Silnik Citroen HDI

Widzisz posty znalezione dla hasła: Silnik Citroen HDI





Temat: laguna mondeo passat


Co byscie wybrali
kwota ok 100kpln brutto
chodzi o nowy (leasing)


Osobiscie  postawilbum jednak na  Citroena C5 3.0 ( 210 km ) V6
Exclusive-107000 zl brutto lub ewentualnie C5 2.2 HDI(136km) Exclusive
rowniez w podobnej cenie
  -swietne komfortowe zawieszenie-samochod prawie plynie a nie jedzie
  -niezle wykonczone oraz bardzo obszerne i  wygodne wnetrze (plyta
podlogowa od Peugeota 607 !)
 - bardzo bogate wyposazenie w standardzie-jest wszystko co trzeba a nawet
wiecej...
 - niezle silniki w zaleznosci co kto lubi benzyna 3.0 lub diesel turbo 2.2
-mozliwosc utargowania niezlego rabatu od ceny nominalnej -mi akurat udalo
sie 7%..a dla porownania Ford na Mondeo 2.5V6 oferowal tylko 3%.

A propos Mondeo 2.5 V6 jest teraz promocja na wersje Trend-X( wyposazenie
Trend + chyba  klimatronik,alufelgi i podgrzewana przednia szyba oraz dysze
spryskiwaczy) i mozna go nabyc juz za ok.87.000 brutto( cena z 3% upustem
oraz juz z homolagacja ciezarowa i metalikiem w cenie).
Resumujac ja posatwilem na C5 ale Monedo V6 w w/w cenie to  rowniez nie lada
gratka..wybor nalezy oczywiscie do Ciebie-proponuje przejedz sie sam kazdym
z wymienionych przez Ciebie autek skonsultuj sie ze swoja Lepsza Polowa i
bedziesz mial problem z glowy..
Pozdrawiam
Wito







Temat: jazda na tablicach francuskich?
Nie wiem ile można jeździć na tych tablicach, ja jeździłem prawie miesiąc -
warunek wozić przy sobie komplet dokumentów tzn. przegląd zerowy, fakturę
zakupu albo umowę, zapłaconą akcyzę, tamtejszy dowód rejestracyjny itd. i
oczywiście OC. Miałem nieprzyjemność zostać zatrzymany za przekroczenie
prędkości i wszytkie dokumenty były wnikliwie sprawdzone łącznie z numerami
nadwozia i silnika, trójkąt, ważna gaśnica, apteczka. Nie wzieli mnie za
Francuza. Aczkowiek jazda na francuskich blachach miała swoje
zalety-kierowcy jacyś uprzejmiejsi, bardziej wyrozumiali.

Citroen Xsara Exclusive  2.0 HDI 90KM







Temat: nowy, swiateczny numer (51-52) - i n f o
Przesylam info o biezacym, podwojnym numerze tygodnika "Motor":

testy/prezentacje samochodow:
- nowy Nissan Micra
- opel Corsa 1.2
- Liger Nova 650
- Seicento Schumacher
- jazda przez Warszawe trzema stylami (!)
- poduszkowiec Eurohover (!)

porownania:
- Lancia Thesis kontra Volvo S80
- Fiat Punto 1.9 JTD kontra Citroen C3 16V HDI
- Peugeot 206 XS kontra Peugeot 206 "pucharowy"

oraz m. in.:
- przeglad nowinek 2002 roku
- policja paliwowa
- auta do boju
- trabantomania
- historia: BMW 326
- auta na Kubie
- tuning (Ford Mondeo ST 200, tuning silnikow)
- motocykle (BMW K 1200 LT)
- auta uzywane (Opel Vectra 1.8 16V, Opel Klaibra 2.0 Turbo)
- moto-sport
- telefon dla kierowcy
- moto-felietony (Atlas, Guttman, Nurkiewicz)
- dziewczyna z najnowszego (2003) kalendarza Pirelli





Temat: Jestem zawiedziony betą
Polecam Śmietnik C5.. to znaczy Citroen C5. 2,2 HDI - przeogromny silnik, brak ksenonów.. żeby wymienić zarówke trzeba zdjąć przedni zderzak i wyjać reflektor

jakoś 15 lat temu MB umiał upchać 6,0 pod maska i zarówki wymienia się w 5 minut - świetne dojscie, duzo miejsca. W C5 przy 2,2 niestety nie ma miejsca na takie cos.. wiadomo KOSMICZNA technologia etc.. to już nie są żarty.



Temat: Focus 1.6 TDCI - warto?
z tego co wiem nowe fordy wlasnie o pojemnosci 1.6 mają silniki PSA (
Peugeot/Citroen ) HDI

bo fordowskie silniki diesla były do D... i zaczeli wsadzac HDI





Temat: peugeot 307 olej do silnika


a jakich syntetykow dokladnie uzywacie do tego silnika?


Peugeot leje półsytentyk Total Qarz do HDI a Citroen syntetyk.
Proponuje Q7000.
pozdr





Temat: Silnik HDI
Czy ktos juz jezdzi autem z tym silnikiem (Peugeot, Citroen).
Jakie sa wrazenia z jazdy, czy potwierdza sie niskie zuzycie,
cicha praca itd.

Pozdro
Marek K.





Temat: Co kupić? Berlingo czy Partner?
 Witam.
Mam zamiar kupić Peugeot Partner lub Citroena Berlingo, oba z silnikiem 1,6
HDI 90 KM, z takimi samymi wersjami wyposażenia. Citroen jest tańszy około 3
tyś zł. Jakie auto polecacie?

Pozdrawiam.

Michał





Temat: Co to jest HDi w Citroenach ?
Witam wszystkich
Co oznacza HDi w Citroen - jaki jest to typ silnika ?

Tynio
Fabia 1.4Comfort

P.S.
Pozdrowienia





Temat: nowy 1.4 HDi citroen
Witam,

Czy ktoś może się wypowiedzieć co do kosztów eksploatacji tego silnika?
Dzięki, Wojtek





Temat: [citroen] ile kilometrów może wytrzymoć silnik
jaka jest żywotność silnika w samochodzie CITROEN XSARA PIKASSO 2.0 HDI,prosze podać w kilometrach lub milach.Z góry bardzo dziękuje



Temat: S-Max zewnętrznie

Prawdopodobnie jest to silnik z Ford Maverick/Nissan Terrano 2.7 TDI moc ~140KM
To nie jest silnik z żadnego Terrano !,
tylko 2.7 V6 HDi (204KM) montowany np. w Pugu 407 Coupe i Citroenie C8 , wiec moc bedzie



Temat: Volvo s40 wykres charakterystyki silnika Diesla 136 KM


Dziękuję. MZ do niskoobrotowych ten silnik nie należy.
Pełny moment uzyskuje dopiero przy 2360 obrotach na minutę.


a różni się on specjelnie od 2.0 hdi w peugeot/citroen?

S.





Temat: Peugeot 206 XS 1.4


Naturalnie, ze jest taki silnik w PSA, tylko HDi
Ale ma troche mniej kucykow - 92 (dane dla Citroena)


nie ma 1,4 16V 110KM





Temat: Peugeot 206 XS 1.4


nie ma 1,4 16 V


Naturalnie, ze jest taki silnik w PSA, tylko HDi
Ale ma troche mniej kucykow - 92 (dane dla Citroena)





Temat: Jestem zawiedziony betą

Polecam Śmietnik C5.. to znaczy Citroen C5. 2,2 HDI - przeogromny silnik, brak ksenonów.. żeby wymienić zarówke trzeba zdjąć przedni zderzak i wyjać reflektor




Temat: Citroen Xsara 2.0 HDI


Otoz kupuje samochod Citroen Xsara Diesel 2.0 HDI. Ogolnie duzo osob z
ktorymi rozmawialem twierdzi, ze francuzy sa awaryjne.


spytaj sie czy mieli f. i skad ta opinia u nich


Jak prawdziwa  jest ta opinia.


ja nie potwierdzam, mam w domu 3 francuzy (2xpryw +  sluzbowy).


Kupuje autko z roku 2000, ktory ma przebieg 150 tys.
km. Jest to kombi Sam mam mieszane odczucia to tej marki. Prosze
napiszcie, czy ten silnik jest dobrym motorem, malo awaryjnym,


Sprzedawalem pod koniec zeszlego roku Xsare II Break - ale silnik
benzynowy 1.6i 16v - produkcja z konca (listopad) 2000roku (jedna z
pierwszych Xsar II (rok modelowy 2001) sprzedane w PL).
prawie 7 lat eksploatacji - ZERO problemow.
(moze mialem pecha, ale np. poprzedniego f.escorta na sile sprzedawalem
w wieku < 5 lat gdyz od 3-ciego roku zaczol byc skarbonka.  Sluzbowe
fordy w firmie podobnie - od 100kkm zaczynaja sie spore wydatki).
Wiec majac na uwadze to powyzsze + obserwacje VW rodzicow + inne marki w
rodzinie i znajomych - nie moge powiedziec, by Xsara byla jakos awaryjna
- wg sondazy byla jednym z bardziej udanych i niezawodnych modeli citroena.


Oczywiscie wiem ze jest to nowoczesny silnik i ewentualne naprawy moga
mocno uderzyc po kieszenie. Czy czesci do tego autka sa drogie.


silnik jak kazdy wspolczesny diesel z szyna CR.
Sprawdz stan kola dwumasowego - najlepiej w ASO.
Wymiana z czesciami to ok 500-800pln - zalezy gdzie zrobisz.

Silniki HDI ogolnie ciesza sie dobra opinia na rynku - wysoka kultura
pracy i dobre osiagi przy umiarkowanym popycie na ON

Przy zakupie zwroc uwage na tylna belke - jak stoja kola, czy lozyska
wahaczy nie trzeba by juz wymienic.
Podjedz do ASO

Zreszta podjedz do ASO Citroena na przeglad przedsprzedazny - koszt ok
160pln a mozesz duzo sie z niego dowiedziec.


Auto
kupuje z pewnych rak, do roboty jest skrzynia biegow (nie wchodzi
trojka), ale skrzynie mozna kupic za 1 tys zl.  Podobno do wymiany
jest synchronizator, ale nie oplaca sie naprawiac tylko wymienic
skrzynie?


nie wiem - spytaj mechanika.
W aucie zony w zeszlym roku tez bylo taniej wymienic cala skrzynie z
rozbitka niz babrac sie z naprawa.  Koszt zakupu + wymiany wyszedl <
600pln.


Prosze napiszcie jak sprawdza sie ten samochod w
ekspoatacji.



Ogolnie ten samochod jest warty by sie nim zainteresowac - a jezeli
jeszcze znasz jego historie - to tym bardziej.





Temat: 1.6 Tdci i czy 1.8 Tdci
Witam.
Mam Focusa z 2003 z silnikiem 1.8 TDCi - 100 km, a moja żona Xarę Picasso z silnikiem 1.6 HDi - 109 km, czyli tym samym który obecnie jest montowany w Focusach.
W związku z tym że używam obu samochodów pozwolę sobie na małe porównanie, oczywiście subiektywne
Osiągi:
- przyspieszenie - nigdy nie mierzyłem ze stoperem, ale wydają się porównywalne, może z minimalnym wskazaniem na Focusa.
- prędkość max. - Focus 190, Xara 180 - ale po pierwsze Xara jest wyższa - opór powietrza, a po drugie licznik Xary jest dużo dokładniejszy niż Focusa (sprawdzałem z GPS), w Focusie zawyża prędkość, więc myślę że nie ma tu istotnej różnicy.
- w silniku 1.8 wyraźnie czujesz moment jak rusza turbina (około 1800 obrotów), wówczas dostajesz wyraźnego kopa, w 1.6 tego nie ma, silnik od samego początku dobrze ciągnie
- jak napisałem na wstępie ja mam 1.8 100 km, w aucie z silnikiem 115 km różnica w osiągach może być zdecydowanie na kożyść Focusa
Kultura pracy:
- odpalając Focusa nie masz watpliwości że do Diesel, choć daleko mu do klekotu pompowtryskiwaczy VW, 1.6 w Citroenie odpala prawie jak benzyna
- także w trakcie jazdy dźwięk 1.6 jest dużo delikatniejszy niż 1.8
- wyraźnie mniejsze drgania występują w silniku 1.6
- silnik 1.6 naprawdę nagrzewa się dużo szybciej niż 1.8, w Citroenie ciepłe powietrze dmucha po około 1 min. nawet przy minus 10 st, ale może zależy to od konstrukcji nagrzewnicy i ogrzewania ?
Ekonomia:
- choćbyś nie wiem co robił 1.6 zawsze będzie palił o 1-1.5 l/100 km mniej.
- dokładnie nie pamiętam ale chyba co około 150 tyś km należy dolać jakiś płyn do filtra cząstek stałych, i jest to chyba koszt około 700 zł i póki co mogą to zrobić tylko w ASO
- pozostałe koszty obsługi tych silników są porównywalne
I na zakończenie:
Ja kupując nowego Focusa wybrałbym 2.0 TDCi 136 km
A tak poważnie, jeśli 4 tyś przy zakupie nie ma dla Ciebie różnicy proponuję 1.6 109 km

Pozdrawiam



Temat: Dostawczo-osobowy


| Co wybrać? W grę wchodzi coś a la Opel Combo Tour, Renault Kangoo,
| Citroen Berlingo itp.

| VW Caddy - najladniejszy z nich i chyba najlepiej wykonany ;) - stad tez
| chyba cena :-/

no caddy zdecydowanie.. ale najdroższy.. i pióra z tyłu na zawieszeniu...
jak jest pusty to podskakuje jak dostawczak jak piłeczka.. aj


Hm, nie ma aut bez wad, z tego co obserwuje we firmie w ktorej pracuje to:
- Opel Combo - mielismy pierwsza wersje - totalne nieporozumienie, duzo
palil + lykal olej, non stop cos siadalo
- Renault Kangoo - jezdzi u nas od roku - nie ma narazie problemow, ale
porownujac z VW - tanszy/gorzej wykonany/ uroda to kwestia gustu
- Citroen Berlingo - nie wypowiadam sie , bo nie mialem do czynienie

mamy tez:
- Peugeot Partner - z silnikiem 1.9D - malo pala, dosyc zgrabne w srodku,
ale po od przebiegu 150 tys. dosyc awaryjne;
z silnikiem HDI - NIE-PO-RO-ZU-MIE-NIE - moze i dynamiczne, ale co serwisow

- pojawily sie tez Fiaty Doblo -  z zewnatrz nawet ladne (te najnowsze),
silniki JTD - malo pala i sa dosyc dynamiczne, wnetrze kwestia gustu, dla
mnie zle rozwiazany problem z miejscem za kierownica (krotkie siedziska,
prawa noga na gazie podkurczona, przeszkadza kolumna ze zmiana biegow) wiec
ogolnie niewygodne... no i to Fiat (mamy tez z fabrycznym CNG - ludzie
narzekaja na brak stacji :]. )

Dlaczego VW Caddy - nowa wersja niesprawdzana we firmie - ale po rozmowach z
innymi uzytkownikami oraz po ogladnieciu 'obcych' caddych - auto bardzo
ladne z zewnatrz jak i w srodku, wrazenia ludzi jak najbardziej pozytywne.

We firmie mielismy poprzedniego Caddego - auto nie do zajezdzenia, przebieg
660 tys - poszedl do 'żyda' - przeżył 2 Partnery i Opla Combo :]





Temat: Małe autko dostawcze


Szukam do pracy jakiegoś autka typu "minivan", czyli 5 osób + niewielka
paka.
Z tego co widze na drogach najlepiej pasowałby Peugot Partner, Renault
Kangoo czy Citroen Berlingo. Możecie któregoś polecić? Czy któryś ma
rozsuwane tylne dzwi z obu stron?


Mam już drugie Berlingo Hdi 2.0, w sumie od 5 lat (3+2). Już sam fakt,
że wziąłem następne świadczy o tym, że jestem z tego auta zadowolony. :)

Jeśli chodzi o funkcjonalność, to do celów, do których poszukujesz auta,
naprawdę optimum. Ja sam używam samochodu do celów osobowo-dostawczych
(ostatnio przez rok prawie codziennie zakupy w Makro na potrzeby
średniej wielkości hotelu), przekształcenie go z wygodnego, osobowego
mini-vana na auto dostawcze z potężną przestrzenią ładunkową trwa ok. 20
sekund (położenie siedzeń plus zdjęcie rolety).

Silnik HDi polecam - dynamiczny i oszczędny. Latem na trasie ok. 5 l, w
mieście na krótkich odcinkach ok. 7. Zimą, zwłaszcza teraz przy mrozach,
ok. 9.

W moim drugim Berlingo z rozmysłem wziąłem maksimum dostępnych opcji -
czyli Multispace (wersja bardziej komfortowa), drugie drzwi - przydają
się bardzo, ABS, klimatyzacja, halogeny przeciwmgielne. Przy drugich
drzwiach masz poza tym by default 15" zamiast 14" - ergo, większy komfort.

Oczywiście, nie ma miodu bez łyżki dziegciu. W pierwszym po 2 miesiącach
zepsuł się kalkulator poduszek, boje z serwisem i Citroen Polska trwały
kilka tygodni, aż do wymiany. Nauczony doświadczeniem, skwapliwie
wykupiłem przedłużoną gwarancję za ok. 2000 zł, okazało się to dobrą
inwestycją, ponieważ oszczędziłem sobie kosztów wymiany pompy paliwowej
oraz poduszki pod silnikiem, która się rozwulkanizowała. Suma tych
napraw i paru mniejszych to ok. 10.000.

Drugie Berlingo jest mniej awaryjne, za to ma więcej pecha, miało już
dwukrotnie naprawianą blacharkę (po włamaniu raz, po wgnieceniu przez NN
tylnej klapy drugi raz).

To tyle chyba.





Temat: No i nie ma już SKODY w mych rękach
Witam serdecznie po raz kolejny!

Na wstępie chciałbym podziękować wszystkim za miłe konwersacje. Otóż
Fabia SDI którą jeździłem zestarzała się troszkę (ma już prawie 3 lata)
i przyszła pora na wymianę. Świadomie nie wybrałem tym razem Skody, ze
względu przede wszystkim na ignorancję serwisu i na fakt, że nie
podobają mi się diesele na pompo wtryskiwaczach.

Godnym następcą został Citroen Berlingo HDi. Nie będę się tu rozpisywał
co i jak z nim jest, bo jestem zadowolony, ale podzielę się bardzo
chętnie uwagą o tym jak powinien pracować serwis.

Sprawa wyglądała tak, na pierwszym przeglądzie w okolicach 1800km lekko
dolano olej, nie dużo ale fakt taki, że zbyt dużo. o jakieś 2mm powyżej
punktu max :-)

Nie było z tym żadnego problemu, aż do autostrady (tak tak, mamy kawałek
w PL) gdzie przy ciągłym obciążeniu silnika HDi, olej się rozgżał i
trochę oszalał czujnik ciśnienia. Czasem mrugała kontrolka ciśnienia.
Krótka rozmowa z serwisem we Wrocławiu, ustaliliśmy, że jeżeli zapali
się na dłużej natychmiast wzywam assistance, a jak nie to jade do
Wrocławia 10km i wjeżdżam na serwis.

Dojechałem do serwisu i tu UWAGA. Samochód mimo iż był niesamowity ruch
na warsztat wjechał odrazu, konsultant poinformował, że diagnozę poda za
30 minut, a w międzyczasie, proponuje mi OBIAD (bo jestem w trasie, taka
nagła usterka, itp itd). Po 30 minutach (z zegarkiem w ręku) pojawił się
konsultant z informacją, że odessali troszkę oleju, komputer nie zwrócił
błędu i że wszystko jest w jak najlepszym pożądku i żebym w przyszłości
w razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z samochodem reagował w
podobny sposób. Podziękowałem, pożegnałem się i pojechałem.

I TAK POWINIEN PRACOWAĆ SERWIS. A nie że zapominają na płatnych
przeglądach sprawdzić żarówki i są zdziwieni że się ma o to pretensje.

Miłego wszystkim
Powodzenia z serwisami

Michał Pietrus
Citroen Berlingo 2.0 HDi





Temat: Kilka pytan n/t Berlingo/Partnera
hej!
mam ziomka, ktory sprowadza busy z zachodu i on mowi, ze partnerow nie chca
brac, bo nie ktore modele (nie wiem, dokladnie ktore) mialy zle umocowne
silniki.
w kazdym razie jezeli chcialbys kupic malego bus'a, to warto znalezc takie
auto np: w niemczech zarejstrowane jako bus. wtedy mozesz sprowadzic to auto
i  odliczyc sobie Vat. bedzie na pewno korzystniej. nie orientuje sie do
konca, czy czasem akcyza tez, nie jest mniejsz. ale jesli, Ci zalezy moge
wypytac.

pzdr

kopeer

.................
www.xantia.prv.pl


Witam grupowiczów!

Właśnie przymierzam się do zakupu Citroena Berlingo lub Peugeota Partnera.
Chciałbym w końcu mieć samochód, w którym nie będę głową wypierał dachu :-)

A tak na poważnie - mam w związku z tym parę pytań:

1. Najbardziej chciałbym oczywiście wersję z silnikiem HDi. Obawiam się
jednak, że znalezienie rozsądnego auta w rozsądnej (jak dla mnie) cenie może
być kłopotliwe. Myślałem nawet o zwykłym dieslu, ale jest chyba troche za
słaby? Co o tym sądzicie? Dodam, że mam do wydania jakieś 35k

2. Z wersji benzynowych najbardziej interesuje mnie 1,8 90KM. W tym wypadku
nie miałbym żadnych wątpliwości żeby założyć gaz. Jednak przy 1,4 75KM
zacząłbym się wahać. Czy ktoś z Was miał do czynienia z Berlingo 1,4 LPG?
(albo z jakimkolwiek innym Citroenem 1,4 LPG)? Czy nie jest znów trochę za
słaby? Nie mam specjalnych ambicji sportowych, ale wolałbym mieć samochód, w
którym w rubryce "przyspieszenie 0-100km/h" będzie wpisane coś więcej niż
"tak".

3. Jak w praktyce wygląda awaryjność tych samochodów? Sądzę, że nie odstaje
od przeciętnej, ale czy jest coś, co szczególnie daje się we znaki?

4. Czy boczne drzwi przesuwane zamykają się dobrze nawet po kilku latach
eksploatacji? Czy nie przysporzą problemów niedoświadczonym pasażerom?

5. Nigdy nie widziałem Berlingo ani Partnera z szyberdachem. Czy to jest
technicznie wykonalne, czy dach nie jest zbyt "wypukły" ?

6. Niedawno był wątek o zbiorniku toroidalnym w miejscu koła zapasowego -
więc to pytanie już pominę :-)

--
*** pozdrawiam ***
Maciej 'Qbak' Darocha
| | Jakie auto za 35k? <<<


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





Temat: Asistance Citroena - z zycia wziete...[dlugie]

Wczoraj wieczorem (kolo 22) na drodze Minsk Mazowiecki - Sochaczew
niedaleko Grojca, spotkalem sie dosc niecodzienna styduacja, nowiutki C3 i
dwie panie stojace obok niego i wymachujace rekami. Nie ukrywam ze
wygladalo to dosc podejrzanie...
Zatrzymalem sie i zapytalem o co chodzi. Jak sie okazalo padl im
akumulator i oczywiscie samochodu nie dalo sie uruchomic. Silnik 1.4 HDi
nawet nie chcial zakrecic, zapewne immobilajzer nie pozwalal na to.
Podjechalem do domu po przewody (15km !!!) wrocilem i jakos udalo sie sie
uruchomic silnik.
Jak sie pozniej dowiedzialem, panie byly z Opola, samochod mial 3 dni!!!
Zaraz po zakupie od czasu do czasu w czasie jazdy zapalala sie kontrolka
od ladowania, z czym byli w serwisie ale ich zignorowano. Telefon do
assistance tez nic nie dal. Podobno stwierdzili ze oni nie pracuja w
weekedny!!!  
Przy mnie kontrolka sie nie palila wiec poradzilem zeby odczekac na
pracujacym silniku godzine az sie naladuje akumulator i jechac na wyzszych
obrotach aby ladowanie bylo lepsze. Jezeli sie zapali kontrolka zatrzymac
sie i zgasic swiatla. Nie wiem czy to pomoglo czy nie w kazdym badz razie
cos zrobilem dla nich a zajelo mi to z 45 minut i spoznilem sie na
spotkanie o prawie godzine.
Pisze o tym poniewaz ostatnio dosc czesto przewilal sie temat czasu jaki
trzeba "stracic" dla policji zeby komus pomoc. W sobote o 20 (2 godziny
nikt sie nie zatrzymal) tak sie wszyscy spieszyli ze podobno przez
pietnascie minut nikt nie raczyl nawet zepchnac samochodu ze srodka
skrzyzowania na ktorym zgasl... Dodam ze nie bylo swiatel awaryjnych wiec
o wypadek bylo dosc latwo.
Czy naprawde tak sie wszedzie w Polsce ludzie spiesza?
Kiedys podobna sytuacja byla w Raszynie kiedy to Czechowi zapalila sie
Avia i dopiero jak ja sie zatrzymalem i wybieglem z gasniaca zatrzymalo
sie 3 nastepne samochody - wczesniej samochod palil sie dobre 15 minut.
Widac z oddali bylo dym a ja stalem w korku.
Uwazam ze podoba sytuacja jest w czasie stluczki lub wypadku. Co prawda
jeszcze nie zdarzylo mi sie pomoc komu kolwiek ale gdybym widzial cos na
wlasne oczy napewno bym sie zatrzymal a kierowcy uwazajacy sie za

- "juz wiecej tego nie zrobia" coz...niedlugo juz nikt nikomu nie pomoze -
bo po co...





Temat: Kilka pytan n/t Berlingo/Partnera
Witam grupowiczów!

Właśnie przymierzam się do zakupu Citroena Berlingo lub Peugeota Partnera.
Chciałbym w końcu mieć samochód, w którym nie będę głową wypierał dachu :-)

A tak na poważnie - mam w związku z tym parę pytań:

1. Najbardziej chciałbym oczywiście wersję z silnikiem HDi. Obawiam się
jednak, że znalezienie rozsądnego auta w rozsądnej (jak dla mnie) cenie może
być kłopotliwe. Myślałem nawet o zwykłym dieslu, ale jest chyba troche za
słaby? Co o tym sądzicie? Dodam, że mam do wydania jakieś 35k

2. Z wersji benzynowych najbardziej interesuje mnie 1,8 90KM. W tym wypadku
nie miałbym żadnych wątpliwości żeby założyć gaz. Jednak przy 1,4 75KM
zacząłbym się wahać. Czy ktoś z Was miał do czynienia z Berlingo 1,4 LPG?
(albo z jakimkolwiek innym Citroenem 1,4 LPG)? Czy nie jest znów trochę za
słaby? Nie mam specjalnych ambicji sportowych, ale wolałbym mieć samochód, w
którym w rubryce "przyspieszenie 0-100km/h" będzie wpisane coś więcej niż
"tak".

3. Jak w praktyce wygląda awaryjność tych samochodów? Sądzę, że nie odstaje
od przeciętnej, ale czy jest coś, co szczególnie daje się we znaki?

4. Czy boczne drzwi przesuwane zamykają się dobrze nawet po kilku latach
eksploatacji? Czy nie przysporzą problemów niedoświadczonym pasażerom?

5. Nigdy nie widziałem Berlingo ani Partnera z szyberdachem. Czy to jest
technicznie wykonalne, czy dach nie jest zbyt "wypukły" ?

6. Niedawno był wątek o zbiorniku toroidalnym w miejscu koła zapasowego -
więc to pytanie już pominę :-)

| Jakie auto za 35k? <<<






Temat: Turbodiesel

mam diesla jeszcze bez kompa (HDI ma takowego, ale tej samej firmy) tak wiec
cos moge na ten temat powiedziec:


Do tej pory jezdzilem benzyniakiem, ale teraz przymierzam sie do HDI, czy
ktos moze mi przedstawic mniej wiecej koszty eksploatacji tzn. regulacje
pompy,


Przy HDI zapomnij o czyms takim; komputer robi to za Ciebie; ja bede mial
kase to moja dam do regulacji, bo juz troche duzo pali (7,5l w miescie) ale
wlasnie dzisiaj stuknelo mi 200 kkm


wtryskiwaczy, chodzi mi o wszystkie te rzeczy ktore sie zuzywaja w
czasie normalnej jazdy(silnik)


Wtryski - jeszcze mam orginalne (9 lat 200 kkm) nie sadze aby w HDI padaly
wczesniej. Koszt 4 wtryskow to 200 zl + ustawienie 50 zl, wymiana podobna do
wymiany swiec, wiec mozna zrobic samemu, a nawet jesli nie, to raz na 250
kkm mozna poswiecic jakies 50 - 100 zl na robocizne!

, co ile wymiana paska rozrzadu itd.

Zadziej niz w niektorych benzynkach - w moim diesielku co 80 kkm; w HDI ew.
zadziej, ale nie jestem pewien

Czy malo

jezdzony HDI szybciej sie psuje? Slyszalem taka opinie ze musi byc w
ciaglym
ruchu czy to prawda?


Bzdura!!! Nie lubi tylko tego, co kazdy silnik, zwlaszcza diesel: krotkich
dystansow! No i trzeba pamietac o zasadach eksploatacji motorkow z turbo: po
ostrej jezdzie poczekac troche przed zgaszeniem silnika, aby turbinka
wystygla, a juz koniecznie aby silnik zszedl z obrotow.......... inaczej
turbinka szybciej sie zuzywa.....

Pozdrawiam

*********************************************************
Citroen to nie samochod.....
               to sposob pokonywania przestrzeni.....
citroen   BX '91 TGD 200 kkm           Warszawa
www.meping.republika.pl    GSM 0 604 183-614
*********************************************************
    www.citroen.prv.pl - duuuzo o citroenie.......





Temat: silnik SDI jaki jest ?


prosze powiedzcie mi jaki to jest silnik SDI oczywiscie diesel ? chodzi mi o
to czy to dobre silniki , jaki maja wtrysk, pytam dlatego bo mam na oku
golfa 4 z takim silnikiem wiem ze nie ma turba , i jeszce ciekawi mnie co
oznacza literka " S " ?  bo w tdi to " T " to turbo a w tym modelu  " S " co
oznacza ?


Witam, za takie pytanie powinienes dostac zjebki. Google jest od tego!

Twoje szczescie, ze dzis mam dobry humor, podaje Ci liste oznaczen (na
przyszlosc) zebys juz sie wiecej nie pytal jak znow jakies oznaczenie
odkryjesz ;)

"DIESEL - Rudolf, wynalazca silnika z zaplonem samoczynnym, potoczna
nazwa silnika wysokopreznego,
TDI - turbo direct injection, turbodoladowany silnik z bezposrednim
wtryskiem paliwa,
PD - pumpe duse, pompowtryski, rodzaj wtryskiwaczy paliwa (polaczenie
wtryskiwacza i pompy),
VP - pompa rotacyjna, rozdzielaczowa, zasilajaca wtryskiwacze w paliwo,
CR - common rail, tzw. wspolna szyna, typ ukladu wtryskowego, oparte o
wspolny zbiornik do ktorego jest tloczone paliwo pod wysokim cisnieniem,
skad pobnierane jest przez wtryskiwacze,
EGR - uklad (zawor) recyrkulacji spalin,
IC - intercooler, chlodnica powietrza doladowujacego,
PRZEPLYWOMIERZ - przeplywka, elektroniczny czujnik wskazujacy ilosc
zasysanego przez silnik powietrza,
T - Turbo
K - Kompressor
TC - Turbocharger
IC - Intercooler
D - Diesel
SDI - S Diesel Injection (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda)
TD - Turbo Diesel
DTI - Diesel Turbo Injection (Opel)
D4-D - Direct for Diesel (Toyota)
D-CAT - Diesel Clean Advanced Technology (Toyota)
DI-D - Direct Injection Diesel (Mitsubishi)
i-CTDI - Common-Rail Turbo Diesel Injection (Honda)
TDI - Turbo Direct Injection (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda)
CDI - Common-Rail-Diesel Injection (Mercedes)
CRD - Common Rail Diesel (Chrysler, Jeep)
CRDi - Common Rail Diesel Injection (Hyundai, KIA)
TDCi - Turbo Diesel Common-Rail Injection (Ford)
HDi - High-pressure Direct Injection (Peugeot, Citroen)
dCi - Diesel Common-Rail Injection (Renault, Nissan)
JTD - multiJet Turbo Diesel (Fiat, Alfa Romeo, Lancia)
CDTI - Common-Rail Diesel Turbo Injection (Opel, Rover)
TiD - Turbo Injection Direct (Saab)
DI, Di - Direct Injection (Nissan)
PLD - Pump Line Nozzle Principle [Pumpe Leitung Duse Prinzip] (Mercedes
Trucks)
HPI - High Pressure Injection (Scania Trucks)
VGT - Variable Geometry Turbocharger
VTG - Variable Turbine Geometry
VNT - Variable Nozzle Turbine





Temat: VPN wybor diesla - Picasso, Zafira, Scenic
Czesc.

Od tygodnia jestem posiadaczem samochodu Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi, wiec
podziele sie z wami moimi wrazeniami.
Po pierwsze mieszkam w Hiszpanii wiec moze porownania cenowe nie sa takie jak
w Polsce ale ... coz....
Wybor byl ciezki. W grze byly
- Citroen Xsara Picasso
- Renault Scenic
- Opel Zafira

Na poczatek chce powiedziec, ze wizualnie i pod wzgledem wykonczenie wnetrza
najbardziej mi odpowiadal Opel. Jednak Opel ma pare makamentow
1. Brak klimatyzacji (nawet nie ma takiej opcji)
2. Wyzsza cena (bo nie ma zadnej oferty)
3. Brak komputera pokladowego
4. Tylko rok gwarancji
5. Silnik nie jest Common-Rail
6. Mechanicy mowaia ze zre olej jak szalony
7. 3 gwiazdki w NCAP
Poniewaz w Picasso nie podoba mi sie idea centralnie umieszczonej deski
rozdzielczej (co za chory pomysl) robilem wszystko zeby tego samochodu nie
kupic. Spojrzalem w strone Renault Scenica
Mankamenty.
1. Mniejszy bagaznik
2. Glosny silnik
3. Mimo, ze silnik ma wiecej koni osiagi sa gorsze niz u Citroena
4. Mniej stabilny na drodze
5. Starsze rozwiazania konstrukcyjne
6. Wykonczenia wnetrza jak przystalo na francuskie samochody sa FATALNE!
7. Brak znizek i ofert co dawalo wyzsza cene

1. Ta cyfrowa deska rozdzielcza umieszczona w centrum (dla kogos to moze byc
nawet ladne ale nie dla mnie)
2. Wykonczenie wnetrza. Tanie plastiki.
3. Tapicerka w kolorze jasno szarym ... nie wiem kiedy to bede czyscil
4. bebnowe hamulce tylne

Co przewazylo o moim wyborze?
1. Jeden z najlepszych silnikow Diesla na swiecie
2. Zuzycie paliwa jak na razie 5.5l/100
3. Ma wszystkie mozliwe duperele wlacznie z "lodowka" w schowku (tak naprawde
to lodowka polega na tym, ze jest tam doprowadzona rura z klimatyzacji)
4. Ma komputer pokladowy
5. !!!! jest tanszy !!!!!!
6. Silnik jest najcichszy ze wszystkich (wszystkich 3)
7. Najwiekszy bagaznik (550 l)
8. Calkiem niezle przyspieszenie (jak na 90 koni) ; szczegolnie od 0-70 kmh

Tak wiec ON ZOSTAL WYBRANCEM mojego mini konkursu ....

Pozdrawiam wszystkich





Temat: FIAT ULYSSE/PEUGEOT 806/CITROEN EVASION/LANCIA ZETA


Witam!
Od dłuższego czasu przymierzam się do kupna autka z rodziny FIAT
ULYSSE/PEUGEOT 806/CITROEN EVASION/LANCIA ZETA z rocznika 1995/98 z klimą
i elektryką. Mam parę pytań do aktualnych użytkowników:
- jaki silnik benzynowy polecacie - w planach jest zagazowanie,  może
nawet sekwencją o ile znajdę coś w miarę taniego.
Turbodoładowany silniczek jest mocniejszy, ale ponoć delikatny, więcej
spala od wolnossącego, wredny w eksploatacji, awaryjny i ciężki do
zagazowania,


Turbo to klasyczne 2.0 TCT - czyli 2.0 8v z dolozona turbina - ma 147KM i
bardzo ladnie ciagnie juz od niskiego zakresu obrotow (testowalem kiedys
Xantie Active z takim silnikiem).


"normalny" zaś ponoć mało pali, niewyżyłowany, bezawaryjny, tania
instalacja gazowa (wtrysk jednopunktowy? chociaż "taniości" przeczy chyba
plastikowy kolektor?), ale mułowaty straszliwie...


Z "normalnych" benzyn to szukaj 2.0 16v - bardzo dobry i trwaly silnik -
132KM, owszem slabszy od w/w ale jesli nie lubisz turbiny ;)


- jak wygląda sprawa z usterkowością tych autek? Jak z częściami i ich
cenami?
- możecie polecić sprawdzony warsztat we Wrocławiu, Warszawie i
Krakowie?...
- czy rzeczywiście wszystkie silniki benzynowe w tych samochodach mają
plastikowe kolektory?


Przemysl zalozenie sekwencji.


- no i czego się wystrzegać w tych autkach, jak również co w szczególności
sprawdzać przy kupnie?
Za wszelkie info z góry dziękuję. Jak coś kupię, to z miejsca się pochwalę
;)))


Jakbym ja mial kupowac takiego autko, to w kolejnosci szukalbym wersji
silnikowej :

- 2.0 HDi
- 2.1 TD
- 2.0 TCT (z turbo)
- 2.0 16v

Ostatnie dwa warianty - dokladamy sekwencje u DOBREGO gazownika, ktory takze
wie o pewnym "myku" w 2.0 TCT ;)

1.8 i 2.0 8v sobie odpusc, zas 1.9TD bedzie ciut slabe do tej masy.





Temat: Citoren Xantia ?


Szkam drugiego samochodu do domu.
Bardzo podoba mi sie Citroen Xantia - modelu za bardzo nie znam.

Jezdzilem kiedys krotko BX-em oraz starusienkim CX-em - bylo bardzo
komfortowo - tyle natomiast wiem o samej marce :)

Jakie sa slabe strony Xantii ?
Ktory silnik byscie szczegolnie polecali ? Moze cos w dieslu ?
Jak z blacharka ?
A serwis, czesci ?


Auto w miare bezawaryjne - przejzyj sobie raport Dekry. W starszych
rocznikach (7 lat) stoi duzo wyzej niz Mondeo, Laguna czy Passat. ZTCP to
chyba na 24 miejscu byla
Blacha - jesli auto nie bylo bite to nie ma szans na rdze (podwojny ocynk)
Silniki - nie polecam 1.6i (za slaby), 1.8i (klekocze), 1.9D (slaby).
Polecam 1.8 16V, 2.0 16V(132KM), 2.9 V6 no i oczywiscie diesle 1.9TD, 2.1
TD, 2.0 HDI(90 KM), 2.0HDI(110KM). Jest jeszcze 2.0 16V (155KM) i 2.0 8V ale
te to w ostatecznosci (jeden rzadko spotykany, drugi ma przecietne osiagi).
Zawieszenie - wymagajace ale bez przesady, jesli bedziesz przestrzegal
terminow wymian plynu LHM (ZTCP to chyba 50 albo 60 kkm) i nie zalewal
jakims shitem, tylko Totalem albo Castrolem to bedzie ok. Staraj sie znalezc
zawieszenie z Hydractivem. Mozna czasem spotkac Activy ale to juz wyzsza
szkola jazdy (jesli chodzi o serwis i koszty) aczkolwiek daje duzo
przyjemnosci z jazdy, w skrocie - ma dwa dodatkowe silowniki, ktore
wychylaja karoserie w kierunku zakretu. Zaleta Activy sa tez skuteczne
hamulce - w testach dorownuja autom semi-sportowym (ze 100 km/h w granicach
36-8 metrow jesli dobrze sobie przypominam). Z reszta w ogole w Xantii sa
mocne hamulce no ale 170 atm w instalacji robi swoje :-)
Wyposazenie - oczywiscie w standardzie w kazdej wersji masz wspomaganie, b.
czesto elektryczne szyby przod (rzadziej tyl), czesto mozna trafic na
egzemplarze z klima (sa 2 - manual i auto). Z rzeczy umilajacych zycie:
roleta na tylnej polce, podlokietnik z dziura na narty, oba elektryczne
lusterka - te rzeczy wystepuja rzadziej (ale u mnie sa:-)
Wady - nieciekawa stylistyka deski rozdzielczej, tragicznie maly schowek w
wersji z klima, plastikowe kolektory w wiekszosci silnikow benzynowych ( za
wyj 2.0 16v i 2.9 V6) ale to dla fanow LPG

Jesli chodzi o serwis to liste zaufanych warsztatow masz na
www.citroen.autko.pl
Czesci - oryginaly srednio drogie, duzy wybor zamiennikow (rozrzad komplet
115 zl, klocki 80 zl, sfery zawieszenia od 100 do 250 zl, pasek klinowy 40
zl, filtr powietrza 30 zl, szyba przednia z wymiana 350 zl, dystrybutor
hamulcowy 600 zl - to tak na szybko z pamieci)
W moim przypadku auto z 1993 roku ma 205 tys km(licznikowo), silnik bez
zarzutu, hydraulika - srednio (poprzedni wlasciciel zapuscil auto), zuzycia
wnetrza - nic nie skrzypi, wytarta kierownica.

Pozdrawiam





Temat: Berlingo 2.0 HDI duze spalanie i inne...


Witam,
Od pol roku jestem posiadaczem Citroena Berlingo Multispace 2.0 HDI.
Choc chwale sobie komfort (mimo kiwajacego sie fotela) i uwazam, ze
samochod bardzo dobrze sie sprawdza w trasach, mam z nim kilka
problemow, ktorych nie moge przeforsowac w serwisie. Po pierwsze, za
kazdym razem, kiedy wjade w glebsza kaluze, zrywa sie prawe przednie
nadkole i mocowanie oslony silnika z prawej strony. Za pierwszym razem,
kiedy oslona spadla - pekla, a w serwisie (Clasic - Warszawa, Lodygowa)
powiedzieli mi, ze poniewaz oslona jest uszkodzona, nie moga jej
wymienic! Po drugie - i najwazniejsze - samochod od samego poczatku
pali mi w trasie duzo wiecej, niz w miescie. W serwisie ograniczaja sie
do analizy spalin, po ktorej informuja mnie, ze analiza jest OK. W
miescie samochod pali 6,5 - 6,6 l/100km, w trasie 7,8 - 8,2 l/100km!
Zaznaczam, ze to wynik przy maksymalnej predkosci (jednorazowej -
zarejestrowanej przez GPS) 132 km/h, wylaczonej klimatyzacji i
przecietnym obciazeniu (2 osoby dorosle, 2 malych dzieci, dwie
niewielkie torby podrozne). Jesli ktos z Was jezdzi takim autem, prosze
o informacje o spalaniu i o pomysly, jak przekonac serwis do
gruntownego zdiagnozowania problemu.


Mi własnie minął niedawno rok jak jeżdzę berlingo. Zrobiłem nim 90kkm więc
trochę mogę powiedzieć.
Co do osłony silnika : proponuję Ci ją raczej zdjąć całkowicie, ponieważ
jest ona z  plastiku (albo coś w tym stylu), więc przed niczym praktycznie
Cię nie uchroni, a jak widzisz same z nią problemy. Ja moją połamałem na
drugim wyjeździe, na śniegu. Pojechałem do ASO, akurat po drodze był w
Olsztynie, i prosiłem żeby ją zdjeli całkowicie. I tak jeżdzę do dzisiaj.
Nadkola : Miałem to samo. Z jednym i drugim. W ASO powiedzieli że to
normalne w Berlingo, i zamocowali to jakimiś dodatkowymi nitami, oczywiście
gratis. Żądaj tego samego !!
Spalanie. Z tym są różne cuda, ale ogólnie jest OK. Pierwsze 10kkm silnik
się w sumie docierał, i spalanie było wyższe niż teraz. Po mieście dużo nie
jeżdzę, ale z tego co zauważyłem, to 7l/100km to minimum . W trasie rekord
miałem 5,2l/100km (latem)
W tej chwili zimą spalanie wynosi na trasie 6,5-7l/100km. Przy czym gazu nie
żałuję, bo niestety ostatnio muszę się ciągle gdzieś śpieszyć :/
Jeśli u Ciebie jest takie spalanie, to stój nad tymi patałachami w ASO
dopóki nie dojdą co jest przyczyną !!
Ogólnie samochód jest fajny, praktyczny, tylko siedzenie niewygodne.
Silniczek jest rewelacyjny, a 90KM wystarczy w zupełności.





Temat: Citroen C4 1.6 16v HDI berline.
Silnik ma moc 90KM i calkiem sprawnie radzi sobie z autkiem, kultura pracy jest
wieksza niz w TDCi.
Silnik pracuje dosc cicho. Bardzo mnie zaskoczylo, ze mozna tym samochodem
ruszyc z miejsca operujac samym sprzeglem - w TDI to nie mozliwe.
Moc silnika jest wystarczajaca.

Jak na Citroena auto jest twarde. Niespodzianka jest to, ze dostep do kola
zapasowego jest od wnetrza auta.

Wnetrze
Ksztalty wnetrza sa oryginalne i bardzo przypadly mi do gustu. Materialy
wyko?czeniowe nie sa zle.
Nieruchoma konsola przy kierownicy jest ciekawym pomyslem i wcale
nie przeszkadza w czasie jazdy. Predkosciomierz zmienia kolor z
zóltego na czerwony na wysokich obrotach.
Bardzo interesujaco wyglada predkosciomierz - krój znaków jest dosc
niecodzinny
:-)
Na wyswietlaczu predkosciomierza jest wiele przydatnch informacji: liczniki
przebiegu, temperatura, ilosc paliwa, zasieg, stan systemów pokladowych -
prztysto jest dostepne od razu bez wielorotnego przelaczania komputera
pokladowego.
Z przodu jest wystarczajaca ilosc miejsca na nogi.

I na tym zachwyty sie ko?cza.

Kabina jest waska - pasazerowie stykaja sie ramionami. Z tylu jest
bardzo malo miejsca miejsca - obok siebie usiadzie tylko dwójka
dzieci. Miejsca na nogi jest tylko nieco wiecej niz w C3 a osoby
wysokie musza sie zgarbic aby siedziec. Ogólnie auto sprawia
wrazenie o numer za malego jak na compact - wiele aut z segmentu B
jest znacznie bardziej przestronne.

Na pierwszy rzut oka poziom wykonczenia jest zadawalajacy -
materialy wygladaja dobrze, nie ma widocznych szpar.
Niestety czar pryska po pierwszym dotyku - cala konsola srodkowa
od tunelu miedzy fotelami po góre cockpitu po prostu sie rusza na
boki - obawiam sie, ze pewnego dnia cos moze zostac wlascicielowi
w rekach.

Pod tym wzgledem nawet Fiat wydaje sie byc niedoscignionym wzorem.

Podsumowanie:
Auto jest ciekawe i moze sie podobac dlatego zaliczam je kategorii
modnych. Niestety wnetrze nadaje sie do praktycznego wykorzystania
dla 2 osób doroslych oraz ewentualnie 2 dzieci.
Niedoparcowana konstrukcja wnetrza spowoduje, ze auto dosc szybko zacznie zyc
wlasnym zyciem wiec nie wróze, ze ktos bedzie sie wiazal z tym autem na
dluzej.

Jednym slowem - wielka szkoda bo moglo byc tak pieknie :-(





Temat: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ?


To wszystko prawda, ale silniki common rail mają bardzo słabą opinię


Że co - przepraszam? Chyba, że u kowali i rzeźników aut - bo niestety to
już nie te czasy, gdy Ursusa i Ziła się naprawiało młotkiem i przecinakiem.
Oczywiści, klasyczny diesel z mechaniczną pompą wtryskową jest bardziej
tolerancyjny na syf w paliwie i zaniedbania obsługi - tyle, że nikt już
ich nie produkuje :-(.

i jeżeli wystąpi awaria wtryskiwaczy piezzo lub innych to koszt wymiany
od 7000 do 15 000 pln,


Skąd takie ceny ???
Cena wtryskiwacza 1 szt do rozpowszechnionego silnika DW10AETD4 - 2
litrowy HDi 16 zaworowy (Citroen, Peugeot, Ford, Volvo, Fiat, Suzuki,
Mazda, ....) wynosi w ASO max 1800 zł. No chyba, że złomiarz na koszt
klienta wymienia wtryskiwacze, zamiast filtra paliwa.

więc chyba warto przy tym silniku i polskich paliwach mieć gwarancję i to
jak najdłuższą.


Tyle, że gwarancja może czegoś takiego nie uznać :-( i zwykle nie
uznaje. Serwis stwierdzi, że kwas siarkowy zawarty w paliwie spowodował
korozję i żegnaj gwarancjo  - producent nie przewidział stosowania pomyj
i oleju opałowego do nowoczesnego silnika.

Inne awarie to pryszcz, ale ja bym nie brał na siebie kosztów naprawy
takiego auta,


No malucha - to można na parkingu pod blokiem, za 10,50 wyremontować w
całości, Ale czasy i oczekiwania się zmieniły.

 tym bardziej że ceny w Polsce idą w góre i nie wiadomo ile za 2 lata będą
takie naprawy kosztować.


Ceny usług specjalistycznych są normalne, średnia cena tylko idzie w
górę ponieważ wykruszają się "wykwalifikowani operatorzy młotka".
Niestety wiedza i oprzyrządowanie (specjalistyczne narzędzia + komputer)
kosztują i nikt odpowiedzialny za 3gr nie będzie wróżył - co MOGŁO ulec
uszkodzeniu - np, który z filtrów paliwa wymaga wymiany (w przykładowym
HDi jest ich 3 . o czym nie specjaliści nie wiedzą), lub klapcęgami
wykręcał czujnika - bo to może on nawalił.

Pozdrawiam





Temat: Prośba o opinię. (sic!) - Kangoo, Partner, Combo, Doblo...
miałem w firmie
 szt Combo. Bardzo fajne i niespecjalnie psujące się autka:0
polecam

   Witajcie.

Otóż faktycznie - mam prośbę o ewentualne opinie, jeśli ktoś z Was miał
doczynienia z którymś z samochodów:
Renault Kangoo,
Peugeot Partner (tudzież Citroen Berlingo),
Opel Combo,
Fiat Doblo.

Planujemy kupić do firmy kilka sztuk, z czego jedna wejdzie w moje
użytkowanie, więc jestem żywo zainteresowany, żeby wybrać najlepiej.

Nie pytam tu o wyposażenie, ceny, itd. - to wszystko znam. Pytam o
wrażenia
z jazdy przede wszystkim, komfort jazdy itd. Będzie mnie czekać rąbanie
sporej ilości kilometrów tym samochodem, więc zależy mi, żeby wytrzymywać
w
nim pięć godzin (a może i więcej) jazdy.
W grę wchodzą wysokie opcje wyposażeniowe (w zasadzie najwyższe możliwe) -
czyli klima, radio itd.

Jak narazie jechałem Partnerem z 2.0 HDI (80KM ma toto w Partnerze) oraz
Combo ze słabszym TD (65KM).
Byłem szczerze powiedziawszy rozczarowany tym HDI, spodziewałem się że
będzie jeździł super, a jeździ powiedzmy zadowalająco. Oplowski diesel
jest
jeszcze gorszy, ale tego się akurat spodziewałem, natomiast w razie zakupu
kupimy te mocniejsze (75KM).

Szczerze mówiąc Partner wydał mi się niewygodny - fotel jest trochę
zamiękki, a poza tym ruszało mi się oparcie (sic!) - przy czym w
egzemplarzu stojącym w salonie - nie jeżdżonym - zaobserwowałem potem to
samo. W Oplu jeździ się wygodniej - siedzi się jak w normalnym aucie -
nisko - i ogólnie jest spoko, natomiast silnik... no cóż...
Co do zachowania na drodze - Peugeot w zakręty wchodzi nawet całkiem
ładnie, Opla nie bardzo miałem gdzie wrzucić szybciej w zakręt, ale też
się
przyjemnie prowadzi.

Nie mam pojęcia jak się jeździ Doblo - nie udało mi się jeszcze go dorwać
na jazdę próbną - siedzi się w nim bardzo wygodnie, fajne jest to wysokie
umiejscowienie lewarka, szczególnie jak fotel jest z podłokietnikiem -
natomiast nie wiem jak się zachowuje podczas jazdy.

Czy macie jakieś większe doświadczenia z tymi samochodami? Ewentualne
porównanie byłoby w ogóle cudowne.

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

Diodak






Temat: Nowy citroen C5

Wreszcie jest druga generacja C5-ki. Radykalnie inna od pierwszej. Wyraźna, zwarta, wychuchana, wypolerowana i w ogóle. Od razu w dwóch karoseriach. Mamy oficjalne fotografie. Madam, Mesieur - zapraszamy do środka!

Nowy citroen C5 w stu procentach pomiesza szyki lagunie, mondeo i innym w podobnych rozmiarach. Choćby przez swój wygląd - wreszcie udało się Francuzom zbudować naprawdę ciekawy samochód klasy średniej.

Największą rewolucją jest "wymiana" pięciodrzwiowej limuzyny na klasycznego sedana. Kombi ma harmonijny, modny kształt. Oba auta prezentują się atrakcyjnie - od początku do końca. Brawo!

Poza urodą, można być pewnym bogatego wyposażenia. Na pokładzie nie zabraknie przestrzeni, wygód i poduszek powietrznych (od 7 do 9 airbagów). Druga generacja "ce piątki" urosła w porównaniu do pierwszej. Wymiary - 4.78 m długości (+3.5 cm) i 1.86 m (+8cm) szerokości. Rozstaw osi rozciągnięto o 7 cm do 2.82 m - pasażerowie tylnej kanapy będą zadowoleni z miejsca na nogi.

Patent z kierownicą pożyczono od C4 - ruchomy wieniec i nieruchomy środek z którego będzie można sterować funkcjami auta. Lista gadżetów zawiera np. elektryczny hamulec postojowy, automatyczną skrzynię z trybem sportowej zmiany biegów.

Skąd moc? Silniki benzynowe - 1.8/127 KM, 2.0/143 KM lub najmocniejszy 3.0 V6 215 KM. Turbodiesle HDi - 1.6 /110 KM, 2.0/138 KM, 2.2/173 KM albo z 2.7 V6/208KM. Na życzenie o komfort podróżowania zadba trzecia generacja hydropneumatycznego zawieszenia (tak jak we flagowej limuzynie C6) - układ seryjnie będzie zakładany do modeli z V-szóstkami.

Kiedy na drodze? Obiecują przyszły rok. Trzymamy za słowo.

Źródło: dziennik.pl


Bardzo ładna sylwetka i przekonujące wnętrze.
Generalnie jestem pod wrażeniem nowej C5-ki.



Temat: Macalem Skode Fabie - bylem w Essen
Czytalem testy.
Z tym "elektronicznym gazem" jest niewesolo - cisniesz i nic,
dopiero po kilku sekundach sie odzywa.
Opinia nie moja.



W ostatni weekend wybralem sie do Essen na Motor Show zeby sobie
popatrzec co sie dzieje na swiecie a przynajmniej w europie jesli chodzi
o nowe autka i tuning.
Jako milosnik Citroena obejrzalem oczywiscie dokladnie Picasso, nowe
Saxo VTS 16V, Xsare HDI, Xsare VTS 2.0 16V 167 KM w wersji Challenge
(zdjecia znajdziecie na www.citroen.prv.pl lada chwila) ale
interesowalem się rowniez nowosciami ktore w Polsce zobaczymy dopiero za
kilka miesiecy. Niestety mialem zbyt malo czasu aby wszystko obejrzec
dokladnie wiec skupilem sie tylko na tym co mnie naprawde interesowalo.
Jednym z takich aut byla Fabia, staly dwie na stoisku Skody, obie w
najbogatszej wersji i z silnikami 1.4i 16V 100 KM. Jedna miala dodatkowe
spoilery jakie Skoda prawdopodobnie bedzie oferowala jako wyposazenie
dodatkowe (nazywalo sie to poki co Styling Concept) oraz 15" kola z
felgami alu. Auto na zywo bardzo mi sie spodobalo, bardziej chyba niz to
co widzialem wczesniej na zdjeciach i mimo iz w srodku jest duzo (dla
mnie troche za duzo) plastikow ale sa one bardzo dobrej jakosci. Widac
Skoda nie chce popelnic drugi raz takiego bledu jak z Octavia. Mozna by
sie tez przyczepic do designu deski rozdzielczej i konsoli, za bardzo
kwadratowa, przesadnie funkcjonalna czyli typowo volkswagenowska. Troche
drogie byly te Fabie ale byla to wersja z najsilniejszym silnikiem i
najbogatsza wersja wyposazeniowa za prawie 25 tys DM. Fabia wydaje sie
byc naprawde fajnym autem, napewno jest dobrze wykonczona i robi dobre
wrazenie na zywo.
Zdjecie tej ciekawszej Fabii znajdziecie zaraz zapewne na stronie Piotra
Biegaly www.auto-gielda.com.pl.

Piotrek






Temat: Co innego zamiast Laguny II??


No wlasnie co innego zamiast nowej Lagunki?
Mam na oku Lagunke II Grandtour (czyli kombi) w wersji expression +
dodatkowy wypas (pakiet termiczny- auto klima i rolety, czujnik deszczu,
wsp. parkowania) z silniczkeim 1.9 dCi.


Polecałbym szczerze najwyższą możliwą wersję w dieselu, czyli Privilege za
95500 (wersja ciężarowa)- jeśli uwzględnić wyposażenie to cena w stosunku do
uboższych modeli wydaje się być niezła.


Co mozecie mi polecic innego co ma te same parametry co ta lagunka(duze
kombi, diesel, full wypas) i zmiesci sie do 90 kzl???
Czy ktos moze cos powiedziac na temat tego silnika???


hmmm...:
- Alfa Romeo 156 SW 2,4jtd cena AFAIR dochodzi prawie 100kzł, ale jak się
podzwoni po dealerach to można ją złapać nawet ponad 10% taniej; jedyna wada
to, że auto nie ma póki co homologacji na ciężrówkę, a więc nie można wziąć
go w leasing, ale za to jaaaakie zawieszenie; niezłe ceny tego modelu są też
na http://www.mojeauto.pl
-Citroen Xantia HDI- model wychodzi z produkcji, ale ma niespotykane gdzie
indziej, komfortowe zawieszenie no i można wynegocjować niezłe upusty
-Ford Mondeo 2,0Di- słabe wyposaznie podstawowe, a po doposażeniu robi się
dość drogo, za to w tym przedziale cenowym w żadnym innym aucie nie
uświadczysz tyle miejsca
-Mercedes A (lang)- tylko, że to nie kombi, jeździ dość słabo, jest głośne w
środku i... nie będę więcej wymieniał, bo jakoś widzę same wady
-Peugeot 406 HDI ST cena coś koło 91kzł z homologacją i metalikiem (autem
jeżdżę i mogę powiedzieć, że nie widzę jakiś szczególnych minusów, ale
szczególnie przy lagunie widać już wiek konstrukcji)
-Toyota Avensis- ponoć bezawaryjna no i trzy lata gwarancji, ale auto
niezbyt porywające zarówno jak chodzi o prowadzenie jak i wnętrze
-VW Passat TDI, ale wyposażenia tu za dużo nie znajdziesz, a po doposażeniu
robi sie drożej nawet niż u Forda, no i w statystyce kradzionych aut
znajduje się w czołówce
Pewnie coś by się jeszcze znalazło, ale raczej mniej atrakcyjnego





Temat: Prośba o opinię. (sic!) - Kangoo, Partner, Combo, Doblo...
   Witajcie.

Otóż faktycznie - mam prośbę o ewentualne opinie, jeśli ktoś z Was miał
doczynienia z którymś z samochodów:
Renault Kangoo,
Peugeot Partner (tudzież Citroen Berlingo),
Opel Combo,
Fiat Doblo.

Planujemy kupić do firmy kilka sztuk, z czego jedna wejdzie w moje
użytkowanie, więc jestem żywo zainteresowany, żeby wybrać najlepiej.

Nie pytam tu o wyposażenie, ceny, itd. - to wszystko znam. Pytam o wrażenia
z jazdy przede wszystkim, komfort jazdy itd. Będzie mnie czekać rąbanie
sporej ilości kilometrów tym samochodem, więc zależy mi, żeby wytrzymywać w
nim pięć godzin (a może i więcej) jazdy.
W grę wchodzą wysokie opcje wyposażeniowe (w zasadzie najwyższe możliwe) -
czyli klima, radio itd.

Jak narazie jechałem Partnerem z 2.0 HDI (80KM ma toto w Partnerze) oraz
Combo ze słabszym TD (65KM).
Byłem szczerze powiedziawszy rozczarowany tym HDI, spodziewałem się że
będzie jeździł super, a jeździ powiedzmy zadowalająco. Oplowski diesel jest
jeszcze gorszy, ale tego się akurat spodziewałem, natomiast w razie zakupu
kupimy te mocniejsze (75KM).

Szczerze mówiąc Partner wydał mi się niewygodny - fotel jest trochę
zamiękki, a poza tym ruszało mi się oparcie (sic!) - przy czym w
egzemplarzu stojącym w salonie - nie jeżdżonym - zaobserwowałem potem to
samo. W Oplu jeździ się wygodniej - siedzi się jak w normalnym aucie -
nisko - i ogólnie jest spoko, natomiast silnik... no cóż...
Co do zachowania na drodze - Peugeot w zakręty wchodzi nawet całkiem
ładnie, Opla nie bardzo miałem gdzie wrzucić szybciej w zakręt, ale też się
przyjemnie prowadzi.

Nie mam pojęcia jak się jeździ Doblo - nie udało mi się jeszcze go dorwać
na jazdę próbną - siedzi się w nim bardzo wygodnie, fajne jest to wysokie
umiejscowienie lewarka, szczególnie jak fotel jest z podłokietnikiem -
natomiast nie wiem jak się zachowuje podczas jazdy.

Czy macie jakieś większe doświadczenia z tymi samochodami? Ewentualne
porównanie byłoby w ogóle cudowne.

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

Diodak





Temat: BMW samochodem roku!
Podczas międzynarodowych targów samochodowych w Nowym Jorku wyłoniono zwycięzcę konkursu "2006 World Car of the Year". Zostało nim najnowsze BMW seria 3.

Jury złożone z 46 dziennikarzy motoryzacyjnych z różnych krajów, zebrało i przyjrzało się każdemu nowemu samochodowi dostępnemu na świecie, a następnie ograniczyło tę grupę do trzech modeli. Były to BMW seria 3, Mazda MX-5 oraz Porsche Cayman S. BMW otrzymało nagrodę "World Car of the year 2006" dzięki bardzo dobrym właściwościom jezdnym, wydajności oraz przestrzeni wewnętrznej.

Samochód ten można bezproblemowo dostosować do wymagań zarówno klienta binzesowego, jak też i osoby prywatnej. Mnogość wersji wyposażeniowych oraz silnikowych sprawiają, że dostępne już od 20 tysięcy funtów BMW jest doskonałym rozwiązaniem, gdyby dokonać wyboru między jakością, a ceną. Potwierdzają to także wygrane sondaże przeprowadzane przez prasę brytyjską.

Nagrody zostały przyznane również w innych kategoriach. Citroen C4 został okrzyknięty samochodem posiadającym najciekawszy design. Tak więc jemu przypadła nagroda "2006 World Design of the year". Według jury samochód ten posiada bardzo nowoczesny wygląd, a co niektórzy są zdania, że właśnie ten samochód będzie wyznaczał trendy w wyglądzie nowoczesnej motoryzacji. Poza tym samochodem na podium znalazło się BMW seria 3 oraz nowa Honda Civic.

Dominacja niemieckich samochodów zauważalna jest także na podium dla najbardziej wydajnego samochodu. Porsche Cayman S otrzymało nagrodę "2006 World Preformance Car". Wygraną otrzymał dzięki dynamice jazdy, którą prezentuje dzięki swemu 295 konnemu silnikowi. Konkurencja była poważna, ponieważ o tytuł ten biły się takie modele jak BMW M5, a także Audi S4.

Może nie jest najszysza, ale za to bardzo ekologiczna i oszczędna. Honda Civic Hybrid wygrała w kategorii na "zielony samochód". Dzięki zastosowaniu jednostki w technologii VVT o pojemności 1,3 litra oraz 20 konnego silnika elektrycznego, samochód spala nieco ponad 4,5 litra na 100 kilometrów. Na wyróżnienie zasłużyl także Citroen C1 1,4 Hdi oraz Lexus RX440h/Toyota Harrier Hybrid, które w bardzo dużym stopniu pozwolą przyczynić się do poprawy stanu środowiska.
[mojeauto.pl]



Temat: Wrażenia z pierwszych dni współżycia z O2


Ja tez długo wybierałem a raczej czekałem na nowa Octavie, zeby ja porownac z konkurentami. Jakie auta byly wg. Ciebie najwiekszymi konkurentami Octavii? Bo w moim przypadku byly to 407 (kusil, ale sie nie dalem), Avensis (podnosili ceny co miesiac i w koncu byla za droga) i Mondeo (troche juz stary model)


hmmm... te wszystkie auta ktore wymieniles sa z segmentu wyzej niz octavia... wiec trudno je porownywac i trakowac jak konkurentow octy. Wszystkie tez poza octa (z podobym wypasem) beda duzo drozsze

Ja szczerze mowiac najpierw zdecydowalem ze chce diesela... pozniej dopiero szukalem do niego "opakowania". Najpowazniejszym konkurentem w moim przypadku byl C4 Coupe VTS 2.0 HDI 16v... mam ogomny sentyment do tej marki i zapowiadalo sie ze w koncu oprocz designu ktory mi sie podobal (tylko coupe) bedzie tez nowoczesny i mocny diesel PSA. Jak sie okazalo ludzie ukladajacy oferte cytryn na Polske nie przewidzieli ze mozna chciec coupe z mocnym dieselem(idioci)... w skrocie nie mozna bylo kupic w u nas tak skonfigurowanego auta (mimo ze w cywilizowanych krajach to dosyc popularna konfiguracja).
No nic obrazilem sie na CePelie (Citroen Polska) i zdecydowalem wtedy ze szukam 1.9TDI lub 2.0TDI
Byl pomysle na Leona TDI 150... ale to w sumie juz stary model, na wychodzace plycie podlogowej i zaraz bedzie jego nastepce (fakt ze paskudny... ale zawsze).
Pozniej zanteresowalem sie superbem... jako ze duzy, wygodny i stosunkowo nie rogi jak na auto klasy sredniej (w przeciwoenstwi do octavii).
Jednak w salonie staly nowe octavie... przejechalem sie najpierw 105PD elegance... srodek od razu mi sie spodobal (i jakosc wykonania) i nie bylo juz rozmowy o superbie (wsiadajac do niego ma sie niestety wrazenie ze wsiada sie do starej octy - nawet sprzedawcy narzekaja ze przydal by sie juz facelifting superba po wejsciu nowej octy!). Wszystko wydawalo sie ok tylko PD105 raczej mnie rozczarowal osiagami... kilka dni pozniej sprowadzili mi PD140 do jazdy... i to bylo to
Dodatkowym argumentem byly fajne znizki jakie zalatwil mi "znajomy" sprzedawca
Tak wiec wybralem rozwiazanie samochod nizszej kalsy + dobre wyposazenie (kote ma dawac przyjemnosc przebywania w aucie).

Choc podobala mi sie jescze A3 2.0TDI ale podobnie skonfigurowana do mojej obecnej octy wyszlaby ok 25tys zl drozej... a po co przepalacac... skoro wazny byl dla mnie silnik i fajne wyposazenie a na drugim miejscu "opakowanie"

[ Dodano: Pią 28 Sty, 05 20:11 ]
zeb: pochwal sie jak juz odbierzesz octe... mam nadzieje ze Marcin tez Cie dobrze zalatwil



Temat: Audi Quattro


1) Czym oprocz mocy i pojemnosci roznia sie silniki 2,3 i 2,8 ?


podatkiem drogowym (bo chyba z Niemiec nadajesz?) i spalaniem


2) Czy bywaja Quattro o pojemnosci 2 litrow ??


nie polecam, bo troche maly moment, ale chyba bylo takie. teraz jest np.
1.8T quattro (nie wiem, czy 2.0 w nowym Audi A4 jest quattro - sprawdz
www.audi.de)


3) Co daje wlsciwie naped na 4 kola (po lesie nie zamierzam nim jezdzic)


lepsza przyczepnosc na zakretach, permanentny, natychmiastowy i optymalny
rozklad momentu sily na poszczegolne kola (wazne przy ruszaniu na sliskiej
nawierzchni i przy jezdzie na zakretach)


4) ile takie quatrro powiedzmy 2.3 potrafi spalic


o litr-dwa wiecej niz nie-quattro (w przypadku Diesla o pól do litra wiecej)


5) jak ze sprzedaza takiego auta za powiedzmy 2 lata ?


quattro to rarytas


6) Jak to jest z ubezpieczeniem auta do 2litrow pojemnosci? 2L i  nastepna
jest jaka granica pojemnosci ? (moze jakis link)


http://www.aspect-online.de


7) czy to prawda, ze za auta jak: audi, BMW czy mercedes placi sie
podwyzszone skladki ze wzgledu na marke ???


Citroen C5 2,2 HDI jest w podobnej klasie jak np. Passat lub Audi TDI


8) slynne i  w sumie srednio madre: na co zwrocic uwage przy kupnie, tj co
czesto pada (dla ludzi powaznych: psuje sie)


Torsen jest ostatnia rzecza, która sie psuje w normalnych warunkach
eksploatacyjnych. chyba ze ostatni wlasciciel ekperymentowal?





Temat: Kilka pytan n/t Berlingo/Partnera


Witam grupowiczów!

Właśnie przymierzam się do zakupu Citroena Berlingo lub Peugeota Partnera.
Chciałbym w końcu mieć samochód, w którym nie będę głową wypierał dachu
:-)

A tak na poważnie - mam w związku z tym parę pytań:

1. Najbardziej chciałbym oczywiście wersję z silnikiem HDi. Obawiam się
jednak, że znalezienie rozsądnego auta w rozsądnej (jak dla mnie) cenie
może
być kłopotliwe. Myślałem nawet o zwykłym dieslu, ale jest chyba troche za
słaby? Co o tym sądzicie? Dodam, że mam do wydania jakieś 35k


JEŻELI JESTES ZAINTERESOWANY WERSJĄ OSOBOWĄ PARTNERA TJ COMBISPACE TO Z
SILNIKIEM 1,9 DIESEL JEST WYSTARCZAJĄCY TYM BARDZIEJ ŻE NIE POTRZEBUJESZ
"DYNAMICZNEGO AUTA"
OSOBIŚCIE POLECAŁBYM WERSJĘ HDI 2,0L 90KM - CHOĆBY ZE WZGLĘDU NA
OSZCZĘDNOŚCI W PALIWIE )COMMON RAIL) - W PRAKTYCE SILNIKI TE MAJĄ SPALANIE
PRZECIĘTNIE 5,5 L W CYKLU MIESZANYM.


2. Z wersji benzynowych najbardziej interesuje mnie 1,8 90KM. W tym
wypadku
nie miałbym żadnych wątpliwości żeby założyć gaz. Jednak przy 1,4 75KM
zacząłbym się wahać. Czy ktoś z Was miał do czynienia z Berlingo 1,4 LPG?
(albo z jakimkolwiek innym Citroenem 1,4 LPG)? Czy nie jest znów trochę za
słaby? Nie mam specjalnych ambicji sportowych, ale wolałbym mieć samochód,
w
którym w rubryce "przyspieszenie 0-100km/h" będzie wpisane coś więcej niż
"tak".


JEST TO STARY SILNIK I W PARTNERZE JUŻ NIE PRODUKOWANY - NIE MA WERSJI Z
FABRYCZNYM SILNIKIEM GAZOWYM W PARTNERZE (PRZYNAJMNIEJ NIC O TYM NIE WIEM)


3. Jak w praktyce wygląda awaryjność tych samochodów? Sądzę, że nie
odstaje
od przeciętnej, ale czy jest coś, co szczególnie daje się we znaki?


W PARTNERACH NAJCZĘŚCIEJ DRZWI PRZESUWNE, HAMULCE, TYLNA KANAPA SKŁADANA (W
COMBISPACE) - SZNURKI Z ZACZEPÓW ALE TO I TAK MAŁO W PORÓWNANIU DO CITROENA


4. Czy boczne drzwi przesuwane zamykają się dobrze nawet po kilku latach
eksploatacji? Czy nie przysporzą problemów niedoświadczonym pasażerom?


J.W.


5. Nigdy nie widziałem Berlingo ani Partnera z szyberdachem. Czy to jest
technicznie wykonalne, czy dach nie jest zbyt "wypukły" ?


W PARTNERZE MOŻNA OPCJONALNIE DOKUPIĆ 2 TYPY DACHÓW TJ: 1. SZYBERDACH
WIELOFUNKCYJNY - SUPER SPRAWA PRZESZKLONY CAŁY DACH I MNÓSTWO SCHOWKÓW POD
PODSUFITKĄ ALE TROCHĘ DOGAWY (OK.4500ZŁ); 2. SZYBERDACH W CZĘŚCI TYLNEJ
DACHU - W ZASADZIE DOBRE DO PRZEWOŻENIA DŁUŻSZYCH PROFILI.

6. Niedawno był wątek o zbiorniku toroidalnym w miejscu koła zapasowego -
więc to pytanie już pominę :-)

--
*** pozdrawiam ***
Maciej 'Qbak' Darocha
| | Jakie auto za 35k? <<<






Temat: Nowe Doblo/Kangoo czy może jakaś używka


Cześć,
poszukuję samochód osobowo-dostawczy, do którego wejdzie osoba na wózku
inwalidzkim (w środku wysokość musi byc większa niż 1,35m). Chcę wydać
na to ok. 70kPLN. Zależy mi też na mocnym Dieslu z turbo i klimie. Nie
chcę kupować samochodu wielkości ciężarówki. W tej cenie powinienem
uściubić na dwa autka nowe, salonowe:
- Fiat Doblo 1.9JTD
- Kangoo 1.5dCI


W tej klasie - warto wziąć pod uwagę Citroen-a Berlingo / Peugeota
Partnera. Rozmiarowo to samo, a opinie u użytkowników znacznie lepsze
niż o Kangoo. Silnik 2.0 HDi - 90KM - To ciągnie :-) . Do tego miękkie
zawieszenie - miękkie w sensie wygody, a nie chwiania się na drodze.
Miałem 2 sztuki Berlingo z wolnossącym 1.9 - 71KM Ale tym autom nie
brakowało mocy i przyspieszenia - skrzynia biegów przecież jest dobrana
do jazdy z ładunkiem kilkuset kilogramów - zupełnie inaczej niż w
normalnej osobówce, gdzie skrzynia jest dla jazdy tylko z pasażerami. To
daje naprawdę dobre przyspieszenie w warunkach miejskich, a i jazda na
długiej trasie z szybkością "autostradową" nie męczy - jest ten zapas
mocy pod stopą.

Przy silnikach HDi/JTD/dCI (z turbiną) musisz wziąć pod uwagę 2 sprawy:
turbo dziurę - niewielką zwłokę pomiędzy naciśnięciem pedału a
zwiększeniem mocy (turbina musi się rozpędzić) i czułość precyzyjnych
pomp wtryskowych na pośledniej jakości paliwo - szczególnie na stacjach,
gdzie chrzczą czym się da. Wolnossący Diesel z klasyczną pompą lepiej
sobie z tym radzi.
Jeśli chodzi o Citroena Berlingo - to warto zobaczyć ofertę np. na
Słowacji czy Litwie. Są dostępne tam (jak i w całej Europie) rzeczy, o
których u nas się nie śniło - np. wersja uterenowiona XTR - zawieszenie
+30mm w górę - idealne na nasze równe drogi, do tego samoczynna blokada
mechanizmu różnicowego na "dzień zaskoczonego drogowca" itd.


Ewentualnie mógłbym rozejrzeć się za czymś ściąganym z zachodu:
- Merc Vito;


Wg. niektórych użytkowników z mercedesa to ma znaczek i ceny części -
reszta to poziom wykonania baaaaardzo mierny. Dodatkowo większa szansa
na "zniknięcie" z parkingu.

- Peuguet Expert/ Citroen Jumpy;


Wyższa konstrukcja - zdecydowanie więcej miejsca :-), Silniki z tej
samej rodziny HDi - o mocach 90 i 110KM - ten drugi ma intercooler -
reszta silnika jest identyczna.

W co radzicie się pakować? M Mercedesach czytałem opinie, że nie warte
swoich pieniędzy...A Pug i Cytryna? A może coś innego?


Jeździłem, jeżdżę i BĘDĘ jeździł "cytrynkami". Te auta mają dobrą cenę,
dobre wykonanie i charakter. Mit o wspaniałości niemieckiej motoryzacji
już przeminął, a inni producenci podciągają jakość.
Zerowe zainteresowanie tą marką wśród "łysych bez szyi" w naszym kraju
ma znacznie.





Temat: Nowe Doblo/Kangoo czy może jakaś używka


W tej klasie - warto wziąć pod uwagę Citroen-a Berlingo / Peugeota
Partnera. Rozmiarowo to samo, a opinie u użytkowników znacznie lepsze niż
o Kangoo. Silnik 2.0 HDi - 90KM - To ciągnie :-) . Do tego miękkie


Moze rozmiar to i ten sam, ale cena juz inna. Jezeli brac pod uwage dobrze
wyposarzone wersje tzn. z klima to tu Renault jest bezkonkurencyjny. Ma w
bardzo dobrych cenach wersje limitowane.


zawieszenie - miękkie w sensie wygody, a nie chwiania się na drodze.


istotnie mieksze, ale tez mniej wytrzymale na przeciazenia i nasze drogi.


Miałem 2 sztuki Berlingo z wolnossącym 1.9 - 71KM Ale tym autom nie
brakowało mocy i przyspieszenia - skrzynia biegów przecież jest dobrana do
jazdy z ładunkiem kilkuset kilogramów - zupełnie inaczej niż w normalnej
osobówce, gdzie skrzynia jest dla jazdy tylko z pasażerami. To daje
naprawdę dobre przyspieszenie w warunkach miejskich, a i jazda na długiej
trasie z szybkością "autostradową" nie męczy - jest ten zapas mocy pod
stopą.


No  i co mozna na takie dictum powiedziec...
Masz prawo do wlasnych subiektywnych ocen zachowania sie samochodu, ale ja z
wlasnych doswiadczen wiem ze to zalezy od tego jakimi autami jezdziles
wczesniej. Jesli to byl maluch to bym nie wnosil zastrzezen. Z moich
doswiadczen zas wynika ze silnik 1.9 w Berlingo to mul niemilosierny.
Jechalem pustym autem i auto przyspieszalo z wielkim trudem na 3 biegu. Bylo
to dla mnie duze zaskoczenie bo przez 2 lata mialem z tym samym silnikiem
206 i mialem porownanie. Krotsza skrzynia co prawda poprawia troche
przyspieszenia ale odbywa sie to kosztem wzrostu spalania i zmniejszenia
predkosci maksymalnej. KAngoo z silnikiem 1.5DCI 65KM posiada tez duzo
krotsza skrzynie i o ile polepsza ona zachowanie sie auta w miescie, na
autostradzie musimy sie liczyc ze spalaniem powyzej 7litrow, podczas gdy
megane 1.5dci 80km zadowoli sie lekko powyzej 5.
Kangoo ze swoim DCI zjada na sniadanie berlingo z wolnossacym 1.9 w kwesti
przyspieszen.


Przy silnikach HDi/JTD/dCI (z turbiną) musisz wziąć pod uwagę 2 sprawy:
turbo dziurę - niewielką zwłokę pomiędzy naciśnięciem pedału a
zwiększeniem mocy (turbina musi się rozpędzić) i czułość precyzyjnych pomp
wtryskowych na pośledniej jakości paliwo - szczególnie na stacjach, gdzie
chrzczą czym się da. Wolnossący Diesel z klasyczną pompą lepiej sobie z
tym radzi.


Tu zgadzam sie


Jeździłem, jeżdżę i BĘDĘ jeździł "cytrynkami". Te auta mają dobrą cenę,
dobre wykonanie i charakter. Mit o wspaniałości niemieckiej motoryzacji
już przeminął, a inni producenci podciągają jakość.


A ja wolalem Renault kangoo wlasnie ze wzgledu na duza na tamten czas
roznice w cenie dobrze wyposazonego samochodu, choc subiektywnie rzec biorac
berlingo mi sie bardziej podobal


Zerowe zainteresowanie tą marką wśród "łysych bez szyi" w naszym kraju ma
znacznie.


:)

Pozdrawiam





Temat: Kilka pytan n/t Berlingo/Partnera


Właśnie przymierzam się do zakupu Citroena Berlingo lub Peugeota Partnera.
Chciałbym w końcu mieć samochód, w którym nie będę głową wypierał dachu


:-)

Dobry wybor :-)


1. Najbardziej chciałbym oczywiście wersję z silnikiem HDi. Obawiam


B. dobry wybor.

się


jednak, że znalezienie rozsądnego auta w rozsądnej (jak dla mnie) cenie
może
być kłopotliwe. Myślałem nawet o zwykłym dieslu, ale jest chyba troche za
słaby? Co o tym sądzicie? Dodam, że mam do wydania jakieś 35k


Masz racje, b. trudno znalezc niezajezdzone HDi no i w tej cenie ... :-( Za
ok 40000zl mozna kupic no 1.6 16V z 2001 (pelna opcja).


2. Z wersji benzynowych najbardziej interesuje mnie 1,8 90KM. W tym


W Berlingo na Polske chyba nie bylo takiego silnika, w Partnerze byl ale to
stary silnik ktory lubi sporo spalic.


(albo z jakimkolwiek innym Citroenem 1,4 LPG)? Czy nie jest znów trochę za
słaby? Nie mam specjalnych ambicji sportowych, ale wolałbym mieć


Na trasie czasmi moze i brakuje paru KM ale ogolnie nie jest zle - przez 1.5
roku jezdzilem Berlingo 1.4

samochód, w


którym w rubryce "przyspieszenie 0-100km/h" będzie wpisane coś więcej niż
"tak".


Wg producenta Berlingo ma ok 17-18s do 100 ale to nie prawda tzn jak
naladujesz 400kg do bagaznika to moze i tak. Pusty/z 2-3 osobami na
pokladzie miesci sie w ok 14 a mozna nawet wykrecic 13.5 czyli IMO calkiem
ok.


3. Jak w praktyce wygląda awaryjność tych samochodów? Sądzę, że nie
odstaje
od przeciętnej, ale czy jest coś, co szczególnie daje się we znaki?


Ja mialem 12.98 (zaczalem nim jezdzic jak mial 44000km), sprzedalem w 08.02
(przy ok 65000km) jedyne co bylo robione to przeglady + przy 50000km
wymienione zostaly tarcze hamulcowe (gdyby ASO oczyscilo zaciski to tloczek
by sie nie zatarl i tarcze by sie nie przegrzaly)


4. Czy boczne drzwi przesuwane zamykają się dobrze nawet po kilku latach
eksploatacji? Czy nie przysporzą problemów niedoświadczonym pasażerom?


Nie wiem nie mialem, ale podobno jest roznie.


5. Nigdy nie widziałem Berlingo ani Partnera z szyberdachem. Czy to jest
technicznie wykonalne, czy dach nie jest zbyt "wypukły" ?


Nie wiem - IMO wentylacja jest bdb - przeciez z tylu sa 4 uchylne okna.


6. Niedawno był wątek o zbiorniku toroidalnym w miejscu koła zapasowego -
więc to pytanie już pominę :-)


Ja bym sie w gaz nie pchal.
Spalanie podczas mojej eksploatacji wynosilo:
- latem po Poznaniu: od 7.5-8l
- zima po Poznaniu: ok 9 (czasmi 9.5)
- na trasie: wszystko zalezy od trasy - ok 7.5 trzeba liczyc choc obecny
wlasciciel (tez grupowicz) wykrecil 6.6 !
ps tez sie rozgladam na Berlingo HDi :) A moze bys cos sprowadzil ? Na
zachodzi jest tego sporo.
PZDR
Tomek
Brava JTD





Temat: Nowy Citroen C5 - w salonach przed wakacjami
Nowy Citroen C5 powinien znaleźć się w polskich salonach już przed wakacjami. Najtańszy sedan z silnikiem 1.8 będzie kosztował 79 900 zł, najdroższy z motorem 2,7 HDI V6 155 400 zł. Kombi o nazwie C5 Tourer będzie droższe o 5 000 zł.

Citroen przygotował dla nowego C5 cztery poziomy wyposażenia: Attraction, Dynamique, Confort i Exclusive, z tym, że ten przedostatni będzie dostępny tylko i wyłącznie w sedanie. Na bogate wyposażenie seryjne podstawowej wersji Attraction składają się m.in. systemy ABS, ESP i ASR, 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa), klimatyzacja automatyczna, wszystkie szyby sterowane elektrycznie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, radio CD MP3 z 6 głośnikami oraz reflektory z systemem doświetlania zakrętów AFS. Przy tej wersji wyposażenia mamy do wyboru trzy silniki: benzynowy 1.8 16v 127 KM (sedan w cenie 79 900 zł) oraz wysokoprężne 1.6 HDI 110 KM (88 400 zł) i 2.0 HDI 138 KM (95 900 zł). Kombi będzie droższe w każdej wersji i silniku o 5 000 złotych od sedana.

Druga linia wyposażenia Dynamique zaoferuje dodatkowo m.in. dwustrefową klimatyzację, automatyczne wycieraczki, elektrycznie składane lusterka, halogeny, fotel kierowcy z regulacją lędźwiową, chromowane wykończenia karoserii i 17-calowe felgi z lekkich stopów (przy silniku 2.7 HDI V6 - 18-calowe). Dynamique jest droższy od odmiany Attraction o 6 000 złotych i oferuje dodatkowo silnik 2.0 16v 143 KM w cenie 89 900 złotych (kombi 94 900 zł).

Dostępna jedynie w sedanie wersja wyposażenia Confort nie ma co prawda felg aluminiowych (standardowo 16-calowe; 1 900 zł należy dopłacić do obręczy ze stopów lekkich), ale oferuje za to zawieszenie hydropneumatyczne HYDRACTIVE III+. Tańsze odmiany Attraction i Dynamique są dostępne ze standardowym zawieszeniem, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu. Dodatkowo otrzymamy elektryczny hamulec postojowy. Confort będzie dostępny jedynie z dwoma silnikami - 2-litrowym benzynowym o mocy 143 KM (92 600 zł) i Dieslem o tej samej pojemności i mocy 138 KM (104 600 zł).

Na liście seryjnego wyposażenia najdroższego Citroena C5 Exclusive znajdziemy takie elementy jak kierunkowe reflektory biksenonowe, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele (kierowcy z funkcją masażu i ułatwiania wsiadania), tylne czujniki parkowania czy elektrycznie otwierana klapa w kombi. Tu paleta silników jest największa. Co prawda tylko jeden benzynowy 2.0 16v 143 KM - 105 400 zł (kombi 110 400 zł), ale z możliwością doposażenia w 4-biegową skrzynię automatyczną (dopłata 5 000 zł). Paleta wysokoprężnych HDI jest znacznie większa - 2.0 138 KM w cenie 117 400 zł (z 6-biegową skrzynią automatyczną 124 400 zł), 2.2 173 KM za 131 400 zł (kombi 136 400 zł) oraz topowa jednostka 2.7 HDI V6 o mocy 208 KM dostępny tylko z 6-biegowym automatem (ceny odpowiednio 155 400 i 160 400 zł za sedana i kombi).

Na liście wyposażenia dodatkowego w każdej wersji znajdziemy lakier metalizowany (2 000 zł), w Dynamique m.in. Pakiet Biznesowy z z elektrycznymi, materiałowo skórzanymi fotelami z funkcją masażu oraz reflektory biksenonowe (5 890 zł) czy nawigację kolorową z twardym dyskiem (7 900 zł - dostępna w Dynamique, Confort i Exclusive).
http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=1210
poważny konkurent dla nowego Mondeo Laguny i Passata.Teraz musimy poczekać na odp japońskich producentów oraz Opla.:)



Temat: silnik SDI jaki jest ?
dziekuje koledze za wyczerpujaca odpowiedz . A zjebka dlaczego ?? hm hm
jak znajdziesz w goglach odpowiedz na moje pytanie to bede bil przed toba
poklony
a z drugiej strony mysle ze poto sa grupy dyskusyjne zeby sie pytac czy ty
tak nie uwarzasz ?


| prosze powiedzcie mi jaki to jest silnik SDI oczywiscie diesel ? chodzi
| mi o to czy to dobre silniki , jaki maja wtrysk, pytam dlatego bo mam na
| oku golfa 4 z takim silnikiem wiem ze nie ma turba , i jeszce ciekawi
| mnie co oznacza literka " S " ?  bo w tdi to " T " to turbo a w tym
| modelu  " S " co oznacza ?

Witam, za takie pytanie powinienes dostac zjebki. Google jest od tego!

Twoje szczescie, ze dzis mam dobry humor, podaje Ci liste oznaczen (na
przyszlosc) zebys juz sie wiecej nie pytal jak znow jakies oznaczenie
odkryjesz ;)

"DIESEL - Rudolf, wynalazca silnika z zaplonem samoczynnym, potoczna nazwa
silnika wysokopreznego,
TDI - turbo direct injection, turbodoladowany silnik z bezposrednim
wtryskiem paliwa,
PD - pumpe duse, pompowtryski, rodzaj wtryskiwaczy paliwa (polaczenie
wtryskiwacza i pompy),
VP - pompa rotacyjna, rozdzielaczowa, zasilajaca wtryskiwacze w paliwo,
CR - common rail, tzw. wspolna szyna, typ ukladu wtryskowego, oparte o
wspolny zbiornik do ktorego jest tloczone paliwo pod wysokim cisnieniem,
skad pobnierane jest przez wtryskiwacze,
EGR - uklad (zawor) recyrkulacji spalin,
IC - intercooler, chlodnica powietrza doladowujacego,
PRZEPLYWOMIERZ - przeplywka, elektroniczny czujnik wskazujacy ilosc
zasysanego przez silnik powietrza,
T - Turbo
K - Kompressor
TC - Turbocharger
IC - Intercooler
D - Diesel
SDI - S Diesel Injection (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda)
TD - Turbo Diesel
DTI - Diesel Turbo Injection (Opel)
D4-D - Direct for Diesel (Toyota)
D-CAT - Diesel Clean Advanced Technology (Toyota)
DI-D - Direct Injection Diesel (Mitsubishi)
i-CTDI - Common-Rail Turbo Diesel Injection (Honda)
TDI - Turbo Direct Injection (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda)
CDI - Common-Rail-Diesel Injection (Mercedes)
CRD - Common Rail Diesel (Chrysler, Jeep)
CRDi - Common Rail Diesel Injection (Hyundai, KIA)
TDCi - Turbo Diesel Common-Rail Injection (Ford)
HDi - High-pressure Direct Injection (Peugeot, Citroen)
dCi - Diesel Common-Rail Injection (Renault, Nissan)
JTD - multiJet Turbo Diesel (Fiat, Alfa Romeo, Lancia)
CDTI - Common-Rail Diesel Turbo Injection (Opel, Rover)
TiD - Turbo Injection Direct (Saab)
DI, Di - Direct Injection (Nissan)
PLD - Pump Line Nozzle Principle [Pumpe Leitung Duse Prinzip] (Mercedes
Trucks)
HPI - High Pressure Injection (Scania Trucks)
VGT - Variable Geometry Turbocharger
VTG - Variable Turbine Geometry
VNT - Variable Nozzle Turbine

--
Pozdrawiam - Filip
Silver MKIV: 1.9 TDI-PD, GTI - ELF EVOLUTION SXR 5W30
caraudio.pagina.nl system-cas.prv.pl leandrini.com
modshows.com tuningbaja.pl 12voltmedia.nl www.moto.gda.pl/amm.htm






Temat: Prosba o opinie - Peugeot 206 1.6 HDI


Moze cos dopisze. Absolutnie nie bylo moim zamiarem wywolywac awantury.
Po prostu nosze sie z zamiarem zakupu autka, szukam w necie, pytam
fachowcow.


Ja też nie próbuję wywołać awantury. Tylko czasem nie mam siły czytać
bredni o Jedynej Słusznej Marce - bo cały pozostały świat o złomy,
szroty i padlina. Szczególnie, że jedna strona dyskusji pyta się o MAŁE
auto miejskie, a ktoś z delikatnością PanzerWagena wyskakuje z dużą
limuzyną, ale WŁAŚCIWEJ marki.


Niestety, wedlug Was, czy innych osob na stromach motoryzacyjnych zadne
autko nie jest warte kupna. To czym Wy kurde jezdzicie ? ;) I czy z
przymusu ? ;))


Z wyboru Citroenem :-) 5 i 6 w życiu :-) - następny też będzie Citroen.
Wiem, to uzależnienie, ale jakie przyjemne :-)

Nie bardzo chce kupic autko niemieckie. Moze dlatego, ze mam uraz do
Golfow, Passatow, czy Audi. Nie dlatego, ze sa z zalozenia gorsze
(lepsze), czy brzydsze (ladniejsze). Po prostu nie chce, bo mi sie nie
podobaja. Z ciekawosci przyjrzalem sie tez paru Oplom...rdza zjada az
milo. Na tym konczy sie moja "fachowosc", po prostu szukam autka, do
ktorego nie bede musial lac benzyny za 300 zl na jeden "rejs" po miescie
i ktore bedzie sie podobac mojej zonie (stad Peugeot 206), bo to glownie
autko dla Niej.


AAAA tak trzeba było od razu ;-) Kobieta została uwiedziona kształtami
206 (szczególnie tyłu nadwozia). Miałem takiego z samego początku
produkcji i mam niespecjalnie dobre wspomnienia :-( - zbyt krótko, aby
coś więcej powiedzieć o niezawodności na długim dystansie, ale dolegliwe
było nadmierne zużycie paliwa (silnik 1.1 palił  10l/100km) przy bardzo
marnej dynamice. Poza tym jakoś nie mogłem się w to Autko wpasować -
cały czas miałem wrażenie, że to nie auto tylko reklamówka. Autko jeśli
chodzi o miejsce to wystarczające dla 2 osób, ale umieszczanie fotelika
na tylnej kanapie w 3-drzwiowej wersji to już niewdzięczna czynność.
Bagażnik, też nie porażał swoją objętością :-(.

Nie miałem osobiście niemieckiego auta (Wartburga nie liczę) - ale
trochę jeździłem - i nie ma powodów do zachwytu 8 cudem świata.
Co do Opla - mam 2 w rodzinie - dziękuję za takie wynalazki.


Skoro niemieckie sa be, francuskie to zlomy, to jakie sa japonczyki, czy
autka szwedzkie ? ;) Chodzi mi o male autko z ekonomicznym silnikiem,
powiedzmy do 15 tysiecy.


Obecnie coraz częściej działy sprzedaży marek biją się na noże i
siekierki, a w tym samym czasie konstruktorzy (z aprobatą księgowych)
wspólnie opracowują nowe rozwiązania a tylko do salonów trafiają z
różnymi nazwami. A "fahfcy" wychwalają pod niebiosa silnik Forda DLD-416
i wieszają psy na Peugeotowskim HDi DV6 nie mając bladego pojęcia o tym,
że to te same silniki.


ps. Gdybym kiedys mial wiecej kasy, kupilbym Peugeota 406 Coupe. Nie
wiem, czy jest zly, dobry, za drogi, czy garbaty - jest po prostu piekny.


Śliczne Auto. Ja jestem chory na coś innego - i też mnie nie stać
(obsługa + utrzymanie) Ale mażenia trzeba starannie hodować.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Znaleziono 155 rezultatów • 1, 2