silnik VW Passat 1Z
Widzisz posty znalezione dla hasła: silnik VW Passat 1Z
Temat: [all] Jaką mieliście temperaturę i jak Wasze Dieselki palą?
-11st.C 1 grzanie świec żarowych kilka obrotów rozrusznika, trochę gazu i odpalił. silnik 1Z ale w VW Passat B4 1995r.
Temat: pompa wtryskowa 1.9 tdi VW
jak w temacie kupie pompe wtryskowa do vw 1.9 tdi na kość prostokatna lub zamienie sie bo mam na okraglą wtyczne. konkretnie do golfa 3 ale wiem ze pasuje od roznych innych np sharan, passat i innych. silnik mam 1Z. PILNE !!! gg 3557517 lub 509-926-033
wejdz na www.streetracing.pl
na forum w dziale TDi tam napisz. . pewnie ktos sie znajdzie co bedzie taka mial ..
Temat: jaki dobry kombik?
To za 15 tysiecy spokojnie szukaj, i napewno znajdziesz:
VW Passat Variant B4 TDi z silnikiem AFN (110KM).
Na przyklad:
http://moto.allegro.pl/it...tdi_110km_.html
B4 TDi z silnikiem 1Z (90 KM) jest multum, napewno cos znajdziesz.
Temat: silnik VW 1.9 TD
| Przepraszam za post ale może ktoś z grupowiczów ma bądz zna kogoś kto
| chce sprzedać silnik do VW, 1.9 TD - w stanie dobrym.
A co się stało z porzednim?
samochód kupiłem z uszkodzonym silnikiem, dokłądnie pękł wał korbowy i po
wyliczeniu wszystkich kosztów naprawy w sposób jaki sztuka nakazuje wyszło
mi 2 tys zł - za niewiele większe pieniążki powinienem znaleźć jakiś silnik
| Chodzi o silnik AAZ, najlepiej bez osprzętu bo jestem w posiadaniu
| takowego.
| Może tęż być 1Y czyli normalny 1.9 D bo ZTCW różniły sie tylko
obecnością
| turbosrężarki.
A 1Y to przecież chyba był już SDI, a nie tradycyjny Diesel.
1Y - tradycyjny diesel (D) - był obecny od początku prduckji tego passata a
SDI póżniej zaczeli produkowac
AAZ - turbo diesel (TD)
1Z - turbo diesel z bezp. wtryskiem paliwa (TDI)
jak wyczytałem z ksiązki do passata 1988-1996, silnik AAZ ma takie same
wymiary części składowych jak 1Y - a wieć zostałą tylko dodana turbinka -
hope so :)
moze ktoś ma namiary na ludzi któzy zajmują się sprowadzaniem silników z
zachodu ??
pozdrawiam
Łukasz W.
Temat: Kopcenie na czarno
Witam.
Posiadam Vw Passata B4, silnik 1Z. Od jakiegos czasu strasznie kopci na czarno i trakcie przespieszania. Na postaju jak dodam lekko gazu to dym jest siwy, jesli mocno to pojawia sie chmura czarnego dymu, a na asfalcie jest czarno od sadzy. Przy wlocie powietrza do silnika jest mokro od oleju, przy odmie tez, najgorzej jest zafajdane przy wylocie ze skrzyni korbowej. Czyzby z silnik jest juz trupem?
Temat: pompa wtryskowa 1.9 tdi VW
jak w temacie kupie pompe wtryskowa do vw 1.9 tdi na kość prostokatna lub zamienie sie bo mam na okraglą wtyczne. konkretnie do golfa 3 ale wiem ze pasuje od roznych innych np sharan, passat i innych. silnik mam 1Z. PILNE !!! gg 3557517 lub 509-926-033
Temat: Kod VW do przepływomierza 1Z
Witam,
Jaki kod serwisowy ma popularnie psująca się przepływka
dla silnika 1Z (Passat '96)? Szukam szuka szukam ... i znaleźć nie mogę
... Może ktoś zna aktualną cenę ASO ?
Dzięki z góry,
PM
Temat: TDI to TD z intercooler-em
| Nie znam sie na tym, wydawało mi się ,że TDI to co innego niż TD +
| intercooler.
| Jeśli to VW, to TD jest silnikiem z komorą wstępną, a TDI z wtryskiem
| bezpośrednim. Istnienia intercoolerów ten znaczek nie obejmuje.
| Pzdr
| Adam
Tak jest to VW Passat'94
Sprawdź nr silnika (pierwsze 2 lub 3 znaki)
1Z - TDI wtrysk bezpośredni, turbo i intercooler, 90KM, katalizator
AAZ - TD wtrysk do komory wstępnej, turbo bez intercoolera, 75KM,
katalizator
A te silniki normalnie nie występują w mr'94 - B4 (chyba że to przekładka):
1Y - wtrysk do komory wstępnej, wolnossący, 68KM
RA lub SB - 1.6 wtrysk do komory wstępnej, turbo i intercooler, 80KM
W B4 kombi od 10.1996 montowali też AFN - podobny do 1Z,
tylko 110 koni mocy
Temat: Odliczenie od podatku kredytu
Misio klamka zapadła, jak mój budżet się zwiększył
to wypadało by model BMW tez wyżej pójść czyli zamiast e46 to e90
ale to jednak się nie mieści
ale za to mieści się A4/A6 (nie chcę VW Passat mimo że to prawie to samo bo tylko 2.5TDI i jeszcze te toporne wykończenie - a wersja B6 to sytuacja jak z e90)
A do tego znam silniki TDI na wylot - i mimo wszystko od pierwszego 1.9TDI - 1Z z 1993 roku z Golfa i Passata i Audi 80 za wiele się nie zmieniły... w końcu Grupa VW ma jedną zaletę i wadę... trzyma się sprawdzonych rozwiązań...
3.0 TDI czy 2.7 TDI to praktycznie ta sama jednostka co 2.5 TDI ale inżynierowie z VW poprawili wszystkie przypadłości 2.5 TDI (150/163/180KM) jak np wycierające się wałki rozrządu (po 150-200tkm).
Mam dobrego mechanika po szkoleniach w GrupieVW w Gorzowie (właściwie to miałem bo jest teraz w VW USA) - i nie jest to wymieniacz/smarownik którzy są w 90% ASO w PL i 99,9% ASO w starej EU. Jest bezbłędnym diagnostykiem... 15 minut na 90% usterek zajmuje mu diagnoza i w 99% jest trafna...
Bo większość awarii w samochodach to z reguły pierdoły... czujniczek, kabelek... itd.. w TDI normalne jest 1. Przepływomierz (Mass Air flow sensor) 2. Turbina
Temat: [1.9TDI 1Z] Kąt wtrysku.
trzecia komórka 53 czemu wszyscy zapominamy że w silnikach starszych (deko zużytych) wartość kąta statycznego wyprzedzenia wtrysku w Basic Settings (to nie to samo co Meas Blocks)MUSI być większa(na TDIGraph BLIŻEJ zielonej kreski) od zalecanej przez producenta (okolice niebieskiej kreski). Sam widzisz że miałeś kąt w granicah 40 = gorszy poranny rozruch, teraz masz 53 = idealny poranny rozruch!
Panowie czy VW Passat B4 z silnikeim 1Z ma te same wartości kąta co Audi 1Z?
Temat: VW PASSAT 1,9tdi 1Z
Mam pytanko po odpaleniu silnik utrzymuje obroty 1260 dopuki nienacisne pedału gazu sam obrotów nie zniży , niema znaczenia nagrzanie silnika ,myślałem że może wina nastawnika podmieniłem 2 i na karzdym tak samo komp błendów niema ,może pompa jest na wykończeniu.Poradzi ktoś bo niewiem co robić.
Temat: Jak nie POWERFLEX to co?
Stawiam na rozklad mas mimo wszystko. Tu jest napakowane cholernie duzo, bo u mnie jest TDI do tego wszystkie te wspomagania, klimy i inne pierdoly waza.
Vw Golf 3 o którym pisałem to było kombi, silnik 1Z, czyli 1,9 TDI, klimatyzacja, wspomagania itd...
Więc akurat co do mas to pi razy oko to to samo.
Passat B4 też kombi, 1Z, klima, wspomaganie, tu co prawda rozkład mas może się różnic z powodu innej wielkości samochodu.
Ja osobiście skłaniam się coraz bardziej do spiskowej teorii o tańszych dostawcach części i cięciu kosztów. Obniżać ile się da koszty produkcji nowych aut a potem zarabiać na częściach...
Hmmm... może coś w tym jednak jest ?
Temat: [Audi 80 1.9TDI 1Z]Miganie kierunkowskazów i Minicheck
Witam, mam dwa pytania a mianowicie:
1. Czy wie ktoś z was czy dało by rade w moim Cabrio zrobić coś takiego jak jest w nowym VW Passat tzn. po "mignięciu" kierunkowskazem on sam miga 3 razy i dopiero sie wyłącza a u nas jest normalnie jedno "mignięcie" to raz zapalony kierunek i koniec.Jeśli tak to co by należało zrobić ???
2. Czy kontrolki w minichecku powinny migać czy jak. Tzn u mnie po włączeniu zapłonu w tym małym okienku u góry na środku liczników dwie kontrolki migaja i kontrolka od oleju sie świeci po odpaleniu silnika wszystko znika czy te migania oznaczaja ze trzeba zrobic przegląd czy coś??
Pozdrawiam
Temat: Test Golfa IV 1.9 TDI GTi
| silnikow 1.9 TDi VW. Otoz silnik ten ma 110KM w Toledo, 130KM w Passacie,
| 150KM
| w Golfie. Czy te silniki roznia sie wylacznie chipami, czy sa takm jakies
| glebsze zmiany? Gdzie i o ile w Polsce mozna podrasowac np. takiego
| Golfika
| 150KM?
| Zasadniczo np 110 nie ma pompowtryskiwaczy.
A co ma???
ma rozdzielaczowa pompe wtryskowa ... jak znakomita wiekszosc diesli,
same pompowtryski sa nie najgorsze
1.9TDI 130 KM w Passacie to przeciez dotychczasowy silnik 1.9 TDI 110KM
(Toledo, Octavia). Ma tylko zmieniona turbosprezarke!!!
nie wprowadzaj w blad ...
silniki 90(1Z...) i 110 ( AFN ...) wyposazone sa w pompe wtryskowa
sterowana elektronicznie ...
wszystkie pompowtryski - PD maja inna - szeroka glowice z
pompowtryskiwaczami, sterowane elektronicznie -
jak przystalo na dzisiejsze czasy
Silnik 2.5TDI V6 ma 150KM (zreszta mozna go podkrecic na ponad 220KM)
nam wiecej jak 215 jeszcze nie wyszlo..
co nie przeszkadza ze przy podniesieniu cisnienia doladowania
jest wykonalne ...
tylko po co?.. bo w napedzie na jedna os to na 3-ce
jeszcze gumy pali ;-))
i jest montowany w m.in. Audi A6, Passacie,
zgadza sie ...
Transporterze.
a tu juz farmazony pociskasz niestety ;-))
w busie jest R5 :-)) nie V6 :-((
i za to lubie Busa ...
Pawel
Temat: Bardzo wysokie spalanie w Zafirze A - co jest przyczyną?
ale nikt nie jeździ dokładnie tak jak Ty i dokładnie na tej samej trasie, nie ma co wymagać aby ktoś stwierdził ze twoja zafira pali dużo, za dużo lub najwięcej, faktycznie na 100km dużo wychodzi ale taki wynik wcale nie mówi ze to jest jakoś nienormalnie dużo, najlepszym testerem byłaby inna zafira z takim samym silnikiem używana przez Ciebie zamiennie (oczywiście rozwiązanie teoretyczne, o którym można tylko pomarzyć)
tak sobie myslę że powiedzmy że pali i za dużo o 3litry na 100 km, spalanie "postojowe", korkowe to jakieś 0,7-1,2 litra/h (w zależności od temp., a sam powiadasz ze nie zdąrzysz rozgrzać silnika) to daje jakieś 3 h stania w korkach na każde przejechane 100km, sądze ze to całkiem możliwe do osiągnięcia, do tego dodaj częstą jazdę na nierozgrzanym silniku i masz odpowiedź
a z innej beczki: ja tez sie zawiodłem na spalaniu, zafira jest naszym drugim autem, pierwszym passat z "legendarnym" silnikiem 1,9tdi 1Z, ze spalaniem w spokojnej trasie ok4,5l/100, a mieszana z miastem nie przekracza 5-5,5l, sądziłem ze zafira będzie spalała podobnie, pojemność prawie ta sama, jest lżejszym vanikiem na kompakcie (choć za to wyższa i większe opory), okazuje sie ze spalanie ma co najmniej 1-1,5l więcej (na co pewnie duży wpływ ma mniejsza elastyczność zespołu napędowego, "krótsza skrzynia"), za to żona już sie tak przykleiła do zafirki ze żadna siłą jej nie oderwiesz (nie mówiąc już o sile przyciagania albo odpychania vw)
Temat: Lista obslugiwanych modeli aut
W zwiazku z licznymi zapytaniami oto lista aut posiadajacych szyne CAN-Diagnose, a wiec obslugiwanych przez VCP:
1. Audi
- A2 2009-
- A3 8P 2003-
- A4 model 8E wariant B7 (silnik, skrzynia, airbag, abs, parkhilfe) 2005-
- A4 model 8K wariant B8 (UDS + TP2.0) 2008-
- A5 model 8K (UDS) 2007-
- A6 model 4F 2004-
- A8 model 4E 2003-
- Q3 (UDS) 2010-
- Q5 (UDS) 2008-
- Q7 (TP2.0 + UDS) 2006-
- S5 model 8K
- (R)S6 model 4F
- R8 (UDS)
- TT model 8J 2007-
2. Mercedes
- Sprinter (VW Crafter)
2. Seat
- Altea
- Leon model 1P 2005-
- Toledo model 5P 2004-
- Exeo 2008-
3. Skoda
- octavia model 1Z 2004-
- superb II B6 2008-
- fabia model 5J 2007-
- yeti 2009-
4. Volkswagen
- Crafter (silnik, immobiliser)
- Caddy model 2K 2005-
- Eos
- Golf V model 1K
- Golf VI model 5K
- Golf Plus
- Jetta II model 1K
- Transporter / Multivan (tylko CAN napedu po przelaczeniu CAN Gateway na kopiowanie danych)
- Multivan/Transporter GP model 7E (UDS) 2009-
- Passat B6 model 3C 2005-
- Passat CC
- Phaeton GP 2007-
- Polo model 6R 2009-
- Scirocco III
- Touran
- Tiguan
- Touareg GP 2007-
Temat: Zregeneruje nastawnik od TDi 1Z Grupy VW
Witam serdecznie,
zregeneruje nastawnik pompy wtryskowej Tdi 90 KM Grupy Wolksvagen.
Takie silniki były montowane w Golfie3, Vento, Passat, Seat Ibiza, Seat Cordoba, Seat Toledo, Audi B4, Audi A4.
Objawami uszkodzonego nastawnika jest nierówna praca silnika na wolnych obrotach, szarpanie podczas jazdy ze stała prędkością.
Efekt jest widoczny już od pierwszego odpalenia, silnik pracuje jak by tyle co wyjechał z salonu.
Musiałem zmienić treść i proponuje nie robić tutaj darmowej reklamy bo posty będa usuwane
Admin
Temat: Gdzie znależć ten nr silnika
Witam mam ostatnio mały problem a mianowicie nie mogę znaleźć nr silnika w moim aucie a potrzeba mi do zakupu kompletnego rozrządu. Byłem w serwisie vw i tam mi powiedziano ze składa sie z 6 literek i powinien być gdzieś na bloku ja znalazłem tylko numer z 5 cyferkami . Może ktoś mi pomoże posiadam passata 1.9 tdi z 94 r (1z). Pozdrawiam
Temat: 1.9TDI wersja 90KM - pytanie
| TDi=TDI=Turbocharged Direct Inection
| wszystkie TDI od VW maja intercooler
TDI <TDi
ale nie wszystkie z intercoolerem mają "Direct Inection"
O ile wiem to z silników 1.9 TDI (czyli typu 1Z i nowsze)
wszystkie miały intercooler
Jedyny jaki był z intercoolerem i wtryskiem do komory wstępnej to
1.6, 80 KM montowany w golfach II i passatach do '93
Jeśli błądzę, to powiedz gdzie ;-P
Temat: [b4 1z ] Turbina
Jest problem z turbina,ale nie moja.Potrzebuje porady dla brata ma passata B5 1.9 tdi 90 kucy.Najprawdopodobnie poszlo lozysko.Nowa turbina w serwisie audi-vw 4500zl,niby ta sama ze sklepu sam. 2300zl(ponoc ten sam typ inumery).Podobno do jego silnika regeneracja 850zl.Czy mozna zrobic operacje turbo samemu?jest nas trzech , chyba ktos sam to robil?I tak trzeba ja odkrecic to mozna sprobowac?ile czesci? Podobno wszystko mozna zrobic.Osmielilem napisac to na forum bo moze ten temat zainteresowac klubowiczow ktorzy tez maja takie problem.
Temat: passat nie reaguje na pedał gazu
vw passat 96 1.9tdi silnik 1z po dosc ciezkim odpaleniu przez 20sek nie reaguje na pedal gazu po tym czasie wszystko dziala idealnie.pompa na bank nie zapowietrza sie.Jak sprawdzic potencjometr pedału gazu? czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem??
Temat: [1.9TDI 1Z] Kąt wtrysku.
Panowie czy VW Passat B4 z silnikeim 1Z ma te same wartości kąta co Audi 1Z? Silnik ten sam nastawy również te same
Temat: [ALL] Swap na 1Z.
Witam. Mam 80 B3 quattro z silnikiem 2,0 AAD i chciałbym do niej wsadzić 1Z (mam takowego tylko że z passata b4), tylko nie wiem jaki IC kupić. Od audi czy od VW. Gdzie go zamontować i którędy poprowadzić rury od IC. Proszę o jakieś porady ewentualnie foto by sie przydało.
Temat: Diagnostyka samochodowa
Masz problem z autem, dużo pali, dymi, jest mulasty, nie chce palić zimny lub ma zaniki mocy? Mogę pomóc.
Jeśli ktoś jest chętny to wykonuję diagnostykę samochodową grupy VAG i kilka innych (VW, Audi, Seat, Skoda, Opel, BMW). Opel od 97 do 2004 roku, BMW 87-2004 roku (tylko te modele co maja gniazda diagnostyczne), a VAG od 92 (stare silniki 1Z też) do 2004 roku (później jest standard CAN a na to mnie nie stać narazie).
Posiadam interface vag kkl oraz laptopa, więc mobilny jestem.
Najbardziej lubię klekoty czyli silniki Tdi.
Trochę wiedzy posiadam, ale ciągle się uczę a ciekawe jest to wchodzi. Cena podpięcia się od 20zł (cena zależy czy obejmuje naprawę uszkodzenia) (warsztaty biorą około 50-100zł za podpięcie). Obszar działania- okolica zamieszkania (Orzechówka kolo Brzozowa). Od października do czerwca będzie to Stalowa Wola.
Samochody które przeszły przez moje ręce:
audi 80 B4 1.9 TDi 1Z 93r- świeciła się kontrolka na desce- zrobione,
VW golf 3 1.9 TDi AHU 96r- zacięty zawór westgate oraz padł abs- zrobione,
Seat Leon 1.8T (benzyna) 01r- dół przy 5,5 tyś obr- uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu- auto sprzedane z wadą,
Seat cordoba 1.9 TDi AFN 96r- nie odpalał- zły kąt wtrysku- zrobione,
Audi A6 2,5 TDi AEL 96r- czarny dym, brak mocy- zawalony kat- zrobione,
VW Passat B4 1.9 TDi AHH 98r- spadki mocy- dziurawe wężyki podciśnieniowe- zrobione,
VW LT35 2,5 TDi AHD 01r- brak mocy- zacięty zawór N75- zrobione,
VW Passat B3 92r silnik 1.9 TDi AHU 94r- nie palił zimny, brak mocy, szarpie silnikiem i inne- zły kąt wtrysku, źle podłączone wężyki podciśnieniowe, uszkodzony czujnik temp płynu, uszkodzone przewodu do immo i inne- zrobione (o dziwo)
...
[ Dodano: 2007-09-18, 19:44 ]
Temat: VW Golf III TDI - świece żarowe - długie
Piszę w imieniu znajomego, otóż ma on następujący problem. Do tej pory
wszystko było ok, a teraz zaczęły się siupy.
było ok. czyli jak długo świeciła kontrolka
Wygląda to mniej więcej tak :
po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolka od świec mignie przez chwilę
i
od razu gaśnie, co wiadomo przy niższych temp. może mieć swoje
konsekwencje.
Czyli jakie konsekwencje ??
Szczerze mówiąć to mam VW Passat'95 TDI z silnikiem 1Z i u mnie też zawsze
kontrolka
świec gaśnie po ok 1-2sek (czasem szybciej) od włączenia stacyjki, jedynie
przy niższych temperaturach (poniżej 0st C)
świeci ok 4-5 sek, a samochód pali identycznie jak w lecie czyli bez
żadnego problemu, nawet przy dużych mrozach.
Jeden "fachowiec" stwierdził że to na pewno przekaźnik od świec ż. -
sprawdziliśmy wg nas działa prawidłowo tzn po podaniu napięcia +12V
zarówno
na jedną jak i drugą jego cewkę przyciąga styki. W kostce wygląda to tak:
na
jednej części pojawia się na chwilę +12V a na drugiej ok.5V, przy czym
druga
sekcja ponoć załącza wstępne podgrzewanie paliwa (najprawdopodobniej) i
załącza się poniżej -5 stopni. Fachowcy z laptopami doszli do wniosku że
być
może jest to czujnik temperatury (ale bez żadnej pewności - na zasadzie
kup
pan czujnik zobaczymy czy będzie dobrze... Trafił się też inny "fachowiec
który stwierdził, że to prawdopodobnie rozciągnął się pasek rozrządu i
trochę przestawił się zapłon (pasek był wymieniany przy kupnie auta), nie
bardzo wierzę w tą teorię ale znowu podobnie - przyjedź na regulację... a
potem okaże się no wyregulowaliśmy to i to ale coś innego jest skopane, a
w
kieszeni maleje... Czy spotkaliście się z podobnym przypadkiem? Ponieważ
temperaturay ostatnio nie były bardzo niskie więc silnik działał w
zasadzie
normalnie, ale pogoda może zmienić się nieoczekiwanie...
Pozdrawiam
Wojtek
R.Megane
Według mnie nie widze żadnego problemu, chyba, ze jest to starszy silnik
Pozdrawiam
Jacek
Temat: R45 2.0 iDT czy Audi A4 1.6-1.8?
Pierwszy silnik TDI:
2,5 TDI 120 KM (symbol silnika: 1T), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100, 01.90 - 12.90)
Kolejne silniki TDI:
1,9 TDI 90 KM (symbol: 1Z), 4 cylindry układ rzędowy (Audi 80, A4, A6, Cabrio, VW Vento, Caddy, Golf, Passat, Sharan, Seat)
2,5 TDI 115 KM (symbol:AAT), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100,A6)
1,9 TDI 110 KM (symbol:AFN), 4 cylindry układ rzędowy, zmienna geometria turbiny (Audi A4, A6; VW Golf, Passat, Polo, Sharan, Vento)
2,5 TDI 140 KM (symbol:AEL), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi A6)
1,9 TDI 75 KM (symbol:AFF), 4 cylindry układ rzędowy (Audi A4)
Rodzaje i moc silników TDI na przełomie lat 1998/2003:
* 1.9 TDI 90 KM (bez pompowtryskiwaczy, pompa rotacyjna, od początku do końca w ofercie VW, jako silnik podstawowy diesla) (1998-2003)
* 1.9 TDI 110 KM (bez pompowtryskiwaczy, pompa rotacyjna) (1998-2000)
* 1.9 TDI 115 KM (silnik przejściowy z pompowtryskiwaczami) (2000-2001)
* 1.9 TDI 101 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2003)
* 1.9 TDI 131 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2003)
* 1.9 TDI 151 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2003)
Nowe jednostki dostępne od lat 2004/2005:
* 1.9 TDI 105 KM (z pompowtryskiwaczami)
* 2.0 TDI 140 KM (z pompowtryskiwaczami)
Najnowsza jednostka napędowa (2007):
* 2.0 TDI 170 KM (z pompowtryskiwaczami)
Od 2005 roku można zakupić Audi A6 2.7 TDI z układem Common Rail, a od 2007 roku wszystkie silniki TDI można zamówić z wtryskiem Common Rail. Silniki te charakteryzuje cichsza praca w stosunku do silników z pompowtryskiwaczami. Silniki z pompowtryskiwaczami, pomijając głośniejszą pracę, charakteryzuje większa dynamiczność oraz elastyczność, ponieważ w tychże silnikach paliwo jest wtłaczane do silnika pod znacznie większym ciśnieniem, dzięki czemu uzyskuję się lepsze przyspieszenie.
Za http://pl.wikipedia.org/w...irect_Injection
Temat: [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA
dorwanie takiego silnika pewnie graniczy z cudem ja spotkalem sie tylko z tdi 150 ps ale w 2.5 ale fakt :
Historia (1990-1998):
Pierwszy silnik TDI:
2,5 TDI 120 KM (symbol silnika: 1T), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100, 01.90 - 12.90)
Kolejne silniki TDI:
1,9 TDI 90 KM (symbol: 1Z), 4 cylindry układ rzędowy (Audi 80, A4, A6, Cabrio, VW Vento, Caddy, Golf, Passat, Sharan, Seat)
2,5 TDI 115 KM (symbol:AAT), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100,A6)
1,9 TDI 110 KM (symbol:AFN), 4 cylindry układ rzędowy, zmienna geometria turbiny (Audi A4, A6; VW Golf, Passat, Polo, Sharan, Vento)
2,5 TDI 140 KM (symbol:AEL), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi A6)
1,9 TDI 75 KM (symbol:AFF), 4 cylindry układ rzędowy (Audi A4)
Rodzaje i moc silników TDI na przełomie lat 1998/2003:
1.9 TDI 90 KM (bez pompowtryskiwaczy, pompa rotacyjna, od początku do końca w ofercie VW, jako silnik podstawowy diesla) (1998-2003)
1.9 TDI 110 KM (bez pompowtryskiwaczy, pompa rotacyjna) (1998-2000)
1.9 TDI 115 KM (silnik przejściowy z pompowtryskiwaczami) (2000-2001)
1.9 TDI 101 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2003)
1.9 TDI 131 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2003)
1.9 TDI 150 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2003)
2,5 TDI 155 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2008)
2,5 TDI 179 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2008)
Nowe jednostki dostępne od lat 2004/2005:
1.9 TDI 105 KM (z pompowtryskiwaczami)
2.0 TDI 140 KM (z pompowtryskiwaczami)
Najnowsza jednostka napędowa (2007):
2.0 TDI 170 KM (z pompowtryskiwaczami)
Od 2005 roku można zakupić Audi A6 2.7 TDI z układem Common Rail
Temat: [INFO] Zamowienie na VAG-COM
W związku z tym ze kilka osób zamówiło własnie kabelki do diagnozy może uda mi sie załatwić rabat. Po kabelki wybiore sie pod koniec tygodnia. Więc jeśli ktoś chce prosze o info. Lepiej kupić raz a dobrze !! i mieć skokoj. Gwarancja jest oczywiście. Jeszcze nie miałem nigdy zwrotu bądz uszkodzenia ale jak by coś sie stało od reki jest nowy. Nawet po roku dwóch - trzech !!
Przypominam ze nie jest to byle jaki kabelek z allegro !!
To kabelek w 100% pełni sprawny który umożliwia nam wszystko. Nie tak jak podróbki z allegro które nie zawsze działają albo potrafią tylko kasować błędy a już nie zrobią ani adaptacji ani kodowania sterowników.
KABEL DZIAŁA Z POLSKĄ WERSJĄ VAG-COM 7.1 !!
DZIAŁA Z WIN XP jak i VISTA !!
- Kompatybilny z USB 1.1 i 2.0
- Duża, dwukolorowa dioda sygnalizująca stan połączenia
- Obsługa najnowszych pojazdów z CAN
- W pełni kompatybilny ze starszymi pojazdami, w których wykorzystywane są pojedyncza linia K jak również K i L.
- Bezproblemowa komunikacja z "trudnymi" systemami, np. sterowniki silnika w następujących pojazdach: Audi 1Z TDi (1991-1994) oraz Audi 2.6 L (1993-1994) - sterownik Hella.
- Elektroniczne zabezpieczenie linii K/K1 i L/K2 przed zwarciem do masy lub do +12.
- Pełna obsługa dwóch linii K obowiązkowa dla Audi A4 nadwozie B6/8E i Audi A6 2002+ (nie ma konieczności stosowania dodatkowego przyłącza VAS-6017).
Działa z wszytkimi starszymi rocznikami oraz z nowymi autami takimi jak :
1K - VW Golf V, Jetta i Bora (łącznie z modelami w wersjach GTI i GLI) 2004+
3C - VW Passat 2006+
3D - VW Phaeton 2003+
5N - VW Tiguan 2007+
7L - VW Touareg 2003+
8P - Audi A3/S3 2004+
8T - Audi A5/S5 2007+
4F - Audi A6/S6/RS6/allroad 2005+
4E - Audi A8/S8 2003+
4L - Audi Q7 2006+
5P - Seat Altea 2005+
1P - Seat Leon 2006+
5P - Seat Toledo 2005+
6L - Seat Ibiza / Cordoba 2002+
5J - Skoda Fabia 2007+
1Z - Skoda Octavia II 2005+
5J - Skoda Roomster 2006+
ponizej zdjecie mojego wysłużonego
Aby "wbic wam bakcyla" polecam lekture :
http://www.a4-klub.pl/smf...8-t18478.0.html
Ładnie opisane jak diagnozowac autko Szybko i sprawnie mozna miec obraz w jakiej kondycji sa nasze czeszki
Temat: [80 B4 1.9TDI 1Z] Zmiana skrzyni biegów
Witam, wczoraj kupiłem skrzynię z A4 z 2001r za 800zł z firmy BCS (dostałem rabat bo z firmy w której pracuję brali od nich 3 silniki). Zanim kupiłem posprawdzałem wymiary tej co mam i wygląda na to że nic nie trzeba będzie przerabiać, do silnika będzie pasować na pewno, między flanszami jest 275mm, rozstaw śrub do przegubów 115mm i w starej skrzyni z (BAA) wymiary są takie same. Jak znajdę chętnego do wymiany to jeszcze napiszę co i jak.
[ Dodano: 2007-10-02, 14:57 ]
Witam, skrzynia założona. Poza jednym istotnym problemem wszystko pasowało. Ten problem to flansze na skrzyni które trzeba było przełożyć ze starej skrzynki ale to pikuś bo zajęło to mechanikowi 20 minut. Tak więc skrzynia biegów z audi A4 1.9TDI z 2002r(odczytałem datę produkcji ze skrzyni a gościu mówił że jest z 2001r) PASUJE do naszych B4 1Z bez większych problemów a z tego co się orientowałem to taka sama skrzynka jest zamontowana w VW Passat B5 i B6.
[ Dodano: 2007-10-04, 16:18 ]
Ale życie jest złośliwe, doszedłem do tego dlaczego nie działa mi prędkościomierz . Krótko przed wymianą skrzyni padł mi prędkościomierz, odpuściłem sobie naprawę bo i tak skrzynię miałem zamiar wymienić. Kupiłem skrzynię z A4 i niby wszystko pasowało za wyjątkiem flansz które trzeba było przełożyć ze starej skrzynki, zamontowałem tą skrzynkę i licznik nie ruszył, wtedy to już zgłupiałem. Dzisiaj zrobiłem mały eksperyment : przy wtyczce przy skrzyni są dwa przewody jeden plus a drugi masa, w czujniku jest kontaktron który ma za zadanie zwierać i rozwierać styki pod wpływem pola magnetycznego z impulsatora w skrzyni, wyjąłem tą wtyczkę i do środkowego styku podłączyłem przewód który dotykałem do masy i licznik zaczął pokazywać.
Co się okazało, w starej skrzyni rozleciało się kółko impulsatora a w skrzyni z A4 po prostu go NIEMA bo tam impulsy idą z ABSu Muszę kupić takie kółko (60zł w ASO Audi) i zamontować do skrzyni
Temat: Popsuł się motor 1Z w passacie b4. Radzcie co dalej
Jestem na swiezo po awarii i na razie nie wiem wiele o rozleglosci uszkodzen ani przyczynie . Motorek wirusowany ok 2 mies temu. Sam chciałem ciut wiecej cisnienia Pan Marek moze pamieta bo robilem to w Katowicach i po pierwszym sofcie mały miałem przyrost i zdecydowałem sie na wiecej.Wyszlo ok 2150 bar. (Bron Boze nie mam zalu. ) ) Zaczelo sie od turbinki. Auto dzis stracilo moc . Przy przyspieszaniu czarno za mna, mysle pewno malo powietrza . Zatrzymalem sie na stacji . Nierowna praca na wolnych, biału dym z wydechu. Sprawdzilem olej , troche mało. Kupiłem polsyntetyk(na takim jezdze) i dolałem 1,5 l Chyba ciut przelałem , bo było wyzej maxa na bagnecie. Do domu miałem z 50 km Zadzwonilem do znajomego mecha(serwisant vw). Mówi ze pewno turbina , ze cisnie olej na tloki i auto nierowno pracuje. Powiedzial ze moge powolutku nie krecąc wysoko motoru wrocic do domu. Wiec pojechałem . Na długim dosc ostrym podjezdzie autko zaczeło przyspieszac samo . Wyczułem co sie dzieje. Wyłaczyłem motor a on sie zaczął rozkrecać . Zrobiło sie biało wokół . Po jakichs 5 sekundach wpadłem na to zeby go zdławić na biegu. Gdy opadła adrenalina zagladam pod maske . Nie obrzygany olejem nigdzie. Płyn chlodzacy troche uciekl do zbiorniczka ale po paru minutach opadł. W czasie jazdy zadna kontrolka nie mrugnęła. Potem go oczywiscie nie odpalałem. Znajomy mnie scholował. Probowalem odpalić jak wystygł .Ale po holowaniu na swiatlach wysiadł akku.
Teraz pytanie . Czy poza turbawką moze byc wiecej szkód?. Czy jesli skonczy sie na turbine, to powinienem obowiazkowo wymienic rozrzad??Oczywiscie kompresje sobie tez sprawdze.
Długi ten post ale jade dalej Jesli szkody beda duze ( panewki ,wał itd)to moze warto było by kupić cały silnik . Jakiś PD . Nawet mam na oku poprzeczny PD 130 PS tylko czy mi to wejdzie bez cięcia sciany grodziowej. Oczywiście jestem swiadom trudnosci takiej przerobki (elektrycznosc , wydech itd) Ale chciałem tym autem jeszce z 5 lat pojezdzic
Temat: [1M] Sprzęgło pd G60 lub VR6 do TDI VP
Dzik sprzęgło od G60 pasuje do:
AUDI A3 (8L1)
1.9 TDI (1996.09 - 2001.07) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: AGR; ALH
SEAT CORDOBA (6K2)
1.9 TDI (1999.06 - 2002.10) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: ALH; AGR
SEAT CORDOBA (6K2/C2)
2.0 i 16V (1996.08 - 1999.06) 1984 ccm - 150 KM/110 kW Silnik: ABF
1.9 TDI (1996.08 - 1999.06) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: 1Z; AHU
SEAT CORDOBA Vario (6K5)
1.9 TDI (1996.08 - 1999.06) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: 1Z; AHU
1.9 TDI (1999.06 - ?) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: ALH; AGR
SEAT IBIZA II (6K1)
2.0 i 16V (1996.08 - 1999.08) 1984 ccm - 150 KM/110 kW Silnik: ABF
1.9 TDI (1996.08 - 1999.08) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: 1Z; AHU
SEAT IBIZA III (6K1)
1.9 TDI (1999.08 - 2002.02) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: ALH; AGR
SKODA OCTAVIA (1U2)
1.9 TDI (1996.09 - ?) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: ALH; AGR
SKODA OCTAVIA Combi (1U5)
1.9 TDI (1998.07 - ?) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: ALH; AGR
VW CADDY II kombi (9K9B)
1.9 TDI (1996.10 - 2004.01) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: AHU; ALE; ALH
VW CADDY II nadwozie pełne (9K9A)
1.9 TDI (1996.09 - 2004.01) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: AHU; 1Z; ALH
VW CORRADO (53I)
1.8 G60 (1988.09 - 1993.09) 1781 ccm - 160 KM/118 kW Silnik: PG
2.0 i 16V (1991.08 - 1995.12) 1984 ccm - 136 KM/100 kW Silnik: 9A
2.0 i (1993.04 - 1995.12) 1984 ccm - 115 KM/85 kW Silnik: 2E; ADY
VW GOLF II (19E, 1G1)
1.8 GTI G60 Syncro (1988.08 - 1991.07) 1781 ccm - 160 KM/118 kW Silnik: 1H; PG
1.8 GTI G60 (1990.04 - 1991.07) 1781 ccm - 160 KM/118 kW Silnik: PG
VW GOLF III (1H1)
1.9 TDI (1993.09 - 1997.08) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: 1Z; AHU; ALE
2.0 GTI 16V (1992.08 - 1997.08) 1984 ccm - 150 KM/110 kW Silnik: ABF
2.0 Syncro (1HX1) (1995.08 - 1997.08) 1984 ccm - 115 KM/85 kW Silnik: AGG
1.9 TDI Syncro (1HX1) (1995.08 - 1997.08) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: 1Z; AHU; ALE
VW GOLF III Cabriolet (1E7)
1.9 TDI (1995.08 - 1998.05) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: 1Z; AHU
VW GOLF III Variant (1H5)
1.9 TDI (1994.03 - 1999.04) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: 1Z; AHU; ALE
1.9 TDI Syncro (1995.07 - 1999.04) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: 1Z; AHU
2.0 Syncro (1995.08 - 1999.04) 1984 ccm - 115 KM/85 kW Silnik: AGG
VW GOLF IV Cabriolet (1E7)
1.9 TDI (1998.06 - 2002.06) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: ALE; AHU
VW PASSAT (3A2, 35I)
2.0 (1990.02 - 1996.08) 1984 ccm - 115 KM/85 kW Silnik: 2E; ADY; AGG
1.9 TDI (1993.10 - 1996.08) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: 1Z
1.8 G60 Syncro (1988.08 - 1996.08) 1781 ccm - 160 KM/118 kW Silnik: PG
2.0 16V (1994.01 - 1996.08) 1984 ccm - 150 KM/110 kW Silnik: ABF
2.0 Syncro (1990.10 - 1996.08) 1984 ccm - 115 KM/85 kW Silnik: 2E; AGG; ADY
2.0 (1995.03 - 1996.08) 1984 ccm - 107 KM/79 kW Silnik: AEP
VW PASSAT Variant (3A5, 35I)
2.0 (1990.02 - 1997.05) 1984 ccm - 115 KM/85 kW Silnik: 2E; ADY; AGG
1.9 TDI (1993.10 - 1997.05) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: 1Z; AHU
1.8 G60 Syncro (1988.08 - 1997.05) 1781 ccm - 160 KM/118 kW Silnik: PG
2.0 16V (1994.01 - 1997.05) 1984 ccm - 150 KM/110 kW Silnik: ABF
2.0 Syncro (1990.10 - 1997.05) 1984 ccm - 115 KM/85 kW Silnik: 2E; ADY; AGG
2.0 (1995.03 - 1996.08) 1984 ccm - 107 KM/79 kW Silnik: AEP
VW POLO CLASSIC (6KV2)
90 1.9 TDI (1996.09 - 2001.09) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: AHU; ALE; ALH; AGR
VW POLO Variant (6KV5)
1.9 TDI (1997.05 - 2001.09) 1896 ccm - 90 KM/66 kW Silnik: AHU; ALE; AGR; ALH
VW TRANSPORTER IV autobus (70XB, 70XC, 7DB, 7DW); nadwozie pełne (70XA); nadwozie pełne (70XA)
2.4 D Syncro (1992.10 - ?) 2370 ccm - 78 KM/57 kW Silnik: AAB
2.5 Syncro (1992.11 - ?) 2461 ccm - 110 KM/81 kW Silnik: AAF; ACU; AEN; AEU
2.5 (1990.11 - ?) 2461 ccm - 110 KM/81 kW Silnik: AAF; ACU; AEN; AEU
2.4 D (1990.09 - ?) 2370 ccm - 78 KM/57 kW Silnik: AAB
2.5 Syncro (1996.07 - ?) 2461 ccm - 115 KM/85 kW Silnik: AET; AVT; APL
2.5 (1996.08 - ?) 2461 ccm - 115 KM/85 kW Silnik: AET; AVT; APL
A od AAA pasuje jeszcze tylko do 2.9 VR6 i koniec. Teraz ciekawostka - czy G60 nie jest po prostu tym samym sprzęgłem co VR6 skoro nawet dociski są te same. Chyba, dla VR6 sprężyny od tarczy są dostrojone do innej częstotliwości drgań silnika 6-cylindrowego....
P.S Ile wytrzymywało sprzęgło w starych AGR?
Temat: Passat B4 1.9 TDi Kamils-a
Sision,grill raczej przyjdzie bez znaczka,z rudą raczej nic nie będę robił,może zaprawki bo auto w przyszłym roku(2010) idzie na sprzedaż,zastąpi go albo Passat albo A6.
Jakoś mnie naszło żeby opisać jak to Passat trafił do mnie.
Aut było przed Passatem kilka,po sprzedaży Swifta szukałem czegoś tańszego ze względu iż potrzebowałem pieniędzy,wyjazd na giełdę i powrót z Golfem MK II 1.3 1990,piękny kolor(bodajże Tornado Red)4 "oczka" z przodu,autko bardzo fajne,ale po ok.pół roku posiadania zaczęło się psuć.Zepsuła się jakaś kostka z elektryki koszt naprawy prawie 3 tyś zł,no to decyzja Golf do sprzedania potem był Polonez,bardzo wierny samochód,świetnie chodził na LPG ,turkusowy kolorek 1994 rok ,po ponad roku użytkowania zobaczyłem w komisie Forda Escorta 1.4 75 KM+LPG no i kombi,oględziny,zastanowienia,Poldek idzie w zamianę za Fordziaka,tuż po wyjeździe z komisu zaczęły się problemy,auto się dusiło,dolałem LPG przestało na jakiś czas,u mechanika był średnio co dwa tygodnie,wkurzał strasznie ale jakoś nie myślałem o jego sprzedaży,auto psuło się w domu,w trasie wszędzie,pamiętam jak zaraz po przeglądzie nawaliły w nim hamulce,myślałem że pech się w końcu skończy i po wymianie prawie wszystkiego zacznie być dobrze,niestety myliłem się,auto dalej psuło się i psuło,ale jednak prawie zawsze udało się dojechać do celu,kiedyś w trasie siadło sprzęgło,dosłownie pod sam dom dojechał i się rozwaliło(na podwórko trzeba było wepchać ale pod samą bramę dojechał)potem jakoś się jeździło,ale i tak historią którą zapamiętam do końca życia było to iż po zaparkowaniu na parkingu supermarketu po oddaleniu się dosłownie o 5 m auto odpaliło samo i ruszyło,zaciągnięty ręczny i to chyba uratowało mnie przed naprawą blacharską,miałem już dość,szczególnie że pod koniec 2006 roku nawalił alarm,auto wyło,noc dzień,po prostu albo działało albo nie,pomału poszukiwany był następca,plany były żeby powrócić do VW,szukałem Golfa MK III,Venta lub Vectry B,potem z listy szukanych aut odpadł Golf i Vectra,a doszedł Passat B4,"Ventyl" też odpadł został Passat,niedzielna wycieczka do komisu, "natrafiony" jeden B4,1994 rok,czerwony wersja CL czyli prawie zero wypasu,197 tyś przejechane silnik TDi 1Z,15.700 cena ,jednak pod autem były śladowe ilości oleju,jednak to dało do myślenia,zastanowienia i jakoś zacząłem szukać kolejnych B4,codziennie siedzenie na aukcjach,liczne telefony,w końcu na stronie Tyskiego komisu "Coma" B4 1994 rok,CL bodajże,bez listwy na drzwiach cena 10,400 trochę tanio no i za tyle kupiłem Forda więc mógł to być zły znak,jadę do komisu,i słyszę-Sprzedany,idę do komisu obok gdzie kupiłem "Butelkę" fajny niebieski Passacik 1995 rok cena coś ok 12,700 TDi Variant,już miałem go kupować gdy komisant powiedział że auto dla znajomego ale coś dla mnie przywiezie z Niemcowni,mówię kolor czarny lub granat,kombiak silnik TD lub TDi,po ok tygodniu może mniej telefon,"jest Passat butelkowy TDi kombi jutro zapraszam zobaczyć"jadę oglądam na liczniku 164 tyś 1995 rok cena 16 tyś bez możliwości negocjacji,dobra jazda próba,dochodziliśmy do 160 km/h turbo ładnie lata,zadziwił mnie wtedy brak oznaczeń na klapie(PASSAT i TDI)jadę do znajomego mechanika jeszcze Escortem i czy takie wersje były,okazało się że były,zastanowienie przez ok godzinę,jadę do komisu i mówię że jutro biorę Passata dopłacam 13 tyś i zostawiam Forda,tak też zrobiłem,auto lata już prawie 3 lata,ma natrzaskane 200,600 km ale może cofany był,książka jest ale chyba tylko do 140 tyś,ogólnie super autko tylko gnije
Ale się rozpisałem
PozdraVWiam