SILNIK BMW 318

Widzisz posty znalezione dla hasła: SILNIK BMW 318





Temat: Troche historii
Historia modelu

Producent BMW
Okres produkcji 1981 – 1994
Poprzednik BMW E21
Następca BMW E36
Typy nadwozia dwudrzwiowy i czterodrzwiowy sedan, kombi, kabriolet
Silniki M10 (316, 316i, 318i), M20 (320i, 323i, 325e, 325i, 325ix), M21 (324d, 324td), M40 (316i, 318i), M42 (318i, 318is), S14 (320is, M3)

BMW E30 produkowano z przeznaczeniem na cztery rynki: europejski, japoński, amerykański oraz południowoafrykański.

* Rynek europejski

Data Wersja
1981 grudzień 323i sedan 2D
1982 styczeń 320i sedan 2D
1982 marzec 316 sedan 2D
1982 marzec 318i M10 sedan 2D
1983 styczeń 320i sedan 4D
1983 styczeń 323i sedan 4D
1983 luty 318i M10 sedan 4D
1983 marzec 316 sedan 4D
1985 styczeń 325e sedan 2D i 4D
1985 luty 325ix sedan 2D
1985 marzec 325i sedan 2D i 4D
1985 kwiecień 234d sedan 4D
1985 lipiec 325i kabriolet
1985 lipiec M3 sedan 2D
1985 listopad 325ix sedan 4D
1986 kwiecień 320i kabriolet
1987 styczeń 318i M40 sedan 4D
1987 luty 324td sedan 4D
1987 kwiecień 318i M40 sedan 2D
1987 lipiec 316i M10 sedan 4D
1987 lipiec 325i kombi
1987 wrzesień 316i M10 sedan 2D
1987 wrzesień 320is sedan 4D
1987 listopad 320is sedan 2D
1988 styczeń 320i kombi
1988 styczeń 324td kombi
1988 styczeń 325ix kombi
1988 maj 316i M40 sedan 2D i 4D
1988 czerwiec M3 kabriolet
1989 luty 318i kombi
1989 luty 318is sedan 2D
1990 lipiec 318i kabriolet
1991 kwiecień zakończenie produkcji sedana 4D
1991 maj zakończenie produkcji sedana 2D
1991 czerwiec 316i kombi
1993 kwiecień zakończenie produkcji kabrioletu
1994 luty zakończenie produkcji kombi

* Rynek japoński

Data Wersja
1983 styczeń 318i M10 sedan 2D
1983 grudzień 325e sedan 4D
1984 listopad 318i M10 sedan 4D
1985 styczeń 325e sedan 2D
1986 luty M3 sedan 2D
1986 październik 320i sedan 2D i 4D
1986 październik 325i sedan 2D
1986 październik 325ix sedan 4D
1986 listopad 325i sedan 4D i kabriolet
1987 czerwiec 318i M40 sedan 2D
1987 lipiec 320i kabriolet
1987 październik 318i M40 sedan 2D
1987 listopad 325i kombi
1991 kwiecień zakończenie produkcji sedana 2D i 4D
1992 grudzień zakończenie produkcji kabrioletu
1993 kwiecień zakończenie produkcji kombi

* Rynek amerykański

Data Wersja
1982 maj 318i sedan 2D
1983 lipiec 325e sedan 2D
1984 lipiec 318i M10 sedan 4D
1984 sierpień 325e sedan 4D
1986 październik 325i kabriolet
1986 listopad 325i sedan 2D i 4D
1986 grudzień M3 sedan 2D
1987 lipiec 325ix sedan 2D i 4D
1989 listopad 318is sedan 2D
1990 marzec 318i M42 sedan 4D
1990 lipiec 318i kabriolet
1991 kwiecień zakończenie produkcji sedana 2D i 4D
1993 styczeń zakończenie produkcji kabrioletu

* Rynek południowoafrykański

Data Wersja
1983 318i M10 sedan 2D i 4D
1983 320i sedan 2D i 4D
1983 323i sedan 2D i 4D
1985 316 sedan 2D i 4D
1985 325i sedan 2D i 4D
1987 318i M40 sedan 2D i 4D
1988 316i sedan 2D i 4D
1992 zakończenie produkcji sedana 2D
1994 zakończenie produkcji sedana 4D

Wersje silnikowe
Europa

* 1984-1987 316 - 1.6 l, 90 KM
* 1984-1990 316 1.8 - 1.8 l, 90 KM
* 1987-1991 316i - 1.6 l, 102 KM
* 1984-1987 318i - 1.8 l, 105 KM
* 1987-1991 318i - 1.8 l, 115 KM
* 1989-1991 318is - 1.8 l, 140 KM
* 1984-1985 320i - 2.0 l, 125 KM
* 1985-1991 320i - 2.0 l, 129 KM
* 1988-1990 320is - 2.0 l, 192 KM
* 1984-1986 323i - 2.3 l, 150 KM
* 1984-1991 325i - 2.5 l, 170 KM
* 1987-1991 325iX - 2.5 l, 170 KM
* 1986-1988 M3 - 2.3 l, 200 KM
* 1989-1991 M3 Evo - 2.3 l, 215 KM
* 1985-1991 324d - 2.4 l, 86 KM
* 1987-1991 324td - 2.4 l, 115 KM

Inne rynki

* 1984-1985 318i - 1.8 l, 101 KM - Ameryka Północna
* 1991 318iS - 1.8 l, 134 KM - Ameryka Północna
* 1984-1991 325e - 2.7 l, 121 KM - Ameryka Północna
* 1986-1991 325es - 2.7 l, 121 KM - Ameryka Północna
* 1987-1991 325i/is - 2.5 l, 168 KM - Ameryka Północna
* 1988-1991 325ix - 2.5 l, 168 KM - Ameryka Północna
* 1988-1991 M3 - 2.3 l, 192 KM - Ameryka Północna
* 1984-1990 333i - 3.2 l, 197 KM - Afryka Południowa





Temat: BMW 315

W ogole to polecam FAQ (mozesz zaczac od mojej strony
http://www.opgk.krakow.pl/~piotrk - tam jest pare linkow) , potem mozesz
pogrzebac dalej, ale dolaczam sie do rad Michala.



| Prosze o opinie (i ewentualnie za ile to to chodzi) nt. BMW 315 z '83, tzw.
| "rekin".

315 - silnik 1600cc, gaznik,  obnizona moc silnika (chyba 90 KM) ze


Niestety jeszce mniej :(, od 1980 roku wprowadzono pare innowacji
w zwiazku z ochrona srodowiska, spowodowalo to tez zmiany w
oznaczeniach,
Do 1980:
316 - 1573 ccm, gaznik DIDTA - 90 KM
318 - 1766 ccm, gaznik DIDTA - 98 KM

Po 1980:
Zmieniona konsola, wystroj wnetrza, amortyzatory gazowe,
grubszy(e) stabilizator(y), nowy gaznik, slabszy silnik,
elektroniczny zaplon, elektryczne lusterka boczne,
inne bajery:
315 - 1573 ccm , gaznik ?, ? KM ale mniej niz 90
316 - 1766 ccm , gaznik 2B4, 90 KM - maalooo :((, sam takie mam
i naprawde mogloby byc nieco zwawsze, ale na trasie i tak 10,5 l/100
(moze sie da oszczedniej np. na autostradzie).
318i - 1766 ccm, L-Jetronic, 105 KM, juz znacznie lepiej.


wzgledu na oszczednosc paliwa. Zdecydowanie polecam, ale model
przynajmniej 318, z silnikiem 1800cc, moca 98KM. A najlepiej 320i
(wtrysk) 4-ro lub 6cio cylindrowy albo 323i 6-cylidner jezeli trafisz.


Bardzo fajne, ale uwaga: w 323 nie wolno planowac glowicy, wiec niestety
w razie wpadki trzeba sobie sprawic nowa.


Bardzo trwale, malo co sie psuje. Silnik prawie nie do zajezdzenia.
Przy dbaniu o wymiany oleju itp spokojnie zrobisz 300 000 km bez
remontu.

Trzeba uwazac na rdze na krawedziach okien, szczegolnie tylnych
boczkow i przedniego podszybia.


Ponadto zwroc uwage na zamocowania tylnych kolumn
resorujacych, oraz, tylnej belki poprzecznej ( pod tylna kanapa).


Wady charakterystyczne dla tego modelu:

Bicie kierownicy w okolicach 90 km/h - ciezko uleczalne, wymaga
idealnie prostych felg i perfekcyjnie wywazonych kol, oraz 100%
sprawnego zawieszenia (szczegolnie wahaczy)


Bardzo wazne sa wszelkie metalowo-gumowe elementy zawieszenia.

Chlodnica ma waskie przekroje - stara potrafi byc zakamieniona i woz
sie przegrzewa w jezdzie miejskiej.


Ale nie bardzo, jesli istotnie sie przegrzewa (3/4 skali) to masz raczej
problem z uszczelka pod glowica, albo nawet peknieta glowice.
Ludziska raczej nie oszczedzaja tych samochodow. Na trasie
wskazowka powinna stac jak kamien leciutko
ponizej polowy skali, jak sie podgrzewa to cos nie tak.
Po jezdzie popatrz na olej czy nie ma "majonezu" ( mieszanka chlodziwa
z olejem), czy nie spada poziom chlodziwa w chlodnicy,
 przy otwartej chlodnicy i pracujacym silniku na wysokich obrotach
nie powinno bulgotac, powachaj tez czy oleju nie czuc chlodziwem,
albo chlodziwa spalinami.
Sprawdz tez usczelniacze zaworow:
Rozpedz silnik do czerwonej linii ( 1766 ccm - 6600 obr/min - ok. 85
km/h na 2 , 125 km/h na 3 ), pojedz troche (5-10 sek.), zdejmij noge
z gazu i wyhamuj silnikiem, popatrz do lusterka czy nie dymi, jesli tak
to czeka Cie rozbieranie glowicy (mucho denaros).

Oryginalne fotele nie sa zbyt wygodne - za krotkie siedzisko meczy
prawa noge.


Moze ja mam nowszy model (juz po 1980), albo dziwne nogi, ale mi sie
siedzi dobrze, nawet na dosc dlugich trasach (500 km).


Sporo pali -  318 przynajmniej 12 w miescie i 10.5 na trasie.

Poza tym to same przyjemnosci - dynamika (rewelacyjna II i III),
komfort, styl, co tu duzo mowic - cud miod :-)


Autko rzeczywiscie daje duzo przyjemnosci z jazdy. Silnik
bardzo lubi wysokie obroty i lekko sie rozpedza,
Mozna dlugo jechac na +6000 obrotow i nic sie nie dzieje
poza zuzyciem paliwa i oleju, niestety silniki sa raczej
paliwo- i olejozerne, gorna norma zuzycia oleju to 1,5 l /1000 km.
Warto jezdzic na oleju 15W50 (np. Castrol XLR). Do skrzyni biegow
i dyferencjalu nalezy lac b. dobry olej - wtedy chodza fantastycznie.
Hipola probowalem 1 raz i dziekuje bardzo, chociaz moze to kwestia
juz zuzycia podzespolow ( 225000km?).

Cena: rocznik 83 to ostatni rok produkcji w tej budzie (do lutego
1983) - dobrze dopracowane i dosc drogie. Mysle ze w okolicach PLN
7000 - 9000
Zgadzam sie.

Wiecej info emailem na zyczenie bo zaraz bedzie nagonka... :-)


Ode mnie tez.







Temat: Chrysler 300


| Niedokladnie. Przecietnie samochod ma okolo 4 zestawow opcji.

| Plus wersje wyposazeniowe.

Mozna zamowic specjalny zestaw opcji ale na taki trzeba czekac i zwykle
mniej sie wtedy utarguje ceny u dealera. Natomiast standartowo na placu
u dealera wystepuja kombinacje 3-4 zestawow opcji z ktorych mozna sobie
wybrac. Wiekszosc Amerykanow kupujacych nowe samochody lubi samochody
naladowane stad wiele bajerow znajduje sie juz w standartowym modelu.


Ale chyba na nowym aucie nic sie nie da utargowac...


| To jest ujete liczbowo wymiarami. Stary kodeks drogowy (kiedys w Polsce
| na prawo jazdy trzeba bylo taki przeczytac) podawal te wymiary.

| Mam, ale juz go nie pamietam. Skupiam sie na tym co wspolczesne, czyli nasze nieszczesliwe P.o.r.d....

W USA jest to komiks dla idiotow aby zdac na prawo jazdy. Przepisy drogowe
dotyczace danych technicznych wogole nie sa potrzebne do otrzymania prawa
jazdy i zwykle nie sa "powszechnie" publikowane. Domyslam sie, ze
podobna sytuacja wystepuje obecnie w Polsce (co swoja droga jest
zgodne ze zdrowym rozsadkiem).


W Polsce dostaje sie testy od firmy prowadzacej kurs i sie wylapuje kruczki slowne w pytaniach, a po dwoch
dniach rozwiazywania tych bajek mozna dojsc do perfekcji i z pamieci podawac rozwiazania (siostrzyczka
ostatnio zdawala).


Kolor czerwony i pomaranczowy z tylu do wyboru. Kolor bialy, niebieski
(nowy typ lamp o wysokiej sile swiecenia) lub zolty z przodu.
Uklad swiatel i wysokosc "dowolna" wlaczajac w to wrecz caly pas
tylny swiecacy jedna wstega na czerwono podczas hamowania :-)
Wbrew pozorom liczba wypadkow nie jest jakas niezwykla.


Za to w Polsce... Nie dosc, ze przepisy sa pokopane tak, ze glowa boli, to na ulicach pelno ludzi, ktorym
kasa uderzyla do glowy i teraz wozi sie drogimi (i niestety bardzo szybkimi) samochodami. Przedwczoraj
akurat bylem w Opolu samochodem i nagminnym bylo wyprzedzanie "na trzeciego". Wszyscy prawie wciskali przez
dwadziescia sekund gaz, a pozniej kombinowali jak sie wepchac przed kogos, bo ciezarowka jedzie z
naprzeciwka i nie moze zrobic miejsca takiemu glabowi. Co ciekawe to tylko polacy jechali w ten sposob i
zadko ktory z samochodow na niemieckich balchach.


| To w Polsce jest akurat popularne. :-((( Szkoda tylko, ze na tym cierpia samochody z USA, a nie jakies
| smieciowate DU Tico.

Kore ma problemy z lapowkarstwem. W USA jest to ciezko karalne
przestepstwo i wieksze koncerny raczej unikaja jak ognia. (Wola
naciskac politykow po cichu).


Za to w Polsce mozna naskakac kazdemu VIPowi.


| Nawet wieksze pojazdy z importu sa sprzedawane tylko z wiekszymi
| silnikami. Przykladowo BMW serii 3 zaczyna sie od modelu 318,
| BMW serii 5 od modelu 528. Audi A6 jest dostepne jedynie z silnikiem
| 2.8 l V6 itd.

| To, ze 318 to sie nie zdziwilem, ale ze 528 i A6 2.8 to sie mocno zdziwilem... Wiem, ze stary model
| "piatki" wystepowal w wersji 525.

BMW na rynku USA kosztuje drogo. Zawdziecza to swojej pozycji samochodu
luksusowego. Z tym wiaza sie odpowiednie osiagi na przyspieszenie.
Sprzedaz modeli slabszych otworzylaby droge do BMW ludziom z
nizszych warstw spolecznych - na dluzsza mete zabijajac szpanerski
trend BMW ("milioner" nie kupi tego samego co Kowalski) oraz zachwialaby
image samochodu o doskonalej dynamice. Tak jak w Europei ceni sie
to jaka szybkosc maksymalna ma samochod i jak trzyma sie drogi na
kretej gorskiej drodze, tak w USA ceni sie glownie to jaki
ma czas do 60 mil/h i w jakim czasie pokonuje od startu zatrzymanego
dystans 1/4 mili.


Mam takie pytanie jeszcze odnosnie drogich samochodow. Jaki jest system podatkowy w USA? Konkretnie to jak
zalicza sie samochod w poczet aut luksusowych?

Pozdrawiam

Rosi

 --------------------------------------------------
|   BMW & Mercedes WWW: http://www.vc.pl/rosi/     |
|                       (best viewed with Mozilla) |

|              ICQ UIN: 7960272                    |
|                  IRC: #polska                    |
 --------------------------------------------------





Temat: chiptronic- wrazenia po zalozeniu


kombinowac niz w
| dieslach, wiec raczej sobie daruje - zwlaszcza ze jeszcze mam gwarancje
| ). Zastanawiam sier natomiast nad prostszymi rozwiazaniami.

Jest to moj pierwszy diesel, porzednio mialem same benzynki. Co do
pojemnosci to bywalo roznie: VW 1.1, Corolla 1.3,Senator 3.0,Manta
1.8i,BMW
318,Renault5 1.1, Civic 1.3, Corrado 1.8G60, Ibiza 1.8i.. tak wiec
probowalem roznych silniczkow/marek.

Wrazenia: wszystkie oprocz G60 byly za slabe, natomiast w G60 rozsypala mi
sie sprezarka :(((
Ostatnia byla Ibiza 1.8i  90KM. Nie jestem guru w kwestii tuningu,
aczkolwiek naleze do ludzi ktorzy najpierw zasiegaja opinii a potem na cos
sie decyduja. Smiesza mnie posty w stylu: kupilem samochod XXX, czy to
dobry
wybor??

Ale wracajac do meritum sprawy, jedyny "tuning" w jaki zainwestowalem to
byly: swiece "Brisk" i wklad filtra powietrza "K&N"
Efekty: silnik ciszej pracowal na wolnych obrotach i lepiej sie "wkrecal".
Szkoda mi bylo kasy na inwestycje w walki rozrzadu, chipy itp. Po prostu w
tym silniku nie daloby to razem takiego efektu jak sam chip w TDi a koszty
bylyby duzo wieksze.

Jesli chcesz kupic filtr to tylko wklad (mokry) a nie stozek. Wklad spelni
swoje zadanie znakomicie, a stozek bedzie zasysakl gorace powietrze z
komory
silnika co moze spowodowac nawet spadek mocy w stosunku do nominalnej.
Co swiec,to bylem zadowolony z Briska (wiem ze zdania sa podzielone). Nie
pamietam modelu, ale byly najdrozsze z dostepnych i mialy "zebata koronke"
dookola stozkowatej elektrody, co powodoawalo ze iskra miala postac
"parasola".

Mysle ze powinnas pogadac z Robertem, mozen on cos Ci podpowie, lub
sledzic
posty. Zdarzaja sie czasami naprawde rzeczowe odpowiedzi---patrz
odpowiedz
Pawla J n/t zuzycia paliwa w Dieslu.
Mi po prostu szkoda czasu na dyskusje co lepsze: diesel czy benzyna, 2 czy
4
drzwiowy, bialy czy czarny, japonski czy niemiecki itd, itp. Jak widac
zreszta z listy "doswiadczen", nie jestem zagorzalym zwolennikiem jednej
marki. Kazdy kupuje w/g potrzeb i upodoban, a czasy gdy bralo sie to co
bylo
a nie co sie chcialo, na szczesci minely. Pozostal niestety wciaz glowny
problem: KASA :-((


po pierwsze: WIELKIE ŚLICZNE DZIĘKI ZA RADY!!!!!!!!!!

co do filtra: zgodnie z tym co mowisz od jakiegos czasu zbieram opinie na
ten temat, wniosek jest jednoznaczny: sama wkladka sportowa i to wlasnie K&N
(niezly artykul na ten temat jest na stronie www.tuning.pl), i to bedzie
pierwszy ktok w moich przerobkach. Mozliwe ze nie ostatni, ale szalec nie
zamierzam, w kazdym razie o chipie nie myslalam (moze kiedys).

co do wyboru samochodu: punciaczek jest moim pierwszym autkiem, wyboru
dokonalam sama, jezdze nim od niecalych 4 miesiecy i jestem zadowolona (poki
co). A smiesza mnie tak jak i ciebie pytania po tzw. fakcie:-))) Ale dobrze
jest poczytac opinie innych ludzi, zwlaszcza takich, ktorzy "siedza" troche
w temacie.

z robertem rozmawialam na razie o szybkach i o alufelgach, ktore chcialabym
nabyc w lecie. Natomiast jak bede chciala cos pokombinowac z silnikiem (jak
do tego "dojrzeje"), to da mi namiar na ludzi, ktorzy zajmuja sie
benzynowcami.  W kazdym razie jedno jest pewne: gdyby kasy nie braklo, to
pewnie jezdzilibysmy lepszymi autami:-), ale zawsze mozna pokombinowac
troszeczke i chociaz minimalnie ulepszyc dzialania fabryki.... a im
mniejszy tego koszt tym lepiej...





Temat: Chrysler 300


Jak wiem to w USA stosuje sie system bliski dwojkowemu (VW to samo robi). Pelna opcja, albo opcji
tyle co na lekarstwo.


Niedokladnie. Przecietnie samochod ma okolo 4 zestawow opcji.


| Dokladnie. Polozenie swiatel w obrysie samochodu jest szczegolowo ujete
| liczbowo w przepisach. Aby taki pojazd mogl poruszac sie po drogach
| publicznych danego kraju albo musi miec przekonstruowane oswietlenie
| albo uzyskac zgode ministerstwa na odstepstwo.

No tak. Szczegolowo to znaczy, ze maja byc dobrze widoczne dla innych kierujacych.


To jest ujete liczbowo wymiarami. Stary kodeks drogowy (kiedys w Polsce
na prawo jazdy trzeba bylo taki przeczytac) podawal te wymiary.


|  Jak wiem to swiatla maja byc dobrze widoczne, a nie na wysokosci x. Co
| do tych minivanow to trzeba przyznac, ze jezeli nie maja one swiatel z wydzielonym
| kirunkowskazem to u mnie w miescie jezdzi taki jeden co ma swiatelka z bialym kloszem
| pod zderzakiem i pomaranczowe zarowki.

| Chodzilo o swiatla tylne. Stary TransSport ma migacze czerwone wymagajace
| pozwolenia ministra transportu.

A ktory amerykaniec nie ma czerwonych migaczy (z wyjatkiem vanow GM)???


Ford Taurus, Dodge Neon, Dodge Intrepid, Oldsmobile Intrigue etc.


| Dalej na to pozwala. Tylko idiota nie potrafilby tego zrobic w Mercedesie.

| Przepisy sa po to aby chronic nas od idiotow :-)

Ale sa nieskuteczne.


Jest pewien procent ludzi "odpornych".


| Amerykanski hamulec nozny nie spelnia
| tego zbyt dobrze, gdyz ulega zablokowaniu po wcisnieciu.

| Taka dzwignie miedzy fotelami to tez trzeba trzymac za przycisk zwalniajacy, bo jak
| nie to tez sie zablokuje.

| Problem w tym, ze amerykanskie hamulce nie maja takiego przycisku.
| Aby je zwolnic trzeba ponownie przycisnac pedal. W razie zablokowania kol
| jest to dosyc niebezpiczna sytuacja. Hamulec reczny ma ta przewage, ze
| hamujac nim wiekszosc kierowcow bedzie trzymala przycisk wcisniety co
| pozwala na kontrolowanie przebiegu hamowania.

"Otworze drzwi i bede hamowal noga..." To cytat znajomego, ktorego zlapal glina z niesprawnym
recznym... :-)))


To juz sprawa pomiedzy glina a kierowca. Aby jednak sprzedac serie
pojazdow na danym rynku trzeba pewne minimum spelnic (albo dac
spora lapowke ministrowi :-) )


| Megane vs. Yugo... Ale przyklad znalazles. Rece opadaja. Yugo to nawet w Polsce ma
| niewielu nabywcow, bo za pare drobnych wiecej ma sie Poldka, Matiza, SC lub Tico.

| Poldek, Matiz i Tico rowniez nie sa w USA sprzedawane :-)

A SC??? ;-)))
Wiem, ze rynek amerykanski nie toleruje zazwyczaj aut mniejszych od Civica. A mam takie pytanko. Czy
w USA Mercedes sprzedaje swojego A-losia???


Nie. Mercedes A-classe nie jest sprzedawany w USA. Najmniejszy samochod
seryjnie sprzedawany w USA to Geo Metro czyli Suzuki. Z duzych producentow
najmniejsze pojazdy to Chevrolet Cavalier, Dodge Neon, Ford Focus,
Honda Civic czy Toyota Corolla.

Nawet wieksze pojazdy z importu sa sprzedawane tylko z wiekszymi
silnikami. Przykladowo BMW serii 3 zaczyna sie od modelu 318,
BMW serii 5 od modelu 528. Audi A6 jest dostepne jedynie z silnikiem
2.8 l V6 itd.


Pozdrawiam

Rosi

 --------------------------------------------------
|   BMW & Mercedes WWW: http://www.vc.pl/rosi/     |
|                       (best viewed with Mozilla) |

|              ICQ UIN: 7960272                    |
|                  IRC: #polska                    |
 --------------------------------------------------

--
Pelny dostep do Internetu juz od 8,34 PLN na miesiac - http://rubikon.pl


Uklony





Temat: WYbor samochodu za 10tys


Tak wiem temat walkowany setki razy - przejzalem google i akurat tego nie
ma
tam co szukam (jest o ladach, poldkach, BX... i o granadzie! :)

Szukam samochodu za ok 10tys zl +/- 2tys
Auto do 2000cm3, dla osoby mlodej czyli mnie :)
Ma posluzyc przez dwa lata moze krocej, trasy? Miasto, i wyjazdy poza
miasto -
 wakcje itd. Czyli chyba nie az tak duzo ?
Dla 2 osob...
Ale wiem ze musi byc z gazem aby koszty eksplatacji byly male.
Co chwile widze jak benzynka idzie w gore..


Neske latwo dostac z gazem a silniki w nich dobrze chodza na gazie.


Wiem ze takie auto bedzie mialo 10-15 lat i trudno znalesc cos w miare
sensownego za takie pieniadze - chodzi o stan techniczny


Raczej nic sensownego nie znajdziesz...


To co mi wpadlo w oko w tym przedziale canowym:
-GOLF II z silnikiem 1.8 GT, GTI
jak ponizej
-BMW 316, 318


ciezko znalezc cos w sensownym stanie

-Escort
ktory ?
-honda civic wersja ta nowsza, bardziej 'oplywowa'
czesci $$$
-Audi 80


tylko ktore 80 ? Jak to nowsze to zaraz Ci ukradna

-Daewo Nexia - najmlodsza z najlepszym wyposazeniem chyba najtanszymi
czesciami no i chyba najmniejsze prawdopodobienstwo ze zardzewieje ,bo
powyzsze auta juz napewno lapal rudy


Wiadomo ze w takim aucie jest duze prawdopodobienstwo ze przez ten okres 2
lat uzytkowania cos sie zepsuje konkretnego i czy nie wydam majatku
kupujac z
wyzej wymienionych marek?
Zakladajac ze robocizne mam w taryfie ulgowej ? (znajomy mechanik)


Nie wydasz tylko na Golfa i Escorta reszta to juz naprawde drozyzna
szczegolnie honda.
Jak juz pisalem polecam Nexie ,do niej 90% czesci pasuje od opla i nie sa
one drogie.


Wiem ze wybralem trudno przedzial cenowy dla takich aut no ale moze da sie
cos wybrac?

Mam okazje kupic Golfa II z silnikiem 1.8 GT 1988r. od znajomego ktory ma
go
od 4 lat - sprowadzil go z niemiec . Wiem w jakim stanie zostal
sprowadzony,
wiem co sie dzialo z nim przez ten okres, co bylo w nim robione itd.
Ogolnie
bardzo przyjemny samochod + gaz od 2 lat, za cene 8/9tys


A wiesz czy znajomy go nie katowal czy w niemczech nie byl zdjety z
przystanku...
Nie lapie go juz rudy ?


Jesli ktos chetny do pomocy/dyskusyii to serdecznie zapraszam...


Ja tam polecam Nexie i tyle.
Widze jak moi kumple pokupowali sobie Golfy II albo BMW 316,318 ciagle cos
sie sypie rdzewieje te graty silniki klekoca jak w starych traktorach no ale
jeden ma GOLFA drugi BUME a ja mam DAEWOO i jestem slabiak ;)
Kolega od Golfa juz pol blachy wymienil a ten od BMW topi kase w czesci a ja
w mojej nesce prawie nic nie wymieniam
poza tym co trzeba a ma juz 280KKM :) pordzewiala mi w jednym miejscu ( tam

====
PZdr
Woju





Temat: WYbor samochodu za 10tys
BX...

i tego sie trzymaj, kup zadbany wypasiony i nie pozalujesz. ja rok temu
mialem podobny problem, balem sie. ale w koncu zakupilem z silnikiem
1.9 diesel. cud maszyna, a awaryjnosc hydro to mit. jak lubisz ostra jazde
kup Turbo Diesel lub gti (1.9 benzyna). generalnie diesle nie do zdarcia,
czesci za grosze a skrzynia w bdb stanie juz od 250 zl. czesci od groma i
tanie. blacha nie do zdarcia:). jezdzilem przez rok i jezdzilbym dalej,
gdybym nie przejechal sie CX-em...a to juz inna bajka:), cx-a nie polecam
bo dla mnie nie wystarczy, powiem tylko tyle: sprawdz ceny na mobile.de
cx-a, bx-a i golf, zdziwisz sie przy cx-e:)

Szukam samochodu za ok 10tys zl +/- 2tys


mielbys ideal bx-a lub cx-a:)


Auto do 2000cm3, dla osoby mlodej czyli mnie :)


raczej bx gti z gazem


Ma posluzyc przez dwa lata moze krocej, trasy? Miasto, i wyjazdy poza
miasto -
 wakcje itd.


nie oddasz go za dwa lata, chyba ze za cx-a:)


Czyli chyba nie az tak duzo ?
Dla 2 osob...


za malo wymagasz, te auta daja duzo wiecej:)


Ale wiem ze musi byc z gazem aby koszty eksplatacji byly male.
Co chwile widze jak benzynka idzie w gore..


niech idzie, ja dzisiaj sie zagazowalem:)))


Wiem ze takie auto bedzie mialo 10-15 lat i trudno znalesc cos w miare
sensownego za takie pieniadze - chodzi o stan techniczny


popytaj w klubie cytrynki, jest pare ladnych do sprzedania autek:)


To co mi wpadlo w oko w tym przedziale canowym:
-GOLF II z silnikiem 1.8 GT, GTI


ryzykant;)


-BMW 316, 318


ladny jest, ale nie na moje gnaty:(


-Escort


tylko od emeryta


-honda civic wersja ta nowsza, bardziej 'oplywowa'


bankructwo


-Audi 80
szybko znikaja:(
-

Te samochody podabaja mi sie (i pewnie jeszcze cos ale zapewne
zapomnailem
wpisac)- podoba mi sie wyglad, chce jezdzic autem do ktorego nie
wsiadam z
obrzydzeniem, a te auta az tak nie szpedza swoim wygladem mimo ze
maja troche
lat - taki mam gust :)


poszukaj wsrod citroenow:)


Ale mankamentem jest to ze czesto ich posiadacze to ludzie mlodzi
ktorzy
katuja ze niemilosiernie pod wzgledem technicznym jak i wygladem
(super duper
tjuning) wiec znalesc cos konkretnego jest Bardzo trudno...


to prawda, a te ktore wymieniasz sa baaardzo popularne w tych kregach:(
dawno nie widzialem porzadnego BMW, same przerobki:(, a to taki ladny
samochod;)


Zakladajac ze robocizne mam w taryfie ulgowej ? (znajomy mechanik)


przy citroenie musisz zapomniec o panu kaziu niestety:(, ale sa swietne
serwisy, a wiekszosc zrobisz sam i zdziwisz sie jak tanio:)


Wiem ze wybralem trudno przedzial cenowy dla takich aut no ale moze
da sie
cos wybrac?


jestem pewien;)

Mam okazje kupic Golfa II z silnikiem 1.8 GT 1988r. od znajomego ktory
ma go
od 4 lat - sprowadzil go z niemiec . Wiem w jakim stanie zostal
sprowadzony,
wiem co sie dzialo z nim przez ten okres, co bylo w nim robione itd.
Ogolnie
bardzo przyjemny samochod + gaz od 2 lat, za cene 8/9tys


jak za przecietna konstrukcje lat 70-tych troche drogo:(



pozdr

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nflblog.pev.pl



  • Strona 3 z 3 • Znaleziono 207 rezultatów • 1, 2, 3