakoby zatartej osce wykluczam gdyz wczoraj wyjmowalem przepustnice po raz drugi i doookladnie przejrzalem wszystkie mozliwe " niedomagania" jakie moze miec przepustnica w GDI. dodam ze dwoch "nietytkalnych" srub nie ruszalem i nie zruszylem farba ktora jest na gwintach (cos jak plomba ) jest nieruszona. wyczytalem u Was ze moze byc to krokowy i chyba na nim sie skoncentruje.
dzis wyjalem sam krokowy i na wstepie chcialem pochwalic sie malym odkryciem :
slynne srubki z miekkiego metalu ktore moga sie posypac ,mi tez oczywiscie sie posypaly ale mozna je zastapic srubkami ktore sa przy meblach marki IKEA . zobaczcie jak macie przymocowane raczki ktorymi otwieracie szuflade
po tym malym odkryciu czas jednak na wazne dla mnie pytanie : w jakiej pozycji ma byc oska z elektromagnesem w momencie gdy wkladamy ja do obudowy przepustnicy??
zrobilem dwie fotki :
czy elektromagnes ma byc na samym dole? i wtedy widac kawalek oski (czerwona strzalka)
czy ma byc dokrecony do samej gory czyli az stykac sie z tym trybikiem ?
jest jakas regula w jakim miejscu ma byc elektromagnes ?
Temat: Carisma 1.6 97r. gazować czy nie, czy dobrze chodzi na LPG??
Tez dodam swoje trzy grosze co do instalacji LPG. Mój miś ma instalację Prinsa załąozoną fabrycznie w Holandii. Jak do tej pory autko sprawuje się swietnie. Strasznie dużego spadku mocy nie zauważyłem. Być moze przez to za auto jest zgazowane juz od 10 lat wiec pewnie spadło to co miało spaść. Oczywiście silnik napędzany LPG wymaga troszke wiecej dbania o przeglądy i stosowania dobrych podzespołow. Choćby swiece które sa w wiekszosci przystosowane do spalania miesznki benzyny-powietrze a nie lpg-powietrze.
Również falowanie obortów tez mam u siebie ale to wina krokowego ktory jest juz zasyfiony i trzeba go rozebrac i wyczyscic lub zapiąc jakis nowy. Zwłaszcza ze na benzynie tez mi faluje.
Innych jakiś strasznych objawów typu strzały, nierówna praca, szarapanie silnika, złe palenie nie zauważyłem. Ani w lecie ani w zimie.
Dodatkowe koszty ktore ponislem to wymiana reduktora i silnika krokowego - wiek i przebieg pojazdu sie tu kłania. Po 100 tys., czasmi pisza 60 tys. powinno sie wymienic membrany w parowniku (jakies 3-4 lata zalezy jak to jezdzi) . U mnie zjawisko to wystapiło po 10 latach.
Co do obnizenia przebiegu to jakos spierwszy raz slysze ze stosowanie LPG zwieksza zuzycie silnika. Zwłąszcza ze mam dyzo znajomych ktorzy jezdza na LPG i maja przebiegi ponad 300 tys. i nic sie nie dzieje. Kwestia tez ustawienia silnika. Wiadomo ze jazda na gazie powoduje wieksze zuzycie paliwa mierozne w litrach. Np. u mnie na benzynie jest 8.5 l/100 km a na gazie jakies 10l/100 km. Wazne zeby ni oszczedzac za mocno i nie dokrecac dawki gazu na minimum.
Podobno tez silniki francuskie i angielskie tez nie lubia gazu. Pewnie przez to ze Francuzi zawsze sa na gazie bo pija duzo wina a anglicy piwa.
Sa przypadki ze niektore typy silnikow zle pracuja na gazie, ale jest to wynikiem konstrukcji silnika, sposobu spalania (chocby GDI) a nie obszaru pochodzenia.
A chyba najwazniejsza sprawa obtujaca za LPG to koszty.
Przez rok zrobiłem 30 tys.
Koszty na banzynie liczac srednio 4.2 za litr to:
30000[km]*8.5[l/km]/100=2550[l]
2500 * 4.2 = 10500 zł
Koszt LPG liczac srednio 1.85 zł za litr to:
30000[km]*10[l/km]/100=3000 [l]
3000*1.85 = 5550 zł
Praktycznie ekonomika liczona przez pół. Nawet jak dolicze koszty dodatkowe poniesione: reduktor 350 zł, krokowy 400, przeglad 140 zł. To i tak jest to bardzo opłacalne.
A to taki średni roczny jest.
Teoretycznie przy rocznym przebiegu ok. 25 tys. instalacja ci sie zwraca w ciagu roku. Pozniej juz jestes do przodu.
Temat: Jaka instalacja LPG??
jarekj82 to tak dla Ciebie opis SGI:
Sekwencyjny wtrysk gazu (SGI - Sequential Gas Injection) jest urządzeniem najlepiej nadającym się do zasilania, bowiem podanie go do silnika odbywa się przez elektrycznie sterowane wtryskiwacze, zamontowane w pobliżu wtryskiwaczy benzyny, a dawka gazu jest ustalana na podstawie sygnału, pobranego z wtryskiwacza benzyny oddzielnie dla każdego cylindra. Takie rozwiązanie zapewnia osiągi eksploatacyjne (przyspieszenie, dynamika, prędkość maksymalna) prawie takie same jak przy zasilaniu benzyną oraz kompatybilność z EOBD i z pełną diagnostyką pojazdu. Dzięki SGI następuje samoczynne przejście na zasilanie gazem po nagrzaniu silnika i automatyczny powrót na benzynę w przypadku wyczerpania się propanu-butanu. Na przełączniku wyświetla się poziom zawartości butli.
Wtryski SGI, oczywiście droższe niż tradycyjne urządzenia I i II generacji, szczególnie powinno się montować w samochodach wyposażonych w: OBD i EOBD, kolektory ssące o zmiennej geometrii lub wykonane z tworzyw sztucznych, silniki o dużej pojemności i mocy, a także w autach, gdzie tradycyjne urządzenia nie funkcjonują prawidłowo. Nie można ich tylko montować w silnikach Wankla oraz w silnikach z zasilaniem GDI. Ten wyższy wydatek zwraca się już po 10 miesiącach eksploatacji, jeśli miesięczny przebieg pojazdu jest zbliżony do 3 tys. km.
A Tu Coś o III generacji!
Układy III generacji sa już znacznie bardziej zaawansowane od mieszalnikowych. Zasadą ich działania jest bezpośredni wtrysk gazu do kolektora ssącego, za co odpowiada silnik krokowy. W instalacji takiej zostaje wyeliminowany mieszalnik. Porównać to można do benzynowego silnika o wtrysku jednopunktowym. System charakteryzuje się dużą szybkością pracy, ale jego wadą jest to, że wszystkie cylindry mają takie samo sterowanie. Problem ten został wyeliminowany w kolejnej generacji.
Instalacje III generacji montuje się w samochodach o wielopunktowym wtrysku paliwa, wyposażonych w kolektor z tworzywa sztucznego. Nie są one jednak polecane ze względu na swą niedoskonałość.
Teraz wszystko jasne??
Temat: [Cari 1.8 GDI] Obroty biegu jałowego - regulacja na czas !
Witam wszystkich forumowiczów. Temat stary jak świat . Przetrząsam forum od roku (dopiero teraz sie zalogowałem i zakładam temat bo wcześniej dawałem rade z tego co piszecie).Kiedyś jeździłem cari 1.6 glx ( skrzynia do bani silnik rwał i przerywał ale mało paliła ) kilka dni temu zamieniłem na 1.8 dgi (skrzynia o niebo lepsza i nei przerywa) i powstal problem obrotów. Przewałkowałem mnustwo tematów i sposobów na ich ustawienie ale dalej nic. Zaczne od początku :
1.wymieniłem olej bo czarny jak smoła
2.wymontowałem i przeczyściłem przepustnice (obroty nie falowały ale były na poziomie 500)
3.przy okazji wymontowałem krokowca i tu mnie zaskoczył bo był jak nowy z wyjatkiem końca trzpienia (ten drugi gruby koniec ) którego też przeczyściłem
4.zakładam i nieznaczna poprawa ~650
5.no to na forum i czytam...trzeba pokręcić trzpieniem i tak zrobiłem ale dalej nic, za każdym razem te same obroty. czasem jak odpalałem to wskakiwał na 1500 a czasem na 1000 ale zawsze spadał do 650-500 i nieważne jak bym tego trzpienia nie ustawił to dalej to samo.
6.zauważyłem że jak odkręciłem trzpień lub przykręciłem to zawsze po wymontowaniu był w tej samej pozycji (po środku) jest na nim 5 obrotów więc był tak na 2.5 ZAWSZE
7.później metoda ze strony Krzyżaka która nie pomogła a jest jeszcze gorzej po pierwsze to nie ma tam dwóch śrubek na sprężynie napinacza linki a po drugie to nie ważne czy odpinałem silnik krokowy czy czujnik położenia to zawsze jak już ustawiłem obroty to jak go gaszę i odpalam to mi dalej spada na te same
Co dalej? nie wiem co mam z tym zrobić i straciłem już inwencje tak więc proszę was bardzo o pomoc. temat to regulacja na czas bo mam czas do poniedziałku to ustawić bo jadę na lotnisko po dziewczynę ( była przeciwna kupowaniu kolejnej carismy a jak sie dowie że jest z nią coś nie tak to mnie ukatrupi)! i jeszcze coś - przy jakichś ustawieniach obroty sie na chwilę blokują na 3000 (równo) i opadają. No i silnik dziwnie klepie niby to norma ale u mnie klepie i przestaje klepie i przestaje w przeciągu 30 sek. za wszystkie rady z góry dziękuje
[ Dodano: 05-07-2008, 23:51 ]
Temat: falujące obroty
u mnie jest podobnie, obroty czasem 'latają' na luzie w okolicy-600do 1400, podejzewalem przepływomierz, filtry,kable, świece i krokowca (przepustnice czyściłem w ASO- niech ich piekło pochłonie). Filtry powymieniałem, teraz sprawdzałem przepływke. Oczywicie, 'na oko' to chłop w szpitalu zdechł a sprawdziłem bardziej wiarygodnie-
odłączyłem przepływkę
efekt:
-check engine (oki widzi brak przepływki)
-obroty na jałowym 900-stabilne (oki brak regulacji przepływki sprawia,że ma tyle powietrza ile wlezie przez plastry miodu do trąby słonia)
teraz najważniejsze:
jesli przepływka jest oki, to po przygazowaniu do 4-5 rpm ładuje więcej powietrza, bo siłą rzeczy silnik go więcej potrzebuje
zatem przygazowałem bez przepływki do 4-5 rpm, okazało się że silnik nie wejdzie na 4.5 rpm i się powiedzmy 'krztusi', brak mu powietrza i nie wchodzi wyżej, po załączeniu sprawnej przepływki problem ów nie występuje.
myślę że w diagnozie falowania obrotów można posłóżyć się tym testem do oceny sprawności przepływomierza.
Teraz przyszła kryska na silniczek krokowy.
Odłączyłbym chama i sprawdził co się stanie- czy objawy się zmienią i na tej podstawie wysnułbym następne wnioski ....ale sukinkot ma kostkę pod kolektorem K...wa jego mać! Mechaniory boją się że spie...rzą i nie tykają , podobno dużo roboty , a efekt tylko odłączona kostka- nic pewnego że przyniesie rezultat. Jeżeli by juz odkręcać ten kolektor to trzebaby to połączyć z czymś pożytecznym np, konserwacją i czyszczeniem wtrysku, czy może ktośpodać jakiś przepis nafachową konserwację/czyszczenie wtrysku w GDI??
danke, ...danke , ....danke
(a moze jest we wrocławiu jakiś godny polecenia mechanior coby można było mu to zlecić?? Zna kto )
Temat: Drukarki HP pod Linuxem
Co do modemów, to mogą faktycznie potrzebować nieco mocy, ale
drukarka??? To nie Pershing. Nie potrzebuje głodzić systemu. Jak
trzeba, to poczeka.
Tak ???
A jak wytlumaczysz silnikowi krokowemu, ze ma sie zatrzymac w polowie
kropki ???
Drukarka, ktora za kazdym krokiem sprawdzalaby, czy ma dane do drukowania
bylaby niesamowicie wolna. Teraz jest tak:
Silnik krokowy przewija ze stala predkoscia glowice nad papierem a cos
musi dostarczyc impulsy do glowicy. Jesli nie zdazy, to mamy kropke w zlym
miejscu i koniec.
Mowisz, ze nie pershing. A przetransformuj grafike na linijki,
zinterpoluj, przelicz kolory i jeszcze wyslij nie za pozno, nie za
wczesnie. W Win mozna to zrobic, bo tam mozesz wywlaszczyc wszytko i miec
procesor do wlasnej dyspozycji. Wielodostepne systemy nie pozwalaja na to
i nigdy nikt nie zagwarantuje, ze sygnal do dlowicy dotrze na czas. Chyba,
ze mowimy o RTOS[1], to juz zupelnie co innego. Tam sie da, ale trzeba
miec tez dokumentacje, ktorej jak wiadomo producent nie udostepnia.
Wydaje mi się też (mogę się mylić), że do drukarek GDI są sterowniki
pod NT. A nawet muszą być, bo niezadługo będzie już tylko Windows NT.
A Bill Gates bedzie preydentem swiata, i wszyscy beda zyli dlugo i
szcze... (General Protection Fault)
Cytujac: "A z kad ty mieszkasz ???"
Jeśli jednak nie ma, to chyba z innych powodów. Ja myślę, że firmy
robiące taki sprzęt zakładają, że potencjalny nabywca w 99% pracuje
pod Windows 3.x/9x. I pewnie coś w tym jest. Linux to jednak ciągle
nowinka, na pewno nie dla szarych posiadaczy pecetów. Poza tym UNIX-a,
czy nawet NT, używają raczej jakieś instytucje, które z kolei kupują
inne drukarki - laserówka to teraz taniocha.
Tu sie zgadzam. Po prostu inny "target" jak to sie w marketingu mowi.
Na dobrą sprawę, zysk w cenie na taniej plujce GDI jest niewart
kłopotów i ograniczeń związanych z takim sprzętem.
Ja miałem to szczęście (pecha), że taką drukarkę dostałem w prezencie.
Nie powiem, drukuje ładnie, mała, zgrabna, itd. Ale w Linuksie nie
chodzi. Na pewno sam nie kupiłbym czegoś takiego.
Przykre. Sprobuj sprzedac, dolozyc troche i kupic normalna. Uzerac sie z
nia nie ma sensu.
Boczi
Temat: Chyba kupilem nienaprawialny samochód, przynajmniej w UK
Pisze tego posta na zasadzie debaty, nie skarze sie, nie zale, poprostu nie ma juz siły
Kilka tygodni temu padł mi silnik krokowy w Carismie GDI, no cuz , zdarza sie. Temat przyjełem raczej na miekko ( na początku ) ale szybko doszło do mnie ze to dramatyczna sytuacja.
Pojechałem do serwisu Mistubishi w Yorku (z którym juz wczesniej miałem przeboje) ,pełen nadziei, i ..
Pytam pana przy biurku.
- szkukam silniczek krokowy ( stepper motor ) do Carismy GDI
Pan przy biurku
- chwileczke pan od działu sprzedaży czesci rozmawia przez tel. Bedzie za chwilke
ja.
- ok
Poczekałem 15 min podchodzi pan do pana przy biurku.
- w czym moge pomoc
ja
- szkukam silniczek krokowy ( stepper motor ) do Carismy GDI
Pan od czesci
- co?
- aha Starter motor ( rozrusznik )
ja
- NIE Stepper motor
Pan od czesci
- co to jest ?? co to robi ?
Odzywa sie Pan przy biurku, do pana od czesci
- no Stepper motor, nie starter motor
.. Po Facjacie odebrałem ze wie o co chodzi jednak ....
Obydwaj pytaja
- Co to robi i gdzie to jest w silniku ?
juz sie spiełem tak ze myslałem ze zabije.
Tłumacze im, co to jest, co to robi, gdzie sie to znajduje
Pan od czesci
- dobra skoro to jest przy przepustnicy zaraz znajde w komputerze.
mija około 15 min
Woła mnie Pan od czesci
- hmmm, nie wiem ,ja tego nie widze, moze ty to tu gdzies znajdziesz
Ja
- no nie ma tego ,rysunek techniczny jest ze złej strony ,mozesz to obrócić dookoła ?
Pan od czesci
- moment .......................... klika klika klika .......... nie, nie moge.
- słuchaj a widac to jak podniesiesz maske ?
Ja
- tak
Pan od czesci
- to chodz pokazesz mi bedzie łatwiej
Idziemy do samochodu, otwieram maske pokazuje mu to jeszcze raz, obiasniajac co to robi itp Po czym Pan od czesci, wraca do komputera, i nie moze znalezc, ale walczy
kolejne 10 min
Woła mnie Pan od czesci
- słuchaj to, to
ja
- nie wyglada mi ze to to bo tam nie ma uszczelki, poza tym to wyglada jak potencjometr
Pan od czesci
- ok poczekaj pojde po mechanika, niech on zobaczy
ja
- ok
Mija okolo 15 min
Przychodzi mechanik ( pod krawatem ?! ) ,idziemy we trzech do auta, podnosze maske , ( nic nie mówie ) mechanik szuka przepusnicy od strony rozrzadu (Q&%^$%) wkoncu ...
Ja
- No TU to jest - ( pokazuje palcem, i nic nie mówe )
Mechanik
- a tak własnie,hmmmmm, tak to bedzie to, co na rysunku techniczym
Ja
- jestes pewien ? moge ci to wykrecic teraz, tam nie ma zadniej uszczelki
Mechanik
- nie, nie trzeba to napewno to
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Wracamy do biura facet mi to pokazuje, ja mówie ze to tak nie wyglada, oni mowia ze to komplet, dlatego ta uszelka
Ja
-wiec ile to kosztuje i na kiedy bedzie ( tak tylko spytałem )
Pan od czesci
-168 funtów( chyba ) , ale nie ma w zadnym magazynie wiec pewnie ( jak bede miał szczescie ) przyjdzie za 3 tygodnie
WYSZEDŁEM SZYBKIM KROKIEM skoro oni dokładnie nie sa pewni, to po co czekac 3 tyg
--------------------------------------------------------------------------
Podjechałem jeszcze do sklepu z czesciami, ale ta sama gadka, odpowiedz: Tylko serwis
Dobra postanowiłem ze pojade do mojego mechanika ( pomyslałem ok niech mnie skasuje z 300F ale zrobi )
Mój mechnik, powiedział ze: no rzeczywiście wyglada to na krokowy ( HURRRA WIE CO TO JEST ) , ale najpierw musi zrobic diagnostyke, aby sie upewnic ( dobra rozmumiem ) no i ze on mi tego z nieba nie sprowadzi, i po krokowy bedzie musiał jechac do serwisu
Dałem sobie spokój
obleciałem szroty, nie ma !! ( nie ma nawet carismy GDI ) Dwóch kolegów było w polsce na urlopach, polatało po szrotach, nie ma. W jedym sklepie z czeciami, pan powiedział ze byc moze za kilka tygodni bedzie
Tak sie złozyło ze kolega z pod londynu do mnie dzwonił, naswietliłem mu sytuacje, on nie uwierzył, powiedział ze ma tam,super sklep,do jego opla wszystko tam kupował i ze zaraz pojedzie zapytac, oczywiscie wiec pojechał do Mitsubishi Dzwoni do mnie i mówi. " Słuchaj oni wogóle nie wiedza co to jest."Znalezli mu 2 czesci jedna 200F druga 500F na za 3-4 tygodnie i jeszcze pan go oswiecił ze jak zamówi ! to juz musi kupic
No to tak miej wiecej wyglada sprawa tak małej usterki pojazdu
Pytanie. Jak wy sobie radzicie z Miskami,bo ja wogóle nie mam pomysłu jak to załatwic, narazie czekam na przpustnice od silnika 1.6 i bede próbował przekładac krokowy poza tym nie mam planu
ps to chyba najdłuzszy post w moim zyciu