SILNIK PERKINS 3P

Widzisz posty znalezione dla hasła: SILNIK PERKINS 3P





Temat: Massey Ferguson
MF 235/255 to bardzo stara konstrukcja, rozwinięcie modeli MF 35/135 z lat 1950/60 czyli tych samych co nasze C 325/330. Co do hamulców to nie moge się zgodzić, hamulce w mf 235 są dobre chociaz szczękowe ale w mf 255 to już są tarczowe pracujące w oleju i są bardzo skuteczne, przyczepić się mozna jedynie do pedału hamulca który niewygodnie się naciska, sprawa poprawiona w 3512. W c 330 hamulce to porazka, zablokować koła to raczej ciężko.

O c 360 3p chyba słyszał każdy, nie każdy wie że był prototyp c 330 3p z silnikiem perkinsa. Pod linkiem niżej można sobie poczytać
Ursus C 330 3P - zapomniany prototyp





Temat: Czy kiedykolwiek zastosowałaś/eś techniki Aikido poza Dojo?
i krotkie co nieco:
"Miecz Mariana"
"Na schodach dojo Miszcz ostrzył osełką swój wysłużony miecz. Z dumą patrzył jak promienie bladego już słońca graja na szlachetnej stali ostrza. Podziwiał dostojny kształt klingi, groźną wyniosłość ostrza i delikatny wzór na tsubie. Miecz przed laty wykonał sam. Klinga wyklepana z resora firmowej przyczepy Ursusa C-360 3P z silnikiem Perkinsa, tsuba z kółka zębatego roweru Wigry 3 – słowem produkt krajowy i ekologiczny. Dzięki takiemu procesowi produkcji Marian czuł metafizyczny kontakt z orężem. Żec można – czuł go całym sobą. Wrażenie to potęgował dodatkowo zapach smaru Tavox Exstra, którym to miszcz konserwował skutecznie oręż."





Temat: Wszystko o kombajnach zbożowych

mam jeszcze jedna sugestie ale na razie nie moge jej sprawdzic.Jesli ktos bedzie sie brał za naprawe silnika perkinsa niech sprawdzi jakie sa luzy na kołach rozrzadu.Chodzi mi o cały układ rozrzadu poczawszy od koła na wale po wałek rozrzadu i pompe wtryskowa.Jesli bedza luzy to wałek w jedna ,pompa w druga i bedzie nierowna praca.Na niskich obrotach bedzie ok ale przy wysokich jak wpadnie w drgania moga byc takie objawy.W zime bede robił remont w 3p wiec bede mogł to sprawdzic i miec pewnosc na 100%.Na razie nie mam wiecej pomysłow na tak ciezka usterke.
Jesli sie wszyscy porzadnie przyłozymy i pomyslimy to mam nadzieje ze damy rade to rozwikłac.


szczewko coś w tym jest .Kiedyś miałem Class Mercatror i silnik 6 Perkins.
Robiłem w nim silnik i między innymi zaglądałem w rozrząd .Z tymi luzami to możesz mieć racje bo przy dużych luzach pompa będzie kulawo chodzić.I tak było i jest w większości Mercatorów z silnikiem Perkins .Te luzy prowadzą do tego że silnik ma nie równą pracę na wysokich obrotach - "szczeka".Może to też przez stojącą pompe i ten ślimak co ją napędza .
Ale w moim D88 silnik chodzi równiutko i nie "szczeka" więc może rozrząd wykluczyć ? i wziąć pod uwagę tylko zawory i gniazda ?



Temat: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów)

co 500 mth??
Sprawdziłem w instrukcji obsługi od ciagnika i :

silnik S-312C (C-330) wymiana filtra co 200mth !!!!
silnik 3P (ursus3512) wymiana co 250 mth !!! (oznaczenia silnika teraz nie podam bo mi wcięło gdzieś instrukcje )


Przy silniku S-312C inny wymiar ma mth - godzina pracy silnika przy 1800 obr/min, dla silnika Perkinsa (AD3.152 ...) - też godzina pracy, ale przy 1500 obr/min - taka drobna różnica, ale w praktyce oznaczajaca mniej więcej "wsio rawno" który silnik, olej trzeba tak samo często wymienić (i filtr razem z nim). A na marginesie, nie lubię dyskutować z literaturą fachową, ale ZTCP we wspomnianych silnikach producent zalecał wymianę oleju odpowiednio po 100 i 125 mth, chyba, że moja pamięć dotyczy za wczesnych lat produkcji...

Przy okazji nie od rzeczy wspomnieć, że filtr oleju, zwłaszcza pełnego przepływu, powinien być dobrze dobrany do typu silnika, czyli przypadkowy montaż będącego akurat pod ręką wynalazku, niekoniecznie spełnia swoje zadanie. Jak celnie zauważył Phinek, zapchany filtr PP oznacza brak filtracji oleju i żeby wystarczył na określony czas pracy silnika, musi być "odpowiednio duży". Czy przepływ oleju w silnikach S-324 jest podobny do wyżej wymienionych "ciągnikowych" - przypuszczam, że wątpię i dlatego myślę, że filtry od nich będą "za małe"...
W razie konieczności zastosowania filtra nieoryginalnego, proponowałbym wybrać taki, który stosuje się fabrycznie w silniku o podobnej (lub większej) pojemności skokowej (np. z ciężarówki, czy maszyny roboczej).



Temat: Nierówna praca silnika C360-3P
tzn ...jest to pompa od normalnego silnika 3p Perkins AD3.152 UR...ale na opale nie chodziła... a ile moze kosztowac regeneracja takiej pompy?



Temat: Ciągnik, który najlepszy.
ho ho. Jak już zdecydujesz się na 360 to radzę ci wziąść 360 3p ponieważ ma silnik perkinsa, czyli oszczędny sprzęt. A jego moc to 47KM czyli pług 3*30 spokojnie pociągnie



Temat: Przeróbki tarktorów.
Jedną z przeróbek maszyn rolniczych w moim gospodarstwie była wymiana silnika w C-360 3P. Poprzedni silnik wykończyła w tym traktorze jednorzedowa sieczkarnia do kukurydzy. Po konsultacjach doszedłem do wniosku że lepiej będzie kupić nowy silnik niz naprawiać. Zaczołem się rozglądać za 3 cylindrowym silnikiem Perkinsa, ale taki domorosły mechanik doradził mi abym wstawił silnik z Zetora 7211. Posłuchałem Go, znalazłem nowy silnik który był z partii silników gwarancyjnych i okazało sie że.... był to strzał w 10!! Pasował praktycznie bez większych przeróbek. Była mała obawa ze skrzynia moze nie wytrzymać, ale nic takiego sie nie stało. Od 97(a może 98) roku silniczek chodzi jak brzytwa. Faktem jest że nie wykorzystuję go do cięzkich prac, ale "kilka" motogodzin juz wyjeździł. Finansowo silinik Zetora kosztował mnie 2tys drożej, ale opłacało się.
Pozdrawiam.



Temat: właściwa temperatura silnika
Witam.chciałbym się dowiedzieć jaka jest właściwa temperatura silnika perkins 4 cyl.a dokładnie chodzi mi o prawidłowe wskazanie temperatury przez wsakźnik temp.W moim perkinsie wskaźnik ledwie wchodzi na zielone pole od dołu skali.najprawdopodobniej do wymiany jest termostat,niewiem tylko czy do 4cylindrowego perkinsa podejdzie ten sam co do C 360 3P? jeśli ktoś się orientuje w temacie będe wdzięczny.dodam jeszcze że w 3P był podobny problem niby z wskaźnikiem temperatury ale jak wymieniłem termostat to i wskaźnik zaczął dobrze pokazywać a mianowicie ponad połowę zielonej skali.na pudełku termostatu pisze tylko perkins i niema wyszczególnione czy 4 lub 3 cylindrowy i o pojemności też nic niema.



Temat: C 330 3P



Zna ktoś może losy prototypu trzydziestki z silnikiem Perkinsa. Ciagnik ten miał oznaczenie C 330 3P i posiadał silnik od MF 235 czyli AD3.152 o mocy 38 km.
Tutaj link do materiału który przygotowałem o tym traktorze

C 330 3P - materiał

Może macie jakieś zdięcia tego prototypu ?


Co prawda nie znam losu tej 30 ale koncepcja wydaje sie sluszna sam kiedys myslalem nad wlorzeniem takigo silnika do 30 ale na pomysle sie skonczylo



Temat: Ciekawe pomysły rolników
Chciałbym zapoczątkować pewną dyskusję na początku chciałbym jednak zaznaczyć że będzie ona czysto teoretyczna więc głosy krytyki typu zamontuj se gąsienice albo podtlenek będą zupełnie nieuzasadnione bo chodzi mi o czysto akademickie rozważania.

Do rzeczy ostatnio jeden koleś narzekał na zbyt małą liczbę biegów w MF 255 (Ursusie 3512) zaczęliśmy więc dyskutować. Doszliśmy do wniosku że z kolei Ursus 3p to mocno archaiczna konstrukcja (brak napędy 4x4) następnie temat zboczył na Zetory ale uznaliśmy że w nich odstrasza paliwożerny silnik. Wtedy narodziła się koncepcja połączenia skrzyni Zetora 5245 który dysponuje podobną mocą z silnikiem Perkinsa od MF 255 albo Ursusów 3512 czy 3p (z tego co dowiedziałem się m.in. na tym forum silniki tych modeli są bardzo ale to bardzo podobne). Konkluzja była następująca że sprzęt taki o ile pozbawiony zostałby Zetoroskiej ważącej 50 ton kabiny i zastąpionej lżejszą konstrukcją byłby idealnym pierwszym ciągnikiem dysponujący oszczędnym silnikiem i skrzynią biegów dającą możliwość odpowiedniego dobrania biegu do potrzeb. Co Wy na to W w ogóle jest to możliwe



Temat: c-360-4p
jacy wy ludzie jestescie dziwni....


skrzynia wytrzymuje silnik orginalny 4 cylindrowy, więc powinno latać :D
ilość garów ma tu takie znaczenie ze nie daj Boże...

LICZY SIE MOC I MOMENT OBROTOWY !!


jesli tam siedzi perkins 4 cyl, a w 60-tce 3 cyl, to sa prawie te same ...

nie są ...w bizonach często masz perkinsy a mimo to są CAŁKOWICIE INNE niż te w 3p.
Perkins to sie nazywał projektant pierwszego z seri angielskiego silnika które były stawiane na oszczędność.


a czy już ktoś z was widział gdzieś taką przeróbkę ??
ja nie i mówię od ręki albo nie będzie pasowac i wtedy wszystkie modyfikacje jakie zrobisz zapewnią ci brak trwałości i wydasz na to tyle ze spokojnie kupił byś sobie 4512 albo inny ciągnik tej klasy(używka ale lepsze niż stara 60tka). pozatym z doświadczenia wiem (podkręcona pompa w 3p) że jak ma sie moc w okolicach 60-70 koni to sprzęgło nie chodzi dłużej jak miesiąc...

PODSUMOWUJĄC NIE WARTO SIE BAWIC.



Temat: MF 255
Mój fergusonek którego już nie mam pochodził z 1986 roku. Kupiłem go jeszcze ojciec po sprzedaży c 330. Dokupił mu tą bajerancką kabine z przyciemnianymi szybami. Zawsze było w nim ciemno jak w ruskim czołgu. Ciągnik spisywał się bardzo dobrze. Przez 15 lat eksploatacji wymienione było sprzęgło, akumulator i wtryski. Cała reszta chodziła bez zarzutu. W porównaniu z kaczakiem był to ciągnik moim zdaniem lepszy. Przy niedużo większym spalaniu miał większy uciąg i komfort jazdy, hamulce normalnie blokowały koła co w c 330 jest prawie niemożliwe. Ponarzekać można na rozruch w zimie, akumulator szybko siada i po balu. Sąsiad miał wersje z oponami od 60 to spokojnie mógł rywalizować z c 360. Co ciekawe jadące z daleka dwa ciągniki, MF 255 i C 360-3P można było bezproblemowo rozpoznać po głosie silnika i reszty. Jeśli było słychać tylko odgłos silnika to wiadomo że jedzie ferguson, jeśli odgłos silnika zakłócany był zędzeniem tylnego mostu i zwolnic to jechała 60 z silnikiem perkinsa
Pierwsze licencyjne fergusony miały feler z mocowaniem alternatora. Często pekał wspornik, u mnie jakoś wytrzymała fabryczna konstrukcja. Czy kupił bym drugiego mf 255? Aktualnie mam 3 garowego Zetora i komfort jest lepszy ale w nowszych fergusonach 3512 z komfortową kabiną podejrzewam że też jest dobrze jak w Zetorze. Ale wole zetora, skrzynia lżej chodzi, wspomaganie kierownicy jest i traktor jest bardziej stateczny.



Temat: C 330 3P


Zna ktoś może losy prototypu trzydziestki z silnikiem Perkinsa. Ciagnik ten miał oznaczenie C 330 3P i posiadał silnik od MF 235 czyli AD3.152 o mocy 38 km.
Tutaj link do materiału który przygotowałem o tym traktorze

C 330 3P - materiał

Może macie jakieś zdięcia tego prototypu ?



Temat: c-360-4p


Cytat:
jesli tam siedzi perkins 4 cyl, a w 60-tce 3 cyl, to sa prawie te same ...

nie są ...w bizonach często masz perkinsy a mimo to są CAŁKOWICIE INNE niż te w 3p.
Perkins to sie nazywał projektant pierwszego z seri angielskiego silnika które były stawiane na oszczędność.


Czyli leyland to perkins? bo w Bizonie siedzi 6 cyl. leyland ... a wydawalo mi sie ze to nie perkins.



Temat: c-360-4p

jacy wy ludzie jestescie dziwni....


skrzynia wytrzymuje silnik orginalny 4 cylindrowy, więc powinno latać :D
ilość garów ma tu takie znaczenie ze nie daj Boże...

LICZY SIE MOC I MOMENT OBROTOWY !!


jesli tam siedzi perkins 4 cyl, a w 60-tce 3 cyl, to sa prawie te same ...

nie są ...w bizonach często masz perkinsy a mimo to są CAŁKOWICIE INNE niż te w 3p.
Perkins to sie nazywał projektant pierwszego z seri angielskiego silnika które były stawiane na oszczędność.


a czy już ktoś z was widział gdzieś taką przeróbkę ??
ja nie i mówię od ręki albo nie będzie pasowac i wtedy wszystkie modyfikacje jakie zrobisz zapewnią ci brak trwałości i wydasz na to tyle ze spokojnie kupił byś sobie 4512 albo inny ciągnik tej klasy(używka ale lepsze niż stara 60tka). pozatym z doświadczenia wiem (podkręcona pompa w 3p) że jak ma sie moc w okolicach 60-70 koni to sprzęgło nie chodzi dłużej jak miesiąc...

PODSUMOWUJĄC NIE WARTO SIE BAWIC.

Dokładnie jak kolega mówi na AF też był ten wątek zaczynany i nie opłaca sie wstawiać 4p do skrzyni z C-360
Ni nie wytrzyma Most zwolnice itp za droga zabawa



Temat: Jaki ciągnik na 7ha ziemii???
Jaki ciągnik na 7ha ziemii??? myślałem, o kupnie c360 3p, ale nie wiele mam informacji na temat silników Perkins montowanych w tych traktorach. Czy w cenie 15tyś zł można kupić coś innego. Na forum nie ma konkretnych informacji na tematych ty silników. Może ktoś dysponuje danymi technicznymi tych silników.



Temat: Jaki ciągnik na 7ha ziemii???
Miałem nie przyjemność jeździć paroma c360 3p!!!
zastanów się raczej nad MF255 (jaknapisał kserkses ma ten sam silnik)
w 3p jest gorsza hydraulika, podczas jazdy zwojnice wyją tak że łep pęka, a do tego jak chodzi popa to wałek również, a jest to uciążliwe podczas pracy z rozsiewaczami nawozów i opryskiwaczami!
mf255 jest mniejszy lżejszy zwrotniejszy i milej się nim pracuje przynajmniej mi!
(URSUS SIĘ NIE POPISAŁ TWOŻĄC MIX c360 + perkins w tym zestawieniu plus za silnik a cała reszta wielki minus)



Temat: C 355 P
Mało kto wie że był prototyp ciągnika C 355 z silnikeim Perkinsa. Coś jak C 360 3P tylko że z silnikiem czterocylindrowym takim jak w pózniejszych Ursusach 4512. Może ktos wie ile zrobiono sztuk tych traktorów i co się z nimi stało ? Na zdięciu widać charakterystyczny tłumik po drugiej stronie. Z mocą 60 km to już było coś. Jeszcze jak by wstawiono ten silnik do eksportowej sześdziesiątki C 362 z orbitolem i dobrą kabiną to prawie Zetor





Temat: Wszystko o kombajnach zbożowych
mam jeszcze jedna sugestie ale na razie nie moge jej sprawdzic.Jesli ktos bedzie sie brał za naprawe silnika perkinsa niech sprawdzi jakie sa luzy na kołach rozrzadu.Chodzi mi o cały układ rozrzadu poczawszy od koła na wale po wałek rozrzadu i pompe wtryskowa.Jesli bedza luzy to wałek w jedna ,pompa w druga i bedzie nierowna praca.Na niskich obrotach bedzie ok ale przy wysokich jak wpadnie w drgania moga byc takie objawy.W zime bede robił remont w 3p wiec bede mogł to sprawdzic i miec pewnosc na 100%.Na razie nie mam wiecej pomysłow na tak ciezka usterke.
Jesli sie wszyscy porzadnie przyłozymy i pomyslimy to mam nadzieje ze damy rade to rozwikłac.



Temat: Jaki alternator 115 amperów ?


Rozgladam się za alternatorem 12 Volt orientacyjnie 115 A.
Alternator ma być podwieszony do silnika diesla (Perkins z Ursusa)
na jachcie, ale wszystkie rozwiazania jachtowe
kosztuja razy 3 za sam dopisek małymi literkami 'marine'.
Jaki alternator samochodowy możecie polecić?


Może taki z Ursusa C-330-3P (czy jak tam się to ustrojstwo trzygarowe
nazywało)? ;)





Temat: czym różni się angielskie jcb 3cx od innych
Moze mieli wątpliwości co do Perkinsów 4cylindrowych bo w i nas to czarnolas i żyją tylko C360 3P i nic poza tym. A Perkins 4 cylindrowy to chyba najbardzie popularny silnik w maszynach tej wielkości. Częsci dostaniesz, wystarczy poszukać, no i odradzam jakichś lewych mechaników co robią traktory po wioskach ... jak robić to konkretnie i w zakładzie gdzie się znaja bo oszczędzając zapłacisz więcej ... a i tak wkońcu trafisz do takiego zakładu.



Temat: c-360-4p
Czy jest możliwość zamontowania silnika perkins 4p [ z ursusa 4512 ] do c-360 na przejściówkach [ połoczenia silnika , przodu i takich tam ] od 360-3p ??
I czy skrzynia wytrzymała by jego moc ??



Temat: C-360 vs C-360-3P
polecam 4 cylindrowy polski silnik. Lesz jeśli chcesz osiągać 3500 obrotów, i około 50km/h kup 3p. Perkinsa podkręca się na pompie, lecz po 2-3 latach, ciągnik nie jest już do użytku.

Mówię, bo wiem. Zza czasów mojego taty takie rzeczy się robiło



Temat: Sprzedam
Sprzedam silnik perkins 3-cylindrowy, do c-360 3p. Tanio



Temat: rolnicze pytania i odpowiedzi
Ale c360 3p ma nie polski silnik!! Perkins jest angielski



Temat: wtryski C360-3P
witam jakie powinno byc cisnienie we wtryskach w silniku perkins



Temat: Tuning, ale inaczej. Jak?


Ma C-360 z 4 cylindrowym "starym silnikiem" czy też z 3 cylindrowym
Perkinsem?


  Z Perkinsem ty był chyba C-360 3P





Temat: C 360-3-P
Miałem c 360 3p zwanego potocznie perkinsem. Kupiony jako nowy w 1984 roku. W silniku sporo było jeszcze angielskich podzespołów takich jak pompa wtryskowa, pompka zasilająca orginalne wtryski. Ciągnik był sporo bardziej oszczędny niż zwykła 60 przy prawie takiej samej mocy. W transporcie perkins był także troche szybszy z racji wyzszych obrotów maksymalnych silnika. Perkins spokojnie dochodził do końca skali na obrotomierzu czyli 2500 obr/min. W pobliskim PGR po zerwaniu plomb na pompach kręcili jeszcze dalej bo do około 2800. Przy takich obrotach ciagnik leciał jak rakieta nawet z dwoma przyczepami załadowanumi zbożem. Niestety po góra 2 sezonach silniki w tym PGR popadały i powstawiali zwykłe od 60. Mój chodził tak sobie, od poczatku była wada z tylną zwolnicą która notorycznie się odkręcała. Robiłem różne cuda ale pomagało na niedługi okres czasu. Sam silnik Perkinsa też szwankował z racji bardzo ciężkiej ziemi którą musiał uprawiać. W tamtych czasach o ciężkich ciagnikach dla rolnika można było tylko pomarzyć Siadła też pompa wtryskowa ale to raczej była wina paliwa które kupowało się od traktorzystów z kólka rolniczego lub pgr. Przelicznik był prosty, duża bańka paliwa ( 30 litrów ) za flaszke. Wystarczyło tylko machnąć rano gdy jechali na pola. W każdym razie pompa rozdzielaczowa nie tolerowała nawet odrobiny wody gdy zwykła 60 chodziła bez problemu na takim paliwie. Silnik nie miał przecieków do pierwszego remontu, po kapitalce zaczeły się notoryczne przecieki spod koła pasowego gdzie jest korkowa uszczelka. Nie było wtedy żadnych silikonów czy innych uszczelniaczy, pocił się i tyle. Ogólne wrażenie z c 360 3p jest pozytywne, do lżejszych prac idealny ciągniczek i bardzo oszczędny, mniej wytrzymały na ciężko robote, myśle że zwykła 60 jest bardziej odporna na przęciążenia. W ursusie jakby popracowali kiedyś nad szkrzynią w 60 i wprowadzili skośne zęby jak w zetorze aby ją wyciszyć + wspomaganie kierownicy to 60 była by naprawde fajnym ciagniczkiem



Temat: Jaki ciągnik na 7ha ziemii???

NAPISZ dlaczego go odradzasz?
komfort w kabinie też się dla mnie liczy
Moim zdaniem ciagnik powinien miec rozsadny ciezar do swej mocy itd. i tutaj 3P bedzie lepszy a MF 255 dla mnie to taki kogut jak podskoczy to sie kopie i amen faktycznie zwolnice potrafia wyc lub dyfer ale nie wewszystkich mocno MF jest napewno cichszy w kabinie ale nie zrobisz takiej roboty ktora zrobi 3P

Mardens, napewno nie masz mf 255 a co najwyżej przejechałeś się u kogoś tym ciągnikiem i teraz wypisujesz bzdury jaki to zły ciągnik. Mf trzeba się nauczyć pracować a ta zrywność to jest duża zaleta w pewnych warunkach, a mf 255 na kołach 28/14,9 ( a można nawet 16,9/28 założyć) w łąki i trudny teren dużo lepiej się nadaje, dociazyć trochę przód i jest super. Fakt może i trochę więcej ma uciągu 3p bo masa ale dociążony mf nic nie ustępuje.
Zadnych zalet nie ma 3p poza silnikiem, bo skrzynia biegów i te zwolnice oraz sprzęgło to pruchno perkins wymaga pracy na wyższych obr. a to jest zabójcze dla napędów c360. 3p jest mało zwrotny niewygodny, topornie i ciężko się wszystko przełącza, w mf są chamulce mechaniczne a są dużo skuteczniejsze i lżej sie naciska jak w 3p, rónież sprzęgło chodzi bardzo lekko i jest nie do spalenia i nigdy się nie ślizga, biegi nie zgrzytają jak sie przełącza przód tył z chamulcem, a działą to jak rewers bardzo leciutko wkłada się biegi. podnosnik jest dobry i najwieskza zaleta to opusczany dolny zaczep do ziemi, każdą maszynę pożna podłączyć z ziemi (pod c360 trzeba dołki podkopywac lub łańcuszki podczepiać żeby coś podnieść). Ogólnie mf jest duzo wygodniejszy sprytniejszy i wygodniejszy w obsłudze, a c360 to tylko jak już bardzo ciężka orka lub coś ciągać ciężkiego jest lepsza ale od mf na kołach 32 bo mf na kołach 14,9 wcale gorszego uciągu nie ma, a pozatym porównaie tych ciągników to jak porównanie audi do dużego fiata, mf i c360 to dzień i noc 20 lat przepaści technologicznej.
Piszą źle o mf 255 tylko Ci co sie przejechali a przesiedli sie z c330 lub innego muła Ja nie wypisuje zadnych bzdur a skad ty niby wiesz czym ja jezdzilem i jakie ciagniki posiadam obys ty jezdzil takimi jak ja a z ta zrywnoscia ze jest to zaleta to jestes smieszny porownaj sobie moc 3P z tym MF-em jakie masz przelozenia co z tego ze silniki sa te same ale MF jest slabszy jezeli myslisz ze kola od C-360 zalatwio wszystko to niemasz pojecia co piszesz pod C-360 trzeba dolki kopac ato dobre chyba ze ty kopiesz bo ja nigdy tego nie probowalem jak dlamnie taki MF to tylko na droge dobry anie w pole wiec nierozumiem czym sie zachwycasz pisze to z doswiadczenia anie z opowiesci koleszko drogi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl