silnik CC

Widzisz posty znalezione dla hasła: silnik CC





Temat: Trwałość tłumika i amortyzatorów
niknejm napisał:

> andre_234 napisał:
>
> > Po jakim czasie lub po ilu kilometrach wymienialiście elementy układu
> > wydechowego?
>
> Po 5 latach tylny tłumik (a właściwie rura tuż przed nim) poszedł, załatałem,
> całość wymieniłem po 6 latach dla świętego spokoju raczej niż z konieczności.

Ja tez wymieniam calosc - tzn. dwa tlumiki :-) Trzeci element to "dwururka",
blisko silnika, wiec nic sie jej nie dzieje. Jezdze sporo (20kkm po miescie
rocznie) i tlumiki wytrzymuja 4-5 lat - wlasciwie oba padaja w podobnym czasie.
W chwili obecnej tylny jest w srodku "wydmuchany" (potrzasajac nim slychac ze
cos tam szelesci), ale o dziwo wcale nie jest glosniejszy. Za to juz mi sie
urwal wieszak tlumika - przyspawany.
Wlasciwie to w samochodzie, ktory jezdzi, najczestsza przyczyna uszkodzenia nie
jest dziura w tlumiku, ale wlasnie urwanie wieszaka, pekniecie na zgrzewie albo
w miejscu wejscia rury wydechowej do puszki tlumika.

> Uwaga: auta mało jeżdżone maja zwykle mocno skorodowany układ wydechowy!

Dokladnie tak - spaliny sie skraplaja w niedogrzanym wydechu i korozja gotowa.
Poza tym silnik niedogrzany ma spaliny o innym skladzie - bardziej agresywne.

>
> > W mojej Fabii po 55 tys coś się chyba dzieje bo jakby ciut głośniej słycha
> ć
> > silnik.
>
> No to obejrzyj dokładnie autko pod spodem, coby nie zgubić tłumika w czasie
> jazdy :-) Poziom oleju OK? Silnik się nie grzeje? Luz zaworowy (nie wiem, czy
> masz hydrauliczne kasowanie luzów) OK?
> Mi pękła rura tuż przed tłumikiem końcowym, jak akurat miałem ponad
8000obr/min

Kiedys pisalem na starym forum jakie wrazenie robila mala dziurka z powodu
urwanego wieszaka tlumika. Ludzie sie ogladali co najmniej jakby jechalo Subaru
Impreza :-)))

>
> na obrotomierzu. 'Straszliwy ryk rajdówki' spowodował, że wszyscy umykali na
> bok :-) A ja poczułem sie jak burak i to pastewny :-)
>
> > Co do amortyzatorów to nie zauważam żadnych zmian.
>
> I nie dziwota, zazwyczaj przeżywają do 100-120kkm, chyba, że masz Monroe
> (potrafią paść po 10-20kkm).
> I nie wierz w pomiar na szarpakach, one przy 200kkm przebiegu i
> odczuwalnej 'śmierci' amorków (to czuć, samochód źle się prowadzi) wykazują,
że
>
> wszystko jest OK, przynajmniej w Hondach.

Zgadza sie-nie tylko w Hondach tak jest. Sam sie dziwie po jaka cholere te
szarpaki i testery amortyzatorow, skoro sa nieskuteczne. Szarpak nie wykryl mi
luzu, ktory stwierdzilem szarpiac rekoma, a amortyzatory byly w swietnym
stanie, tyle ze na deszczu jezdzilem jakbym mial 300KM naped na tyl :)))

> Po 120kkm, najdalej (choć nie radzę) po 160kkm amorki należy bezwzglednie
> wymienić.

No i znowu sie zgodze - to graniczny przebieg na polskich drogach.
Sa samochodoy (np. CC, Sc), ktore maja wade konstrukcyjna i amortyzatory
wytrzymuja snmieszne przebiegi (czasem ponizej 10kkm)

>
> Pzdr
> Niknejm






Temat: Okrutna prawda - większy zawsze wygrywa

> Gdzie u mnie widzisz demagogię?

juz pokazuje...

> a strefa zgniotu jest TYLKO o np. 15% dłuższa, a możliwość pochłonięcia
> energii TYLKO o 15% większa, a odległość głowy kierowcy od ramy przedniej
> szyby TYLKO o 15%... i tak można by długo

Akurat w tym miejscu mamy czystej wody demagogie... czy zdajesz sobie sprawe
gdzie jest ukryte te dodatkowe 15% procent masy w aucie wiekszym? o starszej
konstrukcji i o roztawie osi wiekszym o 26 mm? jak sadzisz dlaczego do astmy
wsadza sie praktycznie te same silniki co do vectry? co oznacza wiekszy roztaw
osi? czy moze kabine pasazerska przesuwa sie do tylu zeby uzyskac wieksza
strefe zgniotu? czy przypadkiem wieksze samochody z definicji nie sa od razu
lepiej wyposazone? czy to wyposazenie czasem cos nie wazy? czy podawana masa
wlasna astmy to nie jest czasem waga tzw golasa a wectry bez abs sie nie kupi?
15% masy wiecej wlasnie nie oznacza ze strefa zgniotu jest mniejsza o 15% tylko
tyl jest dluzszy o 15%
twierdzenie ze strafa zgniotu w aucie o roztawie osi wiekszym o 26 mm jest 15%
wieksza jest dla mnie naciagana

> ILOSC pasażerów (a dokładniej masa ładunku wewnątrz samochodu) działa
> wyłącznie na niekorzyść tego samochodu i jego pasazerów(strefa zgniotu musi
> pochłonąć większą energię), korzystnie działa masa KONSTRUKCJI samochodu bo
> może tę energię przyjąć, warto tak elementarne rzeczy rozumieć

no i wlasnie o tym mowie! auta o roznicy w roztawie osi 26mm czyli 1,2%!!!
roztawu osi to jest po prostu nic, i nie przeklada sie to praktycznie na mase
konstrukcji nosnych auta
Wieksze auto to wieksze kola, opony, dluzszy uklad wydechowy, dluzsze kable,
dluzszy bagaznik itd itp
dodatkowo sama roznica w dlugosci bezwzglednej auta przy astmie sedan 4252mm do
ok 4477mm vectry kombi to roznica ok 4%...
gdzie masz wiec te swoje 15% roznicy stref zgniotu? przestrzeni na glowe i
reszte ciala?

> > Nie znajac przebiegu wypadku wysnol teze ze te 15% roznicy masy kosztowalo

> Vectrą skończy się śmiercią pasażerów Astry i lekkimi potłuczeniami pasażerów
> Vectry, ale na Boga daje większą szansę przeżycia pasażerom Vectry w
> porównywalnych warunkach, prędkości itp.
> Przynajmniej "ja rozumiem to w taki sposob":)

a ja wlasnie sie z tym nie zgadzam, poniewaz smiem twierdzic ze roznica
wynikajaca z tzw. przynaleznosci do roznych klas tych 2 aut jest tak naciagana
ze to czy jade astma czy vektra nie ma wiekszego znaczenia przy wypadku tych
aut, po prostu te auta technicznie sa bardzo blisko siebie (wymiary, masy,
rozwiazania bezpieczenstwa itp) przestaje to miec praktyczne znaczenie a
istotne znaczenie maja warunki wypadku (wystarczyloby ze pasazerowie astmy
mieliby zapiete pasy, a ich nie mieli np i cala dyskusja nie miala by
miejsca... cholera i ciagle dywagacje co by bylo gdyby itd itp) wg mnie nie ma
o czym dyskutowac, bo nie znamy warunkow...

> A kto jest naprawdę zwolennikiem tezy, że nie ma zależności między wielkością
> samochodu a poziomem bezpieczeństwa, powinien jeździć samochodem nie większym
> niż CC i zgłosić swoją kandydaturę (in spe) do nagrody Darwina.

zaleznosc jest i nie neguje tego, lecz nie tak lopatologicznie prosta jak to
probuje udowodnic Greenblack!
i dlaczego zaraz CC? jezdzac astma nie mialbym na pewno poczucia ze zaraz zgine
zmiazdzony przez potwora i wladce szos vektre...

> Życzę bezwypadkowej jazdy.
> Pzdr.
> Gal

czego Tobie i sobie rowniez zycze
a co tam mam dzis gest! Greenblack zyczenia rowniez dla Ciebie:-)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl



  • Strona 3 z 3 • Znaleziono 218 rezultatów • 1, 2, 3