silniki modelarskie ASP
Widzisz posty znalezione dla hasła: silniki modelarskie ASP
Temat: Uruchomienie nowego ASP 21M
Kolego Robarku. Silnik ASP jest bardzo prosty w obsłudze i nie ma z nim żadnych problemów,pod warunkiem, ze wykonasz pewne czynności przed uruchomieniem. Najważniejsze jest takie ustawienie iglic gaźnika,żeby silnik mógł w ogóle dać się uruchomić. Jest paru kolegów którzy te motorki intensywnie eksploatują i Oni na pewno udzielą Ci porad jak to poustawiać. Piszesz ,że próbujesz uruchamiać motorek wiertarką. Jak sama nazwa wskazuje to urządzenie służy do wielu rzeczy, ale na pewno nie do uruchamiania silników modelarskich. Jeżeli nabyłeś silniczek, to jeszcze musisz dokupić do niego w miarę porządny rozrusznik. Bez niego nie uruchomisz tego, ani żadnego innego motorka. Nie piszesz czy ten motorek chcesz odpalić za pomocą śmigła ,czy za pomocą koła zamachowego i gdzie i do czego ten motorek jest przymocowany.
Pierwsze odpalenie silnika najlepiej jest przeprowadzić z kimś kto się troszkę na tym zna. Jest dość prosta czynność i moim zdaniem nie ma silnika ( sprawnego), którego nie dało by się uruchomić. Poszukaj jakiegoś bardziej doświadczonego modelarza w Twojej okolicy i próbujcie to robić wspólnie. Jesteś pologowany tu i ówdzie to ze znalezieniem kogoś takiego nie będziesz miał problemu a jak nie to przyjedź na któreś z naszych zawodów i problem sam zniknie
A.C.
Temat: Instrukcja obsługi silnika
Koledzy , czy Waszym zdaniem początkujący modelarz (np. ja) po przeczytaniu tej lektury do której linka dali Rob Mc Fly i grzegorzp jest w stanie samodzielnie dokonać dotarcia silnika np. ASP?
Czy wiedza zawarta w tym opisie na temat dotarcia silników 2 - taktowych jest wystarczająca dla początkującego modelarza , aby mógł z powodzeniem przeprowadzić dotarcie swojego pierwszego silnika?
Pytam nie bez powodu , bo czeka mnie dotarcie dwóch silników ASP-46A i jednego ASP-52A.
Nikt się tutaj na tym nie zna i raczej będę musiał zrobić to samodzielnie.
Proszę o waszą opinię.
Pozdrawiam
Temat: === Temperatura silnika spalinowego ===
Van_daal - dlaczego nie możesz zrozumieć iż w użytkowaniu silnika lotniczego nie jest istotne ustalenie temp. pracy i maxymalnej? Rozumiem, że nie miałeś jeszcze styczności z silnikami modelarskimi więc pytasz zanim odpalisz. Z tego co tu napisano można wyciągnąc zasadniczy wniosek:
eksploatując silnik modelarski w modelu latającym nie jesteśmy w stanie go przegrzać stosując następujące zasady:
- śmigło zgodne w przedziale rozmiarów,
- paliwo zalecane do konkretnego silnika,
- świeca zalecana do konkretnego silnika,
- zapewnienie chłodzenia w czasie lotu,
Do tej pory użytkowałem silniki: GFK 2cm, OS FP 3,5cm, 2x LA 7,5cm, OS FS 15cm, ASP FS 10cm, ASP FS 13cm i trzy benzynowe. W pracy żadnego z nich nie była istotna dla mnie i dla innych modelarzy temp. pracy gdyż miałem świadomość, że stosowanie w/w zasad nie spowoduje problemów z pracą silnika
Temat: ASP 25 PROBLEMY !!!
Dawid - a czego od nas oczekujesz? Najpierw pytasz co sądzimy, a na rady od razu piszesz, że jest wyregulowany przez modelarza z 15 letnim doświadczeniem. Skoro wierzysz jemu - to po co pytasz nas skoro i tak to nie ma znaczenia - bo on go już wyregulował...
Wracając jednak do meritum
Silnik ASP to podróbka OS'a. Niestety dużo niższa cena może być zrekompensowana dużo niższą jakością materiałów lub wykończenia. Co za tym idzie zużycie silnika może być dużo większe niż w porównaniu np z MVVSem lub OSem.
Jeżeli silnik się zalewa to rzeczywiście ma źle wyregulowany gaźnik. Zalewanie się silnika (nadmiar paliwa nad dostarczanym powietrzem) jest zależne głównie od stopnia otwarcia przepustnicy i regulacji iglic, a nie od stopnia zużycia kompletu tuleja/tłok (chociaż one też mają pewny wpływ na ciśnienie w komorze i zasysanie paliwa). Jeżeli już to na brak jego zasysania w przypadku straty kompresji.
Pytanie jeszcze czy miałeś kiedyś tak mały silniczek - względnie mały. Niektóre silniki dają się regulować do względnie wolnych obrotów a niektóre nie.
Tak więc gdyby Ci nie chciał palić, lub co gorsza stracił kompresję to znaczy że silnik rzeczywiście długo nie popracuje. Jeżeli pali ale nie da się regulować - to kwestia gaźnika.
Nie napisałeś też nic o stopniu zużycia - tłok/cylinder, łożyska - wyrobione panewki w korbowodzie... 120 minut pracy dla takiego silnika to powinien być pikuś.
Temat: Silniki ASP i OS Max
Jaki silnik bardziej opłaca się kupić? ASP 46 czy OS Max 46 LA. ASP są tańsze, ale gorszej jakości. Czy jakość OS Max'a aż tak bardzo różni się od jakości ASP? Proszę o opinie na temat tych silników tj.
jak często się psują?;
ile palą?;
na ile sezonów "niedzielnego" latania starczają?;
który z nich lepiej nadaje się dla początkującego modelarza?;
który lepiej się nada do tego modelu http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=979? i
czy jest do nich polska instrukcja obsługi?
I jaka gwarancja?
Z góry dziękuje za pomoc.
Temat: PHOENIX MODEL - TIGER MOTH 40 - Wasze opinie
Ja mam osobiscie ten model.
Silnik asp 4 suw 61.Mocy co niemiara jak na ten model.
Pakiet sanyo 2700.
serwa na lotki hs 81 na metalowych trybach.
hs 81 na gaz
2 standardy na ogon
Co do modelu.Bardzo dobrej jakosci folia.Dokladnie dociagnieta nic nie musialem poprawiac.Caly model z silnikiem oraz pakietem serwami i odbiornikiem wazy 2650.To bardzo malo jak na ten model zwlaszcza ze ma sporą pow nośną.Model lata mi na tym silniku na 25 % gazu.Takze silnik jak najbardziej pod akrobacje tym modelem.
Linki wzmacniajace lubia sie odkrecac nawet przy mocnym dokreceniu ,spore wibracje silnika.Trzeba uzywac locktite badz mala ilosc lakieru do paznokci i bedzie ok.Owiewka silnika jest z laminatu trzeba sie troche naskrobac zeby silnik mial chlodzenie .
Kolka w zestawie sa troche przymale na start z trawy ,sprawdzalem i przypadkiem skosilem sobie trawnik.Wlasnie czekam na wieksze 75 mm zamiast 60mm.
Podwiozie z grubego drutu jak narazie daje rade .Musialem je troche podgiac aby model stal wyzej ulatwia to start przy zastosowaniu duzego smigla w moim przypadku.
Minusem jest to ze widac druty bowdena ktory rusza sterem kierunku i wysokoscia sa one na wierzchu wystaja z czesci ogonowej mnie to troche deprymuje
Ja kupilem w nastiku za taka sama cene i powiem szczeze ze niezaluje to jest moj pierwszy model spalinowy jaki kupilem.
Aha co do lotu to moj nigdy nie byl w powietrzu.Czekam na jakiegos milego modelarza z warszawy ktory oblata mi model
Temat: ASP 40 Problem
No i chyba mam winowajce Iglica w tym Asp jest jakaś krutka więc wkręciłem igłę z innego silnika i jest ok. Nie popadam w euforię bo w czasie lotu będzie prawdziwy test. To że jest to wina iglicy to tak na 90% bo przed odpaleniem jeszcze raz wyczyściłem gaźnik,dokręciłem wszystkie śruby,docisnilem oring pod gaźnikem itd. Zawsze z silnikami ASP miałem miłe wspomnienia i dla tego nie chce mi się wierzyć żeby chńczyk takiego byka popełnił Kolega klaps6 pytał gdzie latam: A wiec jak przystało na jedynego modelarza w Brzesku latam na prywatnym lotnisku na pobliskich łąkach Lotnisko jest małe i trzeba precyzyjnie lądować a takie numery z gaśnięciem silnika mogą skończyć sie na drzewie Zdam relację z kolejnych lotów. Pozdrawiam
Temat: ASP
Witam !
Zgadzam się z kolegą "motylem" również na twoim miejscu kupiił bym silnik ASP FS91AR- podobno silnik chodzi rewelacyjnie przy 5% Nitra -przy większej ilości się za mocno grzeje, więc koszty paliwa nie będą wysokie
Silnik ten ma koło 4 kg ciągu stycznego na śmigle 15x6 i 5% Nitrometanu -niedługo stanę się posiadaczem tego silnika wiec napisze o wykonaniu i osiągów.
Z modelarskim pozdrowieniem Wojtek
Temat: ASP .91 A Czy warto.
Po prawidłowym dotarciu motorki sprawują sie bardzo bardzo dobrze,i w dodatku ta cena .Silniczki te są bardzo mocne,po prawidłowym i długim dotarciu bardzo łatwe w uruchomieniu i dość łatwe w regulacji,problem może sprawić jedynie regulacja wolnych obrotów,ale to zwykle ustawia sie tylko raz.Osobiście polecam te silniczki i jestem ze swojego bardzo zadowolony .Nie są to może silniki dla początkujących modelarzy(obsługa) ale dla już wprawionych ich eksploatacja nie stanowi żadnego problemu.
Silnika ASP 15 cc nie mialem osobiscie ale mam 7,5cc i bardzo go sobie chwale(ostatnio coś mu odbija z regulacja wolnych i posuwem przepustnicy) ale bedzie jeszcze ładnie wariat pracował,kwestia posiedzenia nad regulacją..Silniczek przychodzi ze sklepu bardzo mocno spasowany,ale po odpowiednim dotarciu jest ok.
POLECAM
PS.Nie chciałbym nikogo urazić,ale jeśli ktoś narzeka na pracę ASP to po prostu jest słabym spaliniarzem .
W każdym bądź razie jeśli stać Cię na os max to kupuj os max,oszczedzi ci to ewentualnych drobnych problemów na pasie startowym.Kultura pracy os jest wyższa ale i tak na ASP nie można narzekać.
Temat: Podzuskowiec rc (spalinowy).
Witam po barrrrrrrrrrrrrrrrrrdzo dłuuuuuuuuuuuuuugiej przerwie.
Musze wam się przyznać iż strasznie zaniedbałem moje modelarstwo.
A więc FALKON 25 nie skończony nadal i jeszcze przez X czasu nie będzie.
Postanowiłem zrobić cośik innego a mój wybór padł na poduszkowca rc z napędem spalinowym a poduszka będzie dmuchana za pomocą silniczka elektrycznego.
Pytanie brzmi jakie wymiary poduszkowca pod silnik ASP 25 (4ccm) i jaki silnik do dmuchania poduchy? Najlepiej taki by dał sobie radę i pobierał mało prądu.
Chciał bym by nie był to poduszkowiec za duży byle był zwinny i co najważniejsze lekki !
Więc proszę was o rady ponieważ w tej dziedzinie prawdziwych fachowców można tu znaleźć. Posiadam silnik 480 od sky lady ,pewnie nada się ale przy jakim śmigle najlepsze wyniki by otrzymał?
Dlaczego tak zaniedbałem modelarstwo?
Dlatego ponieważ przez cały czas zajmowałem się i wyrzucałem sianko na sprzęt AUDIO.
Jeszcze mam do skończenia (co właśnie mam zamiar szybko zakończyć) wzmacniacz 2x200W i estradówki.
Temat: ASP 09 A
Treść pierwszego wątku z tematu;
Wczoraj postanowiłem odpalić moje dwa nowe silniki: ASP .09 Hornet i OSMax 10LA.
Podobne parametry: moc ,pojemność, obroty.
Spodziewałem się, że OS zapali przy pierwszym podejściu i będzie pięknie pracował, a z opinii jakie krążą na temat tej firmy wnioskowałem, że dokonałem dobrego zakupu.
AP kupiłem z myślą budowy trenerka dla moich dzieci.
Czytałem, że jest trudnym silnikiem. Stwarza problemy z regulacją, a każdy egzemplarz ma własne parametry niezgodne z założeniami producenta.
Silniki zostały odpalane w modelarni p.Morzdżonka, wieloletniego modelarza i guru naszych okolic.
Pierwszy w hamowni wylądował OS.
Paliwo podane, świeca nagrzna, rozruch z palca.
Temat: Informacja o przydziale silników
Witam. Szanowni zawodnicy a w szczególności modelarze którzy pragną zbudować model F S R -V3,5 standart. Lok otrzymał od sponsora (więcej napiszę w wolnej chwili) silniki ASP-3,5 wersja wodna z tłumikiem lotniczym oraz jedna świeca.
Powołana jest Komisja która będzie zajmować się przydziałem silników.Ogłaszam żeby wszyscy chętni którzy chcą otrzymać silnik do modelu którym będą startować w najbliższym czasie żeby zgłaszali się na adres modelarstwo.zgwarszawa@lok.pl Osoby niepełnoletnie potwierdzają wniosek poprzez instruktora z modelarni lub rodziców.Jeżeli koledzy macie pytania to też proszę kierować na powyższy adres.
Z poważaniem
Zbigniew Ciećwierz
Temat: Żywotność silników
Drogi Marcinie133
....byles juz moze u jakiego kolwiek szanujacego sie wytwurcy silnikow modelarskich??
bo u tych co ja bylem, ustawia sie silnik wstepnie i uruchamia......
i to nie o benzynowych tu mowa....
Można wiedzieć w jakich wytwórniach taktyka ta jest stosowana? Pomijam od razu większe pojemności z którymi doświadczenia nie mam i zaznaczam że do wczoraj pewien byłem że marki ASP, ST, OS czy MVVS nie uruchamiają wstępnie silników
Temat: pomoc
witam wszystkich modelarzy!
mam prośbę - pytanie: jakie akcesoria oprócz silnika spalinowego są potrzebne aby takowy uruchomić? wiadomo paliwo, świeca. ale czy potrzebny jest rozrusznik czy można go uruchomić inaczej oraz podgrzewacz do świecy? kiedyś widziałem, jak modelarze uruchamiali silnik "kopnięciem" z palca a świecę podgrzewali kabelkami podłączonymi do akumulatora samochodowego. planuje kupić silnik ASP ale jeśli będę musiał dokupić rozrusznik i podgrzewacz to chyba zrezygnuje.
pozdrawiam
Temat: Informacja
Witam Szanowni zawodnicy a w szczególności modelarze którzy pragną zbudować model F S R -V3,5 standart. Lok otrzymał od sponsora (więcej napiszę w wolnej chwili) silniki ASP-3,5 wersja wodna z tłumikiem lotniczym oraz jedna świeca.
Powołana jest Komisja która będzie zajmować się przydziałem silników.Ogłaszam żeby wszyscy chętni którzy chcą otrzymać silnik do modelu którym będą startować w najbliższym czasie żeby zgłaszali się na adres modelarstwo.zgwarszawa@lok.pl Osoby niepełnoletnie potwierdzają wniosek poprzez instruktora z modelarni lub rodziców.Jeżeli koledzy macie pytania to też proszę kierować na powyższy adres.
Z poważaniem
Zbigniew Ciećwierz
Temat: Wiertarka spalinowa
http://www.ryobi-europe.com/garde.asp?L=ENG
handluje używanymi narzędziami w idealnym stanie mało używane firmy RYOBI profesjonalna firma ale w Polsce jak narazie niedostępna
jakby ktoś był zainteresowany zakupem w atrakcyjnych cenach sprzętu RYOBi Podaje kontakt
lelumox@vp.pl lub 503554411
http://www.narzedzia.pl/f...p?idg=2&idw=194
pytałeś w serwisach kosiarek i kos splalinowych?
może te małe podkaszarki spalinowe maja takie pierścionki?
jaką to ma pojemność?
moze tez podejdzie coś od silników modelarskich, teraz jest tego mase na rynku.
jak nic nie znajdziesz to pozostaje Ci PORZĄDNY zakład tokarski. w niektórych pracują tacy sprytni mecherzy ze potrafią zrobic takie rzeczy
u nas był taki jeden dorabiał pierscionki do starych motocykli. ale nie wiem czy jeszcze istnieje....
popytam po znajomych.
ps. 26 srednica, 1,5 wysokosc, 1 grubosc . tak?
jeszcze jaki rodzaj zamka jest na tym pierscieniu?
Temat: Odpalanie silnika przerobionego z samozapłonu na żarowy
moja rada to zostaw ten silnik, stracisz na nim caly zapal do modelarstwa,dodatkowa kase i sporo czasu, a efekt pewnie bedzie kiepski. Mozna sie bawic w takie i inne bardziej ambitne przerobki, ale trzeba miec zaplecze techniczne i odpowiednia wiedze. Za 140zl mozna miec kompletny nowy silnik ASP 2,5cm3 i gaznikiem rc i tlumikiem
Temat: fsr
WITAM kol. Mały72
Podaję ponownie ceny moich wyrobów mimo iż staram się konsekwentnie nie wykorzystywać forum do celów komercyjnych.
Wał napędowy do STD /kpl/ 48,-/łożysko kulkowe, panewka z teflonu, stal nierdzewna/
Łoże silnika ASP /kpl./ 52,-/stal nierdzewna, sprawdzona, dobra konstrukcja/
Ster do STD /kpl/ 28,-/płetwa-stal nierdzewna/
Sprzęgło do STD 26,-/najnowsza, poprawiona wersja/
RC antena do STD 16,-/trzy wersję/
WR do STD 16,-/własna konstrukcja, sprawdzony/
Snapy, popychacze, zbiorniki paliwa, pompki paliwa, servomechanizmy, aparatury 2,4 GHz
i wiele innych niezbędnych elementów do budowy STD / w tym profesjonalne, sprawdzone
kadłuby FSR-STD / Wszystkie podane ceny są netto.
Dla przyjaciół klasy STD udzielam bardzo duże rabaty.
Gdybyśmy jeszcze prowadzili dyskusję na forum publicznym zwróć uwagę na mój wiek /62 lata/
i to że w zeszłym roku miałem mały jubileusz 50-lecia zabawy w modelarstwo.
Wielu młodym adeptom modelarstwa proponuję formę per LUDEK, lecz w przypadku naszych
kontaktów proponuję per Panie, per Kolego. /tak żeby była jasność/
Pozdrawiam
LUDEK
p.s.
Adasiu miło było usłyszeć twoje zdanie w tym temacie. Pozdrowienia. Dzisiaj jak zapewne
już widziałeś wyniki byłem drugi. Wracam do formy sprzed 25 lat
Temat: Projekt Catalina 2.3 metra rozpoczęty...
Witam
Też mi chodziła po głowie Catalina jako że mam w bliskiej odległości kilka jezior, że aż prosi się oto żeby ulotnić jakiegoś wodnopłata, a Catalina jest chyba najpiękniejszym ich przedstawicielem. Szukałem necie jakiegoś ARF Cataliny ale nie znalazłem. W oczy za to rzucił mi się model Seawind Great Planes. Model ten jest napędzany jednym silnikiem ASP FS 90 o mocy około 1,7 KM a model do lotu warzy ponad 5kg przy rozpiętości skrzydeł około 1,8m. Przy tym silniku model startuje po co prawda dość długim rozbiegu ale w powietrzu zachowuje się prawidłowo nie czuć braku mocy. Tak więc moc dwu silników 2T o poj. około 5ccm powinna być co najmniej wystarczająca dla Cataliny tej wielkości. Tak na przyszłość jak by była możliwość kupienia wylaminowanych elementów kadłuba czy rdzeni na skrzydła to proszę o info myślę że wielu modelarzy by chciało zbudować ten model.
Życzę powodzenia Radek
Temat: GeeBee 1,8m ARF - silnik i inne (doszło podwozie)
Fokker, może masz racje w modelach typu Geebee za bardzo nie mam doświadczenia (sam latam F3A i Freestyle) ale słyszałem opinie kolegi z sąsiedniego lotniska który posiada model geebee z silnikiem ASP 4T 180(sam zrobiłem nim pól lotu) i mówił że nawet wrogowi by nie polecił tego modelu. A co do doświadczenia Sławka, miałem na myśli czy jego poziom w modelarstwie zdalnie sterowanym jest początkujący, srednio zaawansowany czy też zaawansowany.
Opinia Twojego kolegi może być dyktowana podobnym podejściem do modelu jak Twoje i więcej nie trzeba tłumaczyć. Nie wszystkie modele da się porównać do modeli F3A czy 3D - na tym świat modelarstwa się przecież się nie kończy. Twierdzenie że jeśli coś ma 1,7 metra rozpiętości i wagę 3,7kg jest już cegłą a jeżeli więcej to już nie może latać jest... bardzo błędne! Wiele konstrukcji przekracza Twoje normy w sposób drastyczny i przynajmniej nie jest to powodem błędów konstrukcyjnych. GeeBee jest specyficznym modelem przy którym trzeba wiedzieć czego się spodziewać a nie oczekiwać przy nim lotów w stylu Freestyle
Temat: TM - Acapulco ARF
Witam! Mam zamiar zakupić model TM - Acapulco ARF w nastiku, i chciał bym sie dowiedzieć czy oj jest dobry, jak sie nim lata, czy jest dobry dla początkującego (mój pierwszy samolocik) mam duża pomoc u modelarza latającego już parę lat, lecz z miarę czasu będę latał już sam i zależy mi na dobrym modelu, małych kosztach itd. :D Zakupuje jeszcze do tego modelu silnik ASP FS61AR ASP FS61AR Aparaturę Hitec OPTIC 6 FM 35/40MHz pełen zestaw i jeszcze parę rzeczy potrzebnych do startu, proszę o pilna odpowiedz ponieważ lada dzień składam zamówienie i chciał bym znać wasza opinie !!!
Temat: Smarowanie w 4-ro taktach.
silniki modelarskie są silnikami samozapłonowymi ( oprócz zapalanych iskra tzn . benzynowe )
Ale to temat na inny wątek
Znaczy, że np. OS Max 46 LA lub ASP FS 61 też jest samozapłonem?? Z powyższego podziału chyba tak bo nie są one zapalane iskrą. Qrde! ... to jednak prawda, że człowiek uczy się całe życie
Temat: Jaki fan-flay?
....Czytałem dobre opinie o ASP ale są też niepozytywne. O os-max'ach z serii FX i AX wszyscy wpowiadają się dobrze.....?
ASP to potężna konkurencja dla OS i dzieje się tak iż to właśnie większości przypadków ASP trafia w łapki młodych, niedoświadczonych modelarzy (kwestia finansowa) którzy mogą mieć problemy z takimi silnikami wynikającymi z ich nie odpowiedniej jeszcze wiedzy na temat silników. Ci sami niedoświadczeni i młodzi to też znakomita część ludzi wypowiadających się na forach nie bez przyczyny oczywiście - bo właśnie pytają się o rady. Więc zbieranina opinii na temat tych właśnie dwóch przypadków może być nie co zakłamana.
No i oczywiście co też ważne - na droższe silniki się nie narzeka!! OS to OS sama marka w sobie- trudno na nią narzekać. Narzekanie na ASP może przychodzić "łatwiej". Pomimo podobnych problemów jak i z jednym i drugim silnikiem.
Temat: Os max 46AX vs. ASP FS61AR->Zlin 50
Radek - w którym miejscu napisałem( zapytałem), że OS ustepuje ASP. Proponuję czytać uważniej. Napisałem czy faktycznie ASP 4suwy ustepują - czytaj są az tak denne - w porównaniu z OS. Mój FS 61 AR wykonał kilkanascie ( lub więcej) lotów kilkunasto minutowych ani razu nie gasnąc w powietrzu. Raz tylko zgasł ale to za sprawą wyczerpania paliwa w zbiorniku. Czy to, że posiadając aż dwa FS ASP działające bez zarzutu świadczy o tym, że miałem szczęście? Może poprostu umiem dbać o swoje ciężko zarobione dobra
Oczywiście nonsensem byłoby twierdzenie, że OS jest gorszy lub równorzędny jakościowo z ASP. Oprócz wspomnianych ASP i OS FS 91 posiadam jeszcze dwa LA 46 i jeden FP 20. Żadnego nie oddałbym, każdy z nich sprawował się super w modelu. ASP ma jednak taką przewagę nad innymi, że jest znaaaaaacznieeeee tańszy, a to w obecnej sytuacji tym bardziej dla młodego (i nie tylko) modelarza jest kryterium podstawowym.
EDIT: Jaką prowokacją Przedstawiłem tylko moje zdanie oraz spostrzeżenia z użytkowania każdego z tych silników.
Temat: ST G75Ring czy ASP 75A
Sam użytkuję silnik ST G40 Ring w wersji produkowanej już w Chinach. Oczywiście pojawiają się w sieci różne opinie i problemy na temat tej marki. Należy jednak zwrócić uwagę że przez to iż silniki te są dostępne cenowo często trafiają do młodych czy jeszcze nie doświadczonych modelarzy. Oczywistym jest wówczas iż mogą pojawić się problemy - stąd znakomita część negatywnych opinii. Ja jako użytkownik silnika tej marki a także innych marek oceniam swój motorek na bdb . Tutaj film z lotu modelu napędzanego właśnie tym silnikiem.
http://video.google.pl/vi...207429199&hl=pl
ASP użytkownikiem nie jestem i przyznam że kusząca jest cena a także nie co mniejsza waga. Niestety trochę niepokojące są opinie wypowiadane przez doświadczonych modelarzy na temat tej marki - chodzi o rozrzut produkcyjny. Chętnie sam poczytam opinii na temat tej marki.
Temat: ASP FS 80
Witam
Ostatnio kupiłem ww. silniczek do modelu pipera opisanego tutaj
http://pfmrc.eu/viewtopic...cc2c21d78#93660
Problemy z silniczkiem zaczęły się od pierwszego odpalenia. Żeby odpalić trzeba było podgrzać silnik suszarką. Na lotnisku z pomocą innych modelarzy odpalał bez suszarki ale trzeba było się troche namachać i odpalał na mocnym przelaniu. Bardzo często się zdarza że silnik odpala w drugą stronę. Zaworów nie dotykałem, iglicą niskich obrotów też nie kręciłem. Dzisiaj za pierwszym razem udało mi się odpalić silnik bez zbytniego przelania ale już później nie chciał załapać. Silnik w modelu jest zamontowany cylindrem w dół, zbiornik paliwa jest zamontowany troche powyżej iglicy wysokich obrotów. Po odpaleniu silnik pracuje bardzo niestabilnie na niskich obrotach, bardzo mocno trzęsie się z całym modelem i bardzo słabo wchodzić na wyższe obroty tylko się dusi. Pozostawiony na niskich obrotach trzęsie całym modelem i gaśnie (nie jest to zwykłe trzęsienie tylko model aż cały podskakuje). Na wysokich obratach pracuje stabilnie zarówno w poziomie jak i z podniesionym dziobem. Czy po wstępnym dotarciu mogę już zacząć regulację iglicy niskich obrotów? W instrukcji pisze że nie powinno się do zakończenia procesu regulacji ruszać tej iglicy ale wtedy będzie problem z lądowaniem.
Czy gdy silnik odpala w drugą strone może się coś stać?
Temat: Skrzydełko "Insomniac - 15cu"
Witaj z tego co wiem tłumiki od ASP pasują do OS maxa i MDS-ów ja np po rozbiciu tłumika co prawda od silnika MDS 4,5 cmm musiałem kupić nowy w związku z tym że takich nie było a jedynym jaki pasował był właśnie tłumik od ASP ale od 3,5 a ja go dałem do 4,5 i silnik pracuje idealnie tak jak wcześniej w sklepie modelarskim tak mi poradzono że jedyne co muszę zrobić to podpiłować troszkę wlot do tłumika by była jednakowa średnica otworów w silniku i tłumiku w miejscu styku tak właśnie uczyniłem i jestem zadowolony. Tak że myślę że śmiało możesz zastosować tłumik od ASP do OS max'a.
Temat: Jakie śmigło do ASP FS30AR ?
Takie obroty (12 tys) w oesie to nie jest jakaś wielka rewelacja więc nie ma co przewracać oczkami No ale zdarzają się egzemplarze które kręcą mniej niż 11 tys.
Co do asp vs os max to pewnie są różnice w wykonaniu (to raczej nie ulega wątpliwości). Otwory nie trafiają w siebie, łożyska kiepskie, gaźnik krzywo się otwiera, zawory niedomykają, kiepska kompresja, mogą być różnie rzeczy. Niestety nie przyglądałem się temu asp, a chętnie bym sobie sprawił - tanio hehe, a parę tych przypadłości znalazłem w oesie.
Ertman, nie ma co porównywać dwusuwa i czterosuwa modelarskiego choćby przez to że czterosuw przez połowę obrotów nie pracuje . Do mvvsa 3,5 odpowiednie śmigło to 9x4, zakładając mu 11x4 nie dajesz mu wejść na obroty które on najbardziej lubi .
Sławek zrób sobie kombata WWI - to są idealne modele pod te silniki. Skala 1/8. Nie mówię żebyś zaraz miał się nim trzaskać z innymi ale one naprawdę bardzo ładnie latają i bardzo ładnie wyglądają. Nie daj się zwieść nazwą, to są półmakiety (no może nie mój ) Robią je u nas we Wrocławiu (duży wybór, również full laminat) jak również w Czechach. Widziałem również bardzo ładnie zrobione modele balsowe przez modelarzy, zrobić taki z planów to przecież nie problem. Tylko trzymaj się skali 1/8. Więcej nie ma sensu bo nieuleci, a mniej - po co jak może być większy ?
Temat: Schemat podłączenia zbiornika i odpalanie
Witam szanowne grono kolegów modelarzy mam do was bardzo ważne pytanie. Chciałbym przejść na silniki 4T dotychczas miałem tylko 2T. I moje pytanie jest następujące czy silniki czterosuwowe docieramy i odpalamy tak samo jak dwusuwowe ? Czy też podłączamy przewody dwa do gaźnika i do tłumika przepustnica na 1/4 załączamy klips i tu pytanie czy może być zwykły klips do takich świec jak w dwusuwowych używałem i odpalamy. Czy trzeba naciągać paliwo czy sam sobie pociągnie i jeszcze pytanie jakie paliwo użyć czy do np silnika czterosuwowego ASP 30 o pojemności 5cm3 mogę zastosować do docierania i późniejszej pracy paliwo SPORT 5 ?? Bardzo proszę o odpowiedz i o pomoc i pozdrawiam. Aha i jeszcze takie jedno pytanko czy prawdą jest to co usłyszałem kiedyś że 4T nie lubią wolnych obrotów i gasną po prostu i trzeba stosować podgrzewacz do świecy ?
Temat: PZL-104 Wilga 35 a jaki silnik proszę o pomoc
Witam drogich kolegów modelarzy mam do was pytanko bardzo ważne pytanko jestem na wykończeniu modelu wilgi w skali 1:10 o rozpiętości 120 cm i wadze jakieś 960g. Chciałbym zainstalować w niej silniczek spalinowy os max 25LA o pojemności 4cm3 i wadze 197g czy silnik ten nie będzie za duży do tego modelu ?? jaki silnik wy byście mi zaproponowali zastanawiam się także nad czterosówem ASP 30 o pojemności 5 cmm ?? Proszę o odpowiedz i pozdrawiam.
Temat: Katana pod ASP FS30AR relacja z budowy
Witam wszystkich i zapraszam do ogladania iak i komentowania budowy modelu Katany.
Witam, na razie to tylko zbieram informację na forach. Po blisko 25 latach powracam do swojego dawnego hobby jakim jest modelarstwo. Może jako 50-latek jestem wiekowym modelarzem ale technika tak poszła do przodu że chciałbym się poradzić odnoście silników spalinowych ASP o ich jakość i niezawodność. Panie Grzegorzu mieszkamy blisko siebie więc chciałbym również skorzystać z pana doświadczenia i myśle że w ten sposób nadrobię trochę tych zaległości w modelarstwie.
Temat: SIG - PIPER CUB J-3 1:4 budowa
Obrazek
model klei się z prędkością żółwia
Hej Kolego . Z wielka ciekawoscia patrze co działasz ,bo w zeszłym roku na wiosne zlepiłem takiego pipra w skali 1/4 . miałem go okazje zaprezentowac w michałkowie k/ Ostrowa wlkp. Zrobiłem go oklejajac coverallem i malujac airbrushem... jako L4 Grasshopper. (mozna go obejzec,oraz mnie na Naszej Klasie - Grzegorz Różewski ; Łuszczanów ). Tak sobie mysle,że jak zbyt wolno posuwaja sie prace nad Twoim modelem to moze obraz tego co ja zlepiłem pomoże rozwinac Ci skrzydła... Myslałes nad silnikiem? ja latam na ASP 27cm3 -boxer. Isprawyje sie całkim calkiem,tym bardziej ,że odzwierciedla oryginał mimo ,ze ma o dwa cylindry mniej. Piekny odgłos w locie! Tak twierdza weterani modelarstwa makiet!
A od tygodnia poprzedniego wzięłem sie za jeszcze jednego w tej samej skali ,tylko ze WINDCUBa (2.40 rozpiętosci) I mam ten sam problem bo mysle nad silnikiem. Ten ma niby mozliwości cos w locie pokręcić...
Pozdrawiam.
Temat: FDD --> Obrotnica...
Hey !
Czy zastanawialiscie sie nad zastosowaniem starych napedow FDD
tak 5-calowych jak i 3-calowych do zrobienia obrotnicy na makiecie
kolejowej?
Wstyd mi
ze mi to do glowy nie przyszlo, a wlasnie dzisiaj przygotowalem do
wyniesienia na smietnik 6 napedów
Opis sygnalow dla zlacza krawedziowego (5cali):
http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/stepper/tm100/index.html#pcb
Opis dla obu zlacz http://www.phm.lu/documentation/connectors/FDD.asp
Opis zlacz PCta (i nie tylko) http://www.phm.lu/documentation/connectors/
Linki sie przydadza... :-)
Za to myslalem i szukalem gotowych rozwiazan silnik klrokowy (ze starej
stacji) jako serwo modelarskie... bezskutecznie.
Pozdrawiam
Wlodek
Temat: Schnellboot...
Ale to nie chodzi o to , że to jest zabawka - silniki to rasowe modelarskie 550 chyba. Jesli spalina to jedna z centrakną śrubą. Płetwa sterowa jedna. Są takie zestawy płetwy z końcówką wału napędowego - co oznacza, że przy skręcie i śruba jest częściowo wychylona w daną stronę. Myślałem o silnikach wodnych ASP ale widzę, że tylko w modele sklep dostępne. Myślałem o 3,5cm ale ten akurat nie ma szarpanki.
Na razie jednak chciałbym sprawdzić jak to pływa na mniejszej śrubie - te które są to stanowczo za duży rozmiar - 50mm. Potrzebne byłby ok 35mm.
Temat: Czy nadaje sie do RC??
tutaj są fajne silniki ASP najtańszy już od 127zł
http://www.modelarski.com...main&cat_id=217
pozdro
Temat: Kłopoty z odpaleniem silnika
Witam,
Mam nowy silnik, ASP 2 cm3 paliwo zakupione w sklepie modelarskim, zbiornik 110 ml
podłaczyłem zgodnie z instrukcją świeca jest ok rozpala do czerwonego koloru.
Temat: silnik ASP 1cm jaki model?
W sklepie modelarskim RCABC widze silnikASP 1cm pojemnosci. za 100 zł.
cena wydaje sie atrakcyjna.. Nie wiem czy to dobre motorki.
Jakiej wielkosci modelik pasowalby do tego motorka?
Mysle o trenerku.
pozdrawiam
baxter
Temat: Serva TOWER PRO 5010
Może i jestem dzieckiem, ale nie którym osobom jak zauważyłem z wiedza na temat modelarstwa są poprostu zerowi, na to wyglada że żaden nie dba o swoje bezpieczenstwo tylko o swoje pieniadze, a bezpieczenstwo jest chyba najważniejsze, poprostu jesteście innymi ludzmi ktorzy nie pasują z moim towarzystwem, rozumiem że nie których nie stać, ale to nie można znaleść innej alternatywy? tyle serw jest na naszym rynku o wiele bezpieczniejszych niz tower pro i w podobnych cenach? np. blue bird (troszke droższe a o wiele lepsze, powiedziałbym że od hiteków wiele się nie różni), e-sky, dynam, miałem te serwa i byłem z nich zadowolony, wiem i szanuje opinie innych użytkowników, wiem ze wiele osób ma rodzine i a modelarstwo to przecież jest tylko hobby, nasze grono osób z lotniska z Raciborza dobrze wam radzi, my nie chcemy aby cos wam sie stało z powodu tych serw, może nie które osoby trafiły na dobre sztuki z firmy tower pro, ale są różne partie, jedne są dobre drugie złe, np. te serwo http://www.rcabc.com/prod...products_id=312 , szłyszałem o nich dobre opinie, chociaż nie jest to 5 kg serwo , ale czasami ktoś kupuje serwo tower pro 5010 bo jest najtansze, chociaż nie potrzebuje serwa o 5 kg uciągu a starczy jej np te 3 kg, kolega radek pokazywał wam zdjęcia z urtipu, którzy przyjechali az z katowic aby sprawdzić, dlaczego są u nas zakłucenia, osoby te sprawdzały lecz nic nie wywnioskowały,a pózniej okazało sie że wiele osob lata na serwach tower pro i tylko te osoby własnie miały zakłucenia, którymi nie jeden model rozbiły, wszyscy szukalismy innych alternatyw, każdy kupił sobie serwo innej marki niż tower pro i jesteśmy bardzo zadowoleni.To jest forum gdzie wszyscy sobie pomagają a nie kłucą i źle życzą, gdyby te serwa były dobre każdy by na nich latał nawet ja i nasze grono modelarzy z Raciborza i okolic, przecież dać za serwo 20 zł a 150 to chyba jest różnica, w tej cenie za jedno serwo hiteka mam 7 serw tower pro, lecz w trosce o nasze bezpieczenstwo na lotnisku (a dosyc duzo osób jest w naszym gronie) i o to, żeby zminimalizowac kraksom modeli nie latamy na tych serwach. Sam latam na chinskich wyrobach (silniki asp, chinskie odbiorniki, chinskie modele i chinskie akumulatory) lecz są to wyroby sprawdzone dobrych marek, którzy inni sobie chwalą i mało narzekaja, bo jeżeli miałbym do wszystkich modeli kupować wszystko co oryginalne, to przecież wylądował bym na ulicy.
Temat: "Proszę o doradzenie mi modelu spalinowego na sam począ
Witam,jestem tu nowy.Odnoszę sie do was ,,Doświadczeni modelarze'' z prośbą o doradzenie
mi modelu spalinowego na sam początek. W tej chwili jestem posiadaczem Sky Lady II nie narzekam jestem już po ok 50 oblotach i umie nim wyjść z najgorszej opresji. Zamierzam kupić sobie pierwszą spalinkę czytałem że trenerki są dobre na początek ,więc zamierzam kupić taki samolot z taką konfiguracją;
1.Samolot CANARY to popularny "trener" przeznaczony dla początkujących modelarzy. Płaski od spodu profil skrzydeł zapewnia doskonałą kontrolę nawet przy małych prędkościach. Przeznaczony pod silnik 6,5 - 8,3 ccm, o klasycznej balsowej żeberkowej konstrukcji. Tani i prosty do złożenia model polecany szczególnie dla początkujących modelarzy, szukających łatwego w pilotażu pierwszego "spaliniaka". -249zł
2. Silnik spalinowy ASP .46 A
Cieszący się doskonałą opinią silnik spalinowy ASP o pojemności 7,5 cm3, w zestawie z tłumikiem. Polecamy dla wszystkich modelarzy latających modelami klasy .40, potrzebujących więcej mocy. ASP .46 A - Charakterystyka : Pojemność: .46 (7,5380 cm3) Zakres obr./min.: 2,000 - 17,000 Moc: (1,34 kW) ~1,8 KM przy 17,000 obr/min....-225zł
3. Aparatura (z przyszłością,ewentualnie przeszczepie do inego modelu) Hitec Optic 6 FM, 40 MHz odbiornik-Hitec Electron 6 FM - 40 MHz
6-kanałowy odbiornik, podwójna przemiana FM
zasięg: ponad 1,6 km
wymiary: 45 x 23 x 15 mm
waga: 17g
Hitec HS-422 Deluxe -55zł x4
Serwo zalecane do samolotów z silnikami 3,5-10 cm3, śmigłowców z silnikiem do 5 cm3, do przepustnic i sterowania samochodów i łodzi
Wymiary:40 x 20 x 37 mm
Waga:45,4 g
Proszę was o doradzenie mi czy to dobry wybór ,a jeśli nie to jakie podzespoły wybrać ???
Temat: silniki spalinowe ogólnie ..
W internecie znzlazlem okolo 150 zł za 5l a podobno litr mozna w godzine spalic !!
Jezu.... gdzie Ty takie paliwo znalazłeś? Naprawdę nie znasz sklepów modelarskich? Czy już jesteś tak leniwy by do nich nie zajrzeć? Paliwa Model Technics Paliwa ArcticGlow
do silników dwusuwowych wystarczy 5% nitro.
Jak już zauważyłeś nie ma sensu porównywanie pod względem ekonomi silników elektrycznych o mocy 100W do silników żarowych o mocy 1kW.
Porównanie - silnik żarowy klasy .40 vs Elektryk
Przykładowo:
Silniki spalinowe
ASP 40A - 200zł (cena wimarex)
Super Tigre G40 Ring - 220zł (cena wimarex)
OS MAX 40LA - 265zł (cena nastik)
+ serwo gazu od 20zł+zbiornik paliwa 25zł (niekonieczny bo większości zestawach jest)
silnik elektryczny
Zestaw Dualsky - 949zł - tu możesz dobrać coś innego i uda się być może nieco z ceny urwać - szczególnie jeśli robić zakupy w zagranicznych sklepach.
Trwałość silnika spalinowego wynosi kilka-kilkanaście lat. Trwałość napędu elektrycznego (przy podobnym czasie spędzonym w powietrzu) sezon-dwa i pakiet do wymiany (notabene najdroższa część zestawu) chyba że ktoś akceptuje spadek wydajności układu napędowego.
na samym początku już masz zaoszczędzone 700zł co daje 53litry paliwa MT - zakładając spalanie 200ml/10 min daje 265 - 10 min lotów czyli 44 godziny w powietrzu. Przy tak traktowanym pakiecie napędu elektrycznego wynik 100-150 cykli byłby nie lada wyczynem.
Jednym słowem nie ma możliwości aby ekonomia zakupu jak i też eksploatacji napędu elektrycznego na dzień dzisiejszy górowała nad kosztami napędu spalinowego. Być może w przyszłości się to zmieni.
Jeszcze raz napiszę iż nie ma sensu porównywać przykładów słaby elektryk - mocna spalina.
Temat: Silniki do modelu
Z pierwszego postu doczytałem że chcesz zbudować prosty model na uwięzi i poszukujesz napędu.
Dalej lawina porad i zaraz mi się nasuwa pytanie po co tak kombinujecie jak konie pod górę??
Wiadomo że zależy Ci na kosztach więc po co regulacja gazu w modelu na uwięzi??
Jak ma być tanio to tylko dwie możliwości:
Napęd spalinowy - dobrze zacząłeś bo to dobry wybór do tego typu modeli.:
- Napędy samozapłonowe można kupić naprawdę za niewielkie pieniądze. Wada to oczywiście kłopotliwa praca szczególnie dla nowizjuszy a i nawet doświadczeni miewają kłopoty, do tego trudno dostępne i drogie paliwo.
- Napęd żarowy. Czasem można na Allegro trafić nie drogi silnik tego typu i jak najbardziej może to być silnik ze zwykłym gaźnikiem RC (dziwnie brzmi zwykły ) To najlepsze wyjście moim zdaniem i zapewne najtańsze z możliwych. Cały Twój koszt to silnik, paliwo (przy małym silniku starczy na bardzo długo) i żarka do świec (można zrobić samemu jeśli posiadasz w domu jakąkolwiek ładowarkę do akumulatorów AA). I taki napęd bym polecał (silniczki OS 10FP, OS 10LA, ASP... wszystko podobnej wielkości)
- napęd elektryczny. Nawet jeśli wybierzesz małe silniki koszt będzie nie byle jaki. Jeżeli silnik 3f to konieczny jest regulator obrotów, urządzenie o którym rozmawiacie - czyli coś co zastąpi sygnał RC, wyłącznik (mechaniczny, czasowy), akumulatory napędowe i ładowarka do nich. Wszystko razem do kupy nie będzie w cale mało. Przy silniku szczotkowym nie potrzebny będzie jedynie regulator i to urządzenie zastępujące sygnał RC - bo po co? Po co regulacja obrotów?.
Na poniższym zdjęciu masz prosty modelik na uwięzi kolegi z lotniska chyba w opcji najtańszej jaka tylko może być
- Silnik samozapłon MK-17, własnoręcznie wykonany zbiornik, wężyki od kroplówek - to cały napęd i osprzęt do tego (nie licząc strzykawki i paliwa ) Fakt - ten silnik jest pod okiem doświadczonego modelarza który sobie z nim radzi.
Konstrukcja modelu jest równie prosta i nie wymaga drogich materiałów. Skrzydło to styropian oklejony papierem
A tak taki modelik lata Można tanio i prosto
Temat: Klasa 3,5ccm standard
Kolego Ajaks proszę nie próbuj mi wmówić, że tak potężnej i zasłużonej dla FSR-ów grupie wrocławskiej nikt nie ma ani jednej nie potrzebnej skorupy, do 3,5, która leży gdzieś pokątnie i zbiera kurz.
Mówisz że najlepsze są przykłady wiec proszę :
- moja 15, kadłub to ponad 10 letni Zircon, aparatura Sinprop z początku lat 90, wszystko dostałem za darmo i nie musiałem biegać od domu do domu, ale porozmawiałem z instruktorem i udało się wszystko załatwić. Z nowych rzeczy dokupiłem tylko silnik i komorę pływakową – całkowity koszt około 1600-1700 zł.
- 3,5 Urbita (już wcześniej o tym pisałem), kadłub Tempest około 10 lat, silnik Picco p21 ciężko określić jego wiek, ale jest nie wiele młodszy od samego Urbita, aparatura Multiplet nie wiem, jaka jest stara, ale jak zapisałem się do modelarni w 1988r to już była, całkowity koszt 0zł.
Kolejny raz podkreślam, że nikt tu nie jest przeciwnikiem klasy standard, z naszej modelarni również będą takie okręciki.
Kadłub został zrobiony z łódeczki, która w latach 70 była zaprojektowana chyba dla klasy F1, motorek ASP 21, aparatura Multiplex nowa, bo tak akurat chcieli, jednak nie kosztowała 1000zł jak już wcześniej sugerowano (Serwa, akumulatory, ładowarki były w komplecie) całkowity koszt modelu około 1000zł. Nie będę tu pisał o zakupie rozrusznika, żarki itp. bo doskonale Wiecie że to kompletna bzdura, zawsze można od kogoś pożyczyć czy to na treningu czy na zawodach, oczywiście są przypadki, że osoba trenuje sama i nie ma takiej możliwości, ale jest ich pewnie nie wiele.
Takich przykładów jest jeszcze kilka i to z różnych stron Polski, na brak modelarni niestety większość z Nas nic nie poradzi, natomiast nie więżę, że jeżeli ktoś z niezrzeszonych w żadnym klubie młodych modelarzy zwróciłby się o pomoc, do której kolwiek modelarni to by jej nie otrzymał, lista modelarni została gdzieś tu opublikowana, więc wystarczy tylko poszukać. Prowadzą je ludzie, którzy za zwyczaj robią to w czynie społecznym, bo te śmieszne grosze, jakie za to dostają nie można nazwać wypłatą.
P.S Modelarnia w Tychach chwilowo nie jest na sprzedaż, więc bardzo bogaci rodzice będą jeszcze musieli trochę poczekać
Pozdrawiam
Adrian
Temat: Żywotność silników
[quote="marcin133"]No i tak to zawsze jest
"Nie można pisać zgodnie że najpierw przed uruchomieniem należy rozkręcić silnik i go wyczyścić z opiłków a później stwierdzić że silnik w fabryce był wstępnie odpalany! No ludzie.... brak słów!
nikt od ciebie tego nie wymaga abys to robil, to tylko podpowiedz jak podchodza do tego doswiadczeni modelarze...bo lepiej jest chuchac "na zimne anizeli na gorace......."
poza tym mowa byla o naolejeniu silnika od wewnatrz przed pierwszym uruchomieniem
a prza okazji mozna sprawdzic czy nie ma niespodzianek po produkcyjnych....
Co to znaczy pojęcie - szanującego wytwórcy silników? Czy popularni wielko-masowi wytwórcy nie są godni poszanowania? Czy Ci rzekomo szanujący się wytwórcy przypadkiem nie wytwarzają motorków dla węższej grupy odbiorców? (zawodowcy itp)?"
...a byla mowa o waskim gronie odbiorcow?
Drogi Marcinie133
dla scislosci, nie prowadze tu zadnej klutni tylko dyskutuje .
padly z mojej strony jakies obrazliwe dla ciebie slowa? Nie ,chyba sie z tym zgadzisz? albo??
nie pisalem "Zgodnie" ze trzeba rozkrecac silniki mozesz je przeciez exploatowac jak ci sie podoba to twoja prywatna sprawa......
jezeli padl taki temat i ktos "starszy "od ciebie twierdzi ze takie procedury sie stosuje , to dlaczego probujesz podwazyc ta teze ?
wy mlodzi chcecie aby wam wszystko na talerzu podac....
siadz do kompa i poszukaj na ten temat wiadomosci.....
moge ci podpowiedziec jaka jest roznica miedzy duzym wytwurca a malym......duzy wytwurca to masowka z tolerancjami a maly wytwurca to precyzja na lata i odpowiedni material....
Gwarancja na 3 lata ...
czytaj dokladnie na co byla ta gwarancja, nie na silnik tylko na trwalosc materialu z jakiego byl wykonany.....
a co powiesz na 5 lat gwarancji i pelny serwis czesci na 15-20 lat???
Znasz Firme Niemiecka produkujaca silniki VT od pana Armin de Vries ?????
kazdy z jego silnikow zanim opusci jego fabryczke jest testowany i ustawiany .....
i nie nosi sladow uruchamiania bo przed zapakowaniem jest podawany przeplukiwaniu a potem konserwowaniu......
powiedz dlaczego maly wytwurca takie zeczy robi przeciez to nieoplacalne prawda
a jego silniki nie sa jak ty to ujmujesz dla waskiej grupy modelarzy....
podpowiem ci... u niego kazdy kupi silnik z pocalowaniem w reke bo wie w co zainwestowal ze jest to precyzja w pelnym slowa tego znaczeniu plus serwis na lata......
o takich malych firmach malo sie slyszy czy czyta prawda jest ze taki silnik jest drozszy od masowki ale taki silnik pochodzi ci co najmniej 20 lat jak nie wiecej...... a mowa w naszej dyskusji byla o dlugozywotnosci i posrednio , wypowiedzi o przedluzeniu dlugozywotnosci ....kazdy ma prawo wtracic swoje przyslowiowe 2 grosze do tematu, naprowadzajac kupujacego lub informujac go o innych mozliwosciach,kupna, exploatacji, ustawieniach, problemach itp.
pytanie za pytanie;
czemu silniki z masowej produkcji stwazaja do tej pory tyle problemow
czyja to wina? nas modelarzy? czy wytwurcow?? ktorzy moze cos przeoczyli podczas produkcji ........ a moze jakiemus Chinczykowi akurat nie chcialo sie w czwartek pracowac ... i olal sprawe.....a ty dostales akurat jego wypaciny dnia pracy ...i drapiesz sie czy handlarz ci ten silnik wymieni czy nie.....czy to wina gaznika czy cholera wie czego , a moze Chinczyk przez pomylke zrobil za duzy otwur lub za maly w gardzieli zle ustawiajac CNC maszyne.....mysle ze w malej firmie takie zeczy nie maja miejsca bo poswieca sie temu silnikowi podczas produkcji wiecej czasu i precyzji wykonania..... W duzej firmie zmieniaja noz do skrawania jak juz zaczynaja byc spore odchylki tolerancji .....
poza tym z czesci zapasowych tez sie zyje duza firma wkalkulowije ta w swoja produkcje...
przeciez mozna wykonac silnik z naprawde b.dobrach materialow ....ale dlugozywotnosc nie przynosi zyskow.....
uwazam dyskusje za zakonczona , kazdy ma swoje zdanie na ten temat..... to wlasnie wynika z dyskusji , poza tym kazdy ma po czesci troche racji w wypowiedziach tego nikomu nie ujmuje , nowicjusz czy pytajacy w tej sprawie ma i tak dosc ciezko aby wybrac cos dla siebie z tych porad, wiec zalezy od niego i jego mozliwosci finansowych na co sie zdecyduje...... w kazdym badz razie ja polecam silniki markowe np.Saito , Yamada , OS , Magnum z podrubek ASP , SC .... to sa silniki dla wiekszej zeszy odbiorcow a jak kogos stac niech chwyci sie za silniki z gornej polki.....
Co do paliw ....ja mieszam do swoich silnikow paliwa sam i jak do tej pory nie mam problemow ......warto sie nad tym zastanowiec dlaczego tak sie dzieje.....
komponenty dostanie sie duzo taniej jezeli sie zamawia wieksza ilosc np. zbiorowka kilku modelarzy na raz . wtedy wiecie na czym latacie....to tak nawiasem.....
z pozdrowieniami
PS.
nie odpowiedziales mi na patanie
-dlaczego Nowy silnik rdzewieje pomimo konserwacji?
dla ulatwienia ;
-co zawiera Nitrometan w sobie z po produkcji ?
-co sie dzieje po spaleniu paliwa zawierajacego Nitrometan?
to tyczy sie powstawaniu takze odbarwienia tz. plamek o ktorych wspomnialem od wewnatrz silnika.....