silnik TDI

Widzisz posty znalezione dla hasła: silnik TDI





Temat: OII czy Passat B5
Dzieki Panowie za sugestie
W sumie chyba pozostane wierny czeskiej marce prz wyborze nastepnego auta, ale cos czuje ze problemem bedzie silnik TDI w OII - no bo 2.0 w roczniku 05-06' to chyba jeszcze z tej partii awaryjnych bardziej, natomiast sprawdzony motorek 1.9, cos mysle ze moze byc troche mulasty w porownaniu do obecnego ASV.
W sumie nie zalezy mi na sciganiu sie, ale dobrze jest miec swiadomosc ze w razie potrzeby wyprzedze bezstresowo na naszych drogach np. szybszego TIR-a.
Bo na ogol to zalezy mi na ekonomii/ekologii pojazdu i obecny motorek spelnia te dwa warunki w 100%, jak dla mnie.

Podsumowujac, gdyby byly OII z AWX to dla mnie bylby ideal - 6 biegow, ponad 300Nm, sprawdzona technika

pozdr Grzesiek





Temat: witam i o rade pytam
na poczatku chcialbym sie przywitac:)
byc mzoe bede rpzyszlym uzytkownikiem octy,moj znajomy sprzedaje octavie rocznik 2001 wersja Laurin$klement,silnik tdi 110koni
jest to jak wiadomo full opcja auto ma przebieg 181tys km
serwisowane na bierzace auto bezwypadkowe i wogole
chce za nia 45 tys powiedzcie mi czy warto sie tym zainteresowac?czy przy tym przebiegu moze sie cos dziac?z gory dzieki za pomoc musze podjac szybka decyzje..





Temat: czujnik temperatury wody.....
musze go wymienic bo oszalal caly czas pokazuje ze jest max i wentylator

chodzi non stop, i miga kontrolka na wyswietlaczu,

podobno sa dwa czerwony i niebieski czy zielony, jeden jest okragly drugi prostokatny,

silnik tdi ahf 110 KM, ktory jest od wskaznika na wysietlaczu?

dzieki za pomoc pozdrawiam.



Temat: Wyposa¿enie VW Golfa IV


Konkretnie to chodzi mi o to, jakie wyposażenie (najuboższe) miały takie
Golfy wyjeżdzające z salonu.


Słyszałem, że b. często klienci decydowali się brać wersję najtańszą byleby
miała silnik tdi. Wtedy ponoć dostawali tylko jednego jaśka (dla kierowcy) i
wspomaganie kierownicy. Za resztę trzeba było sowicie "zabecalować". Podobno
nawet instalacji pod radio nie było.
Zaznaczę tylko, że tak SŁYSZAŁEM, więc nie dam głowy, że to prawda. Choć
źródeł mocno zbliżonych informacji było kilka.

Pozdrawiam





Temat: czym rozni sie octavia od bory?

Jeżdżę O1 a wczesniej miałem VW Passat rok90.Volkswagen z tamtych czasów miał lepsze materiały wykończeniowe niż skoda z 97 roku i tak pewnie będzie też z Borą. Silnik (TDI 90 KM) jest OK i reszta też. Podobno w O2 poprawiło sie trochę.

W końcu Passat i Bora miały dużo wyższe ceny niż OI więc to jest chyba raczej normalne że są lepiej wykończone.

Ta różnica się niestety trochę zaciera w przypadku OII i Jetty. Przed kupnem OII porównywałem ją z Jettą i Golfem V. Za znaczek VW musiałbym dużo więcej zapłacić i mieć gorzej wykończone (mam tu namyśli tylko deskę rozdzielczą -jest tragiczna w VW) auto niż OII.



Temat: Seat Ibiza Diesel czy Ford Escort Diesel?


Czy ktoś mógłby podzielić sie uwagami który samochód jest lepszy?
Ile pali, odporność na awarje i złodzieji, serwis, itp. itd.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Andrzej.


Ja powiem tylko jedno
Ibiza ma silnik TDI od VW i to mysle wystarczy dla kogos kto chce jezdzic a
nie stac.
A ford nie ma zadnego dobrego diesla - wszystkie stare i kiepskie.





Temat: Seat Ibiza Diesel czy Ford Escort Diesel?
 Ibiza ma silnik TDI od VW i to mysle wystarczy dla kogos kto chce jezdzic
a nie stać.
 A ford nie ma zadnego dobrego diesla - wszystkie stare i kiepskie.

Dięki za informacje. Myslałem przede wszystkim o ekonomiczności i zakupie
samochodu uzywanego 3-4l lata.
Ponoć Fordy dużo palą, a Seaty nie są tak wytrzymałe (źródło:
www.autocentrumpl).
Pozdrawiam.
Andrzej.





Temat: silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!
Witam
Mam audi 80 b4 95 rok, mialem szarpania przy 2000 obrotach ale to zrobilem
okazal sie sterownik pompy wtryskowej, spadek mocy zniwelowalem sprezarka po
regeneraji i niby bylo wszystko ok ale podczas jazdy na trasie jak go dluzej
przytrzymam powyzej 130 km/h zaczyna szarpac jakby brakowalo mu paliwa albo
ciagnie do 120 km/h jak szatan a potem nagly spadek mocy ktory zanika po
zabawie gazem (pompowanie) i wraca do siebie. Juz nie mam pojecia gdzie
szykac, na komputerze jest ok, ale nie wiem czy mozna do konca sie na nim
opierac bo jest bardzo ubogi w czujniki.

Prosze o pomoc dziekuje !!!!!!!!!!





Temat: I stuknęło 1000km....

kolega się cieszy z autka, po raz pierwszy ma diesla i bardzo mu podszedł więc w czym problem?

No nie wiem w czym. Może mam jakiś kompleks, bo sam dizelka nie kupiłem? Bo odpuściłem silnik TDI dla rocznika, przebiegu i wyposażenia?

No ale fakt jest w tym, co pisze _tm_ - nie należę do żadnej z grup, które wymienił. W Octavii cenię sobie zupełnie inne walory. Z drugiej strony trudno się dziwić, że forum jest zdominowane przez zwolenników "zrywu spod świateł" i tuningu - pewnie tak jest w każdej grupie fanów każdej marki, bo reszta użytkowników jeździ swoimi samochodami i na wyjęciu kluczyka stacyjki kończy myślenie o nim na dany dzień (a więc np. na co im uczestnictwo w grupie typu OCP?). Ale mam nadzieję, że mimo takiego podejścia do osiągów Octavii nie muszę się skradać skrajem forum



Temat: [K] Tarcze zegarów
Kupię tarcze zegarów i szybkę przednią do nich, do O1 silnik TDI.Wersja przedliftowa,na szybkościomierzu 110 km/h jest na środku na górze.Mogą być od angola.Oczywiście komplet:szybkościomierz,obrotomierz,temp.płynu i stan paliwa.

Tarcze do takiego zestawu:





Temat: Kąt wtrysku
figurel,
Dziękuje serdecznie
Mam tylko jeden problem mam silnik TDI 90 KM z której tabeli mam korzystać i co oznacza że kąt może się zawierać w przedziale np od 25 do 88.
Czy jeżeli ja mam np 48 to jest ok?
Czy w zależności od wartości kąta zmieniają się np. moment obrotowy, zużycie paliwa, - jak to ma się do samych wtryskiwaczy. Mam nadzieję że ktoś mnie oświeci w tym temacie ponieważ - jak widać nie jestem w tym mocny. Za to mogę powiedzieć kilka słów na temat roszczeń gwarancyjnych i jak je egzekwować w autoryzowanych serwisach
Szerokiej drogi
Pawęł Nicia



Temat: Minivany
Mam pytanie
chcialbym kupic Minivana w dalekiej badz niedalekiej przyszlosci
mysle ze w ciagu najblizszego roku

Interesujace mnie kwestie to
1. w miare duzy bagaznik - ale to w miare wszystkie spelniaja
2. silnik Tdi - lub odpowiedniki typu Hdi itd.
3. pieciomiejscowy - nie interesuja mnie wieksze modele (bo mam rodzine
czteroosobowa a w przyszlosci planuje piecio :))
4. oczywiscie cena

Mysle ze obecnie modele spelniajace te zalozenia to
Renault Scienic
Xsara Picasso
i narazie wydaje mi sie ze to wszystko
oba modele to wydatek w granicach 70kzl

czy ktos moze zna inne modele, albo wie ze jakas firma sie pzymierza do
zrobienia minivana np. skoda

z checia uslysze wszystkie sugestie na temat tych badz tez innych modeli
spelniajacych podane kryteria





Temat: gdzie porzadnie sprawdzic silnik TDI
No wlasnie, moze ktos polecic jakis porzadny serwis w ktorym mozna sprawdzic
silniczek turbo diesel. Szczegolnie chodzi mi o wtryski, turbine, cisnienia,
szczelnosc, zurzycie. ktos mi wspomnial o serwisie BOSH-a wykonujacym takie
uslugi, gdzie w 100licy i moze ktos wie ile to kosztuje.

PS. Sprawa troszke pilna, musze to zrobic jutro.
PS2. Chodzi o wczesniej wspominane mondeo, moze jakies ASO? Ale wole
wystrzegac sie tego typu warsztatow, to ostatecznosc.
Pozdrowka





Temat: Wybór Van??? SEAT, FORD, VW???


Seat Alhambra
Ford Galaxy
VW Sharan
Silnik TDi 1,9; przebieg do 150 kkm


potraktowałbym te 3 jako jedną pozycję do wyboru i dołożył coś jeszcze z
innych marek,
skoro to jedna kontrukcja, z tej samej fabryki, to nie sądzę, by np. załoga
zakładu wołała:
"teraz VW więc zróbmy go porządnie"  :-)

S.





Temat: stuki w skrzyni biegów
po pierwsze jak chcesz miec silnik TDI to trzeba bylo kupic Golfa opel ma DTI...

jestes pewien ze to skrzynia? a moze sprzeglo? tak czy siak czeka cie wizyta u mechanika bo wyciagnac skrzynie samemu nie jest latwo... najpewniej to sie ktores lozysko skonczylo... chwilowo pomoze dolanie jakiegos ceramizera ale zrobilbym to jak najszybciej zeby zbyt wilu zniszczen w skrzyni nie dokonac...



Temat: Freelander-jaki jest

wyklikał(a):


Czy ktoś mógłby powiedzieć coś niecoś o freelanderach?
Czy są awaryjne, jak z częściami, czy ceny serwisu nie zabiją?
I jeszcze ważne pytanie, czy są populane wśród złodziei?
Być może pojawi się opcja zakupu takiego roverka, a tak w ciemno lub
słuchając sprzedawcy w salonie to nie do końca rozsądnie.....
Wielkie dzięki za jakiekolwiek info.


Pierwsze egzemplarze mialy niedzialajacy 4WD (byl maly skandal w GB na
ta okolicznosc - wzywano posiadaczy do serwisow pod pozorem naprawy
jakiejs dupereli, uszczelki czy czegos tam, a tymczasem wymieniano
sprzeglo lepkosciowe), miekkie blachy (podczas testu nie mozna bylo
wyjsc z zakopanego Freelandera, bo progi sie wygiely i nie mozna bylo
otworzyc drzwi). Podobniez po dwoch latach produkcji doszli z nimi do
ladu i obecnie to calkiem dobre auta - poleca sie do nich swietny
ponoc silnik TDi, z mala benzyna jak mowia nie da sie tym jezdzic.
Rowniez gadzet p.t. Hill Descent Control jest zbedny.





Temat: Wybór Van??? SEAT, FORD, VW???

| Seat Alhambra
| Ford Galaxy
| VW Sharan
| Silnik TDi 1,9; przebieg do 150 kkm

potraktowałbym te 3 jako jedną pozycję do wyboru i dołożył coś jeszcze z
innych marek,
skoro to jedna kontrukcja, z tej samej fabryki, to nie sądzę, by np.
załoga
zakładu wołała:
"teraz VW więc zróbmy go porządnie"  :-)


No to może Opel Zafira? I ewentualnie Renault Espace?





Temat: Opel astra diesel - pytanko o przebieg
witam ponownie.
Dzieki za opinie odnośnie tego opla.
Powiem że jest to silnik TDi niemiecki nie isuzu. przez 3 lata eksploatacji były robione następujące rzeczy:
-pompa wspomagania
-4 amortyzatory
-1 koncowka drazka
-linka sprzegla
-Blacha: drobne naprawy na błotnikach.
tyle. wiec nie jest źle. chyba nie poza tym przed zimą trzeba wymienić bedzie akumulator. ale to już szczegół.
pozdrawiam koło srody czwartku zobzcze ja na żywca ale myśle że bedzie oki.

Dziś byłem na giełdzie. znalazłem kuszącza propozycję ale sie nie zdecydowałem
dokładniej renault clio 94 rok pierwszy właściciel kobieta
120 tyś. stan idealny żadnych wycieków, 5000 kolor czerwony, silniczek czyściutki praca równa.
ale powiedzałem że może lepiej sie wstrzymać.
Poczekam aż zobacze opla (koło środy) bo myśle że warto zacekać te dwa tygodnie aż mu ściągną nowe auto ale jak bedzie dokładniej czas pokaże .
pozdrawiam wszystkich niosących swe opinie.



Temat: Plusy minusy OI i OII
No witam po malej zdrowotnej przerwie, nurtuje mnie ostatnio pytanko i slyszeliscie je juz miliony razy czy zdecydowac sie na oI (bardziej gotowka), czy moze jednak oII (bardziej Raty) ; jaki silnik tdi czy moze jednak benzyna.... prosze o jakie kolwiek odpowiedzi heheheh moze ten dzien bedzie coraz blizej aby zakonczyc ta nierowna walke "co wybrac ???"



Temat: Jedynka czy dwójka
...O2 jest bardziej nowoczesna, lepsze materiały wykończeniowe, ale... na codzień tego nie zauważysz i tu jest szkopuł. W O1 kumpla (on kupił O1 w lutym, ja O2 we wrześniu) w zasadzie wszystko jest podobne do tego, co u mnie, auto jedzie też podobnie (silnik TDI 90KM). Zauważalna różnica w ilości miejsca z tyłu. Ale jeśli mówisz o aucie służbowym, to raczej to, co jest z tyłu nie bardzo Cię interesuje. W takim układzie na O1 nie będziesz narzekał. To jest również świetne auto (moja pierwsza prawdziwa miłość). Ja, gdybym nie musiał czekać na O1 w takiej konfiguracji, jaka mnie interesowała, aż 8 tygodni, pewnie jeździłbym dzisiaj właśnie O1 i też miałbym banana na gębie I to napisałem ja, posiadacz O2



Temat: Co oznacza regularny ubytek cieczy chłodzącej?


Cześć

| | Zaobserwowałem nieznaczne, ale jednak ubywanie płynu chłodzącego. Wychodzi
| na to, że pomiędzy przeglądami (15 kkm) ubywa więcej płynu niż pomiędzy
| poziomami max. i min. na zbiorniku wyrównawczym. Co to może ozmaczać?
Chyba
| nic dobrego. Silnik TDi 110 KM.

Prawdopodobnie jest to spowodowane zwykłym odparowywaniem wody i nie ma czym
się przejmować.


Z zamkniętego ukłądu?! Sądzę, że wątpię...





Temat: Co oznacza regularny ubytek cieczy chłodzącej?
Zaobserwowałem nieznaczne, ale jednak ubywanie płynu chłodzącego. Wychodzi
na to, że pomiędzy przeglądami (15 kkm) ubywa więcej płynu niż pomiędzy
poziomami max. i min. na zbiorniku wyrównawczym. Co to może ozmaczać? Chyba
nic dobrego. Silnik TDi 110 KM.

Kulfi





Temat: Kupno auta
Witam wszystkich.
Od niedawna mój wujek nosi sie z zamiarem kupna auta jakim ma być skoda. Ale po długich przemyśleniach doszedł do wniosku, iż kupi większą siostre fabii, czyli Octavie II . Ma już wypatrzony pewien egzemplarz, ale i tu sie rodzi pytanie, czy opłaca się zakupić auto z roku 2004 z przebiegiem prawie 197.000? Jest to silnik TDi o pojemności 1.9l. Wujek głównie jeździ w tarsie, i obawia się, iż z takim przebiegiem mogą być juz pewne problemy. Za każdą podpowiedź z góry dziękujemy.



Temat: co wybrac, mam klopot 2 sam. do wyboru
Ja bym tal wybral Golfa , zajebisty samochodzik poza tym ojciec mial kiedys
Golfa tylko że III 1,8 i byl bardzo zadowolony
Silnik TDI jak wiadomo jest bardzo oszczedny 5,5l ON ma 100km i dynamiczny a
poza tym przy sprzedazy VW traca bardzo malo na wartosci :)


cze
matula szykuje sie do zmiany samochodu (na firme)
z powodu zmiany w przepisach od 1 maja
chce teraz kupic auto "ciezarowe"
wachamy sie miedzy 2 samochodami
vw golf IV 1.9tdi (2003), a c. berlingo 1.9
oczywiscie z salonu chcemy kupic
i co jej lepiej zaproponowac, moze ktos z was pomoze.
a moze macie inna propozycje
z gory bardzo dziekuje za pomoc

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -


http://www.gazeta.pl/usenet/





Temat: Szarpanie pojazdem podczas ruszania
Witam wszystkich, piszę po raz pierwszy na tym forum ale nie znaczy to, że nie skorzystałem z wielu cennych uwag i rad na tym forum Piszę ponieważ mam taki problem, octavia z 2005 roku model 1 stan przjechanych km 39 tyś, silnik tdi 90 KM, od ok 10 tyś zauważłem, iż pojazd jak jest zimny, dłuższy okres nie ekploatowany / mam na myśli ok 12 godz./ to podczas ruszania - puszczania sprzęgła samochód szarpie tak jakby przedni napęd !!!! Po przejechaniu kilkuset metrów czasami kilku kilometrów objaw ten mija i wszystko jest w porządku. Nadmieniam, iż nie zawsze mam ten problem czasami wszystko jest ok od samego początku jazdy. Co może być powodem, iż pojazd tak się zachowuje ???? Czy jest konieczna naprawa tej przypadłości czy można tak jeżdzić i jakie mogą byc tego ewentualne konsekwencje ?

dziękuje za odpowedzi i pzdr [/hide][/quote]



Temat: Volvo s 60? Czy oktawia!
Na twoim miejscu bral bym octe kombi ewentualnie Bora kombi (w tym zestawie mozna znalesc 130KM PD z 4motion ).
Jako ze masz firme ,to kombi musi byc musowo (toledo i sedany odpadaja ).
Dodatkowo jestes jeszcze mlody ,mi w tym wieku wystarcza auto z klasy octavii . Jak bede blizej 30ki bede myslal o aucie z klasy wyzej
W tej chwili w aucie liczy sie dla mnie :
- ze silnik tdi jest dosc dynamiczny i malo pali .
- octavia nie jest az taka droga w ekspluatacji (przeglady ,filtry itd.).
- jak do tej pory(~3lata i 124kkm) jest bez awaryjna. Odpukac
- jest duzo firm produkujacych akcesoria do tuningu zaleta auta spokrewnionego z VW

Pamietaj wybor nalezy do ciebie. Przemysl wszystko dobrze i podjedz na jakiegos spota po naklejkie



Temat: VP vs PD

Ogladaliście ostatnio "Zakup Kontrolowany" ?? rodzinka sobie wybiera samochód i oglądają octe.. Pytanie jaki silnik TDi 90km ... Na to redaktor po odpaleniu mówi.. " Ahhh ten dźwięk VW pompowtryskiwaczy" ... normalnie sie przekręciłem

ogladalem tez sie niezle usmialem, bo to byla jakas stara octa przed liftem, no ekspert niezle walnal z tymi pompowtryskiwaczami



Temat: Jakie ASO VW mozecie polecic w DC???


| Heh... też bym chciał wiedzieć, bo z tego co słyszałem, to żadnemu.
| :-(

Ten sam problem... :-(


A moze... Skoda przy Modlinskiej?
Sam widzialem, jak przyjezdzaly tam Seaty, VW i Audi.

Fabie mi serwisuja jak nalezy.
Podejrzewam, ze Golfa tez dobrze zrobia,
bo przeciez Octavia to Golf "z plecaczkiem".

A i ceny pewnie nizsze niz u VW.

M.

PS. Tylko jak silnik TDI PD (z pompowtryskiwaczami)
to lepiej przyjechac z wlasnym olejem.





Temat: Czujnik temperatury - jaki numer?
Witam,

Mam czujnik do wymiany ale goscie w ASO chca 80zl, wiec wole kupic gdzie indziej
Silnik TDI AHF, czy czunjnik, nr czesci: 06A919501/O link bedzie dobry?

Czy wymiana jest skomplikowana?



Temat: [O1] dylemat przed zakupem O1

X A N, 90 i 110 to cztero cylindrowe diesle z doladowaniem i pompa rotacyjna, 115,130,150,160 to cztero cylindrowe diesle z doladowaniem i ukladem wtryskowym w technologi Pumpe-Düse.
Pojedyncze silniki w podgrupach roznia sie wzgledem siebie wydajnoscia osprzetu.


Pumpe-Düse to bardziej po ludzku pompowtryskiwacze

B. krótka charaktertyka - szczegóły na szukajce
90KM prosta konstrkucja, mało pali, nie do zajechania, ale są narzekania na dynamikę

110KM bardziej skomplikowany, ale nadal prosty, odczuwalnie lepsza dynamika i dalej małe spalanie

130KM wyższe spalanie niż w 110KM ale odczuwalnie lepsza dynamika, bardziej wrażliwy na jakość paliwa, bo ma Pumpe-Düse , dla wielu najlepszy silnik TDI w Octavii /no i skrzynia 6 biegowa/, niestety prawie biały kruk /jeśli ma być w dobrym stanie i bezwypadkowy/ a i cena wyższa

115KM, 150KM, 160KM to nie w Octavii /VW, Seat, Audi/.



Temat: Jak odróżnić silnik TDI od TD w VW?


Jak odróżnić silnik TDI od TD w VW???


Samego silnika nijak nie odroznisz ;) TDI jest za to wyposazony
dodatkowo w intercooler.





Temat: Jak odróżnić silnik TDI od TD w VW?


Jak odróżnić silnik TDI od TD w VW???


TDI mają napis 'TDI' na pokrywie zaworów, natomiast TD
nie mają żadnego napisu (poza VW) ;)

Pozdrawiam!





Temat: silnik tdi 101 km
Witam Wszystkich Użytkowniczów Forum
Mam takie pytanie, chodzi o silnik TDI 101km który był montowany do Octavi I 4x4 .
Dlaczego taki słaby (101km) przeciez koncern VW miał do dyspozycji inne mocniejsze silniki disla.
Pytam bo kolega takie coś zakupił i nażeka na brak mocy.



Temat: Jak odróżnić silnik TDI od TD w VW?

Jak odróżnić silnik TDI od TD w VW???

Pozdrawiam

Johny





Temat: silniki TDI


Kto zaprojektowal pierwszy silnik TDI, kiedy i w jakim samochodzie pojawil
sie jako pierwszy?


technologia AFAIK mitshubishi sprzed 20 lat :-)

Mariusz M.





Temat: Olej Shell Helix Diesel Super, silnik TDI i dylemat lac czy nie lac :) ?
Hej,

Czy mozna bez obaw uzywac tego oleju do Golfa III na silniku TDI (94r)?
Wiem, ze producent zaleca castrola, ale castrol kosztuje prawie 2x tyle
co Shell.





Temat: silniki TDI
Kto zaprojektowal pierwszy silnik TDI, kiedy i w jakim samochodzie pojawil
sie jako pierwszy?




Temat: prosze o rade silnik tdi ALH octavka 1 - modyfikacje !
witam jestem tu nowy . wiem początki są trudne .. posiadam O1 z silnikiem 1,9 tdi
i zmieniona mapą na około 125 km czy mogę jeszcze cos zmienic z mocą mego autka ?
i w jaki sposób .. prosze o rade !!!



Temat: [K] silnik tdi 150KM ze szkrzynia i całym osprzetem
silnik tdi 150KM ze szkrzynia i całym osprzetem



Temat: silnik TDI AVN
co to za silnik TDI AVN 130PS audi



Temat: Octavia Tour Ice+ - jaki silnik
Witam

Jaki silnik TDI montują w aktualnie sprzedawanym samochodzie jak w temacie? Czy to jest TDI-PD-EDC16 czy może starszy TDI-PD? Słyszałem że to ten nowy. Czym się różnią oba silniki - oba są na pompowtryskach, tyle wiem...

pozdrawiam

K800



Temat: wybor pomiedzy TDI a LPG
borut, Silnik TDI jakie sa w Octach I to silnik z lat 96-98. Tak wiec taki silnik ma powiedzmy okolo 10 lat. Ile maja instalacje sekwencyjne?? I, II generacja to polowa lat 90, wiec podobny okres, przynajmniej w Polsce.



Temat: Pompa paliwa tdi
Darek Denis, musisz zrobić zdjęcie bo to co piszesz w ciemno to czarna magia rezystory silnik Tdi nie wiadomo o co chodzi tam są zawory EGR przewody nadmiarowe ale to wszystko jest w każdym silniku diesla , a druga sprawa to co mianowicie chcesz regenerować



Temat: Kupie silnik TDI
Lupie silnik typu TDI z osprzetem o pojemnosci co najmniej 2,5 litra.
Zamirzam go zainstalowac w lodzi, tak wiec nie potrzebuje faktury...

Pozdrawiam
Roman





Temat: Seat Ibiza 1.9 TDi - parametry techniczne


www.seat.pl i dalej na ibizę i dane techniczne (nowa i stara ibiza miala
ten
sam silnik tdi)


oj widze ze jednak w nowych pomieniły się moce TDi ale reszta parametrów
będzie podobna.





Temat: Chce kupic Octavie ktory model wybrac silnika?
Proponuję jednak silnik TDi. Najlepiej w wersji 90KM bo dłużej wytrzymuje koło zamachowe i sprzęgło. Zawsze można wgrać virusa:P



Temat: Dziwnie odpalajaca zimna Octavia AGR
maniek TDI, Ktory silnik TDI, oznaczenie



Temat: klepanie...zawór czy wtsysk??

szklanki z wymianu kosztuja okolo 1200zl zawsze wymienia sie 4 sztuki
wiec najpierw upewnij sie ze to one


Chester albo masz malucha albo Ci pół silnika zasunęli Silnik TDI 1,9 ma 8 szklanek



Temat: Ibiza silnik TDi- to samo co w Golfie?

pytanie zarowno o TDi 90PS jak i 110PS
(rocznik 99-00)

przumierzam sie do zakupu wiec
opinie o aucie/tach rownie mile widziane

pozdr
Marcin





Temat: Błąd P0638
przeczytaj czasami to co piszesz - bo cholandia przez CH to juz szok

a do kolegi wyzej
zmien se silnik w profilu bo albo nei wiesz czym jezdzisz albo handlarz od ktrego kupiles auto wmowil ci ze masz silnik TDI
czegos takiego w oplu nie na...
jak juz to DTI



Temat: 1.9 TDI 90 i 110 - podobieństwa i różnice

Kolega zadał mi pytanie: Czym się różni silnik TDI 90 KM od 110 KM ?
Czy to wszystko ?

Wszystko.




Temat: Pompowtryskiwacze w nowych TDI VW

Daj te 5 tys. to ja troche pokombinuje i ci zalatwie caly silnik TDi 130
KM
ze skrzynia i jeszcze ci zostanie na zapasowa turbine ... :) oczywscie
full
legal z papierami :)


Na serio? troche pocieszajace, bo juz zaczelem sie bac :-)




Temat: Turbosprezarka w TDI VW
Jeżeli jest to silnik TDI VW, to nie 110 KM, ale 115 KM , a maksymalny
moment jest już przy 1800 obr.




Temat: korekcja kata wtrysku silnik tdi 19 Octawia
wymienialem pasek rozrzadu . i mam pytanie jak sprawdzic i ewentualnie skorygowac kat wtrysku VAGIEM , jaka wartosc jest prawidlowa silnik AHF



Temat: Swap TDI
co to jest VP i PD?
Jakie oznaczenie ma silnik TDI 90 KM?



Temat: Swap TDI

co to jest VP i PD?
Jakie oznaczenie ma silnik TDI 90 KM?


http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=238



Temat: Czy warto kupić?
...He, przeciez na zdieciach jest silnik TDI VP a nie jak w opisie 130ps (TDI PD)?

Darek

[ Dodano: Czw 15 Mar, 07 12:58 ]



Temat: Zdychające konie w TDI???
Silnik TDI jak wyżej, moc maksymalna przy 4000obr/min, przebied 54kkm na 5
biegu nie dochodzi do 4000 obr/min (tylko jakieś 3700)- jeszcze 7kkm temu
dochodził. Czy to norma czy oddac auto do sewrisu?
Dodam ze filtr powietrza czyszczony byl po 45 kkm.
Wojtek




Temat: Seat Ibiza 1.9 TDi - parametry techniczne
www.seat.pl i dalej na ibizę i dane techniczne (nowa i stara ibiza miala ten
sam silnik tdi)




Temat: Jeszcze raz:czy AGR mozna podkrecic komputerowo?
Juz bylo o tym wielokrotnie

Najprostrzy chip zobacz w topicu i oznaczeniach silnika.

Cos wiecej czytaj posty Purchawy, obecnie 150KM.

Ceny, pisz PW do tunerow.

Kazdy silnik TDi mozna podkrecic, jeden mocniej drugi slabiej.



Temat: czujnik temperatury wody.....

...silnik tdi ahf 110 KM, ktory jest od wskaznika na wysietlaczu?....
Zielony okrągły jako zamiennik czarnego okrągłego



Temat: Pomoc w wyborze
10-15km dziennie i diesel sie naladuje - to nie maluch z pradnica

Silnik TDi jest od okolo polowy 1994 roku wiec 10 lat juz mu minelo.



Temat: czym rozni sie octavia od bory?
Jeżdżę O1 a wczesniej miałem VW Passat rok90.Volkswagen z tamtych czasów miał lepsze materiały wykończeniowe niż skoda z 97 roku i tak pewnie będzie też z Borą. Silnik (TDI 90 KM) jest OK i reszta też. Podobno w O2 poprawiło sie trochę.



Temat: kod bledu
Witam
Prosze o pomoc co oznacza kod bledu 1596555(P1557) silnik tdi 1.9
dzieki za pomoc z gory



Temat: Klocki zuzyte z prawej bardziej niz z lewej czemu ?
Roznica nie wielka ale zawsze. na co ja mam zminic nie chce piszczenia szybszego zuzycia
chcialbym taniej czy te klocki bez znaczka skody beda takie same mam teraz orginalne TEXTARY silnik TDi



Temat: Czas na nowe auto, co poradzicie.. DSG...Nexus...itp
W tej chwili jest przerwa w produkcji. Czas oczekiwania do 3 miesiecy (najczęściej jest szybciej)..

Chcesz wycene ? To podaj wersję i z jakim wypasem ma być a do tego silnik TDI 170KM.... a dostaniesz precyzyjne info



Temat: 1.9tdi (90KM) - wymiana oleju, co ile tys.km ?
Witaj
 piszą że silnik TDi 90kM pierwsza wymiana oleju po 7500km a następne po
15000km.

a nie co 7,500 a filtr co 15,000?





Temat: [O1] Octavia zgasła podczas jazdy

- spróbuj tez przepompować troche paliwa ręczną pompką
Przepraszam,czym
Widziałeś kiedyś z bliska silnik TDI




Temat: syntetyk -> polsyntetyk po jakim przebiegu?


silnik TDI AHF


A mówią że Skody są be :)





Temat: syntetyk -> polsyntetyk po jakim przebiegu?


| silnik TDI AHF

A mówią że Skody są be :)


Seat:-) ale te same bebechy:-)





Temat: Seat Cordoba Vario

  Recenzje byly bardzo


pozytywne. Moze skusisz sie na silnik TDI. Chociaz nie wiem jaka jest
roznica w cenie.


13 000    :-(





Temat: Seat Ibiza Diesel czy Ford Escort Diesel?
Myslę, że w Fordzie bardzo dobrze spisuje sie 1,8 TD



tylko jedno
Ibiza ma silnik TDI od VW i to mysle wystarczy dla kogos kto chce jezdzic
a
nie stac.
A ford nie ma zadnego dobrego diesla - wszystkie stare i kiepskie.






Temat: 1.9tdi (90KM) - wymiana oleju, co ile tys.km ?
Cześć !
Mam instrukcję obsługi serwisowej (niemiecką) do Golfa III (1995 r.) i tam
piszą że silnik TDi 90kM pierwsza wymiana oleju po 7500km a następne po 15000km.
Pozdrawiam




Temat: 1.9tdi (90KM) - wymiana oleju, co ile tys.km ?


Witaj
 piszą że silnik TDi 90kM pierwsza wymiana oleju po 7500km a następne po
15000km.

a nie co 7,500 a filtr co 15,000?


Sprawdzę dziś po pracy i jutro dam odpowiedź.
Pozdrawiam





Temat: Pomocy ciśnienie oleju Passat 19TD


Ale to nie jest silnik TDI tylko zwykłe 1.9TD 93r i nie ma komputera gaz
bezczelnie na linkę.


mistrzu, masz źle ustawioną date w kopmie!!! Przestaw ją aby była właściwa.
i odpowiadaj POD cytatami!!!





Temat: Seat Cordoba Vario

skusisz sie na silnik TDI. Chociaz nie wiem jaka jest


| roznica w cenie.

13 000    :-(


Nie bardzo rozumiem ich polityki cenowej.

Pozdrawiam
marcinbo





Temat: Która pompa wtryskowa jest lepsza do 1.7D
jak silnik TDI jest w technologii pompowtryskiwaczy to zgadzam sie w 100%



Temat: Ile na rezerwie?
piter82, a to wszystko przez to ze masz silnik tdi a nie dth lub dtl. te vw tak maja



Temat: przełącznik kierunkowskazów z tempomatem do zafiryA astryG
kupiłem na allegro jest dodatkowa kostka do sterowanina tempomatem z 4 przewodami do mnie do zafiry idealnie pasuje wszystko jest o,k. muszę dodadać że mam silnik tdi strerowany elektronicznie.



Temat: Ile na rezerwie?

piter82, a to wszystko przez to ze masz silnik tdi a nie dth lub dtl. te vw tak maja

poprawka jednak mam DTI



Temat: to nie spam ale ROTFL :-)


Eeetam, lekko drasnięte, a brak wszystkich szyb to dla dodatkowej
wentylacji :-)


no i ten silnik TDI po przegladach, poezja :) :P





Temat: Tdi w Oplu??
co to za silnik  Tdi w oplu ??
na stronach vectry wszystkie maja oznaczenia Dti a  ja spotkaĹŻem sie z
vectra 2 Tdi rok prod 2000  co to za silnik  ?? jaka ma moc

pozdrawiam jarek





Temat: Zmienione TDI Skody
Skoda Fabia, Skoda Superb oraz Skoda Octavia Tour dostępne na naszym rynku oferowane będą ze zmienioną gamą silników wysokoprężnych. Powyższe zmiany spowodowane są koniecznością dostosowania silników do normy emisji spalin Euro IV.

Norma Euro IV wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2006 r. na terenie Unii Europejskiej, a więc także i w Polsce. Dotyczy ona wszystkich nowo rejestrowanych samochodów osobowych. Sprzedawcy (dealerzy) będą mogli mieć, za zgodą odpowiedniego ministerstwa, w swojej ofercie zaledwie kilka procent aut z silnikami spełniającymi mniej rygorystyczną normę Euro III.

W przypadku Skody zmiany na naszym rynku obejmą trzy modele: Fabia, Superb oraz poprzednią generację Octavii, oznaczoną słówkiem Tour.

W Fabii dotychczasowy silnik 1.9 SDI o mocy 55 kw został zastąpiony przez dwie wersje jednostki 1.4 TDI. Tańsza w zakupie odmiana silnika 1.4 TDI osiąga moc 70 KM przy 4000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy utrzymuje się na stałym poziomie 155 Nm w zakresie 1600-2800 obr/min. W mocniejszej wersji silnik 1.4 TDI uzyskuje teraz 80 KM przy 4000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 195 N-m przy 2200 obr/min.

Stosowane do tej pory w Superbach, z których 3/4 sprzedawanych w Polsce opuszcza salony z silnikami diesla, silniki 1.9 TDI (100 i 130 KM) zostały zastąpione spełniającymi normę Euro IV silnikami 1.9 TDI (105 KM) i 2.0 TDI (140 KM). Mniejsza jednostka znana jest m.in. z nowej generacji Octavii, osiąga maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1.900 obr/min. Z kolei mocniejszy silnik 2.0 TDI jest prawie tym samym, jaki stosowany jest w Audi A4 oraz Audi A6.

W przyszłym roku w ofercie Skody pozostanie wciąż poprzednia generacja Octavii. Pod maską zajdą jednak istotne zmiany. Oferowany dotychczas silnik TDI o pojemności 1,9 l, proponowany w wersjach o mocy 90 i 110 KM, zastąpiony zostanie, wypróbowaną w Skodzie Fabia i w Skodzie Octavia 4x4, jednostką 1,9 o mocy 101 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm przy 1800 obr/min.

[mojeauto.pl]
---------------------------------------------------------------

dla zainteresowanych nie jest to specjalna nowosc, ale jest to oficjalna informacja,
szkoda, ze odchodzi ASZ, bo rozumiem, ze juz nigdzie go nie montuja



Temat: TSI - Rewolucja silnikowa?
Po wielkich sukcesach silników TDI oraz FSI, Volkswagen ma zamiar wypuścić na rynek nowatorską linię jednostek napędowych wyposażonych w technologię benzynową TSI.

Jednostki wyposażone w technologię FSI posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, który zwiększa wydajność spalania przy okazji zmniejszając konsumpcję paliwa oraz emisję szkodliwych czynników. Wywodząca się z silnika FSI, jednostka TSI została podwójnie doładowana poprzez dodanie dwóch turbosprężarek.

Charakterystyka jazdy z nowym silnikiem TSI uległa znacznemu polepszeniu w porównaniu z jego protoplastą. Pierwsza turbosprężarka jest używana podczas małych szybkości, lecz gdy zacznie ona wzrastać, wtedy włączy się druga sprężarka. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania niwelowane jest uczucie tzw. turbo-dziury, a w afekcie tego wzrasta również moment obrotowy.

Nowa jednostka posiada pojemność rzędu 1,4 litra i jest dostępna w wersji 140 oraz 170 konnej. Moc szczytowa wersji 170 konnej porównywalna jest do osiągów silnika o pojemności 2,3 litrowego, ale jej spalanie jest o 20 procent mniejsze niż w konwencjonalnym silniku. Zużycie paliwa oscyluje wokół 7,5 litra benzyny na 100 kilometrów. Moment obrotowy wynosi 240 Nm przy 1.750-4.500 obr/min. Połączenie tych technologii pozwala na zastosowanie silnika o relatywnie małej pojemności, który pozwala na wysoki stopień sprężania oraz wysoką wydajność podczas jazdy na wysokich biegach połączonych z wyjątkowo niskim jak na silnik benzynowy zużyciem paliwa .

W niedługim czasie zestawienie modelu Volkswagen Golf wzbogaci się także o nowy dwulitrowy silnik TDI, osiągający moc 170 koni mechanicznych. Będzie to najmocniejszy jak dotąd Golf wyposażony w jednostkę wysokoprężną. Używać będzie piezo-wtryskiwarek, które w bardzo precyzyjny sposób kontrolują wtrysk paliwa, maksymalizując moc, a zarazem minimalizując konsumpcję oraz emisję spalin dzięki filtrowi cząsteczek stałych. Moment obrotowy wyniesie w nim 350Nm przy 1.750 obr/min. Jego prędkość maksymalna szacowana jest na 220 km/h. Do "setki" rozpędzi się on w nieco ponad 8 sekund. Dzięki spalaniu 6,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, stację benzynową będzie odwiedzać się bardzo sporadycznie.
[mojeauto.pl]



Temat: A co myślicie o Seacie Toledo ?


Witam. od 5 miesiecy jestem uzytkownikiem Seata Toledo. Co prawda jest to
moze niezbyt dlugo, ale jak na ten okres czasu zrobilem juz nim troche
kilometrow, bo okolo 16000km.
Autko jest z silnikiem TDI i ma 3,5 roku.
Generalnie jestem bardzo zadowolony z Seacika, bo jest bardzo wygodny, i
przestronny a poza tym co dla mnie najwazniejsze oszczedny. Pali bardzo
nieduzo, bo okolo 5 litrow/100km, do tego cale auto to marka VW wiec i o
czesci nie trudno. Wady jakie zauwazylem to brak ocynkowania na blachach,
zmniejszona widocznosc przez tylnia szybe ( ale idzie przezyc ) a poza tym
niski profil opon jakie posiadam. Mam u siebie 195/50 R15 zimowki. Taki
profil mam w brefie i niestety nie moge tego zmienic bo najmniejsza felga
jaka wchodzi to wlasnie 15'. W tym sezonie kupilem juz 3 komplet opon
zimowych, i to nie to ze sie szybko zuzywaja tylko na naszych dziurach
srednio co miesiac rozwalam i oponke i felge. Ten profil to dla mnie zmora.
Tak a propo moze ktos wie jak sobie z tym poradzic? Z checia wsadzilbym
troszke wiekszy profil. Probowal ktos? wejdzie mi moze 185/65 R15?


Jezdze Toledem od ponad 1,5 roku, przejechalem nim prawie 60 kkm,
silnik TDi 110 KM, zuzycie paliwa: w tarsie ok 5 l/100 km, w miescie 6
- 6,5 l
tez mam felgi 15" z oponami o profilu 195/50, mniejsze felgi nie
mieszcza
sie na zaciski hamulcow - jezdze troche wiecej, i raczej dynamicznie,
ale komplet opon wystarcza mi spokojnie na caly sezon

a co do nieocynkowanych blach (wg ciebie) to bym sie spieral, u mnie
sa ocynkowane ;-)

GreetZ
        Michal Naja [Nexus 6]

arctic silver Toledo TD[red]i itd...





Temat: Jetta TDI Clean Diesel liderem ekologii
Jury konkursu “Green Car Journal” przyznało modelowi Jetta TDI Clean Diesel tytuł „Green Car of the Year“. Stworzona przez inżynierów VW technologia Clean Diesel należy do najbardziej proekologicznych na świecie.

Mimo zredukowania ilości emitowanych substancji szkodliwych i poprawy efektywności, gwarantuje ona uzyskanie maksymalnej mocy przy minimalnym zużyciu paliwa.

„Ceny paliwa i wyraźna zmiana świadomości ekologicznej spowodowały wzrost zainteresowania klientów silnikami wysokoprężnymi. Silnik TDI Clean Diesel pomoże przebić się jednostkom Diesla w Ameryce, ponieważ zużywa niezwykle mało paliwa, a jednocześnie pozwala na przejechanie ponadprzeciętnych odległości na jednym tankowaniu - wyjaśnił Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu Volkswagena ds. Rozwoju.

W porównaniu z silnikiem benzynowym o podobnej mocy Jetta TDI zużywa nawet o 35% mniej paliwa. Silnik Clean Diesel dostępny w Volkswagenie Jetta zużywa tylko 5,7 litrów paliwa i emituje o 90% mniej spalin. Tak doskonałe wartości osiągnięto dzięki rozwiązaniom technicznym wprowadzonym w jednostce napędowej.

Żaden inny samochód skonstruowany w Europie nie cieszy się taką popularnością w Ameryce jak VW Jetta. Od sierpnia 2008 roku we wszystkich 50 stanach, równolegle z wersjami benzynowymi, Jetta oferowana jest także z silnikiem Clean Diesel o mocy 140 KM.

Jetta TDI jest nie tylko wyjątkowo oszczędna, lecz również bardzo dynamiczna. Od zera do 60 mil na godzinę przyspiesza w zaledwie 8,5 sekundy i osiąga prędkość 127 mil na godzinę (204 km/h).



źródło:
- http://www.samar.pl/__/__...m-ekologii.html
- Kulczyk Tradex

Pozostali finaliści to BMW 335d, Ford Fusion Hybrid, Saturn Vue 2 Mode Hybrid, oraz smart fortwo.



Temat: Tempomat z allegro
Witam
Tak sie składa, że swego czasu zamontowałem tempomat do mojej O1. Sprawa wygląda rożnie w zależno?ci od silnika. Dużo pro?ciej jest w TDI, komplikacje występują w 1,8T, ale po kolei.

Ponie skrócony opis:

Silnik TDI:
Tu jest sprawa prosta:
1. Trzeba zdemontować poduszkę a następnie kierownicę. (potrzebny nietypowy klucz TORX)
2. Demontujemy obudowę kolumny oraz zestaw d?wigni.
3. Wymieniamy d?wignię na tą z obsługą tempomatu.
4. Dociągamy oryginalny przewód (który jest w komplecie do tempomatu) od d?wigni do skrzynki ze złączami w podszybiu oraz jeden przewód do zasilania do panela z bezpiecznikami.
5. Kodujemy sterownik silnika (na wersję G)
6. Skręcamy wszystko spowrotem
7. Rozkoszujemy się działaniem nowej zabawki.

Silnik 1,8T:
Punkty od 1 do 6 jak powyżej plus dodatkowo:
7. Ponieważ w silnikach 1,8T nie ma dociągniętej wiązki od sterownika silnika do skrzynki w podszybiu, trzeba tą wiązke zrobić samemu. W tym celu trzeba rozebrać większą wtyczkę od sterownika silnika, dobić do niej cztery przewody i dociągnąc je do skrzyni w podszybiu, gdzie dołączymy z drugiej strony oryginalny kabel zestawu z tempomatem.
8. Rozkoszujemy się działaniem nowej zabawki.

Ps1. Nie ma praktycznie żadnego ryzyka jakiej? blokady tempomatu w przypadku dorabiania kabla we własnym zakresie, dlatego że w przypadku uaktywnienia funkcji tempomatu, zostaje onaautomatycznie dektywowana w sytuacji wci?nięcia pedału hamulc lub sprzęgła.

Ps2. Je?li kto? jest zainteresowany to służę również informacjami z zakresu podłączenia oryginalnej navi oraz zmieniarki, a także info z zakesu jak uaktywnić VAGiem automatyczne zamykanie drzwi oraz otwieranie selektywne.
pozdrawiam



Temat: ROOTS Power turbine


|  Tak - rosnie na skutek dlawienia - ale o ile spada z powodu leprzego
| przeplukania cylindra (lepsze spalenie).

Jak sobie wyobrazasz lepsze "przeplukanie" skoro wydech jest faktycznie
dlawiony przez naped turbiny ?


Mistrzu - zwiekszenie czasu w jakim jednoczesnie otwarte sa zawory wylotowe
i dolotowe musi i zwieksza przeplukanie (wspólczynniki napelnienia,
przeplukania i takie tam inne ksiazkowe bidety). A przeplukuje sie nie
kolektor wydechowy tylko komore spalania (sprezania czy jak tam sobie to
nazwiesz). Minimalny wzrost oporów przeplywu w kolektorze wydechowym jest
niczym w porównaniu z ladunkiem powietrza dostarczonym przez turbine. W
bardzo wysoko doladowanych silnikach  dochodzi nawet do tego, ze powietrze
podczas przeplukiwania cylindra (przekryte zawory) przeplywa do kolektora
wydechowego. Tak wlasnie jest gdyz strata tego powietrza jest niczym w
porównaniu z jakoscia przeplukania a dochodzi jeszcze dodatkowo aspekt
ochlodzenia komory spalania (bardzo wytezone silniki i bardzo duze).


| Generalnie z zastosowania turbine jak by ona nie byla sa same korzysci.

Generalnie niekoniecznie. W calym zakresie obrotow i obciazen silnika
sa obszary gdzie ten sam silnik bez turbiny pracowalby oszczedniej.


Chyba na luzie lub przy gwaltownym dodaniu gazu - wtedy opory na turbinie sa
najwieksze (moge sie mylic). Przy pracy bez zmiany obciazenia turbina daje
tylko korzysci. Kruszymy kopie o temat który fachowcy od silników juz dawno
pewnie maja opanowany. Nie zmienia to jednak faktu ze sam mam w autku silnik
TDi.

Wojtek

Wojtek





Temat: 1.9tdi golf vs caddy

odpowiadajac wszystkom na raz:


caddy to płyta VW turana, wiec o wiele wiekszy samochod nic golf.


a nie polo czasami?


Zreszta zarówno szerokosc jak i wysokosc jest wieksza stad wiekszy opor
powietrza i mniejszy Vmax.
Po za tym silnik TDI w tym samochodzie jest cholerenie głośny. Mówie,
porównując z innymi silnikami diesla na common rail. Mowiac wprost w
srodku na obrotach kolo 4tys jest tak glosno jak w zuku.


to mnie akurat wali, nie przeszkadza mi halas, zawsze mialem glosne
samochody, i caddy(ad98), ktorym tez jezdzilem sporo nalezal do cichszych
sposrod nich


Ten samochod w wersji TDI 105KM kosztuje okolo 80tys zł wiec nie wiem


http://kupnowe.moto.onet.pl/zaawansowane/find.list.php?marka=Volkswag...
l=Caddy&x=16&y=10
tu sa 1,9tdi od 69tys


czy jest taki tani. Kangoo czy combo sa o 10-15tys srednio tansze.


http://kupnowe.moto.onet.pl/zaawansowane/find.list.php?marka=Opel&mod...
o&x=12&y=16
1,7 CDTI za 63tys

http://kupnowe.moto.onet.pl/index2.php?marka=Renault&model=Kangoo&kla...
+van&wersja=1.5+dCi+80KM+Kaleido&rodzaj=Osobowy&nadwozie=4+dr.
1,5 cdi za 60 tys zl
wiec roznica na poziomie od 10tys zl (nie wnikalem co prawda w poziomy
wyposazen, ale mozna i tak)

wada caddiego (a podejrzewam ze i wszystkich dostawczakow)-tego ktorym
jezdzilem byla sztywna os z tylu, skutkiem czego na dziurawych trasach PL,
ciezko bylo utrzymac predkosc powyzej 160kmh, zwlaszcza bez obciazenia


160 dla dostawczaka to malo ? hihi kup sobie jakas wyscigowke a 10 kg amfy
tez tam sie zmiesci a autko pojdzie i 200
gdzie ty chcesz tyle jezdzic ?


pare razy na tym forum juz to tlumaczylem, w skrocie, tak jestem psychiczny
i mam w D... ograniczenia predkosci i wiekszosc innych przepisow
a teraz wyobraz sobie, poznan-paryz-poznan zakladajac margines 10%, zeby nie
zajechac silnika, roznica 50kmh w predkosci max robi sie znaczaca
poza tym pamietajcie ze to wszystko sa w prawdzie diesle, ale malej
pojemnosci, ostatnio jechalem poznan-frankfurt-poznan (1600km) fiatem
ducato, i on nie mial problemow z utrzymaniem 160-175kmh (mimo iz jest to
powyzej danych producenta) ale co by sie stalo jak by tak przez te 600km
zylowac taki 1,5 czy 1,7 czy nawet 1,9 to nie wiem

ps. dla wszystkich moralizatorow: kiedys sobie spokojnie jade autobahnem,
tak nie wiecej niz 160kmh i w pewnym momencie wyprzedzil mnie tir z naczepa

pozdrawiam
bolo





Temat: Minivany
Cześć !

Od roku mam Scenica 1.9dCi
Przed zakupem wybierałem między Picasso a Scenic
Po jazdach testowych wypadło na Scenica. Ważne było też poczucie
bezpieczeństwa jakie mam jadąc renówką (poprzednio miałem Megane Clasic 1.6
16v który został na drzewie przy ok. 100 - 140 km/h a ja wyszedłem z niego i
zadzwoniłem po policję).
Obecnie ma 44000 km, i wyrobione jakieś gumki przy stabilizatorach ( koszt
ok. 100 zł ). Poza tym wszystko jest OK. Średnie spalanie to ok. 6.2l (
miasto + większość trasa 120 - 150 km/h), min. 4.9l (trasa do 100km/h), max
6.9 (nie wiem jak to się stało), do 130 jest b. cichy (chyba cichszy niż 1.6
16V benzyna) od 140 - 170 trochę go słychać. Dynamika jazdy - bez kompleksów
na drodze. Max prędkość (może z pomocą wiatru i w pojedynkę 190km/h)

Ogólnie bardzo polecam (ale ze skórzaną kierownicą i klimą).

pozdrawiam

Paweł Pawlak
Scenic 1.9dCi


Mam pytanie
chcialbym kupic Minivana w dalekiej badz niedalekiej przyszlosci
mysle ze w ciagu najblizszego roku

Interesujace mnie kwestie to
1. w miare duzy bagaznik - ale to w miare wszystkie spelniaja
2. silnik Tdi - lub odpowiedniki typu Hdi itd.
3. pieciomiejscowy - nie interesuja mnie wieksze modele (bo mam rodzine
czteroosobowa a w przyszlosci planuje piecio :))
4. oczywiscie cena

Mysle ze obecnie modele spelniajace te zalozenia to
Renault Scienic
Xsara Picasso
i narazie wydaje mi sie ze to wszystko
oba modele to wydatek w granicach 70kzl

czy ktos moze zna inne modele, albo wie ze jakas firma sie pzymierza do
zrobienia minivana np. skoda

z checia uslysze wszystkie sugestie na temat tych badz tez innych modeli
spelniajacych podane kryteria






Temat: Škoda Fabia i Škoda Octavia - rok modelowy 2007
W ofercie Škoda Auto pojawiły się już Škody Fabia, Škody Octavia oraz Škody Octavia Tour z roku modelowego 2007. Zmiany dotyczą nowych rozwiązań technologicznych oraz dodatkowych elementów w poszczególnych wersjach wyposażenia.

Teraz wszystkie wersje Škody Fabia wyposażone będą w systemy ABS i MSR (system optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem) oraz Dual Rate (system wspomagania nagłego hamowania). Co ważne, również w wersji wyposażeniowej Junior i Classic system ABS w standardzie nie powoduje wzrostu ceny samochodu. Odświeżono gamę kolorystyczną – auto dostępne będzie w nowych kolorach nadwozia. Metalizowany Beż Cappuccino i metalizowany Szary Anthracite zastąpią oferowane dotychczas kolory: Beż Sahara i Szary Graphite. Zamiast koloru Żółty Lemon, klienci kupujący każdy z modeli Škoda Fabia mogą wybrać teraz specjalny żółty kolor o nazwie Sprint. Oferowany dotychczas w Škodzie Fabia Combi i Škodzie Fabia Sedan silnik benzynowy 1.4/55 kW będzie zastąpiony benzynową jednostką 1.4/59 kW – mocniejszy silnik nie powoduje wzrostu ceny samochodu, to kolejna korzyść dla klientów. W salonach pojawią się również nowe, promocyjne serie limitowane Škoda Fabia MINT i Škoda Fabia ACTIVE – z bardzo bogatym wyposażeniem w niezwykle atrakcyjnej cenie oraz nowy model akcyjny Škoda Fabia Tour de France.

W Škodzie Octavia ważną innowacją jest automatyczna aktywacja świateł awaryjnych podczas gwałtownego hamowania. Funkcja „panic breaking” w znaczny sposób podnosi poziom bezpieczeństwa czynnego dzięki natychmiastowej sygnalizacji niebezpieczeństwa kierowcom, podróżującym za naszym samochodem.

Od roku modelowego 2007 odtwarzacz kasetowy w systemie audio Melody zostanie zastąpiony odtwarzaczem CD. Poza odtwarzaniem tradycyjnych płyt CD, nowy system audio Stream pozwala korzystać z płyt CD z nagraniami w formacie MP3. Przydatną innowacją jest również łącze umiejscowione w podłokietniku Jumbo-Box, umożliwiające podłączenie zewnętrznych systemów audio (takich jak iPOD, czy inne rodzaje odtwarzaczy plików MP3).

Inne nowe elementy to m.in. podwójne osłony przeciwsłoneczne z możliwością dzielenia na dwie części oraz lampka kontrolna aktywacji tempomatu umiejscowiona przy prędkościomierzu. Auta wyposażone w komputer pokładowy i wyświetlacz Maxi-Dot oferują nowe możliwości indywidualnych ustawień – zamków w poszczególnych drzwiach, które odblokowują się niezależnie i blokują automatycznie, akustycznego alarmu informującego o aktywacji systemu antywłamaniowego, komfortowej obsługi tylko okna kierowcy lub wszystkich okien, osobnego (elektrycznego) sterowania lewym i prawym lusterkiem bocznym, okna dachowego, które zamyka się automatycznie w razie deszczu. Nowością na liście dodatkowego wyposażenia jest również podgrzewanie tylnych siedzeń.

Nowy benzynowy silnik 1.4/59 kW zastąpi oferowaną dotychczas w Škodzie Octavia jednostkę benzynową 1.4/55 kW. Silniki TDI są teraz dostępne z bezobsługowym filtrem cząstek stałych (DPF).

Innowacje związane z wprowadzeniem roku modelowego 2007 w przypadku Škody Octavia RS i Škody Octavia RS Combi to przede wszystkim najmocniejszy w historii marki Škoda silnik TDI o mocy 170 KM z filtrem DPF (model dostępny od lipca br.)

Pozostałe zmiany dotyczą designu zewnętrznego – samochody dostępne są w nowych kolorach nadwozia (Żółty Sprint i Biały Candy), z zaciskami hamulców tarczowych w kolorze czerwonym.

Octavia Adventure 4x4 teraz także z mocniejszym silnikiem 2.0 TDI/ 103 kW (140 KM), z filtrem DPF obok już oferowanego 1.9 TDI/ 77 kW (105 KM) (model dostępny od lipca br).

W Škodzie Octavia Tour nowością jest udoskonalony system audio (Symphony), który umożliwia, poza odtwarzaniem tradycyjnych płyt CD, korzystanie z płyt CD z nagraniami w formacie MP3.

Portfolio kolorów nadwozia oferowanych w przypadku modelu Octavia (włączając Octavię Tour) zostało poszerzone o metalizowany Beż Cappuccino i metalizowany Szary Anthracite, które zastąpią oferowane dotychczas kolory: Beż Sahara i Szary Graphite.
[skoda.pl - link ]

[ Dodano: Pią 09 Cze, 06 10:30 ]



Temat: ogrzewanie niezalezne

dyskusyjnych

Czy ktos wie cos na temat ogrzewania niezaleznego do auta
osobowergo
slyszalem, ze to kosztuje 3500 pln dlaczego tyle i czy mozna


taniej.
Liderami w produkcji tych urządzen sa Webasto i Eberspecher. Mozesz
poszukac dealera tych firm w wiekszym miescie. Powinni byc. Jezeli
sie zdecydujesz na nowy sprzet to faktycznie zabulisz ze 4kafle (ale
moze beda mieli uzywane itp)
Glownymi odbiorcami tych urzadzen sa uzytkownicy ciezarowek ale kazda
z firm, ktora to produkuje ma takze oferte malych urzadzen do
samochodow osobowych.
Tradycyjne rozwiazanie jest nastepujace: urzadzenie pobiera paliwo z
baku, natryskuje na swiece zarowa, po zaplonie i rozgrzaniu cylindra
grzewczego swieca jest wylaczana i urzadzenie jedzie juz na wlasnym
plomieniu. Wokol cylindra grzewczego moze przeplywac powietrze
ogrzewajace kabine, lub plyn z obiegu chlodzenia - ogrzewajac silnik
(i poniekad nagrzewnice samochodu). Wydajnosc urzadzenia podaje sie w
kilowatach lub najczesciej w kilokaloriach. Nie jestem pewien ale do
osobowki 2000 kcal powinno styknac (?).
Sprawa jest super... ale...
1. Pobor pradu potrzebnego do rozruchu (swieca) jest bardzo duzy.
Sporo bierze tez wentylator lub pompa plynu chlodzacego. Rano po
przyjsciu do auta mozesz miec cieplo, ale nigdzie nie pojedziesz
(chociaz jest to kwestia odpowiednich rozwiazan elektrycznych).
2. Pobor paliwa z baku jest nieco mniejszy niz pradu :-))); ale jest.
Urzadzenia na rope sa oszczedniejsze i bezpieczniejsze, te na benzyne
biora mniej pradu i maja wyzsza temperature pracy.
Najtansze rozwiazania to ogrzewanie z Zaporozca (nie polecam) lub
lepiej
poszukac VW Transportera ogorka, lub T2 i one czasem tez mialy
fabrycznie wmontowane male webasta benzynowe (cylinder 40cm dlugi i
15cm srednicy). Przy demontazu postaraj sie zabrac wszystko co jest
do tego podlaczone (tam jest jakis sterownik oraz bardzo wazna pompka
elektromagnetyczna).
W moim VW T4 TDI - tez jest jakies cudo, ktore dogrzewa silnik na
mrozie - po rozruchu. Slychac je i widac (spod przedniego-lewego
blotnika leca kleby dymu). Gdybys znalazl rozpindolony silnik TDI z
busa to moze dalo by sie to wymontowac i sprawdzic co to jest.
Dziala umiarkowanie skutecznie (przy -10stC - cieply nadmuch
jest odczuwalny po ok. 3-5 min). Zastosowanie urzadzenia wynika
zapewne ze slabego bilansu energetycznego silnikow TDI
(on sie faktycznie nie chce nagrzac :-(((
Rozwazanie alternatywne to patent ze Szwecji: wmontowanie w uklad
chlodzenia - grzalki do wody na 220V. Przy zastosowaniu czasowego
wlacznika pradu mozna tanio i skutecznie wsiadac rano do cieplego
auta. Trudnosci: dostep do pradu (mialem takie cos w starym Mercu -
dogadalem sie z parkingowym i wyszlo mi najtansze z mozliwych
rozwiazan).
PS A w ogole to co to jest za zima :-))) Przeciez idzie ocieplenie
klimatu i moze byc tak, ze po zamontowaniu webasta (tak sie mowi
potocznie) bedziesz potem szukal lodowki i klimy do auta :-)))
3majtasie.




Temat: Ford Focus X100 1,8 TDCI a Octavia 1,9 TDI 110 KM
Cześć,

Ostatnio jakoś tak uczestniczyłem w decyzji o zakupie samochodu tej klasy.
Startowały Nissan Almera 1.8 benzyna, Renault Megane 1.5 dci, Seat Toledo
1.9 tdi (90), Skoda Octavia 1.9 tdi (90), Ford Focus 1.8 TDCI (100), Toyota
Corolla (z ichnim diesel), VW Golf 1.9 tdi (100). Wszystko z dieslami oprócz
Almery. Nie kombi ale to chyba bez znaczenia.

Toyota odpadła na starcie. W salonie traktowali mnie jak intruza, robiąc mi
łaskę, że ze mną rozmawiają, przecież sprzedają wielką toyotę. Jak chciałem
jazdę próbną to tak ale benzyną 1.4. Ja, że bym chciał dieslem a oni o tej
benzynie swoje. Poszedłem.
Almera padła również. Silnik głównie wył, 115 koni w ogóle nie czułem,
podłokietnik był za nisko, zawieszenie ni to komfortowe ni sportowe,
skrzynia przełączała się z dużym trudem
VW Golf podobał się silnie. Silnik mocny (aczkolwiek wymagał troche
obrotów), trzymal się drogi całkiem nieźle, komfort tez na poziomie
akceptowalnym. Złożenie wozu - cymesik, wszystko spasowane bez zarzutu
Seat Toledo - również się podobał. Znowu mocny silnik, wrażenie subiektywne
o motorze bardzo pozytywne, skrzynia pracowała bardzo ładnie, żadnego
haczenia, trudności. Podnóżek dośc felernie ustawiony. Złożenie gorsze niż w
Golfie. Wygląd zewnętrzny - bardzo mi się podoba.
Renault Megane - na zewnątrz qń jaki jest każdy widzi. W środku ładny,
materiały chyba najlepsze ze wszystkich, złożenie zbliżone do Golfa czyli
całkiem niezłe. Jezdnie bardzo przywoity, całkiem udane połączenie komfortu
i wyczucia drogi. Wspomaganie bardzo silne, raczej dla leniwych. Silnik -
niestety za mały do tego wozu. Ogólnie bardzo fajny motorek ale do
mniejszego samochodu, w tym to za duże wyzwanie było.
Skoda Octavia - poprawna w każdym calu, złożenie na poziomie Seata, nieźle
pracująca skrzynia, samochód raczej komfortowy, niż sportowy, jak zacząłem
bujać na boki to sam się przestraszyłem w pewnym momencie. Silnik troche za
słaby do tego motoru i sprawiał gorsze wrażenie niż w Seacie (ciekawe bo to
ten sam motor - podobno elektronika różna). W wersji 110 km (kiedyś
jeździłem) duzo lepiej się zachowuje. Ten jednak ma wadę, dość dobrze
wyczuwalna turbodziura. Z tyłu miejsca tez trochę brakuje.
Ford Focus - ogólnie nie zachwycił. Jeździł fajnie, zawieszenie chyba
najbardziej pozwala wyczuć drogę, fajnie jeździł po zakrętach. Skrzynia
również bez zarzutu, aczkolwiek zestopniowanie nie bardzo mi odpowiadało,
jakos tak zawsze jak chciałem przyspieszyć to się okazywało, że ma za mało
obrotów i zipał trochę. Subiektywnie silnik słabszy niż tdi w Skodzie i
Seacie. No i te kształty w środku mi się opatrzyły. Podobno ten silnik to
jest elektronicznie zmniejszona wersja 115 konnego diesla dostępnego już od
jakiegoś czasu.

Ostatnia sprawa to gwarancja na skodę jest 2 lata (cała grupa VW) zaś na
Forda rok.
Silnik TDI chyba lepiej dałby się podciągąć np. poprzez chip tunning. No i
jest mniej podatny na typ jazdy, spali podobnie, ten fordowski w zależności
pod stylu jazdy może palić zdecydowanie różne ilości paliwa.

Ogólnie myślę, że Skoda jest chyba lepszą ofertą.

powodzenia.

tomek.


Stoję przed kupnem auta z kratką i na placu boju zostały te dwa modele i
tu
pojawia się mały zgryz ;
Focus 1,8 TdCi 100 KM Kombi i
Octavia 1,9 TDi 110 KM w wersji Elegance

Auto głównie wykorzystywane w trasach 80 % trasy 20 miasto - roczny
przebieg
ok 35 do 40 tys .
Cena zbliżona, komfort prowadzenia w miarę podobny
Mam pytanko do użytkowników o podzielenie się wrażeniami z użytkowania,
komfort jazdy, usterkowość, dynamikę ...Niestety nie ma możliwości w
salonie
Skody przejechania się wersją 110 KM jest tylko 90 KM
Istotnym elementem jest strata wartości po 3 latach ...jak w tym elemencie
wygląda Focus i Octavia?
Liczę na odzew..Może ktoś stoi przed takim samem dylematem, może ktoś już
wybrał ...

Pozdr.
Łukasz M






Temat: Skoda Octavia - czy warto?


 No i oczywiscie jakie sa opinie uzytkownikow? Warto,
czy nie zawracac sobie glowy? Interesowalaby mnie
najbardziej wersja combi.


Zalezy czego od niej oczekujesz.
Samochod z zewnatrz wydaje sie bardzo obszerny. Jednak w srodku na tylnych
siedzeniach jest troche malo miejsca na nogi za sprawa malego rozstawu osi
251 cm (jeden z najmniejszych rozstawow osi w kompaktach).
Natomiast z przodu jest IMHO bardzo przestronnie do tego (od wersji
Ambiente) oba fotele sa regulowane na wysokosc, pochylenie i podparcie
odcinka ledzwiowego (tak szerokiego zakresu regulacji nie spotkalem w zadnym
innym kompakcie -oprocz innych z grupy VW)
Wyglad zewnetrzny Octavii kombi to oczywiscie kwestia gustu ale dla mnie
jest to jeden z najbardziej zgrabnych projektow kombi. Przestronnosc
"przedzialu bagazowego" jest imponujaca a jedyna powazna wada to "prog" przy
tylych drzwiach. Po prostu podloga jest nizej od gornej krawedzi zderzaka.

No ale teraz najwazniejsze.
Z dostepnych silnikow IMHO najbardziej godne polecenia sa 1.8T (150 KM) oraz
1.9 Tdi (90KM lub 110KM).
Sam jezdze 1.9 Tdi/90 KM Ambiente i jestem pod wrazeniem osiagow i spalania.
Silnik jest niesamowicie elastyczny (szczegolnie w zakresie 1,5-2 k rpm) za
sprawa calkiem niezlego momentu obrotowego - 210 Nm. Jest tez b. oszczedny -
przejechalem dotad 5,7 kkm (mniej niz polowa na trasie; predkosci na trasie
w granicach 120-130 kmh, czasem na autostradzie, ale niemieckiej do 160 kmh)
przy srednim spalaniu na poziomie 5,5 l/100km (dane z komputera
pokladowego). Nie jezdze tez przesadnie oszczednie ale nie mam tez tzw.
ciezkiej nogi. Zdarzylo mi sie tylko raz (w wyjatkowej sytuacji) ze bylem
zmuszony dojechac do domu na niezbyt duzej ilosci paliwa - wtedy patrzac sie
nieustannie w spalanie chwilowe udawalo mi sie uzyskac wartosc na poziomie
3,5-4 l/100 (no ale przy marnej predkosci 60-70 kmh na trasie). Przy duzych
predkosciach 160-180 kmh srednie spalanie rosnie do 6.5-7 l/100 ale to i tak
niezle. Silnik 110KM jest jeszcze lepszy ale wystepuje tylko z najdrozszymi
wersjami (Elegance). Godny polecenia jest rowniez 1.9 Tdi 100KM (z
pompowtryskiwaczami) ale ten IMHO wystepuje tylko w wersji 4x4 (przerazliwie
drogiej)
Jezeli chodzi o wyciszenie wnetrza to jest ono IMHO przyzwoite (w czasie
jazdy nie slychac ze silnik to diesel jest na tyle cicho ze dla dobrego ucha
daje sie wyodrebnic gwizd turbiny-a jest on naprawde cichy). Silnik Tdi
slychac tylko na postoju ale wtedy gdy jest zimny, potem jest niewiele
glosniejszy niz benzynowy.
Zawieszenie jest twarde ale IMHO dobrze zestrojone na "dobre polskie drogi".

Podsumowujac Octavia Kombi to wystarczajace autko dla 2 osob lub rodziny z 2
malych dzieci. W kazdym innym wypadku radze rozgladnac sie za bardziej
przestronnym kompaktem (Megane, Focus).
Z kazdym z w/w silnikow jest Octavia wystarczajaco dynamiczna a z Tdi
dodatkowo niesamowicie oszczedna.

Co do kupna w Czechach to wydaje mi sie ze tam sa one znacznie bardziej
bogato wyposazone. W mojej Ambiente mimo ze sa np. ABS, ASR, EDS,
podgrzewane i regulowane elektrycznie lusterka,  szyby sa na korbke :-(((.
Jest co prawda mozliwosc wstawienia (u dealera) elektrycznych podnosnikow
(z przodu) ale to kosztuje drobne 1200 zl.

Pozdrawiam

Mirek
(Szczecin)





Temat: Octavia na terenowo - pierwsza jazda
Moda na uterenowione auta zawitała także do fabryki Mlada Boleslaw. Skoda Octavia Scout 4x4 to oferta dla tych, którzy poszukują pakownego auta, dobrze radzącego sobie w mieście i na autostradzie, i którym nie strach będzie się zapuścić w nieco bardziej odludne tereny.

Skoda Octavia Scout jest tak naprawdę wersją w stylizacji off-road modelu Skoda Octavia Combi 4x4. Podstawowa różnica to zwiększony prześwit (180 mm) o 17 mm i o 40 mm w stosunku do standardowego kombi. Auto urosło także dość znacznie i jest teraz wyższe o 65 mm. Różnice w wyglądzie zewnętrznym to ponadto poszerzone nadkola, zmienione nieco zderzaki, plastikowe panele pod nimi czy tez ozdobna końcówka układu wydechowego.

Wnętrze, utrzymane w ciemnej stylistyce ze srebrnymi akcentami nie zaskoczy niczym właścicieli innych Octavii Combi, poza uchwytem na desce rozdzielczej. Ma on zapewnić poczucie bezpieczeństwa pasażerowi w przypadku jazdy po przeróżnych wertepach. Wsiadając nie sposób nie zauważyć listwy progowej z logo Scout.

Z ciekawszych elementów wyposażenia standardowego warto zwrócić uwagę na system ESP z DSR (driver steering recommendation). Układ ten ma podpowiadać kierowcy właściwe ruchy kierownicą, w przypadku kiedy auto zaczyna tracić przyczepność. Jeżeli będziemy chcieli obrócić kierownice w złą stronę, wyczujemy wyraźny opór. Dzięki temu droga hamowania w ekstremalnych warunkach skróci się nawet o 10%.

Wrażenia z jazdy
Górzyste okolice Turynu okazały się bardzo dobrym terenem dla przetestowania Octavii Scout. Na zwykłych drogach, w tym i autostradach, auto zachowywało się niemal identycznie, jak standardowe kombi napędzane na przednia os. Wyższe nadwozie, a wiec i wyżej położony punkt ciężkości, nie stanowiły jakiegoś zauważalnego problemu, auto nie wykazywało tendencji do przechyłów, nie było tez specjalnie podatne na boczny wiatr. Auto bardzo dobrze trzymało się drogi, jednak na krętych odcinkach dużo lepiej sprawowała się wersja wyposażona w dwulitrowy silnik TDI (140 KM). Również dwulitrowy benzynowiec (150 KM) wymagał nieustannego operowania biegami.

Ciężko było jednak sprawdzić w takich warunkach działanie samego napędu 4x4 opartego o sprzęgło Haldex. Normalnie 98-99% momentu trafia na przednia os. W momencie utraty przyczepności więcej mocy jest przekazywane na tylne koła. Dopiero wjechanie na szutrowe odcinki pozwoliło docenić tenże układ. Nawet po wyłączeniu systemu ESP auto prowadziło się niezwykle precyzyjnie, a zauważalne oznaki nad- i podsterowności były dość szybko korygowane.

Ceny
Podczas włoskiej prezentacji Skody Octavii Scout poznaliśmy także nieoficjalne, choć bardzo prawdopodobne ceny tego auta. Wersja z silnikiem benzynowym ma kosztować 105 tys. zł, zaś diesel będzie o 10 tys. droższy. Jednak przedstawiciele Skody zastrzegli, iż są to ceny, od których można spodziewać się pewnych rabatów. Oficjalna sprzedaż na naszym rynku rozpocznie się w kwietniu, a pod koniec marca poznamy dokładną specyfikacje Scouta i wówczas tez będzie można go już zamawiać.
[mojeauto.pl - link]



Temat: pytanie do użytkowników O2 TDI

Mikrus, no daj spokój. Sam pisałem, że mondeo to inna klasa niż O2 i zupełnie nie rozumiem, dlaczego miałbym być z tego powodu szydercą. I to abstrahując zupełnie od tego, co ktoś obiektywnie czy subiektywnie uważa za wyznacznik tej czy innej klasy, chodzi o samo pozycjonowanie auta przez producenta - Ford wyraźnie pozycjonuje to auto w segmencie D, podczas gdy Skoda jest niedookreślona, zwykle uznawana za C/D. Co do jakości nowego mondeo - czy jakość O2 (mojej byłej) miałbym uznać za kiepską tylko dlatego, że od razu z salonu wyjechałem autem z niesprawnym jednym reflektorem?

Marianello - nie mialem nawet przez sekunde na mysli Ciebie, bo jestes jednym z najbardziej rzeczowo, obiektywnie i bezemocjonalnie wypowiadającym sie uzytkownikiem na tym forum.

Po prostu czasem czytam wypowiedzi w stylu "phiii... jak mozna porownywac O2 do Mondeo - przeciez to inna klasa". No owszem jest to inna klasa, ale moze zdarzyc sie, ze ktos kto kupuje O2 zastanwial sie wczesniej nad Mondeo i vice versa.
Chodzi mi tylko o to.
Napisalem to jakis czas temu tutaj:

No ja tez nie rozumiem tego odmawiania mi prawa do porownywania np. O2 do Mondeo.
Kazdy ma swoje priorytety i tyle.

O2 mozna porownac do Passata? No wyglada na to, ze raczej nie mozna.
To ciekawe czemu ja mialem taki dylemat przez dosc dlugi czas.

Oba samochody spelniają wszelkie moje kryteria. Sa duze, rodzinne, maja mocny silnik TDI zapewniajacy sprawne poruszanie sie. Sa bezpieczne, dobrze wyposazone, oba nie są brzydkie IMO.
Wiec czemu wybralem O2? Bo stwierdzilem, ze jestem za mlody cialem i duchem, zeby jezdzic autem dla co najmniej 40-paro letniego pana. I to bylo cos co odstrzelilo Passka w pewnym momencie.
Gdybym stwierdzil, ze O2 mnie w czyms ograniczy w stosunku do Passata, to wybralbym Passata. Kwestai finansowa nie miala tu zadnego znaczenia.
Roznica uzytkowa polega na tym, ze w Passku moge przewiezc troche wiecej powietrza w okolicach nóg niz w O2...
Pomijam sprawy prestizu przynaleznosci do klasy wyzej, bo to jest dla mnie zupelnie nieistotne.

Wiec tak jak zastanawialem sie nad Passatem, tak samo moglbym zastanawiac sie nad Mondeo, ale akurat Mondeo jest przeze mnie zdyskwalifikowane w przedbiegach... Nie toleruje ruletki...

W kazdym razie troche ochlonalbym z tym upieraniem sie co z czym mozna a czego nie mozna porownywac.
To zalezy czy myslimy o tym co jest nam potrzebne, czy o tym co ktos gdzies w katalogu zaklasyfikowal.


A co do szyby, to wiesz - ja takie rzeczy rozumiem. yWchodzi nowy model i niestety nie da sie wszystkiego dopracowac, ale przeciez mialo byc tak pieknie... Lepiej niz w VW, itp. a tu juz cos przecieka... Wiec rzeczywistosc znowu wypada blado przy marketingowej napince.
Powiem uczciwie - po tym co zobaczyolem w salonie, jestem bardzo sceptycznie nastawiony do ewentualnej jakosci. Skoro juz we wnetrzu widac lipe i oszczednosci, to co dopiero dzieje sie pod blachą...
A przypominam, ze jest to wielka, dobrze wyposazaona krowa w cenie koreanskiego auta.
A koncern ma duze koszty - gdzies ktos musial oszczedzic. Ja nie wierze, ze jest tak pieknie za tą cenę. Ale to jeszcze za wczesnie, zeby rozstrzygac.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Znaleziono 223 rezultatów • 1, 2