Silniki zaburtowe Honda
Widzisz posty znalezione dla hasła: Silniki zaburtowe Honda
Temat: [ot] Re: Po co komu festiwale
Użytkownik <krasti@o2.pl> napisał w wiadomości
news:1189461622.558093.140390@g4g2000hsf.googlegroups.com...
Drodzy żeglarze!
W ostatni weekend w Osieku (woj Pomorskie) skradziono mi (a właściwie
mojemu dziadkowi) silnik zaburtowy Honda 5 KM z długą kolumną. Kolumna
koloru ciemno niebieskiego, czapa biała. Silnik był dość wiekowy (miał
min. 10 lat),nosił wyraźne ślady użytkowania.
Postaram się jutro o bliższe namiary (dokładny model, numer seryjny).
Jeśli ktoś z Was natknąłby się na taką "okazję", proszę o informację
na grupie lub kom. 505 92 52 62.
Pozdrawiam
Łukasz Gilewicz
**********************
To bardzo przykre. Czy możesz przybliżyć okoliczności w jakich to się stało.
Może to być przestroga dla każdego z nas. Czy silnik był jakoś
zabezpieczony?
Pozdrawiam, Dawid Szewczuk
Temat: uprawnienia na motorówke
a facet mi powiedział że tą łódke co podawałem link można pływać bez uprawnień, wystarczy zdrapać ozaczenie mocy silnika i nikt nie pozna że to 9,9 a nie mniej
Potwierdzam słowa Jarymiego. Wielu żeglarzy wyposażyło swe jachty w silniki zaburtowe o mocy przekraczającej 6,7 HP i albo usunęli oznakowanie mocy, albo wręcz umieścili inne, zgodne z przepisami. Czy to uchodzi im na sucho? Jednym tak, innym nie. Wielokrotnie byliśmy świadkami kontroli, szczególnie na kanale Łuczańskim w Giżycku.
Ja nie ryzykowałem i używam do jachtu 7-metrowego silnika Honda o mocy 5 KM. :-D
Temat: Żegluga Tesem 678 po morzu
Bogdanie,
Pisałem ze moc 10 kW jest minimalna mocą w przyapdku silnika zaburtowego i podtzymuje te słowa, z mojego doświadczenia do mniejszy silnik może sprawiac troche kłopotu w przypadku wysokiej fali, druga rzeczą to fakt że silniki które oferujemy naszym tesowiczom z ciepłych wód sródziemnego do silniki ze sróba zeskokiem na moc a nie na predkość. Też są klieci którzy proszą o wieksze silniki i jedyne silniki jakie pozwalamy montować według logiki to do 15 KW , powyżej tej mocy jacht i tak nie bedzie szybciej płyną ...Osobiście polecam silniki Mercury 9,9 z elektronicznym zapłonem lub Honda , sprawdzaja sie one bardzo dobrze na naszych jachtach.
Temat: Silniki zaburtowe PARSUN
Czy używa ktoś z was koledzy silników do łodzi tej marki(PARSUN)?? Interesuje mnie to jak sie sprawują i czy nie są awaryjne. Silniki te są prawie o połowe tańsze od silników takich marek jak HONDA, YAMAHA czy SUZUKI. Mam zamiar nabyć taki silnik tylko nie chce kupywać w ciemno bo nie znam tej marki. Pozdrawiam
Temat: SILNIK DO PONTONU
Witam
Planuje kupić silnik zaburtowy o mocy 6 km do pontonu 3.3 m.
Mam pytanko czy warto kupić używany o troche wiekszej mocy czy nowy?
A dwie marki chodzą mi po głowie Suzuki albo Yamaha?
Ktoś z was ma na pewno doświadczenia z powyższymy markami, prosiłbym o opinie.
Pozdrawiam
Filip
Witam.
Pamiętaj aby silnik posiadał krótką kolumnę (pawęż) wówczas nie będziesz nią hamował. Do tej długości pontonu możesz zastosować nawet większy silnik.
Rozważ zakup czterosuwowej HONDY. Jako jedyny na rynku silnik posiada pompę olejową przydatną szczególnie przy spacerowym pływaniu - wszystko dobrze naolejone. Poza tym nie można wykluczyć, że unia zabroni nam na wodach używać dwusuwów za parę lat.
Pozdrawiam
Andrzej
Temat: Silniki zaburtowe PARSUN
Ale to, ze silnik zostal zawieszony na starszej konstrukcji nie ma zadnego znaczenia. Łódz może być stara a silnik nowy. Parsun (i Sea King, bo to chyba ten sam sort "Nołnejmów" )to konstrukcje dosyć młode. Porównując takiego jednego zaburtowego malucha z silnikiem od chińskiego skuterka szosowego zauważyłem sporą kompatybilność części...
Jak chcesz pływać, to wybierz uzywaną dobrą markę : Yamaha, Honda, Suzuki, bo chińszczyzny to mozna jedynie polecić zupki...z Radomia:P
Temat: Jaki olej do Hondy
Witam grupowiczow
moj post jest tylko troche zwiazany z motoryzacja,
ale mysle ze ktos mi pomoze
Kupilem silnik do lodzi HONDA , 5 KM
czterosuwowy
Silnik jest nowy,nie zalany olejem
prosze o porade,czy mam go zalac
olejem dostarczonym przez producenta
/na opakowaniu kosiarka do trawy/
czy uzyc jakiegos innego - jakiego ????
Możesz wlać ten olej, ale lepszy byłby Castrol Greentec do silników
zaburtowych, tylko nie wiem, czy go gdzieś dostaniesz ponieważ
przerwano z niezrozumiałych względów produkcję...
Temat: Suzuki
Firma powstała w 1920 roku. Jest znanym producentem samochodów i motocykli.
SMC produkuje również silniki elektryczne, generatory prądotwórcze, pompy wodne silniki zaburtowe, instrumenty medyczne. Jest właścicielem praw do organów Hammonda. Obecnie (od 2000 roku) kierowana jest przez Osamu Suzuki, kolejnego przedstawiciela rodziny Suzuki. Główna siedziba mieści się w Hamamatsu, Shizuoka w Japonii.
W ubiegłym roku firma Suzuki Motor Corporation wyprodukowała 1 843 000 samochodów, z czego 952 000 w Japonii, a pozostałe 891 000 w fabrykach zagranicznych. 451 000 motocykli marki Suzuki zostało wyprodukowanych w Japonii, dalsze 1 210 000 opuściło fabryki zagraniczne. Udział SMC w japońskim rynku samochodowym sięgnął w 2003 roku 11% plasując Suzuki na 4. pozycji, po takich markach jak Toyota, Nissan, Honda. W segmencie małych samochodów w Japonii Suzuki utrzymuje się na 1. pozycji od 31 lat. W Europie sprzedaż w wysokości 207,860 samochodów pozwoliła osiągnąć Suzuki 1.3% udział w rynku, a tym samym zająć 4 miejsce wśród producentów japońskich samochodów, za Toyotą, Nissanem i Mazdą.
Temat: potrzebna porada
Kupiłem ostatnio silniczek zaburtowy Honda Four 2 , jest chyba 4 suwowy bo jest zalany olejem SWE10W30 ....
Zastanawia mnie jedna spr . jak to jest chłodzone , miałem doczynienia z silnikami 2 suwowymi i one pobierały wodę od dołu i wypluwały górą ... W tym nic takiego nie zaobserwowałem ,czy to normalne ?
Temat: Targi Wiatr i Woda 2007 w Warszawie
Odwiedziłem dzisiaj, czyli w niedzielę. ostatniego dnia targów, Targi Wiatr i Woda.
Pierwsza sprawa jaka mi się rzuciła w oczy to mało odwiedzających. Wydałało mi się że poprzednio było sporo więcej ludzi.
Jak wychodziłem to usłyszałem jeszcze że w tym roku nie został przyznany Gwóźdź Targów Publiczności, bo nie oddano wymaganego minimum głosów czyli 100 szt.
Trochę cienko.
Chyba najlepsza oferta była w silnikach zaburtowych, czy doczepnych jak kto woli.
Wszyscy wystawiali cały asortyment silników.
Była Yamaha, Suzuki, Mercury, Tohatsu, Envirude, Johnson, nawet mało popularna u nas Selva. Nie widziałm tylko Hondy. Olbrzymie silniki o olbrzymich mocach. Yamaha i Suzuki miały wystawione bodajże 300KM, ale inni niewiele mniej.
Była też pełna gama silników stacjonarnych Yanmar i Volvo Penta.
Poza tym spory wybór różnych motorówek i jachtów motorowych, nawet był poduszkowiec.
Gorzej z jachtami - nie to żeby nie było w ogóle, ale wystawiło się tylko z 5-6 firm.
Temat: Jaki olej do nowego silnika?
A instrukcji obsługi nie było w komplecie?
W nowym silniku po pierwszych 20mh albo 1m-c powinno się wymienić oleje silnikowy i przekładniowy.
Następne wymiany co 12m-cy albo co 200mh.
Filtr oleju 24m-ce albo 400mh ( w serwisie)
Olej zalecany to 10W30 albo 10W40 APi SH,SJ (zgadza się do kosiarek dlatego opakowania 0,6ltr)
Jest to olej zalecany a więc nie obowiązkowy.Może być inny ale minimum
wg SAE i API musi być zachowane.
A tak przy okazji 10W30 to lata pięćdziesiąte:
http://www.klubvmax.pl/olej_10w_30_zamiast_15w_40_a_zuzycie_paliwa-s353.html?cktst=1
Ja leję 5W50 SL i jest O.K.
Gratuluję dobrego wyboru .Dla mnie zaburtowe 4-T to tylko Honda.
Przemyślane konstrukcje pod kątem użytkowania i obsługi.
Żeby zarżnąć Hondę trzeba naprawdę chcieć. Pilnuj tylko szczelności spodziny i wymieniaj olej przekładniowy zawsze przed zimowaniem.
Stopy wody
Temat: Prad na jachcie
Ja akurat mialem na mysli zaburtowe i to przecietne spotykane rzedu 60 - 130 KM . Wiec ladowanie 300 amperogodzin odpada .
Wiesz już dlaczego preferuję silniki stacjonarne ?
Odnośnie zaburtowych, to masz w zupełności rację
Pozostaje ci generator, Honda robi bardzo ciche (np. serwerowe),
generatory mogące pracować w pomieszczeniach z wyprowadzeniem
spalin na zewnątrz. Są naprawdę bardzo ciche i niestety nie najtańsze
Ale coś za coś.....
Jarek
Temat: kupie silnik zaburtowy Mercury, Johnson, Honda
Poszukuję silnika zaburtowego marki: Mercury lub Johnson lub Honda
o następujacych parametrach:
moc - 15 do 25 KW
długa kolumna
4-suw
zapalany rozrusznikiem
wiek 6-8 lat
witam. posiadam silnik honda o mocy 20 km pięcioletni.
Temat: kupie silnik zaburtowy Mercury, Johnson, Honda
Poszukuję silnika zaburtowego marki: Mercury lub Johnson lub Honda
o następujacych parametrach:
moc - 15 do 25 KW
długa kolumna
4-suw
zapalany rozrusznikiem
wiek 6-8 lat
Temat: [ot] Re: Po co komu festiwale
On 11 Wrz, 19:36, "Dawidus" <dawidus@(niespamuj)wp.pl> wrote:
[quote]Użytkownik <kra...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:1189461622.558093.140390@g4g2000hsf.googlegroups.com...
Drodzy żeglarze!
W ostatni weekend w Osieku (woj Pomorskie) skradziono mi (a właściwie
mojemu dziadkowi) silnik zaburtowy Honda 5 KM z długą kolumną. Kolumna
koloru ciemno niebieskiego, czapa biała. Silnik był dość wiekowy (miał
min. 10 lat),nosił wyraźne ślady użytkowania.
Postaram się jutro o bliższe namiary (dokładny model, numer seryjny).
Jeśli ktoś z Was natknąłby się na taką "okazję", proszę o informację
na grupie lub kom. 505 92 52 62.
Pozdrawiam
Łukasz Gilewicz
**********************
To bardzo przykre. Czy możesz przybliżyć okoliczności w jakich to się stało.
Może to być przestroga dla każdego z nas. Czy silnik był jakoś
zabezpieczony?
Pozdrawiam, Dawid Szewczuk
[/quote]
W sumie to głupia sprawa - dziadek chował go do takiej "komórki" u
znajomych, nad jeziorem (przy domku letniskowym), żeby nie wisiał na
jachcie i nie kusił złodzieja. Wprawdzie wspominałem mu, że lepiej
zabierać silnik do domu (mieszka ze 2 kilometry od jeziora i jeździ
autem), ale on stwierdził, że w komórce będzie ok. No i niestety nie
było. Dodam, że silnik przez parę sezonów wisiał co do zasady na łódce
na jeziorze - ale zwykle ktoś tego doglądał. W ostatnich latach nie
było tam żadnych włamań. Szkoda silnika - była to honda BF 50, więc
fajny silniczek - 4 suw, choć bez alternatora, ale palił na dotyk i
ciągnął jak burza (a łódka balastowa więc przydawał się w awaryjnych
sytuacjach, gdy czuło się brak wody pod kilem).
Temat: Najmocniejszy silnik Hondy - 225KM
HONDA BF 225
Z nowymi silnikami, BF225, BF200 i BF175, Honda rozpętała trzy potężne siły. Wszystkie silniki wykonano w technologii 6-cylindrowej w układzie V z 24 zaworami i z programowanym bezpośrednim wtryskiem paliwa. W zasadzie BF225 ma największą pojemność, jako 4-suwowy silnik zaburtowy na świecie. Więc odkryj nowy poziom przyjemności morskiej rekreacji wodnej.
BF 225 - zmienne fazy rozrządu VTEC pozwalające na równomierny przebieg mocy.
Zmienny kanał dolotowy powietrza dający większy moment obrotowy przy niskich obrotach.
Sonda do kontroli przebiegu procesu spalania.
Koło zamachowe w dolnej części silnika obniżające środek ciężkości i zmniejszające wibracje.
Wielopunktowy wtrysk paliwa.
60 A maks. wyjście prądu stałego do zasilania urządzeń pokładowych.
Wbudowany separator wody minimalizujący wilgoć pod pokrywą silnika.
Elektroniczne czujniki ciśnienia oleju, przegrzania silnika i ograniczenia obrotów.
Układ cylindrów V6 po kątem 60o dający mniejszą szerokość i wysokość silnika.
Maksymalna moc
Każdy z silników ma wyśrubowaną moc, a BF225 jest wyposażony w system Hondy VTEC, tj. zmienne fazy rozrządu – system, który Honda używa również w silnikach samochodów wyścigowych Formuły 1. Umożliwia on doskonałą pracę silnika na wszystkich obrotach, a na wysokich obrotach daje niewiarygodną moc i moment obrotowy.
Minimalna konsumpcja
BF225, BF200 i BF 175 zużywają do 50% mniej paliwa niż konwencjonalne 2-suwowe silniki dzięki unikalnemu systemowi programowanego bezpośredniego wtrysku paliwa, optymalizującego proporcje mieszanki paliwowo-powietrznej. Otrzymujesz maksymalne wykorzystanie energii z każdej kropelki paliwa.
Najwyższy komfort
Te silniki są dwa razy cichsze od 2-suwowych silników, to dlatego, że system zmiennego kanału dolotowego kontroluje siłę i prędkość powietrza dostarczanego do komory spalinowej. Podróżowanie jest pewne i przyjemne.
Temat: uprawnienia na motorówke
Wielu żeglarzy wyposażyło swe jachty w silniki zaburtowe o mocy przekraczającej 6,7 HP i albo usunęli oznakowanie mocy, albo wręcz umieścili inne, zgodne z przepisami. Czy to uchodzi im na sucho? Jednym tak, innym nie. Wielokrotnie byliśmy świadkami kontroli, szczególnie na kanale Łuczańskim w Giżycku.
Ja nie ryzykowałem i używam do jachtu 7-metrowego silnika Honda o mocy 5 KM. :-D
To musiało być baaardzo dawno, sprawa została wyjaśniona u żródła i zwłaszcza mazurskie służby dobrze wiedzą jak jest. Tu są oficjalne odpowiedzi:
http://www.zeglarstwo.sai...oto/uprawn.html
A tak w ogóle to witam. Przypadkiem trafiłem na Wasze forum i widzę że trzeba "nieść kaganek oświaty" Otóż od 01.01.2008 weszły w życie nowe zliberalizowane przepisy. I tak - bez patentu, po wodach śródlądowych można prowadzić jachty:
- żaglowe do 7,5m długości (jako się rzekło, w tym przypadku moc silnika nie ma znaczenia)
- motorowe o mocy silnika do 10kW (~ 13,6 KM)
A skoro już o liberalizacji przepisów to zmieniły się również zasady obowiązkowej rejestracji jachtów. I tak z tego obowiązku zwolnione są jachty o długości do 12m lub sinikiem do 15kW.
I jeszcze jedna przydatna informacja - jeśli komuś z jakichś powodów zależy na rejestracji (np. ze wzgl. na ubezpieczenie) to każdą łódź (niezależnie od napędu i rzeczywistego przeznaczenia), która spełnia warunki:
- iloczyn dł. x szer. <20 m2 i
- moc silnika 20 kW,
można zarejestrować we własnym Starostwie jako łódź wędkarską. Szybko, łatwo, tanio i bezterminowo.
Jakby jakieś pytania dotyczące przepisów to zapraszam na stronę mojego stowarzyszenia:
Samoster
(zakładka "Kontakt") My w prawdzie bardziej od żeglarstwa, ale przepisy mamy rozkute Aha i nie należy bezkrytycznie wierzyć informacjom z PZŻ i PZMiNW - oni są wściekli, że ich od żłoba odcinamy i delikatnie mówiąc, często nie wszystko piszą i mówią
Temat: Agregat prądotwórczy.
Wiam, obserwuje te dyskusje, kdyź mam teź taki problem w wyniku tego, źe na jeziorz gdzie w sezonie mam Tesa niema prądu.
Robiłem pomiary ładowania z roźnych sinikow zaburtowych, okazuje się, źe tam jest dosyć wielka rożnica.
naprz. stara Honda BF 9,9 - na wolnych obrotach do 1 A, max 6A dopiero przy wysokich obrotach
Mercury 9,9 rok 2005, na wolnych obrotach do 1,5A, max 6 A daje przy około 3000 obr./min
nowsza Honda BF10 (2005) na wolnych obrotach 4-5A, max 10A daje przy około 2000 obr.
Wtedy ostatni silnik hondy jest wstanie podczas pływania na silniku troche doładowac akumlator, bo na obrotach 1000-3000 sie zwykle pływa.
Jednak podkreślam to TROCHE, bo 10 godzin chyba nikt na silniku niepływa.
Kto ma silnik stacjonarny, ma lepiej, może tam miec alternator nawet 120A. Taki jest w stanie szybko ładować, już przy 1000 obr. daje nawet 50A. Zależy od przełożenia napędu alternatora.
No jest troche problem z tym, jaki akumlatory używamy.
Jeżeli zwykłe samochodowe, to można je szybko ładowac wysokimi prądami, są na to przystosowane, bo tak to w autach normalnie pracuje.
Probleb powstaje, jeżeli używam akumlator żelowy, taki powinno ładować max. prądem 1/10 pojemnośći - naprz. 100AH prąd do 10A.
Ja używam taki akumlator z powodu jego wygod - małe samorozładowanie, bezpieczne- nieparuje, niema zapachu podczas ładowania itp.,
też myślałem o zakupu jakigoś generatora, no to trzeba zvykły akumlator a ten generator muśi mieć wyjśćie 15V/nad40A, żeby za jakiś 2 godziny wyrażnie podładować. NA pełne naładowanie trzeba oczywiśćie dłuższy czas.
z tego wszystkigo narazie mi wychodzi, że będe znow nosił baterie do domu naładować a może ktoś coś genialnego wymyśli ?
Pozdrawiam wszyskich Tesowiczow
Temat: Proszę o radę jaki zestaw wybrać ponton + silnik
Jeżeli to możliwe to proszę o wyjaśnienie dlaczego pontony honda są takie kiepskie co w nich jest nie tak
dziękuję
--------------------------------
To jest pytanie typu: "dlaczego samochody np. koreńskie są gorsze od japońskich".
Nie uwazam, że pontony Hondy są kiepskie ale są na rynku wyroby zdecydowanie lepsze tzn trwalsze, lepiej wykonane i bardziej przemyślane co przekłada się na komfort użytkowania.
Lata pływania i doświadczeń nauczyły mnie, że na wode kupuje się wyroby dobre a stroni od przeciętnych. Wystarczy poczytać formu i opinie użytkowników którzy kupili wyroby "przeciętne" i teraz płaczą zamiast się relaksować ( http://www.motorowodny.com.pl/forum/viewtopic.php?t=265 )
1. Zodiac robi pontony od 1934 roku a Honda zaczeła pod koniec lat 90-tych
2. Zodiac pomimo iż dłuższy o 10 cm i szerszy jest lżejszy o 12 kg czyli o 25%
3. Zodiac jest wykonany z materiału Duotex 1100 (11 warstwowy) a Honda z Plyestu 5 warstwowego
4. Jakość wykonania i szybkość rozkładania w obu przypadkach jest nieporównywalna na korzyść Zodiaca
5. Zodiac ma 5 lat gwarancji a Honda 2
6. Do Zodiaca można założyć cięższy silnik i jego zachowanie na wodzie jest dużo lepsze niż Hodny (lata doświadczeń i technologia)
7. Służby specjalne np. USA, Francji oraz straż przybrzeżna tych państw używa Zodiaca. Nie słyszałem aby ktoś poza wędkarzami używał Hodny, nie mówiąc już o ciężkich warunkach czy zastosowaniu profesjonalny.
Honda jest dobra w silnikach zaburtowych ale tych konstruowanych z myslą o wodzie (od 135 KM)
Pontony, w porównywalnej jakości do Zodiaca robi Bombard i Avon ale nie są tak praktyczne jak model Cadet S
Mam nadziej, że to wystarczy
Temat: ORION NA JACHT MOTOROWY
Witam
Zwracam sie o porade , mam kadlub oriona (kiedys plywalem na zaglach) a teraz wpadl mi pomysl aby go przerobic na maly jacht motorowy.(takie potrzeby)
1.czy jest konieczny montaz miecza, tzn czy bez miecza bardzo pogorszy sie stabilnosc (inne rozwiazania jkis balast)
2silnik zaburtowy mam zamiar zainstalowac na miejscu pletwy sterowej czy to dobre rozwiazanie (inne sugestie)
jacht ma sluzyc jako baza na zalew zegrzynski ewentualnie mazury (hobby to windserfing i nurkowanie) nie wymagana jest szczegolna predkosc.Inaczej ma sluzyc do transportu i noclegu na wodzie dwoch osob i dziecka w weekendy.
Ajaki jest sens przerabiać cokolwiek? Można wszak zdjąć maszt, jeśli aż tak bardzo przeszkadza, i częściowo schować miecz. I zachować w każdej chwili możliwość przywrócenia jachtowi jego pierwotnej funkcji - może właśnie dla dziecka gdy podrośnie?
Od wielu już lat użytkuję Oriona w roli jachtu motorowego - podczas rejsów z Warszawy na Mazury i z powrotem. Z malutką dwukonną Hondą zawieszoną w sposób typowy dla jachtów, tj poza osią symetrii pływa się wystarczająco sprawnie: średnia prędkość na pół gazu to 6-7km/h, a w razie potrzeby można przyspieszyć do 9km/h. Zużycie paliwa w drodze na Mazury (a więc pod prąd) - poniżej 25 litrów. Pozbywanie się steru na rzecz silnika na jego miejscu to dodatkowy kłopot: całkowita utrata sterowności po wyłączeniu silnika, a ten jacht w odróznieniu od niezgrabnych, płaskodennych motorowych ślizgowych "kapci" cechuje się sporą inercją i nie zatrzymuje się niemal natychmiast w miejscu lecz potrafi przepłynąć jeszcze kawałek i narobić małego zamieszania. Przekonałem się o tym w pierwszym rejsie na Mazury, gdy tandetnie wykonane przez pseudofachowca jarzmo steru oberwało się na Zalewie Zegrzyńskim wskutek czego musiałem wracać do brzegu zdany już tylko na silnik. Niezależnie od tego - chyba jednak szkoda zabytkowego już jachtu, jakże niepodobnego do współczesnych czarterowych pękatych "koromyseł"
Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
Temat: Silnik zaburtowy DE-45DS?
Witam serdzecznie
Troche ponudzę
Od pewnego czasu jak przeglądam w/w często pojawia się tamat ruskich
zaburtowych
Z opiniami typu :zlom ,zawodne ,niema prawa działać ,paliwozerne,
urwala się szrpanka itp.
Przeszedłem saluta , wietieroka obecnie mam wichra.(im wiekszy tym
cichszy i niezawodny)
Moje wnioski jeżeli komuś nie przeszkadza na rufie rusek (niewstydzi
się ja do takich naleze) jeżeli używa sprzętu na urlopie i wie do
czego służy śrubokręt klucz i lutownica i nichce wiecej wydac niż
600pln na silnik to tylko rusek !
Dobrze przygotowany w/w silniczek jest niezawodny i tani w explaatacji
bo :
Czesci tanie i SĄ np.:allegro sruba napedowa nowa 50-60 pln jak ktos
boji ze przekładnia się popsuje cala spodzina sprawna 70pln ,
zapasowe cewki (które mogą nawalic w kazdym silniku) 40 pln i wirnik
pompy wodnej to powinien posiadac każdy motorowodniak niecale 40 pln.
Mowa o silniku 30KM
Oczywiście sa to koszty jednorazowe przy remoncie mój 3 sezon b/z
awaryjnie
KONSTRUKCJA : żywcem zerznieta z zachodnich + dobre stopy (odziwo)
Wicher = Kenig = Envirude
Paliwo : dobrze wyregulowany wcale nie pali wiecej od podobnych
konstrukcji
O tej pojemnosc (488 cm2) i nie jest wybredny bez problemu dziala na
paliwie które zostalo z poprzeniego sezonu (staram się tego nierobic
ale spoko)
Oczywiście maja wady ,,wbudowane fabrycznie" tzn: instalacja
elektryczna !
Wymienic swiece najlepsze ,,ISKRY 65"-6 pln.przewody wysokiego napiecia
-kosztu nie znam bo osobiście użyłem starych po wymianie w samochodzie.
+lutownica w dłoń w nudny zimowy wieczorek i kabelki zaciski do
wymiany acha dodam jeszcze ze caly uklad zplonowy tzw.patelnia z
przerywaczami to koszt 70 pln.(oczywiście nie wszystko trzeba
wymieniac) , wymiana oleju w spodzinie 1l hipolu 15pln-wystarczy na 2
razy
Zaraz ktos powie ,,podlicz koszty"ale mowimy o silniku 15-czy 20 letnim
czy silniki np.: Hondy czy Yamahy po takim okresie nie potrzebują
wymiany części ,naprawy
Nie psują się ? to teraz porównajcie ceny ..+ wyspecjalizowany serwis
x 2 za marke
Waga sam ważyłem gada 54 kg duzo ? nie tyle samo ważą inne silniki nie
wspomne o 4 suw-ach taki silnik ok. 70 kg
Może trafilem na dobrą sztuke może (z początku kwartału jak nie gonili
z planem J )
Ale miałem tez wietieroka znajomy nastraszyl poradzil mi ...kupilem
drugi na części i na tym zapasowym przeplywalem dwa sezony potem
wziełem wichra dodam jeszcze ze szarpanki w wietierokach psują się tak
jeżeli ktos nie wie do czego słuzy towot ! i zamiast nasmarowac to
podkreca spręrzne.
Dodam jeszcze z ciekawostek ze chyba udalo mi się pozbyc problemu
pt:piach w pompie zrobilem sitko na kanale wodnym nad plyta
kawitacyjna wirnik po sezonie
(niestety już zakonczylem) jak nowy dodatkowo zinstalowałem termometr
elr.z czujka na kabelku w strumieniu kontrolnym wody (żeby być pewnym
ze z ukladem choldzenia jest ok.)
Dziekuje za uwage i pozdrawiam.
konrad kabata