Silnik Renault Safran
Widzisz posty znalezione dla hasła: Silnik Renault Safran
Temat: Opel Vectra 2.5 (170KM) '94 - prosba o opinie
Ja mam Vectręz tym silnikiem tyle że z 1997 roku
i w życiu nie założyłbym do niej inst. gazowej....dlaczego?
no comments..przeczytaj wątek o mercedesie E420+LPG
aha...65 tys przebiegu...auto z 1994 chyba żartujesz...pytanie tylko o ile
stówek poprzedni własciciel cofnął licznik
--
Pozdrowionka
Jarek Kamiński
Renault Safrane 3,0 V6 BITURBO
Opel Vectra 2,5 V6 24V
Coz, musze sie przyznac, ze nawet jej jeszcze nie widzialem. Dostalem cynk od
ojca (troche sie zna na autkach), podobno jest w b.dobrym stanie i w dobrej
wersji wyposazenia, ma ksiazke serwisowa, z ktorej niby wynika, ze "faktycznie"
ma tyle przejechane (no, moze prawdopodobienstwo jest troche wieksze niz bez
tej ksiazki). Znam ludzi, ktorzy robia po 8-10 kkm rocznie i to niezlymi
bryczkami. Wiadomo, trzeba by bylo jej sie solidnie przygladnac.
Potrzebuje samochod do jazdy glownie poza miastem. Robie ok. 25 kkm rocznie.
Osobiscie wolalbym nawet z mniejszym silnikiem - nie zalezy mi na jakies
wielkiej mocy, ale tez nie chcialbym zejsc ponizej 100 KM. Podoba mi sie 2.0
DTH - ale ten silnik to chyba jest tylko w tych nowszych i tu juz cena jest dla
mnie troche za wysoka. Nie wiem czy slusznie ale nabralem zaufania do Opli.
Mialem Omege przez 10 lat (170kkm na gazie) i 0 powaznych awarii. Ojciec ma
Vectre 2.0 DTH '97 i jest zadowolony. Siostra Astre '95 i tez nic zlego sie nie
dzieje. Wazny jest jeszcze dla mnie dostep do czesci (tlumiki, amorki, klocki,
paski, itp.), zeby w razie czego nie trzeba bylo czekac tygodniami.
Moze inne pytanko. Ile srednio pali taka Vectra 2.5 przy jezdzie w miescie
(oczywiscie nie jak z jajem ale i bez przesadnych szalenstw), poza miastem
(polskie drogi) 100-160 km/h ? Ciekaw jest tez ile potrafi spalic najmniej i
czy ma duzy rozrzut ?
Pozdrawiam,
Wlodek <Wredny
Temat: Ile Wam palą w mieście?
Jak sie tak wszyscy rozpisali to i ja sie dolacze, bo wykonuje dosc dokladne
pomiary z ciekawosci, a pomaga mi w tych pomiarach komputer (samochodowy
:-).
Samochód : Renault Safrane 2.2 Si ( 140 KM ), waga cos w okolicach 1400 kg
(kierowca przy tej masie nie ma wiekszego znaczenia - 65 kg).
Zuzycie (lato), jazda ekonomiczna (czyt. spokojna), miato : ok.8.5-9.5 l/100
km, mieszane - troche miatso troche trasa (czyli normalna eksploatacja) :
8-8.5 l/100 km, trasa : ok. 100-110 km/h - ok. 7.5-8 l/100 km, 80-100 km/h -
6.5-7 l/100 km i tempo starego malucha, lub obladowanej ciezarówki - ok.
70-80 km/h - 5.6-6 l/100 km.
W zimie powyzsze zuzycie + ok. 0.5 l/100 km, podobnie przy mokrej
nawierzchni ( na to malo kto zwraca uwage, ale przy mocnej ulewie zuzycie
wzrasta nawet o 1-1.5 l/100 km).
Podsumowujac : zuzycie na trasie bardzo szybko wzrasta przy predkosci ponad
ok. 80 km/h - w przypadku mojego samochodu, jesli bylby to mniejszy
(wolniejszy i slabszy) to ta granica przesuwa sie w dól, np. dla malucha to
jest ok.50-60 km/h (tylko kto bedzie jechal z taka szybkoscia na trasie -
chyba, ze mu sie naprawde nie spieszy - ale radze jechac poboczem, aby
innych nie denerwowac :-)).
Jesli kogos interesuje to przy szybkosci ok. 180-200 km/h zuzycie w Safranie
wynosi ok. 20-25 l/100km, jesli ktos lubi jezdzic z taka szybkoscia to musi
sie liczyc z takim wlasnie zuzyciem.
Uwaga do tego co po nizej (Laguna), zgadzam sie z tym bo mam (w
przyblizeniu) podobny silnik, moze nieco ciezszy samochód, ale jesli chodzi
o zuzycie w miescie chyba kolega niezbyt delikatnie obchodzi sie z pedalem
gazu i hamulca. Robilem tez testy zuzycia przy bardziej "ostrej" jezdzie,
ale stosujac 'dynamiczno-ekonomiczna" jazde, nie przekraczalem nigdy granicy
11l/100 km.
Ale sie rozpisalem :-)) ...
Renault Laguna 2.0 16V ( 139 KM ) - waga 1280 kg + kierowca 85 kg - 8.5
l/100 km ( srednio - pomiar ostatnie 4000 km ). Miasto - ok. 12 l/100 km.
Jurand.
Temat: Klasyczne zapytania o Safrane
Witam, chciałbym się przywitać i od razu zadać parę pytań.
Śmigam już jakiś czas Cytrynką i ostatnio zastanawiam się nad zmianą auta(na razie nieśmiało). W grę wchodziły tylko auta made in france, wśród nich jest Safranka, którą sobie kiedyś chyba obiecywałem .
W temacie Renaulta jestem nieco "zielony", ale przegrzebałem troszkę zasoby serwowane przez google i tak trafiłem na Wasze forum(pomijam fakt, że wczoraj przypadkowo zarejestrowałem się na nieczynnym już forum, to z emocji ).
Ale do rzeczy interesuje mnie Safrane z końcówki produkcji, głownie ze względów stylistycznych- ideałem chyba było by połączenie przodu od Phase II i tyłu Phase I. Najlepiej 2000r i w obecnej sytuacji z silnikiem diesla; nie akceptuje benzyny z gazem. Dzięki cennym radą kolegi Rufusa stwierdziłem , że silnik 2.2 jest idealny( i jedyny klekot w Phase II ?). Wywnioskowałem, że ów motor jest odporny na gorsze paliwo, choć leję zawsze na tych samych stacjach i zawsze wersje "premium" paliw, ale różne rzeczy się mogą zdarzyć. Silniczek ma być trwały i oszczędny. Nie jeżdżę zbyt dynamicznie, chociaż na trasie lubię mieć zapas mocy przy np. wyprzedzaniu, tak więc myślę, że motor powinien być OK.
Wynalazłem również informację, że diesle nie były najlepiej wyposażane. Mnie interesuje, aby było el. sterowanie wszystkimi szybami, lusterkami, klima, chętnie szyberdach. czy ten egzemplarz jest już "wypasem" jeżeli chodzi o diesle:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C8887358.
Jakie są oznaczenia w renault wyposażenia? Takie ogólne. U Citroena jest np. Exclusive i już wiem czego się spodziewać. .
Jak cenowo wyglądają oryginalne części? Wiem , że Renault wprowadził markę dla starszych modeli Motrio- czy Safrane się na to łapie??
Powiedzcie jak często są takie modele oferowane do sprzedaży.Będzie interesowało mnie auto w stanie bdb w kwocie 16-18 tyś PLN. Rozejrzałem się po zagranicznych stronach z ogłoszeniami, ale z racji mało popularnego modelu ogłoszeń nie za wiele.
Zadzwoniłem tez do firmy:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6885844
Ściągają auta z NL i B i twierdzą , że znajdą auto w satysfakcjonującym mnie stanie.
Może ktoś z Was rozważa sprzedaż swojego pojazdu?
I największy dylemat czy zdradzić Citroena dla Safrane ?
To chyba wszystko, choć pewnie o czymś zapomniałem
dzięki za uwagę
Pozdrawiam
Temat: Klimatyzacja w Renault- ilość czynnika, oleju i temperatury.
W związku z tym, że sezon na chłodzenie autek w pełni i pojawiły się na grupie pytania w tym temacie, postanowiłem wstawić kilka danych dotyczących tego układu w reniach
Pojazdy Typ silnika (cecha szczególna) Pojemność układu klimatyzacji(g)
TWINGO
C3G 650 ± 35
D7F (sprężarka SD7V16) 740 ± 35
D4F / D7F (sprężarka SD6V12) 700 ± 35
Clio II
KANGOO
Wszystkie silniki 660 ± 35
K4M / K4J (Meksyk) 830 ± 35
K4M/K4J (sprężarka SD7V16 / produkcji tureckiej z
automatyczną skrzynią biegów)
740 ± 35
MEGANE
Wszystkie silniki (sprężarka SD7V16) 780 ± 35
Wszystkie silniki (oprócz sprężarki SD7V16) 750 ± 35
K4M / K4J (oprócz sprężarki SD7V16) 700 ± 35
MEGANE II Wszystkie silniki 550 ± 35
SCENIC
K4M/K4J/F4R/F9Q (kierownica z lewej strony) 680 ± 35
F4R (Meksyk) 750 ± 35
K4M/K4J/F4R/F9Q (kierownica z prawej strony) 780 ± 35
SCENIC II Wszystkie silniki 550 ± 35
R19 / R21 Wszystkie silniki 800 ± 35
SAFRANE Wszystkie silniki 810 ± 35
ESPACE
(JE0X)
F3R / Z7X 820 ± 35
L7X 890 ± 35
F4R 750 ± 35
G9T 700 ± 35
F9Q 720 ± 35
LAGUNA
K4M / N7Q / F4P / F3R / F3P / F9Q / G8T Turbo / F4R 700 ± 35
F3R LPG / Z7X / L7X / G8T wolnossący 780 ± 35
LAGUNA II
VEL SATIS
Wszystkie silniki 650 ± 35
ESPACE IV Wszystkie silniki 1000 ± 35
AVANTIME Wszystkie silniki 800 ± 35
TRAFIC
Wszystkie silniki (furgon) 750 ± 35
Wszystkie silniki (z dodatkową klimatyzacją) 1050 ± 35
MASTER
Wszystkie silniki 850 ± 35
Wszystkie silniki (Bus z 9 miejscami) 1400 ± 35
Wszystkie silniki (Bus z 16 miejscami) 1200 ± 35
Sprężarki z osprzętem, typy i całkowite ilości oleju:
Silnik Sprężarka Typ oleju Całkowita ilość oleju w układzie (w ml lub cm3)
TWINGO Wszystkie typy SANDEN SD6V12 PAG SP 10 135
CLIO II
KANGOO
Wszystkie typy SANDEN SD6V12 PAG SP 10 135
E7J / K7M DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220
K7M SANDEN SD6V12 PAG SP 10 135
K4J
K4M
MEGANE
SCENIC oprócz modelu
SCENIC DELPHI 6CVC135 PAG SP 10 150
SCENIC DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220
F3R SANDEN SD7V16 PAG SP 10 135
F4P / F4R / F5R DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220
F8Q/F9Q DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220
MEGANE II Wszystkie typy SANDEN SD6V12 PAG SP 10 135
SCENIC II Wszystkie typy DELPHI 6CVC135 PAG SP 10 150
LAGUNA II
VEL SATIS
K4M DELPHI V5e PLANETELF PAG 488 220
F4P / F4R / F5R DELPHI V5e PLANETELF PAG 488 220
F9Q DELPHI V5e PLANETELF PAG 488 220
G9T DELPHI V5e PLANETELF PAG 488 220
L7X SANDEN SD7V16 PAG SP 10 135
V4Y CALSONIC V6 PLANETELF PAG 488 250
P9X DENSO 7SBU16 ND-OIL8 245
ESPACE IV
F4R DELPHI 7CVCE PLANETELF PAG 488 200
G9T DELPHI 7CVCE PLANETELF PAG 488 200
V4Y CALSONIC V6 PLANETELF PAG 488 250
AVANTIME
L7X SANDEN SD7V16 PAG SP 10 135
F4R DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220
G9T DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220
TRAFIC
F9Q DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220
F4R DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220
G9U DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220
MASTER
S8U SANDEN SD6V12 PAG SP 10 135
S9W SANDEN SD6V12 PAG SP 10 135
F9Q DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220
G9T / G9U DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220
Temperatury:
Temperatura otoczenia - Temperatura dopuszczalna na wyjściu środkowych nawiewów
15°C - między 4°C a 8°C
20°C - między 6°C a 10°C
25°C - 8°C i 13°C
30°C - 12°C i 16°C
35°C - 17°C i 20°C
40°C - 21°C i 25°C
Temat: naprawa i obsługa INFO-TECH
sprzedam najnowszy program do napraw i obsługi .Obsługuje ponad 10000 modeli aut!
Program stanowi nieocenioną pomoc przy diagnostyce, naprawach, regulacjach i użytkowaniu auta.
Zawiera schematy elektryczne, naprawy, remonty silników, porady, lokalizacje sterowników, geometrię kól, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, ustawienia rozrządu i wiele wiele więcej niezwykle cennych informacji na temat niemal każdego auta.
Precyzyjnie rozpisane i rozrysowane sterowanie silnikiem
Program informuje jak długo i bezpiecznie eksploatować auto, co wymieniać, co sprawdzać, kiedy, gdzie i jak.
Wiele opisów i rysunków jak krok po kroku naprawić dana usterkę, pomoc w zlokalizowaniu i usunięciu usterki bądź awarii, dane i opisy remontów np remont kapitalny silnika (opisy+rysunki), pełne dane regulacyjne całego samochodu itp. Program rewelacyjnie sprawdza sie w warsztatach oraz przydaje sie zwykłym użytkownikom samochodów.
Wystarczy wybrać z listy dany model auta, następnie typ, rocznik, rodzaj silnika i ma się dostęp do wszystkich potrzebnych informacji na temat wybranego modelu
TYSIĄCE INFORMACJI NA TEMAT NIEMAL KAŻDEGO AUTA
CZĘŚCIOWA LISTA SZCZEGÓŁÓW
Identyfikacja samochodu:
Położenie tabliczki identyfikacyjnej
Położenie numeru VIN
Położenie kodu silnika i skrzyni biegów
Obsługa:
Zalecane przez producenta samochodu zakresy przeglądów okresowych.
Instrukcje kasowania przeglądów
Przeglądy specjalne (sezonowe)
Całkowity czas trwania przeglądu.
Dane regulacyjne:
Specyfikacje
Rysunki
Dodatkowe instrukcje dla skomplikowanych podzespołów
Dane na temat: podstawowych parametrów silnika, układu zapłonowego, układu paliwowego lub układu sterowania silnikiem; temperatur i ciśnień układu chłodzenia; parametrów elektrycznych; wymiarów elementów ciernych hamulców; geometrii ustawienia kół; pojemności układów i położenia korków; rysunki ułożenia pasków klinowych i wieloklinowych; momenty i kolejności dokręcania śrub.
Rysunki techniczne
Rysunki złożeniowe i poglądowe
Momenty dokręcenia
Dane na temat: hamulców, układu kierowniczego, zawieszenia, sprzęgła, przekładni ręcznej, przekładni automatycznej, tablicy rozdzielczej, nadwozia, wymiarów nadwozia, wyposażenia kabiny i wyposażenia zewnętrznego
Układ sterowania silnikiem:
Schemat instalacji
Specyfikacje komponentów
Zdjęcia komponentów
Przebiegi oscyloskopowe
Charakterystyki
Położenie komponentów
Kody usterek EOBD
Opis złącz
Program asystujący przy diagnozie
Czasy napraw:
Czasy wykonania prac
Schematy instalacji elektrycznej:
Centralny zamek
Deska rozdzielcza
Klimatyzacja
Elektrycznie podnoszone szyby
Systemy antykradzeżowe
Systemy nagłośnienia
Bezpieczniki i przekażniki:
Opis pełnionej funkcji
Rysunek przedstawiający położenie
Smary i płyny eksploatacyjne:
Klasy jakości
Klasy lepkości
Pojemności
Temperatury
Również:
Instrukcje demontażu i montażu rozrządu oraz całego silnika
Dane potrzebne do głównego remontu silnika
przykładowe modele samochodów ze stajni renault
RENAULT
Twingo, 5 Super 5, Clio, Clio II, 19, Megane, Megane Scenic, Megane Coupe, Megane II, 21 Nevada, Laguna, Laguna II, 25, Safrane, Vel Satis, Espace, Espace, Avantime, Express, Kangoo, Trafic, Trafic II, Master, Master II
Opisy układów ABS i SRS
wszystkie wersje silnikowe laguny 1 i 2
CENA 40 Zł + KOSZT PRZESYL
KI 10Zł PROGRAM JEST NA 3 PLYTACH CD pytania na martinos7@poczta.onet.pl
Temat: olej w skrzyni biegów
alpacino212, ale się obudziłeś, ostatni post w tym temacie pisany był we wrześniu...
Mam pytanie w związku z Twoją wypowiedzią: co się stanie, jeśli wleję inny olej 75w-90 spełniający normę GL 3,4 i 5?
Dlaczego tylko te i żadne inne?
1. Rozumiem, że o doborze oleju w skrzyni można było pisać tylko we wrzesniu?. OK. Chciałem pomóc innym, którzy jak Ja są dociekliwi i chcą wiedzieć dokładnie
2. Nie jestem machanikiem, ani ekspertem od olejów i skrzyń biegów. Nie wiem co się stanie lub co się nie stanie. Wiem, że długo wyjaśniełem tą sprawę i u samego producenta czyli ELF-a i w firmach dostarczających oleje na polski rynek. Otrzymałem wyczerpujące wyjasnienia, które jasno i precyzyjnie wskazują właśnie TRANSELFA TRX 75W-80 jako olej sepecjanie produkowany do tych skrzyń czyli MD5. Fabrycznie te skrzynie zalewane są własnie tym olejem. Olej ten ma chomologację RENAULT. Przygotowany został specjanie do zastosowanych materiałów w tych skrzyniach. Zresztą to jest edycja specjalna oleju.
3. To dlaczego nie zalejesz silnika diesla np. olejem słonecznikowym? Też olej.
4. Jeżeli chcesz zobaczyć odpowiedzi, które otrzymałem to są w poście "chrobocząca skrzynia" to post przyklejony na forum. Jednak, żeby oszczędzić Ci poszukiwań zamieszczam je ponownie:
Odp nr. 1:
"Witam
ja mam w zaleceniach wylacznie TRX. To co moge poradzic, to sprawdzenie w ksiazce samochodu co zaleca autor :( Tylko konstruktor urzadzenia moze dobierac produkty.
Pozdrawiam
Marzena Bartkowiak"
Odp nr 2:
"Pana skrzynia M5D to model Renault JC
Zalecany olej Tranself TRX 75W80
Jak sam Pan przytoczył
"|Elf TRANSELF TRZ 75W-80
W pełni syntetyczny olej przekładniowy do mocno obciążonych skrzyń biegów najnowszej generacji. Zalecany do wszystkich mechanicznych, poprzecznych skrzyń biegów wyposażonych w molibdenowe pierścienie synchronizujące, jak skrzynie RENAULT PK1,PK7 i PK9 samochodów RENAULT SAFRANE i LAGUNA oraz VOLVO M56 w samochodach VOLVO 850. Eliminuje zjawisko hałasu przy złej synchronizacji biegów. Nie zaleca się do stosowania w klasycznych skrzyniach biegów takich jak: przekładnie zębate kątowo-śrubowe (RENAULT UN, NG, NE, NO) oraz o mosiężnych pierścieniach synchronizujących (RENAULT JB/JC). Spełnia wymagania SAE 75W-90, API GL-4, VOLVO standard 97308 (skrzynie M56), RENAULT homologowany (skrzynie PK1,PK7 i PK9). "
Oczywiście jeśli chce Pan poeksperymentować, może Pan zdecydować się zastosować inny olej, ale nie jestem w stanie dać Panu żadnych gwarancji że polepszy się praca przekładni.
pozdrawiam
Mariusz Uszalewski"
www.upromex.pl oraz www.elf.com.pl
Pozdrawiam. Co złego to nie Ja
Temat: OHV
Nie ma potrzeby, "moc" nie znaczy "musiec". Lepiej przedstaw (jesli takowy
istnieje, a mozna to wywnioskowac z twojego porzedniego listu) ) silnik OHC
ze czterama zaworami.
1.3i 16V (po cztery zawory na cylinder jak latwo policzyc) mialo
wlasnie _jeden_ walek rozrzadu (OHC). Dotyczy to roku okolo 1990.
Innymi przykladami samochodow OHC (lub jak kto woli SOHC) z wicej niz
dwoma zaworami na cylinder produkowanych teraz sa:
VW Gol (Argentyna),
Ford Maverick 2.4 (3 zawory na cylinder SOHC),
Mercedes C220 Diesel, C250 Turbo Diesel, E220 Diesel, E300 Diesel,
V200, V230,
Citroen Xantia 2.1 12V Diesel (3 zawory), XM 2,1 12V Diesel (3
zawory), XM 2.1 12V Turbo Diesel (3 zawory),
Peugeot 406 2.1 TD 12V (3 zawory), 605 2.1 TD 12V (3 zawory), 806 2.1
TD 12V (3 zawory),
Renault Safrane 2.0 12V (3 zawory), Safrane 2.2 12V (3 zawory),
Rover Coupe 1.6 16V, 620 16V,
Alfa Romeo 155 2.0 16V, 155 2.0 16V Turbo, Spider 3.0 V6 (24V),
Fiat Bravo 1.4 12V (3 zawory), Brava 1.4 12V (3 zawory),
Lacia Y 1.4 12V (3 zawory),
Daichatsu Charade 1.3 16V, Charade Sedan 1.3 16V, Charade Sedan 1.5
16V, Charade Sedan 1.6 16Vi, Applause, Feroza, Mira 650, Mira 650
Turbo, Opti 650, Opti 650 Turbo, Move 650, Move 650 Turbo,
Honda Civic 1.4 16V, Civic 1.4i 16V, Civic 1.5 16V, Civic 1.6 16V,
Civic Coupe, Civic 4WD, CRX 1.6 16V (nie mylic z 1.6i 16V - DOHC),
Accord 1.6 16V, Accord 2.0 16Vi, Accord 2.2 16Vi, Prelude 2.0 16V,
Legen, Legend Coupe, Shuttle, Today, Del Sol 1.5 16V, Domani 1.6 16V,
Ascot/Innova 2.0 16Vi, Ascot/Innova 2.2 16Vi, Ascot Rafaga 2.0 20V (5
cyl), Ascot Rafaga 2.4 20V (5 cyl), Inspire-Saber 2.0 20V (5 cyl),
Inspire-Saber 3.2 24V,
Mazda 121 Revue 1.3 16V, 323 1.3 16V, Xedos 6 1.6 16V, MX3, MX3 Miata
1.6 16V, MPV (3 zawory), Carol, AZ Wagon,
Isuzu Gemini 1.4i 16V, Gemini 1.5 16V, Gemini 1.6 16V, Aska 1.6 16V,
Mitsubishi Colt 1.3 12V (3 zawory), Lancer 1.3 12V (3 zawory), Carisma
1.6 16V, Carisma 1.8 16V, Galant 1.8 16V, Galant 2.0 16V,
Nissan Terrano 2.4 12V (3 zawory),
Subaru Justy 1.2 (3 zawory), Impreza 1.6 16V, Impeza 1.8 16V, Impreza
2.0 16V, Legacy 2.0 16V, Legacy 2.2 16V,
Suzuki Swift 1.6 16V, Baleno 1.3 16V, Baleno 1.6 16V, X-90, Vitara 1.6
16V,
Hyundai Accent 1.3 12V (3 zawory), Accent 1.5 12V (3 zawory), Scoupe
(3 zawory), Scoupe Turbo (3 zawory),
Kia M-Car (3 zawory),
Chrysler Neon, Cirrus/Stratus 2.0 16V, Cirrus/Stratus 2.5 V6 24V,
Vision, New Yorker, Sebring 2.0 16V,
Eagle Vision 3.5 V6 24V
Mysle ze ta lista uzasadnia twierdzenie, ze istnieja silniki z _jedym_
walkiem rozrzadu w glowicy (SOHC), ktore maja wiecej niz 2 zawory na
cylinder (w liscie znajduja sie jedynie rozwiazania z 3 lub 4, nie
znam rozwiazan SOHC z wiecej niz 4 zawory na cylinder). Mysle takze,
ze wymieniona lista upowaznia do uznania rozwiazania SOHC/3 i SOHC/4
za popularne w swiecie motoryzacji.
Andy
**************************************************
* Tato, czy my musimy co roku plynac do Ameryki? *
* Wiosluj, g.....rzu! Wiosluj! *
**************************************************
* Andrzej "Andy" Zdzitowiecki - Dyrektor Handlowy*
**************************************************
Temat: Co warto kupić?
Dzięki za porady.
Myślałem i o Peugocie -z tym, że raczej o modelu 405 . Trochę odstrasza mnie opinia o ich dużej awaryjności. Chociaż podobno pod koniec lat dziewiędziesiątych podobno już było z tym coraz lepiej (mam na mysli roczniki). Auta niemieckie znane są z trwałości ale na wstępie droższe.
Biorę jeszcze pod uwagę Fordy: Escorta i Mondeo i coś z Japończyków: Nissan Primera. Czytałem też dużo pochlebnych opini o Daewoo Nubirze - że jest to dosyć nowoczesny samochód za stosunkowo niewielkie pieniądze. Minus ma taki, że nie ma diesla a benzyniak troche jest paliwożerny - gaz?
Wybór co prawda nie jest duży ale ciężko się zdecydować!
Pozdrawiam
Marek
Hmm tez dobre wyjscie - i tak defacto to wcale nie jest to auto bardziej awaryjne niz P306/309 (tak jak i mit ze auto na F czyli Ford, Fiat i Francuz to padaka), jedynie nalezy pamietac (jak i w P205, P306, P309, ZX, Xsara) o tylnym zawieszeniu a konkretnie tylniej belce - ktora zaniedbana (niewymienione na czas lozyska) bedzie w naprawie (regeneracji) kosztowac >1000zl. Wersja 405 Break (kombi) to prawie ciezarowka
Jesli chodzi o trwalosc to po pierwsze produkcja (montaz P405) byla do roku 96/97 - a po drugie nalezy uwazac na roczniki 92-96 montowane w Polsce (Lublin) ktore niestety sa gorsze, mozna je rozpoznac po numerze VIN.
Auta niemieckie to bardziej trwale moze i byly (wiecej w tym mitow taksiarzy jezdzacych beczkami i fanatykow szpachelwagenow klepanych z przystanka niz prawdy) ale do polowy lat 90'ych czyli w sumie Golf II, Astra I Classic i to wersjach ubogich czyli "golasy" np. CL w ktorych poprostu nie mialo sie co psuc - potem to juz bylo tylko gorzej.
Jesli myslisz o Escorcie to jednak powaznie rozwaz P306 (IMHO lepszy) i uwazaj na slabe i awaryjne silniki 1.3 Endura a za wszelka cene unikaj diesli Forda - porazka totalna w porownaniu do diesli PSA.
Zagazowane Mondeo to tez bardzo dobre rozwiazanie, ale czy sie zmiescisz z wszystkim w 15kzl - to nie wiem.
Primera - jest u mnie takie cos w rodzinie, calkiem przyjemne autko, dobra trakcja, nie sa paliwozerne i proste i trwale silniki (1.6 90KM) i lancuch a nie pasek rozrzadu, latwo przerabia sie na gaz a do tego stosunkowo tanio "stoja". Unikaj "walonych" lub z wadami - Nissany sa dobre do czasu kiedy nie zaczna sie sypac na potege - koszty skomplikowanych napraw moga powalic na kolana.
Co do Nubiry to sie nie wypowiem, ale moge potwierdzic iz faktycznie toto zre paliwo jak smok - znalem osobe ktora miala Nubire I kombi i wlasciciel szybko przerobil ja na gaz (kosztem osiagow) zeby nie pojsc z torbami.
Tak na koniec jesli chcesz miec oryginalne autko dla ekscentryka i do tego bajeczny komfort hydropneumatyka - mozesz rozwazyc Citroena Xantie z poczatkow produkcji albo wiekszy okret flagowy - Citroen XM MK2 z drugiego wypustu - roczniki ~1994/95, tyle ze 15kzl moze byc "na styk" na znalezienie autka w rozsadnym stanie (szczegolnie nalezy zwrocic uwage na hydraulike) - za to sa to auta-marzenie, o ktorych sam mysle, kto wie moze w przyszlosci
A i jeszcze w gre wchodzi Renault Safrane roczniki 93-94 jesli jestes fanatykiem "dupowozow" i nie boisz sie wiekszych kosztow eksploatacji
No i to tyle moich drobnych dywagacji - mam nadzieje ze troszke pomoglem
Strona 2 z 2 • Znaleziono 126 rezultatów • 1, 2