silnik TD a TDI

Widzisz posty znalezione dla hasła: silnik TD a TDI





Temat: Pytanie o Volkswagena T-4


Mam pytanie do użytkowników Volkswagena T-4 - planuję kupno takowego
samochodu. Chciałem kupić wersję 2.4 D, jednak usłyszałem, że podobno lepsza
jest (mimo, że słabsza) wersja 1.9 D (TD), ponieważ jest, rzekomo, bardziej
niezawodna. Co wy o tym sądzicie ? Bardzo mi zależy na odpowiedzi. Z góry
dziękuję.


Jestem uzytkownikiem tych samochodow od kilku lat.
Moja rada jest taka - jezeli planujesz jezdzic w wiekszosci po miescie
to kup
1.9 TD.
Ale jezeli w trasy to zdecydowanie polecam 2.4D. Awaryjnosc bardzo
niewielka
(oczywiscie przy odpowiedniej eksploatacji), bardzo elastyczne
przelozenia, duza
ekonomia uzytkowania.
Silnik bardzo prosty w obsludze i pomimo,ze nie ma za duzo koni to na
trasie
radzi sobie doskonale.
1.9 TD natomiast jest fajny w miescie. Dobre przyspieszenie pozwala
sprawnie
poruszac sie po zatloczonych ulicach. Na trase jest za slaby i latwo go
zajezdzic.
Oczywiscie najlepiej,zebys kupil 2.5 TDI,ale to juz troche inny
przedzial
cenowy,zreszta o takim nie wspominales.
Pozdrawiam

Piotr







Temat: co kupic za 20 tys pilne!
Honda Concerto

Moc 90 KM starcza w zupelnosci, silnik jest elastyczny, a na trasie pali
6-7l100. Oczywiscie przy spokojnej jezdzie tj. ok.90 kmh. Nie ma problemu,
ktory istnieje przy niemieckich autach, ze kupuje sie rozbitka niewiadomego
pochodzenia. Wiekszosc Hond jest kupiona w salonach i serwiosowana.

Pozdrowienia, Konrad


pali 4,8 - 5,0 (jakbyś nie jeżdził , w zasadzie trudno tym jeżdzić
nieekonomicznie )  , szwagier miał , jeżdziłem tym , ma kopa , bezpieczne
zawieszenie (chyba najlepsze w tym segmencie - twarde ale pewne zwłaszcza
w
zimie ) , części zamienne full , dużo zamienników na naszym rynku.

Piotr

| (rok prod. , silniki i 90% mercedesów jest w Polsce z taksówki, tylko
| przemalowanych), lepiej kup jakiegoś małego diesla typu Golf III D, Audi
80
| 1.9 TDI, Ople astra 1.7 TD lub cos podobnego będą to samochody o dużo
| młodsze niż Mercedes i części są tańsze i dużo bardziej dostępne od
| Mercedesa.

| --
| Pozdrawiam

| Marcin Frątczak
| <<--Prusak--|
| <<--Morphs--|

| GG:112549

| Registered Linux user: 197495

| www.opelgsi.prv.pl - moja strona o Oplu GSi

| Witam
| Mam pytanie co kupic do 20-22 tys zł, chce jezdzic duzo wiec mysle o
D,TDI
| albo
| ew Benzyna z pozniejsza przerobka na gaz.
| Czy da sie cos kupic konkretnego nie zajezdzonego i w miare sie
| zbierajacego?
| Czy oferowane mercedesy 190 1,8 maja jakis sens?

| Pozdrawiam

| --
| Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl








Temat: volvo 440 1.9 1995 td brak utrzymania się na obrotach
Panowie mam problem tego typu że podczas jazdy gdy dojeżdżam do skrzyżowania wysprzęglam silnik czasami auto gasnie a wiele razy jest tak że obroty spadną do chyba 600 i sie sam jeszcze odrartuje i wyzbiera strasznie jest to uciążliwe dodam do tego że pompa była u pompmena na maszynie powiedział ze wszystko gra . Dziś otworzyłem maskę i zrobiłem mu kilkakrotnie przegazuwę i co zauwazyłem ze silnik podczas gdy wchodzi na obroty jak by to powiedziec nie wchodzi równo tylko sie "siepie" troche jakby "przerywa" ale gdy juz dojedzie za 3 tys obrotów chodzi ładnie i co lepsze nic nie kopci ani gram!!!!!! no troszke tylko na czarna ale jak juz sie przyfuluje na maximum. kurde tam przy pompie są jakieś kable i gościu od pompy mówi ze one sa tam nie potrzebne jest to pompa lucasa mechaniczna volvo z 1995 natomiast dzwoniłem do innego faceta mówi ze jest tam taki zawór i przy przekręceniu zapłonu ma delikatnie zabuczec no nic nie słychać. Więc wykręciłem ten zawór podłączyłem normalnie do aku + - 12v jest sprawny ten cycek co jest w zaworze wyszedł do góry ale napięcia jak wpiołem miernik na tym złączu co idzie do tej cewki nie ma? nie wiem juz sam poprostu nie ma fachowca co by mi to zorbił porządnie w okolicach krakowa co podjeżdzam to mi mówią że oni TDI VW innych nie robia:( Prosiłbym o namiar numer telefonu do jakiegoś konkrentnego fachowca moze z okolic KRAKOWA. zawiodłem sie troche na tym modelu:( wszyscy mi odradzali kupno tego auta no ale mam dopiero 20 lat takze człowiek na błedach sie uczy



Temat: [V40 tdi 2003] Dziwne dżwięki silnika
Witam od tygodnia posiadam v40 2003 1.9 td 115 autko fajnie chodzi wszystko ok przyspiesza jest fajnie ale mam jedno ale . Na luzie gdy dodaje gazu tego nie słychac ale jak jade to przy ok 1,7 do 2,5 tys obrotów cos terkocze jakby. Nie mam pojecia co to moze byc POMOCY strasznie mnie to deneruje . Znajowy twierdzi ze tak ten silnik ma ale czy na pewno?

Edit by Diverek
Zmiana tematu i przeniesienie do właściwego działu
_tytuł



Temat: wielka niwiadoma a TDI 160KUCY
HEJ POMÓŻCIE CZY BĘDZIE PASOWAŁ SILNIK OD GOLFA 5 TDI 150KUCY ROK 2005 DO MOJEJ IBIZY .CZY DA SIĘ TO ZGRAĆ CZY JEST SPORO ZABAWY I MODYFIKACJI TAKICH JAK ZE NIE BĘDZIE PASOWAŁ NA ŁAPY PÓL OSKI ZA DŁUGIE I TAK DALEJ INSTALACJA I CALA RESZTA PODZESPOŁÓW.CHCE TO ZAPAKOWAĆ DO IBIZY 19 TD Z 96ROKU



Temat: Range Rover 2.5 DT z 1998 - opinie o aucie i silniku.


2,5 TD czyli czterocylindrowy VM. Omijać z daleka bardzo szerokim łukiem.
W innym "obozie 4x4" (Jeep) jest to (razem z jego wersją 5-cio cylindrową
o pojemności 3.1 l) najbardziej znienawidzony, odradzany i opluwany
silnik, jaki tylko był wkładany do tych aut i już tylko z tego powodu
warto dać sobie spokój z tym samochodem.


A tu trochę konkretów:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=46

Pozdrawiam,
Piotr.





Temat: O diselku mowa... a on zre i zre !!!
co ten magnetyzer daje w dislu??
NIe chce mi sie wiezyc ze spalanie zeszlo o 0.5l...ale moze jednak...
Mariusz


Witam
hmm w sumie duzo ..
ja mam tdi i pali mi tak ciut powyzej 5,5
ale kuzyn ma td i na takiej mieszanej trasie 6,5 to regola ..

wiec faktycznie trosze ci przesadza ze spalaniem ..
zanim zainwestujesz proponuje kilka tysiecy km zrobic dolewajac dobry srodek
czyszczay do paliwa moze pomoze wtryskiwaczom i np magetyzer na dolot paliwa
tylko nie koniecznie za kilka stow - wystarczy taki za 80 z? ..

pojezdzisz zobaczysz czy pomoze
ja po zalozeniu magnetyzera widze spadek o 0,5 litra
przy w miare ostrej jezdzie w miesice i na trasie 120-140 srednia 5,5

( a silnik ma 200 tysiecy )

rafal

| Kochani,

|  czy zuzyte koncowki wtryskiwaczy w moim Golfie III 1.9 TD moga dawac
takie
| objawy:

| a) Zuzycie paliwa w okolicach 7-8 litr/100 km
| b) spadek mocy
| c) dymienie czarnym dymem jak sie da "gazu" (na wysokich obrotach)

| Czy moga byc inne przyczyny. Poza tym mam dziwny objach. Na zimno samochod
| ma 900 obr/min n ajalowym biegu. Po nagrzaniu obroty biegu jalowego
| wzrastaja do 1100-1200 obr/min. Co moze byc przyczyna.

| THX za wsje odpwiedzi !

| --
| Simonto
| www.simonto.republika.pl






Temat: O diselku mowa... a on zre i zre !!!
Witam
hmm w sumie duzo ..
ja mam tdi i pali mi tak ciut powyzej 5,5
ale kuzyn ma td i na takiej mieszanej trasie 6,5 to regola ..

wiec faktycznie trosze ci przesadza ze spalaniem ..
zanim zainwestujesz proponuje kilka tysiecy km zrobic dolewajac dobry srodek
czyszczay do paliwa moze pomoze wtryskiwaczom i np magetyzer na dolot paliwa
tylko nie koniecznie za kilka stow - wystarczy taki za 80 zł ..

pojezdzisz zobaczysz czy pomoze
ja po zalozeniu magnetyzera widze spadek o 0,5 litra
przy w miare ostrej jezdzie w miesice i na trasie 120-140 srednia 5,5

( a silnik ma 200 tysiecy )

rafal





Kochani,

 czy zuzyte koncowki wtryskiwaczy w moim Golfie III 1.9 TD moga dawac
takie
objawy:

a) Zuzycie paliwa w okolicach 7-8 litr/100 km
b) spadek mocy
c) dymienie czarnym dymem jak sie da "gazu" (na wysokich obrotach)

Czy moga byc inne przyczyny. Poza tym mam dziwny objach. Na zimno samochod
ma 900 obr/min n ajalowym biegu. Po nagrzaniu obroty biegu jalowego
wzrastaja do 1100-1200 obr/min. Co moze byc przyczyna.

THX za wsje odpwiedzi !

--
Simonto
www.simonto.republika.pl






Temat: BMW 2.5 TDI automat-za małe wolne obroty
Nie podłączałem tego auta jeszcze do diagnozera ale w najbliższym czasie klient przyjedzie w tym celu. Silnik na wolnych obrotach osiąga tylko ok 600 obr/min bez względu na temperaturę i inne warunki. Gdyby nie ta automatyczna skrzynia to nie stanowilo by to większego problemu bo na wolnych obrotach gdy włącza się pozycję do jazdy lub wsteczny to silnik czasem gaśnie. W zakresie wyższych obrotów czy w czasie jazdy wszystko jest ok tylko te za małe wolne obroty. Dokładnie nie wiem jaki to model, ale pewnie seria 5-E34, rocznik 95, 6-cylindrowy, TD albo TDS. Posiada elektroniczny nastawnik dawki paliwa i może to jego wina choć żadnego falowania obrotów nie ma. Słyszałem też że przyczyną może być zużycie się sekcji pompy wtryskowej i ewentualnie za pomocą diagnozera można by było zwiększyć dawkę paliwa by te wolne obroty trochę podnieść (posiadam CDIF/2). A może wystarczy poluzować śróby nastawnika i go przesunąć by zwiększyć dawkę? Proszę o podpowiedzi jak podnieść te obroty bez regeneracji lub wymiany całej pompy wtryskowej.



Temat: wymiana silnika


Moze ktos z was orientuje sie czy dalo by sie wymienic silnik 1.4 diesel w
polo na 1.6 TD. Jezeli tak to jak wygladała by sprawa ciegien, osprzetu,
podlaczenia do skrzyni, mocowania w masce. No i wreszcie cenowo jak by to
wygladalo.


A dlaczego chcesz to robić?
1.4 (rozumiem że ten nowy) TDI na starego 1.6?
No co ty.........?





Temat: Diesel z UE
W zeszlym tygodniu znajomy przyprowadzil Vento z 93 roku 1.9 TD za 900 EUR -
lacznie wynioslo go wszystko z rejestracjami i ubezpieczeniami ok. 13000
PLN. Polecam VW bo czesci sa tanie i prosty jest w budowie - jak sie chce to
mozna wszystko samemu wymienic. No ale ogolnie to ja preferuje audi 100 C4
2.5 TDI - piekne i mocne auta nie do zajechania. Pzdr.


Witam !

Senior przymierza sie do zakupu diesla, ale oczywiście zawsze jest dylemat
jakiego !
Co byście polecili ? jaki silnik ? jaka marka ? itd

Pod uwagę wstępnie brane są:
- Toyota Corolla (ponoć japońce są niezgorsze)
- VV Passat
- inny ?!

Silnik max poj. 2,0

Cena około  15 tyś. - oczywiście jest człowiek który za uczciwe pieniądze
sprowadzi więc myślę, że i rocznik całkiem całkiem może być brany pod
uwagę.

Chętnie poczytam wszelkie opinie osób posiadających, mających
doświadczenia
...

pozdro i thx z górki Piotr






Temat: Różnice w TD a TDS - jaki silnik wybrać
Witam wszystkich forumowiczów. Noszę się z zamiarem kupna BaWarki serii 3 e36. Samochód ten ma dla mnie posiadać 2 cechy: silniczek dieselka i klimatyzacje. I teraz moje pytanie. Rozglądam się już jakiś czas za takim autkiem i chcę kupić wersję 325. Tylko widzę że są wersje TD i TDS a czasem nawet i TDI - powiedzcie czym one się różnią i który silniczek byście polecali - niekoniecznie w wersji 2,5l. Liczę na waszą fachową radę



Temat: Oktavka 1.9TDI i Ekodiesel


Witam
Mam pytanie, czy Oktavia 1.9 TDI mozna jezdzic na paliwie EKODIESEL ???
Czy moga wyniknac z tego jakies problemy ?
Autko jest z 2001 roku i ma silnik 90KM.


Witam,
Swoim TD (nieco starszy od Twojego auta) jeżdze okrągły rok praktycznie
tylko na EKODIESEL z Orlenu. No, małe wyjątki na trasie i troche
eksperymantów na samym początku mojej eksploatacji tego auta. Nie mam
żadnych problemów. Co więcej mogę śmiało powiedzieć, że to jest najlepszy
olej napędowy w mojej okolicy (Legnica). Żadnych problemów nawet przy
ostatnich temperaturach poniżej -20 stopni. Inna sprawa, to że tankuje na
stacji, która istnieje od roku więc sprzęt, zborniki nie są na pewno
zanieczyszczone.

Pozdrawiam
Markus
(czerwone Mondeo TD)

Ps. Hehe, dzisiaj własnie mija dokładnie roczek jak jeżdze tym autem :-)
właśnie byłem u agenta odnowić ubezpieczenie, troche mnie z kasy ogołocił
:-( no ale... nie ma nic z darmo...





Temat: [v40 tdi 98] Świeci się kontrol LAMBDA po wymianie rozrządu
Witam wszystkich. Od tygodnia jestem wlascicielem v40 dt intercooler 98 rok.
Przesiadlem sie z Fiata Bravo td '98 i moze nie bede pisal o roznicach co by nie pograzyc wlochow w rozpaczy
Jak to w moim zwyczaju zaczolem od wymiany poskow, olejow i plynow. Przy wymianie paska rozrzadu, ktory ustawilismy prawidlowo na wszystkich znakach (przy demontarzu starego, kolo pompy bylo przestawione o 6 zebow do malowanych przez kogos farba znakow)
Silnik zapalil "od kopa" ale nie gasnie kontrolka LAMBDA. Czy ktos moze mi podpowiedziec dlaczego? Czy to oznacza zle zalozony pasek?
Wyczytalem na forum jak zgasic ta kontrolke ale chcialbym sie upewnic czy to wystarczy czy tez musze poszukac przyczyny jej zapalenia sia.

Poniewaz to jest moje 1-sze forum to prosze mi wybaczyc wszystkie gafy i bledy
-mysle, ze z czsem bedzie znacznie lepiej -obiecuje

Pozdrawiam
Kris

Edit by Diverek
Zmiana tytułu



Temat: Pytanie o Volkswagena T-4
silnik 1.9 jest mocno wyzylowany, za maly do takiego samochodu, kup wiekszy i
najlepiej tdi

MAciej


Mam pytanie do użytkowników Volkswagena T-4 - planuję kupno takowego
samochodu. Chciałem kupić wersję 2.4 D, jednak usłyszałem, że podobno lepsza
jest (mimo, że słabsza) wersja 1.9 D (TD), ponieważ jest, rzekomo, bardziej
niezawodna. Co wy o tym sądzicie ? Bardzo mi zależy na odpowiedzi. Z góry
dziękuję.






Temat: 100 AVANT 2,5 TD?
Przymierzam się do zmiany auta za pare miesiecy, podoba mi się audi 100 2,5 TDI (93/94 r.)... zastanawia mnie jedno, czy taki silnik po 280 tys. kilometrow bedzie jeszcze się dlugo sprawowal, w jakim stanie jest turbina przy takim przebiegu?? poza tym interesuja mnie ceny i dostepnosc czesc do tego modelu?? A moze wybrac benzynowy z opcja gazu?? moze ktos mi coś poradzi,,,, pozdrawiam



Temat: GENIALNY SILNIK 2,5 TD
GENIALNY SILNIK 2,5 TD

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=249



Temat: [B4 1.9TDI]Czy TDi to dobry silnik?
Witam
Mam Audi B4 2.0 16V B+G
Zastanawiam się nad zmianą na B4 TDi.
Czy TDi to dobra konstrukcja i czym sie różni od TD?
Proszę o rady
Pozdrawiam



Temat: Pytanie o wal korbowy Golf MK3 1.9 TD
Szukam walu do golfa MK3 1.9 TD silnik AAZ
znalazlem od silnika TDI 1Z
poza przykrecona tarcza czyjnika polozenia walu niczym sie nie roznia
tak mi sie wydaje
Czy bedzie pasowal



Temat: Jaki silnik najlepiej do passata B2
Silniki 1.6D/TD warte są od500 do 1000zł i to tylko te dobre.A taki passat co stoi dwa lat z niewiadomym silnikiem jest warty tyle co waży.TDI to wyższa szkoła jazdy,zrobiłem dwa razy TD na TDI ale tu trzeba mieć całe auto na SWAP-a,sam silnik nie wystarczy.



Temat: pytanie o oznaczenia silnika
Witam, mam pytanie gdzie mozna odczytac oznaczenie silnika, mam niby silnik 1Z, ale nie ma nic z tego napisy na naklejce zaraz przy lampie pod maska.... tam gdzie sa podane wagi... i czy np silnik td wychodzil po 94 roku czy wtedy juz tylko TDI?



Temat: Pytanie do posiadaczy V40 TDI
Czy na tylnej burcie pomimo to ze silnik jest TDI to naklejony jest chromowany napis TD ??? Z
ciekawości az wczoraj szukałem w karcie pojazdu i mam TDI 66kw. A jak u was jest ?? Czy VOLVO nie naklejał znaczka TDI ???

POZDRO ALL



Temat: Temperatura silnika
Dla ścisłości to ten silnik nie jest TDi, tylko zwykły TD. Nie było czegoś takiego jak 1,6 TDi.



Temat: [80 B3]1.6 tdi czy 1.9 d
witam mam pytanie który silnik ma lepsze osiagi 1.9D czy 1.6TDi miałem kiedys silnik 16TD i wolał bym 1.9 D ale co z tym 1.6TDI jest jakas ruznica w mocy pomiedzy TD a TDi"? jesli moza porsic jakies dane techniczne...



Temat: Temperatura silnika

Dla ścisłości to ten silnik nie jest TDi, tylko zwykły TD. Nie było czegoś takiego jak 1,6 TDi.

Bylo w Golfach 2 GTD fakt faktem ze nazwali to normalnie 1.6TD ale IC tam byl seryjnie



Temat: [kupię] silnik 1.9 sdi/tdi 1.6 d/td
Potrzebuje silnik do starego transportera rocznik chyba '86, obecnie jest tam 1.6d ale ponoc nawet 1.9 tdi do niego podchodzi, jesli ktos ma na zbyciu lub bedzie mial za jakis czas ktorys z diesli 1.6 lub 1.9 vw to prosze o kontakt



Temat: 1.9 td
mam pytanie, przy silniku od strony podszybia jest taki "element" do którego ida podcisnienia i wtyczka na 2 kable.do czego on słuzy?silnik 1.9 tdi.obok zbiorniczka z płynem od wspomagania.



Temat: Mam pytanko?
bez bardzo duzych modyfikacji sie nie da. silnik td mozna zamienic na d i odwrotnie a tdi tylko na sdi bo sa sterowane przez komputer. i to jest wsumie najwieksza roznica. a w d i td jest sprzeglo hydrauliczne bo tez chyba nie



Temat: BMW 525 JAKI SILNIK CHODZI O DIEESLA????ROK 99-2002
chce kupić BMW 525 napewno w dizelku tylko potrzebuje pomocy jaki silnik wybrac ?zwykły d czy tds czy td czy tez tdi?? samochod rok od 99do 2002.ile one palą wogole?prosze o pomoc porade co wybrac?



Temat: diesel 620
witam ponownie
jeszcze jedno pytanko
jaka jest różnica między silnikiem w roverze 620 /z 1997/ silnik td od sdi
lub tdi
pozdrowienia



Temat: Co sadzicie o nowoczesnych dieslach?
nowoczesne dizkle sa spoko sa ekonomiczne i dynamiczne mniejszy silnik nowego dizla jest leprzy szybszy i zrywniejszy niz wiekszy slinik starego dizla ale stare dizle tez niesa az takie zła ale jak juz to TD lub TDI ;P



Temat: Mam pytanko?
Witam . Można do venciaka 1.9 td wstawić silnik 1.9 TDI. Za odpowiedzi dzięki..



Temat: stukanie, pukanie, traktor ???
silnik TD jest od renowki 19 one tak pracują troche jak traktorek tak ze wszystko jest ok
w UK miałem renowke 19 z 96 roku i właśnie tak pracowął silniczek,super spalanie
TDI ma inną prace ,przyzwyczaisz się
pozdrawiam



Temat: 1,8T po 180 tyś
BioBogon, To nie bylo TDI, nie mylcie pojec.

To byl Toledo rocznik 91-92 i to byl silnik TD z intercoolerem. Cos takiego mialo oznaczenie np w Golfie AAZ i mialo zawrotna moc 75KM.



Temat: Ktokolwiek widział... kto kolwiek wie... Poprawiono
Mam silnik TD interculer 90 KM to chyba mogłem napisać sobie TDi,




Temat: Seat Ibiza Diesel czy Ford Escort Diesel?
Myslę, że w Fordzie bardzo dobrze spisuje sie 1,8 TD



tylko jedno
Ibiza ma silnik TDI od VW i to mysle wystarczy dla kogos kto chce jezdzic
a
nie stac.
A ford nie ma zadnego dobrego diesla - wszystkie stare i kiepskie.






Temat: [r 825 SD "93r.] poduszka pod silnik (olejowa)
Witam
mam pytanko czy poduszka pod silnik (olejowa) od Roverka 600 2,0 TDI pasowała by do mego Roverka 2.5 TD a Może ma ktoś na zbyciu do Rovera 825SD '93r.?? pozdr.



Temat: Skoda Oktavia

    To ten sam silnik co w AUDI A3 1.9 TDI.



| Sslyszeliscie moze o nowym silniku w Pasacie  1.9 td ok 90KM i ponizej 4l
ON
110KM






Temat: Audi 100 2.5 TDI c4 Zużycie paliwa?
Witam
Chcę się przesiąść z Paska 1.9 TD na Audi 100 2,5 TDI. Ile on pali czy
ktoś ma doświadczemia. Jak ten silnik się sprawuje.




Temat: roznica TDI a TD (lamer)


| Pytnie naiwne, ale nie moglem znalesc a google.
| Jaka jest roznica (konstrukcyjnie) miedzy silnikiem TDI a TD?
Temat na grupie popularny wiec widocznie twoje google klamie.


Nie tyle klamie, ile znalazlo wszystko gdzie kolwiek w nazwie bylo TDI
a nadmiar odpowiedzi to to samo co brak odpowiedzi.


| No ale qrcze ... przeciez w kazdym Dieslu paliwo jest wtryskiwane
| bezposrednio
| do cylindra w gornym polozeniu tloka przy max cisnieniu. To jest istota
| pracy
| Diesla.

NIE. Starsze diesle mialy wtrysk posredni teraz bezposredni.


To w czym jest ta roznica?
Sorry, ale rozbieralem silnik Ford Granada z `81 (konstrukcyjnie pewnie z
poczatku lat 70`tych) to pod wtryskiwaczem bylo widac denko tloka.
Czyli wtrysk byl do cylindra.


Podobnie z silnikami
benzynowymi uwazasz, ze wszystkie maja wtrysk bezposredni a jedynie
marketingowcy sie obudzili??


Mylisz pojecia. To nie ma nic do rzeczy.
W benzynie moment zaplonu jest inicjowany iskra,
zaplon w Dieslu momentem wtrysku paliwa do goracego powietrza w cylindrze i
samozaplon.


| Bo podobno w VW od jakiegos czasu zaczynaja robic "chinszczyzne"

Ke? Fakt do japoncow ludowym autom troche brakuje, ale to stwierdzenie chyba
"lekko" chybione.


Chiny i Japonia to rozne kraje i inna technologia.
Piszac "chinszczyzna" w przypadku VW mam na mysli obnizenie trwalosci, swojego
rodzaju "jednorazowy uzytek".
Wiele osob twierdzi, ze obecnie produkowane VW to juz nie ta trwalosc co kiedys.
Moj Golf II 1,8 ma 320 tys.km bez remontu i cisnienie w cylindrach oraz glowne
rzeczy OK. Pewien znajomy ma tez Golf II ale TD, 900 tys.km przebiegu - nigdy w
drodze nie stal, nic wiekszego sie nie sypnelo.

Panoramiczny





Temat: Nowy posiadacz
Mam takie pytanko ile wyciagneliscie predkosc na maxa waszymi octavkami
130hp? ,  bo ja mam 110hp i lecialem jak na razie 205km/h ,a moj znajomy
podobno wycisnal z takiego smaego silniczk 210 km/h ale tego nie widzialem
:/.


| Witam na grupie

| od piątku jestem szczęśliwym posiadaczem Skody Otavi (1,9TDI 130 KM
| Elegance).

Witam bliznacza ( prawie ) octavie :) ja mam ambienta +klimatronik ale tez
130KM TDi PD! ;)

| Jestem ciekaw waszych opinii na temat tych silników.

Ogolnie jesli chodzi o silnik to wiecej powiedziec powinni wlasiciele
Passatow ;)
Skoda dosc pozno wprowadzila ten silnik do swojej oferty i z tego co wiem
nie ciesza sie jakims ogromny zainteresowaniem ( z racji dosc wysokiej
ceny). Lepiej sprzedaja sie 110KM.
Silnik nie klekocze tak jak stare TD ale cichutki tez nie jest ale to moze
sie zmienic po wymianie oleju po ok 2,5-3 tys km.
BTW: nie daj sie nabic w butelke, w ASO Skody czesto nie rozrozniaja
silnikow TDi od TDi PD i leja taki sam olej.

505.01 i tylko taki. ( Np Castrol 505.01 5W40)- tak sie nazywa) 5l
kosztuje
ok 240l, drugi dobry olej to Castrol LongLife II ( tez 505.01) ale to do
samochodow z dlugim okresem miedzy przegladami.Nie zgadzaj sie na zalanie
oleju z beczki ( Mobil 1 5W50 lub 0W40)
Widzialem ze niektore ASO leja jakies wynalazki typu ARAL i do tego
jeszcze
wciskaja kit ze to polecony olej ze SAP.

| Moje osobiste odczucie jest na razie bardzo pozytywne - przesiadłem się
z
| Fiata Brava 105 JTD, różnica w przyspieszeniu jest baaaaaardzo wyraźna,
| natomiast z minusów zauważam znaczący wzrost głośności pracy silnika
powyżej
| 2000 obrotów - czego w Bravce nie stwierdzałem. Zachowanie auta na
drodze
| też miłe.

Moim poprzednim autkiem byla Honda Civic 3D 90KM i prawie mowiac
prowadzila
sie o niebo lepiej niz octavia.
Skoda ma twarde siedzenia a miekkie zawieszenie co daje niezdrowe uczucie
przy wiekszym wietrze z boku.

 Na razie na przejechane ok 300 km nie żałuję swojej decyzji zmiany
marki
| samochodu (przejście z Fiata na Skodę), czas zweryfikuje moje odczucia
...

oby do pierwszej wymiany oleju jezdzic z miare spokoje, nie przekraczac  4
tys obr. i nie katowac go za bardzo, a mysle ze sam silnik wytrzyma sporo,
gorzej z cala reszta :/
Oponie o ASO Skody  nie jest zachwycajace.

--
Mirosław Ziółek

GG: 3536283






Temat: Wasza opinia na temat Octavii II 2004 1.9 TDI 110KM - długie
Witam Wszystkie Forumowiczki i Forumowiczów,

Jestem tu zupełnie nowy, a nawet nie mam Octavii. Mocno zastanawiam się nad zakupem takowej. Tu właśnie zgłaszam się do Was z gorącą prośbą o wyrażenie waszych opinii na temat tego samochodu. Na początek krótki opis auta:

Skoda Octavia II (wersja liftback). Ambiente - cena 34 000,
osobowa, pierwsza rejestracja 12.10.2004, silnik: 1.9 TDI (110 KM), kolor: srebrny metalik, przebieg: 140.000km, BEZWYPADKOWY!!!
Wyposażenie: klimatyzacja półautomatyczna, elektryczne lusterka i szyby (przód i tył), regulowana kolumna kierownicy, regulowane położenie fotela kierowcy i pasażera, tylna kanapa dzielona asymetrycznie z otwieranym (na narty) podłokietnikiem, klimatyzowany schowek w podłokietniku kierowcy i w konsoli, halogeny przeciwmgielne, 2 poduszki powietrzne + poduszki boczne, ABS, ASR, radio z CD Philips (niestety niefabryczne, nie wygląda ładnie z uwagi na kształt konsoli) + 4 głośniki, centralny zamek z alarmem obsługiwany z kluczyka, ostatni przegląd przy 135.000 przebiegu, stan techniczny bez zastrzeżeń. Nie było poważniejszych napraw. Układ rozrządu wymieniono przy 90.000 przebiegu. Opony wymieniane w tym roku (PIRELLI). Serwisowany terminowo co 15 tys km.
Jedyna usterka to ślad po uderzeniu kamienia na pokrywie silnika.

Muszę podjąć szybko decyzję (do poniedziałku). Samochód jest sprzedawany z firmy, w której jeździł od nowości, więc przebieg w 100% autentyczny. Nie jestem wielkim znawcą samochodów, dlatego zwracam się do Was z tymi pytaniami, bo kto inny będzie mi mógł powiedzieć coś więcej na temat Octavii jak jej użytkownicy:

1. Czy przy takim przebiegu nie zaczyna się dziać coś złego w silniku?
2. Czy te silniki nie mają problemów z pękającymi głowicami (miałem przykre doświadczenie z innym TD)?
3. Jakie są słabe strony tego modelu, co najczęściej się w nim psuje, jakie są orientacyjne koszta napraw?
4. Generalnie czy ten samochód jest wart swojej ceny? W internecie jest bardzo mało ogłoszeń z tego rocznika z silnikiem TDI, więc ciężko mi to ocenić samemu.

Przeglądając forum widziałem, że silnik 1,9 TDI jest generalnie zachwalany jako dobry, ale bardzo mi zależy na wyrażeniu waszych wszysktich opinii.

Ufff to już koniec - przepraszam, że tak długo i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Paweł



Temat: Turbo w Golfie 1.6
nie wciskaj kitu!
jesli doklanie przeczytales pytanie to wiesz ze chodzi o golfa II
a wiec roczniki (84-92) no i nie bylo w tym aucie silnika diesla o
pojemnosci
1.9 litra..
a silnik 1.6 TDi mial moc 82 KM.
i prosze mi tu bez jaj, bo jak cos mowie to wiem co gadam, a jak nie masz
pojecia o temacie to sie nie odzywaj.


Seryjnie to wychodzily 1,6 D; 1,6 TD, 1,9 D; 1,9 TD i 1,9 TDi. Mylisz sie
piszac, ze wychodzily jaies 1,6 TDi... Jak wiadomo TDi to jak wiadomo


silnik

jesli chodzi o szczegoly to Golf mial jeszcze silnik 1.5D


Diesla z turbina i wtryskiem bezposrednim


to ty sie mylisz, Golf mial oznaczenie silnika 1.6 Turbo Diesel Intercooler,
wcale to nie oznacza wtrysku bezposredniego (co oczywiscie ma miejsce
poczawszy od silnika 1N - 1.9TDi)
a w tym przypadku "i" oznacza chlodnice powietrza doładowującego
wiecej szczegolow? :-)

 (w VW sa to takzwane


pompo-wtruskiwacze). Oprocz tego silnki 1,9 wychodzily takze w wersji z
bezposrednim wtryskiem bez turbiny. Nie pamietam czy nazywaly sie SDi,


a ja pamietam :-)))

czy


HDi.


pozdrowka
Kwintol


-----
 Konrad Lewandowski

-----

| hej
| seryjnie wychodzily golfy 1.6 TDi
| a spalanie silnika diesla turbo jest mniejsze
| od jednostki bez doladawania powietrza...

| pozdrowka
| kwintol

| Trzeba jeszcze troche zrobic. Nawet dosc duzo: kolektor wylotowy (a
nie
| dolotowy), turbina, smarowanie turbiny, intecooler, kupa rur do
| prowadzenia powietrza, zmiana dawkowania paliwa (to mozna zrobic
roznymi
| sposobami).

| Andy

| Wydaje mi sie ze seryjny turbo diesel VW nie ma intercoolera, a chodzilo
| mi czy mozna bylo by kupic uzywana turbine od Golfa ipo paru przerobkach
| miec tak jak w seryjnym.
| Nie jestem posiadaczem VW ale znajomy chce sprzedac za 12... z 87 po
| remoncie silnika i zastanawiam sie poniewaz kumpel ma ze sprezarka i
| nawet niezle chodzi a spalanie jest podobne jak nie takie same 4.5-5 w
| trasie 5-5.5 w miescie

| Dzieki za wczesniejsza odpowiedz






Temat: [A6 C5 2,5 TDI] wałki rozrządu.
Panowie, chciałem się odnieść do kilku ostatnich postów nt. oleju. Nie bede niczego rozstrzygal bo to nie temat o olejach, a tych jest niemało. Kazdy i tak leje to co chce i bedzie za to odpowiadał ale prosze nie szerzyc herezji

Mechanik ostrzega przed syntetykiem (sic!), twierdzi, że mial kilka silników w robocie i byly uzytkowane na syntetyku Ludzie pomyślcie ! jak on może to stwierdzić, tzn. że olej to syntetyk i że to wina właśnie tego oleju No chyba, że wróż jakiś, medium czy co

Z kolei po pozytywnym przejechaniu na półsyntetyku 20000 km ktoś wyciąga wnioski, że to najwłaściwszy olej (na mineralnym z Lidla tez na pewno silnik tyle przeżyje )

A to, że serwisy twierdza, że tylko półsyntetyk a nigdy syntetyk Syntetyk tylko na własną odpowiedzialność Co to za serwisy Omijac najdalej jak można

Co za problem sprawdzić jakiej specyfikacji powinien odpowiadać olej ? Coś mi się zdaje, że półsyntetyk to chyba nie będzie

Jakies kompleksy z Was wychodzą, czy co ? Że niby silnik 2,5 TDI V6 to taki archaizm Sam lałem Mobila Super S ale to był Golf2 1,6 TD i było to kilkanaście lat temu. Od 1994 roku Golf 3 1Z tylko na Mobil 1. O późniejszych juz nie wspomnę. A silnik 2,5 TDI V6 chyba starszą konstrukcją nie jest

Co do zaglądania przez wlew oleju to pamietajcie koledzy, że widzicie tylko fragment jednego z 2 elementów współpracujących (drugi to dźwigienki).
Pisał juz ktos o tym, ale powszechny pogląd o oglądaniu przez wlew 2 szt. krzywek chyba króluje.

Wiem, co mówię bo jestem po wymianie wałków, dźwigienek, popychaczy itd. Zużycie krzywek wynosiło 1-1,5 mm a zuzycie na dźwigienkach dochodziło do 3 mm. A tego nikt nie zobaczy przez wlew oleju

Ale o tym tez juz pisałem gdzieś, więc chyba mamy tu nastepny powielany temat



Temat: A co myślicie o Seacie Toledo ?


Witam. od 5 miesiecy jestem uzytkownikiem Seata Toledo. Co prawda jest to
moze niezbyt dlugo, ale jak na ten okres czasu zrobilem juz nim troche
kilometrow, bo okolo 16000km.
Autko jest z silnikiem TDI i ma 3,5 roku.
Generalnie jestem bardzo zadowolony z Seacika, bo jest bardzo wygodny, i
przestronny a poza tym co dla mnie najwazniejsze oszczedny. Pali bardzo
nieduzo, bo okolo 5 litrow/100km, do tego cale auto to marka VW wiec i o
czesci nie trudno. Wady jakie zauwazylem to brak ocynkowania na blachach,
zmniejszona widocznosc przez tylnia szybe ( ale idzie przezyc ) a poza tym
niski profil opon jakie posiadam. Mam u siebie 195/50 R15 zimowki. Taki
profil mam w brefie i niestety nie moge tego zmienic bo najmniejsza felga
jaka wchodzi to wlasnie 15'. W tym sezonie kupilem juz 3 komplet opon
zimowych, i to nie to ze sie szybko zuzywaja tylko na naszych dziurach
srednio co miesiac rozwalam i oponke i felge. Ten profil to dla mnie zmora.
Tak a propo moze ktos wie jak sobie z tym poradzic? Z checia wsadzilbym
troszke wiekszy profil. Probowal ktos? wejdzie mi moze 185/65 R15?


Jezdze Toledem od ponad 1,5 roku, przejechalem nim prawie 60 kkm,
silnik TDi 110 KM, zuzycie paliwa: w tarsie ok 5 l/100 km, w miescie 6
- 6,5 l
tez mam felgi 15" z oponami o profilu 195/50, mniejsze felgi nie
mieszcza
sie na zaciski hamulcow - jezdze troche wiecej, i raczej dynamicznie,
ale komplet opon wystarcza mi spokojnie na caly sezon

a co do nieocynkowanych blach (wg ciebie) to bym sie spieral, u mnie
sa ocynkowane ;-)

GreetZ
        Michal Naja [Nexus 6]

arctic silver Toledo TD[red]i itd...





Temat: ile pali T4 w dieslu


jw .

dzieki


Wartości mierzone co ok. 1000 km podczas tankowania, z reguły
ok. 60% trasa, 30% trudne warunki górskie, 10% miasto.
Prędkość podróżna na trasie najczęściej 120 - 140 km/h.
Wyposażenie dodatkowe ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa
(latem klima, zimą dodatkowe ogrzewanie - osobno dla silnika
 i osobno dla pasażerów, blokada tylnego mechanizmu różnicowego, EDS)

1. 2,5 TDi Syncro 102 KM wersja krótka i niska: nigdy poniżej 7,5
    przeważnie 8,0 - 8,3.

2. 2,5 TDi Syncro 102 KM wersja długa i wysoka: 8,2 - 9,0.
    Najczęściej 8,7 - 8,9.

3. 2,5 TDi 102 KM, wersja długa i wysoka, bez napędu 4 x 4,
    bez webasto, 9,0 - 9,5 (95% - autostrada).

NIE WIEM DLACZEGO INSTRUKCJA FABRYCZNA PODAJE
OK. 1 LITR / 100 km. więcej dla Syncro, bo W PRAKTYCE
TO NIE JEST PRAWDA.  (Nawet kiedy trzeba wyciągać kolegę
z LECHEM z rowu ;-)  ).

Jeśli Kolega pyta o spalanie żeby wybrać coś dla siebie, to zdecydowanie
polecam silnik 2,5 TDi 102 KM. Chyba, że auto będzie jeździło tylko w ruchu
miejskim to polecam 1,9TD. Wcale nie jest taki "otępiały", a pali najmniej
z wszystkich T4 (no i obsługa serwisowa najtańsza). Różnice do silnika
2,4D widać dopiero przy bardzo ciężkich warunkach. "Na pusto" niejeden
1,9 TD jest żwawszy od 2,4D (to chyba zaleta turbo ...).
Kiedy mówimy o 2,5 TDi to z całą odpowiedzialnością zapewniam,
że conajmniej 65-70% kierowców "superosobówek" możesz
obciążyc poważnym kompleksem niższości. Za "parę groszy"
nawet z najuboższej wersji ciężarowej można zrobić auto bardziej
komfortowe od A4 i Passata. Niedowiarków zapraszam na
tzw. rekonesans.

Piotrek





Temat: 325 tds czy a6 c4 2,5 tdi
Witam, zastanawiam sie nad kupnem auta i potrzebuje rady. Szukam auta solidnego i taniego w utrzymaniu. Do tej pory mialem Astre F 1,7 TD Isuzu. Silnik stosunkowo dobry, ale buda niestety zgnila. Od zawsze bylem zakochany w BMW ale ostatnio pojawil sie solidny konkurent. Oto czego wymagam od auta.

Dobra marka (Audi bądz BMW)
Stosunkowo mocny silnik diesla
Niezbyt wybredny na paliwo
Wytrzymale zawieszenie
Mozliwie malo elektorniki, ktora lubi sie zepsuc

Pewnie niektorzy trafnie stwierdza, ze te dwa auta, ktore wymienilem w tytule naleza do roznych grup. Otoz nie lubie aut duzych i rozmiar A6 to dla mnie absolutny max, ale A4 (bardziej mi odpowiada) ma zawieszenie, ktorego utrzymanie moze byc dla mnie zbyt kosztowne. Audi 80 ma najmocniejszego diesla o mocy 90 km, a to troche za malo. Interesuje mnie sedan w 5 drzwiach.
Auto bedzie robic ok 30 tys rocznie, glownie trasa. Zwykle odcinki 15 km do pracy i z powrotem. Zwykle na trasie trzymam predkosc 110-120, na miescie raczej spokojna jazda (do 70 bez szarpania) ale lubie miec mocny silnik.
Interesuje mnie auto z bogatszym wyposazeniem (skore moge darowac ale klimy juz nie).
BMW kusi szescioma garami, napedem na tyl, mniejsza masa, bardziej sportowym charakterem. Obawiam sie jednak problemow z przegrzaniem, sypiacej sie pompy i sporego spalania. Na korzysc Audi przemawia silnik uwazany za niezniszczalny(R5, 140KM), 6 biegowa skrzynia, lepsza krzywa momentu obrotowego (na tym mi bardzo zalezy). Boje sie troche ceny pompy oraz kosztu wymiany pompowtryskow. Kultura pracy jest tez mniejsza niz w TDSie.
Koszty naprawy sa dla mnie wazne, gdyz w mojej okolicy paliwo bywa dramatyczne i common rail z tego powodu odpada. Silnik 2,5 TDI V6 takze wydaje mi sie zbyt drogi w utrzymaniu (szczegolnie rozrzad).
Prosze o opinie osob, ktore mialy przyjemnosc jezdzic obydwoma autami a szczegolnie dokonoywac napraw. Zawsze bylem zakochany w BMW, ale wielu mechanikow mi go odradza. Jesli macie pomysly na inne auta, ktore spelnia moje wymagania, to prosze pisac.



Temat: kupno samochodu - pomoc i porady :)
Dobra.... pogadalem z paroma osobami, i wybralem sobie kilka modeli, ktore
wchodza w gre... Sa to: omega 2,5 td (najbardziej realne), audi a4 tdi
(drogie..), skoda octavia tdi, i jeszcze cos.... peugot 406 td czy tdi.. nie
pamietam :)) Powiedzcie, co o tym sadzicie, i czy omega bedzie dobrym
wyborem (rocznik 96,97 niezbyt duzy przebieg, z salonu, ceny od 35000 zl do
40000 zl )

pozdrawiam - Kuba




| Hej!
| sredniej klasy limuzynie. I raczej na pewno bedzie to diesel. Na razie
| wypatrzylem sobie samochody: mondeo, omega, vectra, rover 620 (ale
podobno
| on ma kiepski silnik)....

Zamiast kupowac jakies kilkuletnie autko zastanow sie na kompaktowym autem
japonskim. Zapomnij o omedze (slawna przez swa awaryjnosc - zwlaszcza
uzywane),
o vectrze (kolega ma ciagle poroblemy z tym autem). Rover 620 jest piekny
i
na pewno
bardziej oryginalny niz vectra czy mondeo (chociaz mondeo jest bardzo
ladny
wozik wg mnie,
i dosyc dobre ma ceny)

| Proponuje Mazde 626. Mniejsza od Omegi, ale wygodna i przede wszystkim
| niezawodna. Nie znam dokladnych cen, ale za te cene powinienes kupic
dosyc
| mloda. No i Mazd nie kradna ;-)
| (to znaczy ukrasc moga wszystko ;-), ale statystycznie rzecz biorac Mazdy
| maja male wziecie).

Tu kolege popieram. Mazda 626 to auto bardzo wygodne i niezawodne.
Zastanow sie jeszcze nad  Toyota Carine E (3) lub Nissanem Primera.
Dlaczego chcesz kupowac diesla, ropa coraz drozsza, auto bedzie ci
klekotac
i ledwo jechac. (no chyba ze super drogi tdi - szybki i glosny). A do tego
ten smrod...

| Nie wierz w opinie ze "japonczyki sa jednorazowe". Sa, ale ten jeden raz
| trwa kilkanascie lat ;-))
Wiem cos o tym.

| Jeszcze jedno pytanko.. gdzie mam kupowac?? Szukac na gieldzie,

Najlepiej niech tata dolozy i kupowac nowe auto w salonie na gwarancji.
Uzywane to najlepiej od kogos kogo dobrze znasz i widziales przez caly
czas
ten samochod ktory chcesz kupic, jestes pewny ze jest bez wypadku itp..

pepis






Temat: jak to jest z tymi przeplywomierzami?/?


sporo  (nie tylko tutaj) naczytalem sie sie o awaryjnosci
...przeplywomierzy
w silnikach TDI (mam taki -90 KM w swojej octavii). Przeraza mnie troche
wizja wymiany tego elementu ....po malym przebiegu....ludziska wspominaja
tu
45, 60, 80 tys. km. Coz to za przebieg na samochod kupiony za ponad 60 000
pln.? Mam w zwiazku z tym pytanie. Czy "padaczka" takiego przeplywomierza
to
jest regula? Czy moze sa sczczesliwcy ktory nie mieli takiego prolemu a
ich
silniki dozyly sedziwego wieku i "chodza" dalej?
Oskar


Witam,
(OCTAVIA 1,9TD 90KM przebieg 130.000)

Moja, mimo że intensywnie eksploatowana od 4 lat, zawsze pięknie
przyspieszała. Pewnego razu
poczułem króciutki, (kilkusekundowy) spadaek mocy, ale później wszystko
wracało do normy.
W końcu tydzień temu, na trasie moc padła zupełnie tzn żadne przyspieszanie
i prędkość max. 100km/h. Wyłączyłem silnik,  włączyłem i moc znowu jest.
Diagnoza serwisu, prawdopodobnie zaworek przed przepływomierzem. Ale ja
jeszcze popytam u znajomych mechaników.
Przepływomierze bardzo często padają, we wszystkich markach które mają TD.

Acha, teraz Serwis Skody prowadzi w ramach jakiejś akcji bezpłatne
przeglądy. Skorzystałem z tego w ostatnią sobotę. Wątpię szczerze że w ciągu
20 min. sprawdzone zostały: układ wydechowy, hamulcowy, olejowy, chłodzenia,
kierowniczy, zawieszenie, filtry, zasilanie, światła, komputer itd.
Mało tego samochód oddali mi k...a  z niedomkniętą maską silnika. A wtedy
odrazu wyjechałem w trasę. Nie chcę myśleć co by się stało, gdyby to mi się
otworzyło. Partacze.





Temat: Golf vs. Corsa

SDI to bez turbo

srebrne TDI to turbo + pompa rozdzielaczowa Turbocharged direct injection (obciążony turbokompresorem i bezpośredni wtrysk - brak komór wstępnych)

czerwone T to comon rail (akumulator ciśnienia)

czerwone TD to pompowtryski

pozostałe różnice w mocy wynikają z zastosowania Interkolera i turbokompresora z zaworem wategate lub kierownicami o zmiennej geometri

takie oznaczenia były kiedy to ewoluowało teraz SDI chyba ma nawet turbo ale dalej aznacze że jest to nie wysilony silnik - Light Duty Diesel dla małych dostawczaków i osób z bólem w kręgosłupie
3 czerwonych nigdy nie widziałem i niewiem co znaczą


Tego to jeszcze nie słyszałem koncern VAG stosuje dopiero od 2005 roku wtrysk common rail , doszli do wniosku ,że pompotwtryskiwacze są droższe w produkcji i wymagają dodatkowego wałka napędzającego w głowicy a także stosowania dobrego oleju do smarowania ich . Nie wiem skad wziąłeś oznaczenia:)

silniki z wtryskiem bezpośrednim na pompie rozdzielaczowej elektronicznie sterowanej z turbodoładowaniem i bez były produkwoane od 1995 i montowane w wielu autach koncernu , występowały w 3 wariantach mocowych :
SDI 68 KM
TDI 90 KM
TDI 110 KM - różnił się od 90 KM większymi wtryskami i turbiną o zmiennej geometri
pod koniec roku 1999 wprowadzono silnik zasilany pompowtyskami
TDI 115 KM
w roku 2001 wprowadzono trzy jednostki zamiast 115 KM
TDI 101KM
TDI 130KM
TDI 150 KM
W kolejnych latach doszły jescze jedniostki 90 KM i 105 KM zasilane rówież pompowtyskiwaczami jakby ktoś chciał mogę podać oznaczenia silników wedle producenta
Po roku 2005 wraz z nowym VW Passatem wprowadzono silniki dwulitrowe 140 i 170 KM zasilane commonrailem

Pozdrawiam



Temat: problem z omega B 2,5 TD
Witam
Mam Omege B z silnikiem BMW 2,5 Td. Autko jezdzi wspaniale, nie ma problemow po za jednym
Hmm Problem wystepuje od samego poczatku jak kupilem auto.
W trakcie jazdy lub przy ruszaniu zapala sie na chwile kontrolka "awaryjnej pracy silnika" Taka pomaranczowa. Informuje z eniby jakis problem z silnikiem. Niby jasna sprawa. Auto w tym czasieni ejedzie w ogole i nie reaguje na pedal gazu tzreba odpuscic pedal i znow dodac gazu wtedy jest OK. Np jade na 4 biegu puszczcam gaz auto leci rozpedem w tym czasie zapali sie ta kontrolka dodaje znow gazu a auto nic... hamuje. Bylem na diagnostyce silnika w serwisie Opla i co wyszlo? Otoz spece z Opla nie potrafili sprecyzowac usterki. Powiedzieli ze jes ogolny problem z zasialaniem silnika. Poradzili wymiane Pompy paliwa w baku. Coz zrobilem to i jaki efekt? nie ma poprawy. jest jeden plus. na starej pompie auto przy malym poziomie paliwa ciezko zapalalo, teraz pali bez wzgledu na poziom paliwa, ale szarpie w trakcie jazdy. Znaczy zapala sie ta kontrolka i silnik nie pracuje jak powienien.. Mam problem bo jesli Opel nie stwierdzil dokladnie co jest to moze ktos z Panstwa pomoze mi? Jazda jes na prawde denerwujaca. Objawy nieco slabna przy duzej ilosci paliwa... im mniej paliwa tym dolegliwosc bardziej daje znac o sobie. Czesto ruszam - 1, puszczam gaz 2 dodaje gazu i lece na szybe.... auto hamuje silnikiem bo znow nie rreaguje na gaz.

Bardzo prosze o jakas porade a moze ktos z walascicieli warsztatow na dolnymslasku mi pomoze . Chetnie podjade . Dodam ze jestem z Jeleniej Gory a auto to Omega 2,5 Td z 1997 roku. aaa moze to istotne ale poprzedni wlasciciel zmienil komputer sterujacy praca silnika na inny z modelu 2,5 TDi (150 PS i 300Nm) podobno, ale robil to w professionalnym warsztacie. Jest to firma z Wroclawia nie pamietam . Podobno Omegi z tym silnikiem maja jakis specyficzny problem podobny do mojego? Prosze o jakies info



Temat: [P11/WP11] Check engine w 2.0 TD - rozwiązanie problemu
...po kilkunastu miesiącach od momentu zaistnienia problemu kilka dni temu odało mi się go rozwiązać. Pomoc zawdzięczam przede wszystkim Mastersowi, właścicielowi firmy tuningowej z W-wy (www.tdi-tuning.pl), który pokierował mnie w sprawie, co pozwoliło mi optymalnie kosztowo usunąć awarię.
Powodem zapalającego się checka był control sleeve position sensor, czyli umieszczony w pompie wtryskowej czujnik położenia siłownika sterującego dawką paliwa. Na początku objawy były dość łagodne; check się zapalał tylko wtedy gdy było zimno, zaś po następnym odpaleniu gasł i po rozgrzaniu silnika już nie zapalał się. Innych złych objawów nie było - ani większego spalania, ani kłopotów z rozruchem, ani spadku mocy.
Później temperatura silnika nie miała już praktycznie znaczenia -check się coraz częściej zapalał, a mało tego - silnik zaczynał gasnąć przy nagłym schodzeniu z obrotów.
Rola serwisu Nissana ograniczyła się jedynie do odczycie z diagnoskopu wskazania usterki. Ponieważ pompy wtryskowe przerastają ich kompetencje to musiałem bujać się z tematem sam.
Aby usunąć awarię należało wymienić cały moduł indukcyjnego nastawnika dawki (tzw HDK) a to nie jest tania sprawa. Nowa część w serwisie Boscha to koszt ok 3000zł, nie licząc wymiany. Można jeszcze próbować szukać i wymieniać całą pompę na inną używaną, ale za tą trzeba również dać ok 1500-2000zł, a jaki bedzie jej stan to inna niewiadoma.
I dziwne jest to, że wszycy fachowcy z którymi rozmawiałem nie widzieli innego rozwiazania sprawy niż powyższy. Jedynie Masters, bez większego namysłu stwierdził że do tego typu pompy śmiało można dopasować nastawnik dawki z pomp wstawianych do VW.
Dostałem namiar na kompetentnego pomparza w Nadarzynie k/W-wy. Ten przez pół dnia pochylił się nad tematem i uruchomił na nowo silnik. Jazda próbna: nie poznaje auta, silnik z chęcią wchodzi na obroty, jest o niebo elastyczniejszy niż przedtem, nawet w dolnym zakresie obrotów, gdzie turbina jeszcze nie wytwarza stosownego ciśnienia.
Dziś po przejechaniu ponad 200km widzę że spalanie jest praktycznie na tym samym poziomie, przy wyraźnej poprawie osiągów silnika. Nie chce mi się robić próby prędkościowej, ale jestem przekonany że gdy wcześniej ledwo udawało mi się rozbujać auto do max 170km/h to teraz spokojnie wyciągnąłbym 180km/h jak nie więcej.
I temat nie kosztował mnie ponad 3000zł, a 1/4 tej kwoty. I nie ma śladu po palącym się checku...

Adam



Temat: Zadbana BMW 525 TD Shadowline Touring
Oferuję do sprzedaży BMW 525 TD(nie TDS-kto wtajemniczony wie dlaczego lepszy TD od TDSa.)Auto posiadam 2 lata,kupiłem swieżo sprowadzone z niemiec.W niemczech mialo jednego wlasciciela.Auto dużo jezdziło po autostradach,miało niemiecką naklejkę na szybie(jakas oplata autostradowa).W okresie 2 lat,wymieniłem kilka rzeczy:amortyzatory przód(monroe gazowe),zawieszenie kompletne przednie prawe(lewe jeszcze oryginalne BMW),wtryskiwacz sterujący(pocił sie),wtryskiwacz kosztuje 800zł i jest to typowa usterka przy przebiegach 200tys km,złącze elastyczne tłumika wychodzące od turbiny,Tłumik końcowy(zamontowany aluminiowany),chłodnica klimatyzacji(jeszcze na pisemnej gwarancji),wentylator klimatyzacji(większośc BMW ma uszkodzony ze względu że znajduję sie z przodu i jest narażony na wode i koroduje.Auto posiada wzmocniony silnik o mocy 168KM,który niefaluje na wolnych obrotach,odpala od kopa na zimnym i po 1-1,5 sek na rozgrzanym silniku.Autem jeżdziłem do Holandii więc niemogłem pozwolic sobie by cos niebylo zrobione nie na czas,czy cos bylo uszkodzone.Siłowniki tylnej szyby nie trzymia,to jest jedyna rzecz którą trzeba naprawic.Lakier ma kilka odprysków od kamieni,w końcu to auto kilkunastoletnie.2 lata temu sam szukałem zadbanej piątki w dieslu i wiem w jakim stanie sa te samochody,wiec szczerze mogę polecic to auto.Sprzedaję dlatego ze sytuacja finansowa mi sie zmieniła i musiałem kupic passata w tdi,celem oszczednosci w paliwie.Auto w trasie spala 8 L przy predkosci 150kmh i około 10 L w miescie z włączoną klimatyzacją.Dodaję nowa nieużywaną sprężarkę klimy wartości 1300zł a to dlatego że ta która jest w aucie przy 3 tys obr i wiecej glosno pracuje(chałasuje-wyje)ale działa.Myślę ze to wszystko.Wszelkie pytania proszę kierowac pod numer 601-768-075 chętnie odpowiem na każde pytanie.Auto posiada książke serwisową,nowe opony na alufelgach i dodatkowy komplet kół na stalowych felgach wraz z oryginalnymi kołpakami.Cena do negocjacji lub możliwa zamiana na VW Transportera T4 lub multivana.Mogę dopłacic.Dodaję jako gratis nawigację satelitarną Mio Map z mapami 39 krajów(bardzo dokładna-są nawet polne i leśne drogi)Link do allegro i zdjęcia samochodu :http://www.allegro.pl/item606782304_jesli_chcesz_kupic_e34_to_jest_piatka_dla_ciebie.html




Temat: Diesel Mondeo

24 Jan 1997 01:07:53 GMT, "Pasibrzuch Mobilny"


Czesc Ja w sprawie diesla. Mialem Diesla Sierre 1,8 td a teraz mam Mondeo
1,8 Td.
Nie ma lepszego auta nad t-diesla!


Nie t-diesla, a TDI. :)


4. Cichy. Nieprawda jest, ze diesle halasuja, teras nie bardziej niz
benzyna. Kwestia wyciszenia i zawieszenia


A jednak benzyniaki na niskich obrotach sa cichsze. Wiem co pisze, bo
mialem Scierke benz. a teraz Mondeo TDI.


5. W mrozy mi Scierka zamarzla (uboga wersja, bez podgrzewacza), ale mondeo
nie, bo wystarczy ze ma ogrzewany filtr paliwa,


Ooo, to mile. :)


7. Supertrwalosc- Scierka ma 310 tys. km, Mondeo 180 tys, i zadnych
remontow, ani spadku mocy. Kwestia dbania o silnik to czesta (nawet co 7
tys km) zmiana oleju i zawsze najlepszy olej)


Milo slyszec, ze wytrzymuje az tyle. Mojemu jeszcze sporo brakuje (ma
40k). A co do oleju - to Lotos Diesel powinien wystarczyc.


8. Turbo diesel idzie jak osobowy i tak naprawde sportowe auto z niego robi
sie od 120 km w gore, a wiec wtedy kiedy jest to naprawde potrzebne: Vide
-Autobus z przeciwka.


Hmm, najprzyjemniej to jednak jest pomiedzy 3 a 4,5 tys. obrotow. Mala
rakieta :) i ten swist turbo...


9. Mondeo jezdzilem 190/h przy 5 tys/min. czerwone pole  i zaraz pompa
odciela paliwo


190km/h? Wg dokumentow max to 183...


9. ZA 8 litrow po 1,29 mozna szalec!


No pewnie! :)))

WWW: http://www.geocities.com/MotorCity/3416
-- Disco polo, Windows, przedni naped - koszty rozwoju cywilizacyjnego? --





Temat: co kupic za 20 tys pilne!
ale concerto ... to ohyda, polecam cos blizej opla astry z salonu mozna znalezc
b. duzo jest tego na rynku
pozdrawiam
robinson


Honda Concerto

Moc 90 KM starcza w zupelnosci, silnik jest elastyczny, a na trasie pali
6-7l100. Oczywiscie przy spokojnej jezdzie tj. ok.90 kmh. Nie ma problemu,
ktory istnieje przy niemieckich autach, ze kupuje sie rozbitka niewiadomego
pochodzenia. Wiekszosc Hond jest kupiona w salonach i serwiosowana.

Pozdrowienia, Konrad

| pali 4,8 - 5,0 (jakbyś nie jeżdzi3 , w zasadzie trudno tym jeżdzić
| nieekonomicznie )  , szwagier mia3 , jeżdzi3em tym , ma kopa , bezpieczne
| zawieszenie (chyba najlepsze w tym segmencie - twarde ale pewne zw3aszcza
w
| zimie ) , części zamienne full , dużo zamienników na naszym rynku.

| Piotr

| (rok prod. , silniki i 90% mercedesów jest w Polsce z taksówki, tylko
| przemalowanych), lepiej kup jakiegoś ma3ego diesla typu Golf III D, Audi
| 80
| 1.9 TDI, Ople astra 1.7 TD lub cos podobnego będą to samochody o dużo
| m3odsze niż Mercedes i części są tańsze i dużo bardziej dostępne od
| Mercedesa.

| --
| Pozdrawiam

| Marcin Frątczak
| <<--Prusak--|
| <<--Morphs--|

| GG:112549

| Registered Linux user: 197495

| www.opelgsi.prv.pl - moja strona o Oplu GSi

| Witam
| Mam pytanie co kupic do 20-22 tys z3, chce jezdzic duzo wiec mysle o
| D,TDI
| albo
| ew Benzyna z pozniejsza przerobka na gaz.
| Czy da sie cos kupic konkretnego nie zajezdzonego i w miare sie
| zbierajacego?
| Czy oferowane mercedesy 190 1,8 maja jakis sens?

| Pozdrawiam

| --
| Wys3ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl






Temat: Leon czy A3 ?


Dysponuje okolo 60 tys. zl i za ta sume moglbym kupic 1,2-letniego leona
(czesto na gwarancji) z dosyc malym przebiegiem z silnikiem 2.0 140KM, lub
troszke starszego leona w wersji 2.0 170KM (FR). Z tego co slyszalem ten
ostatni jest z filtrem czastek stalych i przez to ma byc "gorszy" od tego
140KM diesla.


W tym wypadku jeśli chcesz kupić 1 lub 2 letniego to gorszy będzie 140 PS
gdyż w nich beznamiętnie padały turbawki i pękały głowice.
170 - tka owszem ma DPF'a i lubi sie on czasem podczas jazdy bardzo
"nasycić" i przełączyć w stan regeneracji ale ma zdecydowanie lepszego kopa.
Jednak ma wadę...dużo w seri pali w porównianiu do 1.9 TDI. Spalanie w
mieście to 9 litrów...w korku 10-11l....na trasie 5.5 litra to już minimum
przy emeryckiej jeździe..normalnie 6-7 l


Wizualnie podoba mi sie rowniez audi A3 i z tego co sam poogladalem jest w
srodku zrobiony z lepszych materialow a bagaznik wersji 5 drzwiowej ma
duzo latwiejszy dostep niz ten w leonie


A3 jest IMo lepszym wyborem niż Leon gdyż ma DSG w 170PS....którym gdy chce
się szybko pojeździć to błyskawicznie osiąga wysokie obroty...i jak jechałem
B6 to przy dłuższej jeździe może cię zmęczyć tych wachlowaniem


Pomoglibyscie z wyborem ? Autkiem maja jezdzic 2 osoby i pies. Na ogol na
krotkich trasach w miescie i 2 razy do roku na narty i na wakacje letnie
(trasy po okolo 1500 km w jedna strone). Przebieg jak na diesla chyba
nieduzy bo rocznie okolo 15 kkm ale diesel urzekl mnie tym jak fajnie
jezdzi na niskich obrotach oraz niskim spalaniem w miescie.


Ja chcesz fajnie jeździć na niskich obrotach to tylko 1.6 TD w Golfie
II....na nowych CR i piezoPD niskie obroty będą dławić silnik...a poza tym
tak się nie jeździ


Czy moglibyscie polecic ewentualnie cos innego w podobnej klasie
samochodow ?


Rozważ Civica 2.2 i-CTDI 140 PS...super silniczek...IMO bardziej dynamiczny
niż ten 140 PS VW.
Linia autka nowoczesna i fajna.


Pozdrawiam i dziekuje za porady.


Pozdr





Temat: Historia ibizy
Model Ibiza ma ponaddwudziestoletnią historię, a pierwsze wcielenie tego auta powstało przy udziale Fiata w 1984 r. Potem jednak Ibiza i bliźniacza Cordoba bardzo się zmieniły.
Hiszpańska firma została przejęta przez niemiecki koncern Volkswagena, a ten dostarczył technologię i podzespoły dla zupełnie nowej Ibizy (1993). Niewielki, typowo miejski samochód zbudowano na płycie podłogowej VW Polo przy wykorzystaniu elementów Golfa trzeciej generacji. Powstała konstrukcja, która mimo pewnych wad przyciągnęła do salonów ogromną rzeszę klientów. Oprócz atrakcyjnych cen Ibiza miała coś, czego brakowało Polo - sportowy charakter, potwierdzony w latach 1996, 1997 i 1998 rajdowym mistrzostwem świata w kategorii F2 (napęd na jedną oś). Dla rodzin przygotowano pod koniec 1993 r. Cordobę, sedana na bazie Ibizy. Czterodrzwiowe auto było dłuższe i miało przepastny bagażnik. Pierwsze trzy lata produkcji pozwoliły wyeliminować sporo wad technicznych, dlatego bardziej godne uwagi są egzemplarze po modernizacji z 1996 r. Ale nawet one mają przypadłości, które dokuczają użytkownikom. Mała szerokość nadwozia, która nie razi w Ibizie, jest wręcz nienaturalna dla Cordoby. Przestronności wnętrza można sporo zarzucić tak jak jakości materiałów wykończeniowych. Twardo zestrojone zawieszenia co prawda pewnie prowadzą samochód, ale nie sprzyjają komfortowi. Na nierównych polskich drogach jest to wręcz męczące, zwłaszcza w wersjach z mocnymi silnikami (Cupra i TDI). Czasami trudno wykorzystać dynamikę silnika, bo auto staje się nerwowe. Duży bagażnik znajdziemy jedynie w Cordobie (455 l), ale przez mały otwór załadowczy nie można włożyć większych przedmiotów, które bez trudu zmieściłyby się w kufrze. Ibiza oferuje na bagaż zaledwie 250/782 l, a kombi o nazwie Vario też niewiele - 390/1250 l. Ibizę i Cordobę trzeba jednak pochwalić za duży wybór ekonomicznych silników, łatwą dostępność części zamiennych i niefabrycznych zamienników oraz prostą konstrukcję opartą na sprawdzonych podzespołach.

Historia modelu

1993, maj - premiera Ibizy podczas salonu w Barcelonie

1994, zima - premiera Cordoby w wersji sedan (4 drzwi)

1996, styczeń - Cordoba w wersji dwudrzwiowej (SX)

1996, maj - modernizacja. Zmiana stylizacji przedniego i tylnego pasa, nowy kształt reflektorów, wlotów powietrza do chłodnicy, tylnych lamp, modernizacja wnętrza. Silniki 1.0 (45 KM - tylko w Ibizie), 1.4 (60 KM), 1.6 (75 KM), 1.6 (101 KM - tylko w Cordobie), 1.8 (90 KM), 1.8 16V (129 KM), 2.0 (116 KM), 1.9 D (68 KM), 1.9 TD (komora wstępna, 75 KM)

1997 - silnik 1.4 16V (101 KM), 1.6 (101 KM - dla Ibizy), 2.0 16V (150 KM), 1.9 DI (wtrysk bezpośredni, 64 KM), 1.9 TDI (wtrysk bezpośredni, 90 KM), 1.9 TDI (wtrysk bezpośredni, 110 KM - tylko w Ibizie). Mniejsza moc silnika 1.9 D (64 KM), wycofany z oferty silnik 1.8 16V (129 KM)

1997, jesień - Cordoba w wersji kombi (Vario)

1998 - silnik 1.9 TDI w Cordobie (wtrysk bezpośredni, 110 KM)

1999, maj - modernizacja. Nowe silniki 1.4 16V (75 KM), 1.8 20V (156 KM). Silnik 1.0 o wyższej mocy (50 KM - tylko w Ibizie)

2001, grudzień - modernizacja Ibizy, zmiana stylizacji przedniego i tylnego pasa, nowy kształt reflektorów, wlotów powietrza do chłodnicy, tylnych lamp. Nowa stylizacja wnętrza. Silniki 1.0 (50 KM - dla Cordoby), 1.0 16V (70 KM - dla Cordoby), 1.2 (54 KM - tylko w Ibizie), 1.2 12V (64 KM), 1.4 16V (75 KM), 1.4 16V (101 KM), 1.9 SDI (wtrysk bezpośredni, 64 KM), 1.4 TDI (pompowtryskiwacze, 75 KM), 1.9 TDI (pompowtryskiwacze, 101 KM), 1.9 TDI (pompowtryskiwacze, 130 KM)

2002, jesień - modernizacja Cordoby. Zmiany stylizacyjne tak jak wcześniej w Ibizie. Silniki 1.2 12V (64 KM), 1.4 16V (75 KM), 1.4 16V (101 KM), 1.9 SDI (64 KM), 1.9 TDI (101 KM), 1.9 TDI (130 KM)

2004 - silniki 2.0 16V (115 KM), 1.8 20V (150 KM - tylko w Ibizie), 1.4 TDI (75 KM - dla Cordoby)

2005 - nowe silniki dla Ibizy: 1.8 20V (180 KM) oraz 1.9 TDI (pompowtryskiwacze, 160 KM)

2006 - wycofane z oferty Ibizy silniki 1.2 (54 KM), 2.0 16V (115 KM) i 1.9 SDI (64 KM). Silnik 1.4 TDI w dwóch wersjach mocy dla Cordoby (70 i 80 KM)



Temat: JAK ZWIEKSZYĆ MOC DISLA 1.6 TD .... :))))
Założyłem ten temat bo modyfikuje silniczek w mojej niuni i tyczy on się modyfikacji wszystkich silników turbo diezla audi / wv starszej generacji czyli z komorami wirowymi.Będe starał się tu pisac wszystkie przeróbki krok po kroku bo może ktosik jeszcze będzie chciał się w to pobawic do czego jak najbardziej zachęcam bo to fajowa jazda jest i odjechana zabawa:D

Model auta: AUDI C3 86rok 2.0 TD (wersja bez intercollera) moc seryjna 87KM moment obrotowy 172 Nm przy 2800obr/min
Silnik jest po gruntownym remoncie ,wg. potrzeby jest zalany olejem syntetycznym o dużej lepkosci Castrola Formula Rs 10W/60 skrzyniabiegów Castrol Taf X 75W/40
Postaram się nawet jakieś fotki skołowac:-)

Dokonane zmiany do tej pory to:

-montaż intercollera zaraz pod zderakiem z przodu ze względu na największy pęd powietrza(IC od citroena C5 2.2 Hdi bodajże) ,dorobienie do niego przewodów to była masakra normalnie,trzeba było przerobic dolną belkę żeby IC wszedł dorobic jego mocowania,wyciąc kawałek kierownicy powietrza .Potem trzeba było zrobic pierwsze poprawki tzn naspawac na końcach sztywnych przewodów takie kołnierze bo bywało że się zsuwał przewód elastyczny przykręcony opaską metalową.Do dorobienia dolotu i wylotu IC(intercollera) użyłem 4-ech kolanek se stopu aluminium z innych samochodów ,3-ech kolanek i kawałka rury pcv (można elegancko,szczelnie ją pospawac,profilowac..troszke cisnienia powinna wytrzymac),i dwa przewody gumowe zbrojone do tłumienia drgań od pasata tdi i td.Wszystko oczywiście spawane na szczelnośc.

-zlikwidowałem zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym...i zrobiło się niebezpiecznie

-następnie regulacja zaworu WG (w turbinie) ..na maxa

- regulacja bost pina w pompie wtryskowej wraz z regulacją dawki paliwa i kąta wtrysku..niebawem postaram się załatwic podkładki do regulacji ciśnienia wtrysku co pozwoli mi elegancko je wyrególowac.

-wydech przelotowy ze strumienicą Michaela..niejest to taki fachowy ale narazie lepsze coś niż nic

-sportowa wkładka powietrza

-magnetyzery,niema elektroniki a więc napewno niezaszkodzą..a może troche chociaż poprawią samopoczucie

-zamontowany w słupku wskaznik ciśnienia doładowywania,obrotomierz
też niebawem powinien się pojawic

-wentylator chłodnicy z większą ilością łopatek(wydajniejszy) max obrotów już na pierwszym biegu(drugi bieg zlikwidowany)

-dorobienie naokoło turbiny ,pierwszej rury wydechowej oraz kolektora ssącego i niektórych przewodów od IC ekranu z aluminiowych "złotek" czyli taka swego rodzaju izolacja rozkładająca,odprowadzająca ciepło.Po nagrzaniu turbiny potrawiła się topic konserwacja komory silnika.

Wynik jest taki że autko zrobiło się żywsze...niejest to może jakieś wgniatanie w siedzenie ale różnica jest odczuwalna,duże gabaryty,opór powietrza ciężar..sam silnik jest strasznie masywny jak na taką małą pojemnośc i do tego te moje spojlery(niesą to oryginalne opracowane w tunelu aerodynamicznym tylko po części dorabiane przezamnie a więc wagę i opór mają większy) zawalony bagażnik itd czyli myślę że i tak niejest żle
Ciśnienie doładowywania z seryjnego około 0,7 bar zrobiło się na zwiększonym dawkowaniu do 1,7 bar na maxa a od 1,2 bar niby seryjna turbina się szybko zużywa...czyli jest supeer Narazie z silnikiem nic się złego nie dzieje hehe ale niewiadomo do kiedy :twisted:Pojawiają już się pierwsze problemy z zestrojeniem dawki paliwa na niskich obrotach zimnego silnika,poprostu zbyt wysoka go dławi przy niższych temp.otoczenia a zrezygnując z niej to pojawi się turbodziura w zakresie niskich obrotów.No cóż latem jest oki co najwyżej zakopci przy odpalaniu zimnego silnika i tyle ale zimą mechanicznie zestroic tak aby turbodziury niebyło to jest lipa trzeba będzie narazie przez zime zrobic tryb ekonomiczny.Aby to załatwic to by trzeba było zbudowac conieco elektroniki sterującej a tego narazie robic niebęde.

CDN nastąpi,temat zamierzam ciągle kontynłowac i uważam że robiąc tego typu doświadczenia należy liczyc się z tym że pewne części niebędą wytrzymywały a nawet ma prawo poprostu rozleciec się silnik...



Temat: Scorpio TD i TDi - z czym to sie je
trafilem an oferte scorupki 94 (przejsciowka) z takimi wlasnie silnikami.
Czy ktos mi moze objasnic co warte sa te siniki ?
Podkreslam: silniki a nie ford jako taki :))
Glownie w porownaniu osiagow z 2.0 DOHC EFI jaki mam (mialem)

A teraz ukryty w tym watku opis przyczyny mojego zapytania :))
Szukam nowego wozu. Ok godz 15 moj stal sie kupka zlomu po tym jak
trafilem zuka wymuszajacego mi pierwszenstwo. Sytuacja klasyczna -
skrzyzowanie dwupasmowek, ja lece prosto. Dojezdzam i widze ze juz pusto
czyli niedlugom zmiana swiatel. mam 60 na budziku i widze z lewej
zakrecajacego z przeciwka zuka. dojezdza do lini zatrzymania, mam do niego
z 10 m. powinien stanac alenie staje, no to ja w hamulce, ABS sie trzesie
ale nie ma nawet miejsca na ucieczke w prawo, za blisko bylo. Wale w jego
przednie przwe kolo,  mnie odbija lekko w prawo, jego obraca 90 stopni i
dobijamy do kraweznika rownolegle. Potem okazalo sie ze jak go obrocilo to
bokiem uderzyl w moj bok. Nie patrzylem na niego tylko skupilem sie na
prawidlowym zaprakowaniu czyli zeby kogos dodatkowo nie pobrac na maske.
Kiedy podnioslem wzrok zobaczylem zuka przed soba a przez okno otwartych
drzwi pasazera byl przewieszony jegomosc. To byl kierowca ktory uwaga!:
mial nie zapiete pasy. Mnie pasy uratowaly, troche mnie tylko boli kark i
bark. Wyjalem kluczyki i lece do gostka. W tym momencie od przejcia dla
pieszych idzie inny gostek ktory bedzie swiadkiem. Zdjal delikwenta z tych
drzwi, jest nieprzytomny. Widze silne lecaca z ust ale krwi niema. Mowie
swiadkowi zeby go polozyl na boku. Tamten sprawdzal czy zyje a ja
dzwonilem po
karetke. Nie wiem czemu na 997 z komorki nie moge sie nigdy dodzwonic, 112
bylo zajete a wlasciwie zrzucilo polaczenie. Ale juz mi krzycza zza plecow
ze karetka w drodze. okazalo sie ze byl na miejscu mieszany patrol
policji i SM. Pogotowie przyjechalo doslownie za chwile, potem jeszcze ze
3 widizalem. Lawet chyba z 5. Jak sie zajeli delikwentem to ja mialem czas
spojrzec na uszkodzenia. lewej cwiartki przed szyba brak: podluznica nie
istnieje, pol przedniego pasa tez. maska w kalafior, przednia szyba
peknieta od uderzenia naroznikiem maski silnik chyba przezyl. na boku
slady od uderzenia bokiem zuka zbita tylna szyba z boku (kombi). Dopiero
po dlugim czasie jak obejrzalem tego zuka okazalo sie ze zerwala sie
skrzynia ladunkowa z ramy i byla przesunieta dobre 30 cm. Wszystko sie
wyjasnilo jak znalazlem na drodze 2 sruby powiazane drutem. zuk przyjal
cale uderzenie na kolo wiec nie mialo sie co giac (no geometrii to on na
pewno nie ma :)) i pogielo sie wszystko po mojej stronie. Kierowca to byl
jakis rolnik ze 70 lat, zadnych dokumentow za to modlitewnik mial. ciekawe
czy mu sie przyda jeszcze. Zabrany nieprzytomny do szpitala i nie wiadomo
co znim. Wieczorem mam dzwonic do policjanta sie dowiedziec czegos. Jak
nie przezyje to bede mial prokuratora na karku.
Moj samochod juz stoi na placu, chcia go ode mnie odkupic za cene rynkowa
i przejac ubezpieczenie. Chyba sie zgodze.

Tyle na goraco

Arni





Temat: Spalanie T4 na 100km
Spalanie poszczególnych wersji silnikowych - Vw T4

1.9 TD z bezp. wtryskiem (68 KM)

Minimalne średnie spalanie:
Jest to minimalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie 7.5 l/100km
Maksymalne średnie spalanie:
Jest to maksymalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie 8.6 l/100km
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie:
Jest to najmniejsze zużycie paliwa, jakie odnotowałeś pokonując możliwie duży dystans z zachowaniem maksymalnie umiarkowanej dynamiki i prędkości na jaką pozwoliły warunki drogowe, najlepiej krajowe 6.8 l/100km
Komentarz:
Samochód przy szybkiej jeździe 120-140km/h i miasto max.spalił 9l. Przy delikatnym obchodzeniu się z gazem oraz na trasie 80-90km/h potrafi zejść poniżej 7l.

1.9 diesel (68 KM)

Minimalne średnie spalanie:
Jest to minimalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie 7.0 l/100km
Maksymalne średnie spalanie:
Jest to maksymalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie 9.0 l/100km
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie:
Jest to najmniejsze zużycie paliwa, jakie odnotowałeś pokonując możliwie duży dystans z zachowaniem maksymalnie umiarkowanej dynamiki i prędkości na jaką pozwoliły warunki drogowe, najlepiej krajowe 6.5 l/100km

2.4 diesel (81 KM)

Minimalne średnie spalanie:
Jest to minimalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie 9.0 l/100km
Maksymalne średnie spalanie:
Jest to maksymalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie 12.0 l/100km
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie:
Jest to najmniejsze zużycie paliwa, jakie odnotowałeś pokonując możliwie duży dystans z zachowaniem maksymalnie umiarkowanej dynamiki i prędkości na jaką pozwoliły warunki drogowe, najlepiej krajowe 7.0 l/100km

2.5 benzyna (110 KM)

Minimalne średnie spalanie:
Jest to minimalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie 16.8 l/100km
Maksymalne średnie spalanie:
Jest to maksymalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie 10.0 l/100km
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie:
Jest to najmniejsze zużycie paliwa, jakie odnotowałeś pokonując możliwie duży dystans z zachowaniem maksymalnie umiarkowanej dynamiki i prędkości na jaką pozwoliły warunki drogowe, najlepiej krajowe 15.0 l/100km

Silnik 2,5 Tdi 102ps

Minimalne średnie spalanie:
Jest to minimalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie 8.5 l/100km
Maksymalne średnie spalanie:
Jest to maksymalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie 10.9 l/100km
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie:
Jest to najmniejsze zużycie paliwa, jakie odnotowałeś pokonując możliwie duży dystans z zachowaniem maksymalnie umiarkowanej dynamiki i prędkości na jaką pozwoliły warunki drogowe, najlepiej krajowe 7.4 l/100km
Komentarz:
Jeżeli sie nie rusza z piskami i wyczuje to autko to jest super spalanie. Jeżdziłem czasami z pełnym obciążeniem i jestem zaskoczony spalaniem 11Ltr na 100km ALE PRZY Jeździe 100-150km/h




Temat: Potrzebuje zębatke do wstecznego
 Witam
do takiego silnika jak mam ja można zrobić wszystko  a więc
kloektor do tdi-ka podchodzi na tą gławice
to jest silnik z golfa gti  on jest na mechanicznym wtrysku
altualnie założyłem do tego silnika 2 pompy paliwa i zamieżam jeszcze
podpiuąć 3 cią altualnie ma 11 barów cięnienia na wtryski
problemu ze smarowaniem sprężarki niema ponieważ na podztawce od filtra
oleju jest wkrętka na smarowanie turba  co jeszcze chcesz wiedzieć?
orurowań nie mam zamiaru do tego auta zakładać ponieważ to mnie nie bawi i
niemam zamiaru jeździć na rajdach
Skrzynia biegów jest poskładana na nowych częściach lekko przerobiona
jutro lub w sob będe już Garbem jeżdził
jeszcze tylko małe regulacje silnika i jazda
silnik jest poskładany na mój sposób i pasowania tłoków i td są zrobione ma
moje obliczenia i to musi chodzić
a druga sprara to nirma bata żeby on nie działał
Pozdrawiam
Laska

| |

| | | | A jakaz  to "sprezarke" zamontowales do swego bolida.
| | Podaj jakies szczegoly bo  zadko spotykany u nas pomysl na yuning.

|  Witam Cię
|  ja mam w garbie silnik golfa aktualnie 2ki 1.8 przetulejowany na 2,0 z
| szybkim wałkiem a turbine zakładam od 1,6 tdi też VW
| od 1.6 będzie wystarczająca ponieważ wystarczy 0.5 bara doładowania i nie
| zakładam nic mocniejszego ponieważ by mnie zeskrobywali z pierwszego
| lepszego zakrętu
|  Będe was informował na bieżąco jakie będą zmiany w moim Garbie
| ps
| Nie zamierzam go klepać
| myśle tylko nad zmianą kolory bo już mi się ten znudził
| Pozdrawiam
| Laska

Ooooo no wlasnie o cos takiego mi chodzilo teraz przynajmniej wiem o czym
mowa :-)
Naprawde ciekawy projekt ale jesli jeszcze moge ;-) to pozwole sobie na
pare
pytan.
Czemu nie poszedles droga 1,8 turboznanego z VW Audi Skody itd ? Masz
gotowy
uturbiony silnik z ogromnym potecjalem od bazowych 150 km do 180-190
elektronika plus cisnienie doladowania. A od 200 do 400 km to w zaleznosci
od kasy ale relatywnie tanio ?
W sumie musisz teraz sporo sie natrudzic. Kolektor o dizla pasuje ? jaki
masz stopien sprezania ? nie za duzy na 0,5 bara ? jak rozwiazzesz kwestie
sterowania ( jast tam komputer czy wtrysk mechaniczny, gaznik ?) No i
oczywiscie kwestia dodatkowego paliwa ? jak to rozwiazesz ?
Poza tym od cholery pierdol w stylu orurowanie, oliwa do turbiny itd ?
I na koniec nie masz odpowiedzi czy jak dmuchniesz 0,5 bara to czy nie
splyna tloki albo nie sypnie zelaznym deszczem.

Nie to ze krytykuje ten pomysl raczej podziwiam :-) tylko jestem ciekawy
czy
nie latwiej by bylo inaczej.

-Jak wzmocniles skrzynie ? znaczy jakie elementy ?

Powodzenia w projekcie fajnie bylo by zobaczyc cos takiego w akcji

Pozdrawiam LUQU
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.com


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Znaleziono 181 rezultatów • 1, 2