SILNIK rokowy Opel Astra
Widzisz posty znalezione dla hasła: SILNIK rokowy Opel Astra
Temat: LPG i gasnie na wolnych dlaczego?
Witam
Jestem posiadaczem zagazowanej Astry Classic 1.4 8v. Od jakiegos czasu
zaczela gasnac mi na wolnych obrotach na gazie. Np kiedy chwilke po
przelaczeniu na gaz zatrzymam sie na swiatlach auto zaczyna nierowno
pracowac dusic sie i czasami zgasnie a czesto wskakuje na wysokie obroty i
potem sie normuje. Moc auta sie nie zmienila smiga ladnie tylko ten
problem z dlawieniem sie na wolnych obrotach i podczas toczenia sie na
luzie. Wczesniej nie bylo tego problemu. Gdzie szukac problemu i co
sprawdzic? Dodam ze instalacja jest nowa ma 3 miesiace
Wnioskuję, że:
1. Auto ma instalację gazową niewtryskową, tylko tą tańszą (przepraszam
szanownych Kolegów, ale jestem blondynką).
2. Instalacja prawdopodobnie jest z ElPigazu.
3. Od czasu do czasu możliwe, że Ci strzela i na jedynce zaczniesz tracić
obroty - uważaj przy ruszaniu ze skrzyżowań.
4. Do tego wszystkiego problemy możesz mieć przy wilgotnym powietrzu, np.
przy jeździe w koleinach zadeszczonych.
5. Wskaźnik iskry to zapala się to gaśnie (kontrolka pomarańczowa z iskrą na
tle silnika).
Wnioskuję tak ponieważ w moim Oplu Omega 2.0 r.1996 wszystkie powyższe są
prawdziwe.
Najpierw wymieniłem świece. Kupiłem super firmówki. Strzelało dalej.
Trzy razy pojechałem potem na regulację gazu i ni czorta, jak było tak było.
Koledzy od gazu winili elektrykę, elektrycy mechanikę, mechanicy instalację
gazową. A ja jak ta blondynka, chłop winił pana, pan Księdza a nam biednym
zewsząd nędza.
Stwierdziłem, że czniam i postanowiłem jednak pojechać na wakacje (model
rodziny 2+2 małoletnie w tym jedno małomiesięczne).
Przy wymijaniu kombajnu nie pomogło nawet przełączenie na benzynę. Po
wyminięciu z prędkością około 70 km/h silnik zgasł, kierownica sztywna, a ja
i rodzina oczekiwaliśmy końca.
Zamiast tego udało mi się go na poboczu odpalić na benzynie i hajda do
warsztatu.
Była to nieduża wieś przy drodze krajowej, ale facet miał serce, internet i
cierpliwość. Po moim odjeździe także trochę kasy. Opli w życiu nie gazował.
Ale powiedział, że pomyśli i poszuka. Zajęło to 60 minut. Po powrocie
stwierdził, że:
Powodem jest silniczek krokowy, chodził po wyłączeniu samochodu.
Ponieważ sprowadzony z netu program nie działał, facet zaproponował, że po
prostu w miejsce silnika krokowego, który - jak orzekł - bez programu nie
dopuszcza gazu, a co dopiero, gdy program ma mu coś dyktować, wstawił takie
coś co się ręką przykręca, ze sprężyną i pokrętłem niewielkim. Naprawa
zajęła następne 60 minut.
Do tego filtr powietrza uszczelnił poprzez założenie gumy bagażnikowej.
Strzelanie jest o wiele rzadsze.
I powiedział, że mogę tak jeździć, bo się nic nie stanie, lampa iskry będzie
się zapalać i gasnąć, ale to nic, spalanie się poprawi. Radził mi jednak po
powrocie do Gdańska odwiedzić mój warsztat, żeby zobaczyli czemu krokowy nie
działa.
Jak powiedział tak było. A najważniejsze, że silnik przestał gasnąć nawet w
wilgotnych "klimatach".
Tylko brakowało mi odpowiedzi na pytanie: dlaczego gasł? co było przyczyną?
Po 5000 km i powrocie do Gdańska okazało się, że.
Silnik krokowy w porządku.
Świece w porządku.
Tylko centrala elpigazu nie działa.
Wymontowali mi centralę, spięli przewodem jakieś dwa wyjścia i wytłumaczyli,
że teraz sonda Lambda nie otrzymuje emulacji, będzie świecić się iskra nawet
częściej i dłużej, ale można jeździć. A jak mi powiedzą, czy przyjmą
zamontują.
Paradoksalnie, iskra świeci się rzadko, spalanie lepsze niż średnio, więc
zastanawiam się, czy jest sens wracać po tą centralkę, no bo jak działa?
(Może mi ktoś to wytłumaczyć, czy ma to jakiś sens wracać i montować tą
centralkę? Co ryzykuję, jeśli tego nie zamontuję?)
Wnioski wyciągnięte na własny użytek:
1. Następny wóz kupuję albo diesel albo z gazem wtryskowym do silnika.
2. Jak Francuzi biorą się za komputery to koniec świata blisko. Nigdy żadnej
instalacji francuskiej w aucie. Mechanicy mówili, że VOILA PLUS tak ma i po
prostu się psuje od czasu do czasu.
3. Jak może coś się nie komunikować z komputerem, albo może się komunikować,
wybieram to pierwsze. Po co mi silniczek krokowy skoro to wszystko wreszcie
działa?
Mam nadzieję, że opis mojego przypadku pomoże Ci szukać, napisz, jak
znajdziesz problem.
Pozdrawiam
Janek
Temat: FAQ
faq by bradley
P: Jak mogę poprawić hamowanie w Nexii?
Co zrobić żeby zaciski hamulcowe nie zapiekały się?
O: Jeśli mamy problem z zapiekającymi się zaciskami hamulcowymi, a wszelkie próby smarowania, szlifowania itd. nie działają najłatwiej jest wymienić zaciski hamulcowe.
Jeśli posiadamy koła 13`` i nie chcemy ich zmieniać na większe potrzebny jest zacisk typu DAC na koło 13``. Takie zaciski występowały w Daewoo Lanos. Można też zmienić zaciski na ATE, lecz w przeważającej części występuje one w rozmiarach na koło 14``.
Zaciski na koła 14`` produkcji ATE występowały m.in. w Oplu Kadecie GSI, Astrze GSI.
P: Jakie tarcze hamulcowe pasują na zaciski pod koła 13`` a jakie pod koła 14``?
O: Jeśli posiadamy zacisk hamulcowy pod koła 13`` pasuje do nich tarcza hamulcowa średnicy 236mm i grubości 20mm (wentylowana).
Jeśli posiadamy zacisk hamulcowy pod koła 14`` pasuje do nich tarcza hamulcowa średnicy 256mm i grubości 24mm (wentylowana).
P:Czy jeśli posiadam koła 14`` z tarczami 256mm mogę założyć koła 13``?
O: NIE
P: Moja Nexia zaczęła dużo palić.
O: Sprawdzić sondę lambda i jej charakterystykę napięciowo-czasową
P: W mojej Nexii falują obroty na biegu jałowym, czasem samoistnie silnik wkręca się na obroty i na nich zostaje.
O: Sprawdzić silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy (TPS), wyczyścić przepustnicę.
P: Moja Nexia nie chce jeździć na benzynie. TAK, mam instalacje LPG.
O: Sprawdzić pompę paliwową czy w ogóle działa i nie jest zatarta, sprawdzić drożność filtra paliwa i całej magistrali paliwowej, sprawdzić czy paliwo dochodzi do listwy wtryskowej, czy wtryski nie są zapieczone.
P: Gdzie jest pompa paliwowa i filtr paliwa w Nexii?
O: Pompa paliwowa jest montowana z góry baku. Znajduje się pod siedziskiem tylnej kanapy. Pod czarna plastikowa zaślepką widoczne są śruby mocujące pompę. Filtr paliwa znajduje się pod progiem tylnych drzwi od strony pasażera.
P: Chciałem wymienić filtr paliwa ale przewody są tak skorodowane, że się gną podczas próby odkręcenia zapieczonych śrub.
O: Jeśli nie chcemy wymieniać wszystkich przewodów paliwowych wystarczy że zaopatrzymy się w:
filtr paliwa np. od lanosa
2 wężyki paliwowe wzmocnione
4 opaski metalowe zaciskowe (najlepiej zaciskane na śruby)
Przewód tniemy za i przed starym filtrem paliwa, a nowy filtr montujemy intuicyjnie posiadając wyżej wymieniony zestaw.
UWAGA: Podczas wymiany filtra paliwa należy zachować ostrożność z racji wyciekającego paliwa z przewodów. Najlepiej całą operację wymiany wykonywać z małym stanem paliwa w baku lub po jego uprzednim wypompowaniu.
P: Nie działa mi lampka rezerwy w liczniku
O: Sprawdzić żarówkę w liczniku czy nie jest spalona, przeczyścić styki pod bakiem i sprawdzić przejścia (czy przewody nie są gdzieś zerwane).
P: Nie działa mi prędkościomierz. Co więcej nie działa mi też naliczanie przebiegu.
O: Wymienić linkę prędkościomierza bo jest ukręcona lub dokręcić bo jest poluźniona.
P: Mam licznik bez obrotomierza, a wiem, że sa Nexie z licznikami, które mają obrotomierze. Czy mogę przełożyć taki licznik do siebie?
O: Tak, licznik będzie pasował, a obrotomierz działał bo wiązka elektryczna Nexii jest fabrycznie przystosowania pod obrotomierz.
P: Czy szyby z Opla Kadetta pasują do Nexii?
O: Z pewnością pasują szyby przednie z wersji HB 3D jak i sedan/HB 5d. Wg. moich informacji przednia szyba nie pasuje ponieważ jest minimalnie za krótka.
Tylne szyby w wersji HB 3D ale większość (jak nie wszystkie) tych szyb z Kadetta nie ma możliwości ich uchylania.
Na temat tylnych szyb sedan/HB 5d nie mam informacji.
P: Moja Nexia ma podnośniki szyb na korbkę. Chciałbym założyć szyby elektryczne. Co muszę zrobić.
O: Kupić mechanizmy podnoszenia szyb wraz z silniczkami, wiązka przewodów i przełącznikami.
P: Czy mechanizmy z wersji HB 3D pasują do sedana albo HB 5D?
O: Nie. Ale mechanizmy z sedana do HB 5D są zamienne.
P: Czy mechanizmy pasują z Opla Kadetta?
O: Tak, są plug and play.
P: Czy szyby z Opla Kadetta pasują do Nexii?
O: Z pewnością pasują szyby boczne przednie z wersji HB 3D jak i sedan/HB 5d. Wg. moich informacji przednia szyba nie pasuje ponieważ jest minimalnie za krótka.
Tylne boczne szyby w wersji HB 3D ale większość (jak nie wszystkie) tych szyb z Kadetta nie ma możliwości ich uchylania.
Na temat tylnych szyb sedan/HB 5d nie mam informacji.
P: Chciałbym założyć wspomaganie do Nexii.
O: Musisz mieć:
nową maglownicę
pompę wspomagania (mocowana do bloku silnika)
dłuższy pasek klinowy
zbiorniczek na płyn od wspomagania
przewody
P: Czy można do GL przełożyć deskę z obrotomierzem?
O: Tak, pasuje plug&play
Strona 2 z 2 • Znaleziono 97 rezultatów • 1, 2